Assassin’s Creed Syndicate – Poradnik do trofeów

acv-gi-bg1_zps9slspj3q.jpg

 facebook-icon-logo-vector_zpskmnl0nly.pn  Twitter_logo_blue_zpsgpablbbx.png  youtube-logo-square-300x300_zpsao0d3nlx.

trofea Informacje ogólne:  trofea
Stopień trudności platyny: 3/10
Ilość trofeów: platyna x1 / zloto x3 / srebro x6 / braz x40
Ilość trofeów offline: 50
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia:
BRAK
Czas do zdobycia platyny: 25-30 godzin

Krótko i na temat, czyli opinia po splatynowaniu:
Kolejna, bo już trzecia na konsolach nowej generacji przygoda asasynów, która wzbudza skrajne opinie. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że Syndicate jest jedną z lepszych odsłon sagi i co najważniejsze – dostarcza rozgrywkę bez spadków FPS i większych bugów. Mimo tego, że miasto jest znacznie uboższe niż przepiękny Paryż, który oczarowywał paletą barw, grą świateł i oryginalnością poszczególnych uliczek, gra sama w sobie sprawia więcej przyjemności niż poprzedniczka.

Zacznijmy od tego, że wprowadzono spore usprawnienie w postaci linki, dzięki której nawet najwyższe szczyty zdobędziesz w ciągu kilku sekund. Jest to bardzo przydatne, zwłaszcza jeżeli pokusisz się o platynowanie wyżej wymienionej gry. Bowiem zdobywanie punktów widokowych nie będzie już takie żmudne jak w przypadku poprzednich części. Linka działa bardzo sprawnie, pozwalając również na szybkie przemieszczanie się między oddalonymi budynkami, przez co po raz pierwszy w serii Assassin’s Creed szybciej biega się po dachach niż po samej ulicy dostępnego miasta.

Niestety graficznie wygląda to gorzej niż w przypadku Unity. Wszystko dlatego, że Londyn cechuje zimniejsza paleta barw, niż w było to w przypadku Paryża, w którym promienie słoneczne rozświetlały przepięknie zaprojektowane miasto. Nie mniej jednak gra i tak wygląda dobrze (tylko dobrze) jak na tytuł nowej generacji. Po Ubisofcie, który wypuszcza Assassyny co roku, nie można było się spodziewać wielkiego skoku graficznego w przód. Niestety dla mnie jest to krok w tył, gdyż po ukończeniu Syndicate’a, włączyłam Unity i bezapelacyjnie przygody Arno wyglądały lepiej. Modele twarzy, kontury, światło. Gdzieś to poszło w złym kierunku.

Jak tylko dowiedziałam się, że twórcy postanowili usprawnić poruszanie się po ulicach miasta w postaci powozów – byłam bardzo zadowolona. Jest to spore usprawnienie dla osób takich jak ja, które lubią ukończyć grę na 100% – zrobić wszystkie misje poboczne, zebrać wszystkie i znajdźki oraz po prostu pozachwycać się architekturą Londynu. Misje często rozlokowane są w różnych częściach miasta, przez co oszczędzasz czas, który w poprzednich Assassynach poświęcałeś na pieszą wędrówkę lub czekanie na loadingi szybkiej podróży.

Łowcy! Jest to jedna z najmniej czasochłonnych platyn, jeżeli chodzi o całą serię Assassin’s Creed. Po raz pierwszy nie musisz otwierać wszystkich skrzyń rozsianych po Londynie, ale inne znajdźki Cię nie ominą. Na szczęście lokalizację większości z nich możesz poznać przez kupno odpowiednich map, a dostęp do reszty znajdziesz w poniższym poradniku. Jeżeli szukasz łatwej platyny, która sprawi Ci przyjemność – zdecydowanie sięgnij po ten tytuł.

Krok po kroku:

  • Misje głównego wątku fabularnego – Najpierw skup się na głównym wątku fabularnym, starając się realizować wszystkie wspomnienia na 100%. Misje są proste, a zadania dodatkowe po raz pierwszy w serii nie wymagają dodatkowego skupienia. W lewym górnym rogu jest informacja o głównym celu misji oraz o występującym w danej sekwencji celu dodatkowym. Cały wątek fabularny trwa od 6-9 godzin, w zależności szybkości wykonywanych wspomnień. Jeżeli trafisz na jakiekolwiek wydarzenia w tłumie (pomarańczowej kropki na mapie) to staraj się je wykonywać, ponieważ są generowane rzadziej niż w poprzednich częściach, więc gdy tylko nadarzy się taka okazja – powal złodzieja, obroń cywila lub wyeliminuj grupę przestępców.

Pamiętaj, aby niszczyć wszystkie obiekty na ulicach Londynu podczas jazdy powozami.

  • Znajdźki – Syndicate to pierwsza część, w której nie musisz otworzyć wszystkich skrzyń dostępnych w grze, aby zdobyć platynę. Musisz zebrać jedynie butelki po piwie, plakaty, zasuszone kwiaty, królewską korespondencję oraz sekrety Londynu, które zbiera się bardzo szybko i zajmie Ci to maksymalnie 3 godziny.
  • Misje poboczne – Musisz ukończyć przynajmniej 3 wyścigi, 3 pojedynki w klubach pięściarskich i praktycznie wszystkie misje kompanów: ratowanie dzieci, przepędzanie kryjówek gangów, łowienie templariuszy oraz czeka na Ciebie kilka misji w symulacji I Wojny Światowej, do której przeniesiesz się na prawym końcu Tamizy.
  • Clean up – Pozostanie kilka łatwych trofeów, związanych z różnymi metodami zabójstw przeciwników, porywaniu policyjnych pojazdów itp.

Poradnik:

plat_zpstkzyz2fv.png Mistrz Asasynów / Master Assassin platyna
Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. / Earn every other trophy.
Gratulacje.

2S2469cf_zpsx2v9rskd.png Sabotażysta / A Spanner in the Works braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 1. /  Complete Memory Sequence 1.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Sabotażysta

3S203a33_zpswhqbdvk3.png Prosty plan / A Simple Plan braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 2. / Complete Memory Sequence 2.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Prosty Plan

4S5c1cbe_zpsbvgvoteh.png Nowożytny Babilon / A Modern Babylon braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 3. / Complete Memory Sequence 3.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie…
  • Wolność prasy

5S3ae84a_zpsvfoeagvr.png Szybkie i niezawodne lekarstwo / A Quick and Reliable Remedy braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 4. / Complete Memory Sequence 4.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Łyżka syropu
  • Selekcja nienaturalna
  • O powstaniu syropu
  • Wiadomości prosto z drutu
  • Śmiertelna dawka
  • Skrzynia z wozu…
  • Gra ze słuchu

6S7b4d7d_zpsshxacquh.png Ryzyko w interesach / The Perils of Business braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 5. / Complete Memory Sequence 5.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Przyjacielska rywalizacja
  • Badania i rozwój
  • Przetrwają najsilniejsi
  • Wiadomość z ostatniej chwili
  • Koniec trasy
  • Dama z latarnią
  • Pokój z widokiem

7Sd1ce8b_zps7h0xjk6o.png Napad na bank / A Run on the Bank braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 6. / Complete Memory Sequence 6.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Kwestia tożsamości
  • Herbatka
  • Zły szeląg
  • Akt dobrej woli
  • Cierń z boku

8Sdfa812_zpskdcwoprg.png Wszystkie chwyty dozwolone / All Is Fair in Politics braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 7. / Complete Memory Sequence 7.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Zabawa w politykę
  • Ochroniarz
  • Wożąc panią Disraeli
  • Wniosek o dymisję
  • Ratunek dla banku
  • Zmiana planów

9Saa7dfe_zpsena9hoag.png Rozkosze wolności / The Joys of Freedom braz
Ukończ Sekwencję Wspomnień 8. / Complete Memory Sequence 8.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Niedobrana para
  • Potrójna kradzież
  • Gry i zabawy
  • Ostatni akt

10S78f361_zpsykue3pbn.png Zatańczymy? / Shall We Dance? zloto
Ukończ Sekwencję Wspomnień 9. / Complete Memory Sequence 9.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Sekwencja zawiera następujące wspomnienia:

  • Podwójny kłopot
  • Strój wieczorowy
  • Polityka rodzinna
  • Pamiętna noc

11S9c9357_zpskblotult.png Z kumplami / Friends at My Back braz
Zwerbuj grupę 5 sojuszników. / Recruit a gang of 5 allies.
Aby zdobyć to trofeum musisz najpierw wykupić umiejętność gangu „Przywództwo III”. Jest ono dostępne po naciśnięciu OPTIONS na padzie, wejściu w „Umiejętności” i skill ten znajduje się w zakładce „Ekosystem”. Sojusznicy to po prostu skokierzy – Twój gang, który jest rozsiany po przejętych dzielnicach Londynu. Zawsze ukazują się na minimapce pod postacią zielonych kropek. Musisz zwerbować 5 skokierów przez naciśnięcie R1 i jest to jednocześnie największa liczba jaką możesz zwerbować.

12S849ea1_zpsapunbdbr.png Wróg u bram / The War at Home braz
Ukończ symulację dotyczącą I Wojny Światowej. / Complete the World War I simulation.
Symulacja I Wojny Światowej odblokuje się po ukończeniu 6. sekwencji i aby do niej przejść musisz udać się na prawy koniec Tamizy. Tam spotkasz Winstona Churchilla, który ma dla Ciebie kilka zadań, które musisz wypełnić. Zadania są proste i powinny zająć nie więcej niż pół godziny. W symulacji pamiętaj o zsynchronizowaniu trzech punktów widokowych, które potrzebne są do trofeum Kominiarz.

13S86595e_zpsmic3qgzs.png Piwosz / Cerevisaphile braz
Zgromadź etykiety każdego słynnego piwa w Londynie. / Sample every beer brand in London.
Etykiet na terenie Londynu jest 20. Na szczęście za okrągłą sumę 5000 możesz kupić u sprzedawców mapę, z dokładną lokalizacją wszystkich piw. W poszczególnych dzielnicach znajduje się następująca ilość butelek:

  • Whitechapel – 3
  • Londyńskie City – 5
  • Lambeth – 2
  • Southwark – 2
  • Strand – 4
  • Westminster – 4

14S78b3d5_zpszbjbviom.png Bileciki do kontroli / No Ticket braz
Wyrzuć z pociągów pięćdziesięciu przeciwników. / Kick fifty enemies off of trains.
To trofeum raczej na pewno nie wpadnie podczas normalnego przechodzenia gry. Najlepszym miejscem do wbicia tego osiągnięcia jest sekwencja 2, wspomnienie 1. Zaraz po krótkiej cutscence, której nie da się ominąć musisz zabić jednego przeciwnika, co jest jednocześnie elementem samouczka. Następnie pobiegnij w stronę dwóch przeciwników i daj im się zauważyć. Wskocz na jeden z wagonów, stań przy krawędzi i poczekaj, aż przeciwnicy do Ciebie dołączą. Tera po prostu naciskaj kwadrat, aby ich zabić i gdy tylko zaczną się chwiać, stań tak, aby móc wykopać przeciwnika poza pociąg (poprzez naciśnięcie kwadrat). Jeżeli udasz się w dalszą stronę pociągu, zauważysz dwóch przeciwników wspinających się na wagon i po prostu powtórz czynności. Dalej znajdziesz jeszcze 3 przeciwników. Uważaj, żeby nie zabijać przeciwników, gdy ci Cię nie widzą, ponieważ po naciśnięciu kwadrat wykonasz ciche zabójstwo, które nie liczy się do trofeum. Po dotarciu na koniec pociągu po prostu wczytaj wspomnienie od nowa i powtórz powyższe czynności. W razie problemów filmik.

15Sd7fa6e_zpsrpps9wys.png Urodzony zdobywca / Flawless Conqueror braz
Zdobądź trzy kwatery gangów, spełniając dodatkowe warunki. / Secure three Gang Strongholds and complete their optional constraints.
W grze dostępnych jest 12 kwater gangów. Kwatery mają różne warunki, przeważnie ograniczające się do zabicia wszystkich przeciwników i nie wzniecaniu alarmu, uwolnienia skokierów lub podpalena dokumentów. Jeżeli nie udało Ci się zdobyć tego trofeum, a ukończyłeś już wszystkie kwatery – możesz powtórzyć każdą z misji z poziomu „Dziennika dostępu”, który znajdziesz w menu po naciśnięciu OPTIONS na padzie.

16Sa76145_zpslgbidxhn.png Mistrz gołych pięści / Bare-Knuckle Champion braz
Wygraj w trzech różnych Klubach Pięściarskich. / Win three different Fight Clubs.
Aby odblokować kluby pięściarskie musisz najpierw udać się w miejsce oznaczone ikonką „T” na mapie. Po rozmowie z Robertem Toppingiem otrzymasz dostęp do wszystkich klubów. Wystarczy, że ukończysz wszystkie rundy w trzech z nich i trofeum wpadnie. Pamiętaj o kontrach (kolko) i przełamaniu gardy (x) Najlepiej wybierać kluby w dzielnicach Londyńskie City i Westminster z uwagi na niski poziom trudności.

17S2d073b_zps0e8m5cls.png Szybki jak błyskawica / A Quarter-Furlong at a Time braz
Wygraj w trzech różnych ulicznych wyścigach. / Finish first in 3 different Street Races.
Wyścigi odblokują się również po rozmowie z Robertem Toppingiem, który oznaczony jest na mapie ikonką z literką „T”. Aby zdobyć to trofeum musisz wygrać 3 wyścigi (muszą to być wyścigi typu z punktu A do punktu B lub wyścigi z okrążeniami). Pamiętaj o taranowaniu przeciwników (kwadrat) i uważaj na ruch uliczny, który podczas wyścigu jest nadzwyczajnie utrudniony.

18S2d2101_zpsr498h6kj.png Łowca skarbów / Treasure Hunter braz
Ukończ dziesięć napadów dowolnego rodzaju, grając Jacobem lub Evie. / Complete ten Raids of any type with Jacob or Evie.
Napady odblokują się dopiero po rozmowie z Nedem Wynertem, który oznaczony jest na mapie ikonką z literką „W”. Po konwersacji na mapie ukaże się kilkanaście czerwonych pól, w których masz możliwość porwania powozu, napadu na łódź. Polecam wykonywać tą pierwszą czynność, gdyż napady na łodzie są znacznie dłuższe.

19S1f45dd_zpsgcmj76ru.png Łowca złodziei / Thieftaker braz
Ujmij żywcem trzech kryminalistów, za których wyznaczono nagrodę. / Bring three Bounty targets back alive.
W grze jest 18 misji związanych z łowami kryminalistów. Większość z nich jest na niskim poziomie trudności, więc nie powinno być problemu z wbiciem tego trofeum. Są dwa sposoby na wypełnienie tej misji. Pierwsza z nich polega na dostarczeniu żywego wroga w ręce policji, a druga na zabiciu przeciwnika i dostarczeniu ciała. W tym trofeum musisz się skupić na pierwszej opcji, dlatego najlepszym sposobem jest wynajęcie 5 skokierów i nasłanie ich na wszystkich przeciwników chroniących kryminalistę. Ty (nie wdając się w bójkę) po prostu rusz w pogoń za wrogiem i będąc blisko niego naciśnij kolko, aby go powalić i ponownie kółko, aby go porwać. Następnie wrzuć go do pobliskiego powozu i zawieź prosto w ręce policji. Jeżeli nie udało Ci się zdobyć tego trofeum, a ukończyłeś już łowy na kryminalistów – możesz powtórzyć każdą z misji z poziomu „Dziennika dostępu”, który znajdziesz w menu po naciśnięciu OPTIONS na padzie.

20S76081a_zpsu0wuipzb.png Bezwzględny sukces / Unqualified Success braz
Ukończ trzykrotnie Łowy na Templariuszy wraz z wyzwaniami. / Complete three Templar Hunts and their challenges.
W grze jest 18 takich misji. Łowy na templariuszy są misjami podobnymi do łowów na kryminalistów, tylko w tym wypadku musisz zabić cel. Wyzwaniami dodatkowymi są zazwyczaj: nie wzniecanie alarmu lub zabicie przeciwnika z powietrza. Jeżeli nie udało Ci się zdobyć tego trofeum, a ukończyłeś już wszystkie łowy – możesz powtórzyć każdą z misji z poziomu „Dziennika dostępu”, który znajdziesz w menu po naciśnięciu OPTIONS na padzie.

21S29759c_zpspm9yggrf.png Towarzystwo Pomocy Dzieciom / Children’s Aid Society braz
Ukończ pięć wspomnień związanych z wyzwalaniem dzieci. / Complete five Child Liberation memories.
W grze jest 11 wspomnień związanych z wyzwalaniem dzieci i musisz ukończyć je wszystkie, aby myśleć o platynie. Jest to związane z trofeum Uliczne porządki, które polega na przejęciu wszystkich dzielnic w Londynie. Każda z misji wygląda tak samo – wchodzisz na zamknięty teren, w którym musisz uratować przeważnie 2-3 grupki dzieci. Najszybszym sposobem jest wynajęcie skokierów i nasłanie ich na przeciwników. Ty w międzyczasie po cichu uratujesz wszystkie dzieci.

22S7f0c14_zpsxpb5arao.png Anioł Stróż / Guardian Angel braz
Zapewnij skuteczną eskortę dziesięciu sojuszniczym transportom. / Successfully escort ten friendly cargo shipments.
Aby wbić to trofeum musisz najpierw wykupić ulepszenie gangu, które nazywa się „Na piwo”. Ono odblokuje się po rozmowie z Nedem Wynertem, oznaczonym na mapie ikonką z literką „W”. Po zakupie ulepszenia musisz czekać aż na ulicy pojawi się powóz zaznaczony tak jak na poniższym zdjęciu. Podejdź do niego i po prostu siądź na miejscu kierowcy, przez naciśnięcie kolko. Musisz się udać w wyznaczone miejsce, ale oczywiście cały czasz będziesz narażony na ataki nędzników. Trofeum wymaga, aby zapewnić eskortę 10 transportów, dlatego po prostu podróżuj po Londynie i czekaj aż nadarzy się okazja na wykonanie tej misji.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160101105513_zpsgfx6bjrm.jpg

23S3c4f1c_zpshk8ygt6t.png Równy Bogu / Godlike srebro
Odblokuj wszystkie Tajemnice Londynu. / Unlock all of the Secrets of London.
Tajemnice Londynu to małe skrzyneczki, które są rozsiane po całym mieście. Jest ich 32 i po zebraniu wszystkich otrzymujesz dostęp do unikatowego stroju dla Evie. Niestety nie ma mapy z lokalizacją wszystkich tajemnic, dlatego poniżej znajdziesz filmik z ich dokładną lokalizacją. W opisie filmiku znajdziesz dokładną rozpiskę minutową dla każdej skrzynki. W każdym momencie możesz sprawdzić, których tajemnic Ci brakuje. Wystarczy, że naciśniesz OPTIONS na padzie, a następnie wejdziesz w „Dziennik postępu”, wybierzesz ostatnią pozycję i wybierzesz „Tajemnice Londynu”. Po zebraniu wszystkich skrzynek, musisz się udać, do miejsca, w którym zbierzesz tajemnicę nr #15 (lokalizacja na filmiku poniżej)

24S5bf659_zpskcafd4s2.png Na szeroką skalę / A Broad Base srebro
Osiągnij 1. poziom lojalności u wszystkich Kompanów. / Reach Loyalty level 1 with all Associates.
Poziom lojalności jest związany bezpośrednio z wykonywaniem misji dla danego kompana, który posiada indywidualne zadania. Aby zdobyć to trofeum musisz zdobyć pierwszy poziom lojalności u wszystkich sześciu kompanów:

  • Henry Green
  • Frederick Abberline
  • Clara O’Dea
  • Robert Topping
  • Ned Wynert
  • Winston Churchill

25Se5280c_zpsvtxoi7px.png Pary dobrane i inne / Bedfellows, Strange or Otherwise srebro
Osiągnij maksymalny poziom lojalności u dowolnego Kompana. / Reach maximum Loyalty with any Associate.
Wpadnie podczas robienia innego trofeum Wróg u bram, mianowicie, aby je zdobyć musisz wykonać wszystkie misje, które Winston Churchill powierzy Twojemu bohaterowi. Jest to też najszybszy sposób na zdobycie tego trofeum, ponieważ Wintson Churchill ma tylko dwa poziomy lojalności, w przeciwieństwie do innych kompanów.

26S2753ce_zpsuikjm4wm.png Igła w stogu siana / Needle in a Haystack braz
Zabij pięciu wrogów z jednego stogu siana. / Kill five enemies from within the same haystack.
Najłatwiejszym miejscem do zdobycia tego trofeum jest sekwencja 2, wspomnienie 1. Po ukończeniu pierwszej części misji w pociągu, trafisz na otwarty teren i będziesz musiał wykonać skok wiary do stogu siana, przy którym stoi przeciwnik. Wystarczy, że gwizdniesz na niego za pomocą  dół  i naciśniesz kwadrat, gdy znajduje się w odpowiedniej odległości, by go zabić. Następnie wczytaj ostatni punkt kontrolny i powtórz te czynności jeszcze 4 razy. W razie problemów – poniżej filmik.

27Sfc51a9_zpskf5w3e9u.png Uliczne porządki / Street Sweeping zloto
Podbij wszystkie dzielnice Londynu. / Conquer all the boroughs in London.
W Londynie znajduje się 7 dzielnic, w których musisz odblokować wszystkie punkty widokowe. Aby podbić daną dzielnicę musisz wykonać wszystkie misje głównych kompanów, takie jak: ratowanie dzieci, łowy na templariuszy i nędzników, kryjówki gangów. Po wykonaniu wszystkich misji w danej dzielnicy, ukaże Ci się ostatni misja – wojna ganów, polegająca na ostatecznej walce z gangiem i przywódcą danej dzielnicy. Po naciśnięciu panelu dotykowego na padzie, ukaże Ci się mapa i w prawym górnym rogu jest informacja o procentowym przejęciu terytorium.

28Sc3c04d_zpswrausm6k.png Wszechstronny talent / Multitalented braz
Zdobądź dziesięć Atutów. / Acquire ten Perks.
Listę atutów znajdziesz po naciśnięciu OPTIONS na padzie, wybraniu „Dziennika postępu” i kolejno „Atuty”. Syndicate oferuje 30 takich osiągnięć, więc jest z czego wybierać. Poniżej prezentuję listę z opisem co jest potrzebne, aby wbić najłatwiejsze atuty.

  • – Podwójne zabójstwo – Najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum są kluby pięściarskie w Whitechapel lub Londyńskie City, z uwagi na niski poziom zaawansowania przeciwników. Seria zabójstw liczy się tylko wtedy, gdy dwóch przeciwników jest na skraju śmierci i poprzez jedno naciśnięcie kwadrat włączy się krótka cutscenka, w której Evie/Jacob zabijają przeciwników. Podczas normalnej gry niestety bardzo rzadko wykonuje się serie zabójstw, więc prawdopodobnie będziesz musiał to trofeum wykonać po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Doprowadź przeciwnika do stanu, w którym się „chwieje” – ale pamiętaj, żeby przez przypadek nie nacisnąć kwadrat o jeden raz za dużo i w konsekwencji wykonać morderczy cios wrogowi.
  • – Ogłuszający cios – ogłuszający cios wykonujesz poprzez naciśnięcie x, kiedy przeciwnik trzyma gardę. Podczas walki w trybie fabularnym niejednokrotnie będziesz używał tego ciosu, więc atut odblokuje się wcześniej czy później.
  • 3 Trzymać się – trofeum polega na taranowaniu wrogich pojazdów w taki sposób, aby przeciwnik wyleciał na ulicę. Po prostu taranuj powozy przeciwników za pomocą kwadrat i atut na pewno zostanie odblokowany.
  • 4 Śmierć z ręki skokiera – atut ten odblokuje się na pewno podczas platynowania, gdyż polega on na wynajęciu skokierów i nasłaniu ich na przeciwników. Każdy zabity przez nich wróg przybliża się do odblokowania atutu. Pamiętaj, że aby nasłać skokierów na konkretnego przeciwnika musisz na niego skierować kamerę i nacisnąć R1.
  • 5 Zabójstwo zza osłony – bardzo proste osiągnięcie, które polega na zabiciu przeciwnika zza osłony – czyli praktycznie każdego przedmiotu. Sprawę o tyle ułatwia fakt, że po naciśnięciu dół Twój bohater zagwiżdże, co spowoduje podejście przeciwnika w Twoją stronę i pozostaje tylko nacisnąć kwadrat w odpowiednim momencie (kiedy przeciwnik podświetli się na czerwono).
  • 6 Zabójstwo – atut nie do pominięcia, polegający na zabiciu 120 przeciwników. Wpadnie na pewno podczas robienia głównego wątku fabularnego.
  • 7 Zniknięcie w kłębach dymu – kolejne proste osiągnięcie, które polega na wejściu w konflikt, a następnie rzuceniu bomby dymnej i ucieknięciu.
  • 8  Asasyn akrobata – kolejny prostu atut, polegający na zabiciu przeciwnika z powietrza. Najłatwiejszym sposobem jest rozwieszanie linii pomiędzy dwoma budynkami L1 i gdy poniżej będzie przechodził przeciwnik, naciśnij kwadrat, aby go zgładzić.
  • 9 Zniknięcie – znajdź przeciwników i spraw, aby zaczęli Cię gonić. Każdy sposób na ucieczkę (ukrycie się w stogu siana, skorzystanie z bomby dymnej itd) przybliży Cię do tego atutu.
  • 10Wojownik doskonały – wejdź na strzeżone terytorium lub po prostu zacznij jakąś misję, w której jest wielu przeciwników (polecam robić to w dzielnicy Whitechapel z uwagi na niski poziom trudności oferowanych wspomnień. Ten atut polega na zabiciu 4 przeciwników z rzędu bez otrzymania jakiegokolwiek ciosu. Najważniejsze żebyś pamiętał o kontrach kolko i przełamywaniu gardy x.

29Sbacb95_zpsf7raoqlr.png Klucze do miasta / Keys to the City srebro
Zdobądź wszystkie Ulepszenia Gangu. / Acquire all of the Gang Upgrades.
Na początku wspomnę, że najlepiej możliwie jak najszybciej kupić ulepszenia postaci „Śmieciarz I” i „Śmieciarz II”, które spowodują większa ilość znajdowanych zwykłych materiałów rzemieślniczych w skrzyniach rozsianych po Londynie. Ulepszenia gangu są dostępne po naciśnięciu OPTIONS na padzie i wybraniu opcji „Ulepszenia gangu”. Wszystkie skille związane są z Twoimi podwładnymi Skokierami, którzy nie raz użyczą swojej pomocnej dłoni podczas wykonywania misji. Możesz zwiększać ich poziom zaawansowania przez kupni skilli za pieniądze i materiały rzemieślnicze.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160104164531_zpsenlj1osp.jpg

30S410397_zpstivzclwl.png Rzemieślnik / Artisan braz
Skonstruuj przedmiot 10. poziomu. / Craft a Level 10 Item.
Najłatwiejszym sposobem na wbicie tego trofeum jest skonstruowanie „Rękawicy legendarnego Asasyna”, której wykonanie kosztuje £10000 i potrzeba 150 skór i 100 chemikaliów. Aby skonstruować przedmiot na 10. poziomie musisz rozwinąć swoją postać do 10. poziomu (patrz trofeum Cud epoki. Schemat rękawicy otrzymasz podczas fabuły, a unikalny przedmiot potrzebny do jej wykonania zdobędziesz w skrzyni, której lokalizacja znajduje się na poniższym zdjęciu.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160104104530_zpsjwcgq3mv.jpg

31S8f1bfd_zpstdpwqszo.png Bartitsu / Bartitsu srebro
Jako Jacob poznaj wszystkie umiejętności związane z walką. / Learn every Fight Skill as Jacob.
Musisz wykupić wszystkie umiejętności walki, grając jako Jacob (wybór postaci następuje po naciśnięciu OPTIONS na padzie, a następnie naciśnięciu r3). Walutą są punkty XP, które dostajesz za wykonywanie wszystkich czynności w grze – od zabijania przeciwników po wykonywanie misji pobocznych. Podczas platynowania zbierzesz wystarczającą ilość punktów, aby wykupić wszystkie skille, więc trofeum nie powinno sprawić problemu.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160104164508_zpsp6muyyij.jpg

32S638ef3_zps51582qkf.png Widmo / Phantom srebro
Jako Evie poznaj wszystkie umiejętności związane z niewykrywalnością. / Learn every Stealth Skill as Evie.
Musisz wykupić wszystkie umiejętności niewykrywalności, grając jako Evie (wybór postaci następuje po naciśnięciu OPTIONS na padzie, a następnie naciśnięciu r3). Walutą są punkty XP, które dostajesz za wykonywanie wszystkich czynności w grze – od zabijania przeciwników po wykonywanie misji pobocznych. Podczas platynowania zbierzesz wystarczającą ilość punktów, aby wykupić wszystkie skille, więc trofeum nie powinno sprawić problemu.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160104164524_zpstyytamip.jpg

33S9d8fb3_zpsyz4p10pj.png Cud epoki / Wonder of the Age srebro
Osiągnij poziom 10. / Reach Level 10.
Możesz ulepszać swoją postać przez wykupywanie umiejętności i dzięki temu Jacob i Evie będą podwyższać swój poziom zaawansowania. Walutą jest XP, które dostajesz za wykonywanie wszystkich czynności w grze – od zabijania przeciwników po wykonywanie misji pobocznych. Aby osiągnąć poziom 10, musisz wykupić wszystkie umiejętności dostępne dla danej postaci. Wszystkie te czynności wykonasz po naciśnięciu OPTIONS na padzie i wejściu w „Umiejętności”.

34S5c2e2f_zpssai3ikgl.png Zwykły bandyta / Ordinary Criminal braz
Ukończ dwadzieścia wydarzeń w tłumie. / Complete twenty Crowd Events.
Do wydarzeń w tłumie zaliczają się misje takie jak powal złodzieja czy zabij przestępców, pojawiające się losowo na minimapce pod postacią pomarańczowej kropki. Niestety pojawiają się one stosunkowo rzadko, więc gdy tylko zauważysz możliwość wykonania wydarzenia w tłumie – rzuć wszystko i je po prostu wykonaj. Zajmuje to przeważnie kilka sekund, a zdarza się, że na jedną okazję trzeba czekać nawet do godziny.

35S7ea04d_zpsdym5giew.png Język kwiatów / Language of Flowers braz
Zbierz wszystkie zasuszone kwiaty. / Collect all of the Pressed Flowers.
W sklepie możesz zakupić mapę z dokładną lokalizacją wszystkich kwiatów, więc nie będzie problemów ze zdobyciem tego trofeum. W grze znajduje się dokładnie 30 zasuszonych kwiatów. W poszczególnych dzielnicach znajduje się ich następująca ilość:

  • Westminster – 6
  • Londyńskie City – 5
  • Lambeth – 4
  • Southwark – 4
  • Tamiza – 3
  • Strand – 5
  • Whitechapel – 3

36S885900_zpsdwtjtbdo.png Badacz historii / Student of History braz
Zbierz wszystkie historyczne plakaty. / Collect all of the Historical Posters.
Plakatów na terenie Londynu jest 50. Na szczęście za okrągłą sumę 5000 możesz kupić u sprzedawców mapę, z dokładną lokalizacją wszystkich ilustracji. W poszczególnych dzielnicach znajduje się następująca ilość plakatów:

  • Whitechapel – 5
  • Londyńskie City – 10
  • Lambeth – 6
  • Southwark – 7
  • Tamiza – 4
  • Strand – 8
  • Westminster – 10

37S866e23_zpsjq9j3bhm.png Życie w listach / A Life in Letters braz
Zbierz całą królewską korespondencję. / Collect all of the Royal Letters.
Królewska korespondencja znajduje się tylko na terenie dzielnicy Westminster i niestety nie można wykupić mapy z lokalizacją wszystkich listów. Na szczęście jest to tylko 12 znajdziek, więc zebranie ich wszystkich nie zajmie Ci więcej niż 20 minut. Stworzyłam mapkę z lokalizacją całej korespondencji. Jeżeli jej nie możesz znaleźć po prostu naciśnij r3, aby włączyć wzrok orła i powinieneś zobaczyć świecący obiekt w pobliżu.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160103125541_zpslgvxbxvw.jpg

38Sf41657_zpskimrjpvm.png Kominiarz / Chimney Sweep braz
Zsynchronizuj wszystkie punkty widokowe w Londynie. / Synchronize every Viewpoint in London.
W Londynie znajduje się 19 punktów widokowych plus 3 w symulacji I Wojny Światowej, do której uzyskasz dostęp po ukończeniu 7. sekwencji (aby przenieść się do symulacji dotrzyj na prawy koniec Tamizy na mapie). Punkty widokowe to z reguły najwyższe punkty na całej mapie, a dzięki usprawnieniu gry w postaci linki, zdobywanie szczytów nie jest już tak czasochłonne jak w poprzednich częściach. Po dotarciu na wyznaczone miejsce po prostu naciśnij kolko, aby zsynchronizować mapę Animusa.

39S77fba5_zpskp3osfec.png Mentor / Mentor zloto
Osiągnij 100% synchronizacji w głównych wspomnieniach. / Reach 100% Sync in the Main Memories.
Jedna z niewielu części, która oferuje przyjazne zadania poboczne w głównych wspomnieniach wątku fabularnego. Większość z nich wpadnie bez najmniejszego starania. A z resztą nie powinieneś mieć problemu przy ponownym wykonywaniu misji. Większość z dodatkowych warunków polega na cichym zabijaniu przeciwników, zabijaniu celu w określony sposób i nie wzniecaniu alarmu. Sprawę ułatwia fakt, że w miarę przechodzenia gry ulepszamy rozwój swojej postaci, przez co łatwiej wykonywać niektóre zadania. Gdy już naprawdę nie wiesz jak wykonać trofeum – wpisz na YouTube hasło „Sequence x memory y Assassin’s Creed Syndicate” i wynikach otrzymasz wiele opcji na ukończenie danego wspomnienia w 100%.

40Sbff71c_zps7sqq0etb.png Wściekły / Furious braz
Zniszcz dwadzieścia pojazdów, taranując je. / Destroy twenty vehicles by ramming them.
Z pozoru proste trofeum, niestety z samego opisu trofeum nie wynika, że do licznika tego trofeum wliczają się tylko pojazdy policjantów i nędzników. Gdy tylko zauważysz na ulicach Londynu pojazd, prowadzony przez przeciwników – podjedź i naciśnij kwadrat, aby go staranować. Powtarzaj tę czynność, aż powóz zostanie doszczętnie zniszczony.

41S63bb12_zpszuq1g36i.png CO Z TOBĄ? / WHAT IS WRONG WITH YOU braz
Przewróć pięć pojazdów, strzelając do koni. / Flip five vehicles by shooting their horses.
Kolejne proste trofeum, które polega na przewróceniu pięciu pojazdów, przez podwójny lub potrójny strzał do konia (w zależności od siły broni). Ważne, aby strzały były oddawane z krótką przerwą, aby koń z powozem mogli rozwinąć prędkość. W przypadku zbyt szybkiego zastrzelenia konia, powóz po prostu zatrzyma się. W razie problemów – poniżej filmik.

Drugim sposobem na wbicie tego trofeum jest włączenie sekwencji 4, wspomnienia 6.  W drugiej części misji – podczas ochrony powozu po prostu rzucaj nożami w pędzące konie zaprzężone do powozów przeciwników. 2 rzuty powodują śmierć konia, co w konsekwencji spowoduje przewrócenie pojazdu.

42S0d7ad9_zpsjee3jig5.png Uwaga na dole / Look Out Below braz
Zabij trzech przeciwników pojedynczym ładunkiem wiszących beczek. / Kill three enemies with a single stack of hanging barrels.
Najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum jest sekwencja 4, wspomnienie 2. Zaraz na początku misji zobaczysz przed sobą wiszące beczki i stojącego pod nimi jednego przeciwnika. Poczekaj 20-30 sekund i podejdą pod nie jeszcze dwaj przeciwnicy i po prostu wyceluj z pistoletu w beczki, oddaj strzał i trofeum wpadnie. W razie problemów – poniżej filmik.

43S2256a4_zpsza95kt1l.png Byle pałki nie ukradli… / You Wouldn’t Steal a Policeman’s Helmet braz
Porwij dwadzieścia policyjnych pojazdów. / Hijack twenty police vehicles.
Trofeum bardzo łatwe w opisie, jednak wiele graczy w zły sposób przejmuje stery nad policyjnym pojazdem. Powóz ten nie może być pusty. To po pierwsze. Po drugie w chwili przejęcia, musi być obecny tylko jeden policjant, ponieważ w innym wypadku zostaniesz po prostu zepchnięty z wozu i w konsekwencji policjanci odjadą w siną dal. Opiszę jak to dokładnie musi wyglądać. Gdy już tylko znajdziesz policyjny pojazd na ulicach Londynu – wespnij się na niego od tyłu/boku, podejdź do policjantów i wybierz nóż z ekwipunku. Strzel jednemu mundurowego w głowę i natychmiast naciśnij kolko, aby przejąć pojazd. Ważne, żeby zrobić to niezwłocznie, gdyż w innym wypadku przeciwnik dowie się o Twojej obecności i stawi opór, w konsekwencji czego przejęcie powozu stanie się niemożliwe. Polecam też nabroić trochę na ulicach Londynu, aby policjanci ruszyli za Tobą w pogoń. Wtedy możesz łatwo przeskakiwać na nowe powozu i jeżeli szybko wykonasz powyższe czynności, możesz w krótkim czasie nabić 4-5 porwań.

44Sb08f0a_zpsqi6eqypm.png Jak to się robi w Queensbury / Queensbury Rules braz
Osiągnij 40. poziom kombinacji. / Reach combo level 40.
Trofeum powinno wpaść podczas swobodnej gry. Niejednokrotnie przekroczysz 40. poziom kombinacji, jeżeli tylko pamiętasz o kontratakach ukrytych pod przyciskiem kolko, gdy tylko nad przeciwnikiem zaświeci się żółta kreska. Jednakże najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum są kluby pięściarskie, szczególnie w biedniejszych dzielnicach takich jak Whitechapel czy Londyńskie City (aby odblokować fight cluby musisz najpierw udać się w miejsce oznaczone na mapie ikonką „T”). Staraj się zadawać przeciwnikowi jak najwięcej ciosów za pomocą kwadrat i gdy tylko przeciwnik podniesie gardę naciskaj x. Polecam wykupić umiejętność „Doładowanie kontry”, która zwiększa czas na wykonanie kontrataku, dzięki czemu trudniej o jakąkolwiek pomyłkę.

45Sfe8c79_zpsh8nepdbu.png Wir śmierci / Whirlwind of Death
Wykonaj pięćdziesiąt serii zabójstw. / Perform fifty Multi-Finishers.
Najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum są kluby pięściarskie w Whitechapel lub Londyńskie City, z uwagi na niski poziom zaawansowania przeciwników. Seria zabójstw liczy się tylko wtedy, gdy przynajmniej dwóch przeciwników jest na skraju śmierci i poprzez jedno naciśnięcie kwadrat włączy się krótka cutscenka, w której Evie/Jacob zabijają przeciwników. Podczas normalnej gry niestety bardzo rzadko wykonuje się serie zabójstw, więc prawdopodobnie będziesz musiał to trofeum wykonać po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Doprowadź przeciwnika do stanu, w którym się „chwieje” – ale pamiętaj, żeby przez przypadek nie nacisnąć kwadrat o jeden raz za dużo i w konsekwencji wykonać morderczy cios wrogowi..

46S30cdfb_zpsfq7meskm.png Ostrze w tłumie / Blade in the Crowd braz
Dokonaj zabójstwa pięćdziesięciu wrogów. / Assassinate fifty enemies.
Trofeum wpadnie podczas platynowania, dokładnie w okolicy 6 sekwencji. Jeżeli z jakiś powodów trofeum nie wpadło (uroki serii Assassin’s Creed) – usuń dane gry (nie save’y) i ponownie je zainstaluj. Rozpocznij wątek fabularny od początku, tworząc nowy zapis grry i lataj po mieście, zabijając wrogów. Osiągnięcie to na pewno powinno zaskoczyć. Warto zaznaczyć, że ofiara musi być zabita ukrytym ostrzem, więc wyrzucanie przeciwników z pociągu, czy wykończenie przeciwnika pięściami nie wlicza się do licznika tego trofeum.

47S0e205f_zpskhvpebjs.png Plaga opium / Opium Scourge braz
Obezwładnij przynajmniej czterech wrogów jednocześnie za pomocą strzałek oszałamiających. / Affect at least four enemies simultaneously with the Hallucinogenic Dart.
Możliwość używania strzałek oszałamiających uzyskasz podczas wspomnienia 4 w sekwencji 4. Jednak najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum jest wspomnienie 1 w sekwencji 5. Po ukończeniu pierwszej części misji (jazdy powozem), trafisz na grupkę 2 osób stojących przy ogniu i kilku chodzących wokół nich. Wejdź na dach, a następnie poczekaj, aż 4 przeciwników ustawi się w polu rażenia strzałki oszałamiającej i strzel w ognisko. W razie problemów – poniżej filmik.

48Sb5245d_zpskcnh0opd.png Śmierć z nieba / Blade from Above braz
Zjeżdżając po linie, zabij z powietrza dwudziestu wrogów. / Air Assassinate twenty enemies from a zipline.
Kolejne proste trofeum, w którym musisz zabić 20 wrogów, korzystając z linki. Znajdź miejsce, w którym jest przeciwnik, wespnij się na budynek i dzięki L1 zaczep linkę o pobliski dach, w taki sposób, aby znajdować się bezpośrednio nad przeciwnikiem. Podczas zjazdu naciśnij kwadrat, aby odczepić się od linki i zabić wroga. Polecam zrobić to trofeum podczas wątku fabularnego, z uwagi na dużą ilość przeciwników, skupionych na małej powierzchni.

49Scc6a6e_zpsyrib2qou.png Nad wyraz niehonorowo / Most Unsporting braz
Strzel do wrogów pięćdziesiąt razy, nim oni strzelą do ciebie. / Shoot fifty enemies before they shoot at you.
Trofeum to polega na naciśnięciu trojkat, gdy tylko pojawi się jego ikonka nad głową naszego bohatera. Dzieje się to w momencie, kiedy przeciwnik celuje do Ciebie z broni. Najlepiej wybrać najsłabszą broń palną z ekwipunku i udać się w miejsca jakiejkolwiek misji (głównej czy pobocznej) i szukać snajperów, znajdujących się na dachach i balkonach. Następnym krokiem będzie stanięcie naprzeciwko niego w odległości kilku kroków (tak, aby nie zmienił trybu walki na walkę wręcz) i czekanie, aż trojkat pojawi się na ekranie. Za jednym razem możesz zaliczyć 3-4 strzały, więc trofeum wpadnie stosunkowo szybko.

50S4173f1_zpseqsvlrya.png Bez urazy / Without a Grudge braz
Zniszcz 5000 obiektów przy użyciu powozu. /  Destroy 5000 destructibles with your carriage.
To trofeum niestety wymaga poświęcenia mu najwięcej czasu. Obiekty rozlokowane są w bardzo dużych ilościach w całym Londynie, dlatego pamiętaj, aby podczas każdej misji niszczyć napotkaną infrastrukturę – lampy, pachołki oraz drzewa i tym podobnym. Wszystkie rzeczy odnawiają się bardzo szybko, więc gdy wbijesz wszystkie inne trofea, polecam ciągle jeździć w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu, gdyż tam znajduje się stosunkowo dużo obiektów na małej powierzchni i jest to najlepsze miejsce do nabijania licznika. Polecam też wybierać wysokie (ale niestety wolniejsze) powozy, które zniszczą dodatkowo wystające części budynków, które również liczą się do tego trofeum.
 photo Assassins Creedreg Syndicate_20160104164458_zpsbqlhksyu.jpg

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Filmy są mojego autorstwa – kanał na YT „Łowczyni Trofeów”.

Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • tras

    Rewelacyjny przewodnik nic dodac nic ujac

  • goa3

    Cześć, czy w trofce „Na szeroką sklalę” trzeba osiągnąć najwyższy poziom lojalności? Opis osiągnij 1 poziom sugeruje, że najniższy.

    • Aleksandra Daniel

      To jest w drugą stronę, poziom pierwszy jest najwyższy. 😉

    • Aleksandra Daniel

      Rzeczywiście, już poprawiam, pierwszy poziom jest najniższy 😉 Najwyższy jest w trofeum poniżej.

  • Pawel

    Cześć, co mam zrobić, gdy trofeum mentor nie wpadło?? Wszystkie sekwencje na 100% i nic…

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, jeżeli nie wpadło to nic się nie da z tym zrobić. Ewentualnie możesz przeinstalować grę i trzymać kciuki, że wpadnie po pierwszym wejściu do gry. Jeżeli nie wpadnie, to trzeba robić wszystko od nowa, najlepiej na czystej grze. Zobacz, czy nie masz na chmurze PS+ save’a, sprzed wbicia 100% sekwencji.

      • Pawel

        Witam,
        Gdzie znaleźć save na chmurze?? Nie mogę sobie poradzić 🙂

        • Łowczyni Trofeów

          W ustawieniach, zarządzanie zapisanymi danymi aplikacji.

          • Paweł

            Niestety nic tam nie ma, spróbuje przeinstalować… tylko tego jednego brakuje do platyny i dlatego boli 🙂

  • stachu

    Mam problem ze zniszczeniem 5000 obiektów licznik sie zatrzymał na 99% i nie da sie wbić tego ostatniego. Jakieś pomysły???

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, spróbuj przeinstalować grę (usuń ją i zainstaluj ponownie). Powinno pomóc 🙂

      • stachu

        Nie pomogło raczej trzeba zacząć od nowa…:(