Assassin’s Creed Unity – Poradnik do trofeów

trofea Informacje ogólne: trofea
Stopień trudności platyny: 4 / 10
Ilość trofeów: platyna x1 / zloto x1 / srebro x11 / braz x38
Ilość trofeów offline: 45
Ilość trofeów online: 6
Najtrudniejsze trofea: Chcę mieć wszystko 
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 40-50 godzin

Krótko i na temat o samej grze:
Kolejna część o asasynach i na pewno nie ostatnia. Tym razem wcielamy się w Arno – Francuza, a dokładnie Paryżanina, który wstępuje do bractwa asasynów w czasie Rewolucji Francuskiej. Czego szuka nasz bohater? Odkupienia, a przede wszystkim zemsty na oprawcy swojego ojca. Fabularnie jest to chyba jedna z lepszych części, ale nie umywa się do historii Ezio Auditore da Firenze.

Co rok dostajemy nowego asasyna i nie łudźmy się – robi się się z tego tasiemiec. Nowe części nie wnoszą praktycznie nic rewolucyjnego, a w zamian dostajemy dobrego fabularnie sandboxa z możliwością zwiedzania przepięknych miast. AC Unity nie odstaje od reszty swoich poprzedników i początkowa nagonka, związana z licznymi bugami, niepotrzebnie odstraszyła rzeszę fanów. Dlaczego? 

Jest to niewątpliwie jedna z lepszych części, ale wiadomo, że gusta są różne. Dla jednych najlepszą częścią jest dwójka, dla innych Revelations. Unity jednak oferuje coś czego poprzedniczki nie miały – misje co-op, które na pierwszy rzut oka wydają się świetnym rozwiązaniem na przedłużenie zwykłej rozgrywki. Niestety… Misje są nudne, wszystkie na jedno kopyto. Dodatkowo niemiłosierne lagi często odbierają całą przyjemność i w rezultacie przejście wszystkich misji to męczarnia. Wtórność, wtórność, wtórność – to coś czego gracze nie lubią, a seria Assassin’s Creed posiada.

Za co warto pochwalić twórców? Przede wszystkim za zaprojektowanie miasta w taki sposób, że wreszcie chodzenie po dachach jest szybszym sposobem lokomocji niż przemierzanie ścieżek Paryża na piechotę. Co prawda mniej jest teraz stogów siana, które pozwalają na łagodne spadnięcie z dużej wysokości, ale zastąpiono to umiejętnością szybkiego schodzenia po ścianach, która bardzo, ale to bardzo się przydaje. Dodać dodali, ale zapomnieli o jednej rzeczy, która w każdym poprzednim Assassin’s Creed Unity była – mianowicie odbicie się od ściany w tył. Jest to bardzo denerwujące, ponieważ seria przyzwyczaiła nas do tego typu ruchu i grając te 50 godzin Arno nie raz będziesz się wściekać z powodu tego niedociągnięcia. 

Sama platyna jest jak zwykle czasochłonna. Dodatkowo skrzynie są poukrywane w pomieszczeniach, więc zbieranie rzeczy zajmuje o połowę więcej czasu niż zwykle. Na szczęście AC Unity nie posiada trofeów związanych stricte z multiplayerem, trzeba zaliczyć tylko wszystkie misje co-op i zebrać w nich punkty synchronizacji. Z gry wycisnęłam 100% i to jest pierwsza platyna z AC Unity, która tak mnie zmęczyła.

 

Plan krok po kroku:

  • Główny wątek fabularny – Rozgrywka składa się z 12 chapterów i o dziwo – jest to pierwsza część, w której misje stają się dla gracza prawdziwym wyzwaniem. Poziom trudności jest dosyć wysoki jak na sandboxa, szczególnie jeżeli brniemy w fabułę bez jakichkolwiek ulepszeń. Już spotkałam się z kilkoma osobami, które odstawiły tę część tylko dlatego, że nie radziły sobie z misjami. 
  • Co-op – po raz pierwszy (nareszcie!) mamy możliwość przechodzenia misji pobocznych w trybie współpracy lub kradzieży. Misje są dosyć trudne. Polecam znaleźć sobie grupkę 3 znajomych, którzy pomogą Ci przejść przez cały co-op. Przechodzenie go z randomami to istny koszmar. Niestety na dzisiejszy dzień jest wiele osób, które tylko chcą nam uprzykrzyć przygodę z AC Unity.
  • Rzeczy do zebrania – Jak w każdej części Assassin’s Creed w mieście zostały ukryte znajdźki. Tym razem są to skrzynie, kokardy i herby (te ostatnie nie są wymagane do żadnego trofeum). Aby zdobyć platynowe trofeum trzeba zebrać je wszystkie.
  • Misje poboczne – Tym razem mamy do rozwiązania Zagadki Nostradamusa, morderstwa, misje Asasynów, oraz misje w Cafe Theatre. Każda z tych misji jest łatwa, nie powinno być problemu z ukończeniem.
  • Kończenie misji wątku fabularnego na 100% – Powiem szczerze, że jest to zawsze trofeum, którego nienawidzę robić w każdym AC. Niektóre zadania są wręcz idiotyczne 

 

Poradnik:

Mistrz Asasynów / Master Assassin  platyna
Zdobądź wszystkie trofea. / Earn every Trophy.
Gratulacje!

Dawno, dawno temu / A Long Time Ago  braz
Ukończ prolog. / Complete the Prologue.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.

Dzieciństwo w Wersalu / Youth in Versailles  braz
Ukończ 1 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 1.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Wspomnienia z Wersalu
  • Stany Genralne
  • Śmietanka towarzyska

Odrodzenie / Rebirth braz
Ukończ 2 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 2.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Za kratami
  • Odrodzenie

Pierwsza krew / First Blood  braz
Ukończ 3 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 3.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Nauka
  • Spowiedź
  • Fin de Siecle (Most serwerowy)

La Cour des Miracles / La Cour des Miracles srebro
Ukończ 4 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 4.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Królestwo żebraków
  • Umarł król…

Korzenie zła / The Root of Evil  srebro
Ukończ 5 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 5.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Jubiler
  • La Halle Aux Bles

Sekretne spotkanie / Secret Meeting  srebro
Ukończ 6 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 6.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Klub Jakobinów
  • Zasadzka Templariuszy

Rozwiązana tajemnica / Mystery Solved  srebro
Ukończ 7 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 7.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Sojusz z rozsądku
  • Spotkanie z Mirabeau
  • Konfrontacja
  • Ruch oporu (Most serwerowy)

Ślad krwi / Blood Trail  srebro
Ukończ 8 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 8.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Królewska korespondencja
  • Masakry wrześniowe

Śmierć głodowa / Road To Starvation  srebro
Ukończ 9 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 9.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Wielki Głód
  • Spekulanci
  • Ucieczka

Miłość i obowiązek / Love and Duty srebro
Ukończ 10 Sekencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 10.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Spotkanie przy obiedzie
  • Egzekucja

Przegrany, ale żywy / Down But Not Out  srebro
Ukończ 11 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 11.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się z następujących wspomnień:

  • Na dnie
  • Powrót Asasyna
  • Bastylia (Most serwerowy)

Zejście ze sceny / Curtain Call zloto
Ukończ 12 Sekwencję Wspomnień. / Complete Memory Sequence 12.
Trofeum związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie do pominięcia.
Sekwencja składa się następujących wspomnień

  • Istota Najwyższa
  • Upadek Robespierre’a
  • Twierdza Temple

Ziemia niczyja / No Man’s Land  braz
Ukończ wszystkie misje Szczeliny. / Complete all Rift missions.
Misji tego rodzaju jest tylko 7, a ich ukończenie zajmie nie więcej niż pół godziny. Oznaczone są na mapie helix_zpsylkektho.png i każda z nich podzielona jest na trzy etapy: zbieranie danych, uwolnienie asasyna, ucieczka ze szczeliny (opcjonalnie zebranie dodatkowej premii). Polecam zbieranie punktów oznaczonych na zielono, które dodają do wyniku 50 punktów. Oczywiście pamiętaj o zbieraniu mniejszych porcji danych – 5,10,20 punktów oraz o zabijaniu wrogów, za co dostaniesz 20 punktów. Poniżej lista wszystkich szczelin. Nie trzeba przemieszczać się po całej mapie w celu przejścia wszystkich misji. Od razu po zakończeniu szczeliny dostaniesz informację z pytaniem o chęć rozpoczęcia następnego poziomu.

  • Belle Epoque – Zbieranie danych
  • Belle Epoque – Tornado
  • Okupowany Paryż – Szpieg
  • Okupowany Paryż – Zbieranie danych
  • Okupowany Paryż – Wieża
  • Średniowiecze – Pole bitwy
  • Średniowiecze – Kamieniołom

Potrzeba więcej danych / Needs More Data braz
Zbierz Premie Danych w 3 różnych Szczelinach Helixa. / Earn Data Bonuses in 3 different Helix Rifts.
Możliwość zyskania premii pojawia się w momencie przekroczenia pierwszego progu punktowego w szczelinie Helixa, oznaczonych na mapie helix_zpsylkektho.png. Aby zdobyć premię, musisz przekroczyć drugi próg punktowy, który w każdej szczelinie jest na innym poziomie. Polecam zrobić to w trzech pierwszych szczelinach (Belle Epoque i Okupowany Paryż), z uwagi na ich niski poziom trudności i znikomą liczbę przeciwników. Nie musisz ratować asasyna przed opuszczeniem misji, skup się na zbieraniu danych oznaczonych na zielono, które dostarczą Ci 50 punktów i zabijaniu przeciwników. Oczywiście musisz opuścić szczelinę zanim skończy się czas. W przeciwnym wypadku będziesz musiał powtarzać misję od nowa.

Roztapianie / Thawed  braz
Uwolnij łącznie 10 uwięzionych Asasynów. / Free a total of 10 trapped Assassins.
To trofeum polega na uwolnieniu 10 asasynów uwięzionych w szczelinie Helixa, oznaczonej na mapie helix_zpsylkektho.png. Możliwość ta otworzy się przed Tobą w momencie przekroczenia pierwszego progu punktowego. Misji jest siedem, więc konieczne będzie ponowne trzykrotne ukończenie jednej lub pojedyncze ukończenie trzech z nich.

Ostrze w tłumie / Blade In The Crowd  braz
Zgładź 100 wrogów. / Assassinate 100 enemies.
Zabicie 100 wrogów to nie jakieś wielkie wyzwanie. Przechodząc wątek fabularny zabijesz spokojnie okołu pięciuset przeciwników, więc trofeum wpadnie bez większego starania. Wrogów zabijasz przez naciśnięcie kwadrat. Pamiętaj o blokowaniu ataków kolko i pełnym ekwipunku, który nie raz uratuje Ci życie. Przede wszystkim zaopatrz się w bomby dymne i naboje do pistoletu. Polecam również kupowanie ulepszonych broni, które ułatwią znacznie rozgrywkę (OPTIONS -> Ulepszenie postaci -> Wyposażenie)

Chcę mieć wszystko / I Want It All  srebro
Ukończ wszystkie wyzwania trybu jednoosobowego. / Complete all Single Player mission challenges in Paris.
Zdecydowanie najgorsze trofeum w tej części. Wyzwania trybu jednoosobowego to zadania poboczne misji głównego wątku fabularnego. Większość z nich jest prosta, ale jak zawsze jest grupa zadań uprzykrzających życie. O tyle dobrze, że wyzwania kumulują się, więc jeżeli wypełniłeś je podczas pierwszego przechodzenia – nie będziesz musiał ich ponownie wykonywać. W poprzednich częściach trzeba było przechodzić wszystkie podmisje za jednym razem, na szczęście tutaj tak nie jest. AC Unity oferuje co prawda mniej misji niż zwykle, ale są one bardziej rozbudowane. Wciskając OPTIONS na padzie masz możliwość powtarzania każdego wspomnienia oraz listę zadań.

Tworząc sieć / Networking  braz
Odnów swój pierwszy Klub Towarzyski. / Renovate your fist Social Club.
Patrz trofeum Stare Internetowe Memy.

Stare Internetowe Memy / An Old Internet Meme  srebro
Odnów wszystkie Kluby Towarzyskie i ukończ wszystkie związane z nimi misje. / Renovate all the Social Clubs and complete all the Social Club missions.
Kluby towarzyskie przeznaczone do odnowienia są zaznaczone na mapie jako czerwone domki. Aby odnowić klub potrzeba przeważnie tylko 1000 liwrów. Każdy klub oferuje dwie lub trzy misje, które trzeba wypełnić. Zadania są na różnym poziomie trudności, jednak nie umywają się do wspomnień głównego wątku fabularnego. W Paryżu możesz znaleźć 7 takich klubów, a misji jest dokładnie 20.

Kluby Towarzyskie:

  • Cafe des Invalides
  • Cade du Louvres
  • Cafe de la Bievre
  • Cafe du Marais
  • Cafe de I’lle de la Cite
  • Cafe du Quartier latin
  • Cafe Ventre de Paris

Upadek z niebios / Falling From The Sky braz
Wykonaj 10 zabójstw z powietrza./ Perform 10 air assassinations.
Aby zdobyć to trofeum, wejdź się na budynek, lampę itd. Znajdź przeciwnika i podejdź na tyle blisko, aby się podświetlił na czerwono. Następnie naciśnij kwadratkwadrat i powtórz czynność 10 razy. Podczas przechodzenia fabuły będziesz miał multum okazji do zabicia przeciwnika w ten sposób, więc powinno wpaść zanim się obrócisz.

Z przeszłości / From the Past  braz
Odblokuj średniowieczną zbroję w Café Théâtre. / Unlick the Medieval Armor in the Café Théâtre.
Aby zdobyć to trofeum musisz ukończyć 18 misji Nostradamusa, oznaczonych na mapie nostra_zps77abyoef.png, których samodzielne odgadnięcie jest prawie niemożliwe, no chyba, że jesteś fanatykiem historii Francji. Wszystkie zagadki to latanie od punkty A do punktu B, na które trzeba poświęcić mniej więcej 2 godziny.

Po ukończeniu wszystkich misji, będziesz musiał udać się do zbrojowni w Café Théâtre i przejść próbę trzech zagadek. 2 z nich są dosyć trudne, dlatego kliknij TUTAJ, aby przejść do filmiku z solucją.

Zagadki (kliknij w nazwę):

Bagietkowy boys band / The Baguette Boyband braz
Ukończ misję w trybie współpracy. / Complete a Co-op mission in Paris.
Misje Co-op zaznaczone są na mapie coop_zpskg5ndvlg.png. Wystarczy ukończyć jedną z misji i trofeum wpadnie. Misję można ukończyć razem z innych graczem lub grając solo. 

Wszechwiedza / Know-It-All  braz
Ukończ wszystkie misje szkoleniowe. / Complete all training missions.
W grze jest 21 treningów, których ukończenie nie jest trudne, ale nużące, ponieważ loadingi między wspomnieniami potrafią nieźle wkurzyć. Sala treningowa znajduje się w Café Théâtre (wejdź głównym wejściem, po schodach na górę, sala treningowa zaznaczona jest w ten oto sposób na mapce trenin_zps17id15um.png).

Włamywacz dżentelmen / Gentleman Cambrioleur  braz
Otwórz wytrychem 20 skrzyń. / Lockpick 20 chests.
Na terenie Paryża i Wersalu znajduje się 294 skrzyń, większość z nich jest zamknięta, a część pozbawiona zabezpieczeń. Mała gierka zręcznościowa oferująca trzy poziomy trudności na początku może przysporzyć trochę kłopotu. Polecam zabrać się za to trofeum dopiero w momencie wykupienia wszystkich trzech ulepszeń zdolności posługiwania się wytrychem, które możecie nabyć w OPTIONS -> Dostosowanie postaci -> Umiejętności -> Niewidzialność. Wytrychy możesz kupić w sklepie, ukraść powalonym przeciwnikom lub uzupełnić przez naciśnięcie dpdol.

Ciekawość / Curiosity  srebro
Otwórz każdą skrzynię w grze. / Open every chest in Paris.
W Paryżu znajdują się 294 skrzynie. Część z nich jest zamknięta, a część pozbawiona zabezpieczeń. Wszystkie zaznaczone są na mapie po zsynchronizowaniu punktów widokowych i wykupieniu time saver packa za 150 punktów Helixa (do kupienia w Esklepie) . Jedno z najbardziej czasochłonnych trofeów, głównie dlatego, że skrzynie są poukrywane w podziemiach, budynkach i żeby się do nich dostać – trzeba poświęcić trochę czasu. Nie musisz otwierać skrzyń oznaczonych na niebiesko i żółto! Zbieraj tylko te oznaczone na czerwono i biało.

Dzielnice:

  • Wersal : 20 skrzyń
  • La Bievre: 40 skrzyń
  • lle de la cite: 30 skrzyń
  • Le Louvre: 40 skrzyń
  • Le Marais: 44 skrzyń
  • Ventre de Paris: 40 skrzyń
  • Le Quartier Latin: 40 skrzyń
  • Les Invalides: 40 skrzyń

W podziemiach Notre Dame jest jedna skrzynia, do której odblokujesz dostęp w momencie ukończenia 3 misji sekretu Flamera, oznaczonych na mapie ikonką zakonu.

Już tu byłem / Visited Once braz
Ukończ przynajmniej raz wszystkie misje kradzieży oraz te w trybie współpracy. / Complete all Co-op and Heist missions in Paris at least once.
Od razu zaznaczę, że najlepiej znaleźć sobie kompanów do co-opa, gdyż granie z randomami to istna męczarnia. Każda misja może być ukończona solo, ale poleca się granie ze znajomymi, bo po pierwsze – jest łatwiej, a po drugie to lepsza zabawa i można wbić kilka innych trofeów. Jeżeli nie jesteś pewien, które misje już ukończyłeś wejdź w OPTIONS->Wskaźnik postępu->Misje trybu współpracy. Z tego miejsca można również zacząć misje.

Interes i przyjemność / Business and Pleasure  braz
Zarób w sumie 50 000 liwrów. / Earn a total of 50,000 livres.
Bardzo proste trofeum, które wpadnie prędzej czy później podczas platynowania. Na początku Twoje konto będzie wzrastało bardzo powoli, aby w pewnym momencie eksplodować. Najlepszym sposobem na wbicie tego trofeum jest:

  • Otwieranie skrzyń

  • Wykonywanie misji pobocznych, które często wzbogacają portfel o ponad 10 000 liwrów.
  • Wykonywanie misji Klubów Towarzyskich
  • Odnowienie i wykonywanie misji w Café Théâtre.

I nie wstawaj! / And Stay Down! braz
Wykonaj egzekucję na ziemi. / Perform a ground execution.
To trofeum możesz wykonać dopiero po ukończeniu 10 sekwencji. Najpierw musisz wykupić odpowiednią zdolność OPTIONS -> Dostosowanie postaci -> Umiejętności -> Walka wręcz i tu „Egzekucja na ziemi” oraz „Atak oszałamiający”. Następnie należy powalić przeciwnika na ziemie (kilka razy przytrzymaj x), a gdy już znajduje się na ziemi, wykonać egzekucję kwadrat.

Panorama / Panoramic View  braz
Zsynchronizuj wszystkie punkty widokowe. / Synchronize all Viewpoints in Paris.
W grze masz 23 punkty widokowe do zsynchronizowania. Poleca się ich synchronizację przed zakończeniem fabuły i zbieraniem znajdziek, gdyż wtedy gra staje się nieco łatwiejsza. Punkty widokowe przeważnie umieszczone są na najwyższych punktach w danej dzielnicy, więc musisz się na nie wspiąć i nacisnąć kolko. Dwa punkty do synchronizacji znajdują się w Wersalu, do którego możesz się przenieść w miejscu zaznaczonym na poniższej mapie.
Assassins%20Creedreg%20Unity_20150913205

Pomóż mi! / Help me!  braz
Ukończ 10 Wydarzeń w Tłumie. / Complete 10 Crowd Events.
W czasie zwiedzania Paryża niejednokrotnie napotkasz wydarzenie w tłumie. Są to różnego rodzaju zadania, które pojawią się na mapie jako czerwone/zielone/pomarańczowe kółko i są to wyzwania jak: powal złodzieja, zabij przestępców, rozrzuć pieniądze biedakom itp. Podczas ukończenia fabuły pojawi Ci się około 50 wydarzeń w tłumie, więc o to trofeum nie musisz się za bardzo martwić. Są one generowane losowo i pojawiają się w losowych miejscach.
Assassins%20Creedreg%20Unity_20150903172

Ręka sprawiedliwości / Hand of Justice  braz
Rozwikłaj Tajemnicze Morderstwo. / Solve a Murder Mystery in Paris.
Misje Tajemniczych Morderstw zaznaczone są trenin_zpsdgewhikn.png. Wystarczy udać się w wyznaczone miejsce (zaznaczone na zielono) i rozwikłać zagadkę. Zagadki polegają na przeszukiwaniu dowodów, a w konsekwencji wskazaniu winnego, dzięki czemu otrzymamy nagrodę od szeryfa. Zagadki nie da się nie rozwiązać, możesz spokojnie oskarżać niewłaściwe osoby i wielokrotnie przeszukiwać dowody zbrodni.

Łupienie Wersalu / Ransacking Versailles  braz
Ukończ Wersal na 100%. / Earn 100% comletion of Versailles.
Do Wersalu możesz udać się w okolicy Café Théâtre. Aby ukończyć Wersal na 100% musisz zebrać:

  • 20 skrzyń
  • 8 kokard.

To wszystko. Poniżej dokładnie miejsce, z którego udasz się do Wersalu.

Assassins%20Creedreg%20Unity_20150913205

Trafna Prognoza / Accurate Prediction  braz
Rozwiąż Zagadkę Nostradamusa. / Complete a Nostradamus Enigma in Paris.
Patrz trofeum Z przeszłości

Barwy Francji / Tricolore  braz
Zbierz wszystkie kokardy. / Collect all Cockades.
W Paryżu jest 128 kokard do zebrania, a zaznaczone są na mapie w ten sposób kok_zpsne4i3gf8.png. Po wciśnięciu panelu dotykowego w lewym dolnym rogu masz informacje ile kokard zostało zebranych w danej dzielnicy. Możesz wykupić time saver packa za 150 punktów Helixa, który odblokuje na mapie wszystkie kokardy.

Dzielnice:

  • Wersal: 8 kokard
  • La Bievre: 21 kokard
  • lle de la Cite: 12 kokard
  • Le Louvre: 15 kokard
  • Le Marais: 15 kokard
  • Ventre de Paris: 15 kokard
  • Le Quartier Latin: 21 kokard
  • Le Invalides: 21 kokard

Nie potrzebuję tego / Don’t Need It braz
Rozrzuć na ulicach zawartość 20 sakiewek ze złotem. / Drop 20 Money Pouches in the streets.
Po pierwsze musisz nabyć zdolność „Bomby: sakiewka”, którą możesz nabyć naciskając OPTIONS na padzie -> Dostosowanie postaci -> Umiejętności -> Na dystans. Następnie musisz udać się do sklepu i zakupić ekwipunek. Maksymalnie na raz możesz kupić 5 sakiewek. Teraz wystarczy nacisnąć parę razy  dpprawo , aż wybierzesz sakiewkę i nacisnąć R1.

Mecenas sztuki / Patron of the Arts  braz
Obejrzyj przedstawienie w Café Théâtre. / Watch a play in the Café Théâtre.
Trofeum możliwe do zdobycia dopiero po wypełnieniu 5 misji w Café Théâtre. Misje odblokujesz przez wykonywanie remontu w tej siedzibie, a samo trofeum polega na obejrzeniu jednego pełnego przedstawienia, który odbywa się na wprost wejścia na parterze. W razie problemów – poniżej filmik.

Dzielenie bogactw / Share the Wealth  braz
Zdobądź wszystkie nagrody podczas pojedynczej misji w trybie współpracy. / Get all the rewards in a Co-op mission in Paris.
Na pierwszy rzut oka trofeum wygląda na trudne, ale nic bardziej mylnego. Wystarczy powtórzyć jedną misję co-op trzy razy i trofeum wpadnie. Każda misja ma 3 nagrody dodatkowe i każdorazowe jej ukończenie spowoduje odblokowanie nowej nagrody. Misje możesz ukończyć z przyjaciółmi lub grając solo.

Spokojnie i bezpiecznie / Safe and Secure  braz
Wykonaj w dzielnicy wszystkie misje Klubu Towarzyskiego. / Perform all Social Club missions in a district.
Patrz trofeum Stare Internetowe Memy.

Pokój z widokiem / Room With a View  braz
Podziwiaj panoramę Paryża z balkonu Arno. / Enjoy the view of Paris from Arno’s balcony.
To trofeum polega na podziwianiu widoków z balkonu Arno, który znajduje się w Café Théâtre. Możliwe do zdobycia dopiero po ukończeniu sekwencji drugiej. Po podejściu do balkonu musisz poczekać kilka sekund, aż trofeum wpadnie. W razie problemów – filmik poniżej.

 

Nadziany! / Poked!  braz
Zabij 20 wrogów bronią drzewcową. / Kill 20 enemies with a Long Weapon.
Żeby wybrać broń drzewcową naciśnij OPTIONS -> Dostosowanie postaci -> Wybrane wyposażenie -> Broń -> Drzewcowa. Oczywiście należy najpierw zakupić zdolność „Mistrz broni drzewcowej”, która pozwoli na zabijanie przeciwników tym oto rodzajem broni. Teraz pozostaje tylko zabicie 20 wrogów i trofeum wpadnie.

Poćwiartowany! / Chopped!  braz
Zabij 20 wrogów bronią ciężką. / Kill 20 enemies with a heavy weapon.
Żeby wybrać broń ciężką naciśnij OPTIONS -> Dostosowanie postaci -> Wybrane wyposażenie -> Broń -> Ciężka. Oczywiście należy najpierw zakupić zdolność „Mistrz broni ciężkiej”, która pozwoli na zabijanie przeciwników tym oto rodzajem broni. Teraz pozostaje tylko zabicie 20 wrogów i trofeum wpadnie.

Wybitny architekt / Master Architect  srebro
Przeprowadź wszystkie remonty w Café Théâtre. / Complete all the renovations of the Café Théâtre.
Café Théâtre jest naszą główną siedzibą i potrzebuj 5 remontów do całkowitego odnowienia. Każdy remont odblokuje misje, które również należy wypełnić, jeżeli myślisz o platynie oraz zwiększy Twój przychód, który możesz zdeponować.

  • Parter – 250 liwrów
  • Hol – 500 liwrów
  • Elewacje – 1000 – liwrów
  • Górne piętra – 5000 liwrów
  • Ostatnie szlify –  15000 liwrów

Zgilotynowany / Guillotined braz
Zabij wroga za pomocą wyciągu. / Kill an enemy with a lift counterweight.
Wyciągi są rozsiane po całym Paryżu. Można je spotkać praktycznie na każdym rogu, ale najlepszym miejscem do wbicia tego trofeum jest Saint-Thomas-d’Aquin. Musisz zaczepić przeciwników, aby ruszyli za Tobą w pogoń. Następnie zaciągnij ich pod wyciąg, rzuć granat dymny R1 i wbiegnij na wyciąg. Trofeum na pewno wpadnie za pierwszym razem, ale w razie problemów filmik.

 

Nigdy nie trać wiary / Never Say Die  braz
Ożyw partnera w trybie współpracy. / Revive a partner in Co-op.
Bardzo proste trofeum, po śmierci przyjaciela masz około 30 sekund na ożywienie swojego partnera. Wystarczy do niego podejść i przytrzymać kolko . Na wyższych poziomach trudności bardzo często zdarza się tak, że randomowi przeciwnicy lecą wprost na przeciwnika i bardzo szybko giną. Ewentualnie możesz zawsze umówić się na ustawkę ze znajomym i wbić bez problemu ten trofek.

Litościwy zabójca / Merciful Killer  braz
Podczas pojedynczej misji w trybie współpracy wykonaj 10 powaleń nie zakończonych śmiercią. / Perform 10 non-lethal takedowns in a Co-op mission.
Do zdobycia praktycznie w każdej misji co-op. Jednakże polecam granie w pojedynkę ze względu na nie wzbudzanie alarmu. Najlepiej wybrać misje kradzieży, gdyż tam mapa jest przystosowana do unikania walki. Po cichym podejściu do przeciwnika, przytrzymaj kolko , aby ogłuszyć przeciwnika. Powtórz czynność na dziesięciu wrogach i trofeum jest Twoje.

Choreografia / Choreography  braz
Wykonaj 10 zsynchronizowanych zabójstw w trybie współpracy. / Perform 10 Co-op sync kills.
Zsynchronizowane zabójstwa są wtedy, kiedy Ty i Twój towarzysz misji co-op zabijecie dwóch (lub trzech) różnych przeciwników w tym samym momencie. Na ekranie pojawi się stosowny komunikat, informujący o podwójnym zabójstwie. Musisz uzyskać 10 takich komunikatów niekoniecznie w jednej sesji gry. Zabójstwa są kumulowane, więc nie musisz ich robić w jednej sesji.

Dzwony! Dzwony! / The Bells! The Bells!  braz
Uszkodź 5 dzwonów alarmowych. / Sabotage 5 alarm bells in Paris.
Wpadnie raczej na pewno podczas robienia głównego wątku fabularnego, gdyż niektóre misje wymagają uszkodzenia dzwonów alarmowych. Dzwony są zaznaczone na mapie jako białe ikonki (identyczne jak grafika trofeum). Aby je uszkodzić trzeba być incognito i po podejściu nacisnąć kolko. Jeżeli trofeum nie wpadło podczas przechodzenia fabuły polecam udać się w miejsce oznaczone na czerwono w Paryżu, w których znajdziesz duże ilości przeciwników oraz kilka dzwonów na jednym terytorium.

Musiały być otwarte / Must’ve Left it Open  braz
Otwórz wytrychem 5 drzwi. / Lockpick 5 doors.
Aby otworzyć zamknięte drzwi musisz pamiętać o dwóch sprawach. Pierwsza – w sklepie należy kupić wytrychy, za pomocą których będziesz mógł wykonać to zadanie. Zdobyć je możesz również przez przeszukiwanie zabitych przeciwników. Druga sprawa to umiejętności, które dadzą Ci zdolność otwierania zamków w drzwiach i skrzyniach: Uczeń ślusarza, Wykwalifikowany ślusarz, Mistrz ślusarstwa. Drzwi i skrzynie są pozamykane na trzy poziomy trudności, dlatego zabierz się za to trofeum dopiero po wykupieniu wszystkich ulepszeń (OPTIONS -> Dostosowanie postaci -> Umiejętności -> Niewidzialność). Drzwi są rozsiane po całym Paryżu, bardzo często w pobliżu pozamykanych skrzyń, spotkasz je na pewno podczas misji głównego wątku fabularnego, misji pobocznych oraz co-op.

Ja się na tym znam / I got Skills srebro
Odblokuj wszystkie ulepszenia. / Unlock all Skills.
Umiejętności kupisz w OPTIONS -> Dostosowane postaci -> Umiejętności dzięki punktom zdobytym przez:

  • kończenie misji fabularnych oraz co-op
  • zbieranie punktów synchronizacji w misjach co-op – które są zaznaczone na mapie, więc nie będzie problemu z ich znalezieniem coopsync_zpsfw7p4vzw.png. Jest ich 40.

Nie ma innej możliwości zdobywania punktów, za które kupisz umiejętność. Będzie to jedno z ostatnich trofeów jakie zdobędziesz.

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Filmy są mojego autorstwa – kanał na YT „Łowczyni Trofeów”.

Jeżeli masz jakieś uwagi, pytania – zapraszam na Twitter_logo_blue_zpsgpablbbx.png.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • Marcin Ppw

    Cześć Łowczyni. Mam pytanie. Czy aplikacja towarzysząca jest wymagana do ukończenia platyny? (bo zostały mi takie dziwne misje) I jeśli tak to o co chodzi z tą aplikacją, gdzie to się ściąga i ogólnie z „czym to się je”? Dzięki za poradnik 🙂

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, ta aplikacja z tego co pamiętam była kiedyś używana do otwierania skrzyń, jednak po pewnym czasie ją „wycofali’ i teraz jest bezużyteczna. 🙂

      • Marcin Ppw

        Chyba źle sprecyzowałem. Chodzi mi o „zadania aplikacji towarzyszącej” są to jedno gwiazdkowe misje rozrzucone po całej mapie. Pozdrawiam.

        • Łowczyni Trofeów

          Nie są wymagane, za „moich” czasów nie przypominam sobie, żeby takowe były, więc też za bardzo nie pomogę, jeżeli chodzi o zasadę ich działania. Ale pewnie są powiązane właśnie z tą apką na telefony.