Battlefield 1 – Poradnik do trofeów i opinia

Postrzelane, pograne, pobawione… Czekam na więcej!

bf1malyMateriał zrealizowany dzięki uprzejmości EA Polska.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 4,5/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox6 / srebrox9 / brazx16
Ilość trofeów offline: 22
Ilość trofeów online: 10
Minimalna ilość przejść: 1, ale polecam dwukrotne podejście
Trofea możliwe do pominięcia: BRAK (wybór chapterów)
Zglitchowane trofea: wszystkie z multi
Czas do zdobycia platyny: 20-40 godzin

Kolejny rok, kolejna walka między Battlefieldem i Call of Duty. W tym miesiącu miałam przyjemność opracować dla Was Battlefield 1, który, nie tyle mnie pozytywnie zaskoczył, co sprostał moim oczekiwaniom. Wreszcie zaserwowano nam FPSa, który opowiada ciekawą historię, jest okropnie (w dobrym tego słowa znaczeniu) grywalny i przede wszystkim daje tyle funu, że może Wam starczyć na długie miesiące.

Battlefield™ 1_20161029154403
Podczas misji na pustyni miałam wrażenie, że oprawa graficzna jest ładniejsza niż w Uncharted.

Wydawać by się mogło z BF stoi głównie trybem wieloosobowym. Nic bardziej mylnego. Twórcy przedstawili nam 5 różnych postaci, które przeżywają wojnę na swój własny sposób. Mamy tutaj pilota, kierowcę czołgu i… nie będę Wam zdradzać wszystkiego. Nie jest to może fabuła najwyższych lotów, ale potrafi wciągnąć gracza na te 6 krótkich godzin. Tak, bo tyle właśnie mniej więcej trwa całość trybu dla pojedynczego gracza. Oczywiście dodano wyzwania i znajdźki, ale wiadomo – nie każdy lubi się w to bawić. Ale my lubimy, prawda? 😉

Nie można nie wspomnieć o kapitalnej oprawie graficznej, którą widzicie na załączonych screenach. Misja, w którą wcielamy się w pilota, zapiera dech w piersiach. Coś pięknego. Gra świateł to istne mistrzostwo w wykonaniu twórców. Oczywiście patrząc na twarze żołnierzy można wywnioskować, że nie różnią się one znacząco od grafiki z PS2, ale kto by się tam tak szczegółowo przyglądał.

Battlefield™ 1_20161029103357
Oprócz zwykłego bycia żołnierzem piechoty, mamy możliwość poruszania się czołgiem.

Jeżeli chodzi o multi… Dodano tryb „Operacji”, które rozgrywają się na 4 mapach (z czego i tak jedna jest najbardziej oblegana przez normalnych graczy, a na jednej roi się od samych snajperów). Sama operacja polega na podbiciu lub też obronie danego terytorium. Jedna runda trwa mniej więcej 20-30 minut, a im dłużej gramy, tym więcej frajdy nam to daje. Mapy są nieco zmodyfikowane względem singla, posiadają tyle miejsc, w których rozgrywają się bitwy, że pozostaje nam tylko wybrać, w który kocioł chcemy wejść. Do dyspozycji są myśliwce, czołgi oraz konie – co dodaje dużo dynamiki.

Jeżeli chodzi o stronę techniczną multi – ani razu nie wyrzuciło mnie z serweru, szukanie pokoju trwa do 20 sekund maks, tylko raz zdarzyło mi się, że zostałam dołączona do misji, która już się zakończyła, przez co gra się zacięła i nie wiedziała co dalej robić. Zdarzają się sporadyczne wpady pod mapę i niestety jak się raz wejdzie, to trzeba wyjść z gry, ponieważ przy każdym następnym respawnie będziemy pod mapą.

To co mnie trochę zasmuciło to brak wyraźnego progresu postaci. Bronie na dalszych levelach klas są często znacznie gorsze niż te podstawowe, co więcej mamy skinny dla już posiadanych broni, które nie wnoszą zbyt wiele plusów do życia wojennego. Także osoba będąca na 25 levelu ma takie same szanse na przeżyci jak ta na 1. Może to dobrze, a może nie, zależy od punktu siedzenia.

Fun fact – za zdobywanie kolejnych terytoriów i korzystanie z umiejętności klas, dostajesz więcej XP niż za zabijanie przeciwników. Dlatego w tym multi jest silne nastawienie na pracę zespołową, co mnie bardzo cieszy. Można zauważyć trend chodzenia w grupach nawet przez randomów, co zdecydowanie podnosi poziom tego trybu.

Battlefield™ 1_20161022111753
Misja lotnicza to cudna oprawa, ale i bardzo dobra fabuła.

Uwielbiam FPSy, a przede wszystkim to, jakie stanowią wyzwanie na najwyższych poziomach trudności. Każdy kto grał w Killzone’a 2 na Elite wie o co mi chodzi. Ta satysfakcja na napisach końcowych… 😉 Battlefield co prawda posiada wysoki poziom trudności, jednak nie pamiętam, żebym z jakąkolwiek misją miała problem. Przeciwnicy są dosyć głupi, latają w lewo i prawo bez większego sensu, jedynie czołgi oraz wrogie samoloty mogą sprawić trochę problemu. Ale i to się da obejść, ponieważ jeżeli staniemy w dalekiej odległości od przeciwnika to nie będzie nas wykrywał, albo możemy jechać rogiem mapy, nie wzbudzając przy tym żadnego zainteresowania.

Łowcy! Każdy z Was powinien posiadać platynę w tej grze. Dlaczego? Bo to czysta zabawa, a platyna będzie ukłonem w stronę twórców, którzy odwalili kawał świetnej roboty. Życzyłabym sobie, i nie tylko ja, żeby FPSy szły w takim kierunku – bardziej przyziemne, ludzkie historie, które bazują na emocjach i są bardzo dobrze napisane, przez co nie pozwalają na odejście od telewizora. 100% jest bardzo proste, dlatego polecam wyciągnąć z tej gry ile się da, naprawdę warto. Pady w dłoń i do dzieła!

PLUSY:

  • nareszcie dobra fabuła,
  • ten klimat!
  • wciągający tryb multi – operacje,
  • oprawa graficzna potrafi zadziwić,
  • przyzwoity dubbing,
  • ciekawostki wojenne w postaci kodeksów,

MINUSY:

  • mało wybór broni w trybie multiplayer,
  • system skradania kuleje na wyższym poziomie trudności,
  • misja z ciężkozbrojnym żołnierzem,
  • niewymagający przeciwnicy nawet na najwyższym poziomie trudności,
  • brak wyraźnego progresu postaci w multiplayerze,

Krok po kroku:

  1. Fabuła na trudnym – Gra wcale nie jest taka trudna, jak niektórzy mówią, wręcz przeciwnie, jest to jeden z najłatwiejszych FPSów dostępnych na rynku. Misje są bardzo przyjemne, więc polecam za pierwszym razem nie skupiać się na trofeach, tylko czerpać przyjemność z gry.
  2. Wyzwania + znajdźki + clean up – Drugie podejście będzie już stricte skierowane na platynę, ponieważ czeka na Ciebie kilkadziesiąt wyzwań, które będziesz musiał ukończyć (opierają się one na zabiciu daną bronią przeciwników, przejściu misji bez wykrycia, zabiciu wszystkich itd.) oraz 66 znajdźki, które na szczęście nie są jakoś mocno pochowane. Prawdopodobnie będziesz musiał wbić jeszcze 2-3 dodatkowe trofea, które pominiesz przy pierwszym przejściu gry.
  3. Multiplayer – Najwięcej czasu spędzisz w multi, ponieważ czeka na Ciebie levelowanie klas, których wskaźnik XP niemiłosiernie wolno rośnie. Na szczęście tryb wieloosobowy jest naprawdę na wysokim poziomie i daje dużo funu, więc te 10-20 godzin spędzonych w grze z żołnierzami z różnych zakątków świata będzie tylko i wyłącznie przyjemnością.

Poradnik:
1sf158be Bohater pierwszej wojny
Zdobądź wszystkie trofea.
Gratulacje!

2sccdc52 Operacje
Wygraj jedną operację w grze online.
Operacje to nowy tryb, który cieszy się niezwykle dużą popularnością. Polega na przejmowaniu lub obronie danych terytoriów. Operacje przeważnie trwają około 30 minut i dużo zależy tutaj od naszych kompanów. W miarę platynowania trofeum to na pewno wpadnie.

3s96ddae Zwalczanie snajperów
Zabij wrogiego zwiadowcę karabinem powtarzalnym w grze online.
Z tym może być trochę problemu, jednak na szczęście jest jedna mapa, na której aż roi się od snajperów, których musisz zabić, aby wbić to trofeum. Musisz wybrać klasę „Zwiadowca”, który wyposażony jest w karabin powtarzalny. Wybierz tryb operacji i mapę tę najbardziej po prawej. Tutaj co drugi gracz wybiera snajpera. Teraz Twoim zadaniem jest znalezienie takiego znaczka jak na poniższym screenie. Świecący krzyżyk oznacza snajpera. Musisz go zabić. Polecam zawsze strzelanie z bliżej odległości i celowanie w głowę, ponieważ snajperzy bardzo szybko się kryją, gdy zostaną trafieni.

Battlefield™ 1_20161110092908
Widzisz snajpera?

4seee221 Realizacja wytycznych
Wykonaj 25 rozkazów drużynowych w grze online.
Po pierwsze musisz być kapitanem swojej drużyny. W menu wyboru drużyny możesz w każdym momencie stworzyć nową, co jest zalecane, aby nie czekać na przejmowanie pałeczki. Jeżeli grasz ze znajomymi, to wtedy bardzo prosto można przekazać dowództwo innej osobie (lub inna osoba przekazuje je Tobie) przez awansowanie danego gracza w menu teamu. Gdy już jesteś dowódcą, Twoim zadaniem będzie po prostu zaznaczanie celu A,B,C przy pomocy R1. Najedź celownikiem np. na punkt A i naciśnij ten przycisk, aby wydać rozkaz ataku/bronienia danego terytorium.

Niestety nie działa kilkukrotne przełączanie się pomiędzy punktami, więc jeżeli w danym sektorze są tylko 2 cele do przejęcia, zaliczy Ci tylko 2 rozkazy.

5s3bd2cb Obligacje wojenne
Zarób 450 obligacji wojennych w grze online.
Obligacje wojenne dostaje się za levelowanie klas postaci, więc wpadnie prędzej czy później. Mi osobiście wpadło to przy 5 levelu w online.

6sefc364 Kapral
Zdobądź 10. rangę w grze online.
Wpadnie dosyć szybko, mniej więcej po 6-7 operacjach z dobrą grą. Najszybciej XP można zdobywać dzięki medykowi, który może ożywiać i leczyć kompanów, a naprawdę co chwile znajdziesz przyjaciela, który potrzebuje pomocy lub poległ na placu boju. Kilka tipów jeżeli chodzi o szybkie levelowanie:

  • Tak jak już wspomniałam, dobrze jest używać klasy medyka – zabijać przeciwników, ale przede wszystkim leczyć i wskrzeszać kompanów.
  • Bardziej opłacalne jest przejmowanie kolejnych punktów (lub ich bronienie) niż zabijanie przeciwników. Praca zespołowa jest najważniejsza.
  • Grając w teamie i będąc kapitanem, warto zaznaczać celę przy pomocy R1 (najedź celownikiem np. na punkt A i naciśnij ten przycisk, aby wydać rozkaz ataku/bronienia danego terytorium).
  • Współpraca zespołowa jest mile widziana, ponieważ jeżeli chodzisz ze swoimi kompanami z drużyny i strzelacie do jednego przeciwnika wszyscy dostajecie bonus drużynowego zabicia.

7s2d0f19 Powołany na szturmowca
Zdobądź 2. rangę szturmowca w grze online.
Ranga klasowa leci dosyć powoli, a klasa szturmowca jest ciężka do levelowania względem innych. Najwięcej punktów będziesz zdobywał za zabijanie przeciwników z maszyn tj. czołgów/samolotów/sterowców itd. Co więcej premia przyznawana jest również za niszczenie pojazdów wroga, a w ekwipunku masz ciężkozbrojne granaty, broń, które pomogą w wykonaniu tego zadania.

Oczywiście punkty XP dostajesz też za przejmowanie/bronienie danych terytoriów oraz za zabijanie przeciwników.

8s83ac97 Powołany na medyka
Zdobądź 2. rangę medyka w grze online.
Najłatwiejsza klasa do levelowania, ponieważ zadaniem medyka jest leczenie i wskrzeszanie kompanów. Na mapie jest multum graczy, którzy oczekują pomocy, szczególnie polecam włoskie misje, gdzie grupy graczy ukrywają się w bunkrach i tam bardzo łatwo o zdobycie punktów, będąc medykiem.

Oczywiście punkty XP dostajesz też za przejmowanie/bronienie danych terytoriów oraz za zabijanie przeciwników.

9s84f62b Powołany na zwiadowcę
Zdobądź 2. rangę zwiadowcy w grze online.
Nienawidzę snajperów w tej grze, bo czają się na każdym kroku. Niestety, aby zdobyć platynę Ty też musisz pobawić się w zwiadowcę, który niestety zdobywa punkty klasowe tylko za zabijanie przeciwników snajperką lub pistoletem. Jedyne co mogę polecić to wykonywanie misji włoskich, które mają bardzo zróżnicowaną mapę (górzystą) przez co łatwiej dostrzec wrogów z góry, a i zabicie Ciebie będzie większym wyzwaniem. Warto wybrać broń bez lunety i próbować zabijać przeciwników w bezpośrednim kontakcie. 1 strzał = od razu śmierć przeciwnika. Zwykły karabin bez lunety, pistolet i pociski przeciwpancerne oraz próby przejmowania terenów to klucz do sukcesu

Oczywiście punkty XP dostajesz też za przejmowanie/bronienie danych terytoriów.

10se1825d Powołany na żołnierza wsparcia
Zdobądź 2. rangę żołnierza wsparcia w grze online.
Żołnierze wsparcia w przeciwieństwie do medyka mogą rzucać skrzynie z amunicją i też za to będą otrzymywać najwięcej punktów klasy. Ponownie polecam (moim zdaniem najlepsze) misje włoskie, które ze względu na swoje bunkry i dużą liczbę graczy skupiających się w nich, stanowią dla żołnierzy wsparcia najlepsze miejsce do levelowania.

Oczywiście punkty XP dostajesz też za przejmowanie/bronienie danych terytoriów oraz za zabijanie przeciwników.

11s57643d Odznaczony
Zdobądź 1. rangę czterema klasami piechoty w grze online.
Patrz powyższe złote trofea.

12sa93204 Wysoko postawieni znajomi
Ukończ opowieść „Wysoko postawieni znajomi”.

13sc7a6ea Nic nie jest zapisane
Ukończ opowieść „Nic nie jest zapisane”.

14s720a69 Błoto i krew
Ukończ opowieść „Błoto i krew”.

15s989f07 Avanti Savoia!
Ukończ opowieść „Avanti Savoia!”.

16s961686 Goniec
Ukończ opowieść „Goniec”.

17s55b396 Walka z olbrzymami
Odblokuj wszystkie wpisy do kodeksu z opowieści „Wysoko postawieni znajomi”.
Zdecydowanie moja ulubiona misja, którą z wielką przyjemnością powtarzałam. Wszystkie wyzwania (wpisy), które na Ciebie czekają są dosyć proste, ale jedno może napsuć trochę nerwów. W sumie jest ich 11. Po kliknięciu w nazwę zostaniesz przeniesiony do filmiku z konkretnym zadaniem.

Próbny lot

  1. Jak zostać Asem – Ukończ trening strzelecki w „Próbnym locie” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  2. Zasady Boelckego – Nie zgub tropu podczas pościgu w „Próbnym locie” – Zaraz na początku misji, zostaniesz poproszony o podlecenie do myśliwca i trzymanie się jak najbliżej niego. Zadanie jest proste – musisz lecieć wystarczająco blisko współtowarzysza, aby kółko na środku celownika zaczęło się wypełniać i pod żadnym pozorem nie przestało (czyli nie możesz odlecieć za daleko.

Wojna totalna

  1. Krwawy kwiecień – Dopilnuj, by co najmniej cztery bombowce wyszły cało z nalotu w „Wojnie totalnej” – Oczywiście polecam wykonywać misję na najniższym poziomie trudności. Nie powinno być większych problemów z utrzymaniem czterech bombowców, które będą latać w 3 falach. Wystarczy tylko zestrzeliwać wrogie samoloty w miarę szybko, aby nie uszkodziły myśliwców Twoich towarzyszy
  2. Strategiczne naloty bombowe – Zniszcz fort w „Wojnie totalnej” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

Upadek

  1. Ziemia niczyja – Dostań się niezauważony na ziemię niczyją w „Upadku” – Na najłatwiejszym poziomie trudności to naprawdę nie jest problem. Jeżeli zostaniesz zauważony – wczytaj ostatni punkt kontrolny. Zabijaj przeciwników tylko jeśli to konieczne, albo jesteś pewien, że nikt tego nie zauważy. Używaj tylko walki wręcz, ewentualnie broni z tłumikami.
  2. Bomby pułapki – Zabij 2 wrogów przy pomocy bomb pułapek w „Upadku” – Bomby znajdziesz zaraz na początku rozdziału, w małym zagłębieniu z amunicją po lewej stronie. Wystarczy tak naprawdę założyć je w pobliżu przeciwników, tapnąć panel dotykowy, aby zwrócić ich uwagę, szybko uciec i po chwili na pewno złapie się jakiś przeciwnik. Można też wszcząć alarm, wejść do budynku i założyć te bomby w drzwiach.
  3. Wojna we Francji – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Upadku” – Po kliknięciu w nazwę wyzwania, zostaniesz przeniesiony do filmiku z lokalizacją wszystkich znajdziek w tym rozdziale.

Forte et fidele

  1. Naloty bombowców Gotha na Londyn – Zestrzel bombowce w „Forte et fidele” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  2. Działka w przestworzach – Zestrzel 10 samolotów w ciągu 30 sekund bronią stacjonarną w „Forte et fidele” – Zdecydowanie najtrudniejsze wyzwanie w całej grze, ponieważ wymaga dosyć dużej sprawności w obsługiwaniu pada i zręczności. W pewnym momencie rozdziału, siądziesz za celownikiem działka przeciwlotniczego. Po kliknięciu w nazwę wyzwania zostaniesz przeniesiony do filmiku, który pokaże jak je wbić. Mniej więcej wygląda to tak, że musisz zestrzelić pierwsze 3 samoloty, które lecą prosto na Ciebie, następnie od góry/od prawej strony będzie leciał jeden myśliwiec. Patrzysz następnie szybko przed siebie, będą lecieć 3-4 następne (tu trzeba być najszybszym). Następnie 3 bombowce, które wylatują z chmur z przodu/po prawej i na samym końcu myśliwiec, który będzie krążył na środku. Brzmi skomplikowanie, prawda? Jest, ale po kilku próbach powinieneś zestrzelić wymaganą liczbę wrogich samolotów.
  3. Polowanie na smoki – Znajdź podręcznik polowy w „Forte et fidele” – Po kliknięciu w nazwę wyzwania, zostaniesz przeniesiony do filmiku z lokalizacją wszystkich znajdziek w tym rozdziale.
  4. Pierwsze powietrzne pojedynki – Ukończ opowieść „Wysoko postawieni znajomi” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

18sd352fc Wszyscy ludzie śnią
Odblokuj wszystkie wpisy do kodeksu z opowieści „Nic nie jest zapisane”.
Ostatnia misja i ostatnie wyzwania, które są dosyć proste. Poniżej lista i pomoc w ich wbijaniu:

Ukryć się na widoku

  1. Kolej Hidżaska – Zbadaj miejsce katastrofy w „Ukryć się na widoku” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  2. Beduini – Nie dając się wykryć, znajdź książkę szyfrów w ” Ukryć się na widoku”
  3. Sławni ludzie podczas I wojny – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Ukryć się na widoku” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Robota dla młodych

  1. Gertrude Bell – Zabij jednego z oficerów karabinem powtarzalnym w „Robota dla młodych”
  2. Lawrence z Arabii – Zabij jednego z oficerów bronią do walki wręcz w „Robota dla młodych”
  3. Czołgi w wojnie na pustyni – Zabij jednego z oficerów przy pomocy czołgu w „Robota dla młodych”
  4. Rola kobiet podczas I wojny – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Robota dla młodych” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Oddech pustyni

  1. Wozy opancerzone na pustyni – Nie dając się wykryć, zniszcz trzy pojazdy w „Oddechu pustyni” –
  2. Samoloty w wojnie na pustyni – Utrzymaj co najmniej 2 działa polowe w stanie używalności w „Oddechu pustyni” – Powiem Ci szczerze, że te wyzwanie wpadło mi samo, podczas wykonywania misji na najwyższym poziomie trudności, przy pierwszym podejściu. Zacznijmy od tego, że działka polowe przydadzą się do zniszczenia pociągu, ale tak naprawdę nie musisz ich używać. Na najniższym poziomie trudności wystarczą same granaty i reszta ekwipunku, aby zniszczyć pojazd. Jeżeli będziesz używał dział, to będą one wtedy automatycznie namierzane przez przeciwnika i w konsekwencji czego zniszczone.
  3. Rozpaczliwa potrzeba działania – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w”Oddechu pustyni” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.
  4. Arabska rewolta – Ukończ opowieść „Nic nie jest zapisane” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

19s420487 Huk gromu
Odblokuj wszystkie wpisy do kodeksu z opowieści „Błoto i krew”.
Misja z czołgiem, pierwsza i naprawdę dobrze zaprojektowana. Poniżej lista z wszystkimi wyzwaniami:

Ponad szczytem

  1. Niemiecka taktyka przeciwpancerna – Zniszcz wszystkie działa polowe w „Ponad szczytem” – Musisz zniszczyć wszystkie działa, których jest dokładnie 36. Po kliknięciu w nazwę wyzwania, zostaniesz przeniesiony do filmiku z lokalizacją każdego z nich. W dużym skrócie działka polowe, to wszystkie te elementy, które będą w Ciebie strzelały z ciężkich pocisków.
  2. Balony obserwacyjne – Zabij 5 wrogów jako piechur w „Ponad szczytem” – W pewnym momencie zyskasz możliwość wyjścia z czołgu (i de facto Twoim zadaniem będzie naprawienie go). Po odświeżeniu pojazdu, wyjdź ponownie z czołgu i zabij przynajmniej 5 wrogów, aby odblokować to wyzwanie.
  3. Wojska pancerne podczas I wojny – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Ponad szczytem” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Mgła wojny

  1. Wskazywanie drogi Bess – Pokonaj las, nie dając się wykryć w „Mgle wojny” – Najniższy poziom trudności i trochę cierpliwości. Nie możesz użyć jakiejkolwiek broni (chyba, że jest z tłumikiem, albo przyrządu do walki wręcz). W razie problemów – kliknij w nazwę wyzwania.
  2. Walki w lasach podczas I wojny – Pokonaj las bez zabić w walce wręcz w „Mgle wojny” – Kolejne proste wyzwanie, w skrócie, nie możesz zabić żadnego przeciwnika przez naciśnięcie . Jeżeli niechcący wykonasz zabójstwo wręcz – wczytaj ostatni punkt kontrolny
  3. Gazy bojowe podczas I wojny – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Mgle wojny” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Awaria

  1. Niemieckie warsztaty naprawy czołgów – Zdobądź wszystkie części silnika, nie dając się wykryć w „Awarii” – Najniższy poziom trudności, trochę cierpliwości i nie powinno być problemu z tym trofeum. Polecam wziąć broń z tłumikiem, która czeka na Ciebie w pierwszym wiatraku (po prawej stronie), na jednym z pięter. Przyda się ona w eliminowaniu przeciwników. W razie problemów – kliknij w nazwę filmiku.
  2. Pozyskiwanie czołgów przez Niemców podczas I wojny – Zdobądź pierwszą część silnika w „Awarii” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  3. Lotnicze wsparcie dla czołgów – „Znajd wszystkie podręczniki polowe w „Awarii” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Stal przeciw stali

  1. W głębi lasu Bourlon – Nie pozwól, by czołg został uszkodzony przed oczyszczeniem wioski w „Stal przeciw stali” – Na początku może wydawać się trudne, ale na szczęście jest łatwy sposób, na wbicie tego wyzwania. Od razu po rozpoczęciu misji, skieruj się w lewo, do końca mapy i wzdłuż niej poruszaj się cały czas do przodu. Żaden przeciwnik Cię nie wykryje i nie odniesiesz żadnych obrażeń.
  2. Beutepanzer – Niemieckie zdobyczne czołgi – Zniszcz jeden ze zdobytych czołgów Mark V w „Stal przeciw stali” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  3. Pierwsza bitwa pancerna – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Stal przeciw stali” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.
  4. Druga bitwa pod Cambrai – Ukończ powieść „Błoto i krew” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

20sb1e05f Na podbój gór
Odblokuj wszystkie wpisy do kodeksu z opowieści „Avanti Savoia!”.
Najlepsza mapa i niestety moim zdaniem najgorsza misja fabularna, ale za to dosyć proste wyzwania:

O La Vittoria

  1. Pancerz „Farina” – Pokonaj 5 wrogów granatami w „O La Vittoria” – Od początku misji masz w ekwipunku kilka granatów. Staraj się rzucać w kucających przeciwników, ponieważ oni znacznie wolniej będą uciekać (raczej kłaść się na ziemi), przez co po 5 rzutach granatem w przeciwnika, powinno zaliczyć Ci to wyzwanie.
  2. Śmiałkowie – Dołącz do walki jako elitarny żołnierz arditi w „O La Vittoria” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  3. Współpraca aliantów w górach – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „O La Vittoria” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

O Tutti Accoppati

  1. Walka powietrzna w Alpach – Zabij 10 wrogów bronią osobistą w „O Tutti Accoppati” – Broń osobista to pistolet, który jest dostępny w ekwipunku od początku misji. Zabij nim dziesięciu przeciwników i kolejne wyzwanie zaliczone.
  2. Niewyobrażalne eksplozje – Bądź świadkiem wysadzenia góry w „O Tutti Accoppati” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  3. Zmagania na dachu Europy – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „O Tutti Accoppati” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.
  4. Front włoski podczas I wojny – Ukończ opowieść „Avanti Savoia!” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

21sbe6a12 Wzgórza Gallipoli
Odblokuj wszystkie wpisy do kodeksu z opowieści „Goniec”.
Bardzo sympatyczna misja z prostymi wyzwaniami:

Przylądek Helles

  1. Morskie wparcie ogniowe podczas I wojny – Pokieruj ogniem okrętów wojennych w „Przylądek Helles” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.
  2. Torpedowy wyczyn w Dardanelach – Uzyskaj 10 trafień w głowę w”Przylądek Helles” – Kolejne proste wyzwanie, którego opis mówi sam za siebie. Najniższy poziom trudności, obojętnie jaka broń, strzały w głowę i po sprawie.
  3. Salwy z obu stron półwyspu Gallipoli – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Przylądek Helles” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Goniec

  1. Samostrzelająca broń – Zabij 10 wrogów bronią osobistą w opowieści „Goniec” – Broń osobista to po prostu pistolet (broń boczna). Wystarczy, że zabijesz nim 10  wrogów i następne wyzwanie odblokowane. Lokalizacja pistoletu na filmiku, do którego zostaniesz przeniesiony przez kliknięcie w nazwę wyzwania.
  2. Geolodzy podczas I wojny – Zabij 5 wrogów granatami karabinowymi w opowieści”Goniec” – Granaty karabinowe trzeba najpierw znaleźć. Na poniższym zdjęciach znajdziesz mniej więcej lokalizację, dokładniejsza znajduje się na filmiku, do którego zostaniesz przeniesiony po kliknięciu w nazwę wyzwania. Masz tylko 6 granatów, więc staraj się strzelać w grupkę przeciwników, a nie w pojedyncze jednostki.
  3. Gońcy w okopach – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w opowieści „Goniec – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.

Uważaj na siebie

  1. Koń trojański bitwy o Gallipoli – Zabij 5 wrogów granatami w „Uważaj na siebie” – Proste jak drut, wystarczy zabić kilku przeciwników zwykłymi granatami.
  2. Forteca Gallipoli – Zabij 5 wrogów bronią do walki wręcz w „Uważaj na siebie” – To jest trochę zglitchowane, ponieważ musisz zabić niby tylko 5 wrogów przy pomocy r3, a mi i wielu innym osobom zaliczyło to wyzwanie przy około 15 zabiciach.
  3. Mity na temat Gallipoli – Znajdź wszystkie podręczniki polowe w „Uważaj na siebie” – Kliknij w nazwę wyzwania, aby przenieść się do filmiku, z lokalizacją wszystkich znajdziek.
  4. Operacje w Dardanelach i na Gallipoli – Ukończ opowieści „Goniec” – Związane z fabułą. Nie do pominięcia.

22s6826d0 Oko w oko
Zabij 10 wrogów bronią do walki wręcz w kampanii.
Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki, ewentualnie podczas wykonywania wyzwań w misjach fabularnych. Walka wręcz odbywa się poprzez podejście do przeciwnika i naciśnięcie .

23s34294d Mocniejsza od saperki / Mightier than the shovel
Odszukaj szablę kawaleryjską ukrytą we francuskiej wiosce i zabij nią wroga w trybie kampanii.
Trofeum możliwe do wbicia tylko w historii „Błoto i krew”, podrozdziale „Awaria”. Musisz najpierw znaleźć szablę, która znajduje się w jednym z budynków (lokalizacja na poniższym filmiku), a następnie zabić nią przeciwnika. Łatwo, prosto i przyjemnie.

24s1979ab Fala uderzeniowa
Zabij 5 wrogów dynamitem w kampanii.
Dynamit możesz znaleźć w prawie każdym namiocie z bronią. Używa się go trochę inaczej, niż wszystkie materiały wybuchowe. Najpierw musisz rzucić dynamit w jakieś miejsce , dopiero później go wysadzić przez naciśnięcie . Wystarczy zabić w ten sposób 5 przeciwników i trofeum będzie Twoje. Oczywiście dynami i inne materiały wybierasz z ekwipunku poprzez naciśnięcie lewo/prawo na krzyżaku.

25s3cc31d Trzech kapitanów
Zabij wszystkich 3 osmańskich oficerów bronią do walki wręcz w „Robocie dla młodych” w kampanii.
Ustaw łatwy poziom trudności, wybierz ostatnią historię „Nic nie jest zapisane”, podrozdział „Robota dla młodych”. Twoim zadaniem będzie wyeliminowanie wszystkich 3 przywódców bez użycia pistoletów, karabinów, granatów – tylko przy użyciu własnych rąk lub broni do walki wręcz . Odróżniają się ubiorem, od innych żołnierzy. Na poniższym filmiku macie dokładną lokalizację oficerów – jednak mogą się znajdować czasem w innych miejscach.

26s438f93 Wielka Wojna
Ukończ kampanię na poziomie normalnym.
Patrz trofeum „Kres wszystkim wojnom„.

27s863dfa Kres wszystkim wojnom
Ukończ kampanię na poziomie trudnym.
Zacznijmy od tego, że gra naprawdę nie jest trudna, nawet na najwyższym poziomie trudności. Oczywiście, nie można lecieć szybko do przodu, w stylu kamikaze, ale spokojne przejście powinno nie sprawiać żadnych problemów. Nie ma co tu się za dużo rozpisywać, jednak poniżej znajdziecie listę tipów, które uważam są kluczem do przejścia gry:

  • Zacznijmy od walki czołgami, ponieważ to tutaj możesz mieć największe problemy. Na szczęście gra jest zaprojektowana tak, że Ty możesz niszczyć przeciwników z dużych odległości, a oni Ciebie i tak nie widzą. Dlatego w misji „Błoto i krew” staraj się eliminować wrogie pojazdy i moździerze z jak największej odległości. Celownik wtedy ustawiasz wysoko i próbuj wycelować tak, aby pocisk spadał dokładnie na przeciwnika. W ten sposób nie odniesiesz żadnych obrażeń, a i cała misja stanie się sto razy prostsza. 🙂
  • Chyba nie muszę wspominać, że każdorazowa wymiana ognia wymaga od Ciebie sprytnego chowania się za przeszkodami. Najlepiej wychylić się, oddać 5-6 strzałów i ponownie się schować, jeżeli życie jest już na poziomie poniżej 50%. Uważaj na żołnierzy zachodzących Cię od tyłu, więc musisz mieć oczy dookoła głowy.
  • Polecam używać lornetki ) do oznaczania przeciwników i przede wszystkim, jeżeli jest to Twoje pierwsze przejście, dokładnego zbadania terenu. Łatwiej się poruszać i ukrywać, jeżeli wiesz, gdzie akurat znajdują się wrodzy żołnierze.
  • Tereny, na których możesz przejść niezauważony, warto wykorzystywać. Łatwiej uniknąć walki, niż zmierzyć się z armią wrogów.

WAŻNE! Trofeum wpada dopiero po obejrzeniu filmiku „Pamiętajcie o nas”, który pojawi się na mapie wyboru misji, po ukończeniu wszystkich z nich!

28s0bde01 Coś do poczytania
Znajdź jeden podręcznik polowy w kampanii.
Patrz trofeum „Bibliofil„.

29s839d02 Bibliofil
Znajdź wszystkie podręczniki polowe w kampanii.
Czymże by była platyna, gdyby nie trzeba było dla niej znaleźć wszystkich znajdziek? Tym razem mamy do zebrania 66 podręczników, które na szczęście nie są jakoś mocno pochowane i kilka z nich na pewno zdobędziesz podczas pierwszego przechodzenia gry. Jeżeli później będziesz szukał zaległych znajdziek to po zebraniu konkretnej możesz od razu wyjść z misji, ponieważ postępy są zapisywane na bieżąco. Po kliknięciu w nazwę rozdziału zostaniecie przeniesieni do filmiku z lokalizacją wszystkich konkretnych podręczników. Zapraszamy serdecznie wspólnie z Rekinem. 🙂

  1. Błoto i krew
  2. Wysoko postawieni znajomi
  3. Avanti Savoia!
  4. Goniec
  5. Nic nie jest zapisane

30sf59628 Gotowy na wyzwania
Ukończ jedno wyzwanie w kampanii.
Patrz trofeum „Niezmordowany„.

31sfca064 Zawzięty
Ukończ 10 wyzwań w kampanii.
Patrz trofeum „Niezmordowany„.

32sa68491 Niezmordowany
Ukończ wszystkie wyzwania w kampanii.
W grze czekają na Ciebie 53 wyzwania, z których część wpadnie za samo przechodzenie gry. Jest kilka, na które trzeba poświęcić więcej czasu, ale zdecydowana większość, na najłatwiejszym poziomie trudności, będzie bułką z masłem. Opierają się one głównie na przejściu niezauważonym przez dany teren, wyeliminowaniu wszystkich przeciwników, zebraniu znajdziek, zabiciu przeciwników konkretną bronią. Po wykonaniu danego wyzwania możesz od razu opuścić grę, ponieważ zapisują się one na bieżąco, a nie przy checkpointach.

Po więcej informacji zapraszam do trofeów:

  1. Błoto i krew – Huk gromu 
  2. Wysoko postawieni znajomi – Walka z olbrzymami 
  3. Avanti Savoia! – Na podbój gór 
  4. Goniec – Wzgórza Gallipoli 
  5. Nic nie jest zapisane – Wszyscy ludzie śnią 

Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

  • Remba

    Fajny poradnik dziękuję:)na pewno się przyda

  • Lukasz Luniewski

    Jest glitch w trofeum „Zwalczanie snajperów”. Mi to trofeum wpadło grając zwiadowcą ze snajperką podczas operacji we Francji (najbardziej po lewej), gdy na pierwszej mapie atakujący otrzymał sterowiec. Po pierwszym strzale po tym wpadło trofeum.

  • działka lotnicze: godzinę dzisiaj próbowałem i nie dało rady 😐
    na razie olewam to, zostawie na koniec.
    Na jakiej czułości udało wam się to wykonać?

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, niestety to trofeum jest dosyć ciężkie do wbicia, wymaga kilkudziesięciu prób. Czułość była ustawiona na tą podstawową, no ale może zmniejszenie jej ciut będzie pomocne. 🙂

      • no i w tym chyba mój problem bo celownikiem latam jak szalony (maks czułość bo tak mi sie najlepiej online gra). Posprawdzam z mniejszą, jaka była podstawowa pamiętasz może?

        • Łowczyni Trofeów

          Nie mam pojęcia, ale przy najbliższej okazji sprawdzę 😉

    • Kuba Kryński

      20%
      Ciężko to odblokować :X

      • Łowczyni Trofeów

        Nie każdy jest mistrzem w FPSy 😉

        • Kuba Kryński

          ahh nie o to chodzi 😀 cale życie grałem na komputerze własnie w fpsy ;3 tylko, że pada w rekach trzymam ledwo dwa miesiące

          • Łowczyni Trofeów

            Takie przerzucenie się z WSAD i myszki na pada wcale nie jest takie łatwe jak się większości wydaje. Ale na pewno niedługo już się przestawisz 😉 Good luck!

      • ano, postawiłem sobie za cel kilkanaście razy dziennie próbować aż się uda 😀

        • Kuba Kryński

          Mi udało się po ponad dwóch godzinach więc i tobie się uda 😀 powodzenia

        • HAHA udało się 😀

          z 6 prób dzisiaj 😀

          Dzięki za wsparcie 🙂

  • Adam Sikorsky

    Czytając Pani poradnik uważam że nie grała Pani w Battlefielda. W opisie niektórych trofeów mija się Pani z prawdą. Filmiki z lokalizacjami przydały mi się ale nic więcej.

    • Łowczyni Trofeów

      Witam, gra, jak wszystkie inne są przechodzone przynajmniej dwa razy. Proszę zatem o wytknięcie błędów w celu weryfikacji. Całość jest zawsze oparta na bazie własnych doświadczeń z grą, a jeżeli czegoś nie wiem konsultuję, to ze znajomymi.