Blackwood Crossing – Poradnik do trofeów i opinia

Scarlett w krainie czarów.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości ICO Partners &  PaperSeven.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox8 / x5 / x9
Ilość trofeów offline: 23
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1, korzystając z przeładowania stanu gry
Trofea możliwe do pominięciaSimon Says: Don’t lose, Catharsis, Redemption, Big Cheater, Poster Club, Alas, Poor Isaac!, A moment captured, Who’s the daddy?, Not a happy bunny, Good kitty, Pull the other one, You spin me right round, Doodle dandy, Prize draw, Guitar man
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 2-3 godziny

Krótko i na temat:

Blackwood Crossing można podsumować zdaniem „chłopiec robi coraz mroczniejsze psikusy swojej siostrze, jadąc z nią pociągiem”, lecz jest to tak samo dokładne jak powiedzenie, że „Kevin sam w domu” to film o nadpobudliwym dziecku, które próbuje zamordować dwóch bezdomnych mężczyzn. Niby jest to poprawne stwierdzenie, lecz nie oddaje do końca głębi danego kawałka multimedialnej rozrywki. Gatunkowo Blackwood Crossing pada gdzieś na spektrum symulatorów chodzenia i gier przygodowych z perspektywy pierwszej osoby. Zdecydowanie bliżej jest mu Virginii niż Everybody’s Gone to the Rapture, lecz nie dorównuje temu pierwszemu tytułowi pod względem schizowości, aczkolwiek tajemniczego klimatu tutaj też nie brakuje. Gdybym powiedział cokolwiek więcej wszedłbym w tak zwane terytorium spoilerów, więc na temat fabuły już zamilknę.

Obudzenie się wydaje się dobrym pomysłem, gdy zaczynasz widzieć takie rzeczy.

Pod względem mechaniki gry Blackwood Crossing nie oferuje nic nowego. Kontrolujemy rudowłosą Scarlett z perspektywy pierwszej osoby, a nasze akcje ograniczają się do badania elementów środowiska i czasami podnoszenia przedmiotów potrzebnych do rozwiązania bardzo prostych zagadek. Nie stanowią one jednak dużego wyzwania i nie są przeszkodą w posuwaniu do przodu fabuły gry. W trakcie rozgrywki Scarlett zdobywa też kilka umiejętności, lecz wykorzystuje je potem tylko raz lub dwa razy, więc ciężko tutaj mówić o jakimkolwiek rozwoju postaci. Gra nie nudzi jednak sposobem rozgrywki, a przeplatanie dialogów krótkimi przerwami na zagadkę dodaje jej różnorodności, której brak przeszkadzał mi we wspomnianym wcześniej Everybody’s Gone to the Rapture. Tutaj nie ma czasu na długie, nudne spacery, aczkolwiek sama gra jest też zdecydowanie krótsza.

Graficznie Blackwood Crossing prezentuje się bardzo dobrze. Twórcy skorzystali z silnika Unreal do stworzenie świata gry i zrobili to z odpowiednią dawką klimatycznej bajkowości. Zadbano nawet o takie szczegóły jak widok stóp głównej bohaterki, gdy spojrzymy w dół, czy animacje dłoni przy wchodzeniu po drabinie. Największe wzmocnienie klimatu zapewnia jednak muzyka, która miejscami brzmi tak złowrogo, że zdaje się poprzedzać sceny niczym z najmroczniejszych horrorów. Gra nie próbuje jednak zaskakiwać nagłymi ruchami kamery czy ostrymi cięciami. W ogóle nie ma na celu przestraszyć gracza, lecz bardziej pogrążyć go w świecie zagubienia i zadośćuczynienia. Być może brzmi to bardzo górnolotnie, lecz autorzy gry poruszają w niej dość mroczne tematy.  Szkoda, że w ich zrozumieniu przeszkadzają miejscami niespójne dialogi. Wymiana informacji między bohaterami odbywa się głównie przez jednozdaniowe wypowiedzi, którym brakuje rozwinięcia.

Nie, nie jest to scena z filmu Snowpiercer.

Utwór studia PaperSeven nie odbił się w świecie gier szerokim echem, lecz jest to pozycja, do której namawiałbym graczy, chcących odskoczyć na chwilę od kilkudziesięciogodzinnych gier z otwartym światem czy ogromnych RPGów, których ostatnio nie brakuje na rynku. Interesująca, zwięzła historia, tajemniczo zaprojektowany świat i porządna oprawa audiowizualna zapewnią wieczór dobrej rozrywki przed telewizorem.

PLUSY:

  • tajemnicza atmosfera
  • klimatyczna muzyka
  • interesująca historia

MINUSY:

  • nierówne dialogi
  • ograniczona interakcja

Krok po kroku:

Większość trofeów w grze jest możliwych do pominięcia a tytuł nie oferuje wyboru rozdziałów, więc w przypadku przeoczenia któregoś z wymagań konieczne jest rozegranie gry od nowa. Na szczęście tytuł nie jest długi, a trofea skupiają się głównie na przyglądaniu się elementom środowiska, więc zdobycie ich nie jest dużym wyzwaniem. Ponieważ opisy pucharków są dość niejasne, przejrzenie ich przed grą, czy też w trakcie, nie powinno zepsuć nikomu zabawy. Również skorzystanie z poradnika nie wpłynie na czerpanie radości z gry, gdyż nie zdradza on treści fabuły Blackwood Crossing, w najgorszym wypadku wspominając jakąś lokację. Bez kontekstu lokacje te i tak nic graczowi nie powiedzą. W związku z tym, przeciwnie do tego, co zalecam zazwyczaj, nie widzę problemu, żeby posiłkować się poradnikiem już podczas pierwszego przechodzenia Blackwood Crossing. Gra nie oferuje nic nowego przy drugim podejściu, więc o ile nie oczaruje Cię świat i fabuła i nie będziesz chcieć wracać do tego tytułu, przynajmniej platyna będzie już grzać swoje miejsce w wirtualnej gablocie trofeów. Dlatego też ograniczę wstęp do poradnika do następujących kroków:

  • Przejrzyj opisy wszystkich trofeów.
  • Przechodząc grę, konsultuj się z poradnikiem.
  • Nie opuszczaj żadnej lokacji, zanim nie upewnisz się, że wszystkie przedmioty zostały zbadane a znajdźki zabrane.

Poradnik:

Platinum Trophy
A full Trophy cabinet.
Platyna w Blackwood Crossing nie stanowi żadnego wyzwania dla ciekawskich graczy, którzy będą sprawdzać każdy zakątek świata gry. Jest dobrym połączeniem nagradzania za eksplorację wątków pobocznych gry oraz zbierania znajdziek, które celowo nie są skrzętnie ukryte. W przypadku takiego kilkugodzinnego tytułu, stawiającego najbardziej na warstwę fabularną, ciężko sobie wyobrazić lepsze podejście do tematu trofeów.

Simon Says: Don’t lose
Can you beat this nostalgic game?
Na samym początku gry Finn zmusza Scarlett do zabawy w ‚Simon Says’. Polega ona na tym, że musisz wykonywać tylko te czynności, które Finn poprzedzi kwestią ‚Simon Says’. W pewnym momencie Finn każe Ci otworzyć drzwi, bez wypowiadania tej kwestii. Nie rób tego, dopóki nie poprawi się i nie doda ‚Simon Says’. Oprócz tego rób wszystko to, o co prosi Finn.

 Life Giver
Acquire your Life Powers.
Trofeum związane z fabułą.

Fire Starter
Acquire your Pyrokinesis Powers.
Trofeum związane z fabułą.

Dark Destroyer
Acquire your Umbrakinesis Powers.
Trofeum związane z fabułą.

Catharsis
Set Finn’s emotions free.
Patrz opis do trofeum Redemption.

Redemption
Redeem your mistakes.
Po zdobyciu trofeum Fire Starter Scarlett znowu odwiedzi Finna w domku na drzewie. Tym razem spotkanie nie będzie takie przyjemne i Finn wznieci ogień w czterech miejscach domku. Aby odblokować trofeum Redemption, zabierz ogień z każdego z czterech miejsc indywidualnie () a następnie oddaj go do paleniska na zewnątrz domku (). Aby odblokować trofeum Catharsis, wykonaj odwrotną czynność – zabierz ogień z paleniska i przekaż go po kolei wszystkim czterem pożarom wewnątrz domku.

Masquerade
Collect your mask from Finn.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się automatycznie na samym końcu gry, w króciutkim, dodatkowym rozdziale, kiedy Scarlett po raz kolejny obudzi się w pociągu.

Big Cheater
Look for Finn as quickly as you can.
Podczas zabawy w chowanego na wyspie Finnland, wybieraj zawsze najwyższe możliwe liczby, aby jak najszybciej doliczyć do 1000.

Poster Club
Inspect all the film posters in the game.
W grze znajduje się 9 plakatów, które umieszczają postaci gry w znanych filmach. Aby odblokować to trofeum musisz przyjrzeć się im wszystkim, wciskając przy nich . Pełną listę plakatów w kolejności ich występowania i ich lokacji przedstawiamy poniżej.

1. Paper Whale. Na samym początku gry, podczas pierwszej sceny w pociągu, podczas zabawy w ‚Simon Says’.
2. Finn. W przedziale z dziadkiem i babcią, podczas pierwszej zagadki w dopasowywanie dialogów.
3. Gasp. W kolejnym przedziale pociągu po poprzednim plakacie.
4. Run Finn, Run. W dalszej części pociągu, w tej samej sekcji, co poprzednie plakaty.
5. Hush. W kolejnej scenie w pociągu, po powrocie z domku na drzewie.
6. Forgotten. Za przejściem, odblokowanym po rozwiązaniu zagadki w dopasowywanie dialogów.
7. The Storm and Revelation. W przedziale, w którym Finn wzniecił ogień.
8. Rabbit Boy. W domku na drzewie, po tym jak Scarlett dostanie się tam z wyspy Finnland.
9. 11 Rabbits. Po zejściu z drabiny z domku na drzewie.

Alas, Poor Isaac!
Uncover Isaac’s past secrets.
Na wyspie Finnland znajdź grób Isaaca Waldena. Znajduje się on tuż obok dużego posągu. Jest to też lokacja jednego z królików (patrz opis do trofeum Not a happy bunny).

Green Fingered
Find Grandad’s refuge.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Przed tym, jak Scarlett pierwszy raz odwiedzi Finna w domku na drzewie, będzie musiała przypomnieć sobie hasło. Pomogą jej w tym zdjęcia a jedno z nich znajduje się na końcu pociągu w szklarni dziadka rodzeństwa. Trofeum odblokuje się, gdy zaprowadzisz tam dziewczynę.

A moment captured
Inspect this instant memory maker.
Podczas wizyty w domku na drzewie po powrocie z wyspy Finnland, podejdź do ściany, na której wisi plakat Rabbit Boy. Obok niego, na stoi aparat. Zbadaj go , aby odblokować trofeum.

Who’s the daddy?
An ego waiting to be found.
Na wyspie Finnland znajduje się wielki posąg, który musisz zbadać , aby odblokować to trofeum. Bardzo trudno jest ten posąg pominąć, szczególnie że jeden z przedmiotów niezbędnych do popchnięcia fabuły do przodu, znajduje się tuż przy nim.

Pure Folly
Find this fanciful hideout.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Szukając jednego z czterech przedmiotów na wyspie Finnland, Scarlett będzie musiała wejść do wieżyczki, która wyzwoli w grze dialog, którego uwieńczeniem będzie zdobycie tego trofeum.

Not a happy bunny
Find these weathered toys.
W różnych lokacjach gry porozrzucanych jest siedem pluszowych królików. Są one trudne do przeoczenia, jeśli choć trochę skupiasz się na eksploracji świata. Jeśli jednak taka czynność nie jest dla Ciebie, poniżej przedstawiamy listę i zrzuty z ekranu lokacji wszystkich zabawek.

W jednym z przedziałów w pierwszej scenie w pociągu. Możesz podnieść królika, zanim pierwszy raz spotkasz Finna.
W jednym z przedziałów w sekcji pociągu, gdzie spotkasz Scarlett rozmawiającą przez telefon.
W tej samej sekcji co #2, po drugim razie, gdy Finn zamieni się w liście.
Gdy Finn wznieci ogień, Scarlett będzie musiała użyć gazety, którą znajdzie w jednym z przedziałów. W przedziale obok, na stole, leży królik.
Przy palenisku na zewnątrz domku na drzewie.
Przy grobie Isaaca na wyspie Finnland.
Po zejściu z drabiny z domku na drzewie, na fotelu obok mamy po zniknięciu ‚dużego’ królika.

Good kitty
Inspect your purrrfect pet.
Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, podejdź do szafki obok miejsca, w którym znajduje się aparat. Na górnej półce znajduje się pluszowy kotek, którego musisz obejrzeć  , aby odblokować trofeum.

Pull the other one
Inspect this emergency feature.
Podczas pierwszej zagadki w dopasowywanie dialogów postaci, dojdziesz do miejsca w pociągu, gdzie obok siebie stoją Cameron i pani nauczycielka. Na ścianie obok drzwi znajduje się hamulec bezpieczeństwa, który możesz zbadać . Spowoduje to odblokowanie tego trofeum.

You spin me right round
Inspect this moment in space.
Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, skorzystaj z drabiny po prawej stronie od drzwi, którymi wejdziesz. Na górze, zbadaj durszlak, tworzący domowe planetarium, a odblokujesz ten puchar.

Doodle dandy
Find this moment of teenage fancy.
W jednej ze scen pociągu Finn wznieci ogień, który Scarlett będzie musiała ugasić za pomocą gaśnicy. W tym celu znajdzie wcześniej w jednym z przedziałów gazetę. Dwa przedziały dalej, na stole leży notatnik. Podniesienie notatnika odblokuje to trofeum.

 Prize draw
Inspect this shared success.
Podczas pierwszej wizyty w domku na drzewie, zanim porozmawiasz z Finnem, podejdź do rogu pomieszczenia za sztalugą. Na beczce znajdziesz trofeum, które musisz zbadać , aby odblokować wirtualny pucharek w grze.

Simon Says: Good to Go
Complete your first adventure.
Trofeum niemożliwe do pominięcia. Zdobędziesz je po zakończeniu zabawy w ‚Simon Says’ na samym początku gry.

 Guitar man
Inspect this once loved instrument.
Podczas zbierania zdjęć, w celu odgadnięcia hasła do domku na drzewie, Scarlett może zbadać gitarę, opartą o ścianę pociągu. Zrobienie tego odblokuje ten puchar.