Darkest Dungeon – Poradnik do trofeów i opinia

Może czas na jakąś bardziej wymagającą platynę?

darkestdungeonmaleMateriał zrealizowany dzięki uprzejmości Red Hook Studios Inc.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 7/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox2 / srebrox8 / brazx42
Ilość trofeów offline: 53
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2
Trofea możliwe do pominięcia:srebro Dwa lata tej udręki… Po jego zdobyciu, można wgrać stan gry i  grać bez końca w trybie NG, wypełniając wszystkie zadania i zdobywając wszystkie trofea.
Zglitchowane trofea: Brak z patchem 1.05 (PS4) i 1.04 (PS Vita). Bez patcha :braz Najmroczniejsi strażnicy…  brazObjawił się prawdziwy heros…
Czas do zdobycia platyny: 200 godzin

Krótko i na temat:

Albert Einstein powiedział, że „szaleństwem jest postępować ciągle tak samo i spodziewać innych rezultatów”. Jeśli tak jest to muszę nazwać się szaleńcem, gdyż gry typu ‚rogue’, gdzie w kółko przechodzimy proceduralnie generowane poziomy, zdecydowanie trafiają w moje gusta. Darkest Dungeon jest ostatnim hitem na polu rogue-indyków. Gdy na początku tego roku trafiła na PC, urzekła wszystkich mrocznym klimatem, głębią i niesamowicie wyśrubowanym poziomem trudności. Mimo iż kolejne łatki trochę obniżyły pułap wyzwań, jakie stawia nam gra, to wszystkie inne elementy dalej są na miejscu. Właśnie taka wersja trafiła pod koniec września na PS4 i PS Vita.

Bohaterowie nie garną się jeszcze do eksploracji Najciemniejszego Lochu.

Mechanika Darkest Dungeon jest genialna w swojej prostocie. Część ekonomiczna gry polega na rozbudowywaniu naszego zamku, niczym w serii Heroes of Might and Magic. Jak to z reguły w takich sytuacjach bywa, syndrom zbyt krótkiej kołderki doskwiera nam nieprzerwanie. Możemy albo zapłacić kowalowi, aby móc ulepszać nasze bronie i zbroje, albo wstrzymamy się z tym, dokładając trochę surowców do tawerny, aby nasi bohaterowie szybciej dochodzili do siebie po stresujących przygodach. Te przygody są drugą istotną częścią gry. Zwiedzamy w nich jedną z pięciu lokacji – w każdej spotkamy innych przeciwników – i wypełniamy zadania. Mogą one polegać na odkryciu 90% mapy, pokonaniu wszystkich wrogów, zebraniu określonej liczby artefaktów, itp. Sama zadania nie mają większego znaczenia, nie licząc tych, które popychają do przodu wątłą fabułę gry. Zasada jest zawsze taka sama – przechodzimy od pokoju do pokoju, przemierzając ciemne korytarze, zbieramy skarby i walczymy z napotkanymi wrogami. Sam system walki przywodzi na myśl Active Time Battle z serii Final Fantasy, aczkolwiek równie dobrze można go umieścić w dowolnym świecie RPG, choćby Dungeons and Dragons. Nasi bohaterowi, jak i przeciwnicy, posiadają różne statystyki, które decydują o skuteczności i sile ataków oraz o możliwościach obrony przed napadami wrogów. Bardzo głęboka jest natomiast warstwa taktyczna, gdyż mamy do wyboru aż 15 klas bohaterów, a każda z nich ma do dyspozycji osiem unikalnych umiejętności. Podczas każdej wyprawy, każdego śmiałka możemy wyposażyć jedynie w cztery z nich. Co sprawniejsi matematycznie czytelnicy z łatwością policzą ile daje nam to możliwości. Jest ich naprawdę dużo i pozwala to graczom dostosować swoją drużynę według własnego stylu gry. Oczywiście, niektóre konfiguracje na pewno nie przyniosą nam sukcesów, lecz w czasie spędzonym z grą nie mogę powiedzieć, żeby jakiś konkretny skład był zdecydowanie lepszy od innych. W grę wchodzą tutaj też typy przeciwników. Niektórzy lepiej radzą sobie w walce wręcz, inni są podatni na strzały z dystansu, a jeszcze innych musimy osłabić poprzez ataki powodujące krwawienie. Modyfikatorów statusu jest również bardzo dużo i jest to kolejna cegiełka w porządnie skonstruowanym systemie walki.

Już nie ruina, ale do świetności jej jeszcze daleko

W nagrodę za wypełnione zadania, oraz w trakcie ich wykonywania, otrzymamy odpowiednią zapłatę w gotówce oraz pamiątkach rodowych, które wydamy na wspomnianą wcześniej rozbudowę zamku. W naszej posiadłości możemy rekrutować nowych śmiałków, ulepszać umiejętności i ekwipunek bohaterów, leczyć ich z chorób i negatywnych cech charakteru, lub zatrzymać te pozytywne. Bardzo ważnymi lokalizacjami są jednak tawerna i opactwo, gdzie redukujemy poziom stresu drużyny. O ile nie musimy martwić się o punkty życia, które odnawiają się automatycznie po zakończonej wyprawie, poziom stresu może źle wpływać na naszą drużynę. Przy przekroczeniu odpowiedniego progu najczęściej dodaje on postaci złą cechę charakteru, a w najgorszym przypadku może skutkować atakiem serca i zgonem. A śmierć w Darkest Dungeon oznacza koniec przygód danego bohatera. Zastosowana mechanika ‚permadeath’, która oznacza, że postać zabita na polu walki już nie wraca do gry, powoduje że z dużą ostrożnością przemierzamy kolejne lochy i korytarze i dokładamy wszelkich starań, aby nie doszło do nieodwracalnych strat.

Darkest Dungeon jest grą na długie godziny. Mimo iż podstawowe mechaniki są dość proste, gra charakteryzuje się niesamowitą głębią i daje graczom duży wybór w obu warstwach – ekonomicznej i taktycznej. Biorąc pod uwagę, że jedną wyprawę można ukończyć od kilkunastu minut do niecałej godziny, tytuł ten świetnie sprawdza się na konsoli przenośnej. Nie oszukujmy się jednak, pętla nagród zaprojektowana jest tak dobrze, że bardzo ciężko jest odłożyć PS Vitę po tylko jednej przygodzie. Gdy bohaterowie wracają do zamku mówimy sobie ‚jeszcze tylko zobaczę, który budynek można ulepszyć’. A gdy już wyczerpiemy wszystkie surowce i nie stać nas na dalszą rozbudowę, jesteśmy już gotowi do kolejnej przygody i… gramy dopóki nie rozładuje się bateria. Spędziłem z grą do tej pory kilkadziesiąt godzin, a duża część rozgrywki jeszcze przede mną. Walki z najsilniejszymi bossami,  no i on… straszący czerwonym kolorem i wzbudzający strach w moich bohaterach – Najciemniejszy Loch. Jeszcze nie jestem gotów.

PLUSY:

  • różnorodność klas bohaterów,
  • zaawansowany system walki,
  • poziom trudności,
  • mechanika Stresu,
  • mnogość przedmiotów,
  • liczba efektów środowiskowych i ‚cech’ bohaterów.

MINUSY:

  • powtarzalność rozgrywki,

Krok po kroku:

Darkest Dungeon nie jest grą łatwą. Przyznam się, że nasłuchałem się o niej strasznych historii i obawiałem się, że platyna będzie bardzo trudna do osiągnięcia. Okazuje się jednak, że lista osiągnięć nie jest przerażająca pod względem trudności. Przyznam bez bicia, że w momencie pisania poradnika ostateczne trofeum jeszcze nie padło moim łupem. Zdobycie żelaznej korony będzie wymagać bardzo dużo czasu z powodu konieczności dwukrotnego ukończenia gry (Koniec świata) oraz znalezienia wszystkich błyskotek przodków (Sentymentalne pamiątki po naszych przodkach…). Większość pozostałych trofeów powinna zostać odblokowana naturalnie podczas rozgrywki.

Podczas pierwszego podejścia do gry skup się na opanowaniu mechaniki gry i wypracowaniu odpowiadających Ci strategii. Ponieważ do wyboru jest aż 15 różnych klas bohaterów, sposobów na utworzenie czteroosobowej drużyny jest naprawdę wiele. Znajdziesz w Internecie dużo poradników, lecz polecam nie zagłębiać się w nie na samym początku. Po pierwsze, dla zupełnego nowicjusza będą one pełne niezrozumiałego bełkotu z mnóstwem statystyk, procentów i opisem zdolności, które nic Ci nie powiedzą. Po drugie, możliwość wykształcenia własnych preferencji jest jednym z dużych plusów Darkest Dungeon. Jeśli naprawdę zależy Ci na optymalizacji prędkości zdobywania trofeów, polecam rozegrać kilka misji, żeby zaznajomić się z mechaniką gry, a następnie podążać za wytycznymi poradników strategicznych, najlepiej w innym slocie na zapis gry.

Korzystanie z kilku slotów jest jednym z trików, który polecam stosować w celu kontrolowania losowości gry. Przed wyruszeniem na eksplorację, skopiuj stan gry do innego slotu, korzystając z opcji wysłania zapisu cross-save na serwer. Robienie takiej ‚kopii zapasowej’ raz na jakiś czas pozwoli Ci uniknąć grania od początku, jeśli jedna z decyzji w dalszej części gry okaże się katastrofalna. Darkest Dungeon pozwala w dowolnym momencie przerwać rozgrywkę, zapisując przy tym grę. Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, możesz po prostu wyłączyć aplikację i uruchomić ją ponownie od ostatniego zapisu.

UWAGA! Generator liczb losowych zapamiętuje swój stan, jeśli gra zostanie zapisana w trakcie walki. Na przykład, jeśli przeciwnik w swoim ruchu rozłoży ekipę awanturników krytycznym uderzeniem, wczytanie stanu gry sprzed kolejki przeciwnika nie zmieni rezultatu. Jeśli jednak zdecydujesz się na inną swoją akcję, rezultat będzie już inny. Sztuczka z zapisywaniem gry mają najwięcej sensu pomiędzy walkami, szczególnie w przypadku długich przygód, gdzie jeden błąd mógłby zniweczyć nawet godzinę gry.

Stosowanie tej metody pozwala łatwo odblokować trofea, które wymagają poświęcenia członków drużyny, np. Wracamy do robactwa, które toczy tę ziemię… czy Odcięci od życia…. Po stracie bohatera zamknij grę i uruchom ją ponowie, wczytując stan gry sprzed katastrofy.

Poradnik:

1s14bba4 Żelazna korona
Zdobądź wszystkie trofea.
Standardowe trofeum za odblokowanie innych pucharów. Wymaga dużego nakładu czasu – 200 godzin nie jest tutaj przesadą.

2s04c21b Witaj w domu…
Dotrzyj do posiadłości.
Nie do pominięcia. Odblokowuje się po zakończeniu misji wprowadzającej do gry.

3s5c9b1e Pierwsze z wielu zwycięstw…
Ukończ misję w Ruinach.
Nie do ominięcia. W grze mamy do czynienia z czterema lokacjami, w których możemy wyprawić się na przygodę. Jednym z nich są Ruiny. Rozegranie przynajmniej jednej misji tam wydaje się nieuniknione.

4sbf5971 Dyskrecja, mój stary przyjacielu…
Porzuć misję.
Wciskając prawą część panelu dotykowego (PS4) lub START (PS Vita)  w trakcie misji, jeśli nie udało Ci się wypełnić jej założeń, możesz wrócić do Miasta. Zachowasz przy tym wszystkie zebrane przedmioty, lecz nie dostaniesz nagrody za ukończenie misji.

5s0a89c2 Pierwsze zło, które tu legło…
Zgładź pierwszego bossa.
Nie do pominięcia. Każda z czterech lokacji ma przypisanych dwóch bossów, których odblokujesz poprzez wypełnianie misji w danej lokacji. Dodatkowo, innych bossów możesz spotkać losowo przemierzając lochy. Listę bossów możesz znaleźć w zadaniach Stróża. Bossowie są silniejsi niż zwykli przeciwnicy, lecz mają swoje słabości, które można wykorzystać odpowiednio dobierając członków drużyny.

6sb447dd Nadszedł koniec tej męczącej przygody…
Wypełnij typową misję.
Nie do pominięcia. Patrz  trofeum „Nadszedł koniec tej męczącej przygody…„.

7sab7933 Nadszedł koniec tej wyczerpującej przygody…
Wypełnij długą misję.
Nie do pominięcia. Standardowe misje mogą być krótkie (0 ognisk), typowe/średnie (1 ognisko) lub długie (2 ogniska). Im dłuższa misja, tym lepsze nagrody za ich ukończenie. Dłuższe misje pozwalają też szybciej odblokować bossów w danej lokacji.

8sb084de Drużyna zaprawionych w bojach weteranów…
Zacznij misję z czterema bohaterami o Poziomie Woli 6.
Nawet nie myśl o pokonaniu Najmroczniejszego Lochu bez całkowitej rozbudowy członków swojej drużyny. Najprawdopodobniej odblokujesz to trofeum dużo wcześniej.

9sa3e130 Jak owce na rzeź…
Zacznij misję w Najmroczniejszym Lochu z czterema bohaterami o Poziomie Woli 0.
Patrz trofeum „Bohaterska ofiara…„.

10s11e151 Każda piędź tej obróconej w ruinę ziemi jest mi znana…
Wypełnij misję w każdym z czterech regionów.
Nie do ominięcia. Rozgrywanie misji we wszystkich regionach jest konieczne do odblokowywania ich bossów.

11s3f3fb0 Na granicy wytrzymałości…
Pokonaj podziemia z 4 udręczonymi bohaterami.
Jeśli poziom stresu bohatera dojdzie do 100, jego Wola będzie przetestowana. Jeśli test się nie powiedzie, zostanie on udręczony, co negatywnie odbije się na jego statystykach i zachowaniu. Jest duża szansa, że trofeum to odblokujesz naturalnie, podczas długich walki z bossami, które potrafią być stresujące dla bohaterów. W przeciwnym razie, stres można bardzo łatwo gromadzić opuszczając kolejkę bohatera. Jeśli okaże się, że bohater zamiast negatywnej cechy nabędzie cechę pozytywną (szczyci się bardzo silną Wolą), trofeum nie zostanie odblokowane.

12sc21eb9 Oto początek naszego szkolenia…
Ulepsz biegłość bojową.
Nie do pominięcia. Każdą z umiejętności bojowych bohatera możesz rozwinąć do piątego poziomu u kowala. Zwiększają one siłę uderzenia, umiejętność uniku, szansę na uderzenie krytyczne i prędkość.

13sab8c90 Trzeba tu czegoś więcej, niźli samej tężyzny fizycznej…
Poznaj nową biegłość obozową.
Podczas długich przygód drużyna wyposaży się w drewno do rozbicia obozu i rozpalenia ogniska. Można wtedy skorzystać z umiejętności obozowych, rozwijanych w namiocie Surwiwalisty.

14s3e9de7 Czegoś do zwilżenia ust, pomocnej dłoni, towarzysza…
Wylecz bohatera w Oberży.
Patrz trofeum „Zadumy, modlitwy, konfesji…„.

15s3656e3 Zadumy, modlitwy, konfesji…
Wylecz bohatera w Opactwie.
Nie do pominięcia. Aby pozbyć się stresu, bohaterowie mogą poddać się zabiegom ciała (w Oberży) lub duszy (w Opactwie). Z dużym prawdopodobieństwem będziesz musiał skorzystać z obu, z powodu cech bohaterów, których będziesz mógł leczyć tylko poprzez picie alkoholu albo modlitwę.

16s3b79bf Pozbywamy się słabych…
Zwolnij pierwszego bohatera.
Ograniczona liczba miejsc w drużynie może spowodować, że będziesz chciał pozbyć się jednego z bohaterów. Wejdź w jego ekran szczegółowy kwadrat, wybierz pole z imieniem i klasą xprzy a następnie wciśnij dpdol aby wybrać opcję zwolnienia bohatera.

17s4d34cd Cena, którą płacimy, żeby nie postradać zmysłów…
Pozbądź się nawyku w Lazarecie.
Patrz trofeum „Nieco otuchy…„.

18s001bd0 Nieco otuchy…
Utrwal pozytywny nawyk w Lazarecie.
Wracając z misji, lub korzystają z niektórych przedmiotów, bohaterowie mogą nabawić się pozytywnych lub negatywnych nawyków. Możesz się ich pozbyć lub utrwalić w Lazarecie, płacąc za to złotem. Przypisz bohatera do Lazaretu i wybierz jeden z żółtych (pozytywnych) lub czerwonych (negatywnych) nawyków. Utrwalone nawyki nie zostaną nigdy zamienione przez inne. Z kolei negatywne nawyki z ikoną czaszki nigdy nie zostaną zamienione w trakcie misji. Żeby się ich pozbyć, musisz skorzystać z Lazaretu.

19s6669b7 Nasz rynsztunek jest tak wypolerowany, że możemy się w nim przeglądać…
Ulepsz w pełni kowala.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.

20s481213 Nasze techniki wyostrzone niczym brzytwy…
Ulepsz w pełni Gildię.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.

21s4a5f5a Oberża, którą zobaczył niegdyś mój Antenat…
Ulepsz w pełni Oberżę.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.

22sabb65e Opactwo znane niegdyś memu Antenatowi…
Ulepsz w pełni Opactwo.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.

23see3265 Tylko najlepszy sort rynsztunku może wytrzymać tę udrękę…
Ulepsz w pełni broń i zbroję bohatera.
Bronie i zbroję ulepszysz za złoto u Kowala.

24sf971a8 Tylko mistrzowsko opanowana technika sprosta warunkom tego boju…
Ulepsz w pełni przynajmniej cztery biegłości bohatera.
Umiejętności bojowe ulepszysz za złoto w Gildii.

25sc108f0 Dawna chwała została przywrócona…
Ulepsz w pełni miasto.
Prawie wszystkie budynki w mieście możesz ulepszyć, płacąc za to pamiątkami zebranymi w trakcie misji. Gra oferuje cztery różne typy pamiątek-waluty. To, które budynki rozbudujesz najpierw, zależy od tego, jaką strategię chcesz przyjąć. Ulepszanie siły ognia (Kowal – płatne aktami oraz herbami) i umiejętności (Gildia – płatne portretami oraz herbami) są na pewno dobrym pomysłem. Oberża (płatne portretami oraz herbami) oraz Opactwo (płatne rzeźbami oraz herbami) pozwalają leczyć bohaterów. Możliwość leczenia dwóch bohaterów równocześnie daje większe pole manewru w przypadku złych nawyków, ograniczających miejsca, w których można ich leczyć. Rozwój Surwiwalisty (herby) pozwala na tańszą naukę umiejętności obozowych. Dyliżans (płatne wszystkimi rodzajami waluty) pozwala powiększyć maksymalną liczbę bohaterów, co jest bardzo ważną umiejętnością. Dodatkowo rekrutujemy tam nowych śmiałków oraz zwiększamy ich podstawowy poziom. W Lazarecie (rzeźby i herby) możesz uleczyć choroby oraz nawyki bohaterów. Na koniec, u Koczkownika (herby) kupisz błyskotki.

26sd4eff1 Otrzeźwiająca wizyta u tych, którzy już odeszli…
Odwiedź cmentarz.
Trofeum odblokujesz po prostu klikając na lokację cmentarza, gdzie możesz zobaczyć nagrobki bohaterów, którzy polegli podczas misji… lub nie, jeśli nikt nie zginął.

27sbe0478 Objawił się prawdziwy heros…
Podnieś bohatera do 6 Poziomu Woli.
Patrz trofeum Najmroczniejsi strażnicy…„.

28s92a921 Najmroczniejsi strażnicy…
Podnieś 4 bohaterów do 6 Poziomu Woli.
Nie do pominięcia. Poziom Woli zwiększa się za zdobywane punkty doświadczenia, które dostaniesz za wykonanie misji. Rozwój postaci zwiększa ich odporności oraz odblokowuje możliwość ulepszania ich umiejętności oraz rynsztunku.

29sfb2e5e Koniec pierwszego roku…
Dotrwaj do 52 tygodnia.
Patrz trofeum Dwa lata tej udręki…„.

30sc0526a Dwa lata tej udręki…
Dotrwaj do 104 tygodnia.
Każda misja przesuwa licznik tygodni o jeden. Trofeum odblokujesz po wykonaniu 104 misji. Zwróć uwagę, że trofeum (W takim pośpiechu…) jest w konflikcie z (Dwa lata tej udręki…), przez co nie zdobędziesz obu podczas jednej rozgrywki, chyba że zastosujesz sztuczkę z kopiowaniem stanów gry.

31s07690a Kolekcja cennych antyków…
Zdobądź przynajmniej 30 pamiątek podczas jednej misji.
Nie do pominięcia. Pamiątki (rzeźby, herby, akty i portrety) są walutą, używaną do ulepszania budynków w mieście. Znajdziesz je podczas misji oraz dostaniesz w nagrodę za ich wypełnienie. Zdobycie 30 pamiątek nie powinno być problemem, szczególnie podczas dłuższych misji. Zwróć uwagę, że w jednym miejscu inwentarza możesz nieść ograniczoną liczbę pamiątek – 12 herbów, po 6 aktów i rzeźb, i 3 portrety.

32sa434bb Zabójca obdarzony niezwykłą siłą i sprytem…
Zabij 50 wrogów jednym bohaterem.
Aby odblokować to trofeum, jeden bohater musi pokonać minimum 50 wrogów. Nie musi się to odbyć podczas jednej misji, więc powinno Ci się to udać naturalnie podczas rozgrywania kolejnych przygód, rotując bohaterami. Do czasu, gdy postać osiągnie 6 Poziom Woli, powinna już mieć na swoim koncie znaczną liczbę unicestwień.

33sc76e85 Śmierć pierwszego spośród wielu poległych…
Strać pierwszego bohatera.
Patrz trofeum „Stres był niemożliwy do zniesienia…„.

34seafb97 Stres był niemożliwy do zniesienia…
Strać pierwszego bohatera z powodu ataku serca.
Gdy poziom stresu bohatera dojdzie do 200, dostanie on ataku serca. Jeśli jego poziom życia wynosi w tym momencie 0, zginie.

35s613889 Zaczyna nam doskwierać przejmujący głód…
Strać bohatera z powodu głodu.
Podczas misji, bohaterom może zacząć doskwierać głód. Jeśli nie masz odpowiedniej ilości prowiantu, bohaterowie stracą 20% swojego poziomu życia i dostaną 20 punktów stresu. Jeśli poziom życia głodzonego bohatera jest na poziomie 0, może zginąć.

36sc17f23 To wystarczy, świnio…
Strać bohatera w walce z Wilburem.
Wilbura spotkasz podczas walki z Książęcą Świnią w podziemiach. Nie zadaje on dużo punktów obrażenia, więc pierwszym krokiem do zdobycia trofeum jest wyeliminowanie dużego bossa, a następnie powolne ‚podkładanie się’ Wilburowi.

37sbf1b3b Wracamy do robactwa, które toczy tę ziemię…
Strać bohatera w walce z czerwiem.
Czerwie są jednymi z najłatwiejszych przeciwników w grze i stracenie bohatera w walce z nimi będzie wymagać trochę wysiłku… aby uniknąć zabicia przeciwnika zanim on zabije bohaterów. Czerwie występują we wszystkich lokacjach, lecz pojawiają się losowo. Podczas zdobywania trofeum, unikaj zadawania im obrażeń, czekając aż jednemu z nich uda się uśmiercić jednego z bohaterów.

38s40e0b3 Zważaj na kroki…
Strać bohatera z powodu pułapki.
Część pułapek jest oznaczana w korytarzach fioletowymi ikonami. Niektóre pojawiają się też bez ostrzeżenia. Pułapki zadają punkty obrażenia, lecz aby mogły zabić bohatera, jego poziom życia musi być już wyzerowany.

39sfbb7f0 Odcięci od życia…
Strać bohatera z powodu przeszkody.
Na drodze bohaterów staną też przeszkody, oznaczone na mapie kolorem niebieskim. Można je pokonać bezboleśnie, korzystając z łopaty. Aby odblokować to trofeum nie skorzystaj z łopaty, posiadając bohatera na zerowym poziomie życia. Zadane obrażenia mogą spowodować śmierć bohatera.

40s2d58c8 Bohaterska ofiara…
Strać wszystkich czterech bohaterów, wykonując misję w Najmroczniejszym Lochu.
Najszybsza droga do odblokowania tego trofeum oraz (Jak owce na rzeź…) bez faktycznie tracenia bohaterów jest skopiowanie stanu gry do innego slotu, a następnie rozpoczęcie misji w Najmroczniejszym Lochu. Bohaterowie zostaną szybko zgładzeni, odblokowując pucharek. Zamknij wtedy grę i wczytaj stan gry sprzed prowadzenia owiec na rzeź.

41s0be4a0 Bez odwrotu, bez litości…
Pierwsza strata całej drużyny.
Patrz trofeum „Bohaterska ofiara…„.

42s01a9ea Wszyscy obracamy się w pył…
Strać legendarnego (6 poziom) bohatera.
Korzystając z podstępu z kopiowaniem stanów gry, można odblokować to trofeum bezboleśnie, podkładając swojego bohatera w dowolnej walce, a następnie przywracając stan gry sprzed niej.

43s63e9a7 Co jest martwe, umrzeć nie może
Spraw, żeby postać będąca u Wrót Śmierci przeżyła 5 ataków w jednej walce.
Gdy poziom życia postaci spadnie do 0 stanie ona u Wrót Śmierci. Każdy kolejne obrażenia zadane przez efekty środowiskowe lub atak przeciwnika może okazać się śmiertelnym ciosem. Nie dzieje się tak zawsze, a szansa na to jest podyktowana odpornością postaci na ostateczne uderzenie. Aby odblokować to trofeum, jedna postać musi przeżyć pięć ataków będąc na zerowym poziomie życia. W grę wchodzi tutaj dużo szczęścia, któremu można pomóc dając bohaterowi przedmiot, który zwiększa odporność na śmiertelny cios.

44s88ade5 Ziemia przyjęła więcej posoki…
Strać całą drużynę, walcząc z bossem.
Podobnie jak w przypadku (Wszyscy obracamy się w pył…) skorzystaj z triku z zapisem gry, aby odblokować trofeum ale nie tracić całej drużyny.

45s1df483 Sentymentalne pamiątki po naszych przodkach…
Zdobądź wszystkie błyskotki swojego Antenata.
Wśród przedmiotów zmieniających parametry bohaterów znajdują się błyskotki przodka. Możesz je zdobyć jako nagrody za długie misje lub pokonując Wałęsaka (patrz trofeum „Z mroku wyłoniła się przerażająca postać…„). Do zdobycia trofeum musisz znaleźć:

  • Długopis
  • Mapę (upuszczana przez Wałęsaka)
  • Pochodnię
  • Pistolet
  • Butelkę (upuszczana przez Wałęsaka)
  • Sygnet
  • Zwój (upuszczany przez Wałęsaka)
  • Kulę z muszkietu
  • Płaszcz
  • Portret
  • Rzeźbę z mackami (upuszczana przez Wałęsaka)
  • Chusteczkę
  • Świeczkę (upuszczana przez Wałęsaka)
  • Krem do wąsów

46sc4ca66 Z mroku wyłoniła się przerażająca postać…
Zgładź Wałęsaka.
Wałęsak jest jednym z losowo pojawiających się bossów w grze. Możesz go spotkać przemierzając korytarze ze zgaszoną pochodnią – każda walka może stać się wtedy walką z Wałęsakiem. Dodatkowo, możesz go wywołać używając pochodni na Ołtarzu Wałęsaka – przedmiocie spotykanym losowo podczas misji.

47s0eb8bd Tryb surowy
Ukończ grę z domyślnymi ustawieniami poziomu trudności.
Mimo iż gra pozwala Ci zmienić ustawienia, aby ułatwić sobie rozgrywkę, musisz skończyć Darkest Dungeon na domyślnych ustawieniach, aby odblokować to trofeum.

48s51fd05 Stróż
Wykonaj wszystkie cele Stróża.
Cele stróża możesz podejrzeć będąc w mieście wciskając R1. Dzielą się one na dwie grupy. Pierwsza z nich składa się z zadań, które wypełniamy poprzez branie udziału w misjach – pokonanie wszystkich bossów, pokonanie powstania w mieście czy zdobycie Najmroczniejszego Lochu. Druga część listy związana jest z bohaterami i wymaga podniesienia poziomu przynajmniej jednego bohatera z każdej klasy do poziomu 6. Podczas zrównoważonej rozrywki, wypełnienie wszystkich zadań Stróża powinno przyjść naturalnie.

49s898566 Zwycięstwo, jakie by ono nie było…
Ukończ grę.
Aby ukończyć grę musisz wypełnić cztery misje w Najmroczniejszym Lochu.

50s5e0c57 W takim pośpiechu…
Ukończ grę w 99 tygodni.
Patrz trofeum „Koniec świata„.

51sec5e2b Ostatni ocalały
Zabij dowolnego bossa, gdy zostanie ci już tylko jeden bohater.
Skorzystaj z triku z zapisami gry, aby nie stracić trzech członków drużyny w walce z bossem. Zmniejsz punkty życia bossa tak, aby móc wykończyć go jednym uderzeniem. Następnie pozwól mu pokonać trzech z czterech członków drużyny, po czym zadaj decydujące uderzenie.

52s1c73ac Koniec świata
Ukończ NG+.
Po zakończeniu gry zaczniesz zabawę od nowa, ponownie kończąc ją czterema misjami w Najmroczniejszym Lochu.

53sd57c8f W Owczej Skórze
Pokonaj Bandytę Vvulfa.
Vvulf jest jednym z mocniejszych bossów w grze, który losowo pojawi się w Twoim mieście po 20. tygodniu, jeśli posiadasz przynajmniej 4 bohaterów 5. poziomu. Jeśli misja ta będzie dostępna, musisz wziąć w niej udział. W przeciwnym wypadku stracisz dwa ulepszenia w mieście. Opuszczenie misji w trakcie nie spowoduje utraty ulepszeń, lecz skutkuje śmiercią jednego z bohaterów.

Zabrania się kopiowania bez zgody autora.