Destiny 2 – Poradnik do trofeów

Wyruszamy na łowy po kolejną platynę od Bungie!


Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Activision.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox2 / x11
Liczba trofeów offline: 0 (w tę grę nie zagracie bez dostępu do sieci)
Liczba trofeów online: 14
Minimalna liczba przejść: 3 (każdą postacią trzeba zdobyć wszystkie podklasy)
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 80h+ (dużo zależy od samego raidu)

 

Krótko i na temat:

Po 3 latach od wydania nowego IP studia Bungie w końcu mamy okazję zagrać w drugą część. Bungie jak zwykle zaskakuje, nawet jeśli chodzi o samą listę pucharków. Mamy tutaj bowiem 13 pucharów do zdobycia, a w tym aż 11 złotych. Nie są trudne, jednak wymagają trochę czasu grania oraz posiadania zgranej ekipy. Od przejścia raidu będzie zależało jak szybko wbijecie platynę. Możecie oczywiście poczekać do wydania DLC, podniesienia poziomu, itd. Wtedy początkowe raidy stają się dużo łatwiejsze. Przejdźmy jednak do samego poradnika, bo po to tu jesteśmy. Po pełną opinię zapraszamy TUTAJ.

 

Krok po kroku:

Starałem się opisać wszystkie najważniejsze rzeczy, na które warto zwracać uwagę podczas gry.
Często używam również angielskich nazw ponieważ tak już się przyzwyczaiłem po pierwszej części, chociaż staram się też używać tych polskich.
Jeśli coś jest niejasne proszę o informację.

 

KROK #1 – Ukończ wszystkie misje fabularne

Dość oczywista sprawa. Misji fabularnych mamy 17, można je ukończyć w mniej więcej 10 godzin.Ukończenie fabuły daje gwarantowany poziom 20, czyli maksymalny w momencie pisania poradnika. Jeśli jednak jakimś cudem ukończycie fabułę na niższym poziomie, to konicznie udajcie się do poszczególnych NPC w miejscu socjalnym. Od 17 poziomu automatycznie wbiją Wam maksymalny czyli 20. Po wbiciu maksymalnego poziomu będziecie mogli zdobywać legendarne i egzotyczne engramy, które są tutaj najważniejsze. Będziecie mieć również wszędzie dostęp i możecie się skupić na podnoszeniu poziomu Power.

 

KROK #2 – Nagrody, engramy, aktywności, itd.

Przed rozpoczęciem levelowania postaci, warto poznać podstawy gry, czym są engramy, jakie mamy aktywności w grze, co znajduje się na mapie, itd. Po ukończeniu fabuły zapewne będziecie już mieć podstawową wiedzę, jednak warto wiedzieć kiedy i czego można się spodziwać. Zatem zacznijmy od podstaw. 🙂

 

ENGRAMY

Świecące „kulki”, które zawierają w sobie wszelkiej maści przedmioty. Od podstawowych broni, poprzez pancerz, a na statkach czy emotkach kończąc. Układ jest taki sam jak w poprzedniej części, jednak jest kilka nowości. Przede wszystkim należy pamiętać o tzw. „soft-capie”, czyli ograniczeniu, do którego może lecieć dany typ engramu.

 – są to podstawowe engramy, które znajdziecie tylko i wyłącznie na początku gry. Możecie w niej znaleźć tylko i wyłącznie szary sprzęt, czyli najgorszy z najgorszych.

 – jak wyżej, podstawowy sprzęt nieco lepszy od białego. Różnica jest jedynie taka, że zielone przedmioty można kupować u NPC na każdej planecie. Do 200 poziomu można je spokojnie kupować.

– są to już rzadsze engramy, które zawierają w sobie sprzęt do poziomu 265. Jeśli będziecie mieć powyżej tego poziomu, to każdy zdobyty engram będzie Wam dawał sprzęt, który ma co najmniej -3 do Waszego obecnej liczby Power. Będę się pojawiać nawet po 20 osiągnięciu 20 poziomu. Pojawia się dosłownie wszędzie, z zabitych przeciwników, otwieranych skrzynek, szturmów, itd.

– kolejny rzadki engram, który również ma ograniczenie do 265, jednak sprzęt który leci z niego jest znacznie lepszej jakości i bardzo często posiada również fioletowe modyfikacje. Przy otwieraniu tych engramów jest również szansa na egzotyczny przedmiot. Wypada podobnie jak niebieski, tyle że ze znacznie mniejszą częstotliwością. Może wylecieć z przeciwników, skrzynek, szturmów, itd.

– najrzadszy i najbardziej pożądany. Nie ma ograniczenia jeśli chodzi o poziom Power, zawsze będzie wylatywać z niego sprzęt, który daje Wam sprzęt z minimum +5 do obecnego poziomu, a czasami nawet +10, jest to wartość losowa. Największa szansa na tego typu engram to robienie publicznych eventów na poziomie Heroic (jak odpalać heroiczne eventy opisałem w odpowiednim pucharku). Oczywiście może również wylecieć ze zwykłych skrzynek, jednak jest to bardzo rzadkie. Z przeciwnika jeszcze nigdy mi nie wyleciał jak gram w tą grę i nie wiem czy w ogóle jest taka szansa (poza bossem rzecz jasna) 🙂

– jasny engram (Bright) to nowość w Destiny 2. Otrzymujemy go tylko i wyłącznie po wbiciu 20 poziomu, a następnie dostajemy jeden engram za wbijanie kolejnych (nadal zdobywamy XP, jednak poziom sam w sobie już nie rośnie). Możemy go otworzyć tylko i wyłącznie u Tess Everis. Istnieje również możliwość zakupienia ich za realną gotówkę, jednak należy pamiętać, że te engramy zawierają tylko i wyłącznie przedmioty kosmetyczne (emotki, statki, duchy, shadery, itd.).

– prawdopodobnie najważniejszy engram dla nas wszystkich. Dostajemy go tylko i wyłącznie za wykonywanie Kamieni Milowych, które są aktywnościami tygodniowymi. Ich zaletą jest to, że nie posiadają ograniczenia poziomu Power. Poza egzotykami jest to jedyny sposób na zwiększenie poziomu naszej postaci. Możecie je dostać za:

  • Rozegranie danej liczby meczy w Tyglu (około 5),
  • Punkt Zapalny – wykonanie 5 publicznych eventów w danym regionie,
  • Ukończenie Nocnego Szturmu (Nightfall),
  • Nagrody klanowe (jeśli ktoś ukończył Nightfalla bądź Crucible to możecie odebrać taki engram)
  • Klanowe XP – trzeba wbić określoną ilość punktów XP grając z przynajmniej jednym członkiem naszego klanu. Każda aktywność daje punkty, więc możecie robić publiczne eventy, szturmy, przygody, itd.

 

AKTYWNOŚCI NA MAPIE

Na mapie mamy kilka aktywności, z których mamy gwarantowany sprzęt do co najmniej 265 poziomu Power, a czasami nawet egzotyczny engram (jednak szansa jest bardzo mała).

 – jest kilka questów, które są przypisane do danego regionu oraz są one jednorazowe. Ukończenie serii questów na EMS daje nam możliwość zdobycia egzotycznego karabinu zwiadowczego Mida Multi-Tool. Takich serii questów mamy 4, czyli jeden na każdą planetę i ukończenie każdego daje dostęp do wyjątkowych broni bądź możliwości zdobycia egzotyka. Kończąc questy na Tytanie otrzymamy zadania, które trzeba wykonać by zdobyć egzotyk Rat King, na Nessusie otrzymamy egzotyk Sturm, zaś na IO jedynie legendarny Fusion Rifle.

– publiczne eventy to coś co znamy już z poprzedniej części, jednak tym razem w końcu są one zaznaczone na mapie oraz informują kiedy się rozpoczną. Każdy event można w trakcie jego trwania przełączyć na heroiczną wersję, która daje znacznie większą szansę na lepszy sprzęt, w tym również na egzotyczny engram.

– przygody to kolejna nowość w D2. Są to mini-misje fabularne, które charakteryzują się swoją długością oraz sporą dawką XP po ich ukończeniu. Jest również szansa na otrzymanie egzotycznego engramu, jednak biorąc pod uwagę stosunek poświęconego czasu do nagród przygody warto robić, aby szybciej podnieść podstawowy poziom do 20 niż szukać w nich sprzętu.

– utracone sektory to coś w rodzaju mini-dungeona. Przeważnie mają formę jaskiń bądź korytarzy, a na końcu kryje się skrzynia z lootem, która jest chroniona przez bossa. Jak zawsze jest tutaj minimalna szansa na legendarny bądź egzotyczny engram. Można je powtarzać w przerwie na oczekiwanie na kolejny publiczny event.

– skrzynie ukryte na mapie znamy już z poprzedniej części, jednak tym razem nie oferują niczego specjalnego. Przeważnie dostajemy 3 żetony przypisane do danego regionu, na którym się znajdujemy. Istnieje również szansa na otrzymanie shaderów. Pamiętajcie też, że jest to jednorazowa skrzynia, która znika po podniesieniu na zawsze!

– kolejne skrzynie, tym razem ze znacznie lepszym lootem. Odkrywają się one na mapie tylko i wyłącznie po zakupieniu od Cayde’a Mapy Skarbów. Jedna mapa kosztuje 4500 migotów. Na tydzień można otworzyć 4 takie skrzynki i mają one szanse na legendę bądź egzotyk. Podkreślam słowo „szansę” 🙂

– tajemniczy przybysz, agent dziewiątki, nikt nie wie kim jest i skąd pochodzi, ale wiemy że nazywa się Xur. Regularnie każdego tygodnia przynosi 4 różne egzotyczne przedmioty (3x armor, 1x broń), które możemy kupować za legendarne odłamki. Obecnie cena broni wynosi 29 odłamków, zaś armor to 23 odłamki. Wszystkie przedmioty są na poziomie 270 Power. Xur jest oznaczony na mapie ikonką „IX”, także nie trudno będzie z jego znalezieniem.

 

POZOSTAŁE AKTYWNOŚCI

Rzeczy, do których mamy dostęp z Nawigatora bądź bezpośrednio u danego NPC.

– żetony to również nowość. Otrzymujemy je w zależności od tego w jakim regionie wykonujemy dane aktywności. Przeczesując dla przykładu EMS (Europejska Martwa Strefa) zdobywamy tylko i wyłącznie żetony przypisane do tego regionu, które można wymienić na legendarny engram (do 265 niestety) u jedynego NPC, który się tutaj znajduje. Dotyczy to każdej planety oraz aktywności takich jak Tygiel, Medytacje czy Szturmy.

– Medytacje można wykonywać tylko i wyłącznie po ukończeniu gry. Znajdziecie je u Ikory. Na tydzień można wykonać jedynie 3 misje. Jest to nic innego jak powtórka misji fabularnych, z tym że na wyższym poziomie trudności, a w nagrodę otrzymujemy żeton, który można wymienić tylko i wyłącznie u Ikory. Mamy u niej szansę zdobyć przedmioty, które mogliśmy widzieć w prologu gry.

 &  – mamy 2 wersje Szturmów (Strike). Normalną oraz Nocny Szturm. Normalna wersja jest dostępna już od 160 poziomu Power, jednak Nocny Szturm wymaga już minimum 240, ale osobiście zalecam co najmniej około 260. Nocny Szturm można uruchomić również na poziomie Presiżowym, a ten już wymaga 300 poziomu Power. Zwykłe szturmy trwają około 20-30 minut, a po zabiciu bossa otwieramy skrzynię z lootem. Nocny Szturm różni się modyfikatorami, np. ograniczonym czasem, który zwiększamy poprzez zabijanie przeciwników czy też rotującym co kilkanaście sekund wzmocnieniem dla danej polaryzacji. Na Nocny Szturm zalecam zgraną ekipę, która wie o co chodzi w tej grze, ponieważ przez modyfikator czasowy, jest to dość wymagające zadanie.

– mecze PVP, która zostały podzielone na 2 kategorie. Mamy tutaj Szybką Grę, w której znajdziemy takie tryby jak Kontrola, Clash czy Supremacja, zaś druga kategoria to Rywalizacja i tutaj znajdziemy dwa nowe tryby, takie jak Odliczanie oraz Przetrwanie. Druga kategoria różni się tym, że jest bardziej nastawiona na zespołowe granie. W Odliczaniu nie odrodzicie się sami, musicie zostać podniesieni przez członka drużyny, zaś w Przetrwaniu macie ograniczoną ilość żyć.

– najważniejsza aktywność w grze, minimalny poziom Power to 260, jednak zalecam minimum 280, jako że na takim poziomie jest właśnie ostatni boss. Raid daje indywidualny sprzęt, którego nie znajdziecie nigdzie indziej. Ma znacznie wyższe ograniczenia jeśli chodzi o poziom Power i jeśli tylko dopisze Wam drop to możecie mocno podbić swój poziom. Raid występuje również na poziomie Normalnym oraz Prestiżowym. W momencie pisania poradnika ten drugi nie został jeszcze uruchomiony.

 

KROK #3 – Zdobądź wszystkie podklasy

Każda klasa ma 3 różne podklasy. Wszystkie postaci zdobywają je w ten sam sposób, czyli poprzez znalezienie odpowiedniego artefaktu, a następnie wylevelowaniu go. Sprawa jest znacznie prostsza niż może się to wydawać, a po więcej informacji zapraszam do opisu pucharku Porucznik Zavali / Zavala’s Lieutenant 

 

KROK #4 – Zwiększ poziom Power do minimum 265

265 to obecnie poziom, który gwarantuje w miarę bezproblemowe granie wszystkich aktywności, w tym i raidu. Nightfall jest co prawda dostępny od 240, a nawet 230, jednak jest na tyle wymagający, że warto skupić się najpierw na podnoszeniu poziomu. Fabułę kończymy mniej więcej na poziomie 200-220, także poniżej opiszę Wam wszelkie aktywności, które warto wykonywać, aby jak najszybciej podbić poziom. Oczywiście gra daje Wam swobodę, możecie grać tak jak Wam się podoba. Jeśli jednak interesuje Was jak najszybsze wbijanie poziomów, to zapraszam poniżej.

Podnoszenie poziomu postać wg danego przedziału poziomu Power:

  • 0 – 265 – podstawowa zasada to nie odbierajcie Potężnych Engramów za Kamienie Milowe dopóki nie wbijecie minimum 260! Do poziomu 265 ubierzecie się nawet z niebieskich przedmiotów, które lecą wszędzie. Zalecam robienie publicznych eventów, ponieważ są one najszybsze i zawsze dają jakiś sprzęt. Jeśli wolicie samotne przygody to spokojnie możecie robić Przygody, Szturmy bądź też Tygiel. Potężne Engramy można zdobyć raz na tydzień, dlatego warto je wykorzystać, gdy macie już wymaksowaną postać ze zwykłych legendarnych bądź rzadkich engramów. Oczywiście jeśli jesteście zaraz przed tygodniowym resetem (każdy wtorek o godzinie 11:00) to możecie je śmiało robić, bo co każdy tydzień są nowe.
  • 265 – 280 – tutaj właśnie wykorzystujecie Potężne Engramy. Nie mają one ograniczenia poziomu Power, więc mogą Was podnosić nawet i do maksymalnego poziomu, czyli 350. Jednak póki co staramy się dobić do 280 poprzez otwieranie owych engramów. Jeśli już nie macie żadnych to najszybszą opcją są Publiczne Event na poziomie Heroicznym i liczenie na egzotyka ze skrzynki. Poza Potężnymi Engramami, jedyna szansa na podnoszenie poziomu to właśnie egzotyki bądź raid.
    Od 280 możecie również tworzyć fioletowe mody u Gunsmitha. Taki mod może dać +5 Powera do danego sprzętu. Także jeśli zamontujecie owe mody do każdego egzemplarza to możecie podnieść ogólny poziom nawet o 2-3 stopnie.
  • 280+ – to już jest prawdziwy „end-game”. Jedyna szansa na podnoszenie to tygodniowe Potężne Engramy, Egzotyki oraz rzecz jasna Raid. Jeśli wykorzystacie już wszystkie możliwe aktywności tygodniowe to nie pozostaje Wam nic innego jak farmienie egzotyków ze skrzynek.
    Inną bardzo dobrą opcją na zwiększenie swoich szans jest zrobienie kolejnej postaci, a najlepiej mieć wszystkie 3. Dzięki temu, możecie wykonywać aktywności tygodniowe na każdej z nich, a poziom Power na każdej kolejnej postaci leci znacznie szybciej ponieważ gra sama sobie wyszukuje najlepszy możliwy sprzęt na naszym koncie.

 

KROK #5 – Wykonaj 30 wyzwań

Wyzwania zastąpiły nam stare dobre bounty. Teraz mamy dziennie 3 wyzwania na każdej planecie czy aktywności. Także przy czterech planetach/księżycach, aktywnościach oraz tyglu, można na dzień zrobić nawet około 20 wyzwań. Jeśli jesteście zawzięci to możecie nawet zrobić wszystko w jednym dniu, należy tylko pamiętać, że niektóre są łatwiejsze, a niektóre trudniejsze. Całość opisana przy pucharku Wyzwanie zaakceptowane / Challenge Accepted 

 

KROK #6 – Ukończ Nocny Szturm

Na Nocny Szturm (Nightfall) można wejść już od 230 poziomu. Jednak osobiście zalecam posiadanie około 260 ponieważ znacznie ułatwia to sprawę. Różni się on tym od zwykłego Szturmu, że posiada różnego rodzaju modyfikatory, które bardziej nam przeszkadzają niż pomagają. Oczywiście poziom samych przeciwników jest również znacznie większy, jednak nie to jest największym problemem. Całość została opisana przy pucharku Jądro Ciemności / Heart of Darkness .

 

KROK #7 – Ukończ Raid

Raid otwiera się przed Wami, gdy macie 260 poziom. Jednak rekomenduję Wam mieć około 280, ponieważ znacznie ułatwi to sprawę. No chyba, że macie ekipę, która Was przeciągnie 🙂 Mimo wszystko zrobienie raidu wymaga 6 zgranych osób oraz co najmniej kilku godzin gry. Nie można również zapomnieć o odpowiednich taktykach na każdego bossa, ponieważ raid to nie jest tylko stanie i strzelanie w jeden punkt. Poniżej w poradniku opisałem cały raid oraz najlepsze na tą chwilę taktyki, z których sam korzystałem.

Zalecam również powtarzanie powyższych kroków przynajmniej do momentu, gdy nie osiągniecie minimum 300 poziomu Power.

 

KROK #8 – Ukończ Nocny Szturm lub Raid na poziomie Prestiżowym

Prawdopodobnie ostatni pucharek, który zdobędziecie w grze. Prestiż na Nocnym Szturmie wymaga 300 poziomu, Raid na Prestiżowym poziomie nie został jeszcze udostępniony, ale stawiam, że minimum to 290 na start. Jak pisałem wyżej, powtarzajcie powyższe czynności do momentu aż nie osiągniecie właśnie minimum 300 poziomu. W przypadku Nightfalla różnica polega na tym, że macie zablokowany ekwipunek, nie możecie go zmieniać od startu do końca. Oczywiście możecie próbować z niższym poziomem, jednak będzie to droga przez mękę.

 

KROK #9 – Pozostałe pucharki

Zapewne zostały Wam pomniejsze pucharki, typu odblokować wszystkie podklasy dla każdej postaci czy też zrobienie questa na Tyglu. Są to na tyle proste pucharki, że nie skupiałem na nich większej wagi podczas gry i jeśli nie wpadły one Wam same to zrobienie ich nie jest jakąś wielką filozofią.

 

Poradnik:

Wybraniec Wędrowca / Traveler’s Chosen platyna
Zdobądź wszystkie trofea w Destiny 2. / Obtain all trophies in Destiny 2.
W przeciwieństwie do poprzedniej części, tutaj platyna jest o niebo łatwiejsza. Nie ma już konieczności ukończenia raidu bez umierania kogokolwiek w drużynie, co spędzało sen z powiek wielu łowcom platyn. Jest kilka trudniejszych rzeczy, jednak nic co by powodowało stany lękowe.  🙂

 

Długa, kręta droga / Long and Winding Road 
Osiągnij 20 poziom. / Reach level 20.
Prawdopodobnie pierwszy, a na pewno jeden z pierwszych pucharków jakie otrzymacie.

20 poziom to maksymalny poziom jaki można zdobyć w grze. Otrzymacie go automatycznie, gdy ukończycie fabułę na minimum 17 poziomie. Wystarczy porozmawiać z odpowiednimi NPC’ami, a Wasz poziom automatycznie wzrośnie do 20. Punkty XP otrzymujecie dosłownie ze wszelkie aktywności, ale jeśli naprawdę chcecie przyspieszyć zdobywanie levelu to zapraszam Was na Publiczne Eventy. Za jeden event można spokojnie wypełnić 1/3 paska poziomu, także kilka eventów i level rośnie jak szalony, a przy okazji zdobywacie sprzęt.

 

Porucznik Zavali / Zavala’s Lieutenant 
Zdobądź każdą podklasę Tytana. / Acquire each Titan subclass.
Wszystkie podklasy zdobywamy tak samo, dlatego na przykładzie Tytana opiszę wszystkie klasy. Każda klasa ma do odkrycia 3 podklasy. Ich kolejność jest z góry ustalona, więc nie ma mowy tutaj o żadnej losowości. Prezentują się one następująco:

  • Tytan / Titan
    • Wartownik / Sentinel (Void / Próżniowa)
    • Szturmowiec / Striker (Arc / Elektryczna)
    • Sunbreaker / Słoneczny Pogromca (Solar / Słoneczna)
  • Łowca / Hunter
    • Gromodzierżca / Arcstrider (Arc / Elektryczna)
    • Strzelec / Golden Gun (Solar / Słoneczna)
    • Tropiciel / Nightstalker (Void / Próżniowa)
  • Czarownik / Warlock
    • Ostrze Świtu / Dawnblade (Solar / Słoneczna)
    • Kroczący przez Próżnię / Voidwalker (Void / Próżniowa)
    • Siewca Burz / Stormcaller (Arc / Elektryczna)

Pierwszą podklasę otrzymujemy z automatu, więc pozostają nam 2 do odkrycia. By to zrobić należy zdobyć artefakt, który odpowiada za daną podklasą. Artefakt możemy znaleźć we wszelkiego rodzaju skrzyniach (te w otwartym świecie lub za publiczne wydarzenia).
Drugą podklasę możecie znaleźć dopiero po wbiciu 7 poziomu, a trzecią od 14. Im wyższy Wasz level tym większa szansa na znalezienie owego artefaktu. Jeśli macie 20 poziom, a nie odkryliście jeszcze ostatniej podklasy, to szansa że wyleci z pierwszej otwartej skrzyni jest bardzo duża. Gdy znajdziecie artefakt to z boku ekranu pokaże się taka ikonka  (oczywiście ikona jest zależna od danej podklasy).

Jak znajdziecie już artefakt, należy go wylevelować na 100%. By to zrobić należy głównie zabijać przeciwników. Możecie to robić w dowolnym miejscu, czy to podczas misji, publicznych eventów czy podczas Szturmów. Poziom naładowania artefaktu możecie sprawdzić po najechaniu na jego ikonkę na karcie postaci.

Gdy już naładujecie artefakt, musicie kliknąć kolorowy trójkąt na mapie EMS, nie sposób go nie zauważyć. Gdy już przeniesiecie w dane miejsce musicie po prostu ukończyć questa. Wyglądają one zawsze tak samo, czyli zabić przeciwników, odblokować podklasę, zabić kolejnych przeciwników przy użyciu nowej Super Zdolności i wyjść z ciemnego lasu.  🙂

Pucharek wpada zaraz po zrobieniu questa na ostatnią podklasę. Nie trzeba ich dodatkowo maksować, wystarczy je tylko odkryć.

 

Zwiadowca Cayde’a / Cayde’s Pathfinder 
Zdobądź każdą podklasę Łowcy. / Acquire each Hunter subclass.
Czytaj opis pucharku Porucznik Zavali / Zavala’s Lieutenant 

 

 Podopieczny Ikory / Ikora’s Protégé 
Zdobądź każdą podklasę Czarownika. / Acquire each Warlock subclass.
Czytaj opis pucharku Porucznik Zavali / Zavala’s Lieutenant 

 

Pokaż, na co cię stać / Show Me What You Got 
Ukończ wyzwanie Shaxxa: Wezwanie do boju. / Complete Shaxx’s Call to Arms.
Wyzwanie nie jest takie trudne jak mogłoby się to wydawać. Każdy kto pamięta długi quest do Shaxxa w pierwszej części gry może spać spokojnie. Tutaj wystarczy ukończyć dosłownie 3 krótkie etapy i pucharek jest Wasz. By móc rozpocząć quest musicie najpierw znaleźć Shaxxa na Farmie i z nim pogadać. Dostaniecie Kamień Milowy, który możecie podejrzeć poprzez wciśnięcie na mapie.

Etapy prezentują się następująco:

  1. Ukończ 2 mecze w trybie Szybka Rozgrywka.
  2. Ukończ 2 mecze w trybie Rywalizacja.
  3. Zabij odpowiednią ilość przeciwników w Tyglu.

Możecie to robić sami bądź ze znajomymi, nie ma to znaczenia. Pucharek można zdobyć w przeciągu godziny, góra dwóch. Nie musicie wygrywać tych meczy, wystarczy je ukończyć i przy okazji zabić jak najwięcej przeciwników, którzy są wymagani do ostatniego etapu tego zadania.

 

Zapał / In A Flash 
Ukończ punkt zapalny. / Complete a Flashpoint.
Punkty Zapalne (Flashpoint) są dostępne raz na tydzień i można dzięki nim zdobyć Potężny Engram. Stają się one dostępne po ukończeniu misji fabularnej „Fury / Furia”, a następnie pogadaniu z Caydem na Farmie i odblokowaniu questa „Patrol” (dostępny w EMS). Quest jest na rekomendowany 160 poziom Power, jednak nie jest aż tak trudny. Po ukończeniu questa zostaną odblokowane klasyczne patrole, które znamy z części pierwszej. Otrzymamy nowy kamień milowy, który polega na zrobieniu właśnie 3 patroli w dowolnym miejscu. Po ich zrobieniu otrzymacie nowe zadanie, czyli udanie się do Cayde’a. Po rozmowie z nim otrzymacie w końcu możliwość robienia Punktów Zapalonych.

By ukończyć Punkt Zapalny należy wykonać 6 normalnych publicznych eventów bądź 4 heroiczne w danym regionie. Co tydzień region ulega zmianie, więc trzeba sprawdzić w Kamieniach Milowych, gdzie w danym tygodniu trzeba się udać.
Wystarczy włączyć Nawigatora, a następnie nacisnąć by zobaczyć, gdzie trzeba się udać tym razem. Jak działają publiczne eventy oraz jak odpalać ich wersje heroiczne opisałem w poniższym pucharku.

 

Bohater ludu / The People’s Hero 
Ukończ heroiczne wydarzenie publiczne. / Complete a Heroic public event.
Na chwilę obecną w grze mamy 8 rodzai publicznych eventów. Są one oznaczone na mapie taką ikonką . Po najechaniu na nią można zobaczyć za ile dokładnie rozpocznie się dany event. W niektórych miejscach odbywa się zawsze ten sam event, a w niektórych mogą to być dwa bądź nawet trzy różne wydarzenia. Przed rozpoczęciem eventu pojawia się w tym miejscu flaga, warto zawsze przytrzymać przy niej , ponieważ napełnia od razu całego Supera oraz uzupełnia amunicje we wszystkich broniach.

Skupmy się jednak na samych eventach. Poniżej opiszę Wam dokładne procedury jak odpalać heroiczną wersję danego wydarzenia:

WYDOBYCIE MIGOTU / FALLEN GLIMMER – Wydobycie glimmeru przez Fallenów, znamy ten event już z jedynki. Najpierw przylatuje statek w jedno miejsce, zrzuca przeciwników, pojawia się laserowe wiertło na środku otoczone 4 większymi generatorami oraz jednym małym. Naszym zadaniem jest właśnie zniszczenie tego małego generatora zanim zabijecie wszystkich przeciwników. Po zniszczeniu generatora oraz zabiciu wszystkich, pojawi się drugie wiertło w innym miejscu. Najlepiej obserwować, gdzie pojawi się kolejny statek, ale po wciśnięciu touchpada pojawi się również ikonka, gdzie jest następna faza. Są 3 takie zrzuty, czyli musicie rozwalić 3 małe generatory. Po ich zniszczeniu odpala się heroiczna wersja, która polega na obronie glimmeru poprzez stanie w okręgu aż licznik nie dobije do 100%. W międzyczasie zaatakuje Was potężny Fallen, na które warto oszczędzić wszystkie Supery oraz Power ammo.

Mały generator, który należy zniszczyć.

W skrócie:
– Zniszczyć 3 małe generatory przy każdym kolejnym zrzucie
– Bronić gilmmeru poprzez stanie w okręgu, aż nie dobije do 100%
– Uwazać na potężnego Fallena

DOSTAWA ETERU / FALLEN ETHER – tym razem pojawi się jeden duży Servitor. Na początku wystarczy normalnie do niego strzelać, póki się nie teleportuje oraz nie wrzuci sobie osłony. Pojawi się ten jeden mały servitor z pomarańczowym paskiem, trzeba go koniecznie rozwalić! Dużemu zniknie osłona i można dalej w niego strzelać. Przy kolejnym nałożeniu sobie osłony, pojawią się już 3 małe servitory i trzeba je szybko rozwalić, inaczej heroiczna wersja przepadnie. Jeśli się Wam uda zniszczyć wszystkie 4 servitory to odpali się heroic, który polega po prostu na dobiciu dużego servitora, z tym że jego ataki są znacznie szybsze i mocniejsze.

Małe servitory, które należy niszczyć.

W skrócie:
– Zniszczyć małego servitora, gdy tylko się pojawi
– Zniszczyć 3 małe servitory przy następnym pojawieniu się
– Dobić dużego servtiora

ZNISZCZENIE ŁAZIKA / SPIDER TANK – czołg pająk, który doskonale znamy już z jedynki, jest to dokładnie ten sam. By w ogóle móc zadawać obrażenia, trzeba najpierw rozwalić mu jedną z nóg. Wtedy się położy i otworzy czułe miejsce, w które należy strzelać. Po rozwaleniu pierwszej nogi pojawią się również 3 orby przed nim. Trzeba je wziąć i zanieść do generatorów pól siłowych, które są w okół czołgu. Mamy 6 generatorów i 3 pola siłowe, warto otworzyć sobie na początku jedno pole siłowe, aby mieć dostęp do Scorchy (bardzo przydatne rakietnice, które co chwila będą się odnawiać w tym samym miejscu). Po otworzeniu wszystkich pól siłowych i włożeniu 6 orbów odpali się heroiczna wersja. Spadnie po prostu drugi czołg, który trzeba zniszczyć. Zalecam używanie tylko i wyłącznie Scorchy, ponieważ jest to najszybsza metoda. Pamiętajcie, że po wystrzeleniu pocisku ze Scorcha można trzymać R2, aby naładować pocisk jeszcze bardziej. Są 3 stopnie naładowania sygnalizowane wyraźnym dźwiękiem. Naładujcie pocisk do 3 poziomu i puśćcie spust, obrażenia będą wtedy największe.

W skrócie:
– Rozwalić jedną nogę pająka
– Zanieść 3 orby do generatorów
– Rozwalić drugą nogę
– Zanieść kolejne 3 orby do generatorów
– Zniszczyć obydwa czołgi

RYTUAŁ WIEDŹM / WITCHES RITUAL – zupełnie nowy event, który przypomina ładowanie run przy bramie, znane z raidu Oryxa. Wydarzenia polega na staniu w dwóch miejscach, z których w ogóle można zadawać obrażenia wiedźmą. Gdy tylko rozwalimy dwie wiedźmy, obok portalu zobaczycie dwa słupy na których lądują się runy, a na samej górze fioletowy kryształ, który trzeba rozwalić. Można to zrobić stojąc tylko na danej patelni. Jeśli nie zrobicie tego w odpowiednim czasie to heroic przepada. Jeśli jednak się Wam uda to z portalu wyjdzie boss, który jest kopią Alak-Hula z pierwszej części gry. Wystarczy go zabić, nie musicie już stać na patelniach by zadawać obrażenia.

W skrócie:
– Zabijacie dwie wiedźmy stojąc na odpowiednich patelniach
– Rozwalacie 2 fioletowe kryształy, które znajdują się na górze słupów z runami
– Pojawia się boss przypominający Alak-Hula, którego trzeba zabić

ZNISZCZ KONSTRUKCJĘ VEXÓW / VEX CONSTRUCTION – obrona confluxa przed Vexami, nie możemy pozwolić, aby poświęciło się więcej niż 10 przeciwników przy słupie. Jak spojrzycie na główny conflux to zobaczycie 3 promienie, które idą w danym kierunku. Pokazują one, w którym miejscu znajdują się właśnie 3 patelnie, które trzeba naładować do 100% (wystarczy w nich stać). Po naładowaniu 3 odpala się wersja heroiczna, przy której pokazuje się elitarna Hydra. Wystarczy ją ubić oraz bronić confluxa do końca upływu czasu.

W skrócie:
– Patrzycie, w którym kierunku idą promienie
– Ładujecie 3 patelnie na 100%
– Pojawia się elitarna Hydra, którą możecie rozwalić
– Bronicie confluxa do końca czasu

WYKOPALISKA KOMBINATU / CABAL EXTRACTION – kolejny nowy event, tym razem związany z Cabalami. Musimy zniszczyć ich wiertło poprzez stanie w okręgu, aż do naładowania 100%. Jednak by odpalić wersję heroiczną należy rozwalić czerwony statek „Tresher”, który zaczyna pojawiać się przy mniej więcej 40%. Jeśli macie wysoki DPS to nie powinno być problemu, jednak jeśli nie zdążycie go rozwalić to macie później jeszcze drugą szansę, ponieważ przyleci ponownie. W międzyczasie można też strzelać do niego ze snajperki bądź scout’a, bo będzie krążyć nad Wami. Gdy uda się Wam go rozwalić to rozpocznie się heroic, który polega na ubiciu elitarnego Cabala, także Supery warto zostawić sobie na niego. Okrąg w okół wiertła znika po odpaleniu heroica, także nie musicie już tam stać i obawiać się o nadlatujące rakiety.

W skrócie:
– Stoicie przy wiertle aż nie pojawi się czerwony statek „Tresher”
– Rozwalacie go najszybciej jak możecie (w razie czego macie później drugą szansę)
– POjawia się elitarny Cabal, którego trzeba ubić (nie trzeba już stać przy wiertle)

SKAZA POCHWYCONYCH / TAKEN BLIGHT – jeden z dziwniejszych eventów, głównie przez to, że trzeba mieć kilka osób oraz wysoki DPS. Na początku pojawi się jeden duży blight (czarna sfera), a obok niego mniejszy wraz ze swego rodzaju polem ochronnym. By w ogóle móc zadawać obrażenia, trzeba wejść do środka. Jednak, żeby odpalić wersję heroiczną należy wejść do tego pola, a następnie z niego wyjść. Zobaczycie z lewej strony ekranu, że dostaliście buffa, który trwa raptem 4 sekundy. W tym czasie możecie zadawać obrażenia głównemu blightowi. Waszym zadaniem jest zadanie odpowiedniej ilości obrażeń, co spooduje, że pojawi się elitrany Taken, którego należy ubić.

W skrócie:
– Wejdź i wyjdź z pola siłowego mniejszego blighta
– Strzelaj w dużego przez czas trwania buffa (jak zniknie to wracacie po kolejny)
– Po zadaniu odpowiednich obrażeń pojawi się elitarny Taken, którego należy ubić

DESANTOWIEC / CABAL INJECTION RIG – prawdopodobnie najtrudniejszy event, a dokładnie sposób przełączenia go na heroiczny. W miejscu eventu pojawi się ogromne wiertło, które posiada wyloty powietrza u góry, na środku oraz w okół wiertła na dole. Naszym zadaniem jest rozwalanie kolejnych wylotów w danej fazie. Zaczynacie od góry, a kończycie na najmniejszych koło wiertła. By w ogóle móc w nie strzelać, trzeba najpierw zabić elitarnego Psiona, który biega w polu siłowym całego wiertła. Po jego zabiciu macie bardzo krótki okres czasu, żeby zniszczyć wyloty powietrza ponieważ przez moment, gdy są otwarte dostajecie spore obrażenia będąc w polu siłowym, dlatego DPS musi być dość duży. Jak tylko zacznie lecieć z nich para, to znaczy że się udało i przechodzicie do kolejnej fazy, która wygląda dokładnie tak samo jak poprzednia. Po zniszczeniu wszystkich wylotów włączy się heroiczna wersja i pojawi się elitarny Cabal, którego należy zabić.

W skrócie:
– Zabijacie elitarnego Psiona
– Pozostajecie w polu siłowym i strzelacie do wylotów wentylacyjnych najszybciej jak tylko możecie
– Powtarzacie to 3 razy, z tym że strzelacie do kolejnych otworów wentylacyjnych
– Po rozwaleniu wszystkich pojawi się elitarny Cabal, którego należy ubić

 

Jądro Ciemności / Heart of Darkness 
Ukończ nocny szturm. / Complete a Nightfall strike.
Nightfall, czy też Nocny Szturm w naszym tłumaczeniu, staje się dostępny dopiero po ukończeniu fabuły oraz wbiciu 230 poziomu Power. Pojawi się wtedy nowy Kamień Milowy u Zavali, który da Wam właśnie dostęp do Nightfalla.

Różnica względem zwykłych Szturmów jest taka, że poza samym zwiększonym poziomem trudności i brakiem matchmakingu, mamy tutaj jeszcze dodatkowe modyfikatory, aby uprzykrzyć nam życie. Są one zmienne, ale póki co mieliśmy takie modyfikacje jak chociażby ograniczony czas, który dobijamy poprzez zabijanie przeciwników lub też rotacja wzmocnienia danej polaryzacji (Solar/Słoneczna, Void/Próżniowa, Arc/Elektryczna). Były też bardziej „akrobatyczne” modyfikatory, gdzie czas na ukończenie szturmu można zwiększać tylko i wyłącznie poprzez skakanie przez odpowiednie okręgi, które znajdują się raptem w kilku miejscach na mapie. Jest ciekawie i cały czas się coś dzieje, a goniący nas czas nie pozwala na chwilę odpoczynku.

Minimalny poziom na wstęp to 230, jednak nie dajcie się zwieść. Idąc z takim poziomem będziecie cierpieć i to mocno. Warto dobić do minimum 265, a nawet 270 i dopiero udać się z własną ekipą. Ubierzcie sobie bronie z różnymi polaryzacjami, aby mieć coś na każdą okazję.
Osobiście bardzo mocno zalecam posiadanie broni „Merciless” / „Bezlitosność”. Jest to Fusion Rifle z solarem, który po prostu zmiata bossów, gdy tylko włączy się wzmocnienie dla solara. Gdy każdy posiada tą broń to żaden boss nie jest już wyzwaniem (poza tym jednym znikającym, przez którego chyba osiwieję kiedyś 🙂 ).

 

Powiew egzotyki / The Life Exotic 
Zbierz 15 egzotycznych broni lub pancerzy. / Collect 15 exotic weapons or armor.
Egzotyki to teoretycznie najlepsze z najlepszych przedmiotów. W praktyce wygląda to trochę inaczej… Są one koloru żółtego i jednocześnie można mieć założoną tylko jedną broń oraz jedną część armoru. Pucharek, który wpadnie Wam sam, jednak jeśli chcecie go nieco przyśpieszyć, to zalecam robienie jak największej ilości Publicznych Eventów w wersji heroicznej. Jest to obecnie najszybszy sposób na zdobycie egzotycznych engramów. Możecie również czekać co tydzień na Xura, który przynosi 4 różne egzotyki i można je kupić za legendarne odłamki.

Możliwości na zdobycie egzotyków jest wiele, a poniżej postaram się opisać te najpopularniejsze z nich:

  • Ukończenie fabuły daje nam mniej więcej 3 gwarantowane egzotyki, z czego 2 dostajemy w czasie robienia misji (po misji #6 oraz misji #10), zaś ostatni dostajemy w formie engramu od Zavali za ukończenie gry.
    Egzotyki są liczone z każdej postaci, dlatego też możecie sobie przejść grę pozostałymi klasami i przy okazji odblokować wszystkie podklasy.
  • Po ukończeniu gry dostajecie również Jasny Engram, który może Wam dać egzotyczny statek, sparrow bądź emotkę. Te również są liczone jako normalny egzotyk.
  • Robienie egzotycznych questów po ukończeniu gry. Na mapie każdego regionu pojawi się ikonka . Jest to quest na egzotyczny item, a każdy region ma przypisaną nagrodę do tego questa. Jedynie IO oferuje tylko legendarną broń, dlatego nie warto tracić na niego czasu.
    • Pozostałe questy oferują:
      • EMS / EDZ – MIDA Multi-Tool (egzotyczny karabin zwiadowczy / scout rifle)
      • Tytan – Rat King (broń boczna, jednak zrobienie jej na 100% jest dość trudne i wymaga drugiej osoby z tym questem)
      • Nessus – Sturm (egzotyczny pistolet)
      • IO – legendarna broń (Linear Fusion Rifle)
  • Wykonywanie publicznych eventów w wersji heroicznej. Póki co jest to najlepsza metoda, jeśli już wykorzystaliście te powyższe. Możecie zgarniać skrzynkę średnia raz na 5 minut, z której jest szansa na egzotyka. Wybierzcie sobie swoje ulubione miejsce i wykonujcie tam eventy. Osobiście robię je głównie na EMS oraz Tytanie, jako że są w miarę blisko punktów Szybkiej Podróży oraz często można znaleźć losowych graczy, którzy pomogą.
  • Mecze w Tyglu (Crucible) również dają szansę na egzotyczny engram. Nie musicie nawet wygrywać meczu, żeby zdobyć egzotyczny engram. Raz na kilkanaście meczy powinien Wam wpaść egzotyk.

Pamiętajcie również, że egzotyki które się powtarzają nie są zaliczane. Muszą być różne, których jeszcze nie macie w swojej kolekcji, którą możecie podejrzeć w banku.

 

Wyzwanie zaakceptowane / Challenge Accepted 
Ukończ 30 wyzwań. / Complete 30 challenges.
Wyzwania to coś co zastąpiło znany nam system „bounty”. Zadania wyglądają podobnie, jednak nie trzeba codziennie biegać do tablicy. Teraz wszystko odbywa się z automatu. Codziennie mamy nowe wyzwania dla każdego regionu oraz każdej aktywności. Obecnie możemy zrobić na dzień około 21 wyzwań. Wyzwania możecie zawsze sprawdzić poprzez odpalenie Ghosta, pojawią się po prawej stronie ekranu. Zadania będą dostępne dopiero po ukończeniu Misji #11 oraz porozmawianiu z Ikorą na Farmie.

Poniżej zamieszczam listę miejsc oraz aktywności z wyzwaniami:

  • EDZ / EMS – 3 wyzwania na dzień
  • Tytan – 3 wyzwania na dzień
  • Nessus – 3 wyzwania na dzień
  • IO – 3 wyzwania na dzień
  • Crucible / Tygiel – 6 wyzwań na dzień (3 dla każdej playlisty)
  • Strike / Szturm – 3 wyzwania na dzień
  • Nightfall / Nocny Szturm – 3 wyzwania na tydzień
  • Raid / Najazd – 3 wyzwania na tydzień
  • Trial of the Nine / Próby Dziewiątki – 3 wyzwania na weekend (od piątku do poniedziałku)

Na upartego wystarczą Wam 2 dni, żeby wbić ten pucharek na spokojnie. Zrobicie jedynie wyzwania na 4 planetach, które są bardzo proste, do tego Szturm oraz Tygiel i jesteście ustawieni. Nie męczcie się niepotrzebnie z wyzwaniami na Nocnych Szturmach czy Raidzie bo są one znacznie trudniejsze i wymagają więcej czasu oraz również umiejętności. Każde wyzwanie jest liczone indywidualnie, nie musicie robić wszystkich 3 z danego miejsca, aby zaliczyło. Pucharek na 99% wpadnie Wam sam, także nie musicie sobie nim specjalnie głowy zawracać.

 

W trzewiach bestii / Belly Of The Beast 
Ukończ najazd Lewiatan. / Complete the Leviathan raid.
Nim w ogóle rozpocznę opis poszczególnych taktyk, chciałbym zauważyć, że są to sposoby, z których korzystałem ja i mój zespół. Sprawdzają się u nas regularnie, więc będę też na tym bazować. Jeśli macie inne taktyki to śmiało piszcie w komentarzach, na pewno z czasem ludzie będą odkrywać łatwiejsze sposoby.

Prawdopodobnie najtrudniejszy pucharek z całej listy. Będzie to Wasz ostatni, a na pewno przedostatni trudniejszy puchar przed zdobyciem platyny. Jedynie Prestiż może Was jeszcze wstrzymywać (zależy jaki macie poziom Power).

Raid jest dostępny od 260 poziomu, jednak rekomendowany przez samą grę to 270, a tak naprawdę 280+ to najlepsza opcja. Oczywiście dobre zespoły sobie zawsze poradzą z mniejszym poziomem, jednak po co się męczyć? Sposób na wbijanie poziomu opisałem we wstępie poradnika, także jak ktoś ma problemy to zapraszam tam. Warto jeszcze wspomnieć, że Raid resetuje się co tydzień we wtorek o godzinie 11:00 (jak cała reszta aktywności tygodniowych). Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli taktyk na każde pomieszczenie.

Najazd składa się z głównego hubu, 3 pokoi z wyzwaniami oraz sali tronowej z ostatnim bossem. Nie wejdziemy do ostatniego bossa zanim nie zrobimy wszystkich pokoi, co jest dość logiczne (no chyba, że lider ma już zrobione pokoje to wtedy wejdziemy). Kolejność pokoi ulega zmianie co tydzień, także musicie zwrócić uwagę, od którego będziecie zaczynać. Wszystko opisałem poniżej, także bez nerwów  🙂 Pamiętajcie również, że raid nie posiada znanego nam już systemu checkpointów! Zamiast tego mamy złożony układ tuneli oraz przejść, z którego musimy korzystać aby dotrzeć do poszczególnych pomieszczeń i rzecz jasna samego bossa. Możecie również używać cały czas głównego hubu do przemieszczenia się. jednak za każdym razem, gdy tam wrócicie po zrobieniu pokoju to trzeba otwierać kolejne drzwi od nowa, czyli tracicie czas na walkę. Tunele są najlepszym rozwiązaniem do przemieszczania się.

Przed rozpoczęciem warto jeszcze wiedzieć jak działa system kluczy oraz skrzynek. Mamy tutaj 9 skrzynek, jednak na tydzień możemy otworzyć jedynie maksymalnie 3 na jednej postaci. Klucze otrzymujemy po zrobieniu danego pokoju. Na mapce poniżej możecie zobaczyć, do której skrzynki otrzymaliście klucz. Musicie się udać do danego pomieszczenia, a następnie zniszczyć 4 wieżyczki, tak aby nie włączył się alarm. Możecie unikać czerwonego światła, aby przemieszczać się pomiędzy nimi. Od zniszczenia pierwszej wieżyczki macie 4 sekundy, żeby zniszczyć pozostałe. Trzeba się dogadać z ekipą kto bierze jaką wieżyczkę i jak najszybciej je rozwalić. W razie czego pokój można zresetować poprzez zabicie wszystkich mobków oraz wyjście przed drzwi.

Przejdźmy jednak do najważniejszego czyli taktyk:

 

GŁÓWNY HUB

Zanim w ogóle zaczniecie robić wyzwania w pokojach, zalecam zrobienie przynajmniej jeden raz głównego hubu. Dostaniecie żetony oraz legendarny engram, a samo wyzwanie nie jest trudne.

W głównym pomieszczeniu znajdują się 4 „patelnie” z wzorami oraz poświatą, która pokazuje jaki relikt należy przynieść (topory, pies, kielich lub słońce). By otworzyć dane drzwi, trzeba przynieść pod nie 3 relikty. Relikt będziecie mogli zabrać tylko spod jednych drzwi, po zabiciu elitarnego cabala, który pokaże się dopiero po wyczyszczeniu mobków pod tymi drzwiami. Drzwi, które należy otworzyć rozpoznacie po tym, że po wejściu na patelnię pojawi się symbol jaki należy przynieść. Jeśli pod drzwiami mieni się przeźroczysty relikt, tzn. że spod tych drzwi możecie jedynie go zabrać. Gdy już rozpoznacie swoje pierwsze drzwi należy przejść do ich otwierania.

Jeśli macie mocny zespół, możecie wyznaczyć 1 osobę do zabijania elitarnego cabala i przynoszenia reliktu, zaś pozostałe 5 do obrony patelni. Jeśli nie czujecie się na siłach to możecie się podzielić wg własnego uznania, my stostujemy zasadę 2 nosi, a 4 broni. Gdy tylko „nosiciel” przyniesie relikt nastąpi faza obrony, ponieważ w tym momencie patelnia będzie dawać Wam wzmocnienie do ataku, abyście mogli bez problemu zabijać pomarańczowe mobki, które idą ukraść relikt. W międzyczasie musicie wyznaczyć jedną osobę (najlepiej jedna z tych co biega po relikt), która będzie szukać Radnego (pojawi się informacja z lewej strony ekranu). Jest to lewitujący Psion w osłonie, którego możecie zabić jedynie po wejściu do niej, wystarczy jeden strzał bądź uderzenie. Jeśli go nie zabijecie, to w/w pomarańczowe mobki dostaną osłonę i nie będziecie mogli ich zabić, a one ukradną relikt (trzeba wtedy powtarzać sekwencję). Od tego momentu będziecie coraz trudniej, ponieważ mobki będą non-stop wychodzić, a nosiciele muszą przynosić relikt + zabijać Radnego. Po przyniesieniu 3 reliktu otworzą się drzwi, a w nich będzie skrzynka oraz przejście do pierwszego pokoju z wyzwaniem.

Zalecam robienie głównego hubu tylko i wyłącznie raz, dla lootu. Później używajcie już tuneli, ponieważ po każdym powrocie z pokoju do głównego hubu, będziecie musieli znów powtarzać sekwencję noszenia reliktów. Używając tuneli unikacie tego.

 

TUNELE

Nim przejdę do opisu pierwszego pokoju, najpierw wrzucę Wam mapkę całego „Podbrzusza / Underbelly” Leviathana. Jest to układ wszystkich tuneli oraz poszczególnych pomieszczeń ze skrzynkami. Dzięki tej mapie już nigdy nie zabłądzicie i spokojnie traficie do każdego pokoju bądź bossa. Warto ją sobie zapisać i mieć zawsze pod ręką. Poniżej mapka tuneli:

Polska wersja.

Angielska wersja.

Mapka przetłumaczona i udostępniona za pozwoleniem twórcy.

W razie czego, daje link do oryginalnych rozmiarów map:

Najważniejsze jednak jest to, że nim w ogóle wejdziecie do tuneli to należy je otworzyć. By to zrobić musicie zejść poziom niżej w miejscu, gdzie startuje cały raid. Możecie tam zeskoczyć bokiem, bądź zejść po schodach na końcu. Pod spodem zobaczycie 6 dźwigni, które trzeba nacisnąć w odpowiedniej kolejności. Jest ona zawsze taka sama, czyli 1-5-3-2-4-6 (licząc od lewej). Po udanej sekwencji pojawi się napis, że drzwi zostały otwarte. Wejście znajduje się 2 piętra wyżej. Jest ono charakterystyczne, ponieważ prowadzą do niego rury, po których właśnie trzeba skakać.

Dalej lecicie już z mapą do poszczególnych pomieszczeń.

 

ROYAL POOLS / KRÓLEWSKIE ŁAŹNIE

Najłatwiejszy pokój ze wszystkich. Jeśli graliście w poprzednią część gry, to ten pokój bardzo mocno przypomina fazę otwierania portalu na Oryxie i rotację członków zespołu. Ogólna zasada jest taka, że musicie stać na 4 patelniach w rogach pokoju, aby zszedł łańcuch przy każdej patelni do końca, a następnie wszyscy udają się na środkową patelnię, aby rozwalić fioletowe lampy. To tak w skrócie…

Mamy tutaj 5 patelni, 4 w rogach pokoju i jedną na środku. Dzielicie się na dwie trójki i obstawiacie lewą i prawą stronę. Po 1 osobie do środka. Na każdej patelni macie orby, które dają Wam buffa x50 dzięki któremu możecie stać w fioletowej wodzie, jednak tylko i wyłącznie na środkowej patelni się on odnawia co kilka sekund. By rozpocząć starcie, trzeba stanąć na pięciu patelniach jednocześnie. Osoby w środku po prostu dogadują się, kto pierwszy wchodzi i bierze orba, druga musi odczekać chwilkę, żeby pojawił się ponownie (jest to dosłownie góra 2 sekundy). Poniżej mapka dla podglądu:

Mapa pomieszczenia Królewskie Łaźnie.

Gdy rozpocznie się już walka, osoba ze środka leci zamienić osobę na patelni #1 (Lewa #1 bądź Prawa #1).
Osoba z patelni #1 leci do środka po orba i udaje się od razu na patelnię #2 (Lewa #2 bądź Prawa #2).
Podmieniana osoba z patelni #2 wraca na środek i podmienia osobę na #1. Tamta znów wraca na środek i biegnie do #2 i tak w kółko aż łańcuchy zejdą do samego dołu i usłyszycie dźwięk gongu.
Pamiętajcie, że z miejsca, gdzie wychodzi łańcuch (zaraz na wprost każdej patelni), co jakiś czas będzie wyskakiwać „Łaziebny”, czyli pomarańczowy mobek. Bardzo mocno zalecam tutaj używanie karabin fuzyjnego „Merciless / Bezlitosność”. Jest on tutaj wręcz nieoceniony i zabija grubasa w przeciągu kilku sekund.

Po usłyszeniu gongu wszyscy wracają na środkową patelnię (każdy dostaje buffa x50 z automatu, to jest Wasz czas na bicie lamp). Waszym zadaniem jest teraz zniszczenie jak największej liczby lamp, a w sumie jest ich 9. Możecie je bić tylko, gdy stoicie na środkowej patelni. Ponownie mocno zalecam Wam tutaj używanie broni typu Power „Merciless / Bezlitosność”, ewentualnie dobrych karabinów zwiadowczych (scout rifle). W międzyczasie wyznaczacie kolejno osoby, które będą czyścić na superach mobki w około. Spod lamp będą wychodzić pomarańczowe grubasy, więc one są Waszym priorytetem, gdy czyścicie pokój.
Każdy musi obserwować swój buff i najlepiej wyznaczyć osobę, która będzie mówić ile czasu zostało.
Mocna ekipa powinna dać sobie rady na raz, ale najlepiej robić to na spokojnie, czyli na dwa razy, albo nawet trzy.
Gdy buff dobiegnie końca to dobijacie pozostałe mobki i wracacie do swojego pierwotnego układu. Powtarzacie powyższą sekwencje i niszczycie pozostałe lampy. Po rozwaleniu ostatniej dostaniecie klucz do skrzynki oraz rzecz jasna loot  za ukończenie pokoju.

UWAGI:

  • Gdy jakaś osoba padnie, to musi pamiętać, że znika jej buff i musi go odnowić.
  • Podczas opuszczania łańcuchów grubasy wychodzą z dziury pod nimi, zaś w fazie lamp wychodzą z dziur pod lampami.
  • Co jakiś czas warto rzucić granat na środek, żeby nieco przeczyścić.
  • Jeśli skończy Ci się buff, a nadal Cię nikt nie podmienił to leć na środek i zmieniaj kolejną osobę. Łańcuch zacznie się cofać, jednak robi to na tyle wolno, że tamta osoba zdąży dobiec. Lepiej opóźnić łańcuch niż umierać.

 

PLEASURE GARDENS / OGRODY ROZKOSZY

Tym razem mamy coś w rodzaju Gorgonów z VoG’a. Główna zasada jest taka, że 4 osoby biegają razem od kwiatka do kwiatka, a 2 osoby mówią im który kwiatek się zaświeca, strzelają w niego z kryształu, gdy cała 4 pod niego podejdzie oraz informują o chodzących psach i likwidują pojawiające się w drzwiach u góry mobki. Na koniec wszyscy lecą do swojego ustalonego miejsca i zabijają bądź mocno osłabiają swojego psa. Przy dobrym zgraniu całość można wykonać na jeden raz.

Po wejściu do pokoju należy najpierw wybić wszystkie mobki, a starcie rozpoczynacie po podniesieniu drugiego kryształu. Musicie wyznaczyć 4 osoby do chodzenia po kwiatki, a 2 które będą brały kryształ.
Podzielę opis tego pokoju na 2 sekcje, czyli z punktu widzenia osób, które biorą kryształ oraz z punktu widzenia osób, które chodzą z orbami.

Mapa pokoju Ogrody Rozkoszy.

Poniżej link do oryginalnego rozmiaru mapy:

 

GÓRA (KRYSZTAŁY)

Osoby, które biorą kryształ biorą lewą i prawą stronę pokoju. Na kamieniach można zobaczyć promienie z sufitu, w których muszą stać, aby móc strzelać z kryształu (a dokładnie to odbijać światło). Kwiatków w pokoju jest 8, z czego 4 po lewej i 4 po prawej. Dlatego każda osoba musi dobrze wiedzieć, gdzie one się znajdują. W momencie, gdy informujecie 4 na dole, nie musicie stać w promieniu, jednak zalecam mimo wszystko ciągłe przebywanie w nim, żeby się nie zapomnieć. Gdy tylko osoby z orbami przyjdą pod Wasz kwiatek, musicie w niego strzelić z kryształu, aby osoby dostały buff. Gdy dobrze zrobicie kwiatek to pojawi się buff x12, potem x24, x36, itd. Po prostu każda osoba daje buff x3 przy kwiatku, także jeśli jakaś się spóźni to buff będzie mniejszy na koniec. Gdy tylko strzelicie w kwiatek, to musicie zabić mobka, który wychodzi z drzwi u góry oraz informować osoby na dole, który kwiatek się właśnie zaświecił.

 

DÓŁ (BIEGACZE)

Osoby, które biorą orby, muszą poczekać aż odpali się pomieszcznie z nimi i otworzy górne wejście. Nie wchodźcie bokami, ponieważ tam pojawiają się psy. Każda bierze swojego orba i czekacie na informacje od osób na górze, które kwiatki się podświetliły. Na początku są bodajże tylko 2 wersje pojawiania się kwiatków, dlatego warto mieć już sprawdzone drogi. Osoby na dole muszą znać ścieżki psów i nie pojawić się w ich zasięgu wzroku. Nigdy nie skaczcie ani nie sprintujcie, ponieważ psy od razu Was zauważą. Mają one za to znacznie mniejszą czułość, gdy jesteście z ich tyłu bądź boku (podobnie jak było z gorgonami). Cierpliwość jest tutaj cnotą, nigdy się nie spieszcie i wyczekajcie odpowiedni moment dobiegnięcia do kwiatka. Jednak czas nie jest nieskończony, ponieważ jest ograniczenie, bodajże około 2 – 3 minuty. Powyższa mapa powinna Wam pomóc przy ustalaniu poszczególnych dróg do danego kwiatka.

Zasada jest taka, żeby wbić jak największy buff, gdzie x36 (3 kwiatki) to całkowite minimum jeśli myślicie o zrobieniu pokoju na raz. Najlepiej jest biegać do oporu, aż nie pojawi się napis, że „Królewska Bestia zaczyna wyć”. Jeśli chcecie wcześniej rozpocząć fazę bicia to wystarczy dać się zauważyć bądź po prostu strzelić w psa. Teraz zaczyna się faza obrażeń, czyli moment, w którym każdy doskonale musi wiedzieć gdzie biegnąć. Jest 6 psów i zawsze udają się pod te same kwiatki, na mapie wyżej możecie zobaczyć pod które dokładnie. Musicie określić, która osoba leci do którego kwiatka. Gdy tylko zobaczycie „swojego” psa to rzucacie granat, odpalacie supera i bijecie ile fabryka dała, a potem dobijacie z broni power (znów mocno zalecam „Merciless / Bezlitosność”). Należy też pamiętać, że po ubiciu jednego psa, każdy kolejny staje się mocniejszy, dlatego też od razu musicie się komunikować i biegnąć pomóc osobom, u których pies jeszcze ma dużo życia. Nam się udawało spokojnie zrobić to przy buffie x36, ale im więcej tym lepiej. Po zabiciu wszystkich psów dostajecie klucz oraz rzecz jasna skrzynię z lootem.

Jeśli macie słabszy zespół zalecam zrobienie tego na dwa razy. Czyli każdy osłabia swojego psa jak tylko może, ale NIE ZABIJA (zabicie powoduje, że zastępuje go znacznie mocniejszy pies). Następnie przy drugim podejściu, każdy już nie powinien mieć problemu z dobiciem swojego psa.

UWAGI:

  • Ustalcie sobie swoje nazwy kwiatków, będzie Wam znacznie wygodniej orientować się gdzie biegnąć.
  • Niech jedna osoba na dole informuje kiedy macie się zatrzymać, albo iść. Najgorsze co może być to kilka „mądrali”, które wiedzą lepiej kiedy biec.
  • Góra musi sobie pomagać i zabijać mogki, które wychodzą. Jeśli zejdą na dół to od razu się o tym informujcie, ponieważ obie strony mogą sobie pomagać.
  • Najważniejsze są tutaj granaty i supery na psy, zalecam Strikera dla Tytana, Void dla Warlocka i Golden Guna dla Huntera (szczególnie z hełmem Celestial Nighthawk). Najważniejsza broń to rzecz jasna „Merciless / Bezlitosność”.

 

GAUNTLET / ARENA

Pokój, który wymaga maksymalnego zgrania wszystkich osób. Dla niektórych będzie to najtrudniejsze wyzwanie, a dla innych prosta sprawa. Jest to zupełna nowość, ale najbliżej jej do skakania z Oryxa.
W dużym skrócie mamy tutaj 4 platformy, 3 strzałki na przeciwko nich, a 2 osoby będą biegaczami.
Wyzwanie polega na tym, że osoby, wewnątrz strzelają w strzałki i otwierają bramki biegaczom, a w międzyczasie osoby z platform muszą zabijać Radnego (Psiona w osłonie). Na tą walkę zalecam posiadanie karabinu zwiadowczego, chodzi o celność i zasięg.

Przede wszystkim wyznaczacie 2 osoby, które są najlepsze w skakaniu. Bieganie w późniejszych fazach wymaga orientacji i opanowania swojej postaci. Zaś osoby pozostające w środku przypisują się do jednego z czterech symboli. Mamy tutaj klasyk, czyli topory, słońce, kielich i psa. Każda osoba musi wiedzieć dokładnie jaki ma symbol oraz jaki symbol znajduje się po jej lewej patrząc w kierunku strzałek, ponieważ będzie najpierw strzelać w strzałki pod symbolem po lewej, a później w strzałki pod swoich symbolem.

By odpalić starcie, należy stanąć na 4 platformach. Po zabiciu wszystkich mobków, a dokładnie Psionów (jeśli ktoś padnie to zostawcie Psiona, żeby móc się ogarnąć), pojawi się pomarańczowy cabal. Trzeba ich szybko ubić, ponieważ po chwili pojawią się 2 orby, jeden pod symbolem psa, a drugi pod symbolem kielicha. Dlatego też osoby biegające muszą być blisko swoich symboli startowych, ale mogą też w międzyczasie pomagać innym. My robiliśmy to tak, że osoba która biega zostawała, a druga pomagała innym. Gdy tylko pojawią się orby, wszyscy wskakują na swoje platformy i zaczyna się prawdziwa zabawa…

W tym momencie, wszyscy wskakują na platformy (dzięki temu osoba biegająca widzi podświetlony okrąg), a biegacze informują, który rząd NIE JEST podświetlony, ponieważ w te strzałki muszą wtedy strzelać poszczególne osoby (czyli ta która stoi przy danym symbolu oraz ta po jej prawej). Wiem, że brzmi to skomplikowanie, jednak gdy się zrozumie to jest wręcz banalnie proste.

Dla przykładu, osoba startująca pod psem, gdy zaświeci się okrąg w środkowym rzędzie, mówi „SYMBOL GÓRA DÓŁ”, jeśli zapali się okrąg w dolnym rzędzie mówi „SYMBOL GÓRA ŚRODEK”, itd. Chodzi o to, że osoby w środku strzelają w strzałki, które są w pozostałych rzędach niż podświetlony okrąg w bramce. Osoby biegające mogą rzecz jasna mówić, w którym rzędzie świeci się okrąg, ale wtedy osoby w środku muszą wiedzieć od razu, gdzie strzelać. Mój zespół stosuje pierwszą opcję, ponieważ jest to łatwiejsze dla osób w środku.

Głównym zadaniem biegaczy jest informowanie o symbolu i rządach, w których nie ma podświetlonego okręgu. Gdy bramka zostanie dobrze otwarta to musi przeskoczyć przez wcześniej podświetlony okrąg ponieważ pojawi się tam orb, który wydłuża działanie ładunku, który niesiecie. Można maksymalnie zepsuć jedną bramkę (osoby strzelą w złe strzałki), wtedy trzeba wręcz bezbłędnie lecieć do następnej, w innym wypadku ładunek wybucha i jest wipe. Gdy dobiegniecie do mety to wbijacie ładunek na środku pokoju i powtarzacie sekwencję. Przy drugim i trzecim bieganiu, na torze będą dziury, dlatego musicie zwrócić na nie szczególną uwagę, żeby przez przypadek nie wpaść w jedną z nich.

Jak już pisałem wyżej, osoby strzelające interesuje tylko i wyłącznie symbol po ich lewej i ich własny.
Musicie się dogadać, kto strzela w jaką strzałkę. U nas wyglądało to tak, że strzelając w strzałki po lewej brało się zawsze dolną część tego co mówił biegacz, a przy swoim symbolu zawsze górna część tego co mówi osoba biegająca. Strzelajcie w strzałki do momentu aż nie zrobią się zielone. Oznacza to, że bramka się dobrze otwarła i osoba na zewnątrz może spokojnie przebiec. czasami trzeba strzelić więcej razy bo strzałka może nie załapać.
Teraz najważniejsza część dla osób na platformach! Za każdym razem, gdy biegacz przebiegnie przez Waszą bramkę, pojawi się pod nią Radny (Psion w osłonie), do którego trzeba natychmiast zejść i go zabić wchodząc do osłony. Po zabiciu od razu wracacie na platformę i czekacie na wywołanie symbolu po Waszej lewej, a później znów Waszego. Jeśli nie zabijecie Psiona to nastąpi wipe. Gdy zepsujecie bramkę, pojawia się dodatkowo drugi Psion Duch, ale w innym miejscu, jednak jego można już normalnie zabić z dystansu. Trzeba pamiętać, żeby ZAWSZE czyścić Psiony, nawet te po failu bramki, inaczej następuje wipe.
Przy 3 fazie strzelania platformy będą się poruszać w górę i w dół, także bądźcie na to przygotowani.

Są 3 fazy biegania, a na końcu jest 4, w której biegną już wszyscy. Tym razem bramki są otwarte, jednak są w nich tylko 4 orby. Musicie się podzielić, kto i kiedy nie będzie brał orbów. Osoby, które mają problemy z bieganiem niech nie biorą orbów jako pierwsze, zaś Ci najlepsi niech nie biorą z ostatniej bramki. Niestety, nie można zrobić tak, że 2 osoby się podłożą na starcie ponieważ włącza się licznik do wipe’a. Wszyscy muszą biegnąć, a żeby zaliczyć wyzwanie muszą dobiec do mety, a następnie wbić ładunek na środku pokoju minimum 3 osoby. Po wbiciu minimum 3 ładunków dostajecie klucz oraz rzecz jasna skrzynię z lootem.

UWAGI:

  • Wyznaczyć 2 osoby, które bardzo dobrze sobie radzą ze skakaniem.
  • Pilnować przede wszystkim symbolu po lewej oraz swojego własnego.
  • Pamiętać o zabijaniu Psiona, gdy biegacz przebiegnie przez Waszą bramkę.
  • W końcowej fazie, osoby które mają problem ze skakaniem nie biorą orbów z pierwszej bramki, zaś osoby najlepiej sobie z tym radzące nie biorą z ostatniej (środkowe musicie sobie też ustalić).
  • Zaopatrzcie się koniecznie w karabin zwiadowczy (scout), ponieważ dużo łatwiej strzelać w strzałki.

 

CALUS / OSTATNI BOSS / SALA TRONOWA

W końcu przyszła pora na ostatniego bossa, tym razem mamy coś z większą ilością strzelania.
Ogólna zasada wygląda tak, że dzielicie się na dwie trójki, z czego jedna zostaje w środku portalu, a druga wraca z powrotem do sali i czyści mobki. Ludzie w środku muszą informować tych w sali o symbolach (a jakże) i ubic Psiona z symbolem, który nie został wywołany. Na końcu osoby w środku robią buff na obrażenia, a osoby w sali muszą strzelać w bossa, gdy ten zacznie się świecić i wyciągnąc osoby z portalu. Następuje faza bicia, gdzie wszyscy muszą być na tej samej platformie. Są 4 platformy i trzeba bić bossa z każdej z nich, a zmiana następuje, gdy ten rzuca bombę. Jest to wytłumaczenie „na szybko”.

Starcie rozpoczynamy poprzez strącenie kielicha z rąk bossa. Następnie z góry lewej i prawej zaczną wybiegać mobki. Należy je czyścić oraz zwrócić szczególną uwage na pomarańczowe mobki, one powinny padać w pierwszej kolejności. Osoby, które będą zostawać w środku portalu mogą śmiało używać superów na nich.
Gdy wyczyścicie salę, boss klaśnie 2 razy i przeniesie wszystkich do portalu.

W tym momencie musicie mieć ustalone, która trójka zostaje, a która wychodzi. Zalecam osoby z wysokim refleksem, aby zostały w środku, zaś osoby z dużym poziomem Power wróciły do sali, ponieważ będzie tam sajgon. Znów podzielę ten poradnik na 2 sekcje, czyli osób, które są w środku portalu oraz te które wracają do sali. Osoby, które wracają muszą szybko wskoczyć w 3 orby, które znajdują się na wprost Was.

 

OSOBY W PORTALU

Przede wszystkim, trójka która zostaje NIE MOŻE skakać! Jedynie tylko przez barierę, gdy pojawi się następna, ale i to nie jest zalecane. Chodzi o to, że lewitująca głowa cały czas wciąga powietrze i jeśli tylko podskoczycie to wciągnie Was i zabije. Musicie też koniecznie uważać na wszelkie „skocznie”, które są na Waszej drodze. Jeśli wciągnie Was na nią to przeskoczycie przez barierę i wipe. Musicie mieć już ustalony tor. W późniejszych fazach pojawiają się również dziury, także każda osoba musi doskonale znać swój tor poruszania się pomiędzy barierami.

Waszym zadaniem jest jak najszybsze eliminowanie Psionów, a szczególnie tych normalnych, ponieważ jeśli ich nie zabijecie to podbija Was do góry i jest wipe (jeśli macie mocną ekipę, to jedna osoba może jeszcze tutaj paść). Drugim równie ważnym, jak nie ważniejszym zadaniem jest informowanie o symbolu, który pojawi się na czole lewitującej głowy na wprost Was. Ustalcie sobie kolejność osób, żeby się nie przekrzykiwać. Osoby, które są w sali tronowej muszą dobrze słyszeć wypowiadane symbole.
Gdy wszystko pójdzie dobrze to pojawia się następna bariera i możecie przejść dalej. Znów czekacie na symbol oraz Psiony. Za każdym razem pojawiają się 2 lewitujące Psiony oraz 3 zwykłe (poza pierwszą barierą, tam są tylko 2 lewitujące).
Idealy układ jest taki, żeby rozstawić się w miarę po lewej, środku i prawej, gdzie osoba z lewej zabija zwykłego psiona po prawej, a osoba z prawej tego po lewej, czyli mówiąc krótko „na krzyż”. Osoba w środku bierze tego środkowego i pomaga od razu z lewitującymi.

Czółko najważniejsze 🙂

Gdy dojdziecie (a raczej „dosuniecie”) do końca to przyjdzie faza nabijania buffa. Z otwartej japy lewitującej głowy zaczną wylatywać trupie czaszki, których musicie zniszczyć jak najwięcej. 1x czaszka = 1x buff. Minimalny buff do nabicia to przynajmniej x50. Stójcie wszyscy razem, najdalej od głowy jak tylko możecie. Strzelajcie w czaszki nawet, gdy pojawią się już orby do teleportu, ponieważ buff mimo wszystko rośnie, nawet jeśli tego nie pokazuje (aktualizuje się dopiero w sali tronowej). Gdy osoby z sali zrobią co mają to pojawią się orby, w które musicie wskoczyć i wrócić do sali tronowej.

 

OSOBY WRACAJĄCE DO SALI

Teraz zacznie się dla Waszej trójki prawdziwa próba i zdecydowanie najtrudniejsza. Przede wszystkim rozstawcie się tak, żeby boss Was nie widział (najlepiej za kolumnami), ponieważ gdy Was widzi to strzela w Was laserem (później z działa) oraz rzucą bombę, następnie wyznaczcie jedną osobę, która będzie biegać i zabijać Psiona z symbolem, który NIE ZOSTAŁ wypowiedziany. Psiony znajdują się na 4 platformach i mają nad sobą ikonę symbolu. Musicie przede wszystkim czyścić pomarańczowe moby, a przy tym oszczędzić jak najbardziej swojego supera, ponieważ przyda się on na bossa. Wiadomo, że w sytuacjach krytycznych trzeba go użyć, przeżycie jest tutaj najważniejsze. Po raz kolejny warto używać broni power „Merciless / Bezlitosność”.
Po 3 wywołaniach symboli osób ze środka, zacznie się faza DPSu bossa. Jednak nie strzelajcie do niego od razu, musicie tak wymierzyć czas, żeby osoby w środku nabiły jak najwięcej buffa. Przy x40 możecie już zacząć strzelać, jednak co ekipa to inny DPS, także warto sprawdzić ile czasu Wam zajmuje zbicie osłony bossowi i wyciągnięcie osób z portalu. Słabszym oraz początkującym ekipom zalecam strzelanie od razu jak tylko się podświetli boss.

 

FAZA OBRAŻEŃ

Gdy już wszyscy są w sali tronowej następuje faza bicia bossa. Wszyscy wskakują na jedną platformę (ewentualnie wyznaczona osoba jeszcze czyści pozostałe pomarańczowe mobki). Kolejności platform jest dowolna, jednak zalecam zacząć od tych 2 najbardziej oddalonych od bossa, a później wskoczyć na te 2 przy nim. Będąc na dalszych platformach zalecam używanie karabinów automatycznych, ewentualnie snajperek jeśli ktoś nie ma broni „Merciless / Bezlitosność”. Strzelacie mu w głowę do momentu aż nie usłyszycie specyficznego dźwięku (gong) oraz gdy boss zacznie podnosić swoją rękę (później celuje z działa). W momencie, gdy tylko usłyszcie gong bądź zobaczycie unoszącą się rękę przeskakujecie wszyscy na następną platformę. Znów strzelacie do momentu gongu/ręki. Jak tylko znajdziecie się na platformie bliżej bossa odpalacie swoje supery i naparzacie ile tylko możecie. Tutaj układ mu być taki:

  • Hunter na strzałce, ewentualnie Golden Gun jeśli ma hełm Celestial Nighthawk,
  • Tytan na młotkach,
  • Warlock stawia Rift na obrażenia oraz rzuca Novą, która zostawia pole rażenia.

Jak tylko skończą się Wam supery i jeszcze nie było gongu/ręki to walicie z broni power „Merciless / Bezlitosność”. Po gongu przeskakujecie na ostatnią platformę i znów walcie z broni power lub tego co Wam zostało. Przy dobrym zespole powinniście spokojnie zbić mu 1/3 energii, a boss powinien klęknąć. Po zejściu z ostatniej platformy Waszym priorytetem powinno być uzupełnienie amunicji, ponieważ to ona jest tak naprawdę najważniejsza podczas całego starcia z bossem.

W tym momencie zaczyna się powtórka poprzednich faz, z tym należy pamiętać jak boss zachowuje się w każdej fazie. Ma 3 fazy, które są oznaczone 3 żółtymi paskami zdrowia (jak każdy elitarny mobek). Każda faza to jeden pasek. Zachowania bossa wyglądają mniej więcej tak:

  • 1 faza podnosi tylko rękę i rzuca bombę
  • 2 faza celuje do Was z działa, które ma zamiast ręki
  • 3 faza – w okół bossa robi się pomarańczowa aura

Na samym końcu, gdy zjedziecie go do zera, następuje faza DPSu. Musicie pozostać na platformie i naparzać ze wszystkiego co macie. Musicie po prostu wkręcić DPS tak jak to było w pierwszej części gry, chociażby na Oryxie czy Aksisie. Jak się uda to boss pada, a Wy cieszycie się gwarantowanym przedmiotem na 300 poziomie 🙂 Na środku sali winda zjedzie na dół i będziecie mogli udać się do swojej upragnionej skrzyni ze skarbami.

UWAGI:

  • 3 osoby z dużym refleksem do środka portalu, 3 osoby z najwyższym poziomem do sali tronowej.
  • Wyznaczcie kolejność osób do wymawiania symboli, żeby się nie przekrzykiwać.
  • W środku portalu priorytet to normalne Psiony, potem lewitujące.
  • Zobaczcie jak duży jesteście w stanie zrobić maksymalny buff (jak szybko osoby w sali mogą zjechać osłonę bossa).
  • W sali musicie ubić pomarańczowe moby jak najszybciej, są one priorytetem.
  • Pilnować gongu/ręki bossa, żeby wiedzieć kiedy skakać na następną platformę.
  • Uzupełniać amunicję, gdy tylko możecie, jest ona tutaj wręcz kluczowa.

W ten sposób ukończyliście raid  🙂 Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.

 

Prestiż / The Prestige 
Ukończ najazd Lewiatan lub nocny szturm na poziomie trudności prestiż. / Complete the Leviathan raid or a Nightfall strike on Prestige difficulty.
Zdecydowanie łatwiej zrobić Wam będzie ten pucharek na Nocnym Szturmie. Zresztą w momencie pisania poradnika nie ma nawet odblokowanego prestiżowego poziomu dla raidu. W przypadku Nocnego Szturmu, poziom Prestiż różni się tym od normalnego, że wymaga co najmnije 300 poziomu oraz blokuje Wam możliość zmiany ekwipunku podczas gry. Cała reszta pozostaje taka sama jak na normalnym, jednak ramy czasowe są mniejsze, a poziom przeciwników znacznie większy, co jest dość zrozumiałe. Zalecam zrobienie tego w tygodniu, kiedy będzie jakiś prostszy szturm. np. Odwrócone Wiertło.

 

 Abyście nie byli sądzeni / Lest Ye Be Judged 
Spotkaj Emisariuszkę z odległego świata. / Encounter an Emissary from beyond.
Emisariuszkę można spotkać tylko i wyłącznie od piątku do poniedziałku w osobnej strefie (Spire / Iglica). Dostęp do tej strefy otrzymacie dopiero po wygraniu jednego z meczy w Próbie Dziewiątki. Pucharek otrzymacie od razu po wejściu do tej strefy.

Emisariusz na Iglicy.

Próby Dziewiątki (Trials of the Nine) wymagają 4 graczy oraz sporej dozy cierpliwości. Jest tutaj znacznie wyższy poziom niż na normalnym Cruciblu. Wybierzcie sobie broń, z którą czujecie się najlepiej. Znaczna większość korzysta tutaj z MIDA Multi-Tool oraz karabinów typu Prosecutor czy Dar Uriela. Na chwilę obecną Trialsy odbywają się na dwóch trybach, czyli Odliczanie (Countdown) oraz na Przetrwaniu (Survival). Osobiście zdecydowanie bardziej polecam ten drugi, nie wymaga aż takiej koordynacji zespołu jak na „paczce” i można się samemu odrodzić (jedynie ilość odrodzeń jest ograniczona).

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • FIN3ST

    Do Wyzwania Shaxxa warto dodać, że jest to Kamień Milowy, który resetuje się co tydzień we wtorek około godziny 11, wiec jak ktoś nie zrobi w ciągu tygodnia ostatniego wyzwania i np zostawi na 81% to progres się zresetuje do 0% we wtorek.