Dishonored 2 – Poradnik do trofeów

To jedna z najlepszych gier fabularnych tego roku!

dishonored-2maly

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 3/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox2srebrox10brazx38
Ilość trofeów offline: 51
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 3
Trofea możliwe do pominięcia: Wszystkie – oprócz fabularnych
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 20-25 godzin

Krótko i na temat:
Dishonored 2 jest bardzo udaną kontynuacją hitu studia Arkane z 2012 roku. W prologu możemy wybrać, czy chcemy grać jako Emily Kaldwin, czy protagonistą z pierwszej części Corvo Attano. Gracz ponownie może ukończyć grę pozostając w cieniu bez zabijania kogokolwiek lub dotrzeć do celu po przysłowiowych trupach. Akcja Dishonored 2 ma miejsce 15 lat po wydarzeniach z części pierwszej. Lokacje są bardzo duże, dróg do celu jest wiele, co na pewno dostrzeżecie przechodząc grę trzy razy. Świat gry jest wypełniony wieloma dziennikami, notatkami oraz nagraniami audio, która przybliżają nam historie miasta Dunwall oraz Karnaka, ich mieszkańców oraz urozmaica nam rozgrywkę. W Dishonored 2 Emily zostaje pozbawiona tronu przez wiedźmę Delilę. W zależności, którego bohatera wybierzemy uciekniemy do nowego miasta – Karnak. Naszym zadaniem będzie odkrycie, kto spiskuje przeciw nam oraz oczywiście odzyskanie tronu. To jedna z najlepszych gier fabularnych tego roku! Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem do gry Dishonored 2.

Krok po kroku:

Gra wymaga od nas aż trzech ukończeń. Poziom trudności nie ma tutaj znaczenia. Pierwsze przejście polecam robić na wysoki chaos, drugie robimy po cichu (bez wykrycia oraz bez zabijania). Trzecie przejście będzie speedrunem bez używania mocy. Tak naprawdę nie ma znaczenia która postać wybierzecie do cichego przejścia, a którą do wysokiego chaosu. Corvo i Emily maja tylko po jednym pucharku dedykowanym im mocom. Corvo musi opętać pięć postaci z rzędu: człowiek, ogar, szczur, ryba i krwiogz – kolejność dowolna (trofeum Krąg życia braz„) – możemy to zrobić zarówno na wysokim, jak i na niskim chaosie. Emily musi natomiast użyć mocy „efekt domina” (trofeum „Kochankowie braz„) – musimy połączyć 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą. jeżeli gramy na niskim chaosie, to po wykonaniu tego triku dla bezpieczeństwa proponuje wczytać zapis gry.

Szczegóły ukończeń gry opisuje w punktach poniżej:

Wysoki chaos:

  • Przechodzimy grę na wysoki chaos, czyli skupiamy się na brutalnej eliminacji jak największej ilości przeciwników – (Cesarstwo w chaosie srebro)
  • Od samego początku mamy jeden cel – 18.000 monet (szczegóły w trofeum „Dofinansowanie srebro„)
  • Zbieramy wszystkie znajdki: 27 obrazów („Kolekcjoner sztuki srebro” – zarobimy 5200 monet), 10 pamiątkowych przedmiotów („Pamiątki srebro„) oraz miedzy misjami, gdy będziemy na statku musimy przeczytać wszystkie dzienniki i odsłuchać audiografy Meagan Foster i Antona Sokołowa („Cesarski Mistrz Szpiegów braz” – 45 interakcji)

Skupiamy się na pucharkach w konkretnych misjach:

  • Misja 1 i 9 – Znajomość rodzi pogardę braz – Okradnij Galvaniego wielokrotnie.
  • Misja 1 – Wolność słowa braz  Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski (Trofeum można wbić także na niskim chaosie. Naciskamy R1 i obezwładniamy przeciwnika).
  • Misja 2 –Śmiertelna kradzież braz Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
  • Misja 2 – Czarnorynkowy złodziej braz – Okradnij czarnorynkowy sklep.
  • Misja 2 – Odroczenie egzekucji braz – Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła.
  • Misja 3 – Skok odwagi braz – Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej (Trofeum można wbić także na niskim chaosie. Naciskamy R1 i obezwładniamy przeciwnika).
  • Misja 3 Przeciwserum braz – Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
  • Od misji 4 – Kolekcjoner mechaniki braz  Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy.
  • Misja 4 i 6 – Miejsce trzech zgonów braz – Zabij Paola trzy razy.
  • Misja 5 Echa Wyroczni braz – Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni. (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
  • Misja 6 – Wyjce aż po kres braz – W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców.
  • Misja 6 – Wierność Kongregacji braz – W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów.
  • Misja 7 – Zalana piwnica braz – Spuść wodę, by odzyskać runę.
  • Misja 7 – Zniszczenie braz – Znajdź ukryte przejście na balkonie.
  • Pomiędzy misją 8 a 9 – Lata temu, w innych czasach braz – Znasz już historię Meagan Foster. Ta interakcja będzie nam potrzebna do pucharka „Cesarski Mistrz Szpiegów braz
  • Misja 9 – Altana braz – Po raz ostatni złóż hołd Jessamine (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).

Pozostałe trofea, które musimy wykonać na wysokim chaosie:

  • Okultystyczne rzemiosło braz – Stwórz 10 kościanych amuletów
  • Żniwiarz-sprinter braz  Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy.
  • Śmiercionośne przekierowanie braz Zabij przeciwnika jego własną kulą.
  • Podszepty Serca braz Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób.
  • Łotr braz – Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
  • Akrobata braz Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku.
  • Ślizg wyborowy braz  Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu.
  • Kochankowie braz Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą. (Trofeum możliwe do wbicia tylko, jako Emily)

Po ukończeniu gry powinny wpaść nam trofea:

  • Cesarstwo w chaosie srebro – Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu.
  • Wszystkie trofea fabularne.

Niski chaos:

Przechodzimy grę po cichu, nikt nie może nas wykryć, a my nie możemy nikogo zabić. Wszystkich przeciwników obezwładniamy używając R1 lub strzałek usypiających (nie strzelamy w głowę!) Rozwijamy tylko moce które pomogą nam się przemykać niczym duch oraz spowalniają czas.

Skupiamy się na pucharkach w konkretnych misjach:

  • Misja 1 – Niczym duch srebro – Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć.
  • Misja 1 – Podejście alternatywne braz – Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając.
  • Misja 2, 6 i 8 – Pieśni Serkonos braz (Koniecznie przeczytaj opis trofeum!) – Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek.
  • Misja 4 – Cisza braz – Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności.
  • Misja 5 – Krąg życia braz (Trofeum możliwe do wbicia tylko, jako Corvo) – Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza.
  • Misja 7 – Podstoli braz – Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni.

Po ukończeniu gry powinny wpaść nam trofea:

  • Cień zloto Ukończ grę, nie dając się zauważyć.
  • Czyste sumienie srebro Ukończ grę z niskim poziomem chaosu.
  • Czyste ręce zloto – Ukończ grę, nie zabijając nikogo.

Speedrun – Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy.

  • Misja 6 – Eureka! braz  Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji.

Poradnik:

1s2badad DUNWALLSKIE DNI I NOCE KARNAKI / DUNWALL DAYS AND KARNACA NIGHTS platyna
Zdobądź wszystkie trofea z Dishonored 2.
Gratulacje! 🙂

2s407894 Cesarska pieczęć / Imperial Seal braz
Udało ci się odzyskać sygnet.

3s81d82a Klejnot Południa / Jewel of the South braz
Udało ci się dotrzeć do Karnaki.

4s88892e Wewnętrzna bestia / The Beast Within braz
Sprawa dr Alexandrii Hypatii została załatwiona.

5s7bc6d4 Labirynt umysłu / Labyrinthine Mind braz
Anton Sokołow został znaleziony w Mechanicznej Rezydencji.

6s7ec444 Noc roku 1849 / A Night in 1849 braz
Masz za sobą wizytę w przeszłości.

7s2adfbf Kradzież duszy / Spirit Thief braz
Udało ci się zabrać duszę Delili.

8s21f534 Precz z diukiem / Down with the Duke braz
Diuk Luca Abele został wyeliminowany.

9s059db9 Największy dar / The Greatest Gift braz
Ostatni znany ci członek rodziny został uratowany.

10sf036d8 Wolność słowa / Freedom of Speech braz
Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski.
Misja 1!
Po uciecze z pałacu będziecie skrada się ulicami Dunwall. Przed przystania po lewej stronie będzie budynek z wielkim napisem „Dunwall Courier”. Naszym zadaniem jest wejście na sama górę budynku. Będzie tam drukarz szantażowany przez żołnierza, naszym zadaniem jest zabicie lub obezwładnienie żołnierza. Następnie należy porozmawiać z drukarzem, po rozmowie pucharek będzie nasz. Pomocniczy filmik:

11sba1b12 Śmiertelna kradzież / Morbid Theft braz
Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard.
Misja 2!
Udajemy się szybko na tyły czarnorynkowego sklepu. Będzie tam na kanapie siedzieć kobieta o imieniu Mindy Blanchard. Musimy z nią porozmawiać, dostaniemy od niej zlecenie, które będzie polegała na wykradzeniu ciała. Ciało zostanie nam zaznaczone na mapie, gdy przyniesiemy je do Mindy Blanchard, to pucharek wpadnie na nasze konto.

12s501944 Odroczenie egzekucji / Stay of Execution braz
Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła.
Misja 2!
Początek drugiej misji, udajemy się w lewo do bramy elektrycznej, będzie tam dwóch żołnierzy, którzy będą chcieli wepchnąć w barierę niewinnego człowieka. musimy powstrzymać egzekucje, po przez wyeliminowanie żołnierzy. Pomocniczy filmik:

13sa2d560 Skok odwagi / Fearless Fall braz
Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej.
Misja 3!
Trzymamy się lewej strony, dzięki mocy teleportacji udajemy się na dach szpitala. Następnie skaczemy na przeciwnika przytrzymują R1 (obezwładnienie) lub r2 (śmierć). Pomocniczy filmik:

14s5edf8e Przeciwserum / Counter-serum braz
Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze.
Misja 3!
Dr. Hypatia jest naszym głównym celem. Jednak, aby zdobyć to trofeum nie możemy jej zabić! Pierwsze co musimy zrobić, to odnaleźć panią doktor, po pierwszej konwersacji udajemy się na tylu pomieszczenia i rozmawiamy z umierającym pacjentem. Po rozmowie dostaniemy zadanie poboczne, które będzie polegało na stworzeniu serum, która wyleczymy panią doktor. Gra poprowadzi nas do składników oraz podpowie, jak stworzyć serum. gdy lekarstwo będzie już gotowe wracamy do miejsca gdzie pierwszy raz spotkaliśmy panią doktor. Teleportujemy się na podwieszane belki i czekamy na dogodny moment, aby bez wykrycia wstrzyknąć serum (przycisk R1) Dr. Hypatii. Trofeum wpadnie dopiero po ukończeniu misji, gdy porozmawiamy z panią doktor na statku. Pomocniczy filmik:

15s6b8c12 Miejsce trzech zgonów / Place of Three Deaths braz
Zabij Paola trzy razy.
Aby zdobyć to trofeum musimy wykonać określone zabójstwa w misji 4 i 6:

  • Misja 4 – Udajemy się szybko do sklepu czarnorynkowego, rozmawiamy ze sprzedawcą, a następnie chowamy się po prawej stronie na podwyższeniu. Wkrótce w sklepie pojawi się Paol z dwoma towarzyszami. Zabijamy nas cel. Po morderstwie sklep zostanie zamknięty, więc jak chcesz coś kupić zrób to wcześniej!
  • Misja 6 – W tej Misji Paol jest naszym głównym celem, udajemy się do kryjówki gangu Howlera i go zabijamy.
  • Misja 6 -Paol dzięki swojej mocy odrodzi się na samej górze budynku, udajemy się tam szybko i zabijamy go ponownie. Po trzecim morderstwie trofeum wskoczy na nasze konto

16s447320 Cisza / Silence braz
Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności.
Misja 4!
Naszym zadaniem jest wyeliminowanie celu – Jindosha, beż wykrycia. Na tym pucharku skupiamy się dopiero, gdy dotrzemy do wielkiego białego budynku w lokacji „The Clockwork Mansion”. Dotarcie do Jindosha nie jest trudne, w razie problemu pomocniczy filmik:

17sd43865 Echa Wyroczni / Oracular Echoes braz
Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni.
Misja 5!
W trakcie misji dotrzemy do dużego budynku w którym będą wisieć pod sufitem duże sowy. Kierujemy się w lewą stronę i teleportujemy się poziom wyżej. Będzie tam podłoga z niebieskim kręgiem, kilkoma promieniami i pojemnikami w których są wyrocznie. W pobliżu będzie dźwignia, którą musimy pociągnąć trzy razy, aby usłyszeć trzy historie od wyroczni. Pomocniczy filmik:

18s670d1e Wyjce aż po kres / Howlers ’til the End braz
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców.
Misja 6!
W Dzielnicy Pyłu mają swoja miejscówkę dwa gangi, którymi zarządzają dwaj bossowie – Paol (Wyjce), którego poznaliście już w misji 4 oraz Byrne (Rewidentci). Naszym zadaniem jest zabicie lub obezwładnienie jednego z nich oraz dostarczenie ciała do wrogiego gangu. To trofeum polega na pojmaniu Byrne i dostarczenie jego ciała do Paola. Poniższe trofeum polega na sytuacji odwrotnej musisz pojmać Paula i dostarczyć jego ciało do Byrne’a.

Po rozmowie z Meagan robimy sobie osobny save do którego będziemy wracać, gdy zabijemy Paola lub Byrne’a.

19s42a5eb Wierność Kongregacji / Faithful to the Abbey braz
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów.
Misja 6!
Cały opis jest w powyższym trofeum.

20sc1ffc6 Eureka! / Eureka braz
Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji.
Misja 6!
Trofeum powiązane z dwoma powyższymi w których musimy zabić Paola lub Byrne’a. Po rozmowie z Meagan robimy sobie osobny save do którego będziemy wracać, gdy zabijemy Paola lub Byrne’a. Gdy zabijecie jednego z bossów i dostarczycie jego ciało do drugiego, to w ramach wdzięczności otrzymacie szyfr do zamku Jonidosha. Robimy wtedy screen lub zdjęcie telefon otrzymanego szyfru. wczytujemy save, który zrobiliśmy po rozmowie z Meagan, lekko po prawej stronie mamy pomieszczenie z wielkimi drzwiami, a na nich zamek Jonidosha. Spoglądamy na otrzymany wcześniej szyfr, ustawiamy odpowiednio tabliczki. Gdy drzwi się otworzą otrzymamy trofeum.

Otwarcie drzwi automatycznie kończy misje, wiec warto o tym pamiętać gdy będziemy robić trzecie – szybkie przejście gry bez używania mocy.

21s961405 Podstoli / Under the Table braz
Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni.
Misja 7!
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Sam efekt jest fantastyczny, w teraźniejszości poruszamy się po zrujnowanym i bardzo zaniedbanym już zamku, natomiast dzięki mocy nowego przedmiotu szybko możemy przenosić się do przeszłości, aby przyglądać się tętniącemu życiem zamku. Trofeum polega na zdobyciu klucza, bez alarmowania strażników, skupiamy się na nim od raz, gdy otrzymamy nowy przedmiot. Pomocniczy filmik:

22s340a67 Zalana piwnica / Flooded Basement braz
Spuść wodę, by odzyskać runę.
Misja 7!
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Trofeum bardzo podobne do powyższego, tym razem musimy udać się do piwnicy, aby zdobyć ukryta runę, będzie nam do tego potrzebne pokrętło, którym spuścimy wodę oraz odpowiednie używanie przedmiotu do podróży w czasie. Całą trasę pokazuje na poniższym filmiku:

23sad8409 Zniszczenie / Dilapidation braz
Znajdź ukryte przejście na balkonie.
Misja 7
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Trofeum bardzo podobne do powyższego, tym razem musimy dostać się na balkon. Poruszamy się ta samą trasa , która prowadzi do piwnicy. po wyjściu z jadalni naszym oczami ukaże się zawalony balkon, przełączamy się na przeszłość, niszczymy obie podpory podpory, wracamy do teraźniejszości, wspinamy się na balkon i trofeum jest nasze. Pomocniczy filmik:

24sc6e280 Lata temu, w innych czasach / Years Ago, Another Time braz
Znasz już historię Meagan Foster.
Pomiędzy misją 8 a 9!
Standardowo miedzy misjami znajdujemy się na statku, po ukończeniu 8 misji odszukujemy Meagan, która będzie opierać się na dolnym pokładzie o bortę. Skradamy się do niej i kradniemy jej klucz. Następnie udajemy się do kajuty Meagan, odsłuchujemy audiograf i czytamy notatnik z zapisaną historią Meagan. po tych czynnościach trofeum pojawi się na naszym koncie. Pomocniczy filmik:

25s63993e Altana / Gazebo braz
Po raz ostatni złóż hołd Jessamine.
Misja 9!
Musimy dostać się  dziedziniec Wieży Dunwall, będzie tam pomnik Jessaminy, wchodzimy do środka i po raz ostatni oddajemy hołd zamordowanej matce. Pomocniczy filmik:

26s7461b5 Znajomość rodzi pogardę / Familiarity Breeds Contempt braz
Okradnij Galvaniego wielokrotnie.
Misja 1 i 9!
Trofeum musimy wykonać podczas jednego przejścia gry. W misji pierwszej, gdy już uciekniemy w pałacu i dostaniemy się na ulice Dunwall udajemy się do pierwszych drzwi po lewej stronie. w pomieszczeniu znajdziemy sejf, który wymaga szyfru. Kod znajdziemy pod obrazem w tym samy pomieszczeniu. Wpisujemy kod i zabieramy zawartość. Te samą czynność powtarzamy w misji 9, tym razem do miasta wejdziemy od strony przystani, udajemy się do tego samego budynku, ustawiam ponownie ten sam kod na sejfie i zabieramy zawartość, po tej czynności trofeum będzie nasze.

27sf3186b Okultystyczne rzemiosło / Occult Carver braz
Stwórz 10 kościanych amuletów.
Musimy stworzyć 10 kościanych amuletów. Będziemy do tego potrzebować kości wieloryba oraz kościanych amuletów, które zostały porozrzucane w świecie gry. Te znaleziona rozkładamy na składniki, a następnie tworzymy 10 własnych.

28s1cb008 Żniwiarz-sprinter / Heartbeat Reaper braz
Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy.
Trofeum możemy już wykonać w misji drugiej, ale możemy być to także każda inna misja, w której będziemy mieli na wyposażeniu granat oraz będzie nas gonić przynajmniej sześciu strażników. W misji drugiej udajemy się na stacje kolejową, będzie tam szafka z granatami, następnie skupiamy na sobie wszystkich strażników i rzucamy im granat pod nogi. Pomocniczy filmik:

29s0d3540 Śmiercionośne przekierowanie / Fatal Redirect braz
Zabij przeciwnika jego własną kulą.
Trofeum możemy wbić w dowolnym momencie. Jednak najpierw z drzewka umiejętności musimy wykupić sobie „Refleks” i „Znakomite odbicie”. Dzięki tym dwóm umiejętnością będzie łatwiej odbić nam kule z pistoletu, którą wystrzeli w naszą stronę strażnik. Wcześniej można sobie przeciwnika osłabić szablą. Pomocniczy film:

30sb34822 Krąg życia / Circle of Life braz
Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza.
Misja 5!
Jedno z najtrudniejszych trofeów w grze (oprócz przejścia po ciuchu i bez zabijania). Ważna informacja na początek, możemy je zdobyć tylko grając, jako Corvo. Nasz bohater do tego miejsca musi mieć wykupione wszystkie ulepszenia dotyczące mocy opętania. Musimy na ten cel przeznaczyć 13 run. Gdy już mamy wykupione wymagane zdolności, to udajemy się do pomieszczenia zaprezentowanego na poniższym filmie i opętujemy następujące postaci: ogara, szczura, krwiozga, człowieka i na koniec rybę. Pomocniczy filmik:

31s167a51 Niczym duch / Ghostly srebro
Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć.
To trofeum, jak i poniższe wykonujemy za jednym razem w misji pierwszej. Oczywiście łączymy to także z trofeum za ciche przejścia całej gry oraz pamiętamy aby nikogo nie zabić. Naszym zadaniem jest przejście pierwszej misji bez wykrycia. trofeum pojawi się na naszym koncie, gdy dostaniemy się na statek Meagan.

32s45d1e4 Podejście alternatywne / Alternative Approach braz
Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając.
Patrz na powyższe trofeum – pamiętaj, aby nikogo nie zabić w pierwszej misji.

33s7ad0b3 Czarnorynkowy złodziej / Black Market Burglar braz
Okradnij czarnorynkowy sklep.
Misja 2!
W tej misji pierwszy raz dostaniemy dostęp do czarnorynkowego sklepu. Najpierw musimy odnaleźć klucz, który pozwoli nam otworzyć tylne drzwi wejściowe, następnie udajemy się do sklepu, otwieramy drzwi i kradniemy zawartość. Droga do klucza i sklepu została pokazana na poniższym filmie:

Uwaga! Nie robimy tego trofeum, jeżeli chcemy odsłuchać wszystkie występy artystyczne z trofeum Pieśni Serkonos / Songs of Serkonos” (misja 2,6,8)

34s4968ca Pamiątki / Souvenirs srebro
Zbierz wszystkie obiekty dekoracyjne Groźnej Wręgi.
Naszym zadaniem jest odnalezienie wszystkich 10 pamiątek. W każdej misji jest jedna pamiątka. wyjątkiem jest misja szósta, gdzie zostały ukryte dwie pamiątki. Musicie je odnaleźć podczas jednego przejścia gry. Ich miejscówki znajdziecie na poniższym filmie:

35s48b4db Dofinansowanie / Well Funded srebro
Znajdź 60% obecnych w grze łupów.
Na tym trofeum skupiamy się od samego początku gry. 60% wszystkich łupów to dokładnie 18 tysięcy monet. Od pierwszej misji polecam przed zabiciem lub ogłuszeniem okradać wszystkich strażników oraz cywili. Warto także zaglądać do każdego pomieszczenia, czy szafek, aby szukać wartościowych przedmiotów. Skupiamy się także na sejfach, gdyż często w nich znajdują się złote i srebrne sztabki. No i koniecznie łączymy to trofeum z poniższym „Kolekcjoner sztuki, które polega na odnalezieniu wszystkich 27 obrazów. Za każdy obraz dostaniemy 200 monet, co w łączny rachunku da nam aż 5400 monet.

Ważna uwaga!

Gra liczy osobno statystki w dwóch kategoriach: rozgrywka (aktualne przejście gry) oraz globalne (czyli statystki oparte na wszystkich ukończeniach gry) trofeum wpadnie na wasze konto, gdy w zakładce rozgrywka ilość zebranych monet przekroczy 18.000.

Na poniższym filmie macie lokalizacje wszystkich sejfów wraz z szyframi do nich:

36s478971 Podszepty Serca / Heart Whispers braz
Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób.
Serce otrzymujemy bardzo szybko, będzie nam one służyło głownię do zlokalizowania run i amuletów, ale jego dodatkową opcją jest jeszcze możliwość usłyszenia myśli wszystkich napotkanych postaci. Musimy wysłuchać tajemnic 40 osób, aby trofeum wpadło na nasze konto.

37s6e8a6f Kolekcjoner sztuki / Art Collector srebro
Zbierz wszystkie obrazy z kolekcji.
W świecie gry zostało rozmieszczonych 27 portretów, które możemy ukraść i dostać za nie monety. obrazów jest oczywiście dużo więcej, ale aby zdobyć to trofeum musimy odnaleźć te najbardziej cenne. Ich lokacja została zaprezentowana na poniższym filmie.

Dla ułatwienia napisze ilość obrazów w konkretnych misjach:

  • Misja 1 – 2 obrazy,
  • Misja 2 – 4 obrazy,
  • Misja 3 – 3 obrazy,
  • Misja 4 – 6 obrazów,
  • Misja 5 – 3 obrazy,
  • Misja 6 – 3 obrazy,
  • Misja 7 – 2 obrazy,
  • Misja 8 – 3 obrazy,
  • Misja 9 – 1 obraz.

38s1ded0c Kolekcjoner mechaniki / Clockwork Collector srebro
Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy.
Od misji 4!
Mechaniczni żołnierze pierwszy raz pojawią się w czwartej misji, to najtrudniejsi przeciwnicy z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć. Najszybciej roboty pokonamy strzelając im w głowę, a następnie polecam biegać wokół nich atakując mieczem. Świetnym i szybkim narzędziem ich eliminacji będą tez granaty i miny. Z pokonanych robotów wylecą małe złote tabliczki, gdy zbierzemy takie trzy, to trofeum wpadnie na nasze konto. Nie jestem do końca pewny, ale trofeum wymaga, abyśmy trzy tabliczki zdobyli na jednym życiu w trakcie trwania jednej misji.

39s4fa9e5 Łotr / Rogue braz
Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności.
Musimy wyeliminować 20 niczego niespodziewających się strażników. Nie ma znaczenia, czy ich zabijemy, czy ogłuszymy, ważne jest abyśmy nie zostali wcześniej wykryci.

40s4befad Akrobata / Acrobat braz
Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku.
Naszym zadaniem jest wyeliminowanie 10 przeciwników z powietrza, czyli musimy na nich po prostu zeskoczyć. Nie ma znaczenia, czy ich zabijemy, czy ogłuszymy, ważne jest, aby przeciwnik został od razu powalony. Pierwsza okazja trafi się już w pierwszej misji, chwile po ucieczce z pałacu.

41scaed41 Cień / Shadow zloto
Ukończ grę, nie dając się zauważyć.
To jedno z tych trofeów, które fani Dishonored lubią najbardziej. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Czyste sumienie” i „Czyste ręce„. Czyli podczas naszej podroży mało, że nie możemy zostać wykryci, to dodatkowo nie możemy nikogo zabić, dzięki czemu uzyskamy także trofeum za niski chaos. Nie ma znaczenia, czy do cichego przejścia wybierzecie Corvo, czy Emily, ważne jest aby jak najszybciej rozwijać opcje z cichym przemykaniem, czyli teleportacja, opętanie, czy spowolnienie czasu. warto sobie oczywiście, jak najczęściej robić manualny zapis gry, który uratuje nas w razie niepowodzenia lub wykrycia. Na koniec każdej misji zobaczymy podsumowanie, wymagane jest, abyśmy wszędzie mieli zera, a w podsumowaniu „litościwy i niczym duch” widniał niebieski ptaszek – jak będzie czerwony X, to musisz niestety powtórzyć misje.

42s41947c Ciało i stal / Flesh and Steel srebro
Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy.
To będzie prawdopodobnie Twoje ostatnie trofeum i będzie wymagało tez od ciebie trzeciego przejścia gry. Będzie to tzw. speedrun, wybieramy najniższy poziom trudności (bohater nie ma znaczenia(. Skupiamy się tylko na głównych celach, które pozwolą nam szybko ukończyć misje. Na początku drugiej misji koniecznie odrzucamy propozycje przyjęcia mocy, runy będą dalej pojawiać się na mapie, ale za ich zbieranie będziemy po prostu dostawać monety. Pamiętamy także o triku z trofeum „Eureka„. Gdy zabijecie jednego z bossów i dostarczycie jego ciało do drugiego, to w ramach wdzięczności otrzymacie szyfr do zamku Jonidosha. Robimy wtedy screen lub zdjęcie telefon otrzymanego szyfru. wczytujemy save’a, który zrobiliśmy po rozmowie z Meagan, lekko po prawej stronie mamy pomieszczenie z wielkimi drzwiami, a na nich zamek Jonidosha. Spoglądamy na otrzymany wcześniej szyfr, ustawiamy odpowiednio tabliczki misja wtedy zostanie zakończona.

43s7386a1 Cesarski Obrońca / The Royal Protector srebro
Ukończ grę, wcielając się w Corvo Attano.
Musimy ukończyć grę jako Corvo, czyli główny protagonista poprzedniej części Dishonored.

44sc55157 Cesarzowa / The Empress srebro
Ukończ grę, wcielając się w Emily Kaldwin.
Musimy ukończyć grę jako Emily, która jest obecnie władczynią wysp i córką Corvo oraz zamordowanej cesarzowej Jessaminy

45sf128b8 Czyste sumienie / In Good Conscience srebro
Ukończ grę z niskim poziomem chaosu.
Niski poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy mniej niż 20% przeciwników w całej rozgrywce. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Cień” (ukończ grę bez wykrycia) i „Czyste ręce” nikogo nie zabijamy”. Szczegóły cichego przejścia znajdziesz w opisie trofeum „Cień„.

46sae8735 Cesarstwo w chaosie / Empire in Chaos srebro
Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu.
Wysoki poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy więcej niż 20% przeciwników w całej rozgrywce.

47s5259ed Kochankowie / The Lovers braz
Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą.
Ten pucharek możemy zdobyć grając tylko jako Emily. Emily w swoim drzewku umiejętności posiada zdolność nazwaną „Domino”, którą musimy wykupić. Teraz szukamy sobie dwóch strażników i łączymy ich mocą domina naciskając l2. Następnie za pomocą przycisku R1 dusimy jednego z nich, drugi przeciwnik musi widzieć, że to robimy, wtedy zaatakuje swojego opętanego towarzysza, gdy go zabije pucharek wpadnie na nasze konto. Pomocniczy filmik, jak to powinno wyglądać:

48sf6cdfb Pieśni Serkonos / Songs of Serkonos braz
Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek.
Trofeum polecam robić podczas cichego przechodzenia gry. Naszym zadaniem jest wysłuchanie od POCZĄTKU do KOŃCA piosenki ulicznych grajków. Gdy już ich odnajdziesz, to czekaj aż zaczną grac od nowa, wysłuchaj całego utworu i dopiero udaj się dalej. W pobliżu miejsca grajków nie może podnosić żadnego alarmu, bo grajkowie uciekną i już nie wrócą. Nie polecam także podczas skupiania się na tym trofeum okradania sklepów czarnorynkowych. Nasze muzyczne duety znajdują się w misjach 2, 6 i 8. Ich lokacje prezentuje poniższy film:

49s27fc5d Ślizg wyborowy / Sliding Marksman braz
Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu.
Trofeum polega na zabici przeciwnika strzałem w głowę podczas ślizgu. Trik ten możemy zrobić w dowolnym momencie, gdy zostaniemy wyposażeni już w bron palną. Pomóc w tym triku może nam wyłączenie auto-celowania oraz wykupienie umiejętności spowalniającej czas podczas ślizgu. Pomocniczy filmik:

50sbedde8 Cesarski Mistrz Szpiegów / Royal Spymaster braz
Poznaj treść wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi.
Każdą misję będziesz zaczynać na pokładzie statku. Twoim zadaniem jest przeczytanie wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi. Dla ułatwienia zbierania tych przedmiotów wypisuje wam poniżej ile przedmiotów jest do zebrania przed każda misją, a filmik wskaże wam ich dokładna lokalizacje. wszystkie przedmioty musimy odszukać podczas jednego przejścia gry.

  • Misja 2 – 14,
  • Misja 4 – 9,
  • Misja 5 – 9,
  • Misja 6 – 4,
  • Misja 8 – 4,
  • Misja 9 – 5.

51s9efd85 Czyste ręce / Clean Hands zloto
Ukończ grę, nie zabijając nikogo.
To jedno z tych trofeów, które fani Dishonored lubią najbardziej. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Czyste sumienie” i Cień„. Czyli podczas naszej podroży mało, że nie możemy zostać wykryci, to także nie możemy nikogo zabić. Nie ma znaczenia, czy do cichego przejścia wybierzecie Corvo, czy Emily, ważne jest aby jak najszybciej rozwijać opcje z cichym przemykaniem, czyli teleportacja, opętanie, czy spowolnienie czasu. Warto sobie oczywiście jak najczęściej robić manualny zapis gry, który uratuje nas w razie niepowodzenia lub wykrycia. Na koniec każdej misji zobaczymy podsumowanie. Wymagane jest, abyśmy wszędzie mieli zera, a w podsumowaniu „litościwy i niczym duch” widniał niebieski ptaszek – jak będzie czerwony X, to musisz niestety powtórzyć misje.

Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • m4rcel

    Właśnie dzisiaj robiłem trofeum Krąg Życia i po aktualizacji 1.02 nie da się go zrobić według twojego opisu. Po przejęciu Ogara od razu giniemy, nie wiem czy jest to zamierzone czy może błąd. Ogara trzeba przejąć jako ostatniego. Mój sposób z tej samej lokacji to:
    Szczur -> Krwiozga -> Ryba -> Krwiozga -> Człowiek -> Ogar
    A oto mój film https://www.youtube.com/watch?v=D3fb8I6BU9w&feature=youtu.be
    Udało mi się za pierwszym razem, jak strażnik jest obok stawu to można od razu z ryby do niego przeskoczyć.

    Pozdrawiam 🙂

    [Inne źródło: http://www.playstationtrophies.org/forum/dishonored-2-a/301489-hound-possession-bug.html%5D

  • NightcoreAdix

    Chciałem zrobić trofeum Znajomość rodzi pogardę. Niestety w 9 misji nie ma dziennika doktora Galvaniego w sejfie, przez co nie zalicza mi osiągnięcia. Pomoże ktoś ?

    • Cześć, aby trofeum wpadło musisz najpierw ten sam sejf otworzyć w misji pierwszej i zabrać jego zawartość, kod jest pod obrazem po prawej stronie. Następnie w misji 9 musisz otworzyć ten sam sejf i zabrać jego zawartość. Trzeba to zrobić podczas jednego przejścia gry.