Pora się obudzić.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Techland Wydawnictwo.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox2 / x12 / x31
Ilość trofeów offline: 46
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1 + 4/5
Trofea możliwe do pominięcia: 15 (Let the World BurnPaying respects, Tonight we fight like dragons, Never forget, Honour & HumanityThe Right MansFeeding the youngTool Time, EggspertSleepover!TMIShady businessNot So Dirty DancingProphecies, Portrait of a Necromancer)
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 30-40 godzin

 

Krótko i na temat:
Dziesięć lat od premiery Dreamfall: The Longest Journey i prawie trzy lata od debiutu Dreamfall Chapters na PC jest nam w końcu dane powrócić do połączonych światów technologii i magii na konsolach. Mimo iż prace nad grą zaczęły się już w 2007 roku, twórca serii, studio Funcom z Norwegii, nie był w stanie zająć się nią przez kilka lat. Całe pięć lat później Funcom przekazało licencję na kontynuowanie opowieści o Stark i Arcadii nowemu zespołowi deweloperskiemu, Red Thread Games, którego założycielem jest Ragnar Tornquist, jeden z twórców tych światów. W końcu, po uzyskaniu finansowania między innymi przez Kickstarter, po wielu bojach możemy ponownie wcielić się w role Zoe Castillo i Kiana Alvane. Pytanie tylko czy warto było na to wszystko czekać?

Swojskie klimaty przetrwały kolejne 200 lat.

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to fakt, że twórcy gry mocno odcięli się od ‚przygodówkowych’ korzeni serii i postanowili pójść w kierunku modelu Telltale Games. Oznacza to dużą liczbę wyborów, wpływających na fabułę gry, dużo dialogów i scen przerywnikowych, lecz niestety bardzo mało zagadek, nie mówiąc nic o stopniu ich skomplikowania. Przez pierwsze dwie godziny przygody z Dreamfall Chapters wiedziałem wszystko o sytuacji politycznej w Europolis – jakie partie startują w wyborach, kto stoi na ich czele, które postaci sympatyzują z kim – lecz było mi dane rozwiązać zaledwie trzy czy cztery zagadki. Oczywiście słowa te pisze osoba, która niesamowicie cieszy się z ostatnich remasterów klasycznych przygodówek LucasArts i uważa je za apogeum gatunku, więc sami możecie zdecydować czy to, co dla mnie jest wadą również i wam będzie przeszkadzało.

To będzie dłuuuga noc.

Nie zrozumcie mnie źle, świat przedstawiony w grze, zarówno w technologicznie zaawansowanym Stark, jak i magicznej Arcadii, zbudowany jest naprawdę ciekawie. Nie mam nic przeciwko smaczkom politycznym, szczególnie że dość proroczo pokazują obecną sytuację w Europie i na świecie. Jedno z ugrupowań nosi nazwę Frontu Narodowego, co świetnie wpisuje się w ostatnie wybory we Francji. Dodatkowo, Dreamfall Chapters porusza poważne społeczne tematy takie jak bezdomność, homoseksualizm czy pedofilia. Odcina się przy tym mocno od politycznej poprawności, nie stroniąc od wulgarnego języka i bezpośrednich wypowiedzi. Mi takie podejście bardzo przypadło do gustu i spowodowało, że świat gry nabrał dodatkowych barw czy nawet realizmu, o ile ‚ziemia’ w 2220 roku oraz magiczna kraina mogą być w ogóle realne.

Więcej problemów miałem z samą fabułą, a konkretnie z jej zakończeniem. W czwartej i piątej księdze gra zarzuca nas mnóstwem informacji, które mocno odbiegają od spokojnego wprowadzenia z pierwszych trzech ksiąg. Do gry wprowadzane są kolejne postaci, z których dużą część stanowi obsada poprzednich odsłon serii. Jedna z nich sama puentuje ten fakt stwierdzeniem, że ludzie są jacyś dziwni bo wygląda na to, że wszyscy wszystkich znają. Tego typu żart z samego siebie nie zmienia jednak faktu, że czasami czułem się zagubiony ponieważ nie pamiętałem kim jest i jakie znaczenie w świecie gry ma sama postać. Poza tym, wykorzystywanie tych samych postaci może świadczyć o próbie grania na nostalgii i strachem przed ryzykowaniem czegoś nowego. Dlatego też tak dobrze oceniam pierwszą połowę gry, gdzie bohaterowie skupiają się na lokalnych problemach swoich światów, wchodząc w interakcje z nowymi postaciami. W momencie kiedy Dreamfall Chapters wkracza w terytoria związane ze snami i losami wszechświata, straciłem do niej część zapału.

Wypraszam sobie!

Być może ma to też związek z kilkoma niedociągnięciami projektowymi i implementacyjnymi. Największym z nich są śmiesznie długie ekrany ładowania. Być może jesteśmy ostatnio rozpieszczeni ale czekanie ponad 30 sekund na załadowanie stanu gry lub wczytanie kolejnej lokacji potrafi być irytujące. Jest to szczególnie bolesne w momencie, gdy wczytywana jest scenka przerywnikowa, w której gracz nie kontroluje przebiegu gry, i trwa ona mniej niż suma ekranów ładowania przed nią i po niej. Do tego dochodzi też dziwny system przeskakiwania kwestii dialogowych i przerywników. Nie znalazłem żadnej zasady kiedy gra pozwala na taki zabieg a kiedy nie i sprawia on wrażenie zupełnie losowego. Nawet podczas jednej rozmowy można przerwać jedną kwestię, ale nie można już przerwać kolejnej. Być może gra wykorzystuje ten czas na doładowanie kolejnych elementów świata, lecz po wspomnianych wcześniej czasach ładowania, nie wiem co jeszcze może w tym czasie robić. Oczywiście dialogi są po to, aby dobrze poznać postaci i świat gry, lecz tytuł, który zachęca do rozpoczęcia rozgrywki od zera po raz drugi, w celu dokonania innych wyborów, powinien wyjść graczowi na przeciw i pozwolić mu zignorować sekwencje, na które te wybory nie mają wpływu. Nie pomaga również fakt, że gra czasami blokuje możliwość przyspieszenia tempa chodu postaci, co dodatkowo sztucznie wydłuża czas gry. Warto jednak wspomnieć, że gra w dużej mierze ustrzegła się problemów czysto technicznych, które nękały pierwsze wydanie gry na PC. Porównując animacje oraz wygląd postaci trzeba przyznać, że wersja na PS4 prezentuje się dużo lepiej i widać, że miesiące obsuwy zostały dobrze spożytkowane na dopieszczenie gry.

Przechadzając się ulicami Propast można posłuchać występu prawdziwego norweskiego muzyka – Egila Olsena.

Jeśli jesteście fanami serii i chcecie dowiedzieć się, jaki los spotkał Zoe, po tym jak zapadła w śpiączkę oraz co stało się z Kianem po tym jak doprowadził do śmierci April Ryan, to… zapewne sięgnęliście już po ten tytuł. Zapaleni przygodówkowcy nie znajdą w Dreamfall Chapters niestety dużo okazji do pogłówkowania. Jeśli natomiast macie ochotę na zatopienie się w ciekawie zbudowanych światach i podejmować decyzje, które (pozornie) mają wpływ na losy świata, to zaopatrzeni w dużą dozę cierpliwości możecie dać temu tytułowi szansę w oczekiwaniu na sequel Life is Strange.

 

Plusy:

  • powrót do Stark i Arcadii,
  • brak politycznej poprawności,
  • ciekawie dobrane głosy niektórych postaci,

Minusy:

  • za dużo chodzenia, za mało główkowania,
  • przyspieszone i zagmatwane zakończenie,
  • pozorne wybory.

 

Krok po kroku:

Krok 1. Przejdź grę i zapamiętaj swoje wybory.

Dreamfall Chapters jest grą przygodową, lecz typowe zagadki znane z poprzednich części serii, szczególnie The Longest Journey, nie są podstawą tego tytułu. Część trofeów powiązanych jest z fabułą i drugą istotną mechaniką gry – wyborami. W trakcie rozgrywki gra często oferuje dwie, lub więcej, wykluczających się opcji, które budują opowieść Zoe i Kiana. Jak to w przypadku takich tytułów bywa, gracz nagradzany jest trofeami za wybranie zarówno jednej, jak i drugiej ścieżki. W połączeniu z brakiem możliwości wyboru konkretnego rozdziału czy powrotu do danego miejsca w grze, oznacza to konieczność rozpoczęcia gry od nowa, aby zdobyć wszystkie puchary. W opisie krok po kroku postaram się uniknąć spoilerów, i polecam przejście gry po raz pierwszy swoim tempem, rozwiązując zagadki i dokonując takich wyborów, jakie wydają Ci się słuszne.

Ponieważ trofea związane z wyborami ‚kończą się’ na księdze czwartej (z pięciu), warto przyjrzeć się pomijalnym pucharom, które można zdobyć w ostatniej księdze, już za pierwszym podejściem, aby oszczędzić sobie kilka godzin. Dotyczy to trofeów TONIGHT WE FIGHT LIKE DRAGONS i  Never forget.

Po ukończeniu gry po raz pierwszy odblokujesz wszystkie trofea fabularne i część ‚wyborowych’. Lista poniżej zakłada następujące działania:

  • The beginning of the end 
  • The cold, cold sea 
  • Choice & consequence 
  • Wel-ding! 
  • Makoya! 
  • Saga 
  • Let the World Burn 
  • Paying respects 
  • The Test 
  • Lost girls 
  • Data decisions 
  • Dead ends 
  • Wait, what? 
  • The First Shift 
  • Enu-time 
  • Total Recall 
  • A farewell to Shitbot 
  • A Whole New World 
  • Up, up and away! 
  • A Man of Notes 
  • TMI 
  • Bad Boys 
  • The Girl Who Walks Between Worlds zloto
  • The Watilla is a lie 
  • The Red Pill 
  • The Longest Journey Home 
  • The Bloodless King 
  • Balance is restored zloto

 

Krok 2. Przejdź grę ponownie z innymi wyborami; Odblokuj pomijalne trofea

Podczas drugiego przejścia dokonaj odwrotnych wyborów do tych z pierwszego przejścia. Jeśli kierujesz się tym poradnikiem będą to:

Zwróć też uwagę na wszystkie pomijalne trofea. Gra oferuje zapisy gry z ostatnich 40 punktów kontrolnych, więc istnieje spory bufor bezpieczeństwa, lecz jeśli zapędzisz się za daleko i nie odblokujesz któregoś z nich, będzie to oznaczało konieczność gry od nowa.

Pod koniec czwartej księgi gry powinno odblokować się ostatnie trofeum związane z wyborami (Bad Boys lub Single mans) oraz platyna. Pełna lista pucharów zdobytych za drugim podejściem zawiera:

  • She’s so cute! 
  • Honour & Humanity 
  • The Right Mans 
  • Feeding the young 
  • Stop the presses! 
  • Likho-time 
  • Tool Time 
  • Eggspert 
  • A farewell to Kidbot 
  • Sleepover! 
  • Shady business 
  • Not So Dirty Dancing 
  • Prophecies 
  • Portrait of a Necromancer 
  • Single mans 
  • TONIGHT WE FIGHT LIKE DRAGONS 
  • Never forget 
  • Balance Restored platyna

 

Poradnik:

Balance Restored platyna
Earn all Dreamfall Chapters Trophies.
Przed Tobą ponad 30 godzin przygodówkowej zabawy i kolejne kilkanaście godzin frustracji z powodu braku możliwości przeskakiwania dialogów i scenek przerywnikowych. Na końcu tej ścieżki czeka platynowy pucharek.

 

 The beginning of the end 
Zoë left Storytime and was reborn.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz to trofeum po ukończeniu pierwszej sekcji gry, w której kontrolujesz Zoe w krainie Storytime.

 

 The cold, cold sea 
Kian escaped Friar’s Keep and was reborn.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz to trofeum po ukończeniu pierwszej sekcji gry, w której kontrolujesz Kiana i uciekniesz z więziennej twierdzy.

 

 Choice & consequence 
Delivered the boyfriend’s lunch.
Trofeum związane z fabułą. Po zakończeniu sesji terapeutycznej, Zoe dostaje telefon od Rezy, który prosi ją o dostarczenie mu lunchu. Porozmawiaj z Nelą, właścicielką wózka z jedzeniem, dyskutującą z agentami EYE. Po krótkiej rozmowie Zoe stanie przed wyborem kupna zupy serowej lub kiełbasy. Twój wybór ma wpływ na fabułę, lecz obie opcje odblokują to trofeum w dalszej części gry.

 

 Wel-ding! 
Completed work at the Pandemonium.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis do trofeum She’s so cute!.

 

 She’s so cute! 
Completed work at the lab.
Trofeum związane z fabułą. Tuż przed opuszczeniem krainy Storytime Zoe stanie przed wyborem czy chce powrócić do starego życia czy zacząć wszystko od nowa. W zależności od wyboru, po przeprowadzce do Propast Zoe będzie pracować w jednym z dwóch miejsc. Jeśli zostaniesz przy starym życiu, Zoe trafi do laboratorium. W drugim przypadku, Zoe zostanie zatrudniona w Pandemonium. W zależności od tego wyboru odblokujesz jedno lub drugie trofeum. UWAGA. Ten wybór ma też wpływ na dwa trofea w trzeciej księdze gry (A farewell to Shitbot i A farewell to Kidbot). Z tego powodu nie ma sensu przeładowywać gry w pierwszym rozdziale, gdyż i tak niezbędne jest przejście gry od nowa aż do tego momentu w trzeciej księdze.

 

 Makoya! 
Finished today’s volunteer work.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum zdobędziesz po scenie z Barutim i Mr. Londonem pod biurem kampanii wyborczej Lei Umińskiej, niezależnie od tego czy pomożesz Barutiemu czy nie. Gdy Zoe wróci do domu, trofeum odblokuje się.

 

 Saga 
The Balance has been rattled.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum zdobędziesz po pierwszej scenie przerywnikowej z małą Sagą.

 

 Let the World Burn 
Kian rejected the rebels and doomed reality to destruction. Good job!
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W początkowych scenach drugiej księgi gry Kian stanie przed wyborem dołączenia do rebeliantów. Gdy Shepherd zada mu to pytanie, wybierz opcję odmowną. Następnie, gdy Shepherd spróbuje przekonać Kiana ponownie w jego celi, nie wychodź z niej i czekaj, aż zamkną się drzwi. Gra się skończy i trofeum będzie Twoje.

 

 Paying respects 
Arn Stont’s message to his wife Gerdi was delivered.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby mieć możliwość odblokowania tego trofeum, w pierwszej księdze, grając jako Kian w twierdzy więziennej musisz zabić jednego z więźniów, przy którym znajdziesz klucz do drzwi. Wybranie opcji zostawienia go na pastwę Azadi zablokuje ścieżkę tego pucharu. W drugiej księdze, gdy Kian wykonuje zadania dla ruchu oporu, udaj się do dzielnicy The Bones, znajdź żonę ofiary i przekaż jej złe wiadomości. Lokacja kobiety została oznaczona na mapce poniżej.

 

 Honour & Humanity 
Listen to the entire National Front speech by Onor Hileriss.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Podczas wykonywania zadania, polegającego na znalezieniu agenta w szeregach ruchu oporu, Kian znajdzie się na przemówieniu Onora Hilerissa, przywódcy Frontu Narodowego. Kian może przyjrzeć się obecnym na zgromadzeniu, aby móc potem poprawnie wskazać agenta. Aby odblokować trofeum, musisz jednak wysłuchać całego przemówienia. Przyjrzenie się wszystkim zgromadzonym zakónczy przemówienie i nie pozwoli na odblokowanie trofeum. Nie możesz też opuścić miejsca spotkania. Jeśli chcesz samodzielnie rozwiązać zagadkę, wysłuchaj przemówienia, odblokuj trofeum i wczytaj stan gry sprzed przemówienia, aby móc zidentyfikować agenta. Jeśli chcesz wiedzieć kogo wskazać w rynku, zajrzyj do opisu trofeum The Right Mans.

 

 The Right Mans 
Identify the right Azadi collaborator.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Jeśli uważnie przyjrzysz się wszystkim obecnym na zgromadzeniu Frontu Narodowego, a następnie zrobisz to samo w rynku, zobaczysz że jedna cecha pojawia się zarówno w jednym jak i drugim miejscu. Wskaż mężczyznę, pachnącego olejkiem lawendowym, aby odblokować to trofeum.

 

 The Test 
Kian’s first mission completed.
Trofeum związane z fabułą. Po wskazaniu agenta i wypełnieniu zadania Kreta, Kian, Enu i Likho wrócą do siedziby ruchu oporu a trofeum zostanie odblokowane.

 

 Lost girls 
Zoë completes Queenie’s mission.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz po tym, jak wypełnisz zadanie Queenie, odnajdując Hannę.

 

 Data decisions 
But did you make the right decision?
Trofeum związane z fabułą. Zoe musi wybrać komu przekazać istotne dane dotyczące kampanii wyborczej Lei Umińskiej. Trofeum zostanie odblokowane pod koniec sekwencji z Zoe, niezależnie od tego, jaką decyzję podejmiesz.

 

 Feeding the young 
Kian gave Bip his sand-witch.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby odwrócić uwagę strażnika w Marcurii, Kian skorzysta z pomocy Bipa do wytworzenia fajerwerków. Przy okazji, dostanie od lokalnej sprzedawczyni kanapkę. Oddaj chłopcu posiłek, aby odblokować to trofeum.

 

 Dead ends 
Zoë receives a recorded message from Baruti.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Stop the presses!.

 

 Stop the presses! 
Zoë learns the truth from Sully.
Trofeum związane z fabułą. W zależności od tego, czy zdecydujesz się przekazać dane o Lei Umińskiej Sully’emu czy Barutiemu odblokujesz odpowiednio to trofeum lub Dead ends. Puchar zdobędziesz pod koniec rozdziału.

 

 Wait, what? 
Completed Book Two. Completely confused.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz po ukończeniu drugiej księgi gry.

 

 The First Shift 
Saga has left the House of All Worlds for the first time.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz po ukończeniu drugiej sceny przerywnikowej z Sagą w roli głównej.

 

 Enu-time 
You bonded with Enu.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Likho-time.

 

 Likho-time
You bonded with Likho.
Trofeum związane z fabułą. Trofea Enu-time Likho-time są przyznawane w konsekwencji wyborów związanych z żołnierzem armii Azadi, którego Kian może torturować w celu uzyskania cennych informacji. Wybranie opcji ‚pokojowych’ – brak tortur i ocalenie żołnierza – odblokuje trofeum Enu-time. Odwrotny wybór odblokuje Likho-time.

 

 Tool Time 
You returned the maintenance worker’s tools.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby dostać się do strzeżonego budynku w Marcurii Kian ukradnie narzędzia pracownikowi w tawernie Ulvica. Po rozwiązaniu kilku zagadek związanych z tą sekcją gry, lecz przed wejściem do budynku, oddaj narzędzia inzynierowi w tawernie, aby odblokować trofeum.

 

 Eggspert 
You made the best scrambled eggs in the history of mankind. Kudos!
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Przygotowując jajecznicę jako Zoe, użyj solniczki raz, pieprzniczki dwa razy, po czym zamieszaj jajka trzykrotnie i zdejmij patelnię z ognia. Nastepnie połóż ją na stole, usiądź na kanapie i zacznij jeść, aby odblokować puchar.

 

 Total Recall 
You have finally embraced your memories.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum zostanie odblokowane, gdy Zoe użyje maszyny snów w swoim mieszkaniu.

 

 A farewell to Shitbot 
From now on, it’s Awesomebot.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis do trofeum A farewell to Kidbot.

 

 A farewell to Kidbot 
She was a good kid.
Trofeum związane z fabułą. Te dwa trofea związane są z decyzją z samego początku gry. Jeśli Zoe trafiła do pracy w laboratorium i spotkała robota Kidbot, po sekwencji w magazynie Mr. Londona odblokujesz to trofeum. Jeśli Zoe pracowała w Pandemonium z Shitbotem, odblokujesz A farewell to Shitbot.

 

 A Whole New World 
Zoë has crossed the Divide into Arcadia.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz gdy Zoe po raz pierwszy trafi do Arcadii.

 

 Up, up and away! 
Completed Book Three.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokowuje się za ukończenie trzeciej księgi gry.

 

 Sleepover! 
Got to know Enu properly and said your goodbyes.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Na początku czwartej księgi gry, kontrolując Zoe w głównej siedzibie ruchu oporu, po rozmowie ze ślepym Bobem, wróć do Enu i porozmawiaj z nią, aby odblokować ten puchar.

 

 A Man of Notes 
You found the well-hidden note.
Trofeum związane z fabułą. Po tym, jak Zoe dostanie się do domu-drzewa Abnaxusa w Marcurii, znajdź kartkę z notatką ukrytą na piętrze, po prawej stronie łóżka.

 

 TMI 
Sharing is caring, except when you do it for your own selfish reasons.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W trakcie spotkania z Baba Jagą, Zoe będzie mogła podzielić się doświadczeniami z przeszłości, których żałuje. W zależności od dokonanych wyborów mogą to być na przykład:

  • kupno kiełbasy dla Rezy zamiast zupy serowej (księga 1)
  • zerwanie z Rezą (księga 1)
  • nieudzielenie pomocy Barutiemu, gdy był atakowany przez ludzi Mr. Londona (księga 1)
  • powiedzenie Queenie gdzie ukrywa się Hanna, mimo iż ta prosiła, aby tego nie robić (księga 2)
  • ukrywanie przed Quennie informacji o Lei Umińskiej (księga 2)
  • odwrócenie się od Neli podczas jej ataku na agentów EYE (księga 2)
  • pozwolenie na to, żeby agenci EYE zabili Falka Friedmana w mieszkaniu Zoe (księga 3)

Musisz móc podzielić się przynajmniej jedną z tych decyzji, aby odblokować trofeum.

 

 Shady business 
What was Jakai doing in that room?
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Gdy kontrolujesz Zoe w głównej siedzibie ruchu oporu, wejdź do pokoju Kiana, w którym znajdzie Jakaia. Przyłap go na podejrzanym zachowaniu a odblokujesz trofeum.

 

 Not So Dirty Dancing 
So You Think You Can Dance: Marcuria Edition.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Jako Zoe, podejdź do grupy ludzi bawiących się w święto zbiorów na ulicach Marcurii. Stań w środku tańczącej ekipy i poczekaj kilka chwil, aż Zoe zacznie tańczyć z nimi aby odblokować ten puchar.

 

 Prophecies 
Out of the mouths of babes, the future is foretold.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby odblokować to trofeum musisz porozmawiać dwukrotnie z dziewczynką o blond włosach, którą znajdziesz niedaleko teatrzyku kukiełkowego Ropera Klacksa. Zrób to zanim wejdziesz do domu-drzewa Abnaxusa i ponownie, po tym jak czarownik zostanie aresztowany. Rozmawiaj z nią za każdym razem tak długo, aż zapętlą się jej kwestie dialogowe. Wysłuchaj wszystkich jej ‚proroctw’.

 

 Portrait of a Necromancer 
You found the Necromancer King’s secret chamber.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W Ge’en, w ostatniej komnacie Biura Postępów Naukowych, na ścianie po lewej stronie od wejścia znajduje się książka, którą Kian może poruszyć. Pociągnij za książkę aby ujawnić ukryte pomieszczenie, w którym znajdziesz portret Ropera Klacksa.

 

 Bad Boys 
You survived Ge’en with Likho’s help.
Trofeum związane z fabułą. Aby odblokować to trofeum musisz zabrać ze sobą do Ge’en Likho. Gdy Kian stanie przed wyborem czy pomóc Likho wspiąć się na statek powietrzny, zrób to. Trofeum odblokuje się pod koniec rozdziału.

 

 Single mans 
You survived Ge’en on your own.
Trofeum związane z fabułą. Aby odblokować to trofeum nie zabieraj ze sobą do Ge’en Likho. Gdy Kian stanie przed wyborem czy pomóc Likho wspiąć się na statek powietrzny, nie rób tego. Trofeum odblokuje się pod koniec rozdziału.

 

 The Girl Who Walks Between Worlds zloto
Saga is walking the Songlines.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz po ukończeniu czwartej księgi gry.

 

 The Watilla is a lie 
Wonkers will live again.
Trofeum związane z fabułą. Torfeum zostanie odblokowane po tym, jak w pokoju szpitalnym Zoe znajdziesz wszystkie fałszywe wspomnienia, a następnie porozmawiasz z maskotką Wonkresem i zobaczysz, że cały pokój jest tylko wizualizacją.

 

 The Red Pill 
WHAT IN THE ACTUAL F**K.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokujesz po tym, jak opuścisz pokój szpitalny Zoe.

 

 TONIGHT WE FIGHT LIKE DRAGONS 
A thimbleful of powerful liquor awakens the beast.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Przy okazji ratowania Kruka z paleniska przygotowanego przez Onora Hillerisa, Kian będzie musiał poprosić sprzedawcę alkoholu o próbkę. Poproś o smocze wino, a następnie wypij naparstek napoju aby odblokować trofeum.

 

 Never forget 
Wine, water and liquor? That’s going to hurt in the morning.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W tym samym miejscu, co trofeum TONIGHT WE FIGHT LIKE DRAGONS, oprócz smoczego wina, wypij również dowolny inny alkohol oraz wodę ze zbiornika dla ptaków, znajdującego się tuż obok. Smocze wino możesz wypić tylko w naparstku. Do wypicia pozostałych trunków użyj kufla, który znajdziesz na stole obok beczek z piwem za stosem, na którym uwięziony jest Kruk.

 

 The Longest Journey Home 
Best friends reunited, setting out on their final journey together.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokuje się po ostatniej scenie z Krukiem.

 

 The Bloodless King 
Kian’s future has been decided for him.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokuje się po ostatniej scenie Kiana.

 

 Balance is restored zloto
Our story comes full circle as the past meets the future.
Trofeum związane z fabułą. Trofeum odblokuje się po ostatniej scenie Zoe na samym końcu gry.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!