Zabić księdza…

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Artifex Mundi.

Solucja krok po kroku 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox5 / x8 / x23
Ilość trofeów offline: 37
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2
Trofea możliwe do pominięcia:  Mistrz DedukcjiInspektor, ŚledczyMistrz dochodzeniówkiŁowca motyli, Wielbiciel motyliKolekcjoner motyliZiarno prawdyPrawda wyjdzie na jawŚwięta prawdaSzybkie trio, Orli wzrokBezbłędne celowanieDoświadczony Poszukiwacz, Bystrooki Mistrz, Szybki jak błyskawica, Bystry Umysł, Ekspert Łamigłówek
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 3-5 godzin

Krótko i na temat, czyli opinia po splatynowaniu:

Enigmatis 2 jest połączeniem przygodówki z grą w poszukiwanie ukrytych obiektów, podobnie jak pierwsza część, opisywana już na naszym blogu. Historia gry bezpośrednio kontynuuje losy bohaterki z pierwszej części serii. Nasza nieustraszona protagonistka poszukuje księdza, odpowiedzialnego za nadprzyrodzone wydarzenia w Maple Creek. Jej przygodę przerywa jednak wypadek na leśnej drodze, który prowadzi ją ostatecznie do opuszczonego parku, a jej nowym zadaniem staje się uratowanie ofiar wypadku, które zaginęły w niejasnych okolicznościach. Podobnie jak w części pierwszej, w Enigmatis 2 mamy do czynienia z okultyzmem, demonami i siwymi, starszymi panami, którzy od początku stwarzają wrażenie osób, którym nie można zaufać. Przez większość historii gra nie nawiązuje do wydarzeń z pierwszej części, aczkolwiek spotkamy na swojej drodze poznanych wcześniej bohaterów. Nieznajomość serii nie powinna być przeszkodą dla osób zaczynających swoją przygodę z Enigmatis od Ravenwood.

Nie wiem czy mężczyźnie za tymi drzwiami można zaufać

Podstawową mechaniką jest zbieranie przedmiotów, znalezionych na ekranach gry i używanie jej w innych miejscach. Takie interakcje często kończą się koniecznością rozwiązania prostej łamigłówki lub znalezienia kilku obiektów w bardzo zagraconym pomieszczeniu. Ładnie namalowane ekrany stanowią duży plus tej gry, aczkolwiek jest to punkt obowiązkowy tytułów, które opierają się na mechanice ukrytych obiektów. Pod tym względem grze nie można nic zarzucić. Jako fan staroszkolnych gier przygodowych znowu byłem jednak zawiedziony poziomem zagadek. Dla choć trochę doświadczonych łamigłówkowiczów nie będą one stanowić żadnego wyzwania. Mimo to, gra oferuje opcję omijania zagadek, dla osób niezainteresowanych taką zabawą. Z kolei dla tych, którzy nie chcą spędzać minut w poszukiwaniu naparstka w zagraconej piwnicy, gra oferuje w zamian zabawę w łączenie par, czyli stare dobre memory. Zebranie dowolnej pary usuwa jeden z ukrytych obiektów z listy, a zebranie wszystkich par od razu daje graczowi dostęp do głównego poszukiwanego przedmiotu. Pozwalanie graczom na dokonywanie takich wyborów i dostosowywanie doświadczeń z grą do swoich preferencji na pewno zasługuje na pochwałę.

Gra nie stroni od mocniejszych uderzeń

Enigmatis 2, podobnie jak poprzednik, nie popisuje się pod względem głosów aktorów i animacji, które stoją na dość niskim poziomie, aczkolwiek lekko wyższym niż pierwsza część. Najlepsze gry przygodowe opierają się równie mocno na sile swoich zagadek jak i na historii i charakterach głównych bohaterów. W Enigmatis 2 ten drugi filar jest zdecydowanie niższy od pierwszego, przez co cała konstrukcja jest bardzo nierówna. Nie ma mowy o kolorowych postaciach jak Guybrush Threepwood czy George Stobbart. Bohaterowie Ravenwood nie pozostają na długo w pamięci, a sama historia, mimo iż z potencjałem, cierpi przez słabą stronę techniczną tytułu.

Wspomniane wyżej braki nabierają sensu, gdy weźmiemy pod uwagę cenę gry, która na PSN wynosi 42 PLN. Za te pieniądze nie można wymagać zbyt dużo, aczkolwiek jak pokazała ostatnio Syberia 3, nawet prosząc o większą kwotę niektóre studia deweloperskie mają problem z przygotowaniem dobrego techniczne tytułu przygodowego. Jeśli jesteście zainteresowani historią Enigmatis i chcecie wiedzieć co stało się z księdzem i co ma on wspólnego z tajemniczymi wydarzeniami w Ravenwood, sięgnijcie po ten tytuł, a być może doczekamy się na PS4 wersji ostatniej części serii. Hardcore’owi fani gier adventure nie mają tutaj czego szukać, oprócz łatwej platyny. Gra jest bardzo dobra dla początkujących przygodówkowiczów, zaczynających swoją zabawę z tym gatunkiem.

Plusy:

  • ładnie rysowane tła,
  • samo ‚mięso’ gatunku przygodówkowego,
  • możliwość dostosowywania zagadek do własnego gustu,

Minusy:

  • dla zaawansowanych graczy, zdecydowanie za łatwa,
  • słabe głosy aktorów,
  • budżetowe animacje,
  • historia i postacie niezapadające w pamięć.

Krok po kroku:

Krok 1. Przejdź grę na poziomie ‚Ekspert’ i zbierz wszystkie znajdźki

Jak zwykle w przypadku gier przygodowych i im podobnych, proponuję przejść grę bez poradników i spróbować pogłówkować. Rozpocznij grę na poziomie ‚Ekspert’. Podczas tego podejścia nie korzystaj z żadnych podpowiedzi przy zagadkach ani z gry w ‚pamięć’, zastępującą wyszukiwanie ukrytych przedmiotów. Zagadki w grze nie należą do skomplikowanych i używanie przedmiotów też jest całkiem logiczne, więc o ile nie przegapisz czegoś istotnego w środowisku, nie powinno być żadnych problemów z ukończeniem gry bez pomocy. W razie czego, zapraszamy do naszej solucji krok-po-kroku, gdzie szybko możesz sprawdzić konkretny fragment przygody.

Możesz próbować odblokować trofea szybkościowe i jakościowe (Szybkie trioOrli wzrokSzybki jak błyskawicaBezbłędne celowanie) przy okazji rozwiązywania zagadek i ukrytych przedmiotów, ale możesz to też zostawić na ostatni krok platynowania gry.

Oprócz zagadek i głównej przygody, w grze występują dwa rodzaje znajdziek – motyle i iluzje. Nie są one bardzo ukryte, lecz niektóre z nich występują w lokacjach, do których nie można wrócić w dalszej części gry, więc zwróć uwagę na nie podczas tego podejścia. W przypadku iluzji możesz skorzystać z dziennika, w którym są one zaznaczone zgodnie z kolejnością ich występowania. Jeśli zobaczysz, że niektóre z nich nie zostały odblokowane, możesz mniej więcej wiedzieć w którym miejscu gry powinny się znaleźć. Wszystkie motyle i iluzje są też wymienione w naszym poradniku krok-po-kroku i w opisie odpowiednich trofeów.

Po przejściu gry odblokujesz następujące trofea:

  • Quid pro quo 
  • Widzę światło! 
  • To działa! 
  • Jeszcze tu wrócę! 
  • Dźwigowy 
  • Pomocna dłoń 
  • Gniazdo Kruka 
  • Odzyskana zguba 
  • Wolność! 
  • Amnestia 
  • Ofiara się rewanżuje 
  • Uwaga, leci! 
  • Jedyny w swoim rodzaju 
  • Logiczny Umysł 
  • Prywatny Detektyw 
  • Dowody zbrodni 
  • Licencjonowany Detektyw 
  • Mistrz Dedukcji 
  • Doświadczony Poszukiwacz 
  • Bystrooki Mistrz zloto
  • Łowca motyli 
  • Wielbiciel motyli 
  • Kolekcjoner motyli zloto
  • Ziarno prawdy 
  • Prawda wyjdzie na jaw 
  • Święta prawda zloto

Krok 2. Przejdź dodatkowy rozdział na łatwym poziomie

Trofeum związane z dodatkowym rozdziałem nie wymaga przechodzenia go na poziomie eksperckim, więc korzystaj do woli z podpowiedzi i pomijania zagadek. W tym rozdziale nie ma też żadnych znajdziek, więc trofeum odblokujesz po prostu za przejście tego rozdziału.

  • Odzyskane wspomnienia 

Krok 3. Łączenie par, sprzątanie

Aby zdobyć pozostałe trofea musisz jeszcze raz przejść większość głównej gry. Tym razem włącz prosty tryb i za każdym razem, gdy gra każe Ci szukać ukrytych obiektów, wciśnij , aby uruchomić zabawę w łączenie par. Prosta gra ‚memory’ zastępuje konieczność przeczesywania ekranu w poszukiwaniu schowanych przedmiotów i pozwala odblokować trofea InspektorŚledczyMistrz dochodzeniówki. Pierwsze z nich wymaga dodatkowo szybkiego ukończenia minigry ale nie powinno być to problemem, biorąc pod uwagę liczbę podejść.

Jeśli podczas pierwszego przejścia nie udało Ci się odblokować trofeów szybkościowych, szczególnie Szybki jak błyskawicamusisz zacząć grę od nowa i dojść do pierwszego ekranu z ukrytym obiektem (kasa biletowa). Grając na normalnym poziomie trudności, gra nie karze Cię za spamowanie , więc polecam wciskanie przycisku w losowych miejscach, w tym samym czasie szukając pozostałych obiektów.

Po tym kroku wszystkie trofea powinny być już odblokowane:

  • Inspektor 
  • Śledczy 
  • Mistrz dochodzeniówki zloto
  • Szybkie trio 
  • Orli wzrok 
  • Bezbłędne celowanie 
  • Szybki jak błyskawica 
  • Bystry Umysł 
  • Ekspert Łamigłówek zloto
  • Platyna platyna

Poradnik:

Platyna platyna
Odblokuj wszystkie trofea.
Podobnie jak w przypadku pierwszej części. Prosta platyna do zrobienia w krótkim czasie.

Quid pro quo 
Znajdź tajemniczą pomocną dłoń.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po znalezieniu więźnia w celi pod parkiem.

Widzę światło! 
Znajdź drogę powrotną na powierzchnię.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po rozwiązaniu zagadki, otwierającej zapadkę w piwnicy.

To działa! 
Uruchom kolejkę linową.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po uruchomieniu kolejki linowej.

Jeszcze tu wrócę! 
Znajdź drogę powrotną do parku.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po opuszczeniu plaży.

Dźwigowy 
Zbuduj stabilną przeprawę przez rzekę.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po dotarciu do chaty, w której spotkasz Hamiltona.

Pomocna dłoń 
Wylecz rany swojego sojusznika.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po udzieleniu pomocy Hamiltonowi.

Gniazdo Kruka 
Dostań się do wnętrza rezydencji.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po otwarciu drzwi wejściowych domu Whitmarsha.

Odzyskana zguba 
Pomóż przywrócić zbłąkany umysł.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po pokazaniu bileterce jej starych pamiątek.

Wolność! 
Wydostań się z niewoli.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po przecięciu korzeni szablą.

Amnestia 
Ukończ płaskorzeźbę i otwórz celę.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po zebraniu i użyciu wszystkich fragmentów płaskorzeźby.

Ofiara się rewanżuje 
Uporaj się z bestią. Ostatecznie.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po zaatakowaniu kruka sztyletem.

Uwaga, leci! 
Ukończ grę.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po ukończeniu gry.

Jedyny w swoim rodzaju 
Ukończ grę na poziomie trudności „ekspert”.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu gry na eksperckim poziomie trudności.

Odzyskane wspomnienia 
Ukończ dodatkową przygodę.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po ukończeniu dodatkowego rozdziału gry.

Logiczny Umysł 
Wykonaj pierwszą Dedukcję na podstawie zebranych Dowodów.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.

Prywatny Detektyw 
Ustal podejrzanego w twoim dochodzeniu.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.

Dowody zbrodni 
Zbierz wszystkie Dowody.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.

Licencjonowany Detektyw 
Wykonaj wszystkie Dedukcje dotyczące zebranych Dowodów.
W trakcie gry główna bohaterka będzie zbierać przedmioty i dokumenty, których użyje do rozgryzienia zagadki Ravenwood. Podobnie jak w pierwszej części, mechanika ta polega na umieszczaniu dowodów w odpowiednich miejscach tablicy dochodzeniowej. W momencie, kiedy jakaś dedukcja jest możliwa, symbol pod przyciskiem  zaświeci się. Dodatkowo, na ekranie pojawi się informacja, mówiąca o nowej dedukcji. Przejdź wtedy do tablicy i przesuń dowody w odpowiednie miejsca. Nasza solucja krok-po-kroku zawiera wszystkie dedukcje.

Mistrz Dedukcji 
Wykonaj 3 Dedukcje w oparciu o zebrane Dowody bez żadnej pomyłki.
Trofeum możliwe do pominięcia! Aby odblokować to trofeum, podczas wykonywania Dedukcji, zawsze przesuń zebrane Dowody we właściwe pole. Nasza solucja pokazuje dokładnie co i gdzie ustawić, aby zdobyć ten puchar.

Pierwsze trzy dedukcje, po których odblokujesz trofeum to:

  1. Przenieś trzy pierwsze zebrane dowody (zdjęcie rodziny Simsonów, zdjęcie Becky i prawo jazdy mamy) do sekcj ‚Case Subjects’
  2. Przenieś rysunek zebrany w labiryncie, rysunek kasy biletowej oraz rysunek zabrany z sejfu w budynku kolejki do sekcji ‚Bigger Mystery’
  3. Przenieś zdjęcie Whitmarsha oraz rysunek z podobizną Whitmarsha do sekcji ‚Suspect’

Inspektor 
Ukończ grę „Łączenie Par” w ciągu 3 minut.
Zobacz opis trofeum Mistrz dochodzeniówki.

Śledczy 
Ukończ połowę gier „Łączenie Par”.
Zobacz opis trofeum Mistrz dochodzeniówki.

Mistrz dochodzeniówki zloto
Ukończ wszystkie gry „Łączenie Par”.
Aby zdobyć trofea, związane z Łączeniem Par, zamiast szukać ukrytych przedmiotów, naciśnij  i rozwiąż grę ‚memory’. Zrób to za każdym razem, aby odblokować wszystkie trzy trofea.

Łowca motyli 
Znajdź Eterycznego Motyla.
Zobacz opis trofeum Kolekcjoner motyli.

Wielbiciel motyli 
Znajdź 15 Eterycznych Motyli.
Zobacz opis trofeum Kolekcjoner motyli.

Kolekcjoner motyli zloto
Znajdź wszystkie Eteryczne Motyle.
Trofeum możliwe do pominięcia! W grze do znalezienia jest 30 motyli, które najczęściej rzucają się w oczy na ekranie, gdyż są jednymi z niewielu dynamicznych obiektów. Kilka motyli znajduje się jednak w takich miejscach, do których nie możesz wrócić po ich opuszczeniu. Lista poniżej zawiera lokacje wszystkich motyli zgodnie z czasem ich wystąpienia w grze.

  1. Kasa biletowa w parku. Przy kasie biletowej, na wystawie z widokówkami.
  2. Pod studnią. Na gałęziach drzewa na prawej ścianie.
  3. Kasa biletowa. Lewy dolny róg mapy parku.
  4. Ścieżka pod kolejką. Na płocie po lewej stronie.
  5. Przepaść za kolejką. Pod łańcuchem.
  6. Kolejka. Na gondoli.
  7. Ścieżka ze skałami. Na skale po lewej stronie.
  8. Ścieżka ze studnią. Na daszku studni.
  9. Wystawa sztuki drwalskiej. Na mchu na wagonie.
  10. Ścieżka z zepsutym mostem. Na drzewie po lewej stronie.
  11. Ścieżka przy domku Hamiltona. Schody w tle. Na skale po lewej stronie.
  12. Wewnątrz chaty Hamiltona. Na ramie łóżka.
  13. Wewnątrz chaty Hamiltona. Na stole.
  14. Schody z korzeniami. Na schodach z lewej strony.
  15. Schody z korzeniami. Za kratą w tylnej części pomieszczenia.
  16. Bileterka przy moście. Na moście.
  17. Ścieżka do dużego drzewa. Na tablicy informacyjnej.
  18. Ścieżka do dużego drzewa. Na drzewie po prawej stronie.
  19. Brama do posiadłości Whitmarsha. Na lewej kolumnie bramy.
  20. Platforma widokowa. Na tabliczce.
  21. Front posiadłości. Na drewnianym płocie.
  22. Tył posiadłości. Na drzewie z lewej strony.
  23. Jaskinia za wodospadem. Na czerwonym samochodzie.
  24. Jaskinia za wodospadem. W vanie, z lewej strony kanapy.
  25. Jaskinia za wodospadem. W vanie, z prawej strony kanapy.
  26. Jaskinia za wodospadem. W kamperze, na drzwiach szafki.
  27. Korytarz w drzewie. Na korzeniu z prawej strony.
  28. Korytarz w drzewie. Przyjrzyj się pierwszemu oknu od lewej. Na korzeniach obok rodziców.
  29. Wnętrze wielkiego drzewa. Na rzeźbie z prawej strony.
  30. Wnętrze wielkiego drzewa. Na posągu w środku ekranu, po przyjrzeniu się mu.

Ziarno prawdy 
Znajdź Ślad Iluzji.
Zobacz opis trofeum Święta prawda.

Prawda wyjdzie na jaw 
Znajdź 15 Śladów Iluzji.
Zobacz opis trofeum Święta prawda.

Święta prawda zloto
Znajdź wszystkie Ślady Iluzji.
Trofeum możliwe do pominięcia! W trakcie gry znajdziesz przedmioty, które pojawiają się tylko na moment, po czym znikają. Jest to drugi rodzaj znajdziek, z którym związane są trzy trofea. Aby zaliczyć iluzję, musisz wcisnąć na niej  w momencie, gdy jest przedstawiona w swojej ‚iluzorycznej’ formie. Czasami musisz na to poczekać kilkanaście sekund. Postęp w znajdowaniu iluzji możesz śledzić w swoim dzienniku, gdzie są przedstawione w kolejności ich występowania w grze. Lista poniżej wymienia wszystkie iluzje i miejsce ich występowania.

  1. Brama wejściowa do parku. Ptak po lewej stronie.
  2. Ścieżka przed snack barem. Figurka ptaka nad drzwiami do snack baru.
  3. Ścieżka przed snack barem (po powrocie z piwnicy). Dach snack baru.
  4. Ścieżka przed snack barem (po powrocie z piwnicy) .Twarz w drzewie po lewej stronie ekranu.
  5. Kasa biletowa. Daszek mapy parku.
  6. Kasa biletowa. Głowa sowy po lewej stronie.
  7. Ścieżka pod kolejką. Dach budynku kolejki.
  8. Ścieżka pod kolejką. Twarz w drzewie, na którym siedzi ptak.
  9. Przepaść za kolejką. Drzewo w tle.
  10. Budynek kolejki. Druga tablica od lewej.
  11. Ścieżka ze studnią. Drewniane schody po prawej stronie.
  12. Ścieżka ze studnią. Znak kolejki na wiatraku.
  13. Ścieżka z drewnianym drwalem. Drewniany drwal.
  14. Ścieżka z drewnianym drwalem. Płot przy czerwonej budce.
  15. Wystawa sztuki drwalskiej. Drwal po prawej stronie.
  16. Wystawa sztuki drwalskiej. Znak kolejki po lewej stronie.
  17. Ścieżka z zepsutym mostem. Most.
  18. Ścieżka przy domku Hamiltona. Koło od wozu.
  19. Ścieżka przy domku Hamiltona. Komin w chacie po prawej stronie.
  20. Wewnątrz chaty Hamiltona. Dziura w dachu nad łóżkiem.
  21. Stacja gondoli. Znak gondoli.
  22. Stacja gondoli. Liny gondoli.
  23. Bileterka przy moście. Drzewo po drugiej stronie mostu.
  24. Bileterka przy moście. Barierka na moście.
  25. Ścieżka do dużego drzewa. Drzewo nad tablicą informacyjną.
  26. Ścieżka do dużego drzewa. Kawałek kory na dużym drzewie.
  27. Brama do posiadłości Whitmarsha. Znak drogowy.
  28. Brama do posiadłości Whitmarsha. Ptak na lewej kolumnie bramy.
  29. Brama do posiadłości Whitmarsha. Rzeźba wilka.
  30. Front posiadłości. Ściana domu.

Szybkie trio 
Znajdź 3 Ukryte Obiekty w ciągu 3 sekund.
Trofeum możliwe do pominięcia! Aby odblokować to trofeum, nie klikaj żadnych przedmiotów podczas szukania ukrytych obiektów, dopóki nie zidentyfikujesz trzech z nich. Wtedy kliknij je po kolei szybko, a trofeum będzie Twoje. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.

Orli wzrok 
Ukończ Scenę z Ukrytymi Obiektami w ciągu minuty.
Trofeum możliwe do pominięcia! Trofeum to możesz odblokować naturalnie podczas szukania ukrytych przedmiotów. Jeśli Ci się to nie uda, uruchom grę na łatwym poziomie i dojdź do pierwszej zagadki z ukrytymi obiektami (kasa biletowa). Następnie wciskaj  w losowych miejscach ekranu, licząc na to, że ‚znajdziesz’ jak najwięcej z nich. W tym samym czasie obserwuj listę przedmiotów i ekran w poszukiwaniu brakujących obiektów. Jeśli czujesz, że minęła minuta, przeładuj stan gry zanim znajdziesz wszystkie przedmioty, a zaczniesz na początku zagadki. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.

Bezbłędne celowanie 
Ukończ Scenę z Ukrytymi Obiektami popełniając mniej niż 4 błędy.
Trofeum możliwe do pominięcia! W przeciwieństwie do trofeum Orli wzrok staraj się nie nadużywać  podczas szukaniu przedmiotów. Uważnie przyglądaj się ekranowi i wybieraj tylko te obiekty, które widzisz na liście. Aby zdobyć to trofeum możesz popełnić maksymalnie 3 błędy. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.

Doświadczony Poszukiwacz 
Ukończ bez „Wskazówek” 6 Scen z Ukrytymi Obiektami pod rząd.
Zobacz opis trofeum Bystrooki Mistrz.

Bystrooki Mistrz zloto
Ukończ bez „Wskazówek” wszystkie Sceny z Ukrytymi Obiektami.
Trofeum możliwe do pominięcia! Jeśli przechodzisz grę zgodnie z naszą radą, podczas pierwszego podejścia nie użyjesz wskazówek ani razu i zdobędziesz oba trofea naturalnie. Gra nie karze Cię za spędzanie długiej ilości czasu na scenach z ukrytymi obiektami ani za popełnianie błędów, więc korzystanie ze wskazówek nie powinno być nigdy konieczne.

Szybki jak błyskawica 
Ukończ Łamigłówkę w ciągu minuty.
Trofeum możliwe do pominięcia! Większość łamigłówek / zagadek w grze nie wymaga dużo czasu, szczególnie jeśli wiesz dokładnie czego się po nich spodziewać. Jeśli nie uda Ci się zdobyć tego trofeum podczas pierwszego podejścia do gry, na pewno zrobisz to za drugim razem, gdy będziesz znać rozwiązania wszystkich zagadek. Nie są one w żaden sposób losowe. Alternatywnie, możesz zresetować grę przed ukończeniem zagadki, gdy znasz jej rozwiązanie, i szybko przejść ją za drugim razem.

 Bystry Umysł 
Ukończ 4 Łamigłówki pod rząd nie korzystając z „Pomiń”.
Zobacz opis trofeum Ekspert Łamigłówek.

 Ekspert Łamigłówek zloto
Ukończ wszystkie Łamigłówki nie korzystając z „Pomiń”.
Trofeum możliwe do pominięcia! Łamigłówki w grze nie są bardzo wymagające, więc korzystanie z opcji ‚pomiń’ nie powinno być konieczne. Gra zawsze mówi jakie są założenia zagadki i nie pozostawia wiele wątpliwości co do ich rozwiązania. Przygotowany przez nas filmik z solucją pokazuje rozwiązania wszystkich zagadek, więc w razie wątpliwości możesz udać się tam po pomoc.

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.