Homefront: The Revolution – Poradnik do trofeów i opinia

Nie ma tego złego co by Homefrontowi na dobre nie wyszło. Czyli jak to jest naprawdę z tym tytułem?

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Techland Wydawnictwo.

Informacje ogólne:
Ilość trofeów
: platynax1 / zlotox2 / srebrox10 / brazx38
Ilość trofeów offline: 39
Ilość trofeów online: 12
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: O, a to co?
Zglitchowane trofea: Zwalczając ogień ogniem / Infiltracja / Skwarki / Ojczyzna dzielnych
Czas do zdobycia platyny: 30-40 godzin

Krótko i na temat, czyli opinia osoby platynującej:

Homefront: The Revolution to kontynuacja uwielbianej (bądź nienawidzonej) produkcji z 2011 roku. Mam z tą grą naprawdę duży problem. Z jednej strony została wypuszczona w fatalnym stanie pod względem płynności, a z drugiej strony… To wcale nie jest zły tytuł. Naprawdę. Jak zwykle włożyłam płytkę i zaczęłam grać bez żadnych uprzedzeń, chociaż  i… wniosek jest taki sam jak przy Spec Ops: The Line – gra jest skrzywdzona przez twórców, ale i przez ludzi piszących recenzję trochę też.

Pierwsze co rzuca się w oczy to niestety spadki płynności i freezy przy każdy checkpointcie. Nie wnikam ile gra była robiona, jak i co w ogóle twórcy myśleli, wypuszczając taki produkt na rynek. Mi osobiście spadki i freezy aż tak bardzo nie przeszkadzały, chociaż pod koniec gry serce mi stawało, kiedy zawiecha trwała czasami nawet 20 sekund. To tortury dla konsoli i dla gracza, chociaż na upartego (czyli tak jak ja) możecie tę grę ukończyć i przekonać się, że cała ta męczarnia w sumie sprawiła trochę funu. Nie zmienia to jednak faktu, że większość osób odpada po pierwszej dzielnicy. Jeżeli ktoś nie jest za dobry w FPSach, gra z takimi spadkami (nawet do 15 kns) może mieć problem z ukończeniem gry nawet na najniższym poziomie trudności. Do tego dochodzi duży odrzut broni i headshoty są praktycznie niemożliwe (co innego, że strzał w głowę z broni palnej nie powoduje od razu śmierci przeciwnika).

Homefront®: The Revolution_20160602095335
Czy jesteś wystarczająco silny i odważny, aby przeżyć rewolucję?

Całą grę przeszłam praktycznie po cichu, mając w ręce kuszę i pistolet z tłumikiem. Szczerze powiedziawszy to sprawiło mi najwięcej frajdy, ale i trochę problemu. Ponieważ niby jest system wykrywania przeciwników – możesz ich oznaczać sobie przez telefon komórkowy – ale problem polega na tym, że wrogowie ni stąd, ni zowąd po prostu znikają lub pojawiają się za Twoimi plecami. To nie jest przyjemne, szczególnie na najwyższym poziomie trudności. Kilka razy przez to pad prawie wyleciał przez okno.

Jeżeli chodzi o poziomy trudności to gra oferuje trzy, ale szczerze mówią nie ma jakiegoś kolosalnego skoku między nimi, wręcz przeciwnie – na łatwym jest tak samo ciężko jak na hardzie. Praktycznie całą grę można przejść po cichu, z drobnymi wyjątkami. Jednak jest tu jedno ale. To wcale nie jest takie łatwe. Oczywiście możesz od razu wbiec w grupę przeciwników w stylu kamikaze, ale nie ma to najmniejszego sensu. Dwie kulki i po Tobie. Co warto też wspomnieć życie niby odnawia się automatycznie, ale jest to tak powolny proces, że bez zbioru apteczek się nie obejdzie.

Lokacje są zróżnicowane i każdy kto uważa, że nie, chyba nie przeszedł całej gry. Dlaczego? Ano bo dlatego, że każda nowa dzielnica znacząco się różni od poprzedniej. Mamy tutaj zakazaną strefę, w której więźniowie przechadzają po wybiegu, na każdym kroku stoi uzbrojony żołnierz KAL, a dla Ciebie najlepiej jest, jak poruszasz się po kładkach i szukasz w opuszczonych pomieszczeniach amunicji. W innej lokacji musimy się przedzierać przez zagazowaną strefę

Graficznie nie wygląda to najlepiej, ale katastrofy też nie można wieścić. Kiepsko zrobione są twarze, aczkolwiek to widać dopiero po bliskim podejściu. Natomiast cienie, światło, kolorystyka i krawędzie są jak najbardziej ok i nawet przełączając się z Uncharted 4 nie miałam negatywnego szoku. Nie jest to grafika Battlefielda czy CoDa, ale spokojnie można to porównać z SOCOMem czy Sniper Ghost Warriorem z PS3. Klasa niżej niż topowe produkcje konsoli obecnej generacji, ale nie jest aż tak źle, żeby raziło po oczach.

Nie mogę zarzucić strzelance FPS braku zróżnicowania rozgrywki, bo przecież na tym polega ten gatunek. Idziesz i strzelasz, odbijasz współtowarzyszy, hakujesz systemy, zabijasz przeciwników. Nie ma tu nic odkrywczego, a całość gry opiera się na pięciu zadaniach: odbij, przejmij, uwolnij, zhakuj, zabij. Nic więcej. I niczego więcej bym od Homefronta nie oczekiwała. Gra jest przeznaczona dla osób lubiących FPSy i w sumie tylko takich, bo zwykły niedzielny gracz rzuci grę w kąt po kilku pierwszych misjach. Monotonia daje się we znaki, chociaż ma to swój urok.

Lokacje nocne robią wrażenie.

Gra posiada cykl dnia i nocy i o ile za dnia zachwycają nas niektóre widoki, tak gra dopiero w nocy nabiera charakteru. Czający się snajperzy, prawie kompletna ciemnia, cisza, latający sterowiec i roboty, grupy opancerzonych żołnierzy KAL pełniących wartę na ulicach… Wszystkie misje nocne bardzo mi się podobały, tym bardziej, że zawsze je próbowałam przechodzić po cichu – bez wszczynania alarmu.

Jakie było moje zdziwienie, gdy po zakończeniu głównego wątku fabularnego nie mogłam wrócić do swobodnej rozgrywki. Wiecie co? Nie ma free roama! Gra jest częściowym sandboxem i taka zagrywka ze strony twórców jest strzałem w stopę. Na szczęście jest rozwiązanie awaryjne, gdyż gra sama zapisuje ostatnie 4 checkpointy, dlatego mamy możliwość powrotu do zrewolucjonowanego miasta. Co nie zmienia faktu, że jest to naprawdę kiepskie rozwiązanie. Pojawia się komunikat przed stosowną misją, że nie można będzie wrócić do wcześniejszych dzielnic itd, ale brzmi to bardziej jakbyśmy właśnie tylko do końca gry nie mogli tam wrócić, żadnego ostrzeżenia o braku swobodnej rozgrywki nie ma. Do poprawy!

Na koniec niestety muszę opisać moje niemiłe doświadczenie z tym tytułem. Mianowicie aż dwa razy gra sama zepsuła save’y w mniej więcej połowie gry. Bug polegał na nadpisaniu statystyk i w rezultacie mapa zadań pozostawała kompletnie pusta, a wszystkie znajdźki, misji poboczne były wykonane w 100%. Co więcej pod koniec gry miałam problemy z załadowaniem misji głównej, która po prostu nie chciała się włączyć. Czarny ekran. Nie są to przyjemne sprawy, bo o ile spadki i freezy mogę jeszcze wybaczyć, tak psucia zapisów i braku możliwości ukończenia gry są po prostu karygodne.

Warto kupić czy nie warto? Osobiście aktualnie odradzam zakup, ponieważ większości z Was spadki płynności będą bardzo przeszkadzać, aczkolwiek po wypuszczeniu przez twórców patcha możecie spokojnie sięgać po ten tytuł. Wcale nie jest taki zły jak się mówi, większość opinii jest oparta na niepełnym ukończeniu gry. Podobna sytuacja miała miejsce przy okazji Spec Ops: The Line, dlatego polecam przekonać się na własnej skórze czy ten tytuł jest odpowiedni dla Ciebie. Ja mogę obiecać jedno – po wkręceniu grać się będzie naprawdę przyjemnie.

W grze znajdują się wysoko opancerzone pojazdy, które wcale nie tak łatwo pokonać.
W grze znajdują się wysoko opancerzone pojazdy, które wcale nie tak łatwo pokonać.

Jeżeli chodzi o platynę to jest ona znaczniej mniej czasochłonna niż w pierwszej części i w miarę przyjemna. Oczywiście wysoki poziom trudności może niektórym dać się we znaki, ale po uporaniu się z płynnością nie powinno być problemów z wbiciem trofka. Nie ma praktycznie w ogóle zbierania znajdziek, większość  trofeów wymaga konkretnych akcji i wyczyszczenia mapy z zadań pobocznych. Od siebie bardzo polecam, nic tylko czekajcie na dobre wiadomości, związane z poprawą płynności gry i pady w dłoń. Do dzieła!

Plusy:

  • fabuła wcale nie jest taka zła,
  • zróżnicowane lokacje,
  • animacja modyfikacji broni,
  • stosunkowo łatwa platyna,
  • soundtrack,
  • możliwość tworzenia grupy czterech sprzymierzeńców, którzy naprawę pomagają,
  • sztuczna inteligencja przeciwników,
  • sympatyczny gameplay,
  • fajne misje coop online…

Minusy:

  • …których jednak jest trochę za mało i szybko się nudzą,
  • spadki płynności,
  • system skradania,
  • znikający przeciwnicy,
  • problemy z save’ami i wczytywaniem misji głównych
  • nawet 10-sekundowe freezy przy checkpointach,
  • bardzo duży rozstrzał w projektowaniu elementów graficznych,
  • brak free roama po zakończeniu gry,

Krok po kroku:

  1. Kampania dla pojedynczego gracza – jeżeli jesteś dobrym graczem i jesteś pewien, że dasz radę na najwyższym poziomie trudności bez wcześniejszego znania map, zacznij od harda, ale pamiętaj przesłaniu na chmurę lub na pendrive’a zapisu przed ukończeniem gry, ponieważ gra ma glitcha, uniemożliwiającego wbicie trofeum na najwyższym poziomie trudności. Sama gra jest dosyć prosta, przeciwnicy nie są wymagający, ale musisz zwrócić uwagę na kilka trofków, które znacznie łatwiej będzie Ci wbić podczas fabuły:
    • Zwalczając ogień ogniem
    • Infiltracja
    • O, a to co?
    • Skwarki
  2. Clean Up – Po zakończeniu gry niestety nie ma free roama, dlatego zrób save’a przed misją „KOŚCI ZOSTAŁY RZUCONE„. Dostaniesz stosowny komunikat, mówiący, że po rozpoczęciu tej misji, nie będziesz mógł dalej eksplorować miasta. Większość trofeów jest bardzo łatwa, polega na wyczyszczeniu całej mapy z misji pobocznych, aktywowaniu radia, zabijaniu przeciwników w konkretny sposób
  3. Ruch Oporu – W tym trybie spędzisz od 20 do 30 godzin, jeżeli myślisz o wbiciu wszystkich trofeów. Większość z nich wpadnie zaraz na początku zabawy z ruchem oporu, jednak dwa z nich wymagają większego zaangażowania. Mianowicie będziesz musiał czterema różnymi postaciami rozwinąć maksymalnie cztery różne drzewka umiejętności (po jednym dla każdego żołnierza).

Poradnik:
1S08ab2a Homefront: The Revolution / Homefront®: The Revolution platyna
Zdobądź wszystkie inne trofea, aby odblokować to trofeum. / Complete all other trophies to unlock.
Gratulacje! 🙂

2Sd7656f Nadchodzi burza / Cooking up a storm braz
Wykonaj przedmiot ZP. / Manufacture a GTK item.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Na początku gry będziesz musiał wykonać 3 koktajle Mołotowa w menu ulepszeń, dostępnych pod przyciskiem L1.

3S65874a Mikromaszynka / Micro Machine braz
Zniszcz wóz opancerzony za pomocą samochodzika z rurobombą. / Destroy an armoured car with an RC car bomb.
Zacznijmy od tego, że najpierw w „sklepie” z broniami musisz wykupić ulepszenie samochodzika z rurobombą. Następnie jeżeli jesteś w posiadaniu zwykłej rurobomby możesz wybrać wspomnianą zabawkę przez naciśnięcie R1 (ale tylko wtedy, gdy w dłoni trzymasz bombę). Wozy opancerzone krążą zawsze po głównych ulicach dzielnic i naprawdę ciężko je pominąć. Posiadają one automatyczne działka u góry, a co więcej są zaznaczone zawsze na minimapie. Gdy tylko zauważysz taki pojazd schowaj się gdzieś, wyciągnij rurobombę, naciśnij R1, a następnie r2. W taki sposób włączysz sterowanie autkiem i po podjechaniu nim pod wóz pancerny musisz nacisnąć kwadrat, aby spowodować wybuch. Trofeum wpadnie po kilku sekundach.

4Sedea22 Król Dawid / King David braz
Zniszcz Goliata. / Destroy a Goliath.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Podczas misji „Godzina zero” będziesz musiał zniszczyć ciężko opancerzony wóz – Goliatha.

5Sa4a499 Skwarki / Gogigui braz
Zabij 5 lub więcej żolnierzy KAL jednym koktajlem Mołotowa. / Kill 5 or more KPA with a single Molotov.
Wystarczy, że pokręcisz się wokół przeciwników, wejdziesz w obszar kamer/sterowca KAL i tym sposobem wrogowie zaczną Cię ścigać. Odbiegnij kawałek i zobaczysz za sobą sznur przeciwników podążających za Tobą. Teraz wystarczy tylko wybrać Mołotowa z ekwipunku i rzucić w grupkę przeciwników. Do wbicia praktycznie w każdej misji, gdy tylko widzisz grupkę wrogów wystarczy między nich rzucić petardy. Zgrupują się, a Ty rzucisz im Młotowa pod nogi.

6Scec734 Zwalczając ogień ogniem / Fighting fire with fire braz
Zabij 100 żołnierzy KAL przy pomocy zhakowanych dronów. / Kill 100 KPA using hacked drones.
Do tego trofeum potrzebujesz koniecznie urządzenia hakującego. Jeżeli skupiasz się na tym trofeum w trakcie fabuły to bardzo dobrze. Na poniższym zdjęciu widzisz dwa pojazdy, które musisz zhakować, w wyniku czego zaczną one zabijać swoich ludzi. Gdy zabiją w ten sposób setną osobę, trofik będzie Twój. Warto dodać, że przeciwnicy zabici w ten sposób kumulują się zarówno w singlu jak i w grze wieloosobowej.
Homefront®_ The Revolution_20160604133104-vert

7Sdd2633 Rusznikarz / Accessorize braz
Zamontuj dodatek do broni. / Add an attachment to a weapon.
Trofeum wymaga najpierw wykupienia dodatku do broni w „sklepie” z broniami, który zawsze znajduje się w kryjówce. Po zakupie dodatku wybierz pierwszą lepszą broń z ekwipunku i naciśnij dpgora, dzięki czemu włączy się menu ulepszeń. Teraz musisz dodać wcześniej wykupiony dodatek (jeżeli był to np. tłumik to musisz wybrać lufę). Od razu zaznaczę, że nie każdy dodatek pasuje do wszystkich broni, więc jeżeli mimo wcześniejszego zakupu nie możesz wybrać ulepszenia – udaj się do kryjówki i spróbuj wybrać inną broń.

8Sfbaba0 Istnieje wiele takich, ale ta jest moja / There are many like it, but this one is mine braz
Przerób broń. / Convert a weapon.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Już zaraz na początku gry będziesz musiał przerobić swoją broń. Modyfikacje wybieramy po naciśnięciu dpgora na padzie lub po przytrzymaniu R1 (ekwipunku) i następnie góry na krzyżaku.

9S6e5dd9 Inteligentna wojna / Adaptive warfare srebro
Zabij przy pomocy każdej broni i modyfikacji. / Get a kill with every weapon and modification.
Tak jak mówi opis trofeum – musisz zabić przeciwnika każdym rodzajem broni palnej i przynajmniej raz użyć każdego dodatku do broni. Modyfikacje najpierw wykupuje się w sklepie, a następnie aktywujesz po wybraniu konkretnej broni i naciśnięciu dpgora i przytrzymaniu R1.

Lista broni:

  1. Pistolet
    • Pistolet maszynowy – ulepszenie
    • Pistolet pneumatyczny – ulepszenie
  2. Kusza
    • Garłacz – ulepszenie
    • Miotacz ognia – ulepszenie
  3. Karabin szturmowy
    • Ręczny karabin szturmowy (RMK) – ulepszenie
    • Wyrzutnia min dywersyjnych – ulepszenie
  4. Strzelba powtarzalna
    • Strzelba automatyczna – ulepszenie
    • Ognista wyrzutnia – ulepszenie
  5. Karabin bojowy
    • Karabin wyborowy – ulepszenie
    • Wyrzutnia wolności – ulepszenie
  6. Wyrzutnia rakiet

Lista ulepszeń:

  1. Celownik holograficzny
  2. Hamulec wylotowy
  3. Dwójnóg
  4. Celownik kolimatorowy
  5. Celownik 4x
  6. Celownik laserowy
  7. Luneta snajperska (Luneta 7,5)
  8. Uchwyt przedni
  9. Tłumik

10Sedbc43 Niespodzianka! / Surprise! braz
Zabij 20 żołnierzy KAL urządzeniami zbliżeniowymi ZP. / Kill 20 KPA using proximity based GTK items.
W tym trofeum musisz użyć zbliżeniowego Mołotowa lub rurobomby. Najpierw bronie te musisz wykupić w sklepie. Następnie po wybraniu z ekwipunku podstawowej wersji powyższych przedmiotów musisz nacisnąć R1, aż pojawi Ci się na ekranie miś. Rzuć go gdzieś na w pobliżu przeciwników, a gdy Ci do niego podejdą, wybuchnie, powodując śmierć wrogów. Oczywiście możesz ich zwabić petardami.

11Sf5047e Im więksi, tym… / The bigger they are… srebro
Zabij 20 ciężkich piechurów. / Kill 20 heavies.
Trofeum tak naprawdę niejako związane z fabułą. Podczas pojedynczej rozgrywki fabularnej spotkasz około 50 (jak nie więcej) ciężko uzbrojonych przeciwników. Na najłatwiejszym poziomie trudności padają po kilku strzałach, a jak dokładnie wyglądają zobaczysz na poniższym zdjęciu.

12S5cd094 Dość już tego kampowania / Take me out srebro
Zabij 30 snajperów KAL poprzez eliminację. / Perform 30 takedowns on KPA snipers.
Snajperzy znajdują się tylko w czerwonych strefach i najlepiej robić to trofeum podczas nocy. Od razu wtedy widzisz przeciwnika, ponieważ jego broń emituje czerwony laser. Eliminacja polega na podejściu do przeciwnika niezauważenie i naciśnięciu l3.

13S1b1a76 Mistrz partyzantki / Guerrilla Master srebro
Użyj każdego typu przedmiotu z ZP przynajmniej raz. / Deploy every type of GTK item at least once.
Są tylko 4 przedmioty, których musisz użyć i są to:

  1. Koktajle Mołotowa
  2. Rurobomba
  3. Petardy
  4. Urządzenie hakujące

Każdy z tych przedmiotów musi być użyty podczas fabuły, więc trofeum nie da się pominąć.

14S963378 Cichy, ale zabójczy / Silent but Deadly braz
Wykonaj 5 eliminacji pod rząd, nie dając się wykryć KAL. / Perform 5 takedowns in a row without being spotted by the KPA.
Z tym trofeum może być trochę problemu, ponieważ ciche zabójstwa wcale nie są takie niezauważalne. Przeciwnicy bardzo rzadko chodzą pojedynczo, a jak już znajdziesz idealny cel to zaraz podjedzie wóz pancerny, albo snajper zza 50 metrów nagle zauważy Twoją obecność. Idź na jakąś czerwoną strefę, wynajmij 4 obrońców (niebieskie kropki na mapie) i staraj się niezauważenie podchodzić od tyłu do przeciwników. Najlepiej robić to podczas misji, znaleźć sobie jednego przeciwnika, na którym można zrobić ciche zabójstwo l3. Jest taki jeden moment w grze „Na ratunek”, gdzie wymagane jest od Ciebie ciche zabójstwo, po wykonaniu wczytaj punkt kontrolny, powtórz czynność 4 razy i trofeum na pewno wpadnie.

15Seb2994 Witaj w piekle! / Danger Zone! braz
Utwórz postać w trybie Ruchu Oporu. / Create a character for Resistance Mode.
Od razu po wejściu w tryb Ruchu Oporu, który jest dostępny w głównym menu gry, będziesz musiał stworzyć swoją postać. Będziesz się ją poruszał po misjach coop online, ulepszał jej bronie, zmieniał wygląd itd. Wystarczy tylko zapisać swojego bohatera i trofeum od razu wpadnie.

16S150e11 Rozwałka dla opornych / Mayhem 101 braz
Kup umiejętność. / Purchase a skill.
W trybie „Ruch oporu” po każdej rozegranej misji otrzymujesz punkty XP, które możesz wydać np. na wykup umiejętności. Wystarczy, że kupisz jedną z nich, a trofeum wpadnie.

17S2e1100 Praktyczna rozwałka / Practical Mayhem srebro
Użyj aktywnej umiejętności podczas misji i spraw, aby przynajmniej jeden gracz skorzystał na niej. / Deploy an active skill in a mission, and have at least one other player use the results.
Aktywna umiejętność to ta ostatnia w każdym drzewku umiejętności. Jeżeli chcesz wbić to trofeum, to musisz ją najpierw wykupić, a następnie użyć podczas misji, a współtowarzysz musi z niej skorzystać. Zdobycie odpowiedniej liczby XP do wykupienia całego drzewka zajmuje od 5 do 8 godzin przy dobrych wiatrach. Aktualnie niestety w multi gra naprawdę mało osób, więc polecam zorganizować sobie kilku stałych graczy i z nimi przechodzić misje na normalnym poziomie trudności, ponieważ tak w najkrótszym czasie zdobędziesz najwięcej XP i pieniędzy, za które wykupisz ulepszenia.

18S971d1a Profesor rozwałki / Professor Mayhem zloto
Kup 4 umiejętności dowolnymi postaciami w trybie Ruchu Oporu. / Purchase 4 different active skills across any number of Resistance Mode characters.
Jedyne trofeum, które wymaga poświęcenia trochę czasu w trybie „Ruch Oporu”. Potrzebujemy do niego 4 stworzonych przez ciebie postaci. Polskie tłumaczenie niestety nie oddaje tego, co trzeba zrobić, aby zdobyć to trofeum. Mianowicie musisz wykupić cztery ostatnie umiejętności w drzewku umiejętności czterema różnymi postaciami. Czyli pierwszą postacią odblokujesz całe drzewko pierwsze, drugą postacią drugie itd. Jedna postać przy dobrych wiatrach rozwinie całe drzewko w 5-8 godzin, więc zdecydowanie to trofeum zabierze Ci około 20 godzin z życia. Aktualnie niestety w multi gra naprawdę mało osób, więc polecam zorganizować sobie kilku stałych graczy i z nimi przechodzić misje na normalnym poziomie trudności, ponieważ tak w najkrótszym czasie zdobędziesz najwięcej XP i pieniędzy, za które wykupisz ulepszenia.

19S9cfd95 Czterdziestowatowy karabin plazmowy / Phased plasma rifle in a 40 watt range braz
Ulepsz broń do maksymalnego poziomu. / Upgrade a weapon to its maximum level.
Trofeum polega po prostu na wykupieniu wszystkich ulepszeń (modyfikacji danej broni) – każda broń ma trzy gwiazdki w sklepie. I wykupujesz je za pieniądze, które zdobywasz podczas misji.

20Sba3c2f Na spokojnie / Peace of cake braz
Ukończ misję w trybie Ruchu Oporu na łatwym poziomie trudności. / Successfully complete a Resistance Mode mission on easy difficulty.
Patrz trofeum „Do diabła z pokojem!„.

21Se096f4 Żyjmy w pokoju / Peace in our time braz
Ukończ misję w trybie Ruchu Oporu na normalnym poziomie trudności. / Successfully complete a Resistance Mode mission on normal difficulty.
Patrz trofeum „Do diabła z pokojem!„.

22S439f1b Do diabła z pokojem! / Peace your pants braz
Ukończ misję w trybie Ruchu Oporu na wysokim poziomie trudności. / Successfully complete a Resistance Mode mission on hard difficulty.
Jeżeli chodzi o trofea związane z poziomem trudności, to aby wbić wszystkie, musisz koniecznie ukończyć misję chociaż raz na każdym poziomie (jeżeli od razu przejdziesz na hardzie, to nie odblokują się trofea za niższe poziomy). Niestety w tytuł ten gra naprawdę mało graczy, dlatego znaleźć kogoś w lobby, aby wbić z nim to trofeum to szansa 1/50. Co więcej – trudny poziom trudności wcale nie jest taki łatwy i wymaga współpracy najlepiej 4 graczy. Przejście w misji pojedynkę lub dwójkę jest prawie niemożliwe i tylko dla hardcorowych graczy. Kilka tipów:

  • Na najwyższym poziomie trudności giniesz dużo szybciej, ilość wrogów jest taka sama, dlatego zaopatrz się w jak najwięcej apteczek.
  • Po zabiciu przeciwnika podejdź do niego i przytrzymaj kwadrat, aby zebrać z niego amunicję.
  • Zbieraj jak najwięcej chemikaliów, baterii, paliwa oraz zapalników, aby wytwarzać przede wszystkim urządzenia hakujące i Mołotowy, które na pewno się przydadzą.
  • Jeżeli osoba z drużyny zostanie powalona i wokół niej znajduje się kilku przeciwników – pod żadnym pozorem nie rzucaj się do heroicznej pomocy. Powoli wybij wszystkich wrogów, a jeżeli Twój współtowarzysz zginie to i tak odrodzi się w następnym punkcie kontrolnym.
  • Staraj się wykonywać jak najwięcej zabójstw po cichu.
  • Używaj kuszy, RPG lub shotguna, są to zdecydowanie najlepiej przystosowane bronie do tej gry.

23S97bda4 #Wygrywam / #Winning braz
Zdobądź odznaczenie zespołowe. / Earn a team citation.
Patrz trofeum „E Pluribus Unum„.

24S1b197c Ochotnik / Minuteman braz
Zdobądź 10 odznaczeń za misje. / Earn 10 mission citations.
Odznaczenia za misje związane są z szybkim wykonywaniem misji, a dokładnie mieszczeniu się w limicie czasu wyznaczonym przez twórców. Każda mapa ma 5 celów i za każdą misję możesz otrzymać 5 takich oznaczeń, ponieważ czasy są mierzone co checkpoint. Kilka meczy na najniższym poziomie trudności i trofeum jest Twoje. Warto zaznaczyć, że nawet w momencie niepowodzenia misji i tak możesz otrzymać odznaczenia za czasówkę.

25S7291db Syn wolności / Son of Liberty braz
Zdobądź 20 odznaczeń indywidualnych. / Earn 20 individual citations.
Trofeum związane z trybem „Ruchu Oporu”. Odznaczenia indywidualne wpadają praktycznie za wszystko i po dwóch/trzech misjach trofeum powinno Ci wyskoczyć.

  • Ukończ misję bez zginięcia.
  • Zabij następującą liczbę wrogów.
  • Zabij przeciwników trafieniem w głowę.
  • Oznacz komórką daną liczbę wrogów.

26S9a46ed E Pluribus Unum / E Pluribus Unum braz
Zdobądź 20 odznaczeń zespołowych. / Earn 20 team citations.
Trofeum związane z trybem „Ruchu Oporu”. Odznaczenia zespołowe wpadają bardzo często wpadają podczas swobodnej rozgrywki i wpadnie zanim się obrócisz.

  • Zabij drużyną następującą liczbę wrogów.
  • Drużyna wskrzesiła towarzysza x razy.
  • Nikt z drużyny nie został powalony podczas misji.

27Sc5bb46 Każdy walczy, nikt nie daje za wygraną / Everyone fights, no one quits braz
Reanimuj 10 powalonych sojuszników w dowolnej liczbie misji trybu Ruchu Oporu. / Revive 10 downed teammates over any number of Resistance Mode missions.
Kolejne proste trofeum, które musisz zrobić w trybie Ruchu Oporu. Bardzo często Twoi sojusznicy będą padali, ponieważ otrzymają zbyt duże obrażenia od przeciwników. W tym momencie na ekranie pojawi się krzyżyk w kółku i to oznacza, że Twój znajomy/współtowarzysz potrzebuje pomocy w postaci reanimacji. Wystarczy, że do niego podejdziesz i przytrzymasz kwadrat. Podczas platynowania trofeum to wpadnie na pewno, ponieważ nie da się praktycznie przejść misji z randomami bez potrzeby reanimacji podczas misji.

28Sa86074 Dwie dyszki krytyki / Flash ah aaaahhh! srebro
Ukończ 20 punktów krytycznych. / Successfully resolve 20 Flashpoints.
Punkty krytyczne pojawiają się losowo w czerwonych strefach i są zaznaczone na kolor zielony. Dostaniesz stosowny komunikat o pojawieniu się takiej misji i przeważnie polega ona na zabiciu wszystkich przeciwników, którzy atakują lub przejmują jakieś miejsce. W miarę czyszczenia mapy na pewno pojawią się takie punkty, więc za każdym razem, gdy tylko pojawi się zielona ikonka na minimapie – rzuć wszystko i udaj się w ten punkt. Jeżeli zginiesz w trakcie wykonywania misji, niestety stracisz możliwość wykonania konkretnego zadania i będziesz musiał czekać na następne.

Homefront®: The Revolution_20160606084133

29Scd4270 Witaj w ruchu oporu / Welcome to the Resistance braz
Dołącz do ruchu oporu Filadelfii. / Join the Philadelphia resistance movement.

30Sb5402f Czerwony świt / Red Dawn braz
Wejdź do czerwonej strefy Elmtree. / Enter Elmtree Red Zone.

31S856cf4 Atak i w nogi / Hit and run braz
Ucieknij z zasadzki w zbrojowni Neda. / Escape the ambush at Ned’s Armoury.

32Sa3ced5 Rabunek stulecia / Heist of the centurybraz
Ukradnij Goliata ze stoczni. / Steal a Goliath from the Shipyard.

33S2a76dc Deklaracja niepodległości / Declaration of Independence braz
Ucieknij z zasadzki w Independence Hall. / Escape the trap at Independence Hall.

34S237382 We Can Be Heroes / We Can Be Heroes braz
Wznieć powstanie w Ratuszu. / Incite a revolution at City Hall.

35Sa08915 Kraj wolnych / Land of the free srebro
Ukończ kampanię dla pojedynczego gracza na dowolnym poziomie trudności. / Finish the single player campaign on any difficulty.
Patrz trofeum „Ojczyzna dzielnych„.

36Sde1fbd Ojczyzna dzielnych / Home of the brave zloto
Ukończ kampanię dla pojedynczego gracza na poziomie trudności Samobójca. / Finish the single player campaign on Deathwish difficulty.
ZGLITCHOWANE!
Nie polecam aktualnie zabierać się za ten poziom trudności, ponieważ mimo ukończenia gry trofeum nie wpada. Na szczęście gra na najwyższym wcale nie jest taka zła. Nie mamy tu więcej przeciwników, nie są oni mocniejsi, tylko po prostu szybciej giniesz. To wszystko. Kilka porad ode mnie:

  • Zawsze miej w czasie wykonywania misji komplet apteczek, bo bez nich się nie obejdzie.
  • Staraj się przechodzić misje po cichu.
  • Zbieraj amunicję z przeciwników.
  • Zawsze w ekwipunku miej RPG i Kuszę, pamiętaj o ulepszaniu ich.
  • Korzystaj ze zdalnie sterowanych ładunków wybuchowych i Mołotowów (samochodzik).

37S245226 Pierwsze uderzenie / First-Strike braz
Przejmij punkt kluczowy. / Capture a Strike Point.
Patrz trofeum „To nasze miasto, korasie„.

38Sca17a7 To nasze miasto, korasie / This is our town, Nork braz
Przejmij wszystkie punkty kluczowe. / Capture all Strike Points.
Punkty kluczowe to wszystkie czerwone misje, które musisz wykonać w grze i polegają one na zhakowaniu skrzynki zabezpieczeń, przejęciu terytorium itd. Jest ich w sumie 55, więc trochę chodzenia i szukania będzie.

39Sb3a3d5 Drogi pamiętniku… / Dear diary… braz
Zbierz 10 dzienników. / Collect 10 Journals.
Dzienniki nie są pozaznaczane na mapie, ale prawie wszystkie znajdują się w magazynach ruchu oporu, kryjówkach i tak dalej. Mi osobiście trofeum to wpadło w mniej więcej połowie gry, a niespecjalnie ich szukałam. Ot zbierałam wszystko co było w danym pomieszczeniu ruchu oporu. Są to książki z niebieską okładką. Wpadnie raczej na pewno podczas czyszczenia mapy.

40S6d7fb7 O, a to co? / Oh a piece of candy! srebro
Odciągnij 30 żołnierzy KAL od posterunków w strefie żółtej bez wykrycia. / Distract 30 KPA from their guard posts in yellow zone without being detected.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Trofeum polecam zrobić od razu po udaniu się do żółtych stref, ponieważ w miarę przechodzenia fabuły trofeum to stanie się niewykonalne, ponieważ żołnierze KAL nie będą już pełnili warty przy obiektach. Przechadzając się po żółtej strefie zauważysz pojedynczych żołnierzy, którzy będą stali przy strzeżonym miejscu. Jedyne co musisz zrobić to chwycić cegłę lub petardy i rzucić je tak, aby przeciwnik zbadał co się dzieje w tym miejscu i wrócił na swoje miejsce. Możesz to wykonywać na jednym przeciwniku, ale pamiętaj, że za każdym razem musisz umrzeć po udanej akcji lub po prostu przenieść się szybką podróżą do najbliższej bazy.

41Saf8aa3 Fyre Starter / Fyre Starter braz
Podpal żołnierza KAL, strzelając w zawór gazu. / Set a KPA on fire by shooting a gas vent.
Trofeum jest trochę niedokładnie opisane, ponieważ nie musisz strzelać w zawór po prostu musisz zabić kogoś przez wybuch gazu. W dzielnicy Czerwona strefa – Holloway w nawierzchni drogi są dziury, z których ulatnia się zielony gaz. Po wrzuceniu w niego Mołotowa następuję natychmiastowy wybuch, który spowoduje śmierć stojących wokół ludzi. W razie problemów poniżej filmik.

42S9291ba Robin Hood / Robin Hood braz
Zabij żołnierza KAL używając kuszy, z odległości ponad 50 m. / Kill a KPA soldier with a crossbow bolt from over 50 meters away.
To trofeum możesz wbić w praktycznie w każdej misji głównej lub pobocznej o ile znajdziesz odpowiednie miejsce (czyli jakieś podwyższenie, piętro budynku). Osobiście polecam zrobić je zaraz na początku misji „Kości zostały rzucone”. To właśnie tutaj jest idealne miejsce do wbicia tego osiągnięcia, a co za tym idzie jest ono banalnie proste. Oczywiście najpierw z ekwipunku musisz wybrać kuszę (musisz ją kupić i najlepiej dołączyć do niej ulepszenie celownika x4). Jeżeli wybrałeś ten celownik to poniżej czerwonego znacznika znajduje się gruba kreska, której czubek musisz ustawić na głowię przeciwnika, aby go zabić. W razie problemów – poniżej filmik.

43S317cd7 Odbijany / Striking Back braz
Przejmij 30 punktów kluczowych. / Capture 30 Strike Points.
Patrz trofeum „To nasze miasto, korasie„.

44S097f25 Na pół etatu. / Part-timer braz
Ukończ 5 zleceń. / Complete 5 Jobs.
Patrz trofeum „Rzetelny zleceniobiorca„.

45Sdf5feb Rzetelny zleceniobiorca / Jobsworth braz
Ukończ wszystkie zlecenia. / Complete all Jobs.
W każdej kryjówce wisi tablica, a na niech trzy kartki. Są to właśnie zlecenia, wymagane do trofeum. Na mapie są one zaznaczone białą pinezką i większość z nich polega po prostu na zrobieniu zdjęcia konkretnemu obiektowi/przeciwnikowi lub zabiciu wroga w dany sposób. Co warto zaznaczyć – nie musisz wykonywać wszystkich zleceń we wszystkich strefach. Trofeum jest zglitchowane i wystarczy wykonać od 5 do 20 zleceń, aby trofeum wpadło.

Homefront®: The Revolution_20160606081427
Tablica z zadaniami

46Seca43f Infiltracja / Inside Job braz
Zinfiltruj twierdzę KAL i odkręć zawór, nie dając się wykryć. / Infiltrate a KPA Stronghold and deactivate the valve without being detected.
No i doszliśmy do jednego z najbardziej zabugowanych trofeów w tej grze. Na moim prywatnym koncie oczywiście nie wpadło, ale na pobocznym już tak. Mamy tu mianowicie dwa problemy – pierwszy jest taki, iż odkręcić zawór w bazie bez wszczynania alarmu jest bardzo trudno. Drugą rzeczą jest to, że nawet jak Ci się to uda i zabijesz wszystkich przeciwników wewnątrz to przy odkręcaniu i tak alarm się pojawi. Dlaczego? Nikt nie wiem i dlatego to trofeum jest bardzo ciężkie do wbicia. Osobiście polecam moją strategię, która opiera się na:

  • wynajęciu 4 współtowarzyszy,
  • schowaniu się w pobliskim budynku i wypuszczeniu samochodzika zabawki w celu wyważenia kraty (okrągłe wejście), a następnie wyeliminowaniu przeciwników – w tym czasie Twoi współtowarzysze będą wchodzić do twierdzy i zabijać przeciwników, a Ty będziesz ukryty,
  • gdy zrobi się pusto możesz powoli udać się do środka twierdzy i wykończyć po cichu resztę przeciwników (używaj broni z tłumikiem lub kuszy),
  • upewnij się, że żaden przeciwnik nie pozostał na terytorium obiektu.

47Sd3a53f Zdobywca / Conqueror braz
Przejmij wszystkie twierdze KAL. / Capture all KPA Strongholds.
Każda dzielnica posiada bazy, które są otoczone wysokim ogrodzeniem, a ich teren jest bardzo dobrze strzeżony przez m.in. snajperów, żołnierzy czy też ciężko uzbrojonych przeciwników. W każdej dzielnicy znajdziesz 2-3 bazy, a ich wyzwolenie polega na wyłączeniu systemu chłodzenia lub wyłączeniu zasilania.

Homefront®: The Revolution_20160606081136
Ikonka twierdzy.

48Sb6a595 Ostra jazda / Riding High braz
Jedź motorem 50 metrów nad poziomem morza. / Drive the motorbike 60 meters above sea level.
Kolejne proste trofeum. Najlepiej zrobić je w dzielnicy Czerwona strefa – Lombard, w miejscu pokazanym na poniższym filmiku. Motocykle rozsiane są po całej dzielnicy i na szczęście pozaznaczane są na minimapie. Po znalezieniu takiegoż naciśnij kwadrat i pojedź we wskazane miejsce. Wjedź po schodach i na najwyższym punkcie budynku trofeum będzie Twoje.

49S3a94ca Niepowstrzymany sygnał / Can’t stop the signal braz
Aktywuj 20 odbiorników radiowych. / Activate 20 HAM radios.
Odbiorniki radiowe są zaznaczone na mapie i jest to część wykonywania fabuły, więc na pewno wpadnie samoistnie. Po podejściu do radia trzeba nacisnąć kwadrat, aby je aktywować. Na szczęście w grze jest o wiele więcej takich urządzeń rozsianych po wszystkich strefach, więc znajdziesz je praktycznie na każdym kroku.

50Sc25eaa To pułapka! / It’s a trap! srebro
Zabij 10 żołnierzy KAL przy pomocy pułapek ruchu oporu. / Kill 10 KPA using Resistance traps.
Od razu zaznaczam, że to trofeum najlepiej zrobić w trakcie robienia fabuły, gdy nie masz jeszcze wyczyszczonych map. Ja osobiście próbowałam robić to trofeum jako jedne z ostatnich i owszem udało się, ale jednak się trochę namęczyłam. Dlatego od siebie polecam wbić to trofeum zaraz na początku gry. Podczas misji „Na głęboką wodę” musisz w pewnym momencie opuścić zapadnię i zrzucić na nadjeżdżający pojazd kilka beczek, w które najlepiej od razu strzelać, aby wybuchły jak najszybciej. Po wykonaniu tej czynności powinieneś zabić 2-3 przeciwników, więc wystarczy, że wczytasz punkt kontrolny kilka razy i trofeum wpadnie. Od początku gry do tej misji jest 10-20 minut, więc jest to najlepszy sposób na szybkie wbicie tego trofeum.

Homefront®: The Revolution_20160602204518
Tak wyglądają pułapki ruchu oporu.

51Scd7d69 Gwiazda programu / Star of the show srebro
Pozostań w świetle reflektora sterowca KAL przez 2 minuty nie ginąc. / Remain in the searchlight of a KPA Airship for 2 minutes without dying.
Bardzo proste trofeum, które na początku gry może wydawać się piekielnie trudne. Cały myk polega na tym, iż musisz najpierw znaleźć sterowiec, który lata po całych dzielnicach, rzucając na ziemię radar, który wykrywa przeciwnika – czyli w tym przypadku Ciebie. Polecam wybrać Czerwoną strefę Holloway. Musisz wbiec w to światło, po czym najlepiej schować się na piętrze budynku, który ma odkryty dach, dzięki czemu sterowiec będzie miał Ciebie cały czas w polu widzenia. Schowaj się gdzieś w rogu i zabijaj nadbiegających przeciwników przez 2 minuty. Oczywiście najlepiej wbijać to osiągnięcie na najniższym poziomie trudności.

homefront-sterowiec
Tak wygląda sterowiec.

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.