Job Simulator – Poradnik do trofeów i opinia

Nie ma to jak odprężająca praca w VR po ciężkim dniu w pracy.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox11 / x0 / x0
Ilość trofeów offline: 12
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: 0
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 2-3 godziny

 

Krótko i na temat:

Wbrew temu, co niektórzy twierdzą, PS VR żyje i ma się dobrze. Regularnie na platformę wychodzą lepsze i gorsze gry ale na brak tytułów i aplikacji narzekać nie można. Jedną z ciekawszych, mimo iż trochę starszych, propozycji jest Job Simulator ze studia Owlchemy Labs. Gra wyszła na inne platformy VR około rok temu, a na PlayStation była dostępna już w dniu premiery i na pewno nie warto żałować na nią pieniędzy, szczególnie że dość często dostępna jest w różnego rodzaju promocjach.

Idea Job Simulator jest genialna w swojej prostocie. Jest rok 2050 i ziemią rządzą roboty w postaci unoszących się w powietrzu ekranów kineskopowych. Jako gracz trafiasz do muzeum pracy, w którym możesz wcielić się w człowieka – pracownika jednego z czterech miejsc – biura, restauracji, sklepu i warsztatu samochodowego. W robocie wykonujesz czynności, które pozornie pasują do danego miejsca, lecz potraktowane są z przymrużeniem oka. Hasło do komputera, który wcześniej musisz podłączyć ręcznie do prądu, wprowadzasz za pomocą klawiatury, składającej się tylko z klawiszy 0 i 1. W trakcie pracy w warsztacie pomagasz zbiegowi poprzez przemalowanie mu samochodu. W restauracji bierzesz udział w reality show, którego gwiazdą jest odpowiednik Gordona Ramseya. Cały czas dzieje się dużo, Job Simulator co chwila zarzuca gracza nowymi zadaniami, ubierając je w krótkie scenki-skecze.

Wygrałem!!!

Mimo iż sama rozgrywka nie jest szczególnie różnorodna i opiera się na przenoszeniu rzeczy z jednego miejsca na drugie, wciskaniu przycisków czy przekręcaniu pokręteł, to jej szybkie tempo i poczucie humoru pozwalają wkręcić się w świat gry, w czym dużą zasługę ma technologia VR. Oprócz czynności wymaganych do przejścia dalej w warstwie ‚fabularnej’, możesz dowolnie bawić się elementami środowiska, które znajdują się w zasięgu ręki. Siedząc w swoim boksie w biurze możesz podnieść zszywacz i rzucić nim w sąsiadujący boks, wymuszając zabawną reakcję współpracownika. Na komputerze dostępne są aplikacje biurowe podobne do Worda czy PowerPointa, a nawet Painta i w każdym z nich ukryty jest kolejny żart twórców gry. W warsztacie masz do dyspozycji kilka stacji radiowych. Na jednej z nich wysłuchasz gadanej audycji o samochodach, której treść brzmi jak bełkot dziecka, który wie że samochód składa się z karoserii i czterech kółek, a próbuje wytłumaczyć jak działa silnik. Tego typu smaczków, które pokazują jak bardzo niedokładnym symulatorem jest ten, oferowany przez muzeum, znajdziesz na każdym kroku wiele.

O sukcesie gier VR często decyduje ich wykonanie techniczne i komfort przebywania w wirtualnym świecie. Pod tym względem Job Simulator spisuje się świetnie. Do zabawy wymagany jest zestaw dwóch różdżek PlayStation Move, które kalibrujemy na samym początku rozgrywki. Oprócz kalibracji poziomej, gra pozwala też na dopasowanie ‚podłogi’, przesuwając ją w górę i w dół, efektownie zmieniając ‚wysokość’ gracza w świecie gry. Dzięki tym zabiegom możliwe jest bardzo dokładne dopasowanie wirtualnego odwzorowania świata do warunków każdej osoby. Job Simulator wymaga trochę miejsca dookoła gracza, aby móc sięgać do wyżej zawieszonych półek czy do szafek, stojących na podłodze za graczem. Do komfortowej gry polecam przestrzeń co najmniej jednego metra z każdej  strony. Jeśli uda Ci się spełnić te warunki, to nie doświadczysz poważnych problemów ze śledzeniem kontrolerów i interakcją z wirtualnym środowiskiem.

Paaanie, kto panu tak to zepsuł?

Job Simulator jest świetną wizytówką wszystkich systemów VR. Poprzez zastosowanie rysunkowej grafiki potrafi też zamaskować niedociągnięcia techniczne PS VR, które są bardziej widoczne w większych grach typu Eve: Valkyrie. Doprawiona dużą dawką humoru gra nadaje się do demonstrowania możliwości PS VR znajomym ze znajomością angielskiego, a posiadaczom systemu zapewni dobrą zabawę na kilka godzin.

 

Krok po kroku:

Job Simulator nie stanowi wyzwania pod względem oferowanych trofeów i szczodrze nagradza graczy za przechodzenie kolejnych poziomów i wykonanie ściśle zdefiniowanych czynności. Nie ma mowy o wielokrotnych próbach czy grindowaniu. Jedyną rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę to drobne ‚wyzwania’ w każdym z poziomów, które odblokowują złote trofea. W większości przypadków są one dostępne przez cały czas trwania danego poziomu. W jednej sytuacji potrzebujesz konkretnego przedmiotu (You Monster), lecz podczas wybierania pracy możesz wybrać, w którym momencie chcesz wznowić zabawę, więc powrót do konkretnego miejsca w danym poziomie nie jest problemem. Drogę do platyny mogę podsumować w trzech krótkich krokach.

Krok 1. Rozegraj wszystkie poziomy

Za samo przejście czterech oferowanych poziomów odblokujesz złote trofea:

  • Culinary Completionist zloto
  • Maniac Mechanic zloto
  • Champion of Convenience zloto
  • Cubicle Cowboy zloto

W trakcie gry zwróć uwagę na trofea, które wymagają wykonania konkretnej czynności w danym poziomie. Jeśli ominiesz któreś z nich, skorzystaj z opcji wznowienia rozgrywki od konkretnego miejsca przy wyborze kartridża w muzeum. Za te czynności dostaniesz kolejne złote trofea:

  • Soupception zloto
  • You Monster zloto
  • Give Yourself A Hand zloto
  • Lucky Winner zloto

 

Krok 2. Skorzystaj z bonusowych kartridży

Po ukończeniu czterech poziomów i powrocie do muzeum, gra zaoferuje Ci dodatkowe kartridże, modyfikujące fizykę w trakcie rozgrywki. Aby odblokować kolejne trofeum, skorzystaj z dowolnego ‚hacka’ na dowolnym kartridżu poziomu.

  • Job Genie zloto

 

Krok 3. Pozostałe

Ostatnie dwa trofea możesz wykonać w dowolnym momencie gry. Nie są one związane z konkretnymi poziomami.

  • Giving Back
  • Know Your Maker
  • Platinum Proprietor 

 

Poradnik:

Platinum Proprietor 
Earn every trophy in Job Simulator.
Szybka, niewymagająca platyna, która dodatkowo nagradza 11 złotymi trofeami. Do tego bardzo fajna gra na VR. Polecam.

 

Culinary Completionist
Finish the Gourmet Chef job.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu poziomu w restauracji.

 

Maniac Mechanic
Finish the Auto Mechanic job.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu poziomu w warsztacie samochodowym.

 

Champion of Convenience
Finish the Store Clerk job.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu poziomu w sklepie.

 

Cubicle Cowboy
Finish the Office Worker job.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu poziomu w biurze.

 

Job Genie
Play any job with a Job Genie cartridge.
Po ukończeniu wszystkich czterech poziomów, gdy wrócisz do muzeum, dostaniesz do dyspozycji dwa kartridże modyfikujące fizykę w grze. Aby odblokować to trofeum, połącz dowolny kartridż modyfikujący z dowolnym kartridżem poziomu w maszynie i pociągnij za dźwignię.

 

Soupception
Make soup with soup in it.
W poziomie w restauracji masz możliwość ugotowania zupy poprzez zagotowanie wody w garnku i wrzucenie do niego dowolnych składników. Aby odblokować trofeum, ugotuj jedną zupę, a następnie kolejną, umieszczając pierwszą zupę jako jeden z jej składników.

 

You Monster
Shred the JobBot toy in the Office Worker job.
W poziomie w restauracji w pewnym momencie będziesz poproszony o zniszczenie dokumentów w niszczarce. Na półce po prawej stronie komputera znajdziesz zabawkę w kształcie Twojego przewodnika po grze, JobBota. Wrzuć ją do niszczarki, aby odblokować trofeum.

 

Give Yourself A Hand
Grab the hidden glove in the Auto Mechanic job.
Podczas pracy w warsztacie, przeszukaj schowek przy siedzeniu pasażera dowolnego samochodu. Aby to zrobić, ustaw samochód w pozycji przód+prawo i otwórz schowek. Znajdziesz w nim rękawiczkę, która wygląda jak Twoje ręce. Wyciągnięcie rękawiczki odblokuje trofeum.

 

Lucky Winner
Scratch off a winning lottery ticket in the Store Clerk job.
Podczas pracy w sklepie masz dostęp do nieskończonej liczby zdrapek. Podnieś jedną z monet, które znajdują się po Twojej lewej stronie, i użyj jej do zdrapania pól z kuponów. Rób to tak długo, dopóki nie odsłonisz trzech takich samych pól. Wtedy trofeum zostanie odblokowane.

 

Giving Back
Hit JobBot with any item in the Museum.
Przed wybraniem poziomu, podnieś jeden z kartridży i rzuć nim w przewodnika, aby odblokować to trofeum.

 

 Know Your Maker
Read through the credits.
Napisy w grze możesz uruchomić w dowolnej pracy poprzez przyzwanie teczki, której używasz do upuszczenia poziomu. Zamiast zjeść ‚wyjściowe’ burrito zacznij wyciągać wizytówki w górnej części teczki. Po przejrzeniu ich wszystkich zdobędziesz to trofeum. Jeśli po otwarciu teczki kieszeń, w której powinny być wizytówki, jest pusta spróbuj zrestartować grę – po restarcie powinny się w nice znowu pojawić (podziękowania dla Marka za podpowiedź).

 

Materiał stworzony na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.