Knack 2 – Poradnik do trofeów i opinia

Władca Reliktów: Powrót Knacka.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox3 / x12x27
Liczba trofeów offline: 43
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 1 +  wybory poziomów
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 20-30 godzin

Krótko i na temat:
Po naszą opinię Knacka 2 zapraszamy TUTAJ.

Krok po Kroku:
Główna fabuła Knacka nie jest bardzo długa, szczególnie jeśli nie spędzisz dużo czasu na lizaniu ścian w poszukiwaniu ukrytych skarbów. Można ją zamknąć w 12-15 godzinach. Na tym droga do platyny jednak się nie kończy. Przed Tobą dodatkowe kilka godzin przechodzenia misji ponownie w celu wypełniania specjalnych misji, zbierania skarbów, zwieńczone godzinką zabawy w trybach prób czasowych i Koloseum. Zapraszam!

Krok 1. Ukończ grę na wysokim poziomie trudności i zbierz wszystkie skarby.

Gra oferuje po jednym trofeum za ukończenie gry na każdym z trzech najniższych poziomów trudności. Na szczęście, jeśli przejdziesz grę na wysokim poziomie, odblokujesz wszystkie z nich. Knack 2 nie jest przesadnie trudną grą, szczególnie jeśli masz jakiekolwiek doświadczenie z platformówkami. Poziom rośnie w miarę stabilnie w trakcie rozgrywki i daje dużo czasu na dostosowanie sposobu gry do coraz trudniejszych wyzwań. Najwyższy poziom trudności wybacza zdecydowanie najmniej, lecz nie jest wymagane przejście na nim całej gry, tylko jednego rozdziału, i najlepiej zostawić sobie to zadanie na koniec.

Jeśli chodzi o strategię walki to polecam trzymanie przeciwników na dystans i atakowanie ich bombami kryształowymi, po odblokowaniu tego gadżetu, a później bumerangiem. Dużo łatwiej jest poradzić sobie z unieruchomionymi przeciwnikami. Również i w tym kierunku polecam rozwijać umiejętności Knacka. Ogólnie, nowopoznane ciosy są zazwyczaj najpotężniejszymi i warto szybko się ich nauczyć w misjach, które je wprowadzają. Mocny cios, harpun, bumerang i cios ostateczny potrafią sporo namieszać w walce z silniejszymi i opancerzonymi przeciwnikami.

Dodatkowo, podczas przechodzenia fabuły postaraj się zebrać jak najwięcej skarbów, dzięki którym odblokujesz gadżety i specjalne odmiany Knacka. Skup się na gadżetach, które bezpośrednio ułatwiają rozgrywkę, wybierając ze skrzyń kryształy tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W opisie trofeum Pupil Doktora znajdziesz filmik pokazujący lokację wszystkich skrzyń. Pomocny może okazać się też gadżet Wykrywacz sekretów, który nadaje sygnał dźwiękowy, gdy Knack znajduje się w pobliżu skarbu.

Kolejnym pucharem wymagającym dokładnego zwiedzania świata gry jest Mistrz supermanewrów. W opisie tego trofeum umieściliśmy filmik, na którym pokazujemy gdzie zdobyć trzy ukryte kamienne tablice, dające Knackowi supermanewry. Przydadzą się one w niektórych walkach, więc warto je zdobyć wcześnie.

W trakcie przechodzenia fabuły nie zabraknie walk przeciwników, których można wykorzystać do odblokowania trofeów związanych z wyzwaniami w walce. Nie skupiaj się na tym jednak za bardzo, gdyż może to wydłużyć niektóre potyczki. I tak niezbędny będzie powrót do wielu rozdziałów podczas zdobywania medali i lepiej skupić się na dodatkowych zadaniach wtedy. Możesz jednak starać się wykonywać różnorodne ataki i nie unikać szans parowania strzałów przeciwników, żeby oszczędzić sobie konieczności grindowania na sam koniec przeprawy z Knackiem.

Po przejściu wszystkich 15 poziomów gry na wysokim poziomie odblokujesz następujące trofea:

  • Odznaka Rothariego 
  • Odznaka Gundahara 
  • Odznaka Xandera 
  • Triumf nad tytanami 
  • Odznaka bossa 
  • Certyfikat: Mocny cios 
  • Certyfikat: Rzut harpunem 
  • Certyfikat: Bumerang 
  • Certyfikat: Cios ostateczny 
  • Cios za ciosem 
  • Król kopniaków 
  • Maratończyk 
  • Łowca skarbów 
  • Pogromca goblinów 
  • Niszczyciel robotów 
  • Tropiciel skarbów 
  • Uczeń Doktora 
  • Zbieracz kryształowych reliktów 
  • Nowiuteńkie moce 
  • Gadżeciarz 
  • Wzloty i upadki 
  • Knack nowicjusz 
  • Knack bohater 
  • Ale Knackout 
  • Pupil Doktora 
  • Mistrz supermanewrów 

Krok 2. Ukończy próby czasowe i Tryb Koloseum

Po ukończeniu gry w trybie fabularnym odblokujesz pięć prób czasowych i trzy poziomy Trybu Koloseum. Szczegóły dotyczące strategii oraz filmiki pokazujące w jaki sposób spełnić wymagania wszystkich wyzwań znajdziesz w opisie trofeów Demon prędkości  i Król Koloseum.

  • Ścigacz 
  • Gladiator 
  • Demon prędkości 
  • Król Koloseum 

Krok 3. Zdobądź 70 medali + czyszczenie

Większość trofeów związanych z walką powinno udać Ci się zdobyć podczas przechodzenia rozdziałów w trybie fabularnym. Jeśli jednak Ci się nie powiodło, zwróć na nie uwagę teraz i staraj się wypełnić wymagania z nimi związane w trakcie ponownego przechodzenia wybranych poziomów w celu zdobycia 70 medali. Wyzwania medalowe opisałem pokrótce w opisie trofeum Mamy to, Knack, gdzie zamieściłem również filmik pokazujący jak zdobyć ciekawsze z nich. Samo ukończenie gry powinno dać Ci co najmniej kilkanaście medali. Reszta będzie wymagać trochę powtarzania, lecz wybierając odpowiednie zadania nie powinno być to bardzo bolesne. Po zdobyciu wymaganej liczby krążków odblokujesz pozostałe trofea w grze:

  • Wyzwań czas 
  • W pół drogi 
  • Mamy to, Knack 
  • Nie ruszaj się! 
  • Knackoskoczek 
  • Blokołamacz 
  • Parowanie doskonałe 
  • Król kombinacji 
  • Słoneczne oszołomienie 
  • Mały i wściekły 
  • Niesamowita moc! 
  • Nieustraszony 
  • Knack: wynalazek ostateczny platyna

Poradnik:
Knack: wynalazek ostateczny platyna
Zdobyto wszystkie trofea.
Z fabułą godną pożałowania, ale bardzo dobrą mechaniką, zdobywanie platyny w Knacku wywołuje mieszane uczucia.

Odznaka Rothariego 
Pokonano Rothariego.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu Rothariego pod koniec rozdziału 6-4.

Odznaka Gundahara 
Pokonano Gundahara.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu Gundahara pod koniec rozdziału 8-3.

Odznaka Xandera 
Pokonano potwora stworzonego przez Xandera.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu potwora stworzonego przez Xandera pod koniec rozdziału 8-4.

Triumf nad tytanami 
Pokonano wszystkich tytanów.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu trzech tytanów wskrzeszonych przez Xandera na koniec rozdziału 13-5.

Odznaka bossa 
Pokonano ostatniego bossa.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu ostatniego bossa na koniec rozdziału 15-3.

Certyfikat: Mocny cios 
Ava nauczyła cię mocnego ciosu.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Certyfikat: Cios ostateczny.

Certyfikat: Rzut harpunem 
Ava nauczyła cię rzutu harpunem.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Certyfikat: Cios ostateczny.

Certyfikat: Bumerang 
Ava nauczyła cię używać bumerangu.
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Certyfikat: Cios ostateczny.

Certyfikat: Cios ostateczny 
Ava nauczyła cię ciosu ostatecznego.
Trofeum związane z fabułą. W trakcie rozgrywki Ava nauczy Knacka kilku dodatkowych ciosów, które będzie mógł wykorzystać w walce z przeciwnikami. Kolejne ataki odblokujesz w następujących rozdziałach:

  • Mocny cios – 3
  • Rzut harpunem – 5
  • Bumerang – 8
  • Cios ostateczny – 12

Cios za ciosem 
Pokonano 300 przeciwników ciosami pięścią.
Knack wykonuje ciosy pięściami przez wciśnięcie . W trakcie rozgrywki musisz 300 razy zadać dowolnym przeciwnikom ostatni cios pięścią, aby odblokować to trofeum. Zarówno to, jak i kolejne trofea związane z kamieniami milowymi w walce, powinny bez problemu odblokować się podczas przechodzenia fabuły lub, najpóźniej, podczas wypełniania dodatkowych misji.

Król kopniaków 
Pokonano 300 przeciwników kopnięciami.
Kopnięcia Knackiem wykonujesz wciskając . Podobnie jak w przypadku Cios za ciosem, to trofeum najprawdopodobniej odblokujesz w trakcie przechodzenia fabuły gry.

Nie ruszaj się! 
Pokonano 50 unieruchomionych przeciwników.
Aby unieruchomić przeciwnika będziesz potrzebować zdolności Bumerang, której nauczy Cię Ava w ósmym rozdziale. Przytrzymując  Knack rzuci w przeciwnika bumerangiem, który unieruchomi go na krótki czas. W tym czasie podejdź do niego i pokonaj dowolnym ciosem. Powtórz tę czynność 50 razy, aby odblokować trofeum. Atak bumerangiem jest jednym z najbardziej użytecznych, szczególnie na wyższych poziomach trudności, więc będziesz z niego korzystać dość często w trakcie rozgrywki.

Knackoskoczek 
Pokonano 100 przeciwników kopnięciami z wyskoku.
Knack wykona atak z wyskoku po wciśnięciu , a następnie . Pokonaj w ten sposób 100 przeciwników, a odblokujesz ten puchar.

Maratończyk 
Knack przebiegł 42,195 km.
Knack biega w grze cały czas, więc to trofeum powinno się odblokować w granicach piątego, szóstego rozdziału.

Łowca skarbów 
Znaleziono 30 skrzyń zawierających energię reliktu.
Energia reliktu jest wykorzystywana przez Knacka do odkrywania nowych umiejętności. Dostajesz ją zarówno za pokonywanie przeciwników jak i za rozwalanie niebieskich skrzyń. Dużo z nich jest schowana w mniej dostępnych miejscach plansz, lecz bez szczególnych poszukiwań bez problemów znajdziesz 30 z nich podczas przechodzenia gry. Dodatkowo, niektóre z misji dodatkowych (patrz opis trofeum Mamy to, Knack) wymaga zebrania skrzyń z energią reliktu, więc możesz spróbować połączyć misje z tym trofeum. Podczas mojej gry, odblokowałem to trofeum już na początku 4. rozdziału.

Blokołamacz 
Przełamano blok 50 przeciwników.
Korzystając z umiejętności mocny cios (przytrzymaj ), której Knack nauczy się od Avy w rozdziale 3-1, będziesz w stanie przełamywać bloki niektórych przeciwników, na przykład tarcze mnichów, z którymi walczysz w trzecim rozdziale. Zrób to z 50 przeciwnikami, a odblokujesz to trofeum. Powinno Ci się to udać w trakcie przechodzenia fabuły.

Parowanie doskonałe 
Pokonano 50 przeciwników, używając parowania.
Knack potrafi parować strzały niektórych przeciwników, na przykład goblinów ze strzałami lub robotów z armatkami. Aby wykonać skuteczne parowanie, wciśnij  ułamek sekundy przed tym, jak pocisk trafi w bohatera. Na niższych poziomach trudności większość przeciwników powinno Ci się udać pokonać jednym strzałem. Niektórzy z nich, w dalszej części gry, sparują odbite przez Ciebie strzały, więc musisz je odbić ponownie, żeby w końcu trafiły w przeciwnika.

Pogromca goblinów 
Pokonano 500 goblinów.
W trakcie przechodzenia gry bez problemu pokonasz 500 goblinów, których spotkasz praktycznie od samego początku gry. Podczas przechodzenia fabuły, udało mi się odblokować to trofeum już w 6. rozdziale.

Niszczyciel robotów 
Pokonano 700 robotów.
Podobnie jak w przypadku goblinów, roboty spotykasz przez cała grę, zaczynając od pierwszego rozdziału. W moim przypadku dobicie do 700 pokonanych robotów nastąpiło w 12. rozdziale gry.

Tropiciel skarbów 
Znaleziono 10 skrzyń ze skarbami.
Skrzynie ze skarbami znajdują się w tunelach poukrywanych w większości rozdziałów gry. W przeciwieństwie do skrzyń z energią reliktu, skrzynie ze skarbami są trudniejsze do zdobycia i zazwyczaj bardziej od nich schowane. Filmik poniżej pokaże Ci gdzie znaleźć wszystkie z nich. Wewnątrz skrzyń losowo znajdziesz albo części gadżetów potrzebne do trofeów Pupil DoktoraUczeń Doktora Gadżeciarz lub kryształowe relikty, dzięki którym ostatecznie odblokujesz Zbieracz kryształowych reliktów i Nowiuteńkie moce.

Uczeń Doktora 
Ukończono budowę pierwszego gadżetu.
Patrz opis trofeum Pupil Doktora.

Zbieracz kryształowych reliktów 
Zdobyto pierwszy kryształowy relikt.
Patrz opis trofeum Nowiuteńkie moce.

Nowiuteńkie moce 
Odblokowano pierwszego kryształowego Knacka.
Otwierając skrzynie ze skarbami (patrz trofeum Tropiciel skarbów) możesz w nich znaleźć kryształowe relikty. Zbierając określoną liczbę kryształów danego koloru będziesz w stanie odblokować specjalne rodzaje Knacka, dzięki którym wyposażysz go w unikalne zdolności. Przechodzą misje ponownie lub walcząc w Trybie Koloseum lub próbach czasowych, możesz dowolnie zmieniać ‚przebrania’ Knacka z poziomu menu gry. Do odkrycia gra oferuje następujące kryształy i odmiany Knacka:

  • Szybki Knack (Turkus – 20 odłamków)
  • Knack Wampir (Rubin – 20 odłamków)
  • Knack Szermierz (Topaz – 15 odłamków)
  • Knack Strzelec (Szmaragd – 15 odłamków)

Gadżeciarz 
Zdobyto pierwszą część gadżetu.
Patrz opis trofeum Pupil Doktora.

Wyzwań czas 
Zdobyto pierwszy medal.
Patrz opis trofeum Mamy to, Knack.

Wzloty i upadki 
Dokonano pierwszego ulepszenia Knacka.
Patrz opis trofeum Niesamowita moc!

Król kombinacji 
Użyto wskaźnika serii i przeprowadzono kombinację 100 ciosów.
Wskaźnik serii pokazuje ile ciosów udało się wyprowadzić Knackowi bez odniesienia obrażeń. Aby odblokować to trofeum musisz wykonać 100 ciosów, unikając ataków przeciwników. Jeśli nie uda Ci się zdobyć tego trofeum podczas przechodzenia gry, może to zrobić podczas walk w Trybie Koloseum, gdzie czekają na Ciebie fale przeciwników. Innym dobrym miejscem jest rozdział 3-1, w trakcie którego walczysz z mnichami na małych arenach. Jest ich zazwyczaj kilku na raz na jednym ekranie, więc korzystając z bumerangu (przytrzymaj ) możesz dobrze obronić się przed ich atakami. Aby szybko zwiększyć liczbę uderzeń możesz skorzystać z ataku kombinacyjnego przytrzymując . Knack wykona serię ataków pięściami i zakończy ją mocnym uderzeniem. Możesz zwiększyć wskaźnik serii nawet o 6, jeśli wszystkie ataki trafią w przeciwnika. Filmik poniżej pokazuje jak zdobyć to trofeum w rozdziale 3-1.

Słoneczne oszołomienie 
Oszołomiono przeciwnika 50 razy, używając bomb z kamieni słonecznych.
Bomba z kamieni słonecznych jest jednym z pierwszych gadżetów, który możesz odblokować w grze (patrz opis trofeum Pupil Doktora). Po aktywowaniu tego gadżetu, jeśli Knack rozbije żółte kryształy (kamienie słoneczne) w pobliżu przeciwnika, zostanie on oszołomiony na kilka sekund. Dodatkowo, gadżet Łamacz Kryształów pozwala Knackowi rozbijać kamienie słoneczne poprzez uderzenie z wyskoku (). Wszystkie kamienie rozbite w ten sposób również mogą oszołomić przeciwników. Jeśli będziesz korzystać z tego ataku w trakcie rozgrywki, odblokujesz to trofeum naturalnie w trakcie przechodzenia gry.

Ścigacz 
Ukończono etap próby czasowej.
Patrz opis trofeum Demon prędkości.

Gladiator 
Ukończono etap Trybu Koloseum.
Patrz opis trofeum Król Koloseum.

Mały i wściekły 
Pokonano 10 przeciwników jako mały Knack.
Wciskając  możesz przełączać Knacka między jego małą a dużą formą. Dodatkowo, w niektórych fragmentach gry nie będziesz mieć dostępu do ‚dużego’ Knacka. Mały Knack może zginąć od jednego uderzenia a siła jego ataku jest zdecydowanie mniejsza od dużego Knacka. Korzystając z Mapy Świata możesz jednak wybrać jeden z wczesnych poziomów w grze (na przykład 1-2), gdzie spotkasz małe gobliny, z którymi nawet mały Knack nie powinien mieć problemów. Możesz sobie pomóc bumerangiem (przytrzymaj ) i unieruchomić przeciwników przed atakiem. Niektóre z misji (patrz trofeum Mamy to, Knack) wymagają pokonania przeciwnika małym Knackiem, więc jeśli nie odblokujesz tego trofeum podczas przechodzenia gry, wykorzystaj tę okazję do zdobycia kilku medali i osiągnięcia postępu w tym wyzwaniu. Możesz to zrobić w misjach w rozdziałach 4-4, 5-4, 6-4, 8-3, 11-2, 12-3 i 13-2.

Knack nowicjusz 
Ukończono wszystkie rozdziały na niskim lub wyższym poziomie trudności.
Patrz opis trofeum Ale Knackout.

Knack bohater 
Ukończono wszystkie rozdziały na normalnym lub wyższym poziomie trudności.
Patrz opis trofeum Ale Knackout.

Ale Knackout 
Ukończono wszystkie rozdziały na wysokim lub wyższym poziomie trudności.
Trofeum związane z fabułą. Osiągniesz to trofeum, jak również dwa poprzednie, po przejściu wszystkich rozdziałów na wysokim poziomie trudności. Najlepiej zacząć rozgrywkę od razu na tym poziomie trudności, żeby oszczędzić sobie konieczności przechodzenia całej gry od nowa. Po rozpoczęciu trybu fabularnego nie ma możliwości zmiany poziomu trudności. Jeśli ukończysz fabułę w łatwiejszym trybie, możesz przenieść wszystkie odblokowane umiejętności w Nowej Grze +, co ułatwi przechodzenie jej ponownie na wysokim poziomie. Całą gra nie jest szczególnie trudna, więc warto zdobyć wszystkie trofea za jednym zamachem.

W pół drogi 
Zdobyto 50 medali.
Patrz opis trofeum Mamy to, Knack.

Pupil Doktora 
Zdobyto wszystkie gadżety.
W skrzyniach ze skarbami możesz znaleźć fragmenty gadżetów, które ułatwiają rozgrywkę. Aby zdobyć wszystkie z nich musisz otworzyć co najmniej 30 skrzyń, aczkolwiek nie ma pewności, że w każdej z nich znajdziesz unikalny fragment. W opisie trofeum Tropiciel skarbów znajdziesz filmik, pokazujący lokację wszystkich 100 skrzyń. Gra oferuje następujące gadżety:

  • Bomba z kamieni słonecznych (3 fragmenty),
  • Konwerter energii (4 fragmenty),
  • Łamacz kryształów (4 fragmenty),
  • Wykrywacz sekretów (5 fragmentów),
  • Wskaźnik serii (5 fragmentów),
  • Skaner (4 fragmenty),
  • Teleport (5 fragmentów),

Mistrz supermanewrów 
Poznano wszystkie supermanewry.
Supermanewry są specjalnymi atakami, które Knack może aktywować po rozbiciu super kryształów. W grze do znalezienia są cztery supermanewry. Pierwszy z nich, kryształowe miecze odblokujesz w ramach fabuły (rozdział 4-1), lecz pozostałe trzy są ukryte w następujących poziomach

  • 5-4
  • 8-2
  • 12-3

Nie musisz tego robić w trakcie przechodzenia fabuły. Równie dobrze zadziała wybieranie rozdziałów z Mapy Świata. Filmik poniżej pokaże Ci gdzie je znaleźć.

Niesamowita moc! 
Poznano wszystkie podstawowe naładowane umiejętności.
Za zbieranie niebieskiej energii reliktu Knack zdobywa odpowiednik punktów doświadczenia, za które możesz kupować nowe naładowane umiejętności. Menu do wyboru umiejętności możesz otworzyć przez wciśnięcie panelu dotykowego na kontrolerze. Gra oferuje cztery typy umiejętności (prędkość, siła, zręczność, mistrzostwo). Aby odblokować kolejne drzewko umiejętności musisz kupić wszystkie podstawowe umiejętności z poprzednich drzewek. Nie musisz kupować żadnej z drogich, złotych umiejętności, na szczycie każdego z drzewek. Trofeum zdobędziesz po odblokowaniu 26 podstawowych umiejętności. Punkty doświadczenia zdobędziesz poprzez pokonywanie przeciwników oraz w niebieskich skrzyniach z energią reliktu. Dodatkowo, gadżet Konwerter energii pozwala przerabiać energię z żółtych kryształów na energię reliktu, po pełnym naładowaniu żółtego wskaźnika.

Nieustraszony 
Ukończono wszystkie rozdziały na bardzo wysokim poziomie trudności.
W polskim przekładzie listy trofeów znalazł się błąd. Aby zdobyć ten puchar wystarczy przejść tylko jeden rozdział gry na najwyższym poziomie trudności. Możesz sobie zostawić to wyzwanie na sam koniec gry, kiedy odblokujesz wszystkie zdolności Knacka. Z poziomu Mapy Świata wybierz jeden z pierwszych, prostszych rozdziałów i przejdź go w całości, aby odblokować to trofeum.

Mamy to, Knack 
Zdobyto 70 medali.
Oprócz warstwy fabularnej, większość rozdziałów zawiera też dwie lub trzy dodatkowe misje, czyli wyzwania, za które gracz może otrzymać medale. Dzielą się ona na różne grupy, lecz do zdobycia trofeum wystarczy zdobyć 70 medali niezależnie od stopnia ich trudności. Najczęściej spotykanymi wyzwaniami są:

  • Ukończenie rozdziału z określoną liczbą punktów. Punkty zdobywa się za pokonywanie przeciwników, a premia rośnie za brak odniesionych obrażeń. Bonusowe punkty przyznawane są za czas ukończenia rozdziału oraz za granie na wyższych poziomach trudności.
  • Ukończenie rozdziału w określonym limicie czasowym.
  • Ukończenie rozdziału bez utraty życia grając na wyższym lub najwyższym poziomie trudności.
  • Zniszczenie wszystkich skrzyń z energią reliktu w rozdziale.
  • Pokonanie wroga jako mały Knack.
  • Pokonanie złotego owada.

Dodatkowo, gra oferuje czasami bardziej specyficzne wyzwania, takie jak sparowanie strzały z pułapki goblinów lub pokonanie jakiejś przeszkody w grze w określony sposób.

Po przejściu gry udało mi się odblokować około 20 medali, głównie za zdobycie określonej liczby punktów lub, nieświadome, wykonanie jakiejś akcji specjalnej. Jako ogólną zasadę polecam najpierw zabranie się za wyzwania ‚specjalne’, czyli niezwiązane z wynikiem punktowym i czasem przejścia rozdziału. Są one ciekawsze niż po prostu szybkie i skuteczne przechodzenie po raz kolejny tej samej sekcji gry. Do tej grupy zaliczyłbym wszystkie wyzwania związane z walką – pokonanie wrogów jako mały Knack, pokonanie X wrogów jednym powaleniem, itp. Ciekawe jest też poszukiwanie w rozdziałach złotych owadów do pokonania. Nietrudne są również misje związane ze środowiskiem, na przykład wysadzanie kryształów w rozdziale 6-1 czy zniszczenie posągu Charlotte w rozdziale 9-1.

Filmik poniżej pokazuje rozwiązania niektórych z misji ‚specjalnych’. Aby dobić do 70 polecam spróbować wyzwań z przejściem misji bez utraty życia na wysokim poziomie trudności. Z pomocą rozwiniętych zdolności i zdobytych gadżetów powrót do pierwszych rozdziałów gry i pokonanie ich bez uszczerbku na zdrowiu Knacka nie powinno stanowić żadnego problemu.

Demon prędkości 
Zdobyto 5 gwiazdek w każdej próbie czasowej.
Po ukończeniu gry dostaniesz do dyspozycji pięć prób czasowych. Każdą z nich musisz ukończyć w określonym czasie, aby zdobyć w niej wszystkie pięć gwiazdek. Próby nie odbywają się w nowych obszarach, lecz używają lokacji znanych już z gry. Zmienia się w nich liczba i umiejscowienie przeciwników. Podczas przechodzenia prób staraj się przebiegać Knackiem przez wszystkie kolorowe obręcze, które albo zatrzymają na kilka sekund czas (niebieskie) albo popchną bohatera do przodu (żółte). Czas zatrzymuje się również poprzez pokonywanie przeciwników. Dodatkowo, w trybie prób czasowych możesz dowolnie przełączać się między rodzajami Knacka. Polecam skorzystać z umiejętności strzeleckich niebieskiego Knacka, dzięki czemu będziesz w stania pokonać przeciwników i zatrzymać czas, bez zwalniania tempa ruchu. Filmik poniżej pokazuje jak mi udało się zdobyć pięć gwiazdek w każdej z prób.

 Król Koloseum 
Zdobyto 5 gwiazdek w każdym etapie Trybu Koloseum.
Tryb Koloseum odblokujesz po ukończeniu fabuły gry. Składają się na niego trzy areny, znane z misji fabularnych, na których musisz walczyć z falami przeciwników. Celem trybu jest zdobycie jak największej liczby punktów. Punkty są przyznawane za pokonanie wrogów i rosną one wraz z liczbą zadanych ciosów bez poniesionych obrażeń (wskaźnik serii). Na kilkanaście sekund przed końcem czasu, na arenie pojawi się super kryształ, którym możesz aktywować supermanewry Knacka, co powinno skutkować szybszym zdobywaniem punktów w ostatniej fazie potyczki.

Przeciwnicy posiadają te same słabe i mocne punkty, jak w głównej grze. Przeciwników z polami siłowymi możesz łatwiej pokonać dezaktywując je rzutem bumerangiem (przytrzymaj ). Przeciwników z tarczami osłab mocnym ciosem (przytrzymaj ). Najistotniejsze jest nauczyć się skąd nadejdzie kolejna fala wrogów i ustawić Knacka odpowiednio, żeby był gotowy zadać cios tuż po tym, jak przeciwnik będzie w zasięgu. Mogą tutaj też pomóc zdolności strzeleckie niebieskiego Knacka. W tym przypadku nie musisz tracić czasu poruszając się w kierunku wroga i pokonać go z odległości. Filmik poniżej pokazuje jak mi udało się zdobyć pięć gwiazdek we wszystkich poziomach trybu Koloseum.