1

Lara Croft GO – Poradnik do trofeów

Nietypowa przygoda nietypowej pani archeolog.

golaramala

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 1 /10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox9 / srebrox5 / brazx3
Ilość trofeów offline: 18
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: 9
Zglitchowane trofea: 0
Czas do zdobycia platyny: 3-4 godziny

Lara Croft Go jest kolejną próbą studia Square Enix rozszerzenia swoich marek o tytuły odmienne gatunkowo od głównych gier w serii. Po sukcesie Hitman Go, wydanego na urządzenia mobilne już w 2014 roku ale na konsole dopiero w lutym 2016, ekipa z Montrealu postanowiła zafundować znanej pani archeolog kolejną przygodę, tym razem w formie turowej gry logicznej. Agent 47 świetnie nadawał się do takiego eksperymentu. Wcześniejsze gry z jego udziałem często wymagały od graczy kombinowania i logicznego myślenia, a nie tylko strzelania do wszystkiego, co się rusza. Podobnie jest w przypadku Lary Croft. Szczególnie pierwsze gry z serii Tomb Raider obfitowały w zagadki środowiskowe, które wymagały znalezienia kluczy czy ukrytych przełączników. Zagadki w Lara Croft Go są zdecydowanie bardziej abstrakcyjne i wymagają mniej zręczności w palcach a więcej główkowania. Bohaterka gry porusza się po z góry zdefiniowanych ścieżkach i musi radzić sobie z przeciwnikami oraz pułapkami, które są aktywowane zawsze w ten sam sposób. Lara spotka na przykład węże, które zaatakują ją, gdy ta zbliży się do nich od frontu, lecz są bezbronne na ataki z boku lub z tyłu. Innym niebezpieczeństwo stanowią jaszczurki, które będą podążać za panią archeolog tak długo, jak nie stracą jej z oczu. Pozwala to graczowi zrozumieć w jaki sposób gra odpowie na każdy krok i odpowiednio zaplanować akcje Lary.

Kto zadziera z Larą...
Kto zadziera z Larą…

Podstawowa gra składa się z pięciu rozdziałów, które stawiają przed graczami coraz bardziej skomplikowane wyzwania. Wzrost poziomu trudności jest jednak bardzo dobrze wyważony i przejście jednego etapu gwarantuje, że gracz będzie w stanie poradzić sobie z kolejnym.  Wydanie gry na PS4 i PS Vita, oprócz podstawowych poziomów, zawiera również dwa dodatki – The Shard of Life oraz Mirror of Spirits. Są one wzbogacone o nowe mechaniki gry, wprowadzając nowych wrogów i nowe pułapki, co powoduje że poziom wyzwania i zaangażowania w grę jest cały czas stosunkowo wysoki.

Również pod względem oprawy gra ma sporo do zaoferowania. Mimo iż podejście do grafiki jest minimalistyczne, estetyka dobrze pasuje do przygodowej gry logicznej. Dodatkowo, statyczny charakter gry pozwolił twórcom na stosowanie ciekawych ujęć, dodając elementy środowiska na pierwszym lub dalszym tle. Również niektóre przejścia kamery z jednej lokacji do kolejnej wykorzystują miłe wizualnie efekty. Warto też wspomnieć o animacjach postaci, szczególnie głównej bohaterki, która często chwali się znanymi fanom serii akrobacjami, w tym podciąganiu się na platformy przez pozycję stania na rękach. Takie smaczki nie wnoszą nic do samej mechaniki gry, lecz pokazują, że autorom naprawdę zależało nad odwzorowaniu klimatu Tomb Raider.

... zazwyczaj słabo kończy
… zazwyczaj słabo kończy

Lara Croft Go jest na pewno grą wartą uwagi. Jeśli jesteś fanem solidnych gier logicznych znajdziesz tutaj wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli Hitman Go był dla Ciebie trafionym tytułem, przygody pani archeolog również powinny przypaść Ci do gustu. Gra jest szczególnie przystępna dla posiadaczy PS Vita, gdyż ukończenie jednego poziomu to zazwyczaj kwestia kilku lub kilkunastu minut, co świetnie sprawdza się na platformach przenośnych. Mimo to, ja spędziłem przed kieszonsolą kilka godzin pod rząd, przechodząc całą grę w dwóch podejściach. Nie pozostaje nam nic innego tylko liczyć na to, że kolejna gra z serii, Deus Ex Go, też w końcu zagości na konsolach.

Prawie jak Indiana Jones
Lara Croft i poszukiwacze zaginionego Odłamka Życia

Krok po kroku:

Platyna w Lara Croft Go jest bardzo łatwa do zdobycia. Większość trofeów powinno paść Twoim łupem podczas przechodzenia gry. Musisz tylko zwrócić uwagę na znajdźki, które są ukryte w poziomach w postaci urn. Ich odnalezienie nie powinno być zbyt problematyczne, lecz w razie kłopotów służymy pełną listą zrzutów ekranu z ich lokalizacjami (patrz Preservation Society zloto). Gra pozwala na dowolne skakanie między już ukończonymi poziomami i pokazuje, w którym z nich nie udało się zebrać wszystkich urn. Do dyspozycji jest również system podpowiedzi, który poprowadzi Cię za rękę, pokazując dokładnie co robić, aby ukończyć dany poziom. Skorzystanie z podpowiedzi nie blokuje żadnych trofeów.

Poradnik:

1s87d7ef A true adventurer platyna
Collect all trophies.
Tym razem platynowy puchar przypadnie w udziale zręcznym w głowie, a niekoniecznie w palcach.

2s5172da Key of Snakes zloto
Find the Key of Snakes.
Nie do pominięcia. Lara znajdzie Klucz Węży po ukończeniu pierwszego rozdziału gry (The Entrance).

3s9b527f Key of Stones srebro
Find the Key of Stones.
Nie do pominięcia. Lara znajdzie Klucz Kamieni po ukończeniu drugiego rozdziału gry (The Maze of Snakes).

4s62088d Key of Spirits srebro
Find the Key of Spirits.
Nie do pominięcia. Lara znajdzie Klucz Kamieni po ukończeniu trzeciego rozdziału gry (The Maze of Stones).

5sa6dfdf Atlas of Beyond srebro
Discover the Atlas of Beyond.
Nie do pominięcia. Lara znajdzie artefakt po ukończeniu czwartego rozdziału gry (The Maze of Spirits).

6scc8b36 Archaeologist braz
Find a Relic Fragment.
W urnach ukrytych w większości poziomów gry możesz znaleźć albo fragmenty artefaktów albo cenne kamienie. Pierwszy fragment pierwszego artefaktu odnajdziesz już w pierwszym poziomie gry. Lokacje wszystkich urn przedstawiamy w opisie trofeum Preservation Society.

7sf015e6 Historian zloto
Complete a Relic.
Patrz opis trofeum „Curator„.

8se668f5 Preservation Society zloto
Break all Vases.
Oprócz artefaktów opisanych przy trofeum „Curator” do znalezienia są też cenne kamienie, które możesz znaleźć w pozostałych urnach:

  • Kwarc – 6 fragmentów
  • Szmaragd – 19 fragmentów
  • Szafir – 32 fragmentów
  • Rupin – 17 fragmentów
  • Topaz – 7 fragmentów
  • Obsydian- 13 fragmentów
  • Kryształ – 14 fragmentów

Przy wyborze poziomów gra informuje ile urn jest w nim dostępnych i ile z nich udało się już odnaleźć. Poniżej przedstawiamy lokacje wszystkich urn dostępnych w grze.

9sb5f40d Curator zloto
Complete all Relics.
W grze do skompletowania jest siedem artefaktów z różną liczbą elementów, które znajdują się w urnach poukrywanych w poziomach gry. Są one dostępne po jednym artefakcie na rozdział:

  • The Gilded Skull – 4 fragmenty
  • The Twin Snakes – 10 fragmentów
  • The Frozen Spider – 12 fragmentów
  • The Blood Salamander – 7 fragmentów
  • The Necklace of Dreams – 3 fragmenty
  • The Sacred Beetle – 11 fragmentów
  • Eye of the Abyss – 10 fragmentów

Lokacje wszystkich urn przedstawiamy w opisie trofeum Preservation Society.

10s4b9535 Ophidiophobia zloto
Slay the Queen of Venom.
Nie do pominięcia. Królowa Jadu śledzi Larę od początku jej przygody. Lara stawi jej czoła w rozdziale The Maze of Spirits. Pokonanie wielkiego węża spowoduje odblokowanie trofeum.

11s584aee Getting crafty braz
Stack two Pillars.
Nie do pominięcia. Jednym z elementów środowiska, z którym Lara może wchodzić w interakcje, są wysokie kolumny. Ułożenie dwóch kolumn jedna na drugiej jest niezbędne do ukończenia czwartego poziomu rozdziału Maze of Stones.

12s9b83eb Master builder srebro
Stack three Pillars.
W przeciwieństwie do trofeum Getting Crafty, Master Builder jest pomijalne. Dobrym miejscem na ustawienie trzech kolumn na sobie jest szósty poziom w rozdziale The Cave of Fire. Gdy pokonasz dwa pierwsze ekrany, wspinając się między pająkami i kołami zębatymi, trafisz do miejsca z trzema kolumnami ustawionymi obok siebie na podwyższeniu. Wykonaj kroki opisane poniżej, aby odblokować trofeum.

  1. Podejdź do dźwigni pod pierwszą kolumną z lewej i pociągnij ją.
    001_masterbuilder2
  2. Doskocz do przycisku po lewej stronie od pierwszej kolumny – kolumna spadnie na platformę.
    001_masterbuilder3
  3. Pociągnij kolejną kolumny na miejsce pierwszej i użyj przycisku aby zepchnąć je na dół.
  4. Powtórz krok 3 dla trzeciej kolumny, aby odblokować trofeum.
    001_masterbuilder4

13sc9c084 Gathering moss braz
Get crushed by a Boulder.
Spadające głazy są jednym z niebezpieczeństw, z jakimi musi sobie radzić Lara. Poruszają się one równo z nią – jedno pole na kolejkę. Podczas gry będziesz starać się ich unikać, lecz aby zdobyć trofeum, musisz stanąć jednemu z nich na drodze i dać się zmiażdżyć. Pierwsza okazja do tego nadarzy się w 10. poziomie rozdziału The Maze of Stones.

14s4b5872 Into the abyss srebro
Kill a creature by making it fall to its death.
Nie do pominięcia. Lara kilkakrotnie będzie musiała wykorzystać zapadające się elementy otoczenia do pozbycia się wrogów. Trofeum do odblokuje się samo podczas przechodzenia gry.

15s072a41 Put this apple on your head zloto
Throw a spear six nodes or farther.
Włócznia jest jedną z broni Lary. Pozwala jej ona na pokonywanie przeciwników z odległości. Włócznie pojawiają się w grze dość często, więc nie powinno być problemem znalezienia miejsca, gdzie przeciwnik jest oddalony od bohaterki o sześć lub więcej pól. Jednym z miejsc na odblokowanie trofeum jest trzeci poziom rozdziału The Maze of Stones.

16sa516ce Immortal no more zloto
Unearth the Shard of Life.
Nie do pominięcia. Lara odnajdzie ten artefakt po ukończeniu pierwszego z dodatkowych rozdziałów – The Cave of Fire.

17se06469 Déjà-vu zloto
Slay the same creature four times in a row.
Przeciwnicy w dodatku The Cave of Fire regenerują się po kilku kolejkach i nie ma możliwości, aby pozbyć się ich na dobre. Pozwala to jednak na odblokowanie tego trofeum poprzez ubicie dowolnego przeciwnika cztery razy pod rząd, pozwalając mu się wcześniej zregenerować. Dobrym celem są nieruchome węże, które można pokonać, atakując je z boku lub z tyłu.

18scc9e83 Back to reality zloto
Return from the Mirror of Spirits.
Nie do pominięcia. Trofeum zostanie odblokowane, gdy ukończysz drugi dodatkowy rozdział – The Mirror of Spirits.