Co by było gdyby…

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
Ilość trofeów: platynax1 zlotox1 / x0 / x59
Ilość trofeów offline: 61
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1 + wybory rozdziałów
Trofea możliwe do pominięcia: wszystkie związane z opcjonalnymi zdjęciami
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 15 godzin

 

Krok po kroku:

Krok 1. Przejdź grę.

Life is Strange oferuje naprawdę ciekawą historię, którą warto przeżyć bez posiłkowania się poradnikami czy solucjami. Gra nie jest w żadnym stopniu skomplikowana, zagadki głównie wykorzystują motyw umiejętności głównej bohaterki i nie powinny stanowić żadnego wyzwania. Dlatego przy pierwszym podejściu do tytułu radzę zapauzować filmik ze wszystkimi opcjonalnymi zdjęciami i przerwać czytanie poradnika i powrócić do niego po obejrzeniu napisów końcowych. Samo przejście gry pozwoli Ci odblokować następujące trofea:

  • Chrysalis 
  • Out of Time 
  • Chaos Theory 
  • Dark Room 
  • Polarized zloto

 

Krok 2. Korzystając z wybierania rozdziałów, zrób brakujące zdjęcia.

Gra oferuje bardzo hojny system wybierania rozdziałów. Dodatkowo, zaznacza w którym z nich znajdują się opcjonalne zdjęcia i ile z nich udało się już graczowi zrobić. Dzięki temu powrót do wcześniejszych etapów gry jest bezbolesny i pozwala szybko poradzić sobie z brakującymi znajdźkami. W przypadku szukania miejsc do robienia zdjęć Life is Strange pozwala na grę w trybie ‚zbieracza’, dzięki czemu podejmowane decyzje nie wypływają na losy bohaterów, a automatyczny stan zapisu gry nie jest nadpisywany. Korzystając z własnych metod i posiłkując się poniższym poradnikiem oraz przygotowanymi przez nas filmikami odblokujesz wszystkie trofea związane z opcjonalnymi fotkami oraz trofeum platynowe:

  • Macro Eyes 
  • Wide Angles 
  • Telephotogenic 
  • Close-Ups 
  • Red Eye 
  • Focused 
  • Zoomed In 
  • Focal Pointed 
  • Maximum Aperture 
  • Light Leak 
  • Visionary 
  • Field Of View 
  • Full Exposure 
  • Processor 
  • Image Stabilizer 
  • Compressed 
  • Pixelated 
  • Dynamic Range 
  • Colorized 
  • Meter Made 
  • Resolution Revolution 
  • Lab Master 
  • Parallax View 
  • Lenscrafted 
  • The Reflex 
  • Histogrammar 
  • Bokeh 
  • Pinholed 
  • RAW Strength 
  • Viewfinder 
  • Optican 
  • Flash! 
  • Camera Eye 
  • Ambient 
  • Time-Lapsed 
  • Balance 
  • Rangefinder 
  • Gamma Value 
  • Dioptric Power 
  • Fisheye 
  • Manually Exposed 
  • Slideshow 
  • Tripod 
  • Shutterbug 
  • Incandescent 
  • Night Vision 
  • Framed 
  • Camera Obscura 
  • Blowup 
  • Iris 
  • Sensor 
  • On Display 
  • Light Meter 
  • Silhouettes 
  • Selfie Awareness 
  • What If? platyna

 

W opisie poniższych filmików znajdziesz dokładny rozpis, w którym momencie wpadnie które trofeum.
ZDJĘCIA :

Rozdział 1 | Rozdział 2 | Rozdział 3 | Rozdział 4 | Rozdział 5

Poradnik:

What If? platyna
Unlock all other trophies from Life Is Strange.™
Platyna bez większych niespodzianek – skończ wszystkie pięć rozdziałów gry i znajdź 50 miejsc, w których możesz wykonać opcjonalne zdjęcia. Nasz poradnik i filmiki powinny pomóc w razie jakichkolwiek problemów.

 

Chrysalis 
Finish Episode 1: Chrysalis.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu pierwszego odcinka gry.

 

Macro Eyes 
Take optional photo #1 in Episode 1: Chrysalis.
Gdy przejmiesz kontrolę nad postacią Max po zakończeniu lekcji, podejdź do jednego z biurek w klasie, na którym zobaczysz wycięty nożem napis. Zrób mu zdjęcie, aby odblokować to trofeum.

 

Wide Angles 
Take optional photo #2 in Episode 1: Chrysalis.
Po wyjściu przed szkołę zobaczysz przed sobą wysoki posąg. Podejdź do niego od przodu i spójrz w gorę, aby wykonać zdjęcie i odblokować trofeum.

 

Telephotogenic 
Take optional photo #3 in Episode 1: Chrysalis.
Również na dziedzińcu szkoły, podejdź do grupy skejtów i porozmawiaj z Justinem. Po krótkiej wymianie zdań nazwie Cię pozerką i skończy rozmowę. Przewiń wtedy czas do początku rozmowy i skorzystaj z nowej opcji dialogowej, a następnie poproś o wykonanie tricku ‚tre flip’. Ponieważ skończy się on bolesnym niepowodzeniem, Max będzie miała świetną okazję do wykonanie zdjęcia, które odblokuje kolejne trofeum.

 

Close-Ups 
Take optional photo #4 in Episode 1: Chrysalis.
W sekcji przed akademikiem Max, podejdź do drzewa po drugiej stronie podwórza, obok którego zobaczysz wiewiórkę. Podejdź dość blisko, aby móc zrobić jej zdjęcie.

 

Red Eye 
Take optional photo #5 in Episode 1: Chrysalis.
Wewnątrz pokoju Max, skieruj obiektyw na lustro po prawej stronie od drzwi wejściowych, cykając Max kolejne ‚selfie’.

 

Focused 
Take optional photo #6 in Episode 1: Chrysalis.
Po wyjściu z pokoju Max i rozmowie z Juliet na korytarzu, wejdź do pokoju Victorii. Na ścianie po prawej stronie od wejścia znajdziesz kolekcję zdjęć. Najpierw pomieszaj je, układając je w kształt pokazujący środkowy palec, a następnie sfotografuj nową kompozycję.

 

Zoomed In 
Take optional photo #7 in Episode 1: Chrysalis.
Po wyjściu z akademika jedna z uczennic, Alyssa, zostanie uderzona piłką. Cofnij czas i ostrzeż ją o niebezpieczeństwie. Piłka trafi w budynek i stłucze okno. Podejdź do niego i zrób zdjęcie wyrządzonym szkodom.

 

Focal Pointed 
Take optional photo #8 in Episode 1: Chrysalis.
Na parkingu, zanim porozmawiasz z Warrenem, podejdź do zaparkowanego kampera. Na brudnym oknie narysuj obrazek i dodaj tekst, a następnie sfotografuj swoje małe dzieło sztuki.

 

Maximum Aperture 
Take optional photo #9 in Episode 1: Chrysalis.
Gdy razem z Chloe udacie się do latarni, na samym początku ścieżki w lesie, zawróć i podejdź do kamienia, na którym siedzi ptak. Będzie on kolejnym obiektem aparatu Max.

 

Light Leak 
Take optional photo #10 in Episode 1: Chrysalis.
Na końcu ścieżki, pod latarnią, podejdź od tyłu do Chloe, siedzącej na ławce. Zrób jej zdjęcie na tle zachodzącego słońca i odblokuj ostatnie fotograficzne trofeum w pierwszym epizodzie.

 

Visionary 
Take all optional photos in Episode 1: Chrysalis.
Trofeum zdobędziesz po wykonaniu wszystkich 10 zdjęć z pierwszego epizodu, opisanych powyżej. Filmik poniżej ilustruje gdzie znaleźć lokacje, w których można wykonać wspomniane fotografie.

Out of Time 
Finish Episode 2: Out of Time.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu drugiego odcinka gry.

 

Field Of View 
Take optional photo #1 in Episode 2: Out of Time.
Kiedy Max odwiedzi Kate w jej pokoju, zrób zdjęcie królikowi koleżanki.

 

Full Exposure 
Take optional photo #2 in Episode 2: Out of Time.
Na zewnątrz akademika, skieruj się w kierunku ławki niedaleko drzewa, gdzie Max sfotografowała poprzednio wiewiórkę. Z kosza na śmieci wyciągnij resztki jedzenia, a następnie odsuń się na kilka kroków, żeby nie wystraszyć zwierzęcia. Kiedy wiewiórka skusi się na podarunek, zrób jej zdjęcie.

 

Processor 
Take optional photo #3 in Episode 2: Out of Time.
Na zewnątrz restauracji, zrób zdjęcie wielorybowi w jej szyldzie.

 

Image Stabilizer 
Take optional photo #4 in Episode 2: Out of Time.
Zanim wejdziesz do restauracji, przejdź na jej tył, mijając bezdomną kobietę. Zobaczysz człowieka siedzącego na zewnątrz kampera i leżącego obok psa. Zrób zdjęcie zwierzęciu, aby odblokować trofeum.

 

Compressed 
Take optional photo #5 in Episode 2: Out of Time.
Wewnątrz restauracji, udaj się do łazienki i zrób zdjęcie napisowi na lustrze.

 

Pixelated 
Take optional photo #6 in Episode 2: Out of Time.
Kiedy dotrzesz do wysypiska śmieci z Chloe, zrób zdjęcie autobusowi w samym jego środku.

 

Dynamic Range 
Take optional photo #7 in Episode 2: Out of Time.
W tej samej lokacji, co zdjęcie #6, udaj się na zieloną polanę, po lewej stronie od wejścia na wysypisko. Max zwróci uwagę na jelenia, któremu będzie mogła zrobić zdjęcie właśnie w tym miejscu.

 

Colorized 
Take optional photo #8 in Episode 2: Out of Time.
Kiedy Max odzyska przytomność po ‚zabawie’ z pistoletem, zanim porozmawiasz z Chloe, zrób jej zdjęcie, kiedy leży na masce samochodu.

 

Meter Made 
Take optional photo #9 in Episode 2: Out of Time.
W szkole, zanim udasz się na swoje zajęcia, wejdź do klasy, w której siedzi Warrena. Porozmawiaj z nim. Spyta Cię o pomoc przy eksperymencie chemicznym. Wybierz dowolną odpowiedź, a następnie cofnij czas i porozmawiaj z nauczycielką. Zadaj jej to samo pytanie, które zadał Warren. Po uzyskaniu odpowiedzi, wróć do chłopaka i skorzystaj z nowej opcji dialogowej, aby pomóc mu skutecznie przeprowadzić eksperyment. Następnie cyknij mu fotkę, gdy będzie pozował z rezultatem doświadczenia.

 

Resolution Revolution 
Take optional photo #10 in Episode 2: Out of Time.
Gdy dotrzesz już do klasy fotograficznej, zrób zdjęcie Alyssie, która stoi pod oknem.

 

Lab Master 
Take all optional photos in Episode 2: Out of Time.
Trofeum zdobędziesz po wykonaniu wszystkich 10 zdjęć z drugiego epizodu, opisanych powyżej. Filmik poniżej ilustruje gdzie znaleźć lokacje, w których można wykonać wspomniane fotografie.

Chaos Theory 
Finish Episode 3: Chaos Theory.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu trzeciego odcinka gry.

 

Parallax View 
Take optional photo #1 in Episode 3: Chaos Theory.
Po wejściu do pokoju Victorii, skieruj światło latarki na figurkę na szafce obok biurka dziewczyny. Po kilku sekundach naświetlania, Max będzie mogła zrobić zdjęcie świecącej figurce.

 

Lenscrafted 
Take optional photo #2 in Episode 3: Chaos Theory.
Po wyjściu przed akademik, skieruj się w stronę ulubionej ławki wiewiórek, na której spotkasz małego przyjaciela. Niestety, gdy do niego podejdziesz, ucieknie. Stojąc ciągle przy ławce, cofnij czas do momentu, w którym wiewiórka na niej stoi. Zrób jej wtedy zdjęcie.

 

The Reflex 
Take optional photo #3 in Episode 3: Chaos Theory.
Gdy Max i Chloe trafią w nocy do szkoły, udaj się do klasy fizyczno-chemicznej. Włącz światło w akwarium, które znajduje się na ścianie pod oknem, i zrób zdjęcie rybkom.

 

Histogrammar 
Take optional photo #4 in Episode 3: Chaos Theory.
W tej samej sali co #3, udaj się do tylnych drzwi, przy których stoi kościotrup z papierosem. Cyknij mu fotkę.

 

Bokeh 
Take optional photo #5 in Episode 3: Chaos Theory.
Po dostaniu się do gabinetu dyrektora, Chloe zasiądzie przy jego biurku i zacznie przeglądać dokumenty. Zanim z nią porozmawiasz, zrób jej zdjęcie.

 

Pinholed 
Take optional photo #6 in Episode 3: Chaos Theory.
Gdy Max obudzi się w domu Chloe i założy ubranie z jej szafy, udaj się do łazienki na tym samym piętrze. Lustro oznacza tylko jedną możliwość – selfie!

 

RAW Strength 
Take optional photo #7 in Episode 3: Chaos Theory.
Po zejściu na parter, zaprowadź Max do salonu. Na szafie z prawej strony znajduje się ptak. Zanim do niego podejdziesz, otwórz okno po przeciwnej stronie pomieszczenia. Następnie przegoń ptaka z szafy, po czym przegoń go jeszcze raz, aby wyleciał za okno. Wyjdź na ogródek, gdzie znajdziesz ptaka siedzącego na płocie. Zrób mu zdjęcie.

 

Viewfinder 
Take optional photo #8 in Episode 3: Chaos Theory.
Niedaleko restauracji zobaczysz dużą czerwoną ciężarówkę. Porozmawiaj z jej kierowcą, stojącym przed wejściem do restauracji. Po rozmowie, cofnij czas i skorzystaj z nowej opcji dialogowej, aby pozwolił Ci zrobić zdjęcie pojazdowi.

 

Optican 
Take optional photo #9 in Episode 3: Chaos Theory.
Również na zewnątrz restauracji, udaj się do alejki z boku lokalu. Zobaczysz na betonie szczątki ptaka i rój mrówek. Zrób zdjęcie temu makabrycznemu widokowi.

 

Flash! 
Take optional photo #10 in Episode 3: Chaos Theory.
Ostatnie zdjęcie w trzecim epizodzie zrobisz po cofnięciu się w czasie do młodości Max i Chloe. Po przejęciu kontroli nad bohaterką, złap aparat i cyknij fotkę Chloe i jej tacie.

 

Camera Eye 
Take all optional photos in Episode 3: Chaos Theory.
Trofeum zdobędziesz po wykonaniu wszystkich 10 zdjęć z trzeciego epizodu, opisanych powyżej. Filmik poniżej ilustruje gdzie znaleźć lokacje, w których można wykonać wspomniane fotografie.

 

Dark Room 
Finish Episode 4: Dark Room.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu czwartego odcinka gry.

 

Ambient 
Take optional photo #1 in Episode 4: Dark Room.
Zrób zdjęcie Chloe, siedzącej tyłem do Max przy swoim biurku.

 

Time-Lapsed 
Take optional photo #2 in Episode 4: Dark Room.
Po zejściu do garażu, skieruj swoje kroki w kierunku wjazdu. Po lewej stronie bramy znajdziesz gniazdo ptaków, zakryte belkami. Odsuń belki, a następnie zrób zdjęcie gniazdu.

 

Balance 
Take optional photo #3 in Episode 4: Dark Room.
Zdjęcie numer trzy zrobisz ponownie na dziedzińcu przed akademikiem. Trzymaj się lewej ścieżki, a przy jej końcu, na trawie po lewej stronie znajdziesz kopczyk (pozdrowienia dla Nathana!), który możesz uwiecznić na kliszy.

 

Rangefinder 
Take optional photo #4 in Episode 4: Dark Room.
Również na dziedzińcu, porozmawiaj z dozorcą Samuelem. W rozmowie wspomnij zwierzęta i wiewiórki. Samuel nakarmi jedną z wiewiórek, po czym Max będzie mogła skorzystać z jedzenia obok dozorcy, aby przywołać kolejną. Odsuń się na kilka kroków, a gdy obie wiewiórki będą jeść, zrób im zdjęcie.

 

Gamma Value 
Take optional photo #5 in Episode 4: Dark Room.
Wewnątrz akademika chłopaków, dojdź do końca korytarza, a następnie skręć w prawo i podejdź do okna. Za oknem, na trawie znajdziesz ślady, którym Max będzie mogła zrobić zdjęcie.

 

Dioptric Power 
Take optional photo #6 in Episode 4: Dark Room.
Przy okazji wizyty u Franka, idź blisko sznura oddzielającego drogę od plaży. Jeden z wielorybów, leżących na piasku będzie mógł być sfotografowany przez Max.

 

Fisheye 
Take optional photo #7 in Episode 4: Dark Room.
Gdy śledztwo Max i Chloe doprowadzi je do stodoły, od razu udaj się w lewo, gdzie znajdziesz ptaka, siedzącego na płocie. Zrób mu zdjęcie.

 

Manually Exposed 
Take optional photo #8 in Episode 4: Dark Room.
Wewnątrz stodoły, po tym jak Max wejdzie na drugą platformę, zrób zdjęcie sowie kryjącej się pod dachem budynku.

 

Slideshow 
Take optional photo #9 in Episode 4: Dark Room.
Po dotarciu na imprezę i przejściu przez pierwsze drzwi, od razu skieruj Max w prawo i do tyłu, a następnie spójrz do góry, przez okna blisko sufitu pływalni. Za oknem zobaczysz dwa czerwone księżyce, które musisz uwiecznić na kliszy.

 

Tripod 
Take optional photo #10 in Episode 4: Dark Room.
Zaraz po wejściu do toalety na pływalni, skręć w lewo i dopasuj graffiti kościotrupa do sikającego Justina. Zrób mu zdjęcie.

 

Shutterbug 
Take all optional photos in Episode 4: Dark Room.
Trofeum zdobędziesz po wykonaniu wszystkich 10 zdjęć z czwartego epizodu, opisanych powyżej. Filmik poniżej ilustruje gdzie znaleźć lokacje, w których można wykonać wspomniane fotografie.

 

Polarized zloto
Finish Episode 5: Polarized.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu piątego odcinka gry.

 

Incandescent 
Take optional photo #1 in Episode 5: Polarized.
Gdy przejmiesz kontrolę nad Max w kolejnej wersji początkowych zajęć z fotografii, podejdź do Kate i porozmawiaj z nią. Po rozmowie odwróć się w jej kierunku i zrób jej zdjęcie.

 

Night Vision 
Take optional photo #2 in Episode 5: Polarized.
Kontrolując Max w galerii, skieruj się po prawo od podwyższenia, na którym dyrektor szkoły korzysta z bufetu. Następnie zejdź do pomieszczenia, do którego prowadzi kilka schodów. Zobaczysz tam siedzącą kobietę i aparat fotograficzny. Użyj go do zrobienia zdjęcia.

 

Framed 
Take optional photo #3 in Episode 5: Polarized.
W kryjówce Jeffersona, po tym jak zostanie zaatakowany przez Davida, cofnij czas i poproś go o ostatnią prośbę, którą będzie zdjęcie. Gdy nauczyciel je zrobi, odblokuje się to trofeum.

 

Camera Obscura 
Take optional photo #4 in Episode 5: Polarized.
Gdy Max uda się do restauracji, aby porozmawiać z Warrenem, zanim do niej wejdziesz, zrób zdjęcie wielorybowi leżącemu na drodze przed lokalem.

 

Blowup 
Take optional photo #5 in Episode 5: Polarized.
Zanim wejdziesz do restauracji, tuż po zdjęciu #4, zwróć uwagę na samochód, który znajduje się na budynku przed restauracją. Musisz znajdować się dość blisko budynku, aby móc zrobić zdjęcie pojazdowi.

 

Iris 
Take optional photo #6 in Episode 5: Polarized.
Po kolejnej wersji zajęć z Jeffersonem, podejdź do ławki, której Max zrobiła pierwsze zdjęcie w pierwszym epizodzie. Przyjrzyj się mu kilkakrotnie i zauważ, że za każdym razem widnieje na niej inny napis. Po kilku przemianach Max będzie mogła zrobić mu zdjęcie.

 

Sensor 
Take optional photo #7 in Episode 5: Polarized.
Przemierzając zapętlone korytarze akademika, na jego ścianach w pewnym momencie pojawią się zdjęcia. W tym czasie Max będzie wyglądać ‚normalnie’ i będzie ubrana w swoje ubranie. Podejdź do okna obok łazienki, a zobaczysz za nim wielkie wiewiórki. Zrób im zdjęcie.

 

On Display 
Take optional photo #8 in Episode 5: Polarized.
W scenie w szkole, w której wszystko dzieje się wstecz, podejdź Max do łazienki, lecz nie wchodź do niej. Odwróć się w prawo a zobaczysz w rogu kościotrupa. Gdy do niego podejdziesz, w prawym dolnym rogu ekranu pojawi się ikona wykonanego zdjęcia. Gdy to zobaczysz, otwórz pamiętnik, a odegra się animacja Max robiącej zdjęcie… wstecz. Pozwoli to odblokować kolejne trofeum.

 

Light Meter 
Take optional photo #9 in Episode 5: Polarized.
Podczas przekradania się przez obszar z szafkami szkolnymi, uniknij światła Warrena, po czym skręć w lewo. Następnie skręć w pierwszą w prawo, aż dojdziesz do krawędzi obszaru. Skręć w prawo i cofnij się wzdłuż szafek w kierunku miejsca startowego. Jedna z szafek będzie podświetlona jako szafka Warrena. Otwórz ją, a następnie zrób zdjęcie tego, co znajdziesz w środku.

 

Silhouettes 
Take optional photo #10 in Episode 5: Polarized.
Kolejna scena skradania odbywa się po odpowiedniku wysypiska. Podobnie jak w pierwotnym rozdziale, musisz znaleźć pięć butelek. Po ich zebraniu, skieruj się w kierunku latarni, a na desce po prawej stronie zobaczysz pięć butelek ustawionych obok siebie. Zrób im zdjęcie.

 

 Selfie Awareness 
Take all optional photos in Episode 5: Polarized.
Trofeum zdobędziesz po wykonaniu wszystkich 10 zdjęć z piątego epizodu, opisanych powyżej. Filmik poniżej ilustruje gdzie znaleźć lokacje, w których można wykonać wspomniane fotografie.

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.