Mafia3_OfficeTakedown_01

Mafia 3 – Poradnik do trofeów i opinia

A miało być tak pięknie…

mafia

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 3/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox1 / srebrox4 / brazx50
Ilość trofeów offline: 56
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2
Trofea możliwe do pominięcia: 15
Zglitchowane trofea: 0
Czas do zdobycia platyny: 20-40 godzin

Mafia 2 była sporym hitem, podobnie jak jedynka. Dosyć zróżnicowane misje, oplecione ciekawą historią, chwyciły graczy za serca i przez długi czas nie puszczały. W tym lapidarnym tekście postaram się opisać co tak naprawdę poszło nie tak, że Mafia 3 nie dorównuje poprzednikom.

My name is Lincoln Clay.

Głównym zarzutem gry jest jej monotonność i niestety się z tym zgodzę. W grze mamy 6 dzielnic, które przejmujemy w podobny sposób – zabijanie przywódców, przesłuchiwanie informatorów, kradzieże itp. Niestety na tym się kończy różnorodność. Najlepsze oczywiście są misje niezwiązane z przejmowaniem dzielnic, lub tak zwane „przerywacze”, które serwowane są nam pomiędzy naszym bojem o dane terytoria.

Jeżeli spojrzymy na inne aspekty – graficznie jest naprawdę ładnie, a gra światłem wręcz kapitalna. Zachody słońca wyglądają obłędnie. Przerywniki filmowe są na wysokim poziomie, a sama historia jest świetnie napisana, z dużą dawką humoru, ale i przedstawiająca realia życia czarnoskórych obywateli, wśród „białej” populacji.

Jeszcze trochę, jeszcze troszeczkę… Znowu to samo?

Mafia 3 to zabawa, którą niestety trzeba dawkować. Dłuższa sesja z grą jest niezwykle nużąca, ja sama długo zbierałam się, żeby stworzyć ten materiał i wbić platynę, bo jest to po prostu droga przez nudę. Nie mniej jednak tytuł ten spokojnie można kupić za kwotę poniżej 100 zł i poznać historię Lincolna i jego walki o wpływy w mieście.

Soundtrack, który towarzyszy nam podczas przemierzania ulic miasta środkami transportu jest tak dobrany, że noga przysłowiowo sama chodzi. Stare dobre kawałki The Rolling Stones czy The Supremes sprawią, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.

Fajnie wyważona jest walka wręcz, która oferuje 3 różne sposoby zabijania – po cichu, w zwykłej walce i przez brutalne zakończenie. Do tego dochodzi różnorodny arsenał broni, a każda z nich ma inne parametry – odrzut, szybkość wystrzeliwania pocisków itd. Sprawia to, że rozgrywka staje się bardzo dynamiczna.

Na screenach nie widać, jak pięknie twórcy pobawili się światłem i jego odbiciami.

Łowcy! Platyna jest łatwa, jednak będzie wymagane dwukrotne przejście gry – jedno z zabijaniem wszystkich, drugie z ocalaniem. Do tego dochodzą różne misje poboczne i trofea związane z danymi czynnościami. Zabawa na kilkadziesiąt godzin. Pady w dłoń i do dzieła!

PLUSY:

  • klimat,
  • soundtrack,
  • historia,
  • model jazdy,
  • zróżnicowany arsenał,

MINUSY:

  • monotonność,
  • monotonność,
  • monotonność.

Krok po kroku:

  1. Ukończenie fabuły – ZABIJANIE 2 GŁÓWNYCH BOSSÓW, WSZYSTKICH BOSSÓW DZIELNIC  I INFORMATORÓW – Zacznijmy od tego, że w grze mamy 3 głównych bossów – Cassandrę, Vita i Burke’a i między nich będziesz dzielił dzielnice (3 początkowe będą przydzielone automatyczne) oraz organizacje przestępcze (biznesy). Wszystkie biznesy i dzielnice musisz przydzielać tylko jednemu bossowi, jeżeli chcesz zabić dwójkę pozostałych – i tego też chcemy w pierwszym przejściu. NIE MOŻESZ WYKONYWAĆ MISJI POBOCZNYCH DLA BOSSÓW!
  2. Drugie ukończenie fabuły – OCALENIE WSZYSTKICH BOSSÓW I INFORMATORÓW – W tym przejściu nie możesz komukolwiek z głównych postaci odebrać życia!
    • Aby ocalić bossa dzielnicy musisz najpierw zamontować urządzenie podsłuchujące w skrzynkach, w miejscu, gdzie przeciwnik (główny boss) ma swoją bazę – tam, gdzie będzie zadanie fabularne z gwiazdką w ikonce. Bez tego, nie będzie możliwości ocalenia przeciwnika, Lincoln od razu go zabije!
    • Aby ocalić informatora wystarczy wybrać opcję „OCAL”.
    • WYPEŁNIJ WSZYSTKIE 15 MISJI POBOCZNYCH DLA GŁÓWNYCH BOSSÓW!
    • Dzielnice i biznesy im podległe przydzielaj według poniżej listy:
      • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
      • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
      • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Poradnik:

1S71c6c9 Niech zabawa trwa
Zdobyłeś wszystkie trofea Mafii III.
Gratulacje!

2S0e889d Zanim oni pogrzebią ciebie
Zadecydowałeś o losie Lincolna.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Ostatnie trofeum związane z wątkiem głównym.

3S9eeadc Pomodlisz się w drodze
Powiesiłeś Ritchego Douceta na diabelskim młynie.

4S65d151 Nowy, wspaniały świat
Oddałeś „Rzeźnika” w ręce Burke’a.

5S8d4be9 Ryby też muszą jeść
Pomogłeś Vitowi schwytać Michaela Grecca.

6S4c6c97 Wszyscy zauważą
Wyrzuciłeś Derazia przez okno jego penthouse’u.

7S0eed56 Nazywam się Lincoln Clay
Przeszyłeś nożem głowę Santangela.

8S6e3ad2 Trochę na to za późno
Pomogłeś Enzowi w ucieczce.

9S4f8370 Biedny s…
Zabiłeś Judge’a Holdena.

10S9b6403 Będzie płonąć jak napalm
Spaliłeś Tommy’ego Marcano tak, że rodzona matka nie rozpozna jego szczątków.

11S9a3155 Było to ekscytujące
Pozostawiłeś Olivię Marcano, aby jej los sam się dopełnił.

12S5e3f88 A jednak do tego doszło
Pomściłeś Sammy’ego i Ellisa.

13S46d9d3 Coś, co muszę zrobić
Zabrałeś swoje rzeczy od Sammy’ego.

14Sf85078 Jak za starych czasów
Cassandra zgodziła się pomóc ci w zabiciu Marcana.

15Sab7d8a Pryskaj
Burke zgodził się pomóc ci w zabiciu Marcana.

16S86d126 Teraz jesteśmy wspólnikami
Vito zgodził się pomóc ci w zabiciu Marcana.

17S725466 Jasna sprawa, szefie
Odblokowałeś wszystkich współpracowników.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Zacznijmy od tego, że w grze mamy trzech bossów (Vita, Cassandre, Burke’a), a każdy z nich ma swoich pracowników, z których możesz korzystać, ale co wiadome, musisz ich najpierw odblokować. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy przekazywać dane dzielnice i podległe im biznesy. Przydzielaj następujące obszary poniższym bossom, co pozwoli Ci dodatkowo na wbicie innego trofeum, związanego z przeżyciem Vita, Cassandry i Burke’a.

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Poniżej lista wszystkich współpracowników:

Cassandra:

  • Handlarz bronią – Jackie DuVernay,
  • Rusznikarz – Clifton Jean-Baptiste,
  • Operatorka – Jennifer „Klik” Morgan,

Mafia III_20161226104914

Vito:

  • Consigliere – Betty Johnson,
  • Grupa uderzeniowa – Bobby „Kaczor” Navarro,
  • Lekarz mafii – Gianni Brunno,

Mafia III_20161226104933

Burke:

  • Dyspozytor policji – Fiona Davidson,
  • Zamachowiec Ira – Terry „Biskup” Daly,
  • Dostawa pojazdów – Hank McGahee,

Mafia III_20161226104948

18S441a59 IRA nie prosi
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Burke’a.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianego Burke’a. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Misje „Ira nie prosi” będą się opierać na kradzieży i odstawieniu samochodu we wskazane miejsce.

Mafia III_20161226104951 Mafia III_20161226105259

19S48b28b Potrzebuję przysługi
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Vita.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianego Vita. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Misje „Potrzebuję przysługi” będą się opierać na zabiciu wskazanego celu.

Mafia III_20161226104936 Mafia III_20161226105303

20S5ab1e2 Mam pistolet w ręku 
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Cassandry.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianej Cassandry. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Zadania „Mam pistolet w ręku” będą się opierać na kradzieży i dostarczeniu do bazy ciężarówek.

Mafia III_20161226104914Mafia III_20161226105256

21S88757e Gotówka w garści
Zgromadziłeś w portfelu i banku łączną sumę 150 000 $.
150 000$ musisz posiadać w jednym momencie gry, czyli w portfelu i w banku powinna być łącznie taka kwota. Jak tylko uzbierasz pokaźną kwotę na swoim koncie, szybko zdeponuj je do banku (przytrzymaj L1 i wybierz opcję Consigliere). Kasę zdobywasz przez wykonywanie misji głównych / pobocznych oraz zbieranie pieniędzy po przeciwnikach.

22Sb33bd9 Kotku, jesteś bogaczem
Ustukałeś 500 000 $.
Trofeum to powinno wpaść w trakcie drugiego podejścia do gry. Statystyki wewnętrzne po zaczęciu drugiego przejścia nie będą się zerowały, a co za tym idzie, dalej będziesz mógł uzbierać łącznie 500 000$. Jest tylko jeden szkopuł – nie liczy się do tego kwota stracona po zginięciu. Dlatego jak tylko uzbierasz pokaźną kwotę na swoim koncie, szybko zdeponuj je do banku (przytrzymaj L1 i wybierz opcję Consigliere). Kasę zdobywasz przez wykonywanie misji głównych / pobocznych oraz zbieranie pieniędzy po przeciwnikach.

23S912e7e Wymuszacz
Wycisnąłeś maksymalny zysk z jednej ze swoich organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Po przekazaniu bossom ich pierwszych dzielnic, pojawią się misje dodatkowe na danym terytorium, wystarczy wykonać wszystkie misje dla jednej z organizacji i trofeum będzie Twoje. Możesz je szybko zaznaczać z podglądu mapy, po naciśnięciu  (są te te z ikonką z dymkiem).

24S2a9ba4 Tkwimy w tym wszyscy razem
Zatrzymałeś przy życiu wszystkich podległych ci bossów, aż do rozdziału „A jednak do tego doszło”.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Gra posiada system biznesów i dzielnic. Po zabiciu/ocaleniu danego właściciela organizacji przestępczej, albo całej dzielnicy, masz wybór komu je przydzielić. Utrzymanie przy życiu danych bossów polega na przydzielaniu odpowiednich dzielnic i organizacji będących na danych terytoriach. Poniżej lista, według której musisz grać:

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska.

25S467e52 Tylko nas dwoje
Zatrzymałeś przy życiu tylko jednego podległego ci bossa, aż do rozdz. „A jednak do tego doszło”.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

To trofeum, przeciwnie do poprzedniego, polega na przyznaniu wszystkich dzielnic (czyli 6) i organizacji tylko jednemu, wybranemu bossowi. Reszta się w tym momencie zbuntuje i pojawi się opcja zabicia Cassandry, Burke’a, Vita. Ten, który posiada wszystkie dzielnice (oprócz dwóch, które są przydzielane automatycznie, podczas fabuły). Co ważne, nie wykonuj żadnych misji pobocznych dla bossów, których chcesz zabić!

26S07c465 Zaufanie
Sprawiłeś, że jeden z podległych ci bossów stał się wobec ciebie lojalny.
Patrz opis trofeum „Rodzina„.

27Sd88461 Rodzina
Sprawiłeś, że cała trójka podległych ci bossów stała się wobec ciebie lojalna.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Gra posiada system biznesów i dzielnic. Po zabiciu/ocaleniu danego właściciela organizacji przestępczej, albo całej dzielnicy, masz wybór komu je przydzielić. Utrzymanie przy życiu danych bossów polega na przydzielaniu odpowiednich dzielnic i organizacji będących na danych terytoriach. Poniżej lista, według której musisz grać:

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Co więcej, musisz wykonać wszystkie misje poboczne (łącznie jest ich 15) dla każdego z naszych bohaterów.

  • Cassandra: Mam pistolet w ręku
  • Vito: Potrzebuję przysługi
  • Burke: IRA nie prosi

28S35fda6 Pieniądze parzą w ręce
Wydałeś co najmniej 500 000 $.
Na szczęście to trofeum kumuluje się w dwóch przejściach, więc jeżeli zakończysz pierwszy raz fabułę i to trofeum Ci nie wpadnie – na spokojnie zacznij drugie przejście. Pieniądze możesz wydawać na różne sposoby – zakup broni, amunicji, materiałów wybuchowych, wynajmowanie grupy wsparcia, wynajęcie dyspozytorki policyjnej itd (gdy brak punktów bossów), a zdobywasz je głównie przez wykonywanie misji i zbieranie rozrzuconej gotówki po przeciwnikach.

29Sc30bd6 Gruby portfel
Zarobiłeś 10 000 $ od jednego z podległych ci bossów.
To trofeum wpadnie przy przechodzeniu gry z jednym żyjącym bossem, czyli wszystkie dzielnice i organizacje muszą zostać przyznane jednemu bossowi (Cassandrze, Vitowi lub Burke’owi). Gdy przydzielisz wszystkie organizacje i dzielnice (dzielnic, które możesz przydzielić jest 6) wybranej postaci, trofeum powinno wpaść przy zbieraniu gotówki z biurka siedziby żyjącego bossa.

30S272201 Nowy szef
Przeciągnąłeś na swoją stronę 16 bossów organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Bossowie oznaczeni są gwiazdką. Najważniejszą rzeczą jest to, że aby móc przeciągnąć bossów na swoją stronę, musisz założyć podsłuchy, w części dzielnicy, w której mają oni swoją siedzibę. Krótko opiszę jak wygląda cały system przejmowania terenów miasta. Musisz niszczyć pieniądze/towar, zabijać soldatich, przesłuchiwać pracowników w każdej dzielnicy. Gdy wyrządzisz wystarczające szkody, osoba zlecająca cały komplet misji, przedstawi Ci lokalizację bossa, którego w zależności od trofeum, jakie chcesz wbić – musisz zabić / ocalić. W grze jest 18 bossów, ale tylko 16 z nich możesz ocalić, dwóch zostanie zabitych z tokiem fabuły.

Tak wygląda skrzynka podsłuchu.
Tak wygląda skrzynka podsłuchu.
Urządzenia do posłuchów.
Urządzenia do posłuchów.

31S2f8782 Jeszcze nie dziś zdechniesz
Zrekrutowałeś 15 informatorów, którzy sypali na temat organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

W grze jest około 20 informatorów, których możesz przesłuchać i zrekrutować w swoje szyki. W przeciwieństwie do bossów, nie trzeba ich podsłuchiwać, więc najprościej mówiąc – strzelasz w delikwenta, podchodzisz do niego, przytrzymujesz przycisk i wybierasz opcję „OCAL”. Wszystkie tego typu misje są oznaczone wykrzyknikiem. Próbuj jak najszybciej łapać informatorów, ponieważ gdy Ci wsiądą do auta, to strasznie ciężko ich dogonić.

32Scc6c55 Posprzątane
Zabiłeś wszystkich bossów organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

To trofeum możesz zdobyć jeżeli zabijesz wszystkich (16) bossów organizacji przestępczych, w przeciwieństwie do trofeum „Nowy szef„. Tutaj tak naprawdę wystarczy nie podkładać podsłuchów, a jeżeli je zakładacie, to wybierajcie opcje „ZABIJ” przy każdym wyborze (zdjęcia powyżej).

33Sa6d737 Nie mogę wierzyć kapusiowi
Zabiłeś 15 informatorów, którzy sypali na temat organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

W grze jest około 20 informatorów, których możesz przesłuchać i zabić. Najprościej mówiąc – strzelasz w delikwenta, podchodzisz do niego, przytrzymujesz przycisk i wybierasz opcję „ZABIJ”. Wszystkie tego typu misje są oznaczone wykrzyknikiem. Próbuj jak najszybciej łapać informatorów, ponieważ gdy Ci wsiądą do auta, to strasznie ciężko ich dogonić.

34S44cb9f Pojemność 358 cali sześciennych
Przez 20 sekund jechałeś z prędkością co najmniej 120 m/h.
Trofeum wpadnie pewnie bez większego problemu. Wystarczy do tego szybki samochód, których od groma na ulicach, ale i również możesz je zamawiać z wyboru broni. Najlepiej robić to na autostradzie, ponieważ mimo wszystko jeździ na niej naprawdę mało aut, więc wbicie tego trofeum to tylko kwestia czasu.

35Sda73cc Test amortyzatorów
Wykonałeś w trakcie jazdy 50-metrowy skok i wylądowałeś na kołach.
Trofeum to polecam wykonywać szybkim samochodem, w miejscu przeze mnie wybranym (lokalizacja na filmiku). Wystarczy się trochę rozpędzić i dać się ponieść wiatrowi. 😉

36S3ad9e9 Drift w Nowym Bordeaux
Dryftowałeś w trakcie jazdy przez co najmniej 5 sekund.
Na internecie jest od groma sposobów, na prawdziwy drift przez 5 sekund, ale trofik ten najprościej zrobić po prostu przy użyciu szybkiego samochodu i wjechaniu na trawę. Gdy się już tam znajdziemy, skręcaj samochodem lewo/prawo, powodując ślizganie się samochodu (używaj ręcznego). W razie problemów – poniżej filmik.

37S6c44b4 Ostry zakręt
Wykonałeś 180-stopniowy zakręt przy dużej prędkości nie powodując przy tym żadnej kolizji.
Trofeum to powinno wpaść bez większego starania. Musisz wykonać 180 stopniowy zakręt, czyli jadąc, obrócić się w stronę, którą wcześniej jechałeś. Zrobisz to szybkim samochodem, przy użyciu hamulca ręcznego .

38Sf037b3 Niszczyciel
Wykonałeś 10 eliminacji pojazdów.
Eliminacje pojazdów są możliwe podczas pościgów, trofeum to niestety wpada z dużym opóźnieniem. Podczas jazdy samochodem, zaalarmuj policyjny radiowóz. Gdy ten zacznie Cię gonić, spójrz do tyłu i wyjmij broń, masz możliwość zmiany celi, a z doświadczenia wiem, że najlepiej strzelać w koła. Musisz strzelać tylko wtedy, gdy znacznik będzie zielony. Po wyeliminowaniu w ten sposób kilkunastu samochodów, trofik powinien pojawić się na Twoim koncie.

39S676af4 Specjalista ds. walki
Zabiłeś 300 wrogów za pomocą eliminacji.
Eliminacja to po prostu walka wręcz. Do tego trofeum wliczają się zarówno eliminacje podczas zwykłej walki, z zaskoczenia i brutalne eliminacje. Zabijaj wrogów (mafiozów i policjantów) .

40S1e98dc Cicho sza
Wykonałeś 100 eliminacji z zaskoczenia.
Trofeum powinno wpaść podczas fabuły, o ile nie wszczynasz od razu alarmów. Eliminacja z zaskoczenia polega na cichym podejściu do przeciwnika , a następnie naciśnięciu . Można je wykonywać zarówno na wrogich mafiozach jak i policjantach.

41S84addc Pogrzeb z zamkniętą trumną
Wykonałeś 50 brutalnych eliminacji.
Kolejne proste trofeum. Brutalne eliminacje wykonuje się przez przytrzymanie  i puszczenie go, gdy ten znajduje się w drugiej części znacznika. Musi być to wykonane podczas walki wręcz. Zabij w ten sposób 50 przeciwników (mogą być też policjanci), a trofeum będzie Twoje.

42S056bd0 Delikatne zmiękczanie
Osłabiłeś organizację przestępczą poprzez zabicie wszystkich jej soldati.
Podczas fabuły będziesz przejmował organizacje przestępcze na terenie różnych dzielnic. Polega to na wykonywaniu konkretnych zadań, w wyniku czego interesy poszczególnych organizacji będą traciły pieniądze. Twoim zadaniem jest wykonanie wszystkich misji z czaszką, które polegają na zabiciu soldatich. W zależności od dzielnicy może być ich nawet 5. Po zabiciu wszystkich, trofeum wpadnie.

Mafia III_20170101133643

43Scabb35 Cała naprzód!
Zaatakowałeś organizację przestępczą bez uprzedniego zabicia żadnego z jej soldati.
Podczas fabuły będziesz przejmował organizacje przestępcze na terenie różnych dzielnic. Polega to na wykonywaniu konkretnych zadań, w wyniku czego interesy poszczególnych organizacji będą traciły pieniądze. Twoim zadaniem jest zniszczenie danej kwoty, bez zabijania soldatich, którzy są zaznaczeni na mapie jako czaszki. Wykonuj wszystkie inne misje, tylko nie te, które polegają na zabiciu przeciwnika. Po zejściu do zera, udaj się do przyjaciela, aby dostać informacje o bossie organizacji i w tym momencie też wpadnie trofeum.

Mafia III_20161008184630

44Sab5a15 Standardowa sieć informacji
Podłożyłeś podsłuchy w biznesie heroinowym w Delray Hollow,

45Sf04ea0 Rekrut 5 grupy sił specjalnych
W przeciągu 5 sekund wykonałeś 5 strzałów w głowę.
Najtrudniejsze trofeum w grze, które można wykonać praktycznie w każdym momencie, podczas misji głównych, czy też podczas swobodnego przechodzenia. Zacznijmy od tego w co najlepiej się zaopatrzyć:

  • Karabin Hartmann .30
  • Wrzeszczący zemi (materiał wybuchowy)

Obie rzeczy możesz kupić u handlarza bronią. Teraz udajemy się w jakieś miejsce, w którym znajduje się dużo przeciwników (posterunek policji/misja) – lokacje na poniższych screenach lub filmiku. Cała strategia polega na tym, że musisz rzucić zemi w jedno miejsce, aby przeciwnicy zebrali się w grupę (najlepiej 6-8 osobową). Materiały wybuchowe możesz zmieniać w wyborze broni, przez naciśnięcie . Gdy to nastąpi, wybierasz karabin z ekwipunku, celujesz w głowy przeciwników i zabijasz jednego po drugim. W razie problemów, służę poniżej pomocą wizualną. 😉

46S65fffb Smacznego!
Nakarmiłeś aligatora ludzkim ciałem.
Osobiście zrobiłam to trofeum podczas jednej z misji głównych („Uratuj Alvareza”). Wystarczy wziąć ciało zabitego przez nas wroga (ale może być to też cywil), po czym wrzucić go do wód rzeki. Po kilku sekundach zostanie on zjedzony przez aligatora.

47Sa6f7e6 Następnym razem płyń szybciej
Zostałeś pożarty przez aligatora.
Wystarczy udać się na południe mapy i wskoczyć do wód rzeki. Po kilkunastu sekundach zostaniesz zaatakowany przez aligatora, co w konsekwencji spowoduje śmierć Lincolna.

48S8fb0ba Coś przez to powiedzieć
Wykonałeś serię co najmniej 3 brutalnych eliminacji.
Kolejne proste trofeum. Brutalne eliminacje wykonuje się przez przytrzymanie  i puszczenie go, gdy ten znajduje się w drugiej części znacznika. Musi być to wykonane podczas walki wręcz, a trofeum wpadnie, gdy zabijemy w ten sposób 3 przeciwników pod rząd.

49S044e79 Kod 112
Ukradłeś radiowóz.
Radiowozy są zaznaczone na minimapce jako niebieskie auta. Wystarczy ukraść jeden z nich i trofeum wpadnie. Co więcej, jedna z misji wymaga kradzieży policyjnego wozu, więc trofeum to jest nie do pominięcia.

50Se39e43 Ryzyko ubezpieczeniowe
Uciekłeś ze strefy policyjnej po tym, jak ścigano cię przez 2 minuty.
Bardzo proste trofeum, które polega na pozostaniu w czerwonej strefie przez 2 minuty. Strefa ta jest aktywna, gdy ściga Cię policja i jesteś na ich widoku. Gdy znikasz z ich oczu staje się ona niebieska. Przejedź jakiegoś przechodnia, a świadek zadzwoni na policję, gdy ta przyjedzie, baw się z nimi w kotka i myszkę przez 2 minuty, a następnie ucieknij – do tego polecam szybki samochód i zaopatrzenie w pistolet z amunicją, którym będziesz mógł strzelać w opony policyjnego wozu (strzelaj, gdy podczas celowania zauważysz zielony znacznik). Trofeum te łatwo też zrobić podczas wykonywania fabuły, ponieważ często finalnym celem misji będzie ucieczka policji.

51S04503d Nawet się nie zorientował
Zabiłeś przeciwnika w przeciągu 2 sekund od otwarcia drzwi kopniakiem.
Bardzo proste trofeum, które będziesz mógł zrobić praktycznie w każdej dzielnicy (gdy będziesz je przejmował). Często przeciwnicy znajdują się w środku budynków, więc strategia na to trofeum jest taka, że stoisz przed zamkniętymi (koniecznie na kłódkę) drzwiami, strzelasz, aby przeciwnicy wszczęli alarm i czekasz aż jakiś wróg podejdzie (ale nie otworzy!) drzwi – możesz podświetlać wrogów przez naciśnięcie panela dotykowego. Teraz wystarczy nacisnąć  i w ciągu dwóch sekund zabić przeciwnika.

52S42701b Flambirowanie
Sprawiłeś, że 10 twoich przeciwników zabiło się swoim własnym koktajlem Mołotowa.
Na tym trofeum trzeba się skupić podczas przechodzenia fabuły. Wielu przeciwników podczas przejmowania dzielnic rzuca w Ciebie koktajlem Mołotowa. Rzucają nimi tylko przeciwnicy ukryci za jakimiś przeszkodami i przeważnie nieposiadający shotguna. Twoim zadaniem jest strzelić raz w przeciwnika, gdy ten rzuca wspomnianą bronią, w konsekwencji czego wróg zginie przez podpalenie. Niestety trofeum jest trochę zbugowane, bo nie zawsze zaliczy nam killa, szczególnie jak w krótkim odstępie czasu zginiemy. Ale na pocieszenie, zaczynając nową grę, wszystkie kille zostaną przeniesione na nowy zapis, więc jeżeli w ciągu gry zabiłeś np. 8 przeciwników, to po wybraniu nowej gry, wystarczy zabić jeszcze 2.

Jedyne co mogę polecić to zabijać chodzących przeciwników, a Ci, którzy zostają za przeszkodami (z dużym prawdopodobieństwem) będą rzucać w Ciebie mołotowem, wcześniej nawet wykrzykując, że będą go używali.

53Sce41d7 Dobra zabawa
Wypatroszyłeś Lou Marcana jak rybę.

54S76acf4 Powiązanie z Kubą
Wytropiłeś i zabiłeś Franka Paganiego.

55S20eb39 Trwa wojna
Spaliłeś ukrzyżowanego Remy’ego Duvalla.

56S13db80 Jezuita w Nowym Meksyku
Pomogłeś Alvarezowi w ucieczce.

Materiał napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.