Manual Samuel – Poradnik do trofeów i opinia

(Z)Ręczny Samuel – dziecko Symulatora Chleba i QWOP.

manualsamuel malyMateriał zrealizowany dzięki uprzejmości Premier Entertainment Arts Culture.

trofeaInformacje ogólne:trofea

Stopień trudności platyny: 2/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox6 / srebrox10 / brazx11
Ilość trofeów offline: 28
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2+ (1x single player, 1x coop, 1x speed run – wybrane rozdziały)
Trofea możliwe do pominięcia: Character-Driven Story braz Hippie Boy braz …Then Blew It Up braz
Zglitchowane trofea: 0
Czas do zdobycia platyny: 3-5 godzin

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak to jest, że oddychasz, a nawet nie zdajesz sobie sprawy? Dzieje się to samo z siebie i nie musisz się nad tym zastanawiać. Oczywiście zaraz po przeczytaniu tych słów Twój mózg zacznie się baczniej przyglądać tej czynności i włożysz dużo wysiłku w to, żeby się nie udusić. Na szczęście minie to po kilku sekundach i wrócisz do błogiej nieświadomości o swoich najistotniejszych czynnościach życiowych.

Mój chłopak trafił do piekła i jedyne, co mi przywiózł to ta koszulka.
Mój chłopak trafił do piekła i jedyne, co mi przywiózł to ta koszulka.

Bohater gry Manual Samuel nie ma takiego szczęścia. Po tym, jak zostaje potrącony przez ciężarówkę trafia do Piekła. Na swoje szczęście Śmierć postanawia dać mu drugą szansę, pod warunkiem, że ręcznie sterując funkcjami swojego ciała, nie umrze przez kolejne 24 godziny. I tutaj do gry wkraczamy my, przy pomocy kontrolera sterując nogami i rękami Samuela, a także mrugając jego oczami, oddychając za niego i utrzymując wyprostowany kręgosłup. Zabawa czerpie garściami z mechaniki gier, takich jak Symulator Chleba, lecz oferuje również spójną i miejscami zabawną historię.

Aj... moje plery...
Aj… moje plery…

To jednak sterowanie Samuelem jest głównym elementem rozrywki. W ośmiu niedługich rozdziałach nie ograniczymy się tylko do poruszania bohaterem. W jednym z poziomów prowadzimy samochód wyposażony, oczywiście, w manualną skrzynię biegów. W innym zasiadamy za sterami dużego mecha, który jest wyposażony w karabin i wyrzutnię rakiet. Dzięki temu gra, mimo iż jest krótka – można ją bez problemu ukończyć w dwie godziny – oferuje zróżnicowaną zabawę.

Jedną z misji studia Perfectly Paranormal jest przywrócenie świetności grom 2D utrzymanych w kreskówkowej, animowanej stylistyce. Manual Samuel przywodzi na myśl staroszkolne przygodówki point’n’click, takie jak Monkey Island czy Broken Sword. Jako wielki fan tego, niestety zapomnianego, gatunku, byłem bardzo zadowolony z takiego nastawienia deweloperów gry a efekt końcowy tylko potwierdza, że przywiązują do tego elementu dużą wagę. Gdyby kiedykolwiek postanowili zastosować podobną stylistykę do prawdziwej gry przygodowej i utrzymaliby do tego lekkość dialogów i atmosfery, na pewno byłbym takim tytułem zainteresowany. Również i w warstwie dźwiękowej Manual Samuel ma do zaoferowania kilka ciekawych elementów. Mimo iż muzyka występuje w grze raczej szczątkowo, wszystkie kwestie dialogowe są czytane przez aktorów. Dodatkowo, poczynaniom naszego bohatera wtóruje narrator, który nie przepuści żadnej okazji, żeby wyśmiać nasze porażki – upadek ze schodów, przypadkowy szpagat i tym podobne.

'S' znaczy Super Gość!
‚S’ znaczy Super Gość!

Jeśli w ostatnim czasie brakowało Ci gry, która oferuje niezobowiązującą rozrywkę, nie przesadza z poziomem trudności i nie stara się komplikować warstwy fabularnej, Manual Samuel może Cię zainteresować. Gra jest wystarczająco krótka, aby nie znudzić, w zasadzie prostą, mechaniką gry. Wciskanie na przemian r2 i l2 przez kolejne trzy godziny pozostawiłoby mnie w zupełnie innym nastroju. Tymczasem, do samego końca rozrywki deweloperzy rzucają nam pod nogi kolejne wyzwania, co powoduje, że kilka godzin spędzonych z Samuelem nie jest czasem straconym. Jeśli dodatkowo uważasz, że Symulatorowi Chleba brakowała osobowości to dialogi i zabawna fabuła w Samuelu na pewno wywołają na Twojej twarzy niejeden uśmiech.

Plusy:

  • zróżnicowana rozgrywka,
  • kreskówkowa grafika,
  • śmieszne dialogi,
  • długość,

Minusy:

  • mała regrywalność,
  • zbyt dużo ‚kupnych’ żartów,
  • tak częste wciskanie r2 i l2 nie może być zdrowe dla kontrolera.

Krok po kroku:

Sterowanie:
Gra stopniowa wprowadzi Cię w mechanikę poruszania Samuelem. Oto podstawowe czynności, które musisz za niego wykonywać:

  • r2 Ruch ‚bliską’ nogą
  • l2 Ruch ‚daleką’ nogą
  • x Mruganie
  • kwadrat Wdech
  • kolko Wydech
  • R1 Kontekstowa akcja ‚bliską’ ręką
  • L1 Kontekstowa akcja ‚daleką’ ręką

Sterowanie zmienia się jednak w niektórych rozdziałach.

Rozdział 4 – jazda samochodem

  • r2 Wciśnięcie sprzęgła
  • l2 Wciśnięcie gazu/hamulca
  • 7Hgm15b – Zmiana nogi gaz/hamulec
  • dpgora Zmiana ręki kierownica/biegi
  • L1 Zmiana biegu (gdy ręka na gałce od skrzyni biegu) / Skręt w lewo (gdy ręka na kierownicy)
  • R1 Skręt w prawo

Rozdział 7 – Sterowanie robotem

  • R1 Strzał z wybranej broni
  • kolko Przełączanie broni
  • L1 Tarcza / rzut Śmiercią
  • kwadrat Przełączanie tarcza/Śmierć

Rozdział 8 – Sterowanie demonem

  • R1 Atak ‚bliską’ ręką
  • L1 Atak ‚daleką’ ręką
  • R1 + L1 Blok

Krok 1. Ukończenie gry w trybie jednoosobowym

Przy pierwszy, przejściu gry nie musisz za bardzo zwracać uwagi na trofea, gdyż wszystkie rozdziały będziesz musiał przejść ponownie w trybie kooperacyjnym. Dodatkowo, część trofeów może naturalnie wpaść przy atakach czasowych, które rozgrywają się w sekcjach z części fabularnej gry. Na koniec jest też możliwość wybierania poszczególnych rozdziałów gry, a są one na tyle krótkie, że bez problemu dojdziesz do miejsca, które wymagane jest do odblokowania jakiegoś trofeum. Pamiętaj, aby nie przeskakiwać żadnego przerywnika filmowego, aby nie zablokować trofeum Character-Driven Story braz. Po ukończeniu gry pierwszy raz powinny się odblokować następujące trofea:

  • Feces Happen srebro
  • To Hell With Hell srebro
  • Bad Everything Day srebro
  • Carpoolin’ srebro
  • Ok Papa srebro
  • All In A Day’s Work srebro
  • No Child Left Behind srebro
  • No Refunds! zloto
  • Good Job, Sam! zloto
  • Character-Driven Story braz

Krok 2. Ukończenie gry w trybie kooperacyjnym

O ile zabawa w poruszanie Samuelem na dwa pady może być przednia, autorzy gry pozwalają na dowolne mapowanie kto będzie odpowiedzialny za którą akcję bohatera. Do zdobycia trofeum w pojedynkę wystarczy więc tylko drugi pad. Polecam przypisanie do niego tylko jednej akcji – prawego analoga. Nie jest ona nigdy potrzebna ‚nagle’ a do tego trącenie prawego dżojstika jest łatwe nawet bez odrywania rąk od podstawowego kontrolera. Jeśli grasz bez drugiej osoby i nie interesuje Cię oglądanie przerywników filmowych, przeskocz co najmniej jeden z nich, aby zdobyć Skip Right To The Action braz. Po ukończeniu gry po raz drugi odblokujesz trofeum:

  • Good Job, Sams! zloto
  • Skip Right To The Action braz

Krok 3. Speed run

Autorzy gry wybrali z niej sześć fragmentów, które opakowali w format prób czasowych. Po dwukrotnym przejściu gry nie powinno być większych problemów z opanowaniem Samuela i pobiciem zaproponowanych czasów. Strategie oraz filmiki pokazujące ‚złote’ czasu znajdziesz w opisie trofeum. Po pokonaniu wyzwań odblokujesz trofea:

  • Bronze Before Brains braz
  • Silver Spoon In His Mouth srebro
  • Golden Furniture zloto

Krok 4. Czyszczenie

Część z trofeów wymienionych poniżej powinno wpaść naturalnie podczas gry. Do odblokowania pozostałych, szczególnie #Hashtag zloto, posłuż się naszym poradnikiem. Wybieraj rozdziały, w których wymagane jest wykonanie konkretnych czynności aby zdobyć:

  • Treat Yourself Twice A Day srebro
  • Take My Breath Away zloto
  • Slow Down Dude! braz
  • Wordsmith braz
  • Robocorpse srebro
  • Blink 2000 Times For Yes braz
  • #Hashtag zloto
  • Hippie Boy braz
  • Made Tony Open A Cafe… braz
  • …Then Blew It Up braz
  • Stairway To The Living Room braz
  • Piss Perfect braz
  • HOLY FECES! platyna

Poradnik:

1saf0758 HOLY FECES! platyna
Unlock all the Achievements in Manual Samuel.
Jedynym większym wyzwaniem na drodze do Platyny jest tryb speed run. Samo pokonanie gry, znalezienie wszystkich hashtagów oraz wykonanie specjalnych czynności do odblokowania większości trofeów nie powinno sprawić problemów. Dwukrotne przejście gry powinno pomóc w opanowaniu ruchów Samuela na tyle, że w trybie czasowym będziesz się mógł skupić raczej na strategii ich pokonania a nie na mechanice sterowania bohaterem. Wszystkie ‚złote’ czasy są opisane przy trofeum Golden Furniture zloto i towarzyszą im filmiki pokazujące, jak najlepiej się do nich zbliżyć.

2s4dca78
Feces Happen srebro
Completed Level 1.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu pierwszego poziomu gry, gdy Samuel zostanie potrącony przez śmieciarkę.

3s47bd00 To Hell With Hell srebro
Completed Level 2.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu drugiego poziomu gry, gdy Śmierć odsyła Samuela na ziemię.

4s453b2e Bad Everything Day srebro
Completed Level 3.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu trzeciego poziomu gry, gdy Samuel wsiądzie ze Śmiercią do samochodu.

5s62dcdc Carpoolin’ srebro
Completed Level 4.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu czwartego poziomu gry, gdy Samuel dojedzie do pracy.

6se8d2d8 Ok Papa srebro
Completed Level 5.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu piątego poziomu gry, po tym, jak ojciec odeśle Samuela do pracy w piwnicy.

7s9d3223 All In A Day’s Work srebro
Completed Level 6.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu szóstego poziomu gry, gdy Samuel ‚zgłosi się’ do walki z robotami.

8sc2bbfd No Child Left Behind srebro
Completed Level 7.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu siódmego poziomu gry, po rozniesieniu sierocińca w pył.

9s41f7e6 No Refunds! zloto
Completed Level 8.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po ukończeniu ósmego poziomu gry, po wygraniu walki z Szatanem.

10s3c3c22 Treat Yourself Twice A Day srebro
Drank two cups of coffee.
Rozdział 3. Gdy znajdziesz się na dole w kuchni, po lewej stronie od drzwi zobaczysz automat z kawą. Naciśnij przy nim L1 aby przygotować kubek kawy. Następnie ostudź ją kilkoma wdechami i wydechami kwadrat/kolko. Jak znad kubka zniknie para, podnieś go przyciskiem L1. Na górze ekranu pojawi się pasek. Naciśnij trojkat tak, aby znacznik Śmierci znalazł się w niebieskim obszarze, aby wypić kawę. Powtórz czynność dwukrotnie. Jeśli nie ostudzisz kawy lub nie trafisz znacznikiem w niebieskie pole, nie uda Ci się wypić kawy. Ekspres ma do wydania tylko trzy porcje, więc musisz być skuteczny dwa na trzy razy.

11sc19d4e Take My Breath Away zloto
Completed Sams house only breathing in 15 times.
Rozdział 3. Oddychaj tylko wtedy, gdy Samuel zrobi się całkiem niebieski, co blokuje inne czynności. Unikaj też opcjonalnych zadań, takich jak zakładanie butów, jedzenie śniadania czy picie kawy, które zabierają czas i powodują, że bohater będzie musiał wziąć powietrza w usta. Przy szybkiej grze, dom opuścisz bez problemów oddychając niecałe 10 razy. (Patrz filmik Golden Furniture zloto – Sam Awakens). Trofeum nie odblokuje się w trybie czasowym.

12se2ceb4 Slow Down Dude! braz
Drove 150 km per hour.
Rozdział 4. Aby rozpędzić samochód do 150 km/h musisz wrzucić co najmniej 4. bieg. Najłatwiej poczekać z tą czynnością, gdy do samochodu dosiądzie się Wojna. Gdy będzie Ci mówić, żebyś zatrzymał samochód, nie rób tego, tylko spokojnie rozpędź się jak najbardziej. W tym fragmencie gry nic nie wyskoczy Ci przed maskę, więc jedynym wyzwaniem jest opanowanie zmiany biegów, lecz nie powinno to być dużym problemem.

13sd29d0a Wordsmith braz
Spoke perfectly.
Rozdział 5. Samuel zgubił swoją kartę dostępową i musi poprosić pracownika recepcji o wydanie nowej. Minigra symulująca mowę polega na wcelowaniu znacznikiem w podświetloną na zielono grupę liter. Wymaga to trochę wprawy, aby wyczuć jaką bezwładność ma znacznik po wciśnięciu trojkat. Trofeum nie wymaga 100% skuteczności i może być odblokowane nawet z jednym błędem.

14sa92026 Robocorpse srebro
Killed every robot.
Rozdział 7. Samuel musi pokonać większość robotów, jakie staną mu na drodze w tym rozdziale. Jedynie ‚biegacze’ są w stanie zadać mu cios i uciec z ekranu. Celuj do nich wyłącznie z karabinu, który szybciej się przeładowuje. Nawet jeśli spudłujesz za pierwszym razem, będziesz mieć okazję do ponownego strzału. Umiejscowienie przeciwników jest stałe, więc jeśli któryś z biegaczy Ci umknie, spróbuj zapamiętać, gdzie miało to miejsce i bądź gotów podczas kooperacyjnego przechodzenia gry. Jeśli i to nie pomoże, powtórz rozdział z menu wybierania poziomów. (Patrz filmik Golden Furniture zloto – Sam Blasts).

15s1e4ab2 Good Job, Sam! zloto
Completed Story Mode Single Player,
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po pokonaniu gry w trybie solo.

16sac2909 Good Job, Sams! zloto
Completed Story Mode Co-Op.
Nie do ominięcia. Odblokowuje się po pokonaniu gry w trybie coop.

17s0f8b33 Bronze Before Brains braz
Got bronze or higher on every time trial.
Patrz opis trofeum Golden Furniture zloto

18s3c83a7 Silver Spoon In His Mouth srebro
Got silver or higher on every time trial.
Patrz opis trofeum Golden Furniture zloto

19sa66f8f Golden Furniture zloto
Got gold on every time trial.
Czasy do zdobycia złotych medali w trybie czasowym nie są przesadnie wyśrubowane, jeśli dobrze poznasz strukturę poziomów i nie masz problemów z opanowaniem sterowania Samuelem. Filmik poniżej pokaże Ci, jak w łatwy sposób pokonać ‚złote’ czasy.

  1. Sam Awakens (00:07). Najpierw umyj zęby, jak najszybciej wciskając trojkat. Następnie skorzystaj z toalety, starając się nie uronić ani kropli, aby nie stracić na wskaźniku czystości. Weź prysznic i wyjdź z pierwszego pomieszczenia. W holu udaj się od razu w prawo i wejdź do garderoby. Ubierz spodnie i koszulę, zignoruj buty. Spadnij ze schodów i szybko podnieś się, wciskając dpgora. Idź w prawo, nie zatrzymując się nawet wtedy, gdy kamera najedzie na telewizor – w tym czasie dalej wciskaj r2 i l2. Zignoruj śniadanie i kawę. Dojdź jak najszybciej do drzwi i je otwórz.
  2. Sam Drives (03:23). Jak najszybciej rozpędź samochód do najwyższego biegu i słuchaj Śmierci, gdy każe Ci unikać staruszek. Jeśli będziesz musiał zatrzymać samochód, na pewno nie uda Ci się zdobyć złotego pucharu w tym rozdziale.
  3. Sam Shows Up (05:45). Podejdź do pracownika recepcji i szybko złóż zdania, prosząc o kartę dostępu. Jeśli któraś z liter jest daleko, możesz od razu wcisnąć trojkat i popełnić kilka błędów, a i tak zostaniesz zrozumiany. Po odebraniu karty wejdź po schodach i od razu skieruj się do swojego biura, nie podchodząc do biurka sekretarki. W biurze zignoruj automat z kawą i podejdź do automatu z grą po prawej stronie pokoju.
  4. Sam Works (07:21). Aktywuj roboty od najbliższego do najdalszego. Po zaktywowaniu trzeciego robota, od razu otwórz drzwi do drugiej sekcji pomieszczenia, lecz udaj się w lewo po kolejny przedmiot potrzebny do zaktywowania dużego robota. Pospiesz się, żeby nie zamknęły się drzwi. Wracając do miejsca, w którym podnosisz przedmioty, po drodze otwórz drzwi, które się za Tobą zamkną. Nie można otworzyć drzwi, trzymając zielony przedmiot. Gdy otworzysz drzwi, plując na nie wodą, weź głęboki oddech i idź szybko w lewo, nie przejmując się rozmytym ekranem. Nie musisz mrugać ani oddychać aby dotrzeć do końca poziomu.
  5. Sam Blasts (09:44). Ten poziom wymaga najwięcej precyzji. Naucz się dokładnie gdzie pojawiają się jacy przeciwnicy. Gdy tylko możesz, używaj rakietnicy, aby pokonać roboty jednym strzałem. Nigdy nie używaj z umiejętności Śmierci, gdy masz aktywną rakietnicę. Bez towarzysza na plecach nie jesteś w stanie zmienić broni, a czekając na przeładowanie rakietnicy tracisz czas. Gdy dojdziesz do bossa, za każdym razem, gdy robo-pokojówka zdeaktywuje tarczę, strzelaj do niej systemem rakieta-karabin-karabin-rakieta-karabin-karabin. W ten sposób będziesz w stanie ją pokonać w zaledwie dwóch podejściach.
  6. Sam Dies Again (14:32). Jak tylko wydostaniesz się z więzienia idź w lewo, nie zatrzymując się do walki z demonami, którzy będą próbowali Cię powstrzymać. Gdy dojdziesz do niewidzialnej ściany, spamuj atakami z lewej i prawej ręki, dopóki nie pokonasz wszystkich demonów. Podczas walki z Szatanem, naucz się szablonów poszczególnych faz ataków:
    1. Blok. Szpagat. Blok. Szpagat. Minigra ‚mówienie’.
    2. Blok. Szpagat. Blok. Blok + siłowanie. Minigra ‚mówienie’.
    3. Szpagat. Blok + siłowanie. Szpagat. Blok + dmuchanie. Minigra ‚mówienie’.
    4. Gaszenie płomieni. Blok. Szpagat. Blok.
    5. Gaszenie płomieni. Blok + dmuchanie. Blok + siłowanie. Minigra ‚mówienie’.
    6. Gaszenie płomieni. Blok + dmuchanie.
    7. Złap miecz i rękę Szatana (R1 i L1) i idź w prawo (r2 i l2).

26sb86958 Blink 2000 Times For Yes braz
Blinked 2000 times.
Samuel mruga, gdy wciśniesz x. Bez tej czynności, po pewnym czasie ekran staje się rozmyty i bardzo jasny, co utrudnia grę. Mrugnięcie 2000 razy nie musi odbyć się w trakcie jednej rozgrywki, więc przechodząc grę dwukrotnie i pokonując tryb czasowy, najprawdopodobniej naturalnie odblokujesz to trofeum. W przeciwnym razie włącz dowolny rozdział, w którym masz pełną kontrolę nad bohaterem i wciskaj x do momentu zdobycia pucharu.

27s82c4cf Character-Driven Story braz
Watched all cinematics without skipping.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby odblokować to trofeum, nie możesz przeskoczyć żadnego z przerywników filmowych serwowanych między rozdziałami, a czasami w ich trakcie. Podczas pierwszego przejścia gry nigdy nie wciskaj x gdy zobaczysz podpowiedź do przeskoczenia filmu.

28s4ceca3 #Hashtag zloto
Found every hashtag.
W grze znajdują się 32 hasztagi, z czego jeden pojawia się dwukrotnie. Część z nich pojawia się samoistnie podczas gry, lecz pozostałe są ukryte i wymagają wykonania konkretnej czynności. Poniżej znajduje się lista wszystkich hasztagów wraz z opisami, gdzie je znaleźć. Dla ułatwienia, przygotowaliśmy też film pokazujący je wszystkie.

  1. (00:07) Rozdział 1. #Mochspecchiatchidobbino (LowFat). Pojawia się, gdy Samuel pije kawę.
  2. (00:21) Rozdział 1. #FracturedJawbone. Pojawia się, gdy dziewczyna uderza Samuela butelką.
  3. (00:33) Rozdział 1. #comedy. Pomijalne. Gdy Samuel ma przejść przez ulicę do dziewczyny, zacznie się odgrywać scenka ze śmieciarką. Przerwij ją, trzymając x. Hasztag pojawi się, gdy kierowca pojazdu zwymiotuje w kabinie.
  4. (01:00) Rozdział 2. #BusForBoat. Pomijalne. Gdy przejmiesz kontrolę nad Samuelem na początku drugiego rozdziału, pójdź w lewo za przystanek autobusowy, gdzie zobaczysz łódkę. Narrator skomentuje fakt, że łódka nie działa, po czym na ekranie pojawi się hasztag.
  5. (01:12) Rozdział 2. #SeenEnoughPomijalne. Po rozmowie ze Śmiercią pójdź w prawo, gdzie nowym mieszkańcom piekła przydzielane są prace. Odczekaj chwilę. Gdy demon w czapce uda się na przerwę, narrator powie, że widziałeś już wystarczająco dużo widziałeś a na ekranie zobaczysz hasztag.
  6. (01:33) Rozdział 3. #BlinkingAndBreathing. Pojawi się na początku rozdziału 3, gdy nauczysz się mrugać i oddychać.
  7. (02:12) Rozdział 3. #CleanTeeth. Pojawi się po umyciu zębów.
  8. (02:33) Rozdział 3. #TookALeak. Pojawi się po skorzystaniu z toalety.
  9. (02:33) Rozdział 3. #HorriblyPomijalne. Aby odblokować ten hasztag, przy sikaniu NIE celuj do muszli.
  10. (02:53) Rozdział 3. #NiceAndClean. Pojawi się po umyciu zębów, wysikaniu się i wzięciu prysznica.
  11. (04:14) Rozdział 3. #Explorer. Pomijalne. Po wyjściu z pierwszego pomieszczenia w domu Samuela, zrób kilka kroków w lewo, aby odblokować hasztag.
  12. (04:27) Rozdział 3. #WearPants. Załóż spodnie.
  13. (04:41) Rozdział 3. #FullyClothed. Załóż spodnie i koszulę.
  14. (04:56) Rozdział 3. #AteSomeFoodPomijalne. W kuchni na stole leży talerz z jedzeniem. Zjedz jedną łyżkę posiłku.
  15. (05:14) Rozdział 3. #AteSomeMoreFoodPomijalne. Jak wyżej. Zjedz drugą łyżkę.
  16. (05:26) Rozdział 3. #AteAllTheFoodPomijalne. Jak wyżej. Zjedz ostatnią łyżkę.
  17. (05:35) Rozdział 3. #DrinkCoffee (opcja 1)Pomijalne. Przed wyjściem z domu, przy drzwiach, skorzystaj z automatu do kawy i wypij przynajmniej jeden kubek.
  18. (05:59) Rozdział 4. #OhFudge. Pojawi się, gdy spowodujesz wypadek samochodem.
  19. (06:15) Rozdział 4. #NoDealPomijalne. Gdy Śmierć poprosi Samuela o ostatni kawałek życie i żeby mrugnął dwukrotnie, nie rób nic, dopóki nie pojawi się hasztag.
  20. (07:12) Rozdział 5. #PestControl. W lobby fabryki stoi robo-pokojówka. Hasztag pojawi się, gdy się do niej zbliżysz.
  21. (07:12) Rozdział 5. #RestControl. Jak wyżej.
  22. (07:12) Rozdział 5. #GuestControl. Jak wyżej.
  23. (07:24) Rozdział 5. #Pling. Zadzwoń dzwonkiem, żeby poprosić pracownika recepcji o nową kartę dostępu.
  24. (07:36) Rozdział 5. #HelloIngridPomijalne. Gdy wejdziesz przez pierwsze drzwi do swojego biura, podejdź do biurka sekretarki. Hasztag pojawi się po wysłuchaniu kwestii drugiego pracownika, stojącego obok Ingrid.
  25. Rozdział 5. #DrinkCoffee (opcja 2)Pomijalne. Po wejściu do właściwej części swojego biura, skorzystaj z automatu z kawą.
  26. (08:03) Rozdział 6. #WhyNotPomijalne. Na samym końcu po prawej stronie piwnicy znajduje się pojemnik z wodą. Zanim zaktywujesz wszystkie roboty, skorzystaj z niego i napij się wody.
  27. (08:18) Rozdział 7. #BlewUpLibraryPomijalne. Patrz opis do #BlewUpEverything.
  28. (08:28) Rozdział 7. #BlewUpRobertPomijalne. Patrz opis do #BlewUpEverything.
  29. (08:41) Rozdział 7. #BlewUpTonyPomijalne. Patrz opis do #BlewUpEverything.
  30. (08:55) Rozdział 7. #BlewUpEverythingPomijalne. Sterując robotem, spudłuj rakietnicą, gdy spotkasz grupę wrogów. Spowoduje to, że budynek, przed którym walczycie, zostanie rozwalony. Aby odblokować ten hasztag, i trzy wcześniejsze, zrób to przy każdym nowym starciu, posyłając rakiety, w każdy możliwy budynek.
  31. (09:05) Rozdział 8. #PoorSatanPomijalne. Gdy ‚wygrasz’ pojedynek z Szatanem, a ten będzie podziwiał fakt, że Śmierć udało się w końcu wykonać kickflipa, będziesz mógł podnieść z ziemi miecz, aby ostatecznie pokonać diabła. Nie rób tego jednak, dopóki na ekranie nie pojawi się hasztag.
  32. (09:57) Scena końcowa. #Awwww. Pojawi się podczas ostatniej sceny z dziewczyną w kawiarni, gdzie zaczynała się gra.

20s3c616c Skip Right To The Action braz
Skipped a cinematic.
W przeciwieństwie do Character-Driven Story braz, to trofeum zmusi Cię do przeskoczenia przynajmniej jednego przerywnika. Jest to i tak wymagane do trofeum #Hashtag zloto, lecz możesz opuścić wszystkie scenki filmowe podczas przechodzenia gry w trybie kooperacyjnym.

21s3288ea Hippie Boy braz
Went to work without shoes.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W trzecim rozdziale, gdy będziesz zakładał spodnie i koszulę, nie wykonaj akcji, które pojawią się przy butach i wyjdź z domu bez nich. Trofeum odblokuje się po wejściu do fabryki ojca na początku piątego rozdziału.

22s1a22f5 Made Tony Open A Cafe… braz
Tipped Tony.
Na samym początku gry, gdy tylko przejmiesz kontrolę nad Samuelem, skieruj się w lewo do kasy. Zapłać bariście Tony’emu, wciskając L1, a następnie powtarzaj tę czynność tak długo, aż nie postanowi otworzyć własnej kawiarni.

23s78702d …Then Blew It Up braz
Blew up Tony.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Aby odblokować trofeum, w rozdziale 7., podczas sterowania robotem celowo spudłuj rakietnicą, gdy będziesz walczyć ze złymi robotami przed budynkiem „Tony’s Cafe”. Aby ten budynek pojawił się w grze, musisz wykonać w tej samej rozgrywce czynność, odblokowującą trofeum Made Tony Open A Cafe… braz. W przeciwnym razie Tony nie otworzy własnej kawiarni i nie będzie czego rozwalać.

24s440321 Stairway To The Living Room braz
Didn’t fall down the stairs.
Rozdział 3. Po założeniu ubrania staniesz przed wyzwaniem zejścia ze schodów. Spokojnie wciskaj na przemian l2 i r2 tak, aby nigdy nie ruszyć tą samą nogą dwa razy pod rząd. Trofeum odblokuje się na dole schodów.

25s208b6f Piss Perfect braz
Made no stains on yourself.
Rozdział 3. Podczas porannej higieny Samuel będzie chciał również odcedzić kartofelki. Minigra w sikanie polega na trzymaniu znacznika w niebieskim polu, wciskając R1 i L1. Kontruj ruch znacznika lekkimi stuknięciami w odpowiednie przyciski, aby nie przesadzić i nie posłać znacznika w drugą stronę paska z dużą prędkością. Aby odblokować trofeum, nie jest wymagana 100% skuteczność. Wystarczy uważać, żeby poziom czystości Samuela nie obniżył się. (Patrz filmik Golden Furniture zloto – Sam Awakens)

Zabrania się kopiowania bez zgody autora.