Prince of Persia: Zapomniane piaski – Poradnik do trofeów

pop1male

trofeaInformacje ogólnetrofea:

Stopień trudności platyny: 3/10
Ilość trofeów: platinum.png x1 / gold.png x4 / silver.png x10 / bronze.png x26
Ilość trofeów offline: 41
Ilość trofeów online: 0
Najtrudniejsze trofea: Nietykalny / Niezwyciężony
Trofea możliwe do pominięcia: Nietykalny / Niezwyciężony / Suchą nogą
Ilość podejść: 1-2 (w zależności czy od razu będziesz zbierał sarkofagi),
Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

Wskazówki:

  • Jeżeli nie chcesz przechodzić gry 2 razy, popatrz na trofea: Nietykalny / Masz poradnik? / Niezwyciężony / Suchą nogą .
  • W walce z tytanami używaj ataków powietrznych.
  • Niszcz napotkane wazy na drodze.
  • Nie ma różnicy na jakim poziomie zaczniesz grę! Trofeum jest tylko za ukończenie fabuły.

Poradnik:

th_36S3f3ea9 Mistrz Piasku / Sand Master
Odblokuj wszystkie pozostałe trofea.
Gratulacje!

th_36S3f3ea9Wspomnienie o Azad / Memories of Azad
Wejdź w wir walki.

th_36S3f3ea9Gorące powitanie / A Warm Welcome
Dogoń Malika.
Trofeum związane z fabułą, Nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Armia Salomona / Solomon’s Army
Uwolnij Armię Salomona.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Tylko my i oni / Just us and Them
Zamknij wrota fortecy.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Pozory mylą / Not what it looks Like
Pokonaj Ratasha.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9To już nie jest człowiek / No longer human
Poniosłeś porażkę na rękach Malika.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Witaj w Rekem / Welcome to Rekem
Dotarłeś do Razia’s city.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Moc Dżinna / Power of the Djinn
Razia staje się częścią miecza.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Oko cyklonu / Eye of the Storm
Dotrzyj do finałowej walki.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Koniec armii / End of the Army
Ukończ grę.
Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

th_36S3f3ea9Książę przypływów / Prince of Tides
Ukończ Enemy Tides Challenge.
Twoim zadaniem jest ukończenie 8 fal w Trybie wyzwań, które znajdziecie w tytułowym menu gry. Na szczęście nie mamy do czynienia z trudnymi challengami. Używaj mocy, unikaj ciosów i po prostu się nie spiesz! Zadania są banalnie proste, ale jeżeli masz jakieś problemy polecam filmik:

th_36S3f3ea9Zwiększenie mocy / Power Boost
Znajdź i zniszcz sarkofag.
Patrz na trofeum „Masz poradnik?„.

th_36S3f3ea9Masz poradnik? / Got Walkthrough?
Znajdź i zniszcz każdy sarkofag.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Polecam zrobić to trofeum przy pierwszym podejściu, gdyż jeżeli pominiesz jakiś sarkofag, będziesz musiał zaczynać całą grę od nowa. Jest ich 21 i są bardzo dobrze pochowane, więc znalezienie ich samemu jest bardzo ciężkie i wymaga dużej spostrzegawczości. Poniżej jak zawsze polecam filmik z dokładną lokalizacją wszystkich znajdziek.

th_36S3f3ea9Kolekcjoner / Completist
Kup każdy przedmiot w menu ulepszeń (upgrade menu).
Pod koniec gry powinieneś mieć wystarczającą ilość XP, żeby wykupić ulepszenia mocy, które znajdziesz pod przyciskiem SELECT na padzie. Jeżeli zaszła taka sytuacja, że brakuje Ci punktów – wejdź w tryb wyzwań (Challenge) i powtarzaj fale dopóki nie będziesz mieć wystarczającej ilości punktów.

th_36S3f3ea9Wyładowanie złości / Anger Management
Zniszcz 100 waz i sarkofagów.
Jak sam opis wskazuje, musisz zniszczyć 100 waz/sarkofagów. Po prostu jak jakąś zauważysz rozbij ją mieczem. Z ich znalezieniem nie będzie problemu, gdyż są one porozstawiane prawie w każdej lokacji.

th_36S3f3ea9Pisakowa Nemezis / Sand Nemesis
Zabij 50 wrogów z rzędu nie będąc trafionym i nie używając ulepszeń mocy lub Power of Time.
Trofeum nie jest trudne – być może wpadnie podczas swobodnej rozgrywki. Nie możesz używać żadnych mocy i cofać czasu. Najłatwiejsza taktyka? Pod koniec gry (na schodach) będziesz miał wystarczająco dużo przeciwników. Używaj mocnego ataku (przytrzymaj kwadrat) i staraj się od razu uciekać po zadanym ciosie, aby uniknąć trafienia.

th_36S3f3ea9I król mieczy / And King of Blades
Zabij 500 wrogów przy pomocy miecza.
Trofeum na pewno wpadnie podczas swobodnej rozgrywki. Musisz zabić pół tysiąca przeciwników przy pomocy Twojej broni głównej.

th_36S3f3ea9Akrobata / Acrobat
Skocz na przeciwników 30 razy z rzędu bez upadku lub używania Power of Time.
Gdy znajdziesz większą grupkę przeciwników (nawet na początku gry, po 10 minutach grania), biegnij w stronę wroga i naciśnij x. Następnie, aby przeskoczyć na innego wojownika wychyl lewą gałkę w odpowiednią stronę i ponownie naciśnij x. Powtórz czynność 30 razy. Pod żadnym pozorem nie możesz spaść na ziemię!

PAMIĘTAJ! Nie możesz używać cofania czasu, gdyż to restartuje wszystkie skoki!

th_36S3f3ea9Jak kostki domina / Like Dominoes
Powal 5 przeciwników jednym kopnięciem.
Żeby odepchnąć musisz nacisnąć trojkat . Jak sam opis trofeum wskazuje, musisz trafić 5 osób naraz. Po prostu znajdź dużą ilość przeciwników, polataj trochę w kółko, żeby zebrali się w jedną grupę. Następnie (najlepiej z rozbiegu) powal ich na ziemię.

th_36S3f3ea9Podłogi są dla frajerów / Floors are for Losers
Biegnij po ścianie w sumie przez 1/2 mili (802 metry).

th_36S3f3ea9Suchą nogą / Stay Dry
Poruszaj się na zgęstniałej wodzie przez 1 minutę bez używania Power of Time.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Musisz poruszać się przez jedną minutę po zamrożonych soplach wody. Wodę zamrażasz przez naciśnięcie l2. Staraj się kontrolować czas, który pozostaje do zamrożenia wody (pasek czasu znajduje się w lewym górnym rogu).

th_36S3f3ea9Nietykalny / Untouchable
Pokonaj Ratasha w sali tronowej (Throne Room) nie otrzymując żadnych obrażeń.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Po pierwsze: włącz poziom trudności easy.
Po drugie: nie denerwuj się jeżeli Ci się nie udaje! Do tego trofeum potrzeba wiele cierpliwości!

Teraz zabierzmy się bezpośrednio za walkę. Podejdź do Ratasha i uderzaj go po prostu po nogach (kwadrat). Gdy będzie miał mniej niż połowę życia upadnie na kolana – musisz postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie tj. wykonać atak z powietrza. Następnie kilka elementów platformowych z którymi nie powinno być problemu. Teraz najtrudniejsza część walki. Pojawi się kilku przeciwników, których musisz pokonać. Uważaj na Ratasha, gdyż będzie Cię atakował swoją bronią. Unikaj ciosów i staraj trzymać się jak najbliżej wielkiego potwora. Gdy zostaniesz sam na sam z Ratashem powtórz czynność, którą wykonywałeś w pierwszej części walki. Jak przeciwnik upadnie na kolana wykończ go atakiem z powietrza.

JEŻELI DOZNASZ JAKIEGOKOLWIEK UDERZENIE – ZACZNIJ OD OSTATNIEGO CHECKPOINTU!

th_36S3f3ea9Śmierć z wysoka / Death from Above
Wykończ 10 przeciwników z rzędu używając tylko Aerial Slash.
Aby wykonać ten ruch musisz nacisnąć x (żeby podskoczyć), a następnie kwadrat. Powtórz czynność 10 razy pod rząd. Najlepiej wykonywać to na najmniej uzbrojonych przeciwnikach, gdyż wystarczy ich raz uderzyć i od razu ich zabijesz.

th_36S3f3ea9Niezwyciężony / Invincible
Ukończ ostateczną walkę przeciwko Ratashowi nie otrzymując żadnych obrażeń.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Tak samo jak w przypadku „Nietykalny” ,walka składa się z trzech rund pomiędzy którymi zapisuje się stan gry. Jeżeli odniosłeś jakiekolwiek uderzenie – zacznij od ostatniego checkpointu! Polecam ulepszenie Kamiennego Pancerza do poziomu 4, gdyż może to być bardzo pomocne w tym trofeum. Co do samej taktyki, pierwszą falę przeciwników pokonaj bez włączonego KP. Później zaczynają się schody. Pojawia się coraz więcej przeciwników, tytan i wtedy aktywuj pancerz. Pamiętaj o unikach (kolko). Zanim weźmiesz się za robienie tego trofeum polecam obejrzenie filmiku, który bardzo pomaga w zapamiętaniu ruchów Ratasha.

th_36S3f3ea9Nasza mała tajemnica / Our Little Secret
Nie martw się. Nie powiemy jeśli ty nie powiesz.
Musisz zmienić poziom trudności z Normal na Easy. Po prostu zacznij nową grę i naciśnij START i zmień poziom na łatwy.

th_36S3f3ea9I nie wstawać! / And stay Down!
Użyj kończącej lonży (finishing lunge) 20 razy.
Bardzo proste trofeum. Wystarczy powalić wroga na ziemie (trojkat), a następnie go dobić (kwadrat). Czynność należy powtórzyć 20 razy.

th_36S3f3ea9Czas lotu / Air Time
Wykonaj 20 ataków Aerial Slash.
Musisz zrobić dokładnie to co w trofeum „Death from Above”. Zabij 20 przeciwników z powietrza i trofeum jest Twoje. Nie musisz zabijać ich pod rząd!

th_36S3f3ea9Dawid i Goliat / David and Goliath
Wykończ 5 tytanów przy pomocy Aerial Slash.
Potwory pojawią się dopiero po dojściu do ruin (Ruins of Rekem). Gdy przeciwnik będzie mieć mniej niż połowę życia, upadnie na kolana. Podejdź do niego i naciśnij x i gdy już będziesz w powietrzu kwadrat.

W grze jest TYLKO 6-7 tytanów! Upewnij się, że zabijasz ich atakiem z powietrza! Jeżeli zdarzy się taka sytuacja, że nie wpadło Ci trofeum. Możesz je wykonać w Challenge Mode.

th_36S3f3ea9To jest Persja! / This is Persia!
Strąć z krawędzi 20 wrogów kopiąc ich.
Podczas walki, będziesz miał wiele okazji do strącenia przeciwników w przepaść. Wystarczy, że naciśniesz trojkat, będąc na krawędzi i jak to mawiał Leonidas wykonasz „This is SPARTA” 🙂 .

th_36S3f3ea9Atak ze wszystkich stron / Attack from all Angles
Powal 15 wrogów używając aerial kick.
Kolejne łatwe trofeum. Znajdź większą grupkę przeciwników. Podbiegnij do nich i naciśnij x , a następnie trojkat . Książę kopnie przeciwnika w powietrzu. Czynność wykonaj 15 razy.

th_36S3f3ea9Szybki jak wiatr / Swift as the Wind
Pokonaj 30 wrogów używając Power of Flight.
Otrzymasz tę moc po pokonaniu Ratasha. Po tym jak naciśniesz x (żeby skoczyć), kliknij kolko . Powinno wpaść podczas robienia fabuły, gdyż ten ruch jest potrzebny do przejścia gry w niektórych momentach.

th_36S3f3ea9Mocne zakończenie / Big Finish
Pokonaj przeciwnika wykonując power attack w piątym uderzeniu combosu.
Najlepiej jak znajdziesz dużą grupę przeciwników, a następnie wykonasz daną kombinację. Power atack polega na naciśnięciu kwadratkwadratkwadratkwadrat i przytrzymaniu kwadrat.

th_36S3f3ea9Kontrola żywiołu / Elemental Control
Ulepsz jedną moc do poziomu 4.
Gdy będziesz miał wystarczająco XP, ulepsz jedną z mocy do poziomu 4. Punkty można nabijać w challengach, ale pod koniec gry powinieneś mieć wystarczająco XP do wykupienia wszystkich mocy.

th_36S3f3ea9Ding! Następny poziom / Ding! Level Up!
Kup pierwsze ulepszenie.
Po zdobyciu odpowiedniej ilości XP, naciśnij SELECT , aby otworzyć panel ulepszeń i zakup jedną z opcji.

th_36S3f3ea9O mały włos / Close Call
Uratuj życie Księcia używając Power of Time.
Cofnij czas podczas kryzysowej sytuacji, czyli po prostu jeżeli bohater zginie, cofnij czas, aby go uratować.

th_36S3f3ea9To nie było tak / Not how it Happened
Użyj Power of Time 20 razy.
Użyj opcji „Cofanie czasu” 20 razy (R1).

th_36S3f3ea9Książę ognia / Prince of Fire
Pokonaj 50 wrogów używając Flame Trail.
Flame Trail znajduje się pod przyciskiem PRAWO na krzyżaku dpprawo (najpierw musisz moc wykupić w sklepie).

th_36S3f3ea9Książę ziemi / Prince of Earth
Pokonaj 50 wrogów używając Stone Armor.
Stone Armor znajduje się pod przyciskiem GÓRA na krzyżaku dpgora (najpierw musisz moc wykupić w sklepie).

th_36S3f3ea9Książę wody / Prince of Water
Pokonaj 50 wrogów używając Ice Blast.
Ice Blast znajduje się pod przyciskiem LEWO na krzyżaku dplewo (najpierw musisz moc wykupić w sklepie).

th_36S3f3ea9Książę wiatru / Prince of Wind
Pokonaj 50 wrogów używając Whirlwind.
Whirlwind znajduje się pod przyciskiem DÓŁ na krzyżaku dpdol (najpierw musisz moc wykupić w sklepie).

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Jeżeli wkradły się jakieś błędy, albo znasz lepszy sposób na wbicie jakiegoś trofeum – proszę o informację w poście!
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • BorX95

    Spoko poradnik 🙂 Gra jest dosc prosta jak dla mnie i bez poradnika idzie wbic platyne ;D Jedyny problem to znajdzki ,ale w porownaniu do tych z poprzednich czesci, te tutaj sa łatwe do znalezienia 🙂

    • Aleksandra Daniel

      Dokładnie, platyna jest dosyć prosta, ten poradnik też już ma kilka dobrych lat, ale skoro wrzucają do PS+ to postanowiłam go trochę odświeżyć. 🙂

      • Aleksandra Daniel

        W których momentach giną? Zaraz coś poradzimy 😉