Psychonauts: In the Rhombus of Ruin – Poradnik do trofeów i opinia

Kontrola umysłów z PS VR.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Double Fine Productions i 47 PR.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia 100%: 1/10
Ilość trofeów: platynax0 / zlotox1 / x2 / x9
Ilość trofeów offline: 0
Ilość trofeów online: 12
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia 100%: 2 godziny

 

Krótko i na temat, czyli opinia po zdobyciu wszystkich trofeów:
Na wstępie muszę przyznać, że nie miałem okazji zagrać jeszcze w pierwszą część Psychonauts, mimo iż od dłuższego czasu leży na kupce wstydu w jednym z katalogów na PS4. Doświadczenie z Rombem Ruiny zachęciło mnie do spróbowania tego tytułu z PS2 i jak tylko znajdę trochę growego czasu (marzenie ściętej głowy) to sięgnę po przygodę Raza. Mimo iż gatunkowo nowa gra z PSVR ma więcej wspólnego z przygodówkami i grami logicznymi niż platformówkami, atutem Rombu Ruiny są postaci, które powracają z pierwszego tytułu serii, oraz humor. Jeśli jesteś fanem stylu pisania Tima Schafera to poczujesz się tutaj jak w domu. Kultowa postać staroszkolnych przygodówek, a obecnie szef studia Double Fine, ponownie sięgnął po pióro, przygotowując In the Rhombus of Ruin, zapewne jako rozgrzewkę przed drugą częścią gry, która ma zagościć na naszych cyfrowych maszynach w roku 2018.

Wracając do teraźniejszości, w Psychonauts: In the Rhombus of Ruin wcielamy się w postać Razputina Aquato, który został przyjęty do ekipy Psychonautów i musi im pomóc w odnalezieniu porwanego szefa grupy, Trumana Zanotto. Po zidentyfikowaniu miejsca jego pobytu, cały zespół rusza na ratunek, lecz ich statek rozbija się i Raz musi najpierw uratować wszystkich członków załogi, aby ostatecznie rozprawić się z tajemniczym porywaczem i przywrócić Trumanowi wolność. Taki sposób zbudowania fabuły dobrze współgra z mechaniką rozgrywki. W pierwszej części poznajemy wszystkie zdolności Raza, w tym tele- i pirokinezę, oraz możliwość ‚wchodzenia’ w umysły innych stworzeń. Po wypadku, Raz traci jednak większość z nich i dopiero uwalnianie kolejnych kompanów odblokowuje je ponownie, pozwalając deweloperom budować zagadki obracające się wokół aktualnie dostępnych zdolności.

Przy tworzeniu gry nie ucierpiały żadne zwierzęta… prawdopodobnie. [screen z PSVR]

No właśnie, zagadki. Ponieważ jeszcze chyba nikomu nie udało się sensownie poradzić z problemem ruchu w VR (chociaż Resident Evil 7 podobno jest w tym niezły), ekipa Double Fine nie porywała się z motyką na słońce i postawiła na rozwiązanie, w którym Raz przejmuje kontrolę nad napotykanymi stworzeniami, efektywnie przełączając statyczny punkt widzenia, z którego możemy kontrolować środowisko. Nie znajdziemy tutaj też typowych dla przygodówek zagadek w łączenie przedmiotów i używania ich na elementach otoczenia (oprócz jednego miejsca – Tim Schafer chyba nie mógł się powstrzymać). Problemy, którym musi stawić czoła Raz to na przykład konieczność znalezienia kodu ukrytego w książce jednego ze strażników, czy poprzesuwanie skrzyń, blokujących drogę innej postaci. Wszystkie zagadki różnią się od siebie, co powoduje, że dwie-trzy godziny spędzone z grą nie są monotonne. Każda przeszkoda wymaga nowego rozwiązania i, mimo iż wachlarz umiejętności Raza nie jest bardzo szeroki, Double Fine udało się znaleźć ciekawe zastosowania niewielkiej liczby jego mocy.

Długość gry pozwala na jej skończenie za jednym podejściem, o ile jesteś w stanie wytrzymać taki czas w jednej sesji VR. Być może to właśnie przez technologię tytuł jest tak ograniczony czasowo. Fabuła porusza się jednak dobrym tempem, które mogłoby zostać zachwiane, gdyby autorzy próbowali wcisnąć w grę więcej zagadek. Psychonauts: In the Rhombus of Ruin jest świetnym przykładem dobrego zastosowania PS VR. Motyw zakładania hełmu wirtualnej rzeczywistości doskonale przecież pasuje do opowieści o grupie ludzi posiadających nadprzyrodzone zdolności kontroli umysłów. Faktem jest, że większość zagadek dałoby się przenieść do ‚normalnej’ gry, lecz projektanci poziomów w Rombie Ruiny zadbali o to, żeby pokazać graczowi ciekawe perspektywy i ujęcia, które działają lepiej w VR. Dodatkowo, mimo okazjonalnych psychodelicznych fragmentów, w których gra serwuje migające kolory lub inne efekty wizualne, nie odczułem ani razu dyskomfortu z grania, co bardzo dobrze świadczy o kunszcie technicznym twórców. Czas spędzony z Psychonautami uważam za udany i z czystym sumieniem mogę polecić ten tytuł wszystkim posiadaczom PS VR oraz pokazywać go jako przykład VR-sceptykom.

Plusy:

  • bardzo dobry tytuł na PS VR,
  • różnorodne zagadki,
  • postaci i humor,

Minusy:

  • zbyt krótka,

 

Krok po kroku:

Krok 1. Przejdź grę i odblokuj wszystko

Ponieważ gra ma więcej w sobie z tradycyjnych przygodówek i gier z zagadkami, polecam przejść całą grę swoim tempem i cieszyć się naprawdę dobrą, choć krótką, produkcją na PS VR.  Gra umożliwia wybieranie rozdziałów i są one na tyle dobrze rozłożone, że dotarcie do miejsca, w którym do zdobycia jest trofeum niezwiązane z fabułą, nie zabiera nigdy dużo czasu. Wszystkie trofea można jednak odblokować bez konieczności odgrywania ponownie sekcji gry, a poradnik poniżej dokładnie powie wam gdzie i jak to zrobić. Dodatkowo, przygotowany film pokaże wam rozwiązania wszystkich zagadek.

 

Poradnik:

Where in the World?
Locate the Rhombus of Ruin.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po odkryciu Rombu Ruiny.

 

Caught on the Tracks
Rescue Milla.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po uratowaniu Milli.

 

Bombs Away
Rescue Lili.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po uratowaniu Lili.

 

We Come in Peace
Rescue Sasha.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po uratowaniu Sashy.

 

Drag Me Down Down Down
Rescue Coach.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po uratowaniu Coacha.

 

Rub a Dub Dub Dub
Save Loboto.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po rozprawieniu się z Loboto.

 

Boyfriend?
Escape the Rhombus.
Trofeum związane z fabułą. Odblokuje się po ukończeniu gry.

 

Fire in the Hole!
Help Coach out… with fire.
W pierwszej sekcji gry, gdy uczysz się swoich mocy na pokładzie statku Psychonautów, Coach Oleander poprosi Cię o podanie mu papieru toaletowego. Zanim to zrobisz, użyj zdolności wzniecania ognia  do podpalenia rolki, a następnie przenieś ją do ręki towarzysza .

 

5th Paul
Play the song melody on the keyboard in the Cruise Ship.
Aby zdobyć to trofeum, w sekcji, w której musisz uratować Coacha, przejmij kontrolę nad klawiszowcem  i powtórz graną melodię na keyboardzie. Pełną melodię zapisałem poniżej (muzyczna pomoc), a filmik pomoże Ci ją odtworzyć w grze. Trofeum odblokuje się po odegraniu fragmentu melodii.

a C D f g g a a g f d e g g a a a C D F g g a a D E f g C g a a

 

Brütal
Create the spiked leather jacket on the UFO.
W rozdziale, w którym skorzystasz z maszyny mutującej przedmioty, próbując uwolnić Sashę, połącz ze sobą kurtkę, którą uzyskasz z ‚rozbicia’ krowy, i igłę, którą znajdziesz w stogu siana.

 

Tune In
Listen to all of the radio stations on the Bus.
Gdy będziesz ratować Millę ze szkolnego autobusu, po złapaniu kilku węgorzy pod maską pojazdu, uruchomisz radio. Gdy urządzenie będzie aktywne, zmieniaj częstotliwości odbioru, przesłuchując wszystkich dostępnych stacji.

 

 Checkmate
Solve the sliding box puzzle on the Train in 20 moves or less.
Gdy pomagasz Lily uciec z pociągu, trafisz na zagadkę z przesuwaniem skrzyń. Aby odblokować trofeum, musisz ją rozwiązać w mniej niż 21 ruchach. Filmik poniżej pokaże Ci jak to zrobić.

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.