Ratchet & Clank – Poradnik do trofeów i opinia

Ratchet powraca w wielkim stylu. Czyli kolejna świetna gra przygodowa na PS4.

Ratchet & Clank

rkCxdYK
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.

trofeaInformacje ogólne:trofea

Stopień trudności platyny: 2/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox2 / srebrox14 / brazx30
Ilość trofeów offline: 47
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2 (poziom trudności nie ma znaczenia)
Trofea możliwe do pominięcia: 5 (Śmierć w dyskotece, Włamywacz, Nie mój interes, Owcolot, Handelek)
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 15-20 godzin

Krótko i na temat, czyli opinia po splatynowaniu:

Już myślałam, że w tym roku nie zagram w lepszą platformówkę niż w Unravel. Pomyliłam się. Nie pałam miłością do wszelkiego rodzaju remaków i remasterów, ale „Ratchet & Clank” to istna perełka. Insomniac Games postanowiło odświeżyć stary dobry tytuł z PS2, który cieszył się niezmierną sympatią. IG stworzyło też takie gry jak Spyro czy Resistance, o których na pewno słyszeliście, a może nawet graliście.

Malownicze obrazy to niewątpliwe atut R&C.
Malownicze obrazy to niewątpliwe atut R&C.

Grę przygotowano z nowym silnikiem graficznym, rozwiniętą o nowe bronie i ulepszenia. Co więcej fabuła jest lekko zmieniona w porównaniu do pierwowzoru z PlayStation 2. Są to głównie zmiany czysto kosmetyczne, ale i tak wielki ukłon w stronę twórców, którzy zwrócili uwagę na najmniejsze szczegóły. W dużym skrócie fabuła Ratcheta i Clanka zaczyna się od momentu, w którym Ratchet nie jest jeszcze bohaterem, a zwykłym mieszkańcem planety. Poznajemy jego fascynację Kapitanem Qwarkiem. Skąd się wziął Clank i jak zaczęła się przyjaźń obu bohaterów? Tego wszystkiego dowiecie w tej części.

Jeżeli chodzi o stronę graficzną, to R&C został naprawdę świetnie odświeżony i każda planeta ma swój unikalny, pełen szczegółów wygląd. Zmierzymy galaktykę od kolorowych lokacji do wypełnionych ciemnem pomieszczeń. Przerywniki filmowe wyglądają jak żywcem wyjęte z animacja Dreamworksa czy Disney’a. Animacja postaci, wody, a nawet liści i mimika zachwycają i ma się wrażenie, że ogląda się po prostu film, nawet podczas gameplay’u.

Gra ma „to coś”, co nie pozwala odejść od telewizora i strasznie wciąga. Tego brakuje dzisiejszym grom. Nie chcę też się za dużo rozpisywać i zdradzać, bo to nie o to chodzi – nie chcę Wam psuć zabawy. Pytacie się mnie czy warto kupić tę grę? Odpowiadam Wam: po stokroć tak. Niby rozgrywka nie jest zróżnicowana, bo to czysta gra zręcznościowa z elementami logicznymi, ale jak usiadłam rano – to skończyłam wieczorem. Na myśl, że muszę ją kilkakrotnie przejść, żeby zrobić dla Was poradnik – pierwszy raz od dawna byłam z tego faktu zadowolona.

Znowu mam wrażenie, że większość recenzentów nie grała do końca w Ratchet i Clank. Prawie nigdzie nie mamy opisanego poziomu trudności, który jest strasznie nierówny. Pierwszy raz, grając na normalnym poziomie trudności nie miałam najmniejszego problemu z pokonywaniem poszczególnych przeciwników i bossów. Do czasu dojścia do ostatniego Bossa. Mamy tu kolosalną przepaść w poziomie trudności i dziwię się, że prawie nikt tego nie zauważył. Problem polega na tym, że widząc, iż gra nie wymaga od nas szczególnych umiejętności, rozwijamy bronie, które z dużym prawdopodobieństwem na ostatniego bossa nie zadziałają, ale wcześniej sprawdzały się znakomicie. No i klops. Granie na normalnym poziomie trudności staje się trudniejsze niż Lazarevic na miażdżącym poziomie trudności bez używania skałki w Uncharted 2.

Gra niestety nie oferuje wyboru języka i jedynym sposobem słuchania oryginalnej wersji jest zmiana języka konsoli. W Ratcheta wcielił się Pan Sebastian Cybulski. Mam ten sam problem z każdym polskim dubbingiem (oprócz Uncharted i Pana Boberka), zatrudniane są osoby do dubbingu, które mają w tym małe doświadczenie. Mamy naprawdę dużą rzeszę wspaniałych aktorów dubbingujących, o których mam wrażenie się teraz zapomina. Oczywiście rozumiem, że świeża krew też musi się dać pokazać i nabrać wprawy – jednak  poziom voice actingu w Ratchetcie nie jest najwyższych lotów. Jest lepiej niż np. w Until Dawn, bo aktorzy tu chociaż w minimalnym stopniu modulują głosem, jednak brakuje wczucia się w rolę. Może oczekuję za dużo, ale całe dzieciństwo spędziłam z bajkami Disney’a i wiem, że Polacy umieją zrobić dobry dubbing. Ba. Nawet czasem lepszy niż w oryginale. Co więcej gra i film mają zupełnie inne obsady i niestety ta filmowa wypada o wiele lepiej. Na plus ode mnie jest Clank w grze, któremu głosu użyczył Tomasz Kozłowicz.

Łowcy! Kolejna prosta platyna, która nie wymaga szczególnych umiejętności. Największy problem sprawią Ci wyścigi na czas, ale i to nie przyprawi Ci ochoty wyrzucenia pada przez okno. Platynowy pucharek wpadnie stosunkowo szybko, jednak będzie wymagane podwójne przejście gry. Z pomijaniem wszystkich cutscenek wyjdzie około 3-4 godziny samego gameplay’u, więc powtórzenie całej gry w trybie wyzwań nie będzie monotonne i uciążliwe. Każdy trophy hunter powinien posiadać tę grę w swojej kolekcji, tym bardziej, że cena premierowa oscylowała w okolicach 149 zł. Pady w dłoń i do roboty!

PLUSY:

  • Cena na start
  • Humor
  • Oprawa graficzna
  • Przyjemna platyna
  • Urozmaicony ekwipunek
  • Urocza, chociaż już znana historia
  • Drzewko ulepszeń
  • Jakie to jest wciągające!

MINUSY:

  • Polska wersja językowa (ale idzie to w dobrą stronę)
  • Brak wyważenia poziomu trudności
  • Spadki płynności przy większej grupce przeciwników

Krok po kroku:

  • Pierwsze przejście – normalny poziom trudności – przejdź grę, zbierając jak najwięcej śrubek i znajdziek, które napatoczą Ci się na drodze. Polecam też od razu zrobić trofea związane z wyścigami deskolotkowymi, które na wyższym poziomie trudności będą stanowić nie lada wyzwanie (szczególnie złoty puchar).
  • Tryb wyzwań – wysoki poziom trudności – Od razu zaznaczę, iż należy się skupić na trofeum „Śmierć w dyskotece”, które polega na ogłuszeniu każdego rodzaju przeciwnika Groovitronem (bombą disco). Warto też zebrać wszystkie brakujące znajdźki, no i przede wszystkim zdobywać jak najwięcej śrubek, dzięki którym ulepszysz wszystkie bronie. To podejście będzie zdecydowanie łatwiejsze niż pierwsze, a pokonanie ostatniego bossa nie będzie stanowić dla Ciebie żadnego problemu, z uwagi na to, że cały postęp z pierwszego przejścia przenosi się do trybu wyzwań. Nie trzeba przechodzić trybu na najwyższym poziomie trudności, jednak szybciej po prostu wbijesz wymaganą liczbę śrubek..
  • Clean up – Ostatnie trofea związane są z modyfikacjami broni oraz z poszczególnymi akcjami, jakie trzeba wykonać na danych planetach.
Tak rozlokowane są wskaźniki broni, zdrowia oraz śrubek/rarytarium
Tak rozlokowane są wskaźniki broni, zdrowia oraz śrubek/rarytarium

Poradnik:

OtB5Nux Heros nad herosami / The Hero of Heroes
Zbierz wszystkie trofea w grze Ratchet & Clank. / Collect every trophy in Ratchet & Clank.
Gratulacje.

9L5s6Rz Początek końca / The End Of The Beginning
Pokonaj dr Nefariousa na Deplanetyzatorze. / Defeat Dr. Nefarious on the Deplanetiser.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

Z ukończeniem gry mogą mieć problem osoby nie zbierające śrubek i nie ulepszające broni w trakcie pierwszego przejścia. Na normalnym poziomie trudności pokonanie ostatniego bossa może być nie lada wyzwaniem, ale na szczęście macie nas i nasze pro tripy :).  Tak naprawdę nie ma jednej skutecznej broni na ostatniego przeciwnika, ale opiszę Wam moją taktykę:

  1. Jeżeli chodzi o bronie to polecam od siebie za pierwszym razem zebrać wszystkie holokarty RYNO, których jest 9. Otrzymasz dzięki temu broń SUPER ŻUBR!!!, którą jak rozwiniesz do piątego poziomu, jest w stanie w zabić Bossa w minutę. Z podstawowych weaponów polecam Pixelator i Pan Wojny (rozwiń je koniecznie na jak najwyższy poziom i wykup jak najwięcej ulepszeń), które są praktycznie najlepsze na ostatniego przeciwnika.
  2. Na początku po prostu strzelaj z Pixelatora do doktora z bliskiej odległości. W momencie jak zacznie się „ładować” strzelaj do niego z Pana Wojny, co spowoduje brak odnowy jego życia. Uważaj, żeby nie stać na środku platformy, ponieważ boss zaraz na nią spadnie.
  3. Przeleć na drugą platformę, na której znajdują się 3 roboty. Rzuć od razu w ich stronę Groovitron i korzystaj ulubionych broni, aby ich zabić.
  4. W ostatniej fazie boss zacznie zrzucać bomby na platformy i będą pojawiać się też latające wybuchające skrzynie. Tu mam od siebie taką radę, żeby na platformy zawsze zrzucać awaryjnie Protoklazm oraz korzystać z Zurkona Juniora, które będą niszczyły latające obiekty.
  5. Aktywne są zawsze dwie platformy, jeżeli masz sytuację krytyczną – brak broni i życia – po prostu lataj między nimi, aż pojawią się skrzynie.
  6. Po lewej stronie platformy są skrzynie z odnową broni, a po prawej znajdziesz punkty życia, pamiętaj żeby na każdej platformie z nich korzystać!
  7. Pamiętaj również o tankowaniu plecaka odrzutowego, ponieważ wyczerpanie energii w trakcie lotu spowoduje Twoją śmierć.
  8. Unikaj ataków bossa przez umiejętne używanie jetpacka – góra/dół przy pomocy L1.

CIr0VuT Chędogi handlarz / Super Trader
Zbierz wszystkie zestawy holokart. / Complete every holocard set.
Prawie w każdej grze mamy znajdźki. Tutaj jest nie inaczej, ale na szczęście twórcy oszczędzili nam żmudnego szukania, a wszystkie rzeczy do zebrania nie są męczące. Mamy tak naprawdę dwa zestawy holokart – podstawowe i RYNO. Te pierwsze wpadają za zabicia przeciwników i są generowane losowo, więc o nie nie musisz się martwić, tym bardziej, że grę musisz ukończyć dwa razy, a przy drugim przejściu wszystkie postępy przechodzą Ci do trybu wyzwań. Kart jest ogółem 108, z czego będziesz musiał zebrać tylko dziewięć (kart RYNO).

Jeżeli chodzi o te standardowe karty to w grze mamy możliwość zbierania duplikatów, które możemy wymienić na nowy zestaw kart. Gdy znajdziesz 5 duplikatów możesz je zamienić, wciskając OPTIONS na padzie, następnie wybierając „Kolekcja kart”. Tam ukaże Ci się stosowna informacja, że możesz wymienić zestaw kart na nowy. Korzystaj z tego, aby skrócić drogę do platyny.

Trofeum wpadnie po naciśnięciu OPTIONS na padzie, następnie wybraniu „Kolekcja kart”.

UWAGA: Na planecie Kalebo polecam ukończyć misje poboczną, polegającą na jeździe po szynie. Na końcu trasy znajduje gadżety, który odkryje wszystkie znajdźki na mapie – holokarty, mózgi, kryształy oraz złote śrubki.

TUTAJ znajdziesz filmik z lokalizacją wszystkich holokart RYNO.

SedwZVJ Żądny wyzwań / Challenging
Ukończ grę w trybie wyzwań. / Complete the game in Challenge Mode.
Trofeum możliwe do zdobycia dopiero po pierwszym pełnym ukończeniu gry. Dopiero wtedy w menu głównym ukaże się możliwość gry w trybie wyzwań. Polecam od siebie przechodzić grę na wysokim poziomie trudności, ponieważ wtedy z przeciwników wylatuje więcej śrubek i rarytarium, dzięki czemu szybciej ulepszysz wszystkie bronie, co jest również wymagane do innego trofeum. Warto zaznaczyć, że do trybu wyzwań przenoszą się wszystkie bronie oraz ich ulepszenia, które zdobyłeś przy pierwszym kompletowaniu fabuły.

dbiOXhP Uber odkrywca / Ultimate Explorer
Zbierz wszystkie złote śrubki. / Collect every gold bolt.
W grze jest 28 złotych śrubek, które musisz zebrać, aby zdobyć to trofeum. Niestety trzeba się wracać po niektóre z nich, ponieważ wymagają one zdolności, które zdobywamy z tokiem fabuły. Taka sytuacja jest od razu na pierwszej planecie – Veldin. Ukryta jest tam jedna śrubka, która wymaga użycia magnobutów. Od razu wspomnę, iż warto pamiętać o ukończeniu misji pobocznej na planecie Kabala III, która polega na jeździe po szynie. Na końcu trasy znajduje się gadżet, dzięki któremu wszystkie znajdźki (tj. holokarty, mózgi, złote śrubki oraz kryształy) pojawią się na mapce. TUTAJ znajdziesz filmik z lokalizacją wszystkich złotych śrubek.

43MnBpc Po zęby / Full Gun Rack
Zdobądź każdą broń dostępną w grze. / Acquire every weapon in the game.
W grze znajduje się 14 broni, które możesz odblokować. 13 z nich odblokowuje się w trakcie fabuły, jednak aby je używać najpierw musisz je wykupić w sklepie (niebieska kwadratowa skrzynka z literką „G”)

  • Bomba Fuzyjna – Veldin
  • Magmopożoger – Novalis
  • Protoklazm – Novalis
  • Lavacytor – Gaspar
  • Groovibomba – Rilgar
  • Pikselator HD – Rilgar
  • Zurkon Junior – Kerwan
  • Wyrzutnia Raptor – Nebula
  • Plazmowy zabójca – Gaspar
  • Pan Pokoju – Batalia
  • Ostrza Zagłady – Quartu
  • Rękawica Apokalipsy – Deplanetyzator
  • Kozonator – Kalebo III
  • Super ŻUBR!!! – broń otrzymasz dzięki zebraniu wszystkich dziewięciu holokart RYNO i zwróceniu ich do Rilgar

EklGkTK Pan wojny / Master of War
Ulepsz maksymalnie każdą broń w grze. / Upgrade every weapon to maximum level.
Trofeum to jest podzielone na dwa etapy. Każdą broń możesz najpierw rozwinąć do poziomu piątego przy pierwszym podejściu gry, następnie będziesz musiał wykupić ulepszenie, pozwalające na dalsze rozwijanie broni do poziomu dziesiątego – ulepszenia aktywują się w momencie skompletowania całego zestawu holokart. Oczywiście bronie rozwijasz przez zabijanie przeciwników. W lewym górnym rogu masz wskaźnik levelu i pasek umiejętności, który będzie wzrastał z każdym trafieniem wroga.

Jak już wcześniej wspomniałam to trofeum jest też powiązane z kartami, zarówno standardowymi, jak i RYNO. Aby włączyć możliwość rozwijania broni od poziomu piątego do dziesiątego – musisz zebrać karty danej broni i wykupić ulepszenie w sklepie (niebieska kwadratowa skrzynia, oznaczona „G” na mapie). Więcej w opisie trofeum „Chędogi handlarz„.

RoZPBih Full opcja / These Go To Eleven
Odblokuj komplet modyfikacji do każdej broni w grze. / Unlock every modification for every weapon.
Trofeum polega na wykupieniu wszystkich ulepszeń do każdej broni, które możesz odblokować w miejscu niebieskich kwadratowych skrzyń, które są oznaczona na mapie literką G. Po podejściu do skrzyni i wykonaniu interakcji będziesz miał możliwość wykupu amunicji oraz pod przyciskiem kwadrat jest ukryte menu ulepszeń. Znajdziesz tam drzewka z różnymi modyfikacjami i Twoim zadaniem jest wykupienie ich wszystkich. Rarytarium zdobywasz przez zabijanie przeciwników (są to punkty, za które możesz wykupywać wspomniane modyfikacje) lub zbieranie kryształów rozsianych po całej galaktyce w grze Ratchet&Clank.

UWAGA: Na planecie Kalebo polecam ukończyć misje poboczną, polegającą na jeździe po szynie. Na końcu trasy znajduje gadżety, który odkryje wszystkie znajdźki na mapie – holokarty, mózgi, kryształy oraz złote śrubki.

Menu ulepszeń.
Menu ulepszeń.

9jxZY34 Pełen lans / Mr. Fancypants
Ulepsz zdrowie Ratcheta do maksymalnego poziomu. / Upgrade Ratchet’s health to maximum level.
Maksymalny poziom zdrowia to 200 HP, a zaczynasz z 10 punktami zdrowia. Każdy nowy level podnosi Twój pasek zdrowia o 10 punktów, a XP zdobywasz po prostu przez zabijanie przeciwników. Mi maksymalny poziom zdrowia wpadł w połowie drugiego podejścia gry – czyli tego w trybie wyzwań. Nie musisz się skupiać na tym trofeum, ponieważ wpadnie prędzej czy później, w miarę platynowania.

cCd9bcp Gadżeciarz / Tech Head
Zdobądź wszystkie gadżety. / Acquire every gadget.
Aby zdobyć to trofeum musisz odblokować wszystkie gadżety, które oferuje gra.  Jest ich w sumie 16, większość odblokujesz przez przechodzenie wątku fabularnego, a reszta jest do zdobycia w „Misjach opcjonalnych”.

  • Ślizgobuty – od początku
  • Magnebuty – związane z fabułą / Nebula
  • Hydrozestaw – od początku
  • Helizestaw – związane z fabułą /Kerwan
  • Zestaw odrzutnikowy – związane z fabułą / Aridia
  • Plecak odrzutowy – związane z fabułą / Gaspar
  • Deskolotka – związane z fabułą / Aridia
  • Intruzer – związane z fabułą / Riglar
  • Hydrodyslokator – misja poboczna / Pokitaru
  • Holoprzebranie – związane z fabułą / Kalebo III
  • Mapotron – misja poboczna, jazda po szynie / Kalebo III
  • Transformator gadżetobotów – związane z fabułą / Nebula
  • Łamacz Skrzynek – misja poboczna, związana z zebraniem mózgów / Gaspar
  • Omniklucz 8000 – od początku
  • Harpun – związane z fabułą / Riglar

rIS49lD Mózgotrzep / Abby Normal
Zbierz wszystkie mózgi telepatornic. / Collect every Telepathopus brain.
Trofeum związane niejako z fabułą, która wymaga, abyś zdobył 30 mózgów na planecie Gaspar. Aby zdobyć to trofeum musisz zdobyć jeszcze 60. Mózgi są rozsiane po całej mapie i są to takie różowe kule na ziemi, albo odblokowujesz je przez pokonanie mini-bossa z mackami, które latają wolno po mapie lub musisz je uwolnić naciskając trzy przyciski (znajdujące się na ziemi) w określonym czasie.

UWAGA: Na planecie Kalebo polecam ukończyć misje poboczną, polegającą na jeździe po szynie. Na końcu trasy znajduje gadżety, który odkryje wszystkie znajdźki na mapie – holokarty, mózgi, kryształy oraz złote śrubki.

NPY0ySF Pędziwiatr / Go Speed Ratchet, Go!
Wygraj zawody deskolotkowe o złoty puchar na Rilgar i Kalebo. / Win the Gold Cup on both Rilgar and Kalebo.
Trofeum polega na wygraniu dwóch wyścigów o złoty puchar na planecie Rilgar i Kalebo. Od razu zaznaczam, że można to trofeum wbić na obojętnie jakim poziomie trudności, które możesz dowolnie zmieniać w każdej chwili – bez żadnych growych konsekwencji. W razie problemów zajrzyj do trofeum „Szybszy niż ameboid w rakiecie” oraz „Piorun z Kalebo” po dokładne wskazówki jak wygrać te wyścigi w jak najszybszym czasie.

HO0vZDT Włamywacz / Safecracker
Rozwiąż wszystkie łamigłówki wykorzystujące Intruzera bez korzystania z autohakowania. / Complete every Trespasser puzzle without using AutoHack.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMIĘCIA!
Gra oferuje zagadki logiczne, polegające na trafieniu laserem w daną liczbę punktów, przez okręcanie czterema okręgami. Każdy poziom trudności ma swoje dedykowane zagadki, jednak ja polecam je wykonać wszystkie przy pierwszym podejściu gry. Puzzli jest dokładnie 16, a twórcy stworzyli dla graczy możliwość autohakowania wszystkich łamigłówek przez naciśnięcie kwadrat. Aby zdobyć to trofeum nie możesz ani razu skorzystać z tego udogodnienia. Nawet jednorazowe użycie będzie wymagało ponownego prawie pełnego przejścia gry, dlatego miej się na baczności i w razie problemów skorzystaj z TEGO filmiku, na którym pokazane są wszystkie rozwiązania puzzli.

Większość puzzli jest związana z fabułą, jednak niektóre odblokowują konkretne przejścia na danych planetach, wszystko jest na filmiku, do którego odnośnik znajduje się powyżej.

Lista wszystkich łamigłówek z planetą oraz z konkretnym momentem na filmiku:

  1. Rilgar – 0:05
  2. Nebula G34 – 1:44
  3. Nebula G34 – 2:33
  4. Nebula G34 – 2:51
  5. Batalia –  3:30
  6. Batalia – 3:56
  7. Pokitaru – 4:18
  8. Pokitaru – 4:52
  9. Kerwan – 5:36
  10. Quartu – 6:08
  11. Quartu – 6:47
  12. Quartu – 7:21
  13. Deplanetyzator – 7:50
  14. Deplanetyzator – 8:29
  15. Deplanetyzator – 8:59
  16. Deplanetyzator – 9:33

IhAMxrL Wykorzystany potenciał / Maximising Potential
Ulepsz maksymalnie jedną z broni. / Upgrade one weapon to maximum level.
Patrz trofeum „Pan Wojny„.

mhm3Ij3 Trening podstawowy / Basically Training
Przejdź pomyślnie testy dla Strażników na Veldin. / Complete the Ranger tryouts on Veldin.

4LPaoW8 Robot, co sobie radę da / The Little Robot That Could
Ucieknij Victorowi na Quartu. / Escape from Victor on Quartu.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

JmHpndS Ratownik / The Rescuer
Uratuj burmistrza i hydraulika na Novalis. / Rescue the Mayor and Plumber on Novalis.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

ZOh2XO9 Do wyścigu / Off To The Races
Uratuj Skidda i jego agenta na Aridii. / Rescue Skidd and his agent on Aridia.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

tJYomQr Wojsko czeka, wzywa z daleka / You’re In The Rangers Now
Dołącz do Strażników na Kerwan. / Become a Ranger on Kerwan.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

yVDeqDA Piaskorekinem po oczach / Winner Winner Sandshark Dinner
Wygraj brązowy puchar w wyścigach dekolotek na Riglar. / Win the hoverboard Bronze Cup on Rilgar.

G2ZUWjz No kto jest dobrą bestiunią, no kto? / Who’s A Good Snagglebeast?
Pokonaj Destruktobestię na Mgławicy G34. / Defeat the Snagglebeast on Nebula G34.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

Wc5EOLf Móóózgi / Braaaaaaaaaaaains
Zbierz 30 mózgów dla blargiańskiego naukowca na Gaspar. / Collect 30 brains for the Blarg Scientist on Gaspar.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

q8TaNSx Ma się tego cela! / I Shot Down Your Battleship
Zesztrzel blargiańskie statki bojowe na Batalii. /Shoot down the Blarg Battleships on Batalia.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

VZPa2Uy Wartości rodzinne Zurkonów / Zurkon Family Values
Pokonaj panią Zurkon na Quartu. / Defeat Mrs. Zurkon on Quartu.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

zDFnYFd Mokra robota / Splashdown!
Zniszcz hydrokolektory na Pokitaru. / Shoot down the hydroharvesters on Pokitaru.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

tSGowFW Podtelen odlotu / Ferocious Oxide
Pokonaj Victora na pokładzie Feniksa / Defeat Victor in the Phoenix.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

gCYjLmJ Wymiatacz / Radical
Wygraj zawody deskolotkowe o brązowy puchar na Kalebo. / Win the hoverboard Bronze Cup on Kalebo.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

9PQHQu6 Jak chorągiewka / A Change Of Heart
Pokonaj kapitana Qwarka na Deplanetyzatorze. / Defeat Captain Qwark on the Deplanetiser.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pomięcia.

g9CymZ1 Szybszy niż ameboid w rakiecie / Faster than a Speeding Amoeboid
Ukończ zawody deskolotkowe o złoty puchar na Rilgar w czasie krótszym niż 1:35. / Complete the hoverboard Gold Cup on Rilgar in under 1:35.
Chyba najtrudniejsze trofeum w całej grze, ponieważ wymaga nie lada skilla. Aby odblokować złoty puchar Rilgar musisz najpierw wygrać brązowy i srebrny puchar. Polecam robić to trofeum na łatwym poziomie trudności (a zaznaczam, że trudność można wielokrotnie zmieniać podczas rozgrywki – bez żadnych konsekwencji). W razie problemów TUTAJ znajdziesz filmik.

Strategia:

  • Zbierz dwa pierwsze koła z lewej strony.
  • Przejedź przez przyspieszenie po prawej stronie, aby dostać się na piętro wyżej i zbierz dwa koła.
  • Przejedź przez kolejne przyspieszenie i unikaj wybuchających skrzyń.
  • Na końcu okrążenia jest kolejne przyspieszenie zlokalizowane po prawej stronie i zbierz ostatnie koło.
  • Pamiętaj o używaniu nitro i każdy zakręt możesz „ściąć” – po prostu podskocz i użyj przyspieszenia.

UWAGA! Jeżeli zbierzesz 5 złotych śrubek, odblokuje Ci się w dodatkach opcja spowolnienia gry, która w przypadku tego trofeum jest bardzo pomocna i z nią nie powinieneś mieć żadnego problemu z wbiciem tego trofeum.

MLLytXb Piorun z Kalebo / Kalebo Thunder
Ukończ zawody deskolotkowe o złoty puchar na Kalebo w czasie krótszym niż 02:05. / Complete the hoverboard Gold Cup on Kalebo in under 2:05
Trofeum związane z wyścigiem na Kalebo. Twoim zadaniem jest ukończenie toru złotego pucharu w czasie krótszym niż 2 minuty 5 sekund. O ile z pierwszym wyścigiem mogą być jakieś problemy, tak tu za drugim/trzecim razem powinno Ci się udać. Kluczem do sukcesu jest tutaj użycie przynajmniej jednego skrótu (pierwszego), który aktywujesz przez przejechanie trzech okręgów zaraz na początku wyścigu. W razie problemów – poniżej filmik.

Strategia:

  • Zbierz dwa pierwsze koła.
  • Trzymaj się prawej strony.
  • Przejedź przez 3 okręgi i skorzystaj ze skrótu.
  • Od razu po wyjechaniu ze skrótu wjedź na niebieski przyśpieszacz po środku i staraj się skorzystać z drugiego skrótu (nie wjeżdżaj do tunelu, tylko przeskocz na platformę po prawej stronie wjazdu.
  • Przejedź przez dwa okręgi, wjedź na przyspieszać i przeskocz do następnego skrótu.
  • Powtórz okrążenia jeszcze dwa razy.

Pamiętaj o używaniu nitro!

UWAGA! Jeżeli zbierzesz 5 złotych śrubek, odblokuje Ci się w dodatkach opcja spowolnienia gry, która w przypadku tego trofeum jest bardzo pomocna i z nią nie powinieneś mieć żadnego problemu z wbiciem tego trofeum.

dZxOmzw Kerwański gladiator / Kerwan Gladiator
Ukończ tor fitnessowy na Kerwan w czasie krótszym niż 70 sekund. / Complete the Fitness Course on Kerwan in under 70 seconds.
Bardzo proste trofeum, które można zrobić w każdym momencie gry na planecie Kerwan. Kapitan Qwark przygotował dla Ciebie mały test sprawności, z którym nie powinieneś mieć najmniejszych problemów. Niestety nie mamy licznika czasu, ale spokojnie jeżeli idziesz cały czas przed siebie (i w górę) to zmieścisz się w limicie 70 sekund. W razie problemów – poniżej filmik.

QAIhBBg Clankomiażdżyciel / Clank Crusher
Zmiażdż 5 gadżetobotów w zgniatarce na Quatru. / Crush 5 gadgebots in the crusher on Quartu.
Trofeum możliwe do wbicia w każdym momencie gry. Na Quatru będziesz miał możliwość poruszania się Clankiem. W pewnym momencie trafisz do pomieszczenia z taśmą i gadżetobotami, które musisz użyć, aby przejść dalej. Gadżetoboty to te małe bociki, które służą do budowania mostów, zasilania i stawiania trampolin. Potrzebne będą Ci tak naprawdę tylko dwa roboty. Jeden z nich znajduje się zaraz przy wejściu i po prostu rzuć go na taśmę, uprzednio ustawiając go jako źródło energii. Przejdź pod zgniatarką i zabierz następnego bota. Teraz po prostu zdejmij źródło energii z taśmy i postaw je najbliżej pierwszego generatora (na ziemi, nie na taśmie). Pierwszy panel zgniatarki się podniesie i wtedy po prostu wrzuć kolejnego bota pod zgniatarkę i zabierz źródło prądu. Powtórz czynność jeszcze 4 razy i trofeum wpadnie. Jeżeli jesteś po ukończeniu gry. W razie problemów – poniżej filmik, pokazujący jak to zrobić po ukończeniu gry.

TQe12TG Piasek w oczach / That Sinking Feeling
Wrzuć konstruktobota do ruchomych piasków na Aridii. / Knock a constructobot into the quicksand on Aridia.
Bardzo proste trofeum, które prawdopodobnie wpadnie podczas normalnego przechodzenia. Konstruktobot to taki duży żółty robot z czerwoną butlą na plecach. Twoim zadaniem jest po prostu zrzucenie go z platformy. Jego dokładną lokalizację znajdziesz na filmiku poniżej.

jXhi6PT Ja zniszczyć lampa! / I Hate Lamp
Zniszcz wszystkie lampy w Aleero City. / Break every lamp in Aleero City.
Trofeum polega na zniszczeniu wszystkich siedemnastu lamp w Aleero City na planecie Kerwan. Wystarczy podejść do każdej lampy i nacisnąć kwadrat.

  • 3 pierwsze lampy znajdują się za wejściem do miasta po lewej stronie (koło niebieskiej skrzynki „G”).
  • Po prawej stronie za wejściem jest 1 lampa, która stoi na wprost Ciebie.
  • Po przejściu przez most po prawej stronie za drzewem znajduje się 1 lampa i jedna na lewym końcu mostu.
  • Następna lampa jest zaraz za rogiem, za drzewem (pole przed drugim mostem).
  • Kontunuuj rozgrywkę aż do dojścia na peron. Skręć w prawo i przeskocz przez skrzynie, za nimi znajdują się 2 lampy.
  • Na peronie głównym jest jeszcze siedem lamp.

W razie problemów – TUTAJ znajdziesz filmik z dokładną lokalizacją.

38fYJhO Nie mój interes / Not My Job
Pozwól ekstermibotom zabić 35 ameboidów na Riglar. / Allow the extermibots to kill 35 amoeboids in Rilgar.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
To trofeum można zrobić tylko podczas misji fabularnej na Riglar. Podczas ekspolowania planety zauważysz walczących ekstremibotów z ameboidami (zielonymi galaretkami). Wystarczy, że nie będziesz zabijał przeciwników do czasu wybicia przez botów wszystkich zielonych glutów. Po 2-3 falach trafisz na większy otwarty teren, na którym również będą odbywały się walki. Jeżeli poczekasz chwilę, trofeum na pewno wpadnie.

slh1lDy As przestworzy / Top Gunner
Pokonaj 40 przeciwników na Gaspar, korzystając z plecaka odrzutowego. / Defeat 40 enemies while jetpacking in Gaspar.
Jedyna plansza, na której możemy dobrowolnie korzystać z plecaka odrzutowego. Twoim zadaniem jest po prostu zabicie 40 przeciwników, będąc w powietrzu. Trofeum można wbić po zakończeniu wątku fabularnego. Trzeba po prostu latać po mapie i szukać jakichkolwiek wrogów. Nie ma znaczenia jakiej broni używasz, ważne tylko, abyś był w powietrzu, naciskając L1. Oczywiście pamiętaj, że paliwo w jetpacku nie jest nieskończone, dlatego zasilaj je na zielonych stacjach, które rozsiane są praktycznie po całej mapie.

BH8lU0p Owcolot / When Sheep Fly
Przemień Kapitana Blargiańskiego Helikoptera w owcę. / Sheepinate a Blarg Helicopter Commander.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
To trofeum możesz zrobić tylko podczas misji fabularnych. Podczas swobodnej gry nie da się nigdzie znaleźć Kapitana, dlatego będąc na Aridii lub Kalebo III zwróć uwagę, aby zrobić to trofeum. Wygląda on tak jak na poniższym zdjęciu. Oczywiście najpierw musisz wykupić broń Kozonator, która z tego co pamiętam kosztuje 40 tysięcy śrubek. Na Kalebo III pojawią się obok siebie dwa razy te postaci, więc na pewno je zauważysz. Aby zamienić kapitana w „owcę” musisz trochę postrzelać przez kilkanaście sekund przytrzymać r2.

kapitan
Tak wygląda Kapitan

TASNK83 Miecze na lemiesze / Warbots Into Ploughshares
Zniszcz 10 nieaktywnych robotów bojowych w fabryce na Quartu. / Destroy 10 inactive Warbots inside the Quartu factory.
Trofeum możliwe do zdobycia na Quartu. Podczas misji przez dłuższą chwilę będziesz sterował Clankiem. Następnie wrócisz do sterowania Ratchetem i po przejściu kilku pomieszczeń znajdziesz się w fabryce, w której na taśmie produkcyjnej znajdują się nieaktywne roboty. Twoim zadaniem jest zniszczenie dziesięciu takich przeciwników.

4WnMw82

RwGyd1N Trzeba skołować większą łódkę / Pool Sharks Are The Worst
Daj się pożreć rekinowi w Oceanie Pokitarskim. / Get eaten by a Pool Shark in the Pokitaru Ocean.
Kolejne proste trofeum, które musisz zrobić na planecie Pokitaru. Twoim zadaniem jest po prostu wskoczenie do wody i poczekanie, aż rekin podpłynie do Ciebie i Cię po prostu zje. Trofik wpadnie niezwłocznie.

Kislbgf

D0VpLxc Śmierć cywilna / Character Assassination
Zniszcz wszystkie modele planet w biurze Dreka. / Destroy all of the planet models in Drek’s office.
Podczas przechodzenia fabuły na deplanetyzatorze znajdziesz się w pokoju, w którym znajduje się pięć świecących planet (jak na zdjęciu poniżej). Twoim zadaniem jest po prostu ich rozwalenie i w momencie zniszczenia ostatniej planety trofeum wpadnie.

IhBiE63

4NSI2mS Et tu, Copernicus? / Et tu, Copernicus?
Znajdź pokój Qwarka na Deplanetyzatorze. / Find Qwark’s Lounge on the Deplanitiser.
Trofeum polega na podejściu do konkretnych drzwi na ostatniej planecie – Deplanetyzatorze. Oczywiście najpierw musisz zdobyć holoprzebranie, a następnie udać się w miejsce pokazane na poniższym filmiku. Następnie po prostu stań przed pokazanymi drzwiami, użyj holoprzebrania, aby zmienić się w Qwarka i odczekaj kilka sekund aż trofeum wpadnie. Qwark powie musi powiedzieć „Największy atut? Lojalność!”

eFwSmh3 Leniwy lombaks / Lazy Lombax
Przejedź się wszystkimi ruchomymi pomostami na Kalebo, nie poruszając się. / Ride every catwalk without moving in Kalebo.
Kolejne proste trofeum, które polega na stanięciu na ruchomym pomoście nie ruszaniu żadną gałką, do czasu dojechania do końca maty. Są cztery takie pomosty, a ich lokalizację znajdziesz na poniższym screenie.fXulNYw

iIFYnVO Śmierć w dyskotece / Death By Disco
Użyj Groovitronu na wszystkich rodzajach przeciwników. / Use the Groovitron on every type of enemy.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Groovitron to „disco bomba”, której musisz użyć na każdym rodzaju przeciwników dostępnych w grze. Jest ich dokładnie 48 i każda planeta ma specyficznych wrogów. Niestety czasami różnią się oni tylko „kolorem oczu”, dlatego musisz być uważnym i od siebie polecam, aby zawsze przed zabiciem jakiegokolwiek przeciwnika rzucać groovitron, a dopiero później go zabijać. Oczywiście broni tej musisz również użyć na wszystkich bossach, więc trofeum powinno wpaść po rzuceniu bomby na doktora Nefariousa W razie problemów TU znajdziesz filmik, w dokładną lokalizacją wszystkich przeciwników, chociaż myślę, że nie jest konieczne korzystanie z niego, wystarczy tylko być uważnym podczas całego przechodzenia gry w trybie wyzwań.

Lista przeciwników (z minutą filmiku):

  1. Veldin – Żaba – 0:05
  2. Veldin – Robot z miotaczem ognia – 0:21
  3. Veldin – Zielony glut – 0:33
  4. Veldin – Mały Blarg – 0:47
  5. Veldin – Statek – 1:02
  6. Veldin – Robot (Wersja pierwsza) – 1:20
  7. Novalis – Robot ptak – 1:38
  8. Novalis – Żółty robot z granatnikiem – 1:55
  9. Kerwan – Pies (Wersja pierwsza) – 2:15
  10. Kerwan – Duży Blarg – 2:30
  11. Kerwan – Helikopter – 2:45
  12. Kerwan – Zielono-żółta macka – 3:04
  13. Aridia – Rekin – 3:21
  14. Aridia – Lądowa ośmiornica – 3:35
  15. Aridia – Robot z butlą na plecach – 3:51
  16. Rilgar – Robot w hełmie – 4:06
  17. Rilgar – Czołg (Wersja pierwsza) – 4:21
  18. Rilgar – Duża Ameboida – 4:39
  19. Rilgar – Średnia Ameboida – 5:00
  20. Rilgar – Mała Ameboida – 5:22
  21. Rilgar – Rekin – 5:44
  22. Rilgar – Rekin x2 – 6:07
  23. Nebula G34 – Zielone żaby – 6:28
  24. Nebula G34 – Obcy – 6:46
  25. Nebula G34 – Brązowa jaszczurka – 7:03
  26. Nebula G34 – Jaszczurka – 7:22
  27. Nebula G34 – Blargiańska Destruktobestia (Boss) – 7:37
  28. Gaspar – Pies (Wersja pierwsza) – 7:53
  29. Gaspar – Strzelec z wieżyczki- 8:07
  30. Gaspar – Latający dinozaur – 8:20
  31. Gaspar – Mały robot pomarańczowo-czarny – 8:36
  32. Gaspar – Okrągły robocik – 8:49
  33. Gaspar: Robot (Wersja druga + jetpack) – 9:13
  34. Gaspar: Krab – 9:25
  35. Gaspar – To coś z mackami (Wersja pierwsza) – 9:39
  36. Batalia – Blarg z bombami – 10:03
  37. Batalia – Czołg (Wersja pierwsza) – 10:18
  38. Quartu: Zurkon – 10:31
  39. Quartu – Zurkon (Boss) – 10:45
  40. Pokitaru – Ryba – 11:02
  41. Pokitaru – To coś z mackami (Wersja druga) – 11:19
  42. Deplanetyzator – Blarg z jetpackiem – 11:44
  43. Deplanetyzator – Pies (Wersja druga) – 12:01
  44. Deplanetyzator – Czołg (Wersja druga) – 12:16
  45. Kalebo III – Robot (Wersja trzecia – czerwony kolor + jetpack) – 12:34
  46. Deplanetyzator – Robot (Wersja czwarta – żółty kolor) – 12:52
  47. Deplanetyzator – Kapitan Qwark (Boss) – 13:15
  48. Deplanetyzator – Doktor Nefarious (Boss) – 13:33

n3Y6EbM Młody kolekcjoner / Trader In Training
Skompletuj swój pierwszy zestaw holokart. / Complete your first holocard set.
Patrz trofeum „Chędogi handlarz„.

MRU6ATs Moder / Modder
Zakup jedną modyfikację broni przy użyciu rarytanium. / Complete your first Raritanium weapon mod.
To trofeum jest możliwe dopiero po odblokowaniu planety Novalis. To tu zdobędziesz niezbędne informacje jak możesz ulepszać broń przy pomocy rarytanium. Na mapce bronie możesz ulepszać w miejscu oznaczonym literką „G” i są to takie niebieskie kwadraty, które oferują zakup broni i ulepszenia broni pod przyciskiem kwadrat. Rarytarium są to punkty, które zyskujesz po zabijaniu przeciwników oraz są one rozsiane w postaci kryształów po całej galaktyce. Trofeum na pewno wpadnie podczas platynowania, ponieważ, aby zdobyć ostatni pucharek będziesz musiał ulepszyć wszystkie bronie na 100%.

6em1Ye2 Brzęk, brzęk! / Cha-ching!
Uzyskaj maksymalną wartość mnożnika śrubek w trybie wyzwań. / Reach the maximum bolt multiplier in Challenge Mode.
Tak jak w opisie – trofeum można wbić tylko w trybie wyzwań, czyli przy drugim przejściu gry. Na ekranie pojawi mnożnik śrubek (w prawym górnym rogu „x i liczba”), który wzrasta z każdym zabitym przeciwnikiem. Niestety wbicie maksymalnej wartości (czyli mnożnika x20) nie jest takie proste, ponieważ każde otrzymane obrażenie powoduje wyzerowanie licznika. Dużym ułatwieniem są „Oszustwa”, które możesz włączyć po zebraniu wszystkich śrubek – nieskończoną amunicję i nieśmiertelność. Mimo włączenia tych usprawnień pamiętaj, że nie możesz zostać ani razu trafiony.

Trofeum można wbić praktycznie na każdej planecie, podczas wykonywania misji głównych. Po zakończeniu wątku fabularnego praktycznie nie da się go wbić (ciężko znaleźć wystarczającą grupę wrogów), dlatego jeżeli ominąłeś to trofeum podczas drugiego podejścia, najlepiej będzie jak zaczniesz grę od nowa i wbijesz to trofeum na pierwszej/drugiej planecie.

Jeżeli chodzi o samą taktykę to polecam włączyć nieskończoną amunicję i rzucać przed siebie w każdym momencie groovitron (disco bomba), a następnie zabijać przeciwników tą bronią, którą gra Ci się najlepiej. Staraj się skakać, aby omijać pociski przeciwników i koniecznie uważaj, żeby nie spaść w przepaść itd, bo to również wyzeruje Ci licznik.

moFUkF3 Handelek / Trade Up
Wymień duplikat zestawu kart za nowy zestaw. / Trade in a set of duplicate holocards for a new one.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
To trofeum trzeba zrobić zanim zbierzesz wszystkie 108 holokarty. Zdobywasz je podczas walki z przeciwnikami oraz możesz je po prostu zebrać podczas eksplorowania planet (karty RYNO). Karty zdobywane po przeciwnikach są przydzielane losowo także na pewno podczas gry samoistnie wpadnie Ci kilka duplikatów, które możesz wymienić na nowy zestaw kart. Gdy znajdziesz 5 duplikatów możesz je zamienić, wciskając OPTIONS na padzie, następnie wybierając „Kolekcja kart”Trofeum jest niemożliwe do zdobycia w momencie zebrania wszystkich kart i będzie wymagane ponowne przejście gry na nowym zapisie.

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • Przemek

    Witam. Mam problem z trofeum „Po zęby”. Zebrałem każdą broń przy pierwszym przejściu gry, po otrzymaniu żubra trofik nie wpadł… W zakładce „Broń” mam wyszczególnione wszystkie 14, wykupione także wszystkie. Jakieś pomysły? Pozdrawiam

    • Pewnie jakiś nieszczęsny bug. Spróbuj usunąć dane gry i wejść do gry offline bez nich. Jak to nie pomoże to trzeba będzie przechodzić grę jeszcze raz na nowym zapisie, po kolei odblokowując wszystko od nowa.

  • Tomi Kowalski

    Cześć. Jeżeli przejdę grę na normalu ciesząc się grą ale i przy okazji zbierając co się da – BEZ zaglądania do poradnika – to czy potem mogę ponownie zacząć na normalu z tym co już znalazłem? Zlicza już zebrane rzeczy? Dopiero wtedy z poradnikiem (2 raz na normalu), a na koniec 3 raz w trybie wyzwań?

    • Aleksandra Daniel

      Jasne, że tak. Tryb wyzwań to po prostu Nowa Gra+, do której przenoszą się wszystkie przedmioty i bronie. 🙂

      • Tomi Kowalski

        Dzięki za szybkie info. Gra ma świetne oceny, lubię Platynki ale tutaj jest sporo pucharków do pominięcia, a chciałem 1 raz zagrać dla funu, a potem jeszcze ze 2 razy ukończyć już z Twoim poradnikiem polując na Platynkę. P.S. Dawno na forach nie widziałem Twoich nowych poradników, mam nadzieję, że u Ciebie wszystko ok i to tylko chwilowy odpoczynek 🙂 Pzdr.

        • Aleksandra Daniel

          Tak się składa, że teraz cały czas dochodzą nowe gry i wrzucam tutaj wszystko na razie. Na początku lipca uzupełnię wszystko na forum 😉 Pozdrawiam również

  • Daniel Gąsiorek

    witam, właśnie zabrałem się za platynowanie Ratcheta, poradnik naprawdę fajny i przydatny, ale tekst pisany w takich długich linijkach przez cały ekran to katorga dla czytelnika 😉

    • Aleksandra Daniel

      Witaj, tekstu nie jest aż tak dużo, żeby oczy się męczyły, ale coś pomyślimy. 😉

  • Daniel Gąsiorek

    jak to jest z tym ulepszaniem broni, mam Pożoger na 5 poziomie i nie mogę dalej wbijać mu levelu do poziomu 10, wiem że trzeba mieć zestaw kart, sęk w tym że w spisie kart nie mam nawet takiej pozycji żeby je nazbierać, jakiś bug ?

  • majcherino

    Zdenerwowalem się trochę bo brakuje mi tej złotej śruby z wiatru gdy gra sie clankiem. Jak mam tam wejść za drugim razem? Podpowie ktoś? Czy jednak trofeum możliwe do pominiecia?:/ tak samo z fitness w 70 sekund. Nie mogę zacząć drugi raz a trofeum nie mam:/ proszę o odpowiedź.

    • Aleksandra Daniel

      Który to dokładnie jest moment, bo ciężko mi tak z wejścia pamiętać, gdzie ta śruba była. 😉

      A co do toru w 70 sekund to w każdym momencie jak tam pójdziesz, nie będzie włączała się żadna cutscenka, tylko po prostu biegnij przed siebie. Trofik na pewno wpadnie.

  • majcherino

    A co do poradnika to zgrabny i czytelny, ładnie skonstruowany:)

  • Aleksandra Daniel

    Nadal problem występuje, czy dałeś sobie radę?

    • Grzegorz Tręda

      ja mam ten sam problem do tego z broniami, mam wszystkie a i tak nie mam trofka.

  • Daniel Gąsiorek

    mam kolejne pytanie, czy aby zaliczyć wszystkich przeciwników Grovitronem, trzeba to zrobić w jednym przejściu gry, czy można dokończyć np w NG+ ?, bo pominąłem niestety tych z początku gry, a teraz nie mogę tam wrócić, dokładnie chodzi o pierwszy etap gry gdzie zdajemy test

    • Aleksandra Daniel

      Wszystko w jednym podejściu.

  • Kozak

    Witam,
    czy podczas przechodzeniu gry w trybie wyzwań trzeba mieć powyłączane oszustwa (nieskończona amunicja), aby poziomy broni się zwiększały?
    Wydaje mi się, że nie nalicza mi pasek doświadczenia podczas używania tego dodatku.

    Pozdrawiam

    • Aleksandra Daniel

      Tak, dokładnie. Jeżeli włączysz nieskończoną amunicję to pasek XP się nie będzie zwiększał.

      • Patrick Zemelka

        Dzięki za info. Proponuję dopisać tą informację do trofeum „Pan Wojny”.

        Pozdrawiam 😉

  • Grzegorz Tręda

    Witam,
    mam ten sam problem. Zezłomowałem już chyba 30 robotów a trofka dalej nie ma.

  • lol3k

    Witam,
    Chciałem zapytać, skąd wiesz, że nie trzeba wbijać niektórych trofeów, że nie są one potrzebne do platyny? Mam ogromny problem, ponieważ do 100% gry brakuje mi tylko nieszczęsna „śmierć w dyskotece”, a nie widzi mi się przechodzenia całej gry od nowa, żeby ubić wszystkie stwory. Znasz jakiś sposób, żeby jednak platyna wbiła się „sama”?

    • Łowczyni Trofeów

      To, że trofeum jest zaznaczone jako możliwe do pominięcia oznacza, iż trzeba na nie zwrócić uwagę podczas przechodzenia. Tak zaznaczamy ważne trofiki od zawsze. Wszystkie trofea są potrzebne do platyny.

      • lol3k

        OK, dzięki za informację.

  • luq81

    heja, właśnie wpadł mi pucharek śmierć w dyskotece przy użyciu Grovitronem ale podczas NG+ na plancecie Rilgar gdzie brakowało mi czołgu z tej planety (wersja pierwsza). Wygląda na to, że ten pucharek kumuluje się w oby dwóch przejściach
    pzdr
    lq

    • Łowczyni Trofeów

      Może coś w patchach zmienili, ogarniemy. 😉