The Technomancer – Poradnik do trofeów i opinia

Polityczno-moralna rozgrywka wciąga jak diabli, ale nie jest wolna od wad.

technomaleMateriał zrealizowany dzięki CDP.PL

Po ulepszeniu łazika do niskich temperatur (zakończenie rozdziału trzeciego) grupa misji pobocznych staje się niedostępna i nie będzie możliwości powrotu! Po zakończeniu głównego wątku fabularnego nie ma free roama!

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 4/10
Ilość trofeówplatynax1 / zlotox3 / srebrox9 / brazx28
Ilość trofeów offline: 41
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: Praktycznie wszystkie, które nie są związane z fabułą. Przejrzyj poniższą listę.
Zglitchowane trofea: Uczynność
Czas do zdobycia 100%: 20-30 godzin

 

Krótko i na temat, czyli opinia po splatynowaniu:

Chłopaki i dziewczyny z Spiders postanowili dołożyć kolejną cegiełkę do świata gier RPG. Tym razem mam na celowniku „Technomancer”, które może arcydziełem nie jest, ale na pewno warto sięgnąć po ten tytuł prędzej czy później. Lubisz tematykę sci-fi, otwarty świat, multum zadań do wypełnienia i po prostu dobrą zabawę podczas gry? Witaj w klubie i sięgnij po ten tytuł. Brałam tę grę w ogóle nie wiedząc z czym to się je, w mediach w ogóle nie było wiadomości na jej temat i właśnie takie tytuły potrafią być niesamowitym zaskoczeniem dla gracza. Ale może zacznijmy od początku.

The Technomancer_20160706171800

Mam na imię Zachariah i to jest moja historia.

Wcielamy się w rolę Zachariasza – technomaty, czyli osoby należącej do zamkniętego „zakonu” i posiadającą niebanalne zdolności w walce. To, że jest wysoko w hierarchii nie oznacza, że nie ma wrogów i tak też jest w tym przypadku. W obawie o swoje życie musi odłączyć się od zakonu i jak zwykle to bywa w takich produkcjach – uratować siebie, ludzi, istoty i ogólnie cały świat. Przed głównym bohaterem stoi dużo wyborów moralnych i często gęsto musi wybrać mniejsze zło. Mamy tutaj swego rodzaju drogę „infamousa”, czyli możemy być albo przykładnym obywatelem Marsa, albo człowiekiem z karmą „Gorzej już być nie może” i w tym momencie musisz sobie radzić sam, na własną rękę, bez kogokolwiek u boku.

Moje pierwsze odczucia były bardzo pozytywne, ale niestety im dalej w las, tym było gorzej. Na początku czujemy taki powiew świeżości, czujemy się trochę jak w świecie Star Wars, jednak później cały ten zachwyt drastycznie opada, kiedy kilkukrotnie (setki razy w przypadku platynowania) musimy przemierzać te same ścieżki, wykonywać tego samego typu zadania, które w 99 procentach opierają się na zabiciu kogoś, odparciu fali wrogów lub po prostu przedarciu się z punktu A do punktu B.

The Technomancer_20160706173302

Nie brakuje walk z bossami, którzy mogą naprzykrzyć życia niedoświadczonym graczom.

Warty podkreślenia jest fakt, iż większość lokacji przedstawionych w grze jest… prawdziwa. Tak, prawdziwa. Na przykład Valles Marineris, które mamy przyjemność odwiedzić, opiera się na prawdziwej topografii kanionu występującego na Marsie. Brzmi fajnie! Gra oferuje cykl dnia i nocy i na przykład wstające dopiero co słońce na wspomnianym Marsie wygląda obłędnie. Mamy kilka głównych lokacji, które różnią się zasadniczo rzeźbą terenu, charakterem jak i przeciwnikami – bo pancerną ropuchę znajdziesz tylko w jednym kanionie, a ludzie czają się praktycznie tylko w zasiedlonych miejscach. Sama grafika nie razi po oczach, jednak ekspresja twarzy bohaterów woła o pomstę do nieba. Wszystkie słowa są wypowiedziane z jedną i tą samą kamienną twarzą.

Gra oferuje minimalny efekt motyla, który sprowadza się do zawierania układów z konkretnymi grupami, pozostawieniu przy życiu lub zabiciu towarzysza. Jest to na tyle pozorne, że praktycznie nie wpływa na całościowy przebieg fabuły (z jednym wyjątkiem). Zakończenie również posiada trzy warianty, ale jakoś nie przywiązywałam większej wagi do nich, ponieważ ostatnie sceny gry są totalnie zepsute.

The Technomancer_20160711101329

Ładnych widoczków nie brakuje.

W trakcie rozgrywki spotkamy kilku przyjaciół, którzy będą nam towarzyszyć podczas konkretnej części gry. Najpierw jest to dwóch młodych żołnierzy, którzy mają pomagać w walce. Później będą to coraz bardziej rozbudowane postaci, które niosą ze sobą kawał ciekawych historii. Każdy z towarzyszy oferuje kilka różnych misji pobocznych, dzięki którym dokładniej zgłębimy ich historię, a nawet może połączy Was coś więcej niż zwykłe relacje damsko-męskie, męsko-męskie. Z ciekawostek mogę dodać, że możemy wdać się w romans z trzema z nich, z czego niekoniecznie musi być to osoba przeciwnej płci.

Jeżeli chodzi o system walki to jest on dosyć fajnie rozbudowany na trzy oddzielne klasy, które możemy ulepszać. Dodatkowo oczywiście możemy posługiwać się zdolnościami technomaty, które oferują np. porażenie przeciwnika łukiem elektrycznym lub pole ochronne. Co warto podkreślić – podczas pojedynczego ukończenia fabuły możesz ulepszyć tylko jedno drzewko umiejętności, co w moim przypadku poskutkowało zainwestowaniem w formę strażnika, który jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem na najwyższym poziomie trudności, ponieważ jako jedyny posiada ruch bloku (dzięki któremu de facto da się przejść praktycznie całą grę bez najmniejszego szwanku).

Co mnie w grze irytowało – brak szybkiej podróży. Oczywiście znajduje się możliwość przemieszczania między głównymi obszarami, jednak kiedy po raz setny muszę się przemieścić między końcem jednej lokacji a drugiej, robi się to niestety nazbyt nużące, szczególnie, że aby przejść np. z  Noctis do giełdy trzeba przejść przez kanały i zawsze odradzających się w tych samych miejscach przeciwników. Do tego przejść trzeba jeszcze przez tuzin drzwi, które otworzymy tylko w momencie niewystępowania w pobliżu przeciwników. Dla mnie – osoby, która grę przechodziła kilka razy – było to koszmarnie męczące i musiałam sobie niestety robić dłuższe przerwy.

Dziwi mnie trochę porównywanie tej gry do Wiedźmina. Zupełnie inny klimat, a to co łączy oba tytuły to tak naprawdę tylko należenie do gatunku RPG. Te porównania są krzywdzące dla obu produkcji. Technomancer jest do bólu powtarzalny, rozwijanie postaci odbywa się na zupełnie innym schemacie, nie jest zrobiony z taką pompą jak Wiedźmin, nie jest humorzasty… Nie wiem, te porównania są w tym momencie dla mnie jak zestawienie Uncharted z Assassin’s Creed, no bo przecież obie gry to gry przygodowe…

The Technomancer_20160710143414

Stań do walki w obronie ludzkości.

Nowa gra grupy Spiders nie zawładnie światem gier RPG, ale jest to tytuł, który naprawdę warto ograć. Brakuje tu rozmachu i chyba przede wszystkim wiary w siebie, ponieważ mógł to być materiał na jedną z lepszych gier osadzonych w świecie RPG. Tymczasem dostaliśmy grę, która jest, nie tyle może przeciętna, jak po prostu dobra. Tylko dobra, pośród dziesiątek bardzo dobrych/wybitnych gier.

Łowcy! Platyna nie jest trudna, ale wymaga trochę sprytu na najwyższym poziomie trudności, szczególnie w walce z bossami. Aby uniknąć zbędnego przechodzenia gry kilka razy po każdej zakończonej misji fabularnej powinieneś zrobić osobnego save’a, dzięki czemu w każdej chwili będziesz mógł wrócić i zrobić jakieś wymagane trofeum, które jest związane z wyborem lub konkretną interakcją. Pady w dłoń i do dzieła!

PLUSY:

  • nieprzesadzona ilość bossów,
  • ogromna ilość zadań pobocznych,
  • prawdziwe lokacje,
  • dosyć pokaźna garderoba (możliwość rozwijania cech postaci),
  • potrafi wciągnąć,
  • ma to coś, co trzyma przed konsolą,
  • przyjemna fabuła…

MINUSY:

  • ze słabym zakończeniem,
  • monotonność,
  • mimika twarzy i voice-acting
  • brak normalniej szybkiej podróży między konkretnymi punktami,
  • respawn przeciwników w tych samych miejscach,

 

Krok po kroku:

  1. Przejście gry na najwyższym poziomie trudności, zapisując save’a po ukończeniu każdej misji, zbierając cały czas dobrą karmę. NIE WYKUPUJ ŻADNYCH ZDOLNOŚCI, tylko poczekaj, aż będziesz miał 24 punktów, a następnie zrób dodatkowego save’a i ulepszaj drzewka pojedyncze, ponieważ podczas normalnej gry możesz rozwinąć maksymalnie tylko jedno drzewko umiejętności!
    • I rozdział
      • Musisz wykonać wszystkie zadania dla towarzyszy (Jeffrey, Niesha, Amelia, Scott, Andrew, Fobos).
      • Przejdź jak najwięcej misji pobocznych.
      • Utrzymuj ze wszystkimi frakcjami przynajmniej dobre stosunki.
      • Ukończ pierwszą rundę walk na arenie
    • II rozdział
      • Ponownie wykonaj wszystkie zadania dla towarzyszy i rób misje poboczne.
      • Ukończ drugą rundę walk na arenie.
    • III rozdział
      • Ponownie wykonaj wszystkie zadania dla towarzyszy i rób misje poboczne.
      • Tutaj ważne, żeby przed misją „Poradnik dla młodych narodów zrobić dodatkowego osobnego save’a, ponieważ
      • Ukończ trzecią rundę walk na arenie.
      • Zacznij wszystkie romanse (po każdej ostatniej misji konkretnego towarzysza <lista poniże> zrób save’a, bo każda następna interakcja z Andrew, Nieshą lub Amelią (jednym z nich) spowoduje blokadę romansów z pozostałą dwójką.
    • IV rozdział
      • Koniecznie po walce z Lewiatanem zrób osobnego save’a, ponieważ na końcu gry masz możliwość wybrania jednej z trzech opcji zakończenia, a za każde z nich jest trofeum!
    • Dodatkowe uwagi:
      • Wykupuj ulepszenia w warsztatach (100).
      • Otwieraj czerwone skrzynie wytrychem (50).
      • Patrosz zwierzęta (100).
      • Traf kosturem 200 razy.
      • Strzel z pistoletu 200 razy do przeciwnika.
      • Sparuj cios tarczą 200 razy.
  2. Po ukończeniu gry wczytaj dowolny save z rozgrywki i zabijaj wszystkich przeciwników ludzi (zbieraj serum), co spowoduje przejście Zachariasza na złą drogę.

 

Poradnik:

1Se6b76a Platynowe trofeum / Platinum trophy
Zdobądź wszystkie trofea w grze Technomancer. / Win all of the trophies in The Technomancer.
Gratulacje! 🙂

 

2S62d2c0 To tajemnica / It’s a secret
Ukończ prolog gry Technomancer. / Finish The Technomancer’s prologue.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Prolog składa się samouczka, misji i walki z bossem. O ile z tymi dwoma pierwszymi nie będziesz miał problemu – tak boss na najwyższym poziomie trudności będzie wymagał kilku podejść. Poniżej kilka wskazówek i filmik, który powinien wszystko rozjaśnić.

  • Zacznijmy od tego, że nie możesz się spieszyć – jak się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy.
  • Jeżeli chodzi o wybór sztuki walki – od siebie polecam wybrać łotrzyka (R1 + trojkat), który ma możliwość strzału z pistoletu.
  • Na początku walki oddaj 2-3 strzały w czuły punkt przeciwnika. Najlepiej zaznaczyć go sobie r3. Następnie szybko poślij łuk elektryczny (ustaw go sobie w szybkim wyborze dodatków l2 + któryś z 4 przycisków – musisz to przypisać.
  • Teraz staramy się szybko przenieść na tył bossa i to tu będzie odgrywała się większość walki z nim i tego miejsca zawsze stara się trzymać.
  • Uderzamy przeciwnika kwadrat i uważamy, żeby nie dziabnął nas swoimi szczypcami.
  • Przeprowadzamy tak całą walkę od czasu do czasu strzelając z pistoletu i używając łuku elektrycznego.
  • Jak pojawią się małe robale, do od razu staraj się je zabijać, szczególnie te plujące jadem. Czasami pomaga sam boss, bo wykonując ruch szczypcami zabija swoich.
  • Poniżej na filmiku przedstawione wszystko jak to wygląda w praktyce.

3Sa11888 Spisek / Treason
Ukończ Rozdział 1. / Finish Chapter 1.
Gra ma to do siebie, ze jest bardzo długa. Pierwszy rozdział kończy się w momencie ucieczki z giełdy. Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Nie ma praktycznie w tym rozdziale misji, która powinna sprawić Ci trudność. Co więcej zdecydowaną większość walk można pominąć.

 

4Sbc3b8f Zbieg / On the run
Ukończ Rozdział 2. / Finish Chapter 2.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Kolejny bardzo długi rozdział. Po jego ukończeniu można zdobyć 4 poniższe trofea.

 

5Scdc4a9 Ojciec chrzestny / The Godfather
Przymierze z Grabieżcami. / Ally with the Vory.
KONIECZNIE ZRÓB OSOBONEGO SAVE’A PO MISJI „PORADNIK DLA MŁODYCH NARODÓW” – Powstrzymaj Caina – 3 rozdział.
Przywódcą Grabieżców jest Anton Szelma, który nie zawrze z Tobą sojuszu, jeżeli zawrzesz go z z Dandolo. Dlatego pamiętaj o zrobieniu dodatkowego save’a. Aby Grabieżcy zawarli z Tobą przymierze musisz dla nich wykonywać zadania. Staraj się tak dokonywać wyborów, żeby pod koniec rozdziału drugiego być ze wszystkimi przynajmniej w dobrych stosunkach.

 

6S98fb00 Kapitanie! Mój kapitanie! / With my captain
Sprzymierz się z armią Ophiru. / Ally with the Ophir army.
KONIECZNIE ZRÓB OSOBONEGO SAVE’A PO MISJI „PORADNIK DLA MŁODYCH NARODÓW” – Powstrzymaj Caina – 3 rozdział.
Tutaj musisz zawrzeć układ z Elizą Major, która znajduje się w górnej części Giełdy (wejść tam możesz tylko przez kanały, przez jedno konkretne miejsce <drugie jest dostępne tylko przy pomocy Andrew>. Jak zawrzesz układ z ruchem oporu armia Ci nie pomoże, dlatego koniecznie pamiętaj o dodatkowym save’ie.

 

7Sd37658 Handlarze w Noctis / Noctis merchants
Zbrataj się z handlarzami w Noctis. / Ally with the Noctis merchants.
KONIECZNIE ZRÓB OSOBONEGO SAVE’A PO MISJI „PORADNIK DLA MŁODYCH NARODÓW” – Powsztrzymaj Caina – 3 rozdział.
Noctis to miasto handlarzy, w którym przywódcą jest Dandolo. Wykonując dla niego misje (zarówno poboczne jak i główne) zdobędziesz jego zaufanie. Pamiętaj o mówieniu mu prawdy.

 

8S05dbde Przeciwnicy reżimu / Opponents of the regime
Sprzymierz się z ruchem oporu w Ophirze. / Ally with the opposition in Ophir.
KONIECZNIE ZRÓB OSOBONEGO SAVE’A PO MISJI „PORADNIK DLA MŁODYCH NARODÓW” – Powsztrzymaj Caina – 3 rozdział.
Siedziba ruchu oporu znajduje się w barze (tam gdzie jest arena do walk) w slumsach. Jeżeli zawrzesz układ z ruchem oporu nici z układu z armią, dlatego pamiętaj o dodatkowym save’ie.

 

9S500675 Upadek / The fall
Ukończ Rozdział 3. / Finish Chapter 3.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

10S47b384 Halo, Ziemia? / Hello, Earth?
Ukończ Rozdział 4. / Finish Chapter 4.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Tym razem to tylko ostatnia walka z finałowym bossem. Poniżej przedstawiam filmik, dzięki któremu pokazuję najłatwiejszą metodę na pokonanie Lewiatana.

 

11Sbd76f1 Wielki Mistrz tajemnicy / Grand Master of the secret
Zdecyduj się na powrót do Pełni. / Decide to return to Abundance.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
KONIECZNIE ZRÓB SAVE’A PO WALCE Z LEWIATANEM (OSTATNIM BOSSEM)!
Trofeum ściśle związane z decyzją jaką musimy podjąć na samym końcu gry. W tym przypadku musisz wybrać opcję powrotu do Pełni i zatajenia przed chwilą odkrytego faktu.

 

12S7aa6f4 Pożegnanie z rajem. / Goodbye paradise.
Zdecyduj się na dołączenie do Noctis. / Decide to join Noctis.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
KONIECZNIE ZRÓB SAVE’A PO WALCE Z LEWIATANEM (OSTATNIM BOSSEM)!
Trofeum ściśle związane z decyzją jaką musimy podjąć na samym końcu gry. W tym przypadku musisz wybrać opcję dołączenia do Noctis i wyjawienia prawdy.

 

13Sa96eed Marsjanin na zawsze… / Martian forever…
Decydujesz się na dołączenie do Doliny Mutantów. / Decide to join Mutant Valley.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
KONIECZNIE ZRÓB SAVE’A PO WALCE Z LEWIATANEM (OSTATNIM BOSSEM)!
Trofeum ściśle związane z decyzją jaką musimy podjąć na samym końcu gry. W tym przypadku musisz wybrać opcję dołączenia do mutantów i wyjawienia prawdy.

14Sa03202 Podróżnik / Traveler
Ukończ grę na normalnym poziomie trudności. / Finish the game on normal difficulty.
Patrz trofeum „Mistrz przetrwania„.

 

15S7e0013 Twardziel / Tough to beat
Ukończ grę na wysokim poziomie trudności. / Finish the game on hard difficulty.
Patrz trofeum „Mistrz przetrwania„.

 

16Sb4ca65 Mistrz przetrwania / Extreme survivor
Ukończ grę na ekstremalnym poziomie trudności. / Finish the game on extreme difficulty.
Zdecydowanie najtrudniejsze zadanie, jakie będzie przed Tobą stać w drodze do platyny. Na szczęście przy drugim podejściu znalazłam bardzo fajną taktykę na same przechodzenie gry jak i na walki z cięższymi bossami.

  • Rozwijaj tylko zdolność strażnika.
  • Używaj zawsze w walce z przeciwnikami (ludźmi) bloku r2 i kontry trojkat. Tym ruchem możesz przejść praktycznie prawie całą grę, a ilość zgonów będzie naprawdę znikoma.
  • Tak naprawdę te dwa poprzednie punkty sprawią, że gra z trudnej stanie się banalnie prosta.
  • Nie uzupełniaj zdrowia podczas walk z ludźmi – ono samo odnowi się po zabiciu ostatniego przeciwnika – szkoda tracić zastrzyków zdrowia.
  • Pułapki wybuchowe zostawiaj na najgorsze momenty, nie trać ich na walkę z małymi stworzeniami i ludźmi.
  • Jeżeli chodzi o bossów to możesz mieć jakieś problemy z pierwszym i ostatnim. Przygotowałam taktykę dla obu z nich, którą przedstawiam na poniższych filmikach.

 

17S497c57 Najlepszy przyjaciel / Best friend
Ukończ wszystkie zadania towarzyszy. / Finish all of the companion quests.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Towarzyszy w sumie mamy 6, z czego jeden z nich jest dostępny tylko w pierwszym rozdziale. Poniżej znajdziesz listę wszystkich zadań pobocznych, które musisz wykonać, aby wbić to trofeum. Co warto zaznaczyć – większość misji odblokujesz po prostu przez podejście do postaci i rozmowy z nią! Jeżeli chodzi o pierwszy rozdział to tu trzeba być najbardziej ostrożnym i zrobić wszystkie misje przed ukończeniem misji „Pustynna archeologia”.

Jeffrey Łowca:

  1. Musisz do niego podejść, porozmawiać z nim i go wysłuchać – Misja: Mam wrażenie, że ktoś Cię śledzi – 1 rozdział

Scott:

  1. Misja: Bolączki profesora – Slumsy – 1 rozdział 
  2. Misja: Zaginięcie Scotta – Noctis – 2 rozdział – włącza się samo w miarę przechodzenia fabuły, koniecznie uratuj Scotta (w razie jego zginięcia od razu wczytaj ostatni punkt kontrolny lub po prostu zgiń przed zabiciem ostatniego przeciwnika.
  3. Misja: Spowiedź – Dolina Mutantów – 3 rozdział (włącza się automatycznie)

Andrew (Szczęściarz):

  1. Spotkasz go obok kupca, z którym będziesz musiał porozmawiać, scenka włączy się automatycznie. Musisz koniecznie zgodzić się mu pomóc – Misja: Znaki przeszłości – Giełda – 1 rozdział
  2. Misja: Odnaleziony przyjaciel – Noctis – 2 rozdział (warto zwrócić uwagę, że na giełdę musisz się udać górnym wejściem!)
  3. Misja: Towarzysze broni – Dolina Mutantów – 3 rozdział

Amelia:

  1. Pierwsza misja włącza się automatycznie po wysadzeniu tunelu – Misja: Ojciec odkrywcy – Slumsy – 1 rozdział 
  2. Misja: Syn Scotta – Noctis – 2 rozdział
  3. Misja: W poszukiwaniu ojca – Dolina Mutantów – 3 rozdział

Niesha:

  1. Misja: Naciski na przyjaciela – Giełda (główne podwyższenie) – 1 rozdział
  2. Misja: Odpowiedzialność – Noctis – 2 rozdział
  3. Misja: Gloria – Dolina Mutantów – 3 rozdział

Fobos:

  1. Fobosa najpierw będziesz musiał uwolnić w misji pobocznej „Ochroniarz dla handlarza”. – Giełda – 1 rozdział
  2. Misja: Pamiątka dla matki – Giełda (obok dwóch kupców) – 1 rozdział
  3. Misja: Broń dla mutantów – Noctis – 2 rozdział
  4. Misja: Spór braci – Dolina Mutantów – 3 rozdział

 

18S83da4fBratnia dusza / Soulmate
Wdaj się w romans z Andrew. / Enter into a romance with Andrew.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Andrew to Twój towarzysz broni, były technomata, którego musisz ponownie postawić na nogi. Pamiętaj, że zanim pójdziesz do sypialni z jakąś postacią zrób save’a. Ponieważ w grze możesz prowadzić tylko jeden romans!

  • I rozdział
    • Andrew poznasz podczas jednej z misji (obok kupca). Musisz udzielić Szczęściarzowi pomocy. – 1 rozdział
    • Musisz znaleźć Mistrza Connora, który znajduje się w kanałach i walczy z stworzeniami. Następnie udaj się wraz z nim na giełdę i podsłuchaj rozmowę gentlemanów.
    • Teraz będziesz musiał się dowiedzieć kilku nowych informacji o Andrew od Alana na giełdzie.
  • II rozdział
    • Po udaniu się do Noctis porozmawiaj z Andrew (stoi obok szybkiej podróży) – powiedz mu komplement o jego uroku.
    • Po przejściu do strefy transportowej porozmawiaj z Andrew, zaoferuje Ci misję „Odnaleziony przyjaciel”, a Ty musisz się zgodzić mu pomóc.
    • Porozmawiaj ze Scottem o niepełnosprawności Andrew.
    • Wykonując misję porozmawiaj z Andrew o jego osobistym życiu (wszystkie pytania).
    • Po znalezieniu rzeczy wróć na Noctis i przekaż je Scottowi. Odczekaj 12 godzin i wróć do niego ponownie.
    • Porozmawiaj z Andrew i powiedz mu komplement – porozmawiaj o życiu uczuciowym.
  • III rozdział:
    • Od razu po udaniu się do Doliny Mutantów porozmawiaj z Andrew i zacznij ostatnią misję. Musisz mianować go ponownie na Technomatę.
    • TUTAJ KONIECZNIE ZRÓB SAVE. Ponieważ jeżeli wejdziesz z kimś w związek nie będziesz mógł wejść w niego z inną postacią!
    • Po inicjacji podejdź do Andrew i z nim porozmawiaj, wyzna Ci swoje uczucia i będziesz miał do wyboru opcję wyboru sypialni lub spławienia go. Oczywiście jeżeli myślisz o tym trofeum to musisz wybrać pierwszą opcję.
    • Następnie udaj się do swojej sypialni (czyli tam, gdzie masz łóżko do odpoczywania, schowek itd.). Po kilku sekundach powinna włączyć się cutscenka i musisz wybrać wybór pocałunku, a następnie zostania w związku. The End.

 

19S8abad1 Szpieg, który mnie kochał / The spy who loved me
Wdaj się w romans z Nieshą. / Enter into a romance with Niesha.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Nieshe poznasz podczas z jednej misji głównych „Ochrona osobista” – będziesz musiał przeeskortować ją wraz z grupką 3 innych ludzi w bezpieczne miejsce. Pamiętaj, że zanim pójdziesz do sypialni z jakąś postacią zrób save’a. Ponieważ w grze możesz prowadzić tylko jeden romans! Poniżej opisuję wszystkie akcje, które należy wykonać, aby wdać się z nią w romans:

  • I rozdział
    • Udaj się na giełdę (miejsce zaznaczone na poniższym screenie) i porozmawiaj z Nishą. Zleci Ci ona zadanie, które musisz wykonać „Naciski na przyjaciela”.
    • The Technomancer_20160714161705

      Tutaj znajdziesz pierwszą misję Nieshy | Giełda

    • Od razu z wyboru opcji rozmowy powiedz jej komplement (ja wybrałam opcję komplementu pracy) i zapytaj ją o życie.
  • II rozdział
    • Po pierwszej rozmowie z Dandolo podejdź do Nishy (chodzi z Tobą lub stoi obok szybkiej podróży) i wysłuchaj jej historii, zaczniesz misję „Odpowiedzialność”.
    • Porozmawiaj z nią o jej osobistym życiu – zadaj pytania o bycie szpiegiem, kochanków i muzykę.
    • Kontynuuj quest „Odpowiedzialność” i gdy Niesha będzie chciała zabić ludzi – interweniuj w związku z czym dostaniesz następne punkty do reputacji.
    • Porozmawiaj ponownie z Nieshą i powiedz jej komplement o nieustępliwości.
    • Zabierze Nieshę na misję „Stoicyzm”.
    • Podczas misji „Stoicyzm” uwolnij wszystkich więźniów (wymagana umiejętność otwierania zamków na poziomie trzecim).
  • III rozdział
    • W czasie gdy będziesz szukał sojuszników do walki z Victorem, podchodź do Nieshy i patrz, czy jest możliwość rozpoczęcia misji „Gloria”. Po ukończeniu w rozmowie Niesha powinna zaproponować związek. W razie czego pod żadnym pozorem nie zawieraj przymierza z Grabieżcami.
    • ZANIM POROZMAWIASZ Z NIESHĄ ZRÓB ZAPASOWEGO SAVE’A. Ponieważ po rozmowie automatycznie blokuje się możliwość wejścia w romans z inną postacią.
    • Następnie udaj się do swojej sypialni (czyli tam, gdzie masz łóżko do odpoczywania, schowek itd.). Po kilku sekundach powinna włączyć się cutscenka i musisz wybrać wybór pocałunku, a następnie zostania w związku. The End.

 

20S548131 Mechaniczne serce / A clockwork heart
Wdaj się w romans z Amelią. / Enter into a romance with Amelia.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Amelia to kolejna bohaterka, z którą możemy nie tylko być w sojuszu, ale i możemy stworzyć związek. Pamiętaj, że zanim pójdziesz do sypialni z jakąś postacią zrób save’a. Ponieważ w grze możesz prowadzić tylko jeden romans!

  • I rozdział
    • Amelię poznasz podczas jednej z misji fabularnych, przy pierwszym wyborze zaznacz opcję, która mówi, że jechanie łazikiem jest ekscytujące.
    • Następnie po misji z wysadzeniem tunelu Amelia poprosi Cię o zbadanie sprawy zaginięcia jej ojca, musisz udać się do Scotta i przeszukać rzeczy Scotta. Oraz odnieść jej list, który znajdziesz w kryjówce.
    • Kolejno musisz udać się, aby porozmawiać z żoną Scotta, ja jej dałam serum, żeby dała mi kilka informacji. Ponownie wracamy do Amelii i z nią rozmawiamy.
    • Powiedz jej komplement związany z pracą.
  • II rozdział
    • W łaziku przeproś Amelię za całe zamieszanie.
    • Od razu po wejściu do Noctis porozmawiaj z nią (stoi przy szybkiej podróży) o sprawach osobistych. Wypytaj o wszystko OPRÓCZ DZIECIŃSTWA! (czyli wybierz jej zamiłowania i życie uczuciowe).
    • Po sprowadzeniu łazika do Noctis i rozmowie z Dandolo wróć do Amelii i porozmawiaj z nią o pojeździe, daj serum na naprawę i znajdź brakujące części.
    • Po naprawie łazika u Amelii będzie dostępna misja „Syn Scotta”, aktywuj ją i ją wykonaj.
    • Musisz porozmawiać z Fobosem i spytać się czy może nie wie gdzie znaleźć syna Scotta.
    • Idź na giełdę do archiwów i misja się tam zakończy.
    • Najlepiej od razu porozmawiaj z Amelią o jej sprawch osobistych, czyli wybierz powiedz jej komplement o podróżach.
  • III rozdział
    • Amelia będzie prosić o rozmowę lub po prostu sam do niej podejdź i zobacz czy nie ma czegoś aktywnego.
    • Porozmawiaj z Kapitan na giełdzie i wybierz opcję „Charyzma” – jak się nie uda to wczytaj punkt kontrolny ponownie.
    • Odczekaj 12 godzin w grze i ponownie porozmawiaj z Panią Kapitan.
    • Udaj się do misji odnalezienia łazika, która znajduje się na pustyni. Najpierw uporaj się z latającymi stworami, a następnie przeszukaj okolicę (za rozwaloną maszyną znajduje się tablet) i daj tablet Amelii, wybierz pierwszą opcję przekonania jej, żeby nie zabijała Scotta.
    • TUTAJ KONIECZNIE ZRÓB SAVE. Ponieważ jeżeli wejdziesz z kimś w związek nie będziesz mógł wejść w niego z inną postacią!
    • Następnie porozmawiaj z Amelią.
    • Idź do sypialni, pocałuj ją i zgódź się na ciągnięcie związku.

 

21Sa1663e Uczynność / Obliging
Ukończ 20 zadań pobocznych. / Finish 20 secondary quests.
ZGLITCHOWANE!
Niestety ukończenie 20 zadań pobocznych nie gwarantuje wpadnięcia trofeum. Pozostaje tylko grać do czasu wpadnięcia trofeum, a z tego co naradzałam się z innymi graczami – wszystkim wpadło mniej więcej po ukończeniu 20-30 zadań.

The Technomancer_20160707183054

Dużo zadań pobocznych wymaga najpierw interakcji z konkretnymi osobami.

Poniżej lista wszystkich zadań pobocznych:

I rozdział:

  • Nierówna walka
  • Mistrz areny
  • Obrzydliwa plaga
  • Masz wrażenie, że ktoś Cię śledzi,
  • Rozproszeni klienci
  • Problemy z pamięcią
  • Handel bronią
  • Groźby i wymuszenia
  • Kłopotliwy świadek
  • Naciski na przyjaciela
  • Ojciec odkrywcy
  • Tłumy żebraków
  • Ochroniarz dla handlarza
  • Znaki przeszłości
  • Zaginiona dziewczyna
  • Bolączki rpfesora
  • Narkotyk bitewny
  • Pamiątka dla matki
  • Kontrabanda odzyskana
  • Gra rynkowa

II i III rozdział:

  • Zakładnicy
  • Zoologia
  • Artefakty
  • Dziwny owoc
  • Cudowne leczenie
  • Okradanie turbin wiatrowych
  • Krwawa zemsta
  • Kontrzasadzka
  • Podziemna gazeta
  • Święta kradzież
  • Syn Scotta
  • Odnaleziony przyjaciel
  • Odpowiedzialność
  • Nowy Wielki Mistrz
  • Zniknięcie Scotta
  • Wyznanie
  • Studnia na pustyni
  • Broń dla mutantów

 

22Sa77caf Mistrz! / Champion!
Ukończ mistrzostwa na arenie w barze Kuriozum. / Complete the arena championship at the Curiosity’s.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
W slumsach znajdziesz misję poboczną, która polega na przejściu 3 rund na arenie, z czego każda runda składa się z 3 walk. Tak naprawdę wszystkie rundy są bardzo proste, oprócz finałowej walki, która może sprawić trochę problemów. Ale jak zwykle mam od siebie poradę: biegamy w kółko przy samej granicy areny, wybieramy Łotrzyka (R1 + trojkat) i serwujemy bossowi dwa ataki: jeden pistoletem r2, a drugi łukiem elektrycznym. W praktyce wygląda to tak jak na poniższym filmiku.

Warto zaznaczyć, że każda runda jest przypisana do danego rozdziału, czyli pierwsza runda – pierwszy rozdział, druga runda – drugi rozdział, trzecia runda – trzeci rozdział.

Jeżeli chodzie o wszystkie pozostałe rundy – strategia jest jedna. Wybieramy Strażnika (R1 + kolko), cały czas trzymając r2 naciskamy trojkat, aby zadawać ciosy tarczą. Jeżeli trafisz na rundę z stworzeniami, które rażą prądem – od razu je atakuj, bez bloku.

The Technomancer_20160707142739

Tutaj znajdziesz arenę. | Slumsy

 

23S6529fd Zła karma / Bad Karma
Masz złą karmę. / Having bad Karma.
Opis jest mylący, ponieważ nie wystarczy mieć złej karmy. Musisz osiągnąć stan „Gorzej już być nie może”. To trofeum polecam zostawić sobie na koniec (lub zrobić na osobnym save’ie), ponieważ  jeżeli osiągniemy taką karmę to towarzysze się od nas odwrócą i nie będziemy mogli zdobyć innych trofeów, związanych z misjami i wyborami. Jeżeli chodzi o samo zdobycie złej karmy to osiągniesz to przez niektóre wybory fabularne (zabijanie) lub po prostu przez zbieranie serum z ludzi. Po zabiciu człowieka i gdy jesteś już bezpieczny, podejdź do pokonanego i naciśnij trojkat. Żeby zdobyć najgorszą karmę musisz zabić w ten sposób 30-50 przeciwników.

 

24S59ab8f Od czegoś trzeba zacząć / You have to start somewhere
Ulepsz zdolność. / Upgrade a skill.
Tak naprawdę będzie to pierwsze trofeum, które zdobędziesz w tej grze. Podczas pierwszej misji zdobędziesz wystarczająco punktów, aby ulepszyć postać. Wciskasz dplewo i otwiera Ci się menu ulepszeń. Wybierasz następnie jedną z klas i kupujesz pierwsze ulepszenie.

 

25S0615a3 Technomanta / Technomancer
Odblokuj całe drzewko technomanty. / Unlock the entire technomancer skill tree.
Patrz trofeum „Strażnik„.

 

26S38c335 Złodziej / Rogue
Odblokuj całe drzewko łotrzyka. / Unlock the entire rogue skill tree.
Patrz trofeum „Strażnik„.

 

27S530a04 Wojownik / Warrior
Odblokuj całe drzewko wojownika. / Unlock the entire warrior skill tree.
Patrz trofeum „Strażnik„,

 

28S255c7a Strażnik / Guardian
Odblokuj całe drzewko strażnika. / Unlock the entire guardian skill tree.
Podczas jednego swobodnego przejścia odblokujesz około jedno pełne drzewko i połowę drugiego. Dlatego moją radą jest nierozwijanie żadnych umiejętności do czasu zdobycia 24 punktów – czyli tylu, ilu potrzeba na pełne rozwinięcie jednego stylu walk. Po uzyskaniu wymaganej liczby punktów zrób save’a – rozwiń jedno całe drzewko, trofeum wpadnie, wczytaj ostatni save i powtórz wszystko na innym drzewku. Jeszcze tak dwa razy i wszystkie trofea ze zdolnościami masz wbite. W innym wypadku czeka Cię bardzo dużo boostowania lub czterokrotne przechodzenie gry.

The Technomancer_20160708184705

Drzewko ulepszeń z dodatkowymi opcjami.

 

29S816f10 Włamywacz / Burglar
Otwórz wytrychem 50 zamków. / Pick 50 locks.
Zamki posiadają skrzynie i okazjonalnie niektóre drzwi. Zdecydowanie łatwiej skupić się na tym pierwszym. Skrzynie są rozsiane dosłownie po całej mapie i dzielą się na dwie kategorie:

  • Otwarte (niebieskie)
  • Zamknięte (czerwone):
    • I poziomu
    • II poziomu
    • III poziomu

Jeżeli chodzi o otwieranie zamkniętych skrzyń to oczywiście musisz najpierw wykupić odpowiednią umiejętność, która posiada 3 poziomy. Zdecydowana większość skrzyń na początku gry jest I poziomu, jednak im dalej wlazł tym trudniej.

The Technomancer_20160706195845

Niebieskie i czerwone skrzynie.

 

30S773bb0 Traper / Trapper
Wykonaj 100 stworzeń. / Skin 100 creatures.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Ah te polskie tłumaczenia. Trofeum polega na wypatroszeniu 100 stworzeń. Aby zdobyć taką umiejętność musisz wykupić talent „Eksploracja” na poziomie pierwszym. Wtedy po podejściu do martwego ciała nadprzyrodzonej istoty wyświetli się kwadrat i w ten sposób musisz oskórować jeszcze 99 innych zwierząt. Oczywiście najlepiej skupić się na tym trofeum podczas wypełniania misji fabularnych, jednak można to najszybciej zrobić w kanałach, gdzie znajduje się kilka różnych typów zwierzątek. Wystarczy wybić wszystkie, później udać się szybką podróżą do innej lokacji, wrócić do kanałów i wszystkie stworzenie pojawią się dokładnie w tych samych miejscach.

 

31S9e108f Ekspert / Expert
Odblokuj 3 poziomy talentu. / Unlock the 3 levels of a talent.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Poziomy talentu to po prostu rozwijane jakiejś jednej cechy np. charyzmy, nauki, tworzenia przedmiotów czy otwierania zamków. Aby zdobyć to trofeum oczywiście musisz najpierw zdobyć 3 punkty talentu, które zdobywasz przez levelowanie swojej postaci (co kilka poziomów dostajesz punkt talentu). Rozwiń jedną wybraną zdolność na maksa (polecam otwieranie zamków, bo się przydaje) i trofeum będzie Twoje.

 

32S47dbe2 Mistrz kosturów / Ace of staves
Traf przeciwników 200 razy, używając kostura. / Hit enemies 200 times using a staff.
Kostur to broń, którą używa Wojownik R1 +kwadrat (ten taki długi dwustronny pręt) i po prostu trzeba trafić nią 200 razy przeciwników. Wpadnie podczas platynowania, jeżeli używasz tej postaci. W razie czego w rozdziale 2/3 najlepiej udać się na giełdę lub do slumsów i tam jest zawsze pełno ludzi, których możesz trafiać kosturem.

 

33S86b429 Snajper / Sharpshooter
Traf przeciwników 200 razy, strzelając z pistoletu. / Hit enemies 200 times using a pistol.
Zdolność strzelania ma postać Łotrzyka R1 + trojkat, a same strzały oddaje się przez naciskanie r2. Trofeum polega po prostu na trafieniu przeciwników 200 razy, bez względu na to czy to człowiek, czy stworzenie. W razie czego w rozdziale 2/3 najlepiej udać się na giełdę lub do slumsów i tam jest zawsze pełno ludzi, których możesz trafiać strzałem z pistoletu.

 

34Sdaa6d8 Nie do przejścia / Without fail
Sparuj za pomocą tarczy 200 ciosów. / Parry 200 attacks with the shield.
Bardzo proste trofeum, które mi wpadło podczas  drugiej/trzeciej misji. Tarczę posiada tylko strażnik (R1+kolko), a ciosy parujesz przez przytrzymanie r2. Moim zdaniem jest to najlepsza strategia na przejście gry, czyli cały czas blokowanie i wykonywanie ciosów tarczą trojkat, bez zwalniania triggera. Sparuj tak 200 ciosów, a trofeum będzie Twoje.

 

35S4d8833Jak grom z jasnego nieba / Like lightning
Poraź przeciwników 200 razy. / Electrocute enemies 200 times.
Porażenie przeciwników odbywa się na dwa sposoby. Przez naładowaną broń lub po prostu przez łuk elektryczny, które posiadamy od początku gry. Prawdopodobnie wpadnie podczas platynowania. Pamiętaj o przypisywaniu przycisku l2 do szybkiej akcji (możesz to zrobić przez naciśnięcie L1 i następnie przypisanie elektrycznej broni lub łuku elektrycznego.

 

36Sc75567 Łowca potworów / Monster hunter
Zabij 60 stworzeń. / Kill 60 creatures.
Na pewno wpadnie podczas platynowania. Stworzenia to po prostu wszyscy przeciwnicy, którzy nie są ludźmi i mutantami. Trofeum powinno mniej więcej wpaść w 3-4 misji.

 

37S85847f Waga lekka / Lightweight
Powal 50 humanoidów. / Knock out 50 humanoids.
Patrz trofeum „Waga ciężka„.

38S88cbee Waga średnia / Middleweight
Powal 100 humanoidów. / Knock out 100 humanoids.
Patrz trofeum „Waga ciężka„.

 

39Sc179c6 Waga ciężka / Heavyweight
Powal 200 humanoidów. / Knock out 200 humanoids.
Trofeum polega po prostu na zabiciu 200 ludzi. Najlepszym sposobem na pokonanie tego typu wroga jest użycie strażnika i trzymając cały czas trigger bloku r2, przed atakiem przeciwnika naciskaj trojkat i używaj go przez cały czas. W ten sposób cały czas będziesz atakował wroga, a w przypadku odwetu każdy jego cios będzie sparowany. Oczywiście możesz przejść tak prawie całą grę. 😉

 

40Se1186d Najeźdźca / Raider
Okradnij 40 skrzyń. / Ransack 40 chests.
Skrzynie są rozsiane dosłownie po całej mapie i dzielą się na dwie kategorie:

  • Otwarte (niebieskie)
  • Zamknięte (czerwone):
    • I poziomu
    • II poziomu
    • III poziomu

I teraz tak. Jeżeli chodzi o otwieranie zamkniętych skrzyń to oczywiście musisz najpierw wykupić odpowiednią umiejętność, która posiada 3 poziomy. Zdecydowana większość skrzyń na początku gry jest I poziomu, jednak im dalej wlazł tym trudniej. Na szczęście aby zdobyć to trofeum musisz tak naprawdę otworzyć 40 skrzyń – obojętnie jakiej kategorii.

 

41S2df3d3 Złota rączka / DIY freak
Dokonaj 100 ulepszeń wyposażenia. / Make 100 equipment upgrades.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
Ulepszenia ekwipunku (zarówno broni jak i ubioru) możesz dokonywać tylko w warsztatach, które są zaznaczone jak na screenie poniżej. Aby ulepszyć cokolwiek będziesz potrzebował przede wszystkim:

  • kawałki metalu
  • metalowe komponenty

które zdobędziesz z martwych wrogów, zamkniętych skrzyń, rozmontowywania zbędnego ekwipunku oraz podczas wykonywania misji, dlatego im więcej wszystkiego tym lepiej. Musisz podejść do takiego warsztatu, a następnie wybrać element, który można ulepszyć. Zawsze odblokowane będą ulepszenia pierwszego poziomu i możesz je wykupywać do woli – czyli możesz 100 razy wykupić np. zdolność „odporność na zakłócenie”. Po wykupieniu setnego ulepszenia i wyjściu z warsztatu, trofeum wpadnie.

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.