The Order: 1886 – Poradnik do trofeów

Niedoceniona gra, która może Ci się spodobać!

 

trofea Informacje ogólne: trofea
Stopień trudności platyny: 2 / 10
Ilość trofeów: platyna x1 / zloto x7 / srebro x14 / braz x0
Ilość trofeów offline: 22
Ilość trofeów online: 0
Najtrudniejsze trofea: Ciekawski / Inspector First Class 
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 8-13 godzin

 

Krótko i na temat o samej grze:

The Order: 1886 to exclusive na konsolę PS4. Większość mediów niestety niepotrzebnie narobiła negatywnego szumu wokół tego tytułu. Tak to jest jak nastawiasz się na nie wiadomo co, a dostajesz kawał dobrej rozgrywki (ale i tak nie umiesz tego docenić). Pewnie będę w mniejszości, ale TO:1886 naprawdę mi się podobał. Lubię jak twórcy serwują coś niezupełnie nowego, ale wciągającego.

Wątek fabularny trwa mniej więcej 8 godzin. Osobiście wolę kilka zwartych godzin gry niż nudne, ciągnące się flaki z olejem. Nie za bardzo rozumiem też czepiania się tego aspektu gry. Równie dobrze God of Wara 2 można było przejść w poniżej 4 godziny i jakoś nikt nie narzekał na długość rozgrywki. Powiecie, że czasy się zmieniają. Owszem, ale gry pozostają grami i mają przede wszystkim sprawiać przyjemność – a o tym dzisiejsi gracze zapominają. The Order składa się głównie z filmików i sekwencji QTE przeplatanych momentami strzelankowymi. Wszystko jest świetnie wyważone, dzięki czemu gracz się nie nudzi, a wręcz przeciwnie – siedzi wlepiony w ekran, czekając na dalszy rozwój wydarzeń.

Od strony technicznej gra jest stworzona bardzo dobrze. Graficznie wygląda to wyśmienicie, jednak można mieć małe zastrzeżenia do mimiki twarzy. A jak o twarzy mowa to największym minusem gry jest polski dubbing. Nie wiem jak to jest w przypadku oryginalnej wersji, ale u nas w ogóle nie pasują emocje postaci dubbingowanych do głosu. Niejednokrotnie uśmiechniesz się, kiedy Sir Galahad będzie nieziemsko dyszał, kiedy na jego twarzy maluje się uśmiech. Jeżeli chodzi o platynę – sama przyjemność. O większości trofeów nie musisz nawet myśleć, bo wpadną same. Reszta to zwykłe zbieranie znajdziek, nabijanie killi. Myślę, że każdy lubi takie platynki – szybkie, nie wymagające przedłużania rozgrywki.

Gra aktualnie kosztuje w granicach 90 złotych za nówkę. Jeżeli jeszcze nie sięgnęliście po ten tytuł to najwyższy czas, żeby to nadrobić. Sprawdzaj gry sam, bo to co piszą recenzenci nie zawsze pokryje się z Twoim gustem. Jeden grę znienawidzi, drugi pokocha – tak samo jak z operą.

 

Krok po kroku:

  • Fabuła + znajdźki – Polecam przechodzenie gry z poradnikiem w celu uniknięcia ponownego przechodzenia (wyboru rozdziałów i szukaniu pominiętych rzeczy). Zwróć uwagę na trofeum Wszechstronny rycerz – jeżeli będziesz dokładnie przyglądał się broniom, na pewno żadnej nie miniesz. Praktycznie każdą broń można podnieść po zabitym przeciwniku. Poziom trudności gry nie jest wygórowany. Musisz tylko przyzwyczaić się do sterowania. Większość trofeów wpadnie bez starania.
  • Clean Up – Pewnie będziesz musiał powtórzyć rozdziały w celu nabicia poszczególnych killi. Trofea wymagają strzałów w głowę, zabić bez celowania, zabić podczas czarnowidzenia, zabić bez mierzenia itp.

 

Poradnik:
Graal / The Grail  platyna
Zbierz wszystkie trofea. / Collect all trophies.
Gratulacje. 🙂

Eksrycerz / A Knight No More zloto
Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności. / Complete the game (any difficulty).
Wątek fabularny trwa mnie więcej 8 godzin i w większości składa się z filmików oraz sekwencji QTE przeplecionych elementami TPS. Gra nie stanowi wyzwania nawet na najwyższym poziomie trudności. Dodatkowo w każdym momencie możesz podwyższyć lub obniżyć poziom trudności bez żadnych konsekwencji. Na pewno najcięższym momentem będzie rozdział 15, gdyż ilość przeciwników diametralnie się zwiększa i trzeba się skupić, aby przez to przebrnąć.

Strzelec wyborowy / The Marksman zloto
Zabij 5 przeciwników strzałem w głowę podczas czarnowidzenia. / Kill 5 enemies with a headshot during Blacksight.
Zdolność uzyskasz w rozdziale 2 „Pośród równych”. Polega ona na spowolnieniu czasu, a co za tym idzie – łatwiejszym pozbawianiu życia przeciwników. Trofeum powinno wpaść samoistnie, szczególnie jeżeli zaopatrzysz się w słabszy pistolet. Czarnowidzenie aktywujesz przez naciśnięcie L1, a następnie musisz kilka razy nacisnąć r2 w celu zabicia przeciwnika. Celownik ustawia się sam, możesz zmieniać wybór przeciwnika, którego chcesz zastrzelić (za pomocą prawego analogu). Także prędzej czy później to trofeum wpadnie.

Wszechstronny rycerz / Well Rounded zloto
Użyj wszystkich rodzajów broni do zabicia przeciwników. / Kill an enemy with every weapon.

W grze jest 16 broni i jeden rodzaj granatów. Musisz zabić każdą z nich przynajmniej jednego przeciwnika. Jeżeli starasz się podnosić każdą upuszczoną broń – trofeum wpadnie bez problemów. Wszystko jest łatwo dostępne. Dodam, że w większości przypadków trofeum wpada bez większego starania. Przeciwnicy często gęsto upuszczają bronie, a Tobie z braku amunicji potrzebna jest nowa. Niestety gra nie ma wewnętrznych statystyk, dlatego jeżeli ukończyłeś pierwsze przejście i trofeum Ci nie wpadło musisz wybrać odpowiedni rozdział i znaleźć zaległą broń. Poniżej lista wraz z miejscem, w którym możesz wszystko znaleźć.

  • Pistolet C-78 – Nie do pominięcia.
  • Rewolwer MK 1 – Rozdział 1 – Upuszczają ją przeciwnicy. Broń ta jest najpowszechniejsza podczas całej fabuły.
  • M2 „Falchion” – Rozdział 1 – Pojawi się w Twoim ekwipunku po zabiciu pierwszej grupy przeciwników. Nie do pominięcia.
  • Rewolwer „Duelist” – Rozdział 3 – Pojawi się w Twoim ekwipunku  podczas pierwszego spotkania z przeciwnikami.
  • Karabin M82 – Rozdział 3 – Upuszczą ją dwaj pierwsi przeciwnicy, których zabijesz na początku chapteru. Jedna z najbardziej powszechnych i najlepszych broni.
  • M85 – Rozdział 3 – Po zabiciu dwóch pierwszych przeciwników, trafisz do pomieszczenia z dwoma broniami. Jedną z nich jest M85.
  • Snajperka M84 – Rozdział 9 – Nie do pominięcia.
  • Shotgun RA-5 – Rozdział 3 – Każdy przeciwnik z shotgunem go upuści.
  • M86 – Rozdział 3 – Ta broń pojawi się na końcu tego chapteru w Twoim ekwipunku. Nie do pominięcia.
  • Pistolet C-81 – Rozdział 5 – Praktycznie w każdym miejscu do zdobycia w tym rozdziale.
  • Strzelba Three Crow 3 – Rozdział 5 – Do podniesienia w kuchni.
  • T-23 – Do zdobycia podczas całej gry. Rozdział 8 zaczynam z tą bronią w ekwipunku:
  • Rewolwer M4 – Rozdział 8 – Pojawi się w Twoim ekwipunku od razu po rozpoczęciu chapteru.
  • Granat MK IV – Do zdobycia podczas całej gry. Rozdział 8 zaczynasz z trzema tymi granatami w ekwipunku.
  • TS-23 Cannon – Rozdział 8 – Nie do pominięcia.
  • TS-17 – Rozdział 9 – Gdy wejdziesz na statek i zjedziesz windą na dół, ta broń będzie leżała na stole w tym samym pomieszczeniu.
  • Kusza – Rozdział 11 – Tylko i wyłącznie w tym chapterze. Otrzymujesz ją w ekwipunku zaraz po wejściu do ogrodów. Dzięki niej możesz po cichu zabijać przeciwników.

Cuda techniki / Modern Marvels  zloto
Zabij 40 przeciwników bronią prototypową. / Kill 40 enemies with science weapons.
Trofeum nie do pominięcia. W rozdziale 8 „Oblężenie” musisz zabić dokładnie 42 przeciwników bronią TS-29 Cannon. Dopóki ich nie zabijesz – fabuła nie ruszy dalej. W przypadku zglitchowania trofeum, wyłącz i włącz ponownie grę, a następnie powtórz chapter.

Siła rażenia / Collateral Damage  zloto
Zabij 3 wrogów pojedynczą eksplozją. / Kill 3 enemies with a single explosion.
Trofeum bardzo łatwe do wbicia w rozdziale 8 „Oblężenie”. Gdy tylko chwycisz TS-29 Cannon (wyrzutnię rakiet), skieruj kamerę w prawą stronę. Pojawi się grupka 4 przeciwników, stojących obok siebie. Wystarczy, że strzelisz w tamto miejsce i trofeum wpadnie.

Strzel we wskazane miejsce.

 

Między oczy / Between the Eyes  srebro
Zabij 100 przeciwników strzałem w głowę. / Kill 100 enemies with a headshot.
Na początku sterowanie wydaje się trochę oporne, ale w miarę przechodzenia fabuły, przyzwyczaisz się i headshoty będą dla Ciebie bułką z masłem. Nie śpiesz się, wydłuż sobie rozgrywkę i każdy strzał staraj się kierować w okolice głowy. Setny headshot powinien wpaść w mniej więcej 8 rozdziale. Jeżeli jednak trofeum nie wpadnie Ci podczas pierwszego przechodzenia fabuły, polecam powtarzanie rozdziałów 3,8 i 15, w których liczba przeciwników jest największa i najłatwiej o strzał w głowę. Dla ułatwienia ustaw sobie poziom trudności easy.

Pełne skupienie / Undivided Attention  srebro
Zabij 25 przeciwników podczas czarnowidzenia. / Kill 25 enemies during Blacksight.
Zdolność czarnowidzenia odblokujesz w rozdziale 2. Po trafieniu przeciwników, w dolnym prawym rogu zapełni się pasek czarnowidzenia. Jeżeli masz przed sobą przeciwników i możesz oddać czyste strzały, naciśnij L1, co spowoduje spowolnienie czasu, a tym samym łatwiejszą możliwość zabicia wrogów. Prawą gałką zmieniasz cele. Jeżeli kółko celownika zamieni się na czerwono to znaczy, że przeciwnik już nie żyje.

Z biodra / From the Hip  srebro
Zabij 25 przeciwników bez celowania. / Kill 25 enemies without aiming.
Po prostu nie możesz użyć l2 podczas zabicia przeciwnika. Najlepiej robić to będąc za osłoną i naciskając r2, albo szturmować wprost na przeciwnika, również z naciśniętym r2. Pamiętaj o włączeniu poziomu trudności easy, bo na medium i hard mogą być z tym problemy. Najlepsze chaptery to nabijania killi to rozdział 3, scena „Marionetkowa królowa i cały rozdział 8.

Manto / Box Your Ears  srebro
Zabij 15 przeciwników w walce wręcz. / Kill 15 enemies with melee attacks.
Na poziomie łatwości easy i medium jest to bułka z masłem. Biegnij w stronę przeciwnika i naciśnij trojkat. Ciche zabójstwa nie liczą się do tego trofeum, dlatego ważne, aby przeciwnik Cię już dostrzegł i zaczął strzelać w Twoim kierunku.

Ani mru-mru / Snuffed Out  srebro
Wyeliminuj po cichu 7 przeciwników. / Kill 7 enemies with silent takedowns.
Tę umiejętność odblokujesz w rozdziale 5 „Start Agamemnona”. Gdy po cichu zbliżysz się do przeciwnika, musisz w odpowiednim momencie nacisnąć trojkat. Ważne, aby nacisnąć go, gdy na ekranie sekwencja QTE podświetli się na biało! Zbyt szybkie lub powolne naciśnięcie spowoduje śmierć Sir Galahada. Jeżeli trofeum nie wpadnie Ci podczas swobodnego przechodzenia gry – polecam powtarzanie chapteru 5 lub 11, w którym jest multum przeciwników do zabicia w ten sposób. Po zabiciu 2-3 możesz zacząć grę od poprzedniego punktu kontrolnego.

Rewolwerowiec / Gunslinger  srebro
Zabij 75 przeciwników przy użyciu pistoletów. / Kill 75 enemies with pistols.
Gra oferuje 5 różnych pistoletów, które zawsze masz w ekwipunku. Aby je wybrać naciśnij dplewo na padzie i zabij za ich pomocą 75 przeciwników. Jeżeli nie wpadnie podczas swobodnego przechodzenia fabuły, najlepszym rozdziałem do nabijania killi jest rozdział 8 „Oblężenie”. Powtórz chapter kilka razy i trofeum na pewno wpadnie.

Łowca / The Hunter  srebro
Zabij 10 lykanów. / Kill 10 Lycans.
Trofeum nie do pominięcia. W miarę przechodzenia fabuły musisz zabić 12 lykanów, więc trofeum wpadnie bez starania. Walcząc z lykanami pamiętaj o unikach x i o wykończeniu ofiary trojkat. Najlepiej ukryć się w jakimś kącie, w którym będziesz miał dobry widok na pomieszczenie. W razie problemu możesz zmienić poziom trudności na niższy – kolejno: Options(na padzie)->Ustawienia->Gra->Poziom trudności

W płomieniach / Up in Flames  srebro
Spal 15 przeciwników. / Incinerate 15 enemies.
Spalić przeciwników możesz tylko i wyłącznie przy pomocy broni M86, którą dostaniesz w rozdziale 3 „Niesprawiedliwość”, scena „Rebeliancka kontrabanda”. Gdy otrzymasz tę broń, naciśnij r2, aby wystrzelić wypełniony termitem pocisk, który następnie zmieni się w łatwopalny pył, a następnie R1, aby wystrzelić flarę zapalającą. Zabij w ten sposób 15 osób i trofeum jest Twoje. W tej scenie jest około 10 przeciwników, więc gdy zostanie Ci ostatni, wciśnij OPTIONS i wybierz „Zacznij ponownie od punktu kontrolnego”.

Ciekawski / Inspector First Class  zloto
Znajdź wszystkie przedmioty, którym można się przyjrzeć. / Find all inspect items.
W grze jest 77 rzeczy do znalezienia, z czego większość zdobędziesz podczas swobodnego przechodzenia gry. Mimo wszystko polecam od razu przechodzenie gry z poradnikiem, aby uniknąć niepotrzebnego drugiego przechodzenia. Oczywiście po ukończeniu gry można odpalać poszczególne chaptery, ale niestety nigdzie nie ma statystyk obejmujących znajdźki. Pamiętaj, że aby zaliczyło Ci przedmiot, musisz go obrócić na drugą stronę (jeżeli jest to możliwe przez wciśnięcie  trojkat na padzie).

Podczas gry musisz znaleźć:

  • 10 gazet,
  • 11 fotografii,
  • 16 cylindrów fonograficznych,
  • 16 dokumentów,
  • 10 obiektów,
  • 14 przedmiotów.

Rozdziały: Prolog, 6,7,8,10,12,13,14,16,Epilog nie posiadają znajdziek

Poniżej filmy z rzeczami do znalezienia:
Rozdział 1
Rozdział 2
Rozdział 3
Rozdział 4
Rozdział 5
Rozdział 9
Rozdział 11
Rozdział 15 

Archiwista / Archivist  srebro
Zbierz wszystkie cylindry fonograficzne. / Collect all phonograph cylinders. 
Patrz trofeum Ciekawski.

Czytelnik / Well-read  srebro
Przeczytaj wszystkie gazety. / Inspect all newspapers.
Patrz trofeum Ciekawski.

Skrupulant / Detail Oriented  srebro
Przyjrzyj się wszystkim fotografiom i dokumentom. / Inspect all photographs and documents.
Patrz trofeum Ciekawski.

Siła obserwacji / Power of Observation  srebro
Przyjrzyj się wszystkim obiektom / Inspect all objects.
Patrz trofeum Ciekawski.

Świetnie! / Brilliant!  zloto
Zestrzel granat w locie podczas czarnowidzenia. / Shoot an airborne grenade durng Blacksight.
Musisz zestrzelić granat w czasie aktywowania zdolności czarnowidzenia, ukrytej pod przyciskiem L1. Gdy pasek w prawym dolnym rogu się zapełni (zabicie przeciwnika podwyższa jego poziom) masz możliwość użycia tego ulepszenia. Teraz znajdź grupkę przeciwników, na przykład rozdział 8 „Oblężenie” i czekaj aż przeciwnik rzuci granat w Twoją stronę. Niezwłocznie naciśnij r2, a następnie r2, aby strzelić. Istnieje łatwiejszy sposób na wbicie tego trofeum. Włącz rozdział 3 „Niesprawiedliwość”, scenę „Marionetkowa królowa”. Po pierwsze musisz zdobyć granat. Po drugie musisz mieć zapełniony pasek czarnowidzenia. Gdy te dwa punkty masz już odhaczone, wybierz granat z ekwipunku dpgora  , rzuć go w powietrze ( l2, a następnie r2) włącz szybko zdolność ukrytą pod r2 i strzel r2. W razie problemów – poniżej filmik.

Pełna dezorientacja / Discombobulated  srebro
Ogłusz 30 przeciwników przy użyciu M2 ‚Falchion’. / Stun an enemy 30 times with the M2 ‚ Falchion’.
M2 ‚Falchion’ jest podstawową bronią zakonu. Dostęp do niej uzyskasz już w pierwszym chapterze. Trofeum polega na ogłuszeniu 30 przeciwników przez naciśnięcie R1. Podczas normalnej gry rzadko się z tej umiejętności korzysta, dlatego polecam włączenie rozdziału 1 „…Zawsze będzie rycerzem”, sceny Atrium. Ustaw poziom trudności na easy, podejdź blisko wroga (gdyż broń ma słaby zasięg) i po prostu ogłusz wroga 30 razy przez naciśnięcie R1 na padzie. Możesz to zrobić na jednym przeciwniku lub na większej ilości.

    Mieszanka wybuchowa / Highly Volatile  srebro
Zdetonuj 10 beczek z prochem. / Detonate 10 powder kegs.
Beczki z prochem są rozsiane praktycznie w każdym grywalnym rozdziale. Wystarczy raz w nie strzelić z dowolnej broni (r2) i spowodujesz eksplozję. Jeżeli ukończyłeś grę i trofeum nadal Ci nie wpadło – polecam ponowne rozegranie rozdziału 3 „Niesprawiedliwość”, scena „Marionetkowa królowa”. Jest to najlepsze miejsce do wykonania tego trofeum. Na zdjęciu poniżej są zaznaczone 3 beczki. Jest to jedyne miejsce w grze, w którym znajdują się trzy beczki na jednym placu. Gdy zestrzelisz trzy, wystarczy zacząć grę od ostatniego punktu kontrolnego i powtórzyć czynność.

 

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.
Filmy są mojego autorstwa – kanał na YT „Łowczyni Trofeów”.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

 

  • Virus_Olsztyn

    jak możesz to usuń komentarz- pomyliłem się z tym g-78 😉