Thimbleweed Park – Poradnik do trofeów i opinia

Nie ma małp, nie ma wyspy, ale jest genialnie!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Terrible Toybox.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox5 / x11 / x17
Liczba trofeów offline: 34
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 2
Trofea możliwe do przeoczeniaSky High, Last One Out, Great Escape, *Beephole* Mime, Dust Appreciator, Book Worm, Well Informed, Hotel Tourist, Itchy Fingers, Nuke It, Dust Collector, No One Is Home, Mean Person, Buried Treasure, Plantastic, Dust Hoarder, *Beephole* Redux, Messy World
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

 

Krótko i na temat:

Ron Gilbert, Daivd Fox i Gary Winnick to nazwiska, które powinny być świetnie znane fanom gier przygodowych. Maniac Mansion, Zak McKracken, Secret of Monkey Island, Day of the Tentacle, The Cave… Tytuły można mnożyć i ciężko będzie znaleźć wśród nich słabą grę. Dlatego nie może dziwić, że najnowsze dziecko tych panów, Thimbleweed Park, jest dokładnie tym, na co czekali wielbiciele starej szkoły gier point-and-click.

Thimbleweed Park zaczyna się tak, jak każdy dobry kryminał powinien się zacząć – od morderstwa. Na scenę zbrodni trafiają agenci FBI, Ray i Reyes, nad którymi gracz przejmuje kontrolę i próbuje rozwiązać zagadkę przestępstwa. Dość szybko okazuje się jednak, że problemy tego małego miasteczka sięgają dużo głębiej. Niczym w Twin Peaks zostajemy rzuceni w wir dziwnych wydarzeń i otoczeni niecodziennymi postaciami powoli dokopujemy się do strasznej prawdy o Thimbleweed Park. Zdecydowanie nie mam zamiaru zepsuć nikomu zabawy z doświadczania tej historii, lecz możecie przygotować się na kilka drastycznych zwrotów akcji, a samo zakończenie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Zupełnie nie spodziewałem się tak głębokiej analizy i introspekcji od gry, której jednym z bohaterów jest bluźniący klaun.

Typowy dzień z życia agenta FBI.

No właśnie, wróćmy do postaci kierowanych przez gracza. Do wspomnianej wcześniej dwójki agentów, którzy również skrywają swoje tajemnice, i klauna Ransome, dochodzą też siostrzenica i brat lokalnego geniusza i dobroczyńcy, Chucka Edmunda, który zmarł w niewyjaśnionych okolicznościach. Delores i Franklin dopełniają piątki bohaterów, między którymi gracz może się dowolnie przełączać w trakcie rozgrywki. Mimo iż większość zagadek może być rozwiązana przez dowolną postać, niekiedy można natknąć się na przedmiot czy lokację, które dostępne są tylko dla jednej z nich. Na przykład, agenci FBI nie mają prawa bez nakazu przeszukać terenu zamieszkałego przez Ransome, a do rezydencji Edmundów dostęp ma tylko potencjalna dziedziczka fortuny Chucka. Muszę przyznać, że sceptycznie podszedłem do pomysłu przełączania się między aż pięcioma postaciami. Nie byłem fanem tego rozwiązania w Maniac Mansion, aczkolwiek nie przeszkadzało mi to aż tak w Day of the Tentacle. W Thimbleweed Park jest jednak jeszcze lepiej niż w DotT. Problem wyboru kim zrobić co w danym momencie nigdy tak naprawdę nie zaistniał. Przez większość gry rozwiązywałem łamigłówki postacią, którą uważałem za najbardziej sympatyczną, a do tego nie miałem kłopotów z identyfikacją zagadek, przy których musiałem sięgnąć po konkretnego bohatera.

Ma to ogólny związek z konstrukcją zagadek i fabuły gry. Thimbleweed Park w podręcznikowy sposób pokazuje w jaki sposób można zaprojektować grę przygodową, która nie będzie frustrować gracza, nawet w momentach, w których sytuacja wydaje się beznadziejna, a rozwiązanie jakiejś zagadki za nic nie chce przyjść do głowy. Przez większość czasu gra oferuje równolegle kilka zadań, które gracz musi wykonać, aby popchnąć fabułę do przodu. Są one nawet zapisane na liście ‚do zrobienia’, w którą wyposażeni są wsyzscy bohaterowie. Dlatego nawet kiedy nastąpi blokada na jednym z nich, nie ma problemu, żeby skupić się przez jakiś czas nad inną zagadką i pozwolić mózgowi wziąć kilka oddechów przed powrotem do kłopotliwego zadania. Bardzo często taka odskocznia powoduje zwolnienie blokady i wcześniej niewidoczne rozwiązania nagle stają się oczywiste. Przez całą 12-godzinną przygodę z pełną wersją Thimbleweed Park tylko raz zablokowałem się na dłużej, gdy przeoczyłem umiejętność jednej z postaci, która była wymagana aby dotrzeć do pozornie niedostępnego pomieszczenia.

Jeśli przerażający klaun sam jest czymś przerażony to musiało stać się coś strasznego.

Co więcej, gdy znalazłem się w tej niewygodnej sytuacji, nie sięgnąłem do internetowej solucji, jak to (wstyd przyznać) bywało z tytułami w przeszłości. Thimbleweed Park oferuje rewelacyjny system podpowiedzi wbudowany w grę. Wystarczy skorzystać z jednego z wielu telefonów, które można spotkać w różnych lokacjach, i zadzwonić na infolinię z podpowiedziami pod numerem 4468. Tam, automatyczna sekretarka pomoże nam się odblokować. Nie robi tego jednak prezentując od razu bezpośrednie rozwiązanie problemu. Zaczyna od ogólnych podpowiedzi i do gracza należy decyzja czy chce dopytywać o szczegóły. Jest to system, który przygodówkowym fanom może być znany choćby ze strony Universal Hint System, lecz nie jest on często spotykany wewnątrz gier. Dzięki takiemu rozwiązaniu gracz nie czuje się od razu zawiedziony swoim własnym poziomem intelektualnym i daje mimo wszystko poczucie samodzielnie rozwikłanej łamigłówki.

Wspomniałem wcześniej o ‚pełnej wersji’ gry. Wychodząc mniej doświadczonym graczom na przeciw, Thimbleweed Park oferuje też łatwiejszy poziom, w którym część zagadek zostało usuniętych. Jest to świetne uzupełnienie systemu podpowiedzi, dzięki któremu nawet zupełni nowicjusze są w stanie zanurzyć się w naprawdę ciekawej fabule. Dość częstym zarzutem kierowanym w stronę przygodówek jest ich swoista logika, w której użycie pinezki na kurczaku, w celu uzyskania złotej monety (przykład niezwiązany z omawianym tytułem) nie jest najdziwniejszym zachowaniem. Bez znajomości pewnych ‚idiomów’ gry przygodowe mogą być mało dostępne dla nowych graczy. Mimo iż Thimbleweed Park raczej nie zawiera tego typu zagadek, tryb ‚causal’ tym bardziej ogranicza się do najbardziej przemyślanych z nich i nie rzuca graczy na głęboką wodę. Mam jednak nadzieję, że duża ich część będzie chciała poznać pełną głębię gry i zdecyduje się na kolejną przygodę, tym razem z profesjonalną taśmą.

Chomik w mikrofalówce. Pozdro dla kumatych.

Wzorując Thimbleweed Park graficznie i mechanicznie na tytułach korzystających z silnika SCUMM, nie popełnili żadnych poważnych błędów w adaptacji tego dość archaicznego rozwiązania pod gusta współczesnych odbiorców. Zarówno starzy wyjadacze, którzy utoną w morzu nostalgii i głębokich zagadek, jak i nowicjusze, dla których przygotowano łatwiejszą wersję gry, znajdą tutaj coś dla siebie i spędzą z grą kilka(naście) godzin naładowanych dobrymi dialogami i przemyślanymi łamigłówkami. Jako członek tej pierwszej grupy, jestem oczarowany Thimbleweed Park i chcę polecić ten tytuł wszystkim bez wyjątku. Tak wyśmienitego połączenia starego z nowym nie miałem okazji doświadczyć od dawna.

Plusy:

  • przemyślane zagadki,
  • głęboka fabuła,
  • zróżnicowane postaci bohaterów i obsady pobocznej
  • poczucie humoru,
  • mnóstwo ‚easter eggów’,
  • tryby dla nowych i doświadczonych graczy,
  • system podpowiedzi,

Minusy:

  • miejscami niewygodne sterowanie kontrolerem.

 

Krok po kroku:

Krok 1. Przejdź grę na wysokim poziomie trudności i zbierz 75 płatków kurzu.

Thimbleweed Park oferuje ciekawą historię i przemyślane zagadki, więc zgodnie z naszym lokalnym zwyczajem polecam podejść do gry bez solucji i bez poradników. Gra i tak wymaga dwukrotnego ukończenia przygody (trofea Easy Win i Hard Won), więc za pierwszym razem możesz rozruszać szare komórki i spróbować samodzielnie rozwiązać oferowane zagadki. Pozwoli Ci to też błyskawicznie uporać się z drugim krokiem, gdyż rozwiązania będą Ci już wtedy znane.

W przypadku jakichkolwiek problemów możesz zawsze skorzystać z wbudowanego systemu podpowiedzi, który jest osiągalny pod numerem telefonu 4468 (H-I-N-T). Dostęp do telefonu masz już od samego początku w postaci komórki Ray. Kolejne urządzenia są rozsiane w świecie gry, na przykład w hotelu, na ulicy A w mieście czy w bibliotece posiadłości Edmundów. Pani udzielająca podpowiedzi nie poda Ci od razu rozwiązania całej zagadki, lecz będzie Cię próbowała naprowadzić na dobrą drogę. Możesz jednak prosić o doprecyzowanie tego, co musisz zrobić, a ostatecznie o powiedzenie dokładnie co, gdzie i jak wykonać. Dzięki temu nie ma możliwości, żeby zablokować się w grze na dłuższy czas – podpowiedź jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.

W razie problemów – dzwoń!

W pewnym momencie rozgrywki trafisz całą ekipą do biura w fabryce, gdzie Delores będzie musiała przeciążyć komputer, aby zmusić go do restartu. Jest to punkt bez powrotu w grze, po którym wcześniejsze lokacje w grze nie będą już dostępne. Postaraj się wykonać wszystkie opcjonalne zadania przed tym momentem lub upewnij się, że zapiszesz stan gry, aby do niego wrócić i posprzątać brakujące trofea.

Pamiętaj też, aby nie przerywać napisów końcowych. Za dotrwanie do ich końca zdobędziesz kolejne trofeum (Last One Out). Dodatkowo, są one naprawdę zabawne, więc warto spędzić z grą kilka dodatkowych minut.

Kiedy uda Ci się uzyskać mapę hrabstwa Thimbleweed, podejdź do sklepu QuickiePal i podnieś wszystkie kopie mapy, znajdujące się tuż obok wejścia na ladzie. Rozdaj je wszystkim postaciom, aby mogły szybko przemieszczać się między lokacjami. Mapa działa jako zbiór punktów szybkiej podróży. Klikając na daną lokację, kontrolowana postać przeniesie się tam od razu.

Po ukończeniu przygody po raz pierwszy na Twoim koncie powinny pojawić się następujące puchary:

  • Part 1 
  • Part 2 
  • *Beephole* 
  • Out Of The Will 
  • Part 3 
  • Secret Meeting 
  • Justice 
  • Part 4 
  • Sky High 
  • Part 5 
  • Part 6 
  • Part 7 
  • Part 8 
  • Part 9 
  • Hard Won 
  • Last One Out 
  • Great Escape 
  • *Beephole* Mime 
  • Dust Appreciator 
  • Book Worm zloto
  • Well Informed 
  • Hotel Tourist 
  • Itchy Fingers 
  • Nuke It 
  • Dust Collector 
  • No One Is Home zloto
  • Mean Person 
  • Buried Treasure 
  • Plantastic zloto
  • Dust Hoarder zloto
  • *Beephole* Redux zloto

 

Krok 2. Przejdź grę na niskim poziomie trudności i nie zbieraj żadnych płatków kurzu.

Drugie podejście do przygody powinno zająć Ci dużo mniej czasu. Rozwiązania wszystkich zagadek powinny być Ci już dobrze znane, a do tego części z nich w ogóle nie będziesz musieć stawiać czoła. Dodatkowo, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pomijać wszystkie kwestie dialogowe (), aby zaoszczędzić kilka dodatkowych minut. Jeśli za pierwszym razem nie udało Ci się odblokować wszystkich pomijalnych trofeów, możesz to zrobić teraz. Pamiętaj jednak o punkcie bez powrotu, który występuje również na tym poziomie trudności. Niektóre nudniejsze puchary, związane na przykład z dzwonieniem na 100 różnych numerów telefonów, lub czytaniem 100 książek, być może warto zrobić za drugim podejściem, aby nie zwalniać tempa akcji głównej przygody.

Nie zbieraj żadnych płatków kurzu. Nie mają one zupełnie żadnego znaczenia dla rozgrywki, a utrzymanie nieporządku jest wymagane do trofeum Messy World.

Po szybkim ukończeniu gry po raz drugi odblokujesz pozostałe trzy puchary:

  • Messy World 
  • Easy Win 
  • Player of the Year 

 

Poradnik:

Player of the Year 
Collect all trophies.
Jedna z najbardziej satysfakcjonujących platyn w ostatnim czasie. Świetna opowieść, genialnie zaprojektowane zagadki, które wymagają kojarzenia faktów a nie lizania ścian. Powrót do przygodówkowej przeszłości już dawno nie był tak udany.

 

Part 1 
Begin Part One.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je na samym początku gry.

 

Part 2 
Begin Part Two.
Trofeum związane z fabułą. Zostanie ono odblokowane po tym, jak użyjesz kamienia na lampie nad rzeką i udasz się do kanałów z prawej strony lokacji, gdzie zostaniesz zaatakowany przez nieznaną postać.

 

*Beephole* 
Complete Ransome’s Flashback.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu sekcji, w której poznasz klauna Ransome. Aby dotrzeć do tej sekcji musisz porozmawiać z kelnerką w restauracji w Thimbleweed Park.

 

Out Of The Will 
Complete Delores’s Flashback.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu sekcji, w której poznasz Delores Edmund. Aby dotrzeć do tej sekcji musisz porozmawiać z siostrą Delores na dworcu autobusowym.

 

Part 3 
Begin Part Three.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po tym, jak uda Ci się zdobyć mapę hrabstwa, co umożliwi Ci swobodne przemieszczanie się postaci po wszystkich lokacjach.

Gdy zdobędziesz pierwszą mapę, trzy dodatkowe kopie będą od razu dostępne w sklepie Quickie Pal. Wyposaż każdą z postaci w jedną mapę, aby umożliwić im szybkie przemieszczanie się między lokacjami.

 

Secret Meeting 
Complete Franklin’s Flashback.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu sekcji, w której poznasz Franklina Edmund. Retrospekcja Franklina zostanie aktywowana, gdy udasz się do hotelu i porozmawiasz z reporterką.

 

Justice 
Catch the killer.
Trofeum związane z fabułą. Aby odblokować to trofeum musisz przygotować trzy raporty z maszyn w biurze koronera, a następnie przekazać je do maszyny Arresttron 3000 w biurze szeryfa. W rezultacie Willie T. Wino trafi za kratki.

 

Part 4 
Begin Part Four.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po aresztowaniu Williego.

 

Sky High 
Get an alive character into the Hotel penthouse.
Trofeum pomijalne. Gdy próbujesz wysłać którąkolwiek z postaci na najwyższe piętro w hotelu, z niewyjaśnionych przyczyn winda jedzie na losowy inny poziom. Okazuje się, że odpowiedzialne są za to duchy, które straszą w hotelu. Aby pozwolić żywej postaci dostać się na samą górę musisz odwrócić uwagę Clary. Jako Franklin, najpierw przygotuj dla niej zmrożony kawałek ciasta, a następnie spytaj ją o ulubiony program w telewizji. Pojedź na 10. piętro, gdzie na podłodze leży telewizor i ustaw go na program wspomniany przez Clarę. Opuści ona wtedy windę i umożliwi innym postaciom swobodne przemieszczanie się po wszystkich piętrach.

 

Part 5 
Begin Part Five.
Trofeum związane z fabułą. Zostanie odblokowane po tym, jak wypełnisz wszystkie zadania z testamentu Chucka i udasz się do jego grobowca na odczyt jego treści.

 

Part 6 
Begin Part Six.
Trofeum związane z fabułą. Zostanie odblokowane po krótkim przerywniku, w którym przeczytany zostanie testament Chucka.

 

Part 7 
Begin Part Seven.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po otworzeniu drzwi do opuszczonej fabryki.

 

Part 8 
Begin Part Eight.
Trofeum związane z fabułą. Aby je odblokować, musisz zrestartować komputer w biurze Chucka w opuszczonej fabryce.

 

Part 9 
Begin Part Nine.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po tym, jak pochowasz wszystkie lampy w komputerze kontrolowanym przez Chucka w ostatnie lokacji opuszczonej fabryki.

 

Easy Win 
Complete the game in casual mode.
Odblokujesz to trofeum, gdy przejdziesz grę na niskim poziomie trudności.

 

Hard Won 
Complete the game in hard mode.
Odblokujesz to trofeum, gdy przejdziesz grę na wysokim poziomie trudności.

 

Last One Out 
Stay for all the credits.
Po ukończeniu przygody, odczekaj kilka minut, w trakcie których na ekranie będą pojawiać się napisy końcowe. Polecam zwrócić na nie uwagę, gdyż nawet w nich autorzy umieścili kilka zabawnych żartów.

 

Great Escape 
Escape from the sewers.
Trofeum do odblokowania tylko na wysokim poziomie trudności. W trakcie rozgrywki, jedna z postaci (Ray albo Reyes) zostaną zaatakowani i obudzą się w kanałach. Aby się z nich wydostać niezbędne będzie przekazanie tej postaci monety, dzięki której skorzystają z telefonu umieszczonego w kanałach. Po zadzwonieniu na wskazany tam numer, przejdź do kolejnego pomieszczenia, w którym szeryf otworzy dla Ciebie zamkniętą wcześniej bramę.

 

*Beephole* Mime 
Push the circus mime over.
Trofeum pomijalne. Grając jako Ransome w sekcji z przeszłości, podejdź do mima na szczudłach na prawym krańcu cyrku i popchnij go (PUSH).

 

Dust Appreciator 
Collect 25 specks of dust.
Patrz opis trofeum Dust Hoarder.

 

Book Worm zloto
Read 100 books in the library.
Na piętrze rezydencji Edmundów znajduje się biblioteka z bardzo dużą liczbą książek. Aby odblokować to trofeum, otwórz i rzuć okiem na przynajmniej 100 z nich.

Biblioteka w posiadłości Edmundów.

 

Well Informed 
Read all the Thimbleweed Nickel newspapers.
Siedziba gazety Thimbleweed Nickel znajduje się na ulicy A w mieście. Znajdziesz tam stosy gazet. Przyjrzyj się (LOOK AT) górnej gazecie z każdego stosu, aby odblokować to trofeum.

Stosy gazet.

 

Hotel Tourist 
Visit every floor in the hotel.
Aby odblokować to trofeum musisz pojechać windą na każde piętro hotelu, za każdym razem z niej wychodząc aby zaliczyć ‚odwiedzenie’ kondygnacji. Możesz to zrobić dowolną postacią.

 

Itchy Fingers 
Use Ransome’s Itch Cream.
Przy lustrze do makijażu za kulisami cyrku znajdziesz krem na swędzenie Ransome’a. Po podebraniu go do inwentarza, użyj go (USE), a odblokujesz ten puchar.

 

Nuke It 
Blow up the Mansion.
W biurze wujka Chucka w posiadłości Edmundów na szafce po prawo od głowy robota, znajdziesz dziwne urządzenie z przyciskiem. Możesz je podnieść kontrolując Delores i próbować go użyć (USE). Dziewczyna na początku nie będzie chciała tego zrobić, lecz za którymś razem zasugeruje Ci zapisanie stanu gry. Warto jej posłuchać, a następnie spróbować nacisnąć przycisk jeszcze raz. Rezydencja Edmundów przestanie istnieć, a gra zaserwuje Ci jedyny dostępny w niej ekran ‚Game Over’.

Tajemnicze urządzenie w biurze Chucka.

 

Dust Collector 
Collect 50 specks of dust.
Patrz opis trofeum Dust Hoarder.

 

No One Is Home zloto
Listen to 100 Voicemail messages
Przy niektórych telefonach, szczególnie w pokojach hotelowych, znajdziesz książki telefoniczne. Znajdują się w niej nazwiska osób, które wsparły grę na Kickstarterze. Jeśli wybierzesz numer osoby, której nazwisko jest pogrubione, odsłuchasz zostawionej przez nią wiadomości. Zrób to dla 100 dowolnych pogrubionych numerów telefonów, a odblokujesz to trofeum. Zrzuty ekranu poniżej zawierają pierwsze 100 osób z książki.

 

Mean Person 
Make everyone cry about their life.
W sklepie Madame Moreny, nad ladą, znajdziesz nawiedzone krople do oczu. Użyj ich (USE) każdą z postaci, aby odblokować ten puchar.

Nawiedzone krople Madame Moreny.

 

Buried Treasure 
Navigate to the buried treasure.
Innym ciekawym przedmiotem w sklepie Madame Moreny jest nawiedzona głowa. Podnieś ją, a następnie udaj się do lasu. Po przejściu pierwszego ekranu zwróć uwagę, że głowa obraca się w Twoim inwentarzu i pokazuje, którą z kilku ścieżek wybrać. Podążaj za wskazaniami głowy, dopóki nie dotrzesz do miejsca z zakopanym skarbem. Odblokuje to trofeum. Jeśli zrobisz to po przeczytaniu testamentu wujka Chucka, możesz zabrać spod posiadłości Edmundów łopatę, którą dokopiesz się do skarbu.

 

Plantastic zloto
Grow Leonard’s plant to superhuman size.
Trofeum do odblokowania tylko na wysokim poziomie trudności. Jako Delores, weź ze swojego pokoju puchar, który znajdziesz na szafce na książki. Udaj się z nim do opuszczonej fabryki, na której znajdziesz pojemnik z radioaktywnym szlamem. Użyj (USE) trofeum na szlamie, aby go napełnić. Następnie pójdź do sklepu na przedmieściach Thimbleweed Park i użyj (USE) trofeum na roślinie Leonarda.

 

Dust Hoarder zloto
Collect 75 specks of dust.
Co jakiś czas na ekranie znajdziesz mały biały zlepek pikseli, który gra nazwała płatkami kurzu. Aby odblokować to trofeum musisz uzbierać ich aż 75. Ponieważ są one rozsiane po lokacjach losowo, nie można łatwo pokazać jak je znaleźć. Możesz jednak skorzystać z małego oszustwa. Gdy znajdziesz pomieszczenie z płatkiem kurzu zapisz grę. Następnie podnieś go i wczytaj grę. Powtarzaj tę czynność dopóki nie odblokujesz trofeum. Nie warto tego jednak robić już na pierwszym napotkanym płatku, gdyż bez problemu znajdziesz ich w grze kilkadziesiąt. Jeśli zaczynasz zauważać, że nie pojawiają się one już tak często, jak na początku, skorzystaj z triku z zapisem stanu gry.

Przykładowy płatek kurz

 

*Beephole* Redux zloto
Get Ransome’s bad ending.
Po dotarciu do prawie samego końca gry, każda z postaci otrzyma po jednym unikalnym przedmiocie. Zanim zrobisz użytek z przedmiotu Delores, udaj się jako Ransome do restauracji. Daj (GIVE) kartkę z przeprosinami kelnerce. Przeniesie Cię to do punktu zwrotnego w historii klauna i otrzymasz możliwość zmienienia jego losów. Tym razem jednak tego nie rób, wybieraj tylko negatywne kwestie dialogowe, te same, które Ransome wypowiadał za pierwszym razem, gdy go spotkaliśmy. Po tym, jak Madame Morena ponownie rzuci na niego swój urok, trofeum zostanie odblokowane.

 

 Messy World 
Don’t pick up any specks of dust.
Trofeum pomijalne. Podczas przechodzenia gry, nie podnoś żadnego płatka kurzu. Trofeum to kłóci się z wymaganiami trzech innych trofeów (Dust Appreciator, Dust Collector i Dust Hoarder) dlatego najlepiej zostawić je do zdobycia podczas drugiego podejścia do przygody.

 

Materiał napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!