Time to WipE them Out!

PORADNIK GOŚCINNY – Bartek „CORTARE” był tak miły, by skrobnąć dla Was kilka tipów!

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 7/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox6 / x6 / x22
Ilość trofeów offline: 31
Ilość trofeów online: 3
Minimalna ilość przejść: 1 + ewentualne powtórzenia wyzwań
Trofea możliwe do pominięcia: Wymagające wyznaczonej ilości punktów w kilku wyzwaniach
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 60-70 godzin

 

Krok po kroku:

KROK 1. Ukończ wszystkie wyścigi, zwracając uwagę na elitarne wyzwania.

Większość trofeów jest możliwa do zdobycia już przy pierwszym przejściu, jeśli w każdym z wyzwań będziecie zdobywać elitarny przejazd i starać się o jak najlepszy wynik. Wymóg co do elitarnego przejazdu różni się w zależności od wyzwania, więc warto przed każdym eventem sprawdzić, co musimy tak naprawdę zrobić, by go osiągnąć. Platyna nie należy jednak do prostych i każde z wyzwań na wyższym poziomie trudności wbrew pozorom może okazać się drogą przez mękę. Wszystko będzie zależeć wyłącznie od Waszych umiejętności, więc już teraz życzę Wam powodzenia!

KROK 2. Clean Up

Poradnik:

Transcendencja 
Zdobądź wszystkie trofea w grze.
Wymagająca i dość czasochłonna platyna, która w pełni sprawdzi Wasze WipEoutowe umiejętności.

 

Elitarny kolekcjoner zloto
Zalicz ELITARNY PRZELOT we wszystkich zawodach kampanii 2048.
Czyli nic innego jak zdobycie elitarnego przejazdu w każdym z eventów znajdujących się na głównej osi (wyzwania A+ i prototypów znajdujące się po bokach głównego ciągu wyzwań, pojawiające się wraz z postępem w grze, nie są wymagane), w trzech kampaniach (2048-2050).

Poniżej dwa wyzwania, które mogą sprawić większy problem:

Queens Mall – Kampania 2049  |  Sol – Kampania 2050

   

 

Ranga 50 zloto
Osiągnij rangę 50 w kampanii 2048.
W tym trofeum największe znaczenie będą miały elitarne przejazdy. Za każdy z nich dostajemy 20 tysięcy doświadczenia, w czasie gdy za standardowy tylko 10. Liczyć się też będą wszystkie nasze zachowania na torze, od idealnych startów, trafień w zależności od broni, aż po wykorzystywanie poduszek przyśpieszających i wykonywanie beczek. Warto też powtarzać czasówki, by wykręcać jak najlepsze czasy. Każdy taki przejazd powinien dostarczyć nam tysiąc punktów doświadczenia, więc kilka dodatkowych przejazdów na pewno nie zaszkodzi. Jeśli po skończeniu wszystkich kampanii nie uda Ci się osiągnąć maksymalnego poziomu, będziesz musiał skorzystać z pewnej metody, którą można zastosować w karierze 2050 (zawody 2-3).  Polega ona na tym, że już na pierwszym zakręcie wjeżdżamy na dwie z trzech poduszek przyśpieszających i pozwalamy naszemu pojazdowi spaść w przepaść. Następnie pojawi się on tuż przed drugą poduszką, więc będziemy mogli powtarzać cały proces, trzymając wyłącznie .  Każde przyśpieszenie daje nam 10 pkt doświadczenia, więc po godzinie-dwóch powinieneś uzyskać brakującą ilość exp, a wtedy pozostaje Ci już jedynie przejechanie drugiego okrążenia. (50 lvl = 1 790 000 EXP).

 

Pokonaj Zico: 2048 zloto
Wyrównaj lub pobij czas okrążenia 32,5 sekund na torze w Centrum, w szybkim okrążeniu, w klasie A, korzystając z Szybkiego statku Feisar.
W porównaniu z Pokonaj Zico: HD to trofeum jest wyjątkowo proste. Wystarczy skorzystać z jak największej ilości poduszek przyśpieszających oraz jak najczęściej wykonywać beczki, by bez problemu dojechać do mety jako pierwszy.

Przejazd dający zwycięstwo możecie zobaczyć poniżej:

 

Mach 1.5 zloto
Osiągnij strefę 65 w dowolnych zawodach strefy.
Najlepsze eventy, by tego dokonać, znajdziemy w kampanii 2048 (zawody 3-2) oraz w 2050 (zawody 6-2). W tym przypadku najważniejsze będzie pełne opanowanie hamulców powietrznych (wraz z szybkim, podwójnym wciskaniem i ) oraz bardzo szybkie reagowanie na to, co się dzieje.  Jeśli grając z asystą, to trofeum będzie sprawiać Ci kłopoty, zalecane będzie jej wyłączenie, by mieć pełną kontrolę nad pojazdem.

 

Legenda kampanii elitarnej zloto
Zdobądź złoty medal za każdą komórkę w kampanii wyścigowej na poziomie elity.
To trofeum dotyczy kampanii HD, jak i Fury. Do przejechania będzie więc mnóstwo zawodów, w tym kilka długich turniejów (4-8 wyścigów), które musimy ukończyć na pierwszym miejscu. Obok ‚Pokonaj Zico: HD’ jest to jedno z najtrudniejszych trofeów, w szczególności , jeśli nie ma się w pełni opanowanej gry i torów. Poniżej znajdziecie kilka sztuczek, które pomogą Wam w przebrnięciu przez sporą ilość czasówek znajdujących się w tych kampaniach.

 

Pokonaj Zico: HD zloto
Wyrównaj lub pobij czas okrążenia 30,82 sek. na torze Anulpha Pass (w przód), w szybkim okrążeniu, w klasie Venom, korzystając z Piranha.
Najtrudniejsze trofeum w WipEout Omega Collection. By je zdobyć, trzeba do perfekcji opanować cały tor i wyznaczone zachowania w danym fragmencie trasy. Liczyć się tutaj będzie przede wszystkim cierpliwość i wiara w to, że kiedyś się uda. Po 200 okrążeniach powinno. Na dodatek jest to o tyle męczące trofeum, że po nieudanym przejeździe musimy wykonać jeszcze jedno okrążenie, by móc w pełni powtórzyć cały proces.

Warto zwrócić uwagę na wykorzystanie przeze mnie jednego turbo tuż przed przejazdem przez metę, by chwilę potem dostać kolejne. (Patent ten warto używać w każdym możliwym szybkim okrążeniu). Ważne jest również podniesienie pojazdu (lewa gałka do tyłu) chwilę przed wybiciem w powietrze (9-12 s).

Poniżej przejazd, który daje zwycięstwo i pokazuje co i jak:

 

Kolekcjoner 
Zalicz wszystkie zawody w kampanii 2048.
W tym przypadku nie trzeba nic więcej, jak zaliczyć każde z możliwych wyzwań na zieloną rangę.

 

Prototyp 
Zalicz ELITARNY PRZELOT we wszystkich wyzwaniach statków prototypowych.
Jedno z prostszych trofeów, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że pojazdy, z których przyjdzie nam korzystać, mają jakieś swoje specyficzne cechy, np. ciągłe przyśpieszenie jak w trybie strefy czy karabin jako jedyna dostępna broń.

 

Mania prędkości 
Zalicz ELITARNY PRZELOT w dowolnym wyzwaniu klasy A+ w kampanii 2048.
To trofeum łatwo można uzyskać w kampanii 2048 – Wyzwanie A+: Plac Jedności. Wystarczy, że będziesz trzymać się dolnej części trasy, aby uniknąć zbędnego obijania się od barierek, a bardzo szybko wyjdziesz na prowadzenie. Ważne jest również natychmiastowe wchłanianie zbędnych umiejętności, takich jak autopilot czy dowolna z podniesionych broni. W tym wyścigu liczyć będzie się przede wszystkim turbo oraz miny. Jeśli będziesz miał dobry przejazd, miny dodatkowo pomogą utrzymać Ci sekundę – dwie przewagi.

 

As turniejowy 
Wygraj wszystkie wyścigi ośmioetapowego turnieju pola wyścigowego na poziomie utalentowanym lub elity.
Przy tym trofeum musimy skorzystać z pola wyścigowego i utworzyć własny turniej. Nie trzeba wybierać ośmiu różnych tras, więc najprostszą opcją będzie wybranie takiego toru, który mamy najbardziej opanowany. W moim przypadku był to ‚Ubermall’, gdzie łatwo można użyć trik z turbo gwarantujący spokojne dojechanie do mety.

 

Połączenie 2 
Wygraj 10 wyścigów sieciowych.
Nawet jeśli trafi się na prawdziwych wyjadaczy, to trofeum jest jak najbardziej do zrealizowania. W wyścigach online często wybierane jest najwolniejsze tempo gry, więc wystarczy odrobina szczęścia (spora ilość otrzymanego turbo), by ukończyć wyścig na pierwszym miejscu (2 i 3 uznawane jest w statystykach za porażkę).

 

Legenda kampanii 
Zdobądź złoty medal za każdą komórkę w kampaniach HD i Fury.
Tak jak w opisie trofeum, nic więcej nie trzeba dodawać.

 

Czempion 2048 
Ukończ sezon 2048.
Do zdobycia tego trofeum wystarczy zwycięstwo w ostatnim wyścigu kariery.

 

Czempion 2049 
Ukończ sezon 2049.
Tak jak w ‚Czempion 2048‚.

 

Czempion 2050 
Ukończ sezon 2050.
Tak jak w ‚Czempion 2048‚.

 

Impact 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Impact.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Impact’.

 

Warped 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Warped.
Wystarczy zdobyć dowolny metal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Warped’.

 

Turbulence 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Turbulence.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Turbulence’.

 

Vertigo 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Vertigo.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Vertigo’.

 

Corruption 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Corruption.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Corruption’.

 

Speed Freak 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Speed Freak.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Speed Freak’.

 

Aftermath 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Aftermath.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Aftermath’.

 

Meltdown 
Zdobądź medal za każdą komórkę w Meltdown.
Wystarczy zdobyć dowolny medal w każdym wyzwaniu zawodów ‚Meltdown’.

 

Połączenie 1 
Ukończ 10 wyścigów sieciowych.
Do zdobycia tego trofeum nie są wymagane zwycięstwa.

 

Zabójczy impet 
Zalicz eliminację w wyścigu na poziomie nowicjusza.
Najprostszą drogą do zdobycia tego trofeum będzie wybranie trasy Sebenco Climb. Już od początku wyścigu należy wykonywać beczki zabierające sporą ilość życia oraz odbijać się od ścian, nie tracąc jednak z oczu przeciwników. Gdy nasze życie znajdzie się na poziomie 15%, wystarczy wjechać pomiędzy oponentów i czekać na ich strzał. Nie ma jednak gwarancji, że trofeum wpadnie już za pierwszym podejściem.

 

50 likwidacji 
Zniszcz 50 statków w sieciowych zawodach eliminatora lub walki.
Może brzmieć to dość wymagająco, tym bardziej że mówimy tutaj o zawodach online, ale nic bardziej mylnego. Nie trzeba jakoś wyjątkowo się starać, by po dwóch lub trzech godzinach nabić odpowiednią ilość eliminacji. Wystarczy często naśladować zachowania przeciwników, by przyśpieszyć cały proces, np. czekać, aż wszyscy przejadą dodatkowe okrążenie i dopiero jak będą się zbliżać, uderzyć w nich czymś mocnym, czy też szybko odwracać się za pomocą , by uderzyć serią rakiet prosto w zderzak goniącego nas przeciwnika (często kończy się eliminacją).

 

Nagroda żółtodzioba 
Wygraj dowolny wyścig z włączoną asystą pilota.
Asystę pilota włącza się po wciśnięciu pauzy, pod opcją ‚kontynuuj’. By mieć pewność, że asysta została włączona, po zmianie tego ustawienia należy zresetować wyścig.

 

 

Najemnik 
Zdobądź co najmniej 500 pkt. lojalności dla każdego zespołu (nie licząc Van-Über).
Dotyczy to HD, jak i Fury. Jeśli w trakcie wyścigów kompletnie nie sprawdza się jakaś drużyna, wystarczy ją wybrać w trybie strefy czy detonatora, by już po dwóch zawodach mieć w nich powyżej 500 pkt.

 

Nie strzelać! 
Osiągnij etap 10 bez jednego wystrzału, na dowolnej trasie, w dowolnych zawodach detonatora.
Sam wybrałem tutaj Detonatora z początku kariery Fury, by trafić na coś łatwiejszego. Jest to o tyle wymagające trofeum, że musimy szybko reagować na miny czające się zaraz za zakrętem czy też brak możliwości  używania EMP czyszczącego znaczną część toru. Trofeum należy więc do grupy ‚do zrobienia metodą prób i błędów’.

 

Lotnik równinny 
Wykonaj udaną beczkę i wyląduj na Moa Therma.
Wchodzimy w pole wyścigowe, wybieramy szybkie okrążenie, klasę szybkości Phantom oraz wymaganą trasę i działamy. Na ostatnim zakręcie możemy z łatwością wybić się w powietrze za pomocą posiadanego turbo. Jeśli nam się to uda, wystarczy jeszcze tylko odpowiednio wylądować, by uzyskać trofeum. Nie jest to ciężka trofka, ale najprawdopodobniej będzie wymagać kilku powtórzeń.

 

Ja tylko przelatuję 
Pokonaj 15 barier strefy w dowolnych zawodach bitwy strefowej.
Ponownie odpalamy pole wyścigowe, wybieramy trasę Anulpha Pass, ustawiamy liczbę stref na 55, poziom trudności na elitę i możemy zaczynać. Naszym zadaniem w tym przypadku jest przelot przez pozostawiane przez przeciwników okrągłe, ‚szklane’ bariery. Zamiast zwiększać naszą szybkość, naszym celem jest ciągłe wchłanianie ich za pomocą absorpcji (dającej nam tarczę) poprzez przejeżdżanie przez nie. Jeśli uda nam się wchłonąć 15 barier, trofeum jest nasze.

 

Unik zen 
Wygraj dowolne zawody bitwy strefowej jednoosobowej z minimalnym celem 25 bez absorpcji.
Trofeum, które właściwie powinno wpaść samo z siebie. W trakcie bitew strefowych ani razu nie skorzystałem z absorpcji, bo po prostu nigdy nie było to potrzebne. Jedynym wymogiem jest więc wybranie takiego wyścigu, którego cel to dotarcie do 25 strefy lub wyższej.

 

Czysta czwórka 
Zdobądź 50 tysięcy punktów na każdej z następujących tras w trybie strefy – Pro Tozo, Mallavol, Corridon 12 i Syncopia.
Powinno wpaść wraz z postępem grze, ale warto nadzorować swoje wyniki.

 

 Podwójna likwidacja 
Wyeliminuj co najmniej dwóch rywali w dowolnym wyścigu.
Ciężko tutaj coś podpowiedzieć. Zamiast gnać przed siebie, warto trzymać się z tyłu stawki i ciągle atakować tych samych przeciwników. W moim przypadku trofeum wpadło całkiem przypadkowo, gdy 2 razy z rzędu dostałem plazmę i każdą z nich zdjąłem jednego oponenta.

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Poradnik będzie rozbudowywany z upływem czasu!