Assassin’s Creed: Origins – Poradnik do trofeów

Rzadko kiedy platyna sprawia tyle przyjemności.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Ubisoft Polska.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox1 x15 x34
Liczba trofeów offline: 51
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK (ale uwaga na Stare przyzwyczajenia)
Czas do zdobycia platyny: 50-70 godzin

Krok po kroku:

  • Odblokowanie wszystkich punktów widokowych + fabuła – Pierwsze co musicie zrobić to wyczyścić mapę z punktów widokowych, przy okazji wykonywania misji głównych. Mapa jest dosyć spora i w nie każde miejsce uda Wam się dojść z niskim levelem, dlatego wszystko trzeba robić z równowagą – trochę zadań i levelowania postaci, a za chwilę odkrywanie reszty mapy. Jeżeli odkrywasz pobliskie grobowce i skarby, pamiętaj, aby nie sprzedawać drobiazgów, które przydadzą się później do jednego trofeum (musisz ich zebrać 100). Warto też zwrócić uwagę na fakt, aby nie odblokowywać żadnych znaków zapytania, grając jako Aya, ponieważ może Wam nie zaliczyć innego trofka. Do tego oczywiście możecie rozwiązywać zagadki papirusa, ustawianie gwiazd oraz odbijać obiekty wojskowe i porty. Wszystko jest zaznaczone na mapie gry wraz z legendą, która kryje się pod przyciskiem .
  • Wyścigi na Hipodromie i walki na arenie w Krokodilopolis – po osiągnięciu mniej więcej 30 poziomu zabierz się za poboczne aktywności, na arenach. Czekają Cię tu wyścigi rydwanów oraz walki z przeciwnikami na arenie.
  • Pozostałe trofea – standardowo czeka Cię czyszczenie mapy z wszystkich większych aktywności, nie musisz wykonywać wszystkich misji pobocznych, one są tylko po to, aby levelować postać, chociaż dwie z nich wymagane są do trofeum, co zobaczysz poniżej. Reszta trofeów to wykonywanie konkretnych czynności jak zabicie przeciwnika kierowaną strzałą z 60 metrów, nakarmienie drapieżcy ciałem, oswojenie lwa itd. Wszystko znajdziecie poniżej opisane. 🙂

Poradnik będzie z biegiem czasu rozbudowywany o treść!

Poradnik:
Zdobądź je wszystkie!
Zdobądź wszystkie trofea.
Gratulacje! To była długa, ale i przyjemna przygoda.

Pierwsze kroki
Ukończ prolog.

Dopiero się rozkręcam
Ukończ główne zadanie „Aya”.

Morze
Ukończ główne zadanie „Pompejusz Wielki”.

Skarabeusz
Ukończ główne zadanie „Kłamstwa Skarabeusza”.

Hiena
Ukończ główne zadanie „Hiena”.

Krokodyl
Ukończ główne zadanie „Szczęki Krokodyla”.

Jaszczur
Ukończ główne zadanie „Oblicze Jaszczura”.

Oblężenie
Ukończ główne zadanie „Krajobraz po bitwie”.

Obudź się!
Ukończ główne zadanie z sekwencją snów.

Już prawie u celu
Ukończ główne zadanie „Ostateczna rozgrywka”.

Koniec
Ukończ ostatnie główne zadanie.

Jestem legendą
Miej na sobie wyłącznie legendarny sprzęt.
W menu wyposażenia musisz wybrać elementy, które posiadają legendarny (złoty) poziom rozwinięcia. Poniżej macie listę, w której opisuję co i gdzie znaleźć:

  • 2 legendarne bronie białe – wypadają z łowców, których zabijasz (w Nom Sap-Meh i w Aleksandrii), możesz je zdobyć wykonując misje poboczne (np. „Pamiątki z Siwy”), i za rozwiązywanie zagadek papirusa,
  • 2 legendarne bronie długodystansowe – za pokonanie łowcy (w Nome Inab-Meh), rozwiązywanie misji pobocznych i zagadek papirusa oraz do kupienia w sklepie Ubisoft Club (Zbłąkana dusza)
  • 1 legendarna tarcza – za pokonanie łowcy (w Odosobnionej pustyni),
  • 1 legendarne odzienie – za wykonanie misji dodatkowej „Pani Rzezi”, za które jest osobne trofeum,
  • 1 legendarny wierzchowiec – za wygranie wszystkich wyścigów na Hipodromie oraz do kupienia w stajniach po wykupieniu umiejętności „Z tyłu sklepu) z drzewka zdolności.

Tak wygląda legendarny sprzęt (złote tło).

Już wszystko umiem
Włącz zdolność mistrzowską.
Należy odblokować ostatnią umiejętność z dowolnej sekcji drzewka umiejętności. Punkty zdolności zdobywamy oczywiście głównie przez levelowanie naszej postaci i wykonywanie większości czynności dostępnych w grze – pustelnie, grobowce, misje główne.

Przegrzanie
Bądź świadkiem deszczu owadów na pustyni.
Udajemy sie na terytorium Wielkiego morza piasku i tam, chodząc na pieszo, czekamy aż pojawi się halucynacja deszczu owadów. Niektórym pojawia się bardzo szybko, inni muszą na nią czekać nawet godzinę. Najlepiej udać się tam w czasie „południa”, by zmienić czas wystarczy posiadać umiejętność „Świt zmierzch” i przytrzymać touchpad.

Ci, którzy mają zginąć…
Ukończ wszystkie walki na arenie w Krokodilopolis.
W trakcie fabuły odblokujemy możliwość walki na arenie w Krokodilopolis. Po stoczeniu fabularnych walk na arenie, musimy wrócić do niej i wygrać wszystkie walki. Są dwa wydarzenia, każde składa się z 3 walk, w których musimy pokonać fale podstawowych wrogów, oraz 1 walki z bossem. Wykonywanie tej trofki możną połączyć z Fatality!. Pamiętajcie, żeby brać się za ten trofik, gdy poziom Waszej postaci jest na minimum 35 poziomie, bo po prostu będzie Wam łatwiej.

Fatality!
Wykończ bossa na arenie za pomocą ataku przełamującego.
Na dowolnej arenie, podczas walki z mocniejszym przeciwnikiem (charakterystyczny pasek życia) musimy go zabić przy użyciu ataku przełamującego ( + po naładowaniu paska).

Ben-Hur
Wygraj swój pierwszy turniej na hipodromie.
Trofeum polega na wygraniu jednego wyścigu na hipodromie, który znajduje się na wschód od Aleksandrii.

Wściekłość na drodze
Zniszcz przeciwnika podczas wyścigu na hipodromie.
Podczas wyścigu na hipodromie musimy zniszczyć doszczętnie rydwan dowolnego przeciwnika taranując go przy użyciu .

Tym mocniej upadają
Pokonaj słonie bojowe: Kadesza i Reszefa.
Należy zabić dwa słonie bojowe: Kadesza i Reszefa znajdujące się w Uab Nome. Sugerujemy zrobienie tego trofeum po osiągnięciu 40 poziomu. Walka jest wymagająca z racji tego, że na arenie walczymy z dwoma słoniami jednocześnie. Można też na tę walkę obniżyć sobie poziom trudności, co znacząco może ułatwić walkę.

Przecinak
Zabij 3 przeciwników jednym uderzeniem.
Musimy zabić 3 przeciwników jednym ciosem. W tym celu najlepiej udać do Aleksandrii przed teatr, gdzie po chwili ustawiają się strażnicy oglądający sztukę. Należy wtedy wezwać konia i z jego grzbietu przytrzymując naładować atak i ściąć 3 głowy na raz. 

Informacja od czytelnika deaproth: można to osiągnięcie wbijać również na zwierzętach (np. hienach).

Zaklinacz strzał
Zabij przeciwnika z łuku łowcy z odległości powyżej 60 metrów, kontrolując lot strzały.
Zacznijmy od tego, iż będzie nam potrzebna zdolność „Wzmocniony łuk drapieżcy”, która pozwala na sterowaniu strzałą w locie. Musimy się również wyposażyć w łuk drapieżcy (W OPISIE TROFEUM JEST BŁĄD), który na pewno posiadasz w swoim ekwipunku, o ile go jeszcze nie rozmontowałeś. Udajemy się do Siwy i oznaczamy sobie przeciwników przy pomocy orła. Następnie wybieramy łuk i puszczamy strzałę do przeciwnika oddalonego od nas o 60 metrów, cały czas przytrzymując  w celu kontrolowania strzały.

Słowa mądrości
Skorzystaj ze wszystkich pustelni.
Trofeum polegające na odwiedzeniu i odpoczęciu we wszystkich 5 pustelniach. Ich lokalizacje pokazujemy na filmiku.

Krąg życia
Nakarm drapieżnika zwłokami.
Proste trofeum, które najłatwiej wykonać w prawym górnym rogu mapy tj. regionie Nom Heraklejon. Wystarczy znaleźć przeciwnika, zabić go, wciąć na barki i zanieść w okolicę drapieżnika (aligator albo jakiś większy kotek) i zostawić ciało, a następnie niezwłocznie odbiec i zgubić zwierzę.

Siedmiu chłopów
Ukończ zadanie poboczne „Siedmiu chłopów”.
Zadanie poboczne, do którego zalecany jest minimum 30 poziom postaci w dzielnicy Nom Uab. Najpierw czeka Cię podążanie za Rai, rozmowa z jej bratem, rozmowa ze zwiadowcą i zabicie małej grupki bandytów. Następnie musisz zdobyć informacje o przywódcy przeciwników i odnaleźć starożytny grobowiec, który:

  • leży na południe od Hermopolis,
  • znajduje się na zboczu góry,
  • znajduje się w pobliżu Nilu,

Wystarczy użyć orła do zlokalizowania miejsca i kolejno czeka Cię zabicie przywódcy.

Festiwal
Ukończ zadanie poboczne „Pani Rzezi”.
Zadanie możliwe do odblokowania dopiero po ukończeniu misji głównej „Niech Amon kroczy z Tobą” w mieście Yamu (lewy dolny brzeg jeziora Mareotis). Zadanie polega na znalezieniu sprowadzeniu Pamu do Meneheta, następnie na rozmowie z najwyższym kapłanem i walce na arenie z Isfetem.

Cień Egiptu
Zabij 10 wrogów pod rząd, unikając wykrycia.
Wbrew pozorom trofeum bardzo proste. Wystarczy udać się do jakiegoś obozu i wyeliminowywać przeciwników jednego po drugim. Dodatkowo, jeżeli wiesz, iż jakiś przeciwnik jest z jakiegoś powodu ciężki do zabiciu po cichu – możesz dobrowolnie przemieszczać się po mapie (bez szybkiej podróży) i eliminować innych wrogów bez wykrycia. Możecie to nawet zrobić w Siwie, na jednym z posterunków jest 9 przeciwników, których najpierw oznaczasz sobie przy pomocy orła, zabijasz ich wszystkich i udajesz się do drugiego miejsca, tam zabijasz jednego przeciwnika i trofeum pojawi się na Twoim koncie. Warto używać zabójstwa wręcz po cichu i oczywiście łuku.

Trach!
Zniszcz 100 przedmiotów.
Chodzi o niszczenie zaległego wyposażenia lub przedmiotów do rozwalenia w czasie gry – waz, skrzynek etc. Niewątpliwie powinno wpaść podczas swobodnej gry, ponieważ niektóre misje nawet wymagają, aby niszczyć niektóre przedmioty. Podczas gry zbierzesz ogromne liczby różnego uzbrojenia, które możesz przerobić na różne surowce. Wystarczy nacisnąć panel dotykowy podczas gry, przejść do zakładki „Wyposażenie”, a następnie wybrać konkretną broń i przytrzymać , żeby ją zdjąć.

Opcja „ZDEJMIJ” rozkłada broń na czynniki pierwsze.

Znam swoją ziemię
Odkryj całą mapę.
Odkrywanie całej mapy zajmie trochę czasu, ale żeby przyspieszyć trochę ten proces, polecam używać Senu, który również może przysłużyć się do tego trofeum. Przywołujemy go przez naciśnięcie  i po prostu przelatujemy całą mapę. Do tego trofeum nie jest wymagane synchronizowanie wszystkich punktów widokowych, ale i tak musisz to zrobić, jeżeli myślisz o platynie.

Poszukiwacz zaginionego grobowca
Ukończ grobowiec.
Grobowce są zaznaczone na mapie , wystarczy ukończyć jeden z nich. Pełno ich w Gizie, a i tak musisz je wszystkie ukończyć, aby zdobyć platynę.

Widzę stąd swój dom!
Dotrzyj na „Szczyt świata” na obszarze Czarnej Pustyni.
Zadaniem jest dotarcie na „Szczyt świata” (szczyt Ra-Horakhty) na obszarze Czarnej Pustyni. Najlepiej połączyć to z Słowa mądrości, jedna z pustelni znajduję się właśnie na tym szczycie.

Randka w ciemno
Zaprowadź poskromionego lwa do krokodyla.
Zacznijmy od tego, że potrzebujemy wykupionych dwóch umiejętności „Strzałek usypiających” oraz „Oswajania zwierząt”. Następnie udaj się do obozu Pyrrhos w dzielnicy Nom Sapi-Res. To właśnie tam znajdują się zamknięte lwy w klatkach, klatkę rozwal przy pomocy łuku, a następnie szybko przytrzymaj , aby wybrać strzałki usypiające (najpierw oczywiście musisz je wybrać w menu ekwipunku) i strzel w zwierzę. Teraz wystarczy tylko do niego podejść i oswoić za pomocą . Następnym krokiem jest udanie się do legowiska krokodyli na jeziorze Mareotis. Nie możesz przenieść się szybką podróżą, bo stracisz panowanie nad lwem! Polecam podjechać do wody i znaleźć jakąś żaglówkę, po wejściu na nią lew za Tobą podąży i możesz spokojnie podpłynąć do krokodyli.

Gdzie moja piracka flaga?
Pokonaj 8 kapitanów statków.
Będziemy musieli pokonać 8 kapitanów statków. Najlepiej popływać sobie po egpiskich wodach za znakami zapytania, jeśli dotrzemy do statku, którego znak zapytania zmieni się na czerwoną ikonkę, to to właśnie statek, na który musimy zrobić abordaż w celu zabicia kapitana.

W miejscach z taką ikoną, która „pływa” po wodzie, znajdziesz kapitanów do zabicia.

Reporter
Zrób po 1 zdjęciu na pięciu różnych obszarach.
Podczas wędrówki musimy zrobić po jednym zdjęciu w pięciu regionach. Opcje robienia zdjęć aktywujemy przy użyciu .

Przekombinowany
Zabij pochodnią zatrutego, przeciwnika poziomu 35+ w czasie poniżej 30 sekund.
Najłatwiej zdobyć to trofeum w dzielnicy Cyrenajka (Kyrenaika). Oczywiście potrzebujemy umiejętności „Zatrute strzałki” i w nie też musimy się wyposażyć w menu wyposażenia. Po mieście tym chodzi wiele przeciwników z 35 poziomem rozwinięcia, dlatego też polecamy rozwinąć swoją postać do tego poziomu, zanim zaczniecie w ogóle myśleć o zdobyciu tego osiągnięcia. Gdy już takowy posiadamy, oznaczamy sobie orłem wrogów i w jednego z nich strzelamy z zatrutych strzałek (przytrzymaj ). Wyjmujemy szybko pochodnię  i zabijamy jak najszybciej wroga przez lekkie ataki .

Wolny jak ptak
Korzystaj z pomocy orła przez w sumie 30 minut.
Zdolność korzystania z orła to nowa umiejętność w serii AC. Aktywujemy go przez naciśnięcie . Używa się go dosyć często, nawet podczas misji głównych, podczas szukania surowców etc. Możecie oczywiście przywołać zwierzę i na 20 minut odejść od konsoli. On będzie sobie spokojnie leciał, a trofeum w krótkim czasie pojawi się na Waszym koncie!

Widziałam orła cień!

Triathlon
Przepłyń 1500 metrów, przejedź 40 kilometrów i przebiegnij 10 kilometrów.
Trofeum niewątpliwie wpadnie podczas platynowania, zrobisz kilkanaście razy więcej kilometrów, niż jest to wymagane. Aczkolwiek zalecamy jak najczęstsze używani wielbłąda/konia jako środka lokomocji, ponieważ pływanie i bieganie to czynności, które bardzo szybko nabijesz.

Łucznik miesiąca
Zabij wroga strzałem w głowę z łuku, będąc w powietrzu.
Podczas skoku musimy w locie zabić przeciwnika strzałem z łuku w głowę. Najlepiej odblokować sobie zdolność „Elitarny Łowca”, która spowalnia czas podczas celowania w locie.

BUM!
Zabij 30 przeciwników, strzelając strzałą ogniową w dzbany z oliwą.
Zadaniem jest zabicie 30 wrogów strzelając ognistą strzałą w dzbany z oliwą. Można spokojnie podczas całej gry szukać dzbanów w obozach i korzystać z nich przy każdej okazji. Lecz jeśli nie chcecie się w to bawić, lub zostało wam kilka zabójstw, możecie spróbować naszego sposobu. Udajemy się do Kryjówki Dasos w regionie Ka-Khem Nome. Zakradamy się tam w nocy, podczas której to 4 strażników smacznie sobie śpi w namiocie, a 1 patroluje. Zabijamy patrolującego. Wspinamy się do pobliskiej wieży po dzbany z oliwą i zanosimy je do namiotu. 3 dzbany powinny wystarczyć. Zapalamy strzałę i celujemy w dzban. Czekam aż wszystko ładnie spłonie, po czym sami popełniamy samobójstwo poprzez strzał w dzban. Po desynchronizacji wrogowie znów żyją. Powtarzać, aż do wpadnięcia trofki.

Karta woźnicy
Użyj przynajmniej raz środka lokomocji każdego rodzaju.
Tak jak w opisie trofeum, musisz użyć przynajmniej raz każdego środka lokomocji dostępnego w grze, czyli:

  • wielbłąda – dostępny od początku gry,
  • konia – w późniejszych etapach gry i w miarę odblokowywania mapy koniec będą pojawiać się w stajniach, podczas misji głównych i pobocznych, więc nie powinno być z tym problemu. Stajnie są zaznaczone na mapie jako podkowa,
  • żaglówki – od groma ich na terytorium wodnym jeziora Mareotis (góra mapy) oraz w portach (czerwony oraz biały żagiel),
  • militarnej łodzi – do kierowania tylko podczas misji głównej „Pompejusz Wielki”,
  • kajaka – na brzegach akwenów wodnych,
  • rydwanu – dostępny między innymi podczas walk na Hipodromie,
  • wozu ciągniętego przez woły  – możliwy do kierowania podczas misji „Nowy w mieście”, dostępnej w Nom Sapi-Res, dokładna lokalizacja na filmiku poniżej; możecie ten wóz również znaleźć w Aleksandrii.

Stare przyzwyczajenia
Ukończ wszystkie lokacje.
Trofeum, które zajmie nam najwięcej czasu. Musimy ukończyć wszystkie lokacje. Najlepiej najpierw odblokować wszystkie punkty widokowe, po czy systematycznie zacząć czyścić mapę ze znaków zapytania. Trzeba ukończyć dodatkowo wszystkie:

  • wrogie forty/obiekty wojskowe,
  • grobowce,
  • ukryte skarby,
  • polowania na rzadkie zwierzęta,
  • pustelnie,
  • zebrać papirusy ,
  • walki ze słoniami bojowymi,
  • kamienne kręgi. 

Nie musimy niszczyć wszystkich posągów faraona, ani wykonywać wszystkich zadań pobocznych. Nie musimy też wykonywać wszystkich walk na arenie czy też wyścigów na hipodromie.

UWAGA! Po ostatniej aktualizacji można zaznaczyć na mapie same nieukończone lokacje, wchodząc w mapę i naciskając , aż pojawi się napis „Nieukończone lokacje”.

Jednakże, zwracamy uwagę na fakt, iż trofeum wpada dopiero po zakończeniu głównego wątku fabularnego. Dodatkowo przestrzegamy przed kończeniem lokacji jako Aya, ponieważ może to spowodować niezaliczenie elementu do tego trofeum (dopisek 21.12.2017 – najnowsze patche już na szczęście poprawiły ten problem, więc spokojnie możecie kończyć miejsca jako Aya).

Uciekaj, ile sił w nogach!
Ucieknij 3 razy przed hipopotamem.
Powinno wpaść podczas swobodnej rozgrywki, ale jeżeli nie to polecam udać się do „Nom Sap-Meh (Sap-Meh Nome) i to właśnie tam zawsze na terytorium wodnym znajdziesz hipopotamy, które musisz najpierw zaczepić – najlepiej podejść i raz uderzyć bronią – a następnie uciekać ile sił w nogach. Powtarzamy 3 razy i tyle.

Elementarne, mój drogi Bayeku
Rozwikłaj zagadkę z papirusu.
Trofeum możliwe do zrobienia już na początku gry, w Siwie. Wystarczy zebrać poniżej zaznaczony papirus, a następnie udać się do basenu, na którego dnie znajdziesz grobowiec do przeszukania. Otrzymamy w ten sposób miecz i trofeum pojawi się na Twoim koncie.

Znajdź papirus w punkcie 1, a następnie zanurkuj w basenie numer 2 i odbierz nagrodę.

Recykling to podstawa
Sprzedaj jednorazowo 100 drobiazgów.
UWAGA!
Trofeum długoterminowe. Z zabitych przeciwników i skrzynek wypadają co jakiś czas drobiazgi, które możemy sprzedać. Należy zebrać ich w sumie 100 i sprzedać jednorazowo wszystkie za przy jednej wizycie u dowolnego handlarza, przytrzymując strzałkę w dół na krzyżaku. Drobiazgi możemy policzyć w menu ekwipunku.

Namaste
Użyj 30 razy umiejętności Świt i zmierzch.
30 razy należy użyć umiejętności „Świt i zmierzch”, którą aktywujemy przy przytrzymaniu przycisku touch pada. Oczywiście najpierw musisz wykupić ją z menu umiejętności w menu zdolności.

Umiejętność w drzewku zdolności.

Zostało jeszcze 8880…
Osiągnij poziom 20.
Osiągnięcie to na pewno wpadnie podczas platynowania. Poziom postaci podnosimy przez wykonywanie wszystkich czynności w grze:

  • kończenie misji głównych i pobocznych,
  • zabijanie przeciwników,
  • wygrywanie turniejów na Hipodromie
  • odbijanie obiektów wojskowych,
  • odblokowywanie punktów widokowych,
  • zbieranie znajdziek,
  • zabijanie zwierząt,

Miłośnik gwiazd
Ukończ wszystkie 12 kamiennych kręgów.
Trofeum związane z wykonaniem całościowo misji pobocznej „Przysięga Bayeka”, która jest dostępna po ukończeniu misji głównej „Niech Amon kroczy z Tobą”. Polega ona na znalezieniu 12 lokalizacji kamiennych kręgów i rozwiązaniu zagadek związanych z odpowiednim ułożeniem gwiazd. Start misji jest dostępny w Siwie, a następnie musisz wędrować po całej mapie, aby ukończyć wspomniane zadanie poboczne. Co warto zaznaczyć, wszystkie lokalizacje zagadek pojawiają się na mapie po zsynchronizowaniu punktów widokowych na danym terytorium pod ikonką . Poniżej prezentuję listę z nazwami dystryktów, w które musisz się udać. Samo rozwiązanie zagadek jest na tyle proste, iż nie jest potrzebny do tego jakiś większy poradnik, aczkolwiek jeżeli będziecie mieć problemy – dajcie znać w komentarzach, to takowy postaramy się dograć. Polegają one na dopasowaniu gwiazd do nieba.

  • Siwa,
  • Isolated Desert (Odosobniona pustynia) – 2 razy,
  • Qattara Depression (Depresja Kattara),
  • Iment Nome (Nom Iment) – 2 razy,
  • Ka-Khem Nome (Nom Ka-Khem),
  • Faiyum (Fajum) – 2 razy,
  • White Desert Oasis (Oaza na białej pustyni),
  • Uab Nome (Nom Uab) – 2 razy,

Mistrz nurkowania
Ukończ 15 lokacji podwodnych.
Proste jak drut, trzeba ukończyć 15 lokacji podwodnych (znaki zapytania w wodach lub znak znak skarbu po wykonaniu synchronizacji punktów widokowych). Przeszukaj 15 podwodnych miejsc w poszukiwaniu łupów, a trofik pojawi się na Twoim koncie.

Walcz z systemem
Pokonaj Łowcę.
Łowcy to silnie uzbrojeni przeciwnicy, których będziemy mogli pokonać, jeżeli rozwiniemy swoją postać powyżej 20 levelu. Najłatwiejszym łowcą do pokonania jest „Żelazny Taran” znajdujący się w dystrykcie „Nom Ineb-Hedjet” (prawa strona mapy). Minimalny poziom broni, który zada mu większe obrażenia to poziom 25. Gdy już takowy posiadasz, udajesz się w miejsce zaznaczone na poniższym filmiku, siadasz na konia i uderzasz przeciwnika , aż nie padnie. Następnie go dobijasz i trofeum jest Twoje. Łowcy zaznaczeni są na mapie jako

Złota rączka
Wytwórz 20 przedmiotów.
Tworzenie przedmiotów dostępne jest w menu wyposażenia, po naciśnięciu touch pada podczas gry. To właśnie tak na dole masz klamrę „Wytwarzanie” na sześciu przedmiotach. Do wykonywania ulepszeń potrzebne Ci będą surowce, które możesz zdobywać podczas walk, misji głównych lub po prostu po przemierzaniu i plądrowaniu mapy. Najszybszym sposobem na uzyskanie rzeczy do wytwarzania jest rozmontowywanie ekwipunku (ukryte pod przyciskiem  – podpis „ZDEJMIJ” w wyborach broni. Poniżej prezentujemy listę zasobów wraz z krótkim omówieniem gdzie je znaleźć.

  • Drewno cedrowe – najbardziej pospolity materiał, do zdobycia podczas ograbiania konwojów wojskowych, wypada z zabitych przeciwników, rozmontowywanie broni,
  • Brąz – wypada z przeciwników, rozmontowywanie broni,
  • Miękka skóra – wypada z zabitych zwierząt o cienkiej i delikatnej skórze (np. gazele, hieny, antylopy),
  • Twarda skóra – wypada z zabitych zwierząt o grubej i twardej skórze (np. hipopotam, krokodyl),
  • Futro – wypada z zabitych zwierząt (np. lwy, lamparty),
  • Żelazo – wypada z przeciwników, rozmontowywanie broni, można znaleźć przy użyciu orła,
  • Kryształ – do znalezienia w różnego rodzaju szkatułkach na biżuterię,
  • Szkło pustynne – do znalezienia w grobowcach,

Wytwarzać można ulepszenia w menu wyposażenia do niżej wymienionych rzeczy:

  • Ukryte ostrze
  • Kołczan
  • Stabilizująca rękawica
  • Bransoleta
  • Napierśnik
  • Torba na narzędzia

Menu wytwarzania.

Grrrrrrrrr!
Oswój lwa.
By zdobyć to trofeum musimy oswoić lwa. Trzeba odblokować umiejętności „Oswajanie bestii” oraz „Usypiające strzałki”. Usypiamy lwa, podchodzimy i przytrzymujemy . Lwy często można spotkać zamknięte w klatkach w obozach wrogów.

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą!
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

  • m4rcel

    Hej, czy na pewno masz prawidłowy opis trofeum „trach”? Angielska wersja brzmi: „Destroy 100 breakable object” I mam wrażenie że wpadło mi po rozwaleniu dzbanka z olejem. 🙂

    • Łowczyni Trofeów

      Hm, screena z tym trofkiem mam właśnie podczas rozmontowywania rzeczy. Sprawdzę jeszcze raz i najwyżej zaktualizuję opis. Dzięki za info. 😉

      • Łukasz Zieliński

        Można nawet niszczyć te dzbanki i wazy, tego jest pełno na mieście i to po zniszczeniu 100 przedmiotów zaliczy trofka 🙂

  • Luk Kos

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie informacji przy trofeum Stare przyzwyczajenia.Przeszedłem wszystko, znalazłem wszystko a trofeum nie wpadło.I nie za bardzo rozumiem tej informacji – Dodatkowo przestrzegamy przed kończeniem lokacji jako Aya.Przecież grę kończymy jako Aya i nie mamy żadnego wyboru.Jak zdobyć to trofeum?

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj. Musisz przejrzeć jeszcze raz mapę, czasami znaki zapytania widać dopiero na dużym powiększeniu. A jeżeli chodzi o Aye, to po prostu nie możesz odblokowywać i kończyć nią lokacji, bo być może trofeum się zglitchuje. Fabuła fabułą, dodatkowe lokacje dotatkowymi lokacjami. 😉

      • Luk Kos

        Właśnie weszła aktualizacja, dzięki której można na mapie zaznaczyć tylko nieodkryte miejsce i niestety nie odnalazłem takiego także trofeum już pozamiatane 🙁

        • Łowczyni Trofeów

          Na pewno ukończyłeś wszystkie lokacje (zebranie skarbów etc.)? I jak mniemam fabułę masz ukończoną? Z teco co pamiętam na depresji Kattara jeden znak zapytania się nie pokazuje, trzeba skarby zebrać.

          • Luk Kos

            Mam wszystko zrobione co tylko było możliwe w tej grze włączając wszystkie walki gladiatorów i wyścigi na hipodromie łącznie z trybem elitarnym, ukończone wszystkie misje poboczne, ukończoną główną fabułę, w pełni rozwinięte umiejętności, znalezione i rozwiązane wszystkie papirusy, wytworzone wszystkie przedmioty i nawet ukończoną próbę bogów i nie ma trofea.Ale zaraz sprwadzę to o czym napisałaś i dam znać.Dziękuję.

          • Tomasz Czekaj

            Mam ten sam problem. Nie pamiętam czy aya przez przypadek czegoś nie zaliczyłem. Pytanie do papirusow.wystarczy je zebrać do tego trofea czy też te zagadki rozwiązać?

          • Łowczyni Trofeów

            Zebrać.

          • Tomasz Czekaj

            To muszę jeszcze raz przejść grę

          • Artur Wójcik

            A gdzie dokładniej

    • Remba

      Może skończyłeś lokację w misji Aya: Ostrze Bogini (cz. 2) bo to właśnie tam jest niebezpieczeństwo,domyślam się że pozostałe słonie ubiłeś?

  • Ben-Hur

    Hej,
    Mam pytanie odnośnie trofeum „recykling to podstawa”. Czy trzeba mieć zebranych 100 różnych przedmiotów/drobiazgów czy jeśli mamy, np. 4 takie same drobiazgi to one już wliczaja sie do tej liczby 100?
    Pozdrawiam!!!

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, mogą być takie same.

  • Maciek Kopociński

    Witam,mam takie pytanie trofeum,stare przyzwyczajenia czy jeśli najpierw wyczyściłem mapę fabułą,to jest obawa że coś może się zepsuć i nie wpadnie trofeum.Czy teraz już normalnie jak będę grał Aya w fabule to będzie okej ?

    • Łowczyni Trofeów

      Cześć, powinno być wszystko ok, na wszelki wypadek oczywiście zrób sobie kopię save’a.

      • Maciek Kopociński

        O dziękuję za podpowiedź z tym save 🙂

      • Maciek Kopociński

        A jeszcze jedno takie pytanie, czy jest jakaś możliwość sprawdzić ile ma się % gry ?

        • Łowczyni Trofeów

          Z tego co pamiętam to w tej części nie ma takiej możliwości. Kiedyś przy savie było napisane.

  • Łowczyni Trofeów

    Thanks for letting us know! 🙂

  • Łowczyni Trofeów

    Cieszymy się, że pomogliśmy! 🙂

    Wesołych 🙂

  • krzysztof89

    Witam. A ja mam problem z trofeum przekombinowany, bo nie wiem jak zabic pochodnia? Moze jakies wskazówki lub filmik?

    • Łowczyni Trofeów

      Trzeba po prostu kilkanaście razy uderzyć przeciwnika pochodnią. Do wieczora wrzucę filmik. 🙂

      • krzysztof89

        Dziekuje za szybką odpowiedz, pozniej sprawdze

    • Łowczyni Trofeów

      Mówisz, masz 🙂 https://youtu.be/mPp4fKZqmQ0

  • Barto97pl

    witam czy wystarczy zbierac skarby z znaków zapytania czy tych nie widocznych tez ???

    • Łowczyni Trofeów

      Wszystko co jest zaznaczone na mapie przy „Nieukończone lokacje”.

  • Loko

    Jeśli już nie posiadam łuku drapieżcy jest możliwość go jeszcze jakoś kupić albo zdobyć? Czy trzeba zacząć od nowa?

    • Łowczyni Trofeów

      Wystarczy kupić u najbliższego sprzedawcy, albo po prostu grać dalej i sam wpadnie przy okazji. 😉

  • robert maroń

    Witam, możecie poradzić coś do trofeum „stare przyzwyczajenia” ?
    wyczyściłem całą mape a trofeum nie wpadło 🙁