de Blob 2 – Poradnik do trofeów i opinia

Więc chodź, pomaluj mi życie…

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Dead Good Media.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x14 x5
Liczba trofeów offline: 26
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 1 (konieczna gra na normalnym poziomie trudności), w praktyce 2 przejścia
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 30-40 godzin

Krótko i na temat:

O zagraniu w de Blob 2 myślałam jeszcze podczas ery PlayStation 3, ale jakoś nigdy nie było mi po drodze z tym tytułem. Zawsze było coś ważniejszego do kupienia i tak z roku na rok zapomniałam o tym, że ta produkcja w ogóle istnieje. Ostatnio zobaczyłam informację, iż twórcy postanowili zremasterować de Blob 2 na konsole obecnej generacji, więc teraz już nie było wymówek. Zapraszam Was do przeczytania krótkiej opinii wspomnianej gry.

Cała mechanika de Blob 2 jest dosyć prosta – pochłaniamy i łączymy różne kolory, którymi następnie możemy malować obiekty od drzew po duże budynki. Fabuła jest równie nieskomplikowana – musimy stawić czoła głównemu przeciwnikowi – Comrade’owi Blackowi, który odbiera kolory mieszkańcom świata gry i sprawia, że miasteczka widnieją jako czarno-białe lokacje. Nie mogę powiedzieć – gra jest naprawdę miła dla oka i wciągająca. Do tego czas gry jest zadziwiająco długo – 12 poziomów to zabawa na około 15-20 godzin.

Gra oferuje drzewko ulepszeń, które jest niestety czysto kosmetyczne i podwyższa tylko nasze życie, tarczę, czy poziom farby, którą możemy pochłonąć do ciała tytułowego bohatera. Szkoda, że twórcy nie zaserwowali nam jakiś dodatkowych umiejętności jak np. broń, którą można strzelać farbą na daleki odległości, przyspieszenie etc. Przez całą grę nasza postać się praktycznie w ogóle nie rozwija.

Produkcja ma poważne problemy z kamerą, szczególnie uwidaczniające się przy zbieraniu rzeczy do znalezienia. Często mamy „zaprogramowany” kadr, który ciężko zmienić, co w efekcie powoduje, że niekoniecznie skaczemy tam, gdzie chcieliśmy. Co jakiś czas jesteśmy przenoszeni z sandboxowego świata 3d na poziomy 2d, które są najlepszym elementem całej gry. Ciekawie zaprojektowane, dające graczowi jakieś wyzwanie, do którego podchodzi się z wielką przyjemnością.

Podsumowując, jest to tytuł przyjemny, na raz, który wprowadzi do Waszego szarego życia growego trochę barw. Przez te 15 godzin bawiłam się przednio, mimo powtarzalności i niskiego wyzwania na najwyższym (czyli normalnym) poziomie trudności. Platyna to po prostu wycalakowanie wszystkich poziomów na sto procent, czyli zebranie znajdziek i wykonanie dodatkowych aktywności. Prosto i przyjemnie. Pady w dłoń i do roboty!

PLUSY:
+ przyjemna oprawa audio-wizualna,
+ miło spędzony czas przed telewizorem,
+ możliwość łączenia kolorów,
+ poziomy 2D,
+ zróżnicowane architektonicznie poziomy,

MINUSY:
niski poziom trudności,
problemy z kamerą,
brak sensownego rozwoju postaci.

Krok po kroku:

  1. Ukończ grę bez ulepszeń – Przejdź grę jak najszybciej na normalnym poziomie trudności, zbierając możliwie jak najwięcej znajdziek. Co jest najważniejsze, nie kupuj żadnych ulepszeń, aby zdobyć trofeum Keepin’ it real. Wszystkie znajdźki i rangi S wbijesz w drugim przejściu gry, czyli w czyszczeniu mapy. Znajdźki dzielimy na 3 podgrupy (inspiracje, style, rzeczy z galerii), a do tego dochodzą jeszcze trzy medale, które musisz zdobyć w każdym z rodziałów – za uwolnienie mieszkańców konkretnych poziomów, miażdżenie rzeczy i za pomalowanie drzew i palm.
  2. Clean up – Po ukończeniu gry ponownie przechodzimy każdy level – tym razem kończąc wszystkie opcjonalne misje (zaznaczone na zielono), znajdując wszystkie znajdźki (inspiracje, style, rzeczy z galerii) oraz zdobycie medali, a w konsekwencji tych wszystkich rzeczy – zdobyć rangę S za ukończenie levelu. W rozdziale numer 5, będzie można wbić trofeum za przeskoczenie 10 razy między platformami. Do tego dochodzi jeszcze trofeum za zagranie z kompanem (czyli będzie potrzebny drugi pad/vita) jakiegoś poziomu.

Poradnik:
Platinum Trophy platyna
All Trophies obtained!
Gratulacje!

Paradise Island liberated 
„Paradise Island” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Downtown Prisma City liberated 
„Downtown” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Blanctown liberated 
„Blanctown” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

The Senate liberated 
„The Senate” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Prisma Community College liberated 
„Comrade Black U.” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Soda Falls liberated 
„Blanc Cola Cannery” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Hydro Station liberated 
„Inktron Collider” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

House of Fun liberated 
„Blanc TV Factory” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Orbital Habitats liberated 
„Prison Zoo” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Railyards liberated 
„Inky Fabricator” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Rocket Range liberated 
„Rocket Range” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Hypno Ray destroyed zloto
„Hypno Ray” level completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

INKT smasher zloto
All Gold Clean-up awards completed.
Po ukończeniu wszystkich głównych zadań i wyzwań (zielone karty) na konkretnym poziomie, pojawi się na radarze ikonka jak w grafice trofeum. Twoim zadaniem będzie niszczenie skrzynek i elementów infrastruktury poziomów. Po prostu miażdż wszystko co stanie Ci na drodze we wszystkich levelach i trofeum będzie Twoje.

The People’s Hero zloto
All Gold Liberation awards completed.
W każdym poziomie znajdują się budynki, które musisz pomalować. Po muśnięciu kolorem wszystkich części z głównych drzwi wychodzą takie stworki jak na zdjęciu poniżej. Są to mieszkańcy danego poziomu, których musisz jeszcze pokolorować (wystarczy dotknąć). Często mieszkańcy Ci są również umieszczeni w podziemnych partiach danego rozdziału, jak i są elementem wyzwań, które możesz robić po ukończeniu wszystkich głównych zadań konkretnego rozdziału. Uwolnij wszystkie stworki w każdym levelu i trofeum pojawi się na Twoim koncie.

Nature Lover zloto
All Gold Environment awards completed.
W każdym levelu są drzewa i palmy, które możesz pokolorować. Twoim zadaniem będzie odhaczenie ich wszystkich, ale na szczęście po ukończeniu zadań głównych i wyzwań (zielonych kart) na radarze pojawią się brakujące drzewka.

Nothing but the best zloto
All story levels completed to „S” class.
W każdym rozdziale zdobywasz punkty, które przekładają się później na klasę ukończenia poziomu. Punkty zdobywasz tak naprawdę za wszystko – za malowanie, za niszczenie, zdobywanie znadziek, wykonywanie misji i wyzwań. Rangą S przejmuj się dopiero przy drugim przejściu gry, ponieważ w pierwszym skupiamy się na jak najszybszym ukończeniu całego tytułu bez ulepszeń. Przy powtarzaniu rozdziałów, gdy już znasz jak wygląda dany poziom, możesz wykupić ulepszenia, przez co zbieranie znajdziek i wykonywanie dodatkowych misji będzie o niebo prostsze. Poniżej liczba punktów konkretnych leveli, którą musisz zdobyć, aby osiągnąć rangę S. Warto też dodać, że sporo punktów dodaje się po zakończeniu levelu, więc jeżeli po ukończeniu wszystkich dodatkowych aktywności nadal nie masz wymaganej liczby punktów – spokojnie, reszta doda się na tablicy podsumowania poziomu.

  • Paradise Island – 700 000 punktów
  • Downtown – 815 000 punktów
  • Blanctown – 950 000 punktów
  • The Senate – 1 125 000 punktów
  • State College (Comrade Black U) – 1 300 000 punktów
  • Soda Falls (Blanc Cola Cannery) – 915 000 punktów
  • Hydro Station (Inktron Collider) – 715 000 punktów
  • House of Fun (Blanc TV Factory) – 725 000 punktów
  • Orbital Habitats (Prison Zoo) – 975 000 punktów
  • Railyards (Inky Fabricator) – 740 000 punktów
  • Rocket Range – 915 000 punktów
  • Hypno Ray – 1 350 000 punktów

Maximum Blob 
Blob and Pinky completely upgraded.
Trofeum związane z wykupieniem wszystkich ulepszeń zarówno Bloba jak i Pinky’ego. Polecam najpierw ukończyć grę bez wykupowania jakichkolwiek rozwinięć, a dopiero po napisach końcowych i po zdobyciu trofeum „Keepin’ it real„, wejść do sklepu (przez podejście do znaku na mapie, który znajduje się na poniższym screenie) i kupować wszystko jak leci. Za co kupujemy ulepszenia? A za żarówki (inspiracje), których jest w sumie 480 i Twoim zadaniem będzie zebranie ich wszystkich. Gra jest ogromna i pokazywanie każdej znajdźki mija się z celem, zdecydowaną większość zdobędziesz sam, a po resztę zapraszamy do opisu trofeum „Totally inspired„.

Every picture 
Every Gallery pickup collected.
Kolejne znajdźki rozsiane po mapie. Są pochowane po kątach danych poziomów, ale nie powinno być problemu z ich zebraniem. Jest ich w sumie 100.

Jeżeli masz problem ze znalezieniem jakiejkolwiek znajdźki, polecam zajrzeć na kanał NoKtoLive (kliknij TUTAJ), który pokazuje w przyspieszonym tempie jak wycalakować dany level (czyli znaleźć wszystkie rzeczy do zebrania i zdobyć rangę S).

  • Paradise Island – 10
  • Downtown – 9
  • Blanctown – 9
  • The Senate – 9
  • State College – 8
  • Soda Falls – 8
  • Hydro Station – 5
  • House of Fun – 8
  • Orbitat Habitats – 8
  • Railyards) – 8
  • Rocket Range – 10
  • Hypno Ray – 8

Totally inspired 
Every Inspiration pickup collected or earned.
Inspiracje to żarówki, które są rozsiane po mapie w każdym rozdziale. Raz podniesione już się nie pojawią. Przeważnie są umiejscowione na widoku i nie będziesz miał problemu z ich znalezieniem. Niektóre z nich dostajemy za ukończenie wyzwań (zielone karty), jeszcze inne są pochowane w skrzyniach, które musisz zniszczyć.

Jeżeli masz problem ze znalezieniem jakiejkolwiek znajdźki, polecam zajrzeć na kanał NoKtoLive (kliknij TUTAJ), który pokazuje w przyspieszonym tempie jak wycalakować dany level (czyli znaleźć wszystkie rzeczy do zebrania i zdobyć rangę S).

  • Paradise Island – 40 inspiracji
  • Downtown – 40 inspiracji
  • Blanctown – 50 inspiracji
  • The Senate – 50 inspiracji
  • State College – 50 inspiracji
  • Soda Falls – 50 inspiracji
  • Hydro Station – 40 inspiracji
  • House of Fun – 40 inspiracji
  • Orbital Habitats – 50 inspiracji
  • Railyards – 30 inspiracji
  • Rocket Range – 30 inspiracji
  • Hypno Ray – 10 inspiracji

INKT informed 
Pinky’s Guide to Inkies completed.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Musisz spotkać wszystkie postaci:

  • Pinky
  • Paint Bot
  • Leech Bot
  • Blanc
  • Shepherd
  • Inky
  • Sergeant
  • Mortar
  • Heavy Inky
  • Elite
  • Spikey
  • Bomb Bot
  • Monster
  • Comrade Black

Pinky to the rescue 
Blob and Pinky played a level together.
Do trofeum będzie wymagany drugi kontroler / ps vita jako drugi kontroler lub przyjaciel share play. Po prostu trzeba zagrać na dwa pady / we dwójkę i trofeum niezwłocznie wpadnie po dołączeniu gracza.

Keepin’ it real 
All levels completed without upgrades.
Ulepszenia są możliwe do kupienia w sklepie, który jest oznaczony tak jak na screenie poniżej. Polecam rozpocząć przygodę z de Blob 2 od grania na normalnym poziomie trudności i nie kupowaniu żadnych rozwinięć. Gra przez to będzie nieco trudniejsza, ale jeżeli będziecie omijać wszystkie dodatkowe aktywności i nie będziecie zwracać uwagi na znajdźki – gra powinna Wam zająć około 12-15 godzin.

Piston partisan 
Completed 10 continuous piston jumps.
W rozdziale piątym – State Colage  – zdobędziesz możliwość skakania po takich platformach, jak na zdjęciu poniżej. Trofeum polega na przeskoczeniu 10 razy między nimi, bez dotykania ziemi.

Medal of Color zloto
All story levels completed in normal mode.
Trofeum wpadnie po ukończeniu fabuły na normalnym poziomie trudności. Polecamy od razu zabrać się za granie na normalu, ponieważ gra nie jest trudna i nie powinna sprawić Wam problemów. Osiągnięcie wpada po napisach końcowych.

  1. Paradise Island
  2. Downtown
  3. Blanctown
  4. The Senate
  5. Comrade Black U
  6. Blanc Cola Cannery
  7. Inktron Collider
  8. Blanc TV Factory
  9. Prison Zoo
  10. Inky Fabricator
  11. Rocket Range
  12. Hypno Ray

Blob survivor 
Completed a level in a single playthrough without dying.
Prawdopodobnie trofeum wpadnie Wam już po ukończeniu pierwszego poziomu, ponieważ polega ono na przejściu levela bez zginięcia, co nie jest wcale trudną sztuką.