Enigmatis 3: Cień Karkhali – Poradnik do trofeów

Szukajcie, a znajdziecie… ukryte obiekty.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Artifex Mundi.

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x9 x21
Liczba trofeów offline: 36
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 1 + rozdział dodatkowy
Trofea możliwe do przeoczenia:  Mistrzyni dedukcji , Niezawodne oko , Sokole oko , Szybkie trio , Bystrooka mistrzyni zloto, Doświadczony poszukiwacz , Plugawe znamię , Całun ciemności , Zbrukana rzeczywistość zloto, Wrażliwy duch , Ogrodnik , Florystka zloto, Skryba , Twórczyni pióropuszy , Ptasznik zloto, Bystry umysł , Szybsza od światła , Mistrzyni łamigłówek , Inspektor 
Zglitchowane trofea:  BRAK
Czas do zdobycia platyny: 2-3 godziny z przewodnikiem

Krótko i na temat:

Opinia znajduje się TUTAJ!

Krok po kroku:

Enigmatis 3 kontynuuje format trofeów znany z poprzednich części. Mamy do przejścia główną historię z jednym trofeum związanym z poziomem trudności. Nie można przy tym korzystać z żadnych podpowiedzi ani przeskakiwać fragmentów gry. Do znalezienia jest sporo znajdziek a po wszystkim czeka na nas jeden rozdział dodatkowy – tym razem już bez obostrzeń dotyczących poziomu trudności. Nie ma w tej grze nic zaskakującego dla kogoś, kto grał w poprzednie części (lub jakiekolwiek inne gry z tego gatunku od Artifex Mundi) a sama platyna jest bardzo prosta nawet dla nowoprzybyłych graczy.

Krok 1. Ukończ fabułę na eksperckim poziomie trudności + zbierz wszystkie znajdźki + ukryte przedmioty.

Aby nie musieć przechodzić całej gry dwukrotnie, zacznij od razu na eksperckim poziomie trudności i przez całą przygodę nie skorzystaj z żadnej podpowiedzi i nie pomijaj żadnej z minigierek. W praktyce oznacza to, że musisz trzymać się z dala od przycisku  w każdym momencie gry. Zagadki w tej części serii nie odbiegają trudnością od tych z Enigmatis 1 i 2 a niektóre z nich powielają znane schematy – kluczyki otwierają skrzynki, kijki podważają skrzynie, itp. Nawet dla nowicjuszy nie powinny one stanowić większego problemu. Warto zaznaczyć, że korzystanie z zabawy w dopasowywanie par podczas fragmentów z ukrytymi obiektami () nie liczy się jako podpowiedź, więc możesz z nich korzystać w trakcie rozgrywki.

Zwróć natomiast szczególną uwagę na trzy rodzaje znajdziek – Pióra (Ptasznik), Kwiaty (Florystka) i Skazy Zła (Zbrukana rzeczywistość). Ponieważ gra nie umożliwia powrotu do odwiedzonych wcześniej lokacji, musisz je zidentyfikować w odpowiednim momencie, jeśli nie chcesz przechodzić gry ponownie. W opisie odpowiednich trofeów znajdziesz listę miejsc, w których należy ich szukać. Jeśli z jakiegoś powodu pominiesz któreś z nich, podczas drugiego przechodzenia gry musisz (a właściwie możesz) aktywować tylko te pominięte – wszystkie znajdźki zebrane wcześniej nie będą już dostępne.

Podczas dowolnej minigry w znajdowanie ukrytych przedmiotów, gdy zostanie Ci tylko jeden obiekt, aktywuj minigrę w dopasowywanie par wciskając . Ponieważ do dopasowania zostaną tylko cztery karty jest to najlepszy sposób na odblokowanie trofeum Inspektor.

Zwróć też uwagę na trofea związane z lokacjami z ukrytymi przedmiotami – Niezawodne oko, Sokole oko i Szybkie trio. Postaraj się zdobyć je podczas pierwszego przejścia, ewentualnie w kroku drugim, aby nie zaczynać gry od nowa.

Po przejściu gry w sposób opisany powyżej na Twoim koncie na pewno zagoszczą następujące trofea:

  • Lądowanie awaryjne 
  • Mam cię! 
  • Gniew 
  • Złota rączka 
  • Aport! 
  • Objazd 
  • Tropicielka 
  • Kret 
  • Mamy problem! 
  • Za kulisami 
  • Prosto do otchłani 
  • Zawodowiec zloto
  • Mistrzyni dedukcji  
  • Licencjonowany detektyw 
  • Prywatny detektyw 
  • Dowód zbrodni 
  • Niezawodne oko  
  • Sokole oko  
  • Szybkie trio  
  • Bystrooka mistrzyni zloto 
  • Doświadczony poszukiwacz  
  • Plugawe znamię  
  • Całun ciemności  
  • Zbrukana rzeczywistość zloto 
  • Wrażliwy duch  
  • Ogrodnik   
  • Florystka zloto  
  • Skryba   
  • Twórczyni pióropuszy  
  • Ptasznik zloto 
  • Bystry umysł  
  • Szybsza od światła  
  • Mistrzyni łamigłówek  
  • Inspektor  

Krok 2. Ukończ dodatkowy rozdział gry na początkującym poziomie trudności

Po przejściu głównej historii odblokujesz dodatkowy rozdział, który służy za swego rodzaju prequel. Tym razem nie ma żadnych wymagań dotyczących poziomu trudności ani korzystania z podpowiedzi. Jeśli nie udało Ci się to wcześniej, możesz wykorzystać dodatkowy rozdział do odblokowania trofeum Sokole oko  – grając na niższym poziomie trudności gra nie karze Cię za spamowanie  w poszukiwaniu ukrytych obiektów, co może być pomocne w wyszukiwaniu tego ostatniego brakującego przedmiotu. Za przejście dodatkowego rozdziału odblokujesz ostatnie trofeum i platynę:

  • Ku ich czci 
  • Platyna platyna

Poradnik:
Platyna / Platinum platyna
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock every Trophy.
Prosta platyna, oparta o schemat znany z poprzednich części serii.

Lądowanie awaryjne / Emergency Landing 
Wyląduj samolotem w górach. / Land the plane in the mountains.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Mam cię! / Gotcha! 
Poznaj obecne miejsce pobytu Pastora. / Learn the Preacher’s current destination.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Gniew / The Wrath 
Znajdź sposób na pokonanie Żniwiarza. / Learn how to neutralize the Reaper.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Złota rączka / Handyman 
Napraw kolejkę linową. / Repair the cableway.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Aport! / Fetch!
Wyślij bestię na dno rozpadliny. / Send the Beast to the bottom of the ravine.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Objazd / Detour 
Znajdź drogę do uwięzionego towarzysza. / Find the way to the trapped ally.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Tropicielka / Ranger 
Pokonaj zamieć śnieżną. / Pass the blizzard.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Kret / Mole 
Odszukaj wejście do baraku. / Find the entrance to the burried barrack.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Mamy problem! / We’re in Trouble! 
Odkryj zasypane w śniegu zwłoki. / Uncover the body hidden in the snow.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Za kulisami / Behind the Scenes 
Poznaj tajemnicę ofiary Rafaela. / Learn about Raphael’s sacrifice.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je podczas przechodzenia głównej historii gry.

Prosto do otchłani / Into Oblivion 
Ukończ grę. / Complete the game.
Trofeum niepomijalne. Odblokujesz je za ukończenie gry.

Zawodowiec / Expert Player zloto
Ukończ grę na poziomie eksperta. / Complete the game on expert difficulty.
Trofeum pomijalne. Odblokujesz to trofeum za ukończenie gry na poziomie eksperta.

Ku ich czci / In Their Honor 
Ukończ przygodę dodatkową. / Complete the bonus adventure.
Puchar będzie Twój po przejściu dodatkowego rozdziału, który będzie dostępny po ukończeniu podstawowej historii.

Mistrzyni dedukcji / Deductionist 
Wykonaj 3 Wnioskowania bez żadnej pomyłki. / Perform 3 Evidence Deductions without a wrong move.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Licencjonowany detektyw.

Licencjonowany detektyw / Licensed PI 
Wykonaj wszystkie Wnioskowania dotyczące zebranych dowodów. / Perform all the Evidence Deductions.
Obrazek poniżej pokazuje ukończoną tablicę dedukcji z zebranymi wszystkimi dowodami. W trakcie przechodzenia gry, ikona dedukcji (aktywna pod przyciskiem ) będzie świecić się na niebiesko, gdy dostępne będą jakieś wnioskowania. Aby nie popełnić żadnego błędu i nie zablokować trofeum Mistrzyni dedukcji, wspomóż się obrazkiem.

Prywatny detektyw / Private eye 
Wykonaj pierwsze Wnioskowanie. / Perform your first Evidence Deduction.
Patrz opis trofeum Licencjonowany detektyw.

Dowód zbrodni / Proof of the Crime 
Zbierz wszystkie dowody. / Collect all Evidence.
Nie wszystkie przedmioty zebrane w trakcie odwiedzania różnych lokacji trafią do Twojego inwentarza. Część z nich trafi do puli dowodów, na podstawie których będziesz przeprowadzać wnioskowania. Pamiętaj, aby zawsze dokładnie przeszukiwać wszystkie skrytki, dzienniki, mapy, itp. aby nie pominąć żadnego dowodu. Zrzut ekranu przy trofeum Licencjonowany detektyw pokaże Ci wszystkie dostępne dowody.

Niezawodne oko / Flawless Aim  
Ukończ jakąkolwiek scenę z ukrytymi obiektami z mniej niż 4 pomyłkami. / Finish any Hidden Object scene with less than 4 mistakes.
Trofeum pomijalne. Aby odblokować to trofeum nie spiesz się podczas przechodzenia scen z ukrytymi obiektami. O ile nie będziesz losowo klikać po ekranie, trofeum to wpadnie dość naturalnie podczas wyszukiwania przedmiotów. Jeśli masz z tym problemy, zajrzyj do opisu trofeum Sokole oko, gdzie pokazuję najłatwiejszą lokację z ukrytymi obiektami w grze – pod sam jej koniec.

Sokole oko / Eagle-Eyed  
Ukończ lokację z ukrytymi obiektami w czasie poniżej 1 minuty. / Finish any Hidden Object Puzzle in less than 1 minute.
Trofeum pomijalne. Do zdobycia tego trofeum w ‚zwykłych’ lokacjach z ukrytymi przedmiotami, gdzie jest ich do znalezienia kilkanaście, potrzeba naprawdę sokolego oka. Ja polecam w tym celu do skorzystania z lokacji pod sam koniec gry, gdy przyjdzie Ci podnieść pióra, pozostawione przez jednego z towarzyszy. Wszystkie wyglądają tak samo i jest ich tylko 10, więc powinno być to dość proste. Obrazek poniżej pokaże Ci gdzie dokładnie się znajdują.

Szybkie trio / Instant finding  
Znajdź 3 Ukryte Obiekty w 3 sekundy. / Find 3 hidden-objects within 3 seconds.
Trofeum pomijalne. Jeśli skorzystasz z podpowiedzi z opisu trofeum Sokole Oko ten puchar powinien wpaść równie łatwo. Możesz jednak odblokować go w dowolnej lokacji z ukrytymi obiektami. Zanim zaczniesz je odkrywać, przyjrzyj się ekranowi i znajdź od razu trzy przedmioty, po czym zaznacz je  szybko jeden po drugim.

Bystrooka mistrzyni / Master Searcher zloto 
Ukończ wszystkie lokacje z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi. / Finish all Hidden Object Puzzles without using hints.
Trofeum pomijalne. Aby odblokować to trofeum, przez całą grę, ani razu nie wciskaj , aby przez przypadek nie poprosić gry o podpowiedź podczas szukania ukrytych przedmiotów. Aktywowanie gry w dopasowywanie par nie blokuje tego trofeum.

Doświadczony poszukiwacz / Skilled Searcher  
Ukończ 6 lokacji z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi. / Finish 6 Hidden Object Puzzles in a row without using hints.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Bystrooka mistrzyni.

Plugawe znamię / Mark of Evil  
Znajdź Skazę Zła. / Find a Morphing Object.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Zbrukana rzeczywistość.

Całun ciemności / Veil of Darkness 
Znajdź połowę Skaz Zła. / Find half of all Morphing Objects.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Zbrukana rzeczywistość.

Zbrukana rzeczywistość / Tainted Reality zloto 
Znajdź wszystkie Skazy Zła. / Find all Morphing Objects.
Trofeum pomijalne. W grze do znalezienia jest 21 Skaz Zła. Są to pulsujące obiekty poukrywane w lokacjach, w których będziesz rozwiązywać zagadki. Nie mają one jednak wpływu na rozgrywkę. Lista poniżej pomoże Ci w zlokalizowaniu ich wszystkich. Zwróć uwagę, że nie będziesz mieć możliwości powrotu do większości lokacji podczas przechodzenia gry, więc upewnij się, że aktywujesz wszystkie znajdźki zanim popchniesz przygodę do przodu. Jeśli pominiesz jakąś Skazę, podczas ponownego przechodzenia gry aktywne będą tylko te pominięte. Zebrane wcześniej znajdźki nie są dostępne w kolejnych przejściach.

1. Samochód
2. Kościół
3. Ukryta komnata pod kościołem
4. Samolot po wypadku (z przodu)
5. Samolot po wypadku (z tyłu)
6. Rozbity samolot
7. Przed chatą z ciałem mnicha
8. Chata z ciałem mnicha
9. Piwnica chaty
10. Osada
11. Chata w osadzie
12. Kolejka górska
13. Piwniczka przy kolejce
14. Podnóże klasztoru
15. Ratrak
16. Wejście klasztoru
17. Brama klasztoru
18. Portal
19. Komnata pod klasztorem
20. Namiot
21. Przepaść za portalem

Wrażliwy duch / Sensitive Soul  
Zerwij kwiat Wdowiego Lamentu. / Find a Widow’s Sorrow.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Florystka.

Ogrodnik / Gardner 
Zbierz połowę kwiatów Wdowiego Lamentu. / Find half of all Widow’s Sorrows.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Florystka.

Florystka / Florist zloto 
Zerwij wszystkie kwiaty Wdowiego Lamentu. / Find all Widow’s Sorrows.
Trofeum pomijalne. W grze do zebrania jest 8 kwiatów Wdowiego Lamentu. Są one zawsze umieszczone podczas ‚zbliżeń’, a nie w głównych lokacjach. Pełna lista i zrzuty ekranu gdzie można je znaleźć przedstawiona jest poniżej. Zwróć uwagę, że nie będziesz mieć możliwości powrotu do większości lokacji podczas przechodzenia gry, więc upewnij się, że aktywujesz wszystkie znajdźki zanim popchniesz przygodę do przodu. Jeśli jakąś pominiesz, podczas ponownego przechodzenia gry aktywne będą tylko te pominięte. Zebrane wcześniej znajdźki nie są dostępne w kolejnych przejściach.

1. Kościół
2. Osada
3. Chata w osadzie
4. Piwniczka przy kolejce
5. Podnóże klasztoru
6. Portal
7. Barak
8. Przepaść za portalem

Skryba / Scribe 
Podnieś Białe Pióro. / Find a White Feather.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Ptasznik.

Twórczyni pióropuszy / Bonnet Maker  
Zbierz połowę Białych Piór. / Find half of all White Feathers.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Ptasznik.

Ptasznik / Bird Catcher zloto 
Zgromadź wszystkie Białe Pióra. / Find all White Feathers.
Trofeum pomijalne. W grze do zebrania jest 15 Białych Piór. Są one zawsze umieszczone podczas ‚zbliżeń’, a nie w głównych lokacjach. Pełna lista i zrzuty ekranu gdzie można je znaleźć przedstawiona jest poniżej. Zwróć uwagę, że nie będziesz mieć możliwości powrotu do większości lokacji podczas przechodzenia gry, więc upewnij się, że aktywujesz wszystkie znajdźki zanim popchniesz przygodę do przodu. Jeśli jakąś pominiesz, podczas ponownego przechodzenia gry aktywne będą tylko te pominięte. Zebrane wcześniej znajdźki nie są dostępne w kolejnych przejściach.

1. Samolot przed wypadkiem (z przodu)
2. Samolot przed wypadkiem (z tyłu)
3. Ukryta komnata pod kościołem
4. Samolot po wypadku (z tyłu)
5. Rozbity samolot
6. Przed chatą z ciałem mnicha
7. Chata z ciałem mnicha
8. Piwnica chaty
9. Kolejka górska
10. Ratrak
11. Wejście klasztoru
12. Brama klasztoru
13. Komnata pod klasztorem
14. Namioty
15. Kwatera główna

Bystry umysł / Bright Mind  
Ukończ bez pomijania 4 kolejne Minigry. / Finish 4 Minigames in a row without skipping.
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Mistrzyni łamigłówek.

Szybsza od światła / Faster Than Light!  
Ukończ Minigrę w ciągu zaledwie 1 minuty. / Finish any Minigame in less than 1 minute.
Trofeum pomijalne. Trofeum to powinno Ci się udać odblokować już podczas pierwszej minigry, polegającej na przestawianiu szczebli na słupie wysokiego napięcia pod kościołem. Musisz ustawiać je naprzemiennie lewo/prawo. Jest ich do przestawienia tylko kilkanaście, a przeklikanie się przez kilka ekranów tej minigry musi zając zdecydowanie mniej niż minutę.

Mistrzyni łamigłówek / Puzzle Expert  
Ukończ bez pomijania wszystkie Minigry. / Finish all Minigames without Skipping.
Trofeum pomijalne. Wszystkie minigry w Enigmatis 3 są stosunkowo proste, więc pomijanie ich nie powinno być konieczne. Instrukcje są zawsze dobrze opisane i zasady są jasne.

Inspektor / Inspector  
Ukończ grę „Łączenie par” w czasie krótszym niż 3 minuty. / Finish a game of Pair-Matching in less than 3 minutes.
Trofeum pomijalne. Aby łatwo odblokować to trofeum, aktywuj grę w łączenie par w dowolnej lokacji z ukrytymi obiektami, gdy do zebrania został tylko jeden przedmiot. W ten sposób do połączenia zostaną Ci tylko 4 karty, które bez problemu dopasujesz w kilka sekund.