Gran Turismo Sport – Poradnik do trofeów

Oto platyna, którą zdobędą tylko nieliczni!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 10/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x4 x32
Liczba trofeów offlinezlotox1 x4 / x32
Liczba trofeów onlinezlotox3
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: Brak
Zglitchowane trofea: Brak
Czas do zdobycia platyny: 500+ godzin (nawet do nieskończoności)

 

Krótko i na temat:

Gran Turismo wraca w końcu na „nową” generację. Tym razem dostajemy wersję inną niż zwykle, która bardziej przypomina Prologue niż pełnoprawną grę. Niestety, ale trofea są zdecydowanie najtrudniejsze ze wszystkich dotychczasowych części, a to głównie przez to, że te najtrudniejsze można zrobić tylko online, w dodatku bez ustawek. Pomimo tego gra jest naprawdę warta uwagi, świetny model jazdy, genialne samochody, itd. Będzie to zdecydowanie jedna z najrzadziej zdobywanych platyn w historii. Jeśli chodzi o sam poradnik, to nie będzie on jakiś nadzwyczajnych rozmiarów pomimo trudności platyny, zawartość gry jest dość uboga co przekłada się na w większości proste trofea (poza złotymi…).

PEŁNĄ OPINIĘ ZNAJDZIECIE TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Opisuje kroki, tak żeby każdy mógł się zaznajomić z grą nim przystąpi do najtrudniejszych wyzwań.

Zanim zaczniemy chciałbym tylko poinformować, że opisuje wszystkie pucharki na bazie własnej gry, czyli:
– Grałem na kierownicy Logitech G29.
– Wszystkie asysty na off (jedynie ABS oraz miejscami trakcja).
– Skrzynia manualna.
– Widok kamery zawsze z nad maski/dachu.

 

KROK #1 – Ukończ Naukę Jazdy

Naukę Jazdy znamy z każdej części GT, mamy tutaj standardowy zestaw 48 wyzwań. Głównie chodzi o to, żebyście się zaznajomili z mechaniką samochodów, modelem jazdy i jak brać poszczególne zakręty. Jest to kluczowe w późniejszych etapach. W opisie poszczególnych pucharków dałem filmiki odnośnie każdego etapu, także jak macie z czymś problem to śmiało oglądać. Do tego opisałem kilka trudniejszych wyzwań, jednak sama Nauka Jazdy tak jak mówiłem wcześniej, nie jest taka trudna, spokojnie zrobicie złota nawet na padzie.

 

KROK #2 – Ukończ Praktykę na Torze

Póki co przeskoczymy Wyzwania Misji, ponieważ Praktyka na Torze znacznie ułatwi Wam później robienie misji. Głównie za sprawą tego, że poznacie każdy tor od podszewki, a znajomość torów, linii jazdy oraz punktów dohamowań to tutaj wręcz kluczowa sprawa, bez tego nic nie ugracie. Torów mamy 17, najtrudniejszy jest znany wszystkim Nordschleife, który w dodatku ma dość wyśrubowany czas (nie jest aż tak trudny, ale trzeba się uwijać).

 

KROK #3 – Ukończ Wyzwania Misji

Gdy już zrobicie poprzednie kroki to pora zająć się misjami. Mamy ich tutaj 64, 8 etapów po 8 wyzwań. Schody zaczynają się dopiero w ostatnim etapie, czyli 8. Mamy tam jeden wyścig, który może Wam sprawić wiele problemów jeśli nie wiecie jak zarządzać oponami i paliwem. Na szczęście mój sposób pozwala zapomnieć o paliwie i jedyne na czym trzeba się skupić to szybka i czysta jazda. Misje uważam za najtrudniejsze wyzwanie jeśli chodzi o singla, mimo wszystko nawet jeżdżąc na padzie z asystami spokojnie powinniście sobie dać rady. Większość wyzwań polega po prostu na dojechaniu na 1 miejscu, mało tutaj czasówek tak jak w Nauce Jazdy czy Praktyce na Torze. W pucharku wszystko opisałem oraz zamieściłem skróty własnych przejazdów, powinno się przydać.

 

KROK #4 – Wygrane oraz Pole Position w trybie Sport

Łatwo powiedzieć, trudno zrobić. Najtrudniejsze z czym przyjdzie się Wam zmierzyć, czyli wygrane oraz najlepsze czasy w trybie online. Nie ma tutaj taryfy ulgowej, każdy chce wygrać i być najlepszym, jak to w online. Na szczęście opisałem poniżej jedną metodę, dzięki której droga po te 2 cholernie trudne pucharki może stać się odrobinę łatwiejsza. Jednak nie dajcie się zwieść, to wciąż kawał poświęcenia i jazdy na najwyższych obrotach.
Nie będę się tutaj rozpisywał, zrobiłem to poniżej, jednak powiem krótko… Jeśli jesteś słabym graczem w samochodówki, nie zrobisz tego. Z czasem będzie tylko gorzej, ponieważ zostaną w grze sami maniacy i garstka niedobitków. Zostaliście ostrzeżeni, całą resztę zostawiam już w Waszych rękach. Mi zrobienie pucharków związanych z wygranymi oraz pole position zajęło ponad tydzień ciągłego grania i śrubowania czasu na wybranej trasie. Napisałem to już przy opisie pucharku, jednak jeśli trafi z Waszym ulubionym ustawieniem auto + trasa, to trzymajcie się tego do oporu, bo sytuacja może się długo nie powtórzyć.

 

KROK #5 – Wygrane oraz Pole Position w trybie Sport

Gdy uporacie się już z tymi 2 pucharami, to cała reszta to już tak naprawdę kwestia czasu. Poczujecie, że spadł Wam kamień z serca, ulgę i po prostu totalny luz podczas jeżdżenia online. Pozostanie Wam dobicie 322 ukończonych wyścigów online, dobicie do 50 levelu i jakieś pomniejsze pucharki, które można załatwić w przeciągu kilku godzin. Jeśli czego Wam brakuje to zapraszam do poradnika, wszystko opisałem najprościej jak tylko mogłem 🙂

 

Poradnik:

Platynowe trofeum Gran Turismo / Gran Turismo Platinum Trophy 
Zdobyto wszystkie trofea Gran Turismo Sport. / Acquired all Gran Turismo Sport trophies!
Prawdopodobnie najtrudniejsza platyna z jaką przyjdzie się Wam zmierzyć. Nie będę tutaj owijał w bawełnę, jeśli nie jesteś przynajmniej dobrym graczem w samochodówki to będzie to dla Ciebie droga przez mękę. W dodatku jeśli grasz na padzie to poziom trudności wzrasta jeszcze bardziej. Zdecydowanie zalecam granie na kierownicy, po pierwsze znacznie większa przyjemność z gry, a po drugie Wasze szanse na lepsze czasy są znacznie większe. Oczywiście nie twierdzę, że pad eliminuje Was z gry o platynę, ale na pewno jej nie ułatwia.

 

Rekordowa liczba zwycięstw / Record Number of Wins 
Wyrównano rekord Michaela Schumachera, wynoszący 91 zwycięstw w F1. / Matched Michael Schumacher’s record of 91 F1 victories.
Pucharek można wykonać tylko i wyłącznie w trybie Sport! Granie w prywatnych pokojach nie zwiększa postępów do tego pucharu.

Zdecydowanie najtrudniejszy pucharek w całej grze. Musicie wygrać 91 wyścigów w trybie Sport. Jak już pisałem wyżej, nie ma tutaj taryfy ulgowej, każdy stara się wygrać za wszelką cenę. Nie ważne też, którą kategorię gracie. Mogą to być nawet mistrzostwa FIA. Dopóki odbywa się to w trybie Sport to jest liczone do ogólnych zwycięstw.

Przede wszystkim, nim w ogóle przejdziemy do opisu to musicie zrozumieć jak działa ranking graczy, czyli DR i SR. Są one określone literami, czyli E-D-C-B-A-S (E najgorsza, S najlepsza). Zaczynacie zabawę z rangą E-E i tak naprawdę to jest najlepsze co może Was spotkać w drodze po ten pucharek, ale o tym poniżej. Najpierw teoria.

DR (Driver Ranking) – zaczynacie od rangi E. DR możecie zwiększyć poprzez wygrywanie wyścigów, zajmowanie miejsce na starcie oraz ogólnie Wasza pozycja na mecie. Im bliżej podium, albo wygranej tym większa szansa, że Wasza ranga wzrośnie. Jednak współczynnikiem DR nie musicie się przejmować, ponieważ nie jest tutaj aż tak ważny, zdecydowanie ważniejsze jest SR.

SR (Sportsmanship Ranking) – najważniejsza ranga w grze, to na bazie SR są dobierani Wasi przeciwnicy. Zaczynacie od E, czyli teoretycznie tej najgorszej. Awansować możecie poprzez czystą jazdę, nie ścinanie zakrętów, jak najmniej kontaktów z innymi, itd. Ogólnie musicie być fair w stosunku do innych i respektować zasady panujące podczas wyścigów. Możecie rzecz jasna również spaść niżej w rankingu poprzez kontakt z innymi, ścinanie, wychodzenie z gry, itd.

Jak można się domyślić, im wyższa Wasza ranga tym coraz trudniejszych graczy spotkacie. Są tego plusy i minusy. Plusy są takie, że im wyżej tym walka na torze jest czystsza, a każdy stara się uważać. Nie ma wjazdów w zady (przeważnie…) i obijania się na prostej. Minus tego wszystkiego jest właśnie taki jak wyżej, trafiacie na trudniejszych do pokonania graczy, więc awansując tak naprawdę utrudniacie sobie życie. Zalecam trzymanie się rangi D, góra C. Najlepiej mi się tutaj jeździło.

Skoro już wiecie jak działa ranking to przejdziemy do opisu samego pucharu. Są 2 metody na uporanie się z nim, z czego jedna cholernie trudna, a druga po prostu trudna. Opiszę je poniżej, żeby było czytelniej.

 

Metoda #1
Gracie normalnie, jeśli jesteście uczciwymi graczami to szybko awansujecie w rankingu. S to najwyższa ranga i skupia najlepszych graczy. Wygrać na tej randze jest bardzo trudno, ale znowu wyścigi są zacięte i sprawiają sporo frajdy. Jeśli nie jesteście napaleni na platynę, nie zależy Wam na jak najszybszym wbiciu pucharu to polecam właśnie tą metodę, będziecie się bawić znacznie lepiej, a każdy wyścig dostarczy sporo emocji.

 

Metoda #2
Jak działa ranking opisałem powyżej. Waszym zadaniem jest utrzymywać jak najniższą rangę SR. Tak, dobrze czytacie. Im niższa ranga tym większa pula graczy i szansa na trafienie słabszych kierowców. Starajcie się trzymać rangę poniżej „B”. Od B wzwyż jest już trudno, dobiera znacznie lepszych graczy i jest trudniej o wygraną. Najszybciej obniżycie rangę poprzez wychodzenie z wyścigu (można już podczas rozgrzewki Warm-Up) bądź ścinanie zakrętów czy obijanie innych graczy (chociaż tego nie zalecam, bądźmy mimo wszystko fair w stosunku do innych). W momencie pisania poradnika do wyboru są 3 wyścigi, które codziennie się zmieniają. Waszym zadaniem jest wybrać sobie jeden (zalecam pierwszy, albo drugi, ponieważ trzeci jest tylko raz na godzinę) i skupić się tylko i wyłącznie na nim. W pierwszej kategorii macie z góry narzucone auto i jego ustawienie, więc każdy jedzie tym samym, dlatego jeśli jesteście dobrymi graczami to wystarczy zrobić bardzo dobry czas by mieć cały czas PP i wygrywać. Plusem jest to, że auta są wolne i na większości tras zdążycie uciec przed ewentualną demolką na pierwszym zakręcie (chociaż mi osobiście praktycznie nigdy się ona nie przytrafiła).

Po wybraniu metody nie pozostaje Wam nic innego jak masterowanie czasu na wybranej przez siebie trasie. Ulegają one zmianie każdego dnia, dlatego zalecam przeznaczanie góra 2 godziny na robienie jak najlepszego czasu, a potem skupić się na wyścigach oraz poprawianiu ewentualnego czasu w oczekiwaniu na kolejny wyścig. Będziecie sami widzieć na bazie innych czasów robionych przez graczy, gdzie jesteście. Możecie też sobie podejrzeć w TOP 10, jakie są najlepsze czasy na świecie oraz jakimi samochodami są one robione. Osobiście byłem w stanie się zbliżyć na sekundę do tych najlepszych, co w rankingu SR poniżej „B” praktycznie zawsze gwarantowało mi PP. Gdy awansujecie zbyt mocno w rankingu SR to używajcie najbliższych wyścigów, żeby go zbić (poprzez wychodzenie już podczas rozgrzewki „Warm-Up” najlepiej).

Zalecam również ustalenie sobie jakiegoś dziennego planu minimum. Nie szarżujcie, ustalcie sobie np. minimum 3 wygrane na dzień, a wszystko ponad to tylko bonus. Dzięki takiemu nastawieniu zupełnie inaczej będziecie do tego podchodzić. Mój rekord to 20 wygranych na dzień, trafiło mi z samochodem, trasą i po prostu każdy wyścig to wygrana i PP. Jeśli Wam się też trak trafi to wykorzystajcie taką sytuację do maksimum swoich możliwości, bo długo może się ona nie powtórzyć.

Inną przydatną wskazówką jest wybieranie najlepszych samochodów dla danej kategorii i toru (jeśli nie jeździcie kategorii ze z góry ustalonym samochodem rzecz jasna). By to zrobić wystarczy wejść w ranking czasów danego toru/wyścigu w trybie Sport i wybrać kategorię TOP 10. Zobaczycie tam jaki samochody robią najlepsze czasy. Ogólnie samochody 4WD mają największą przewagę z wiadomych powodów, chociaż nie zawsze jest to regułą.

Ilość aktualnych wygranych możecie sprawdzić bezpośrednio w menu, wchodząc w Osiągnięcia > Wygrane

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam powodzenia. Mi zrobienie tego pucharku zajęło ponad tydzień ciągłego grania i wygrywania większości wyścigów.

 

Rekordowa liczba wyścigów / Record Number of Races 
Wyrównano rekord Rubensa Barrichello, wynoszący 322 wyścigi w F1. / Matched Rubens Barrichello’s record of 322 F1 races.
Pucharek można wykonać tylko i wyłącznie w trybie Sport! Granie w prywatnych pokojach nie zwiększa postępów do tego pucharu.

Najłatwiejszy pucharek z trzech najtrudniejszych. Waszym zadaniem jest po prostu ukończenie 322 wyścigów w trybie Sport. Jest to bardzo czasochłonne zadanie i wg obliczeń jednego z użytkowników innego forum, jest to zabawa na ponad 400 godzin. Biorąc pod uwagę, że mamy jedynie 3 wyścigi do wyboru, z czego jeden odświeża się tylko raz na godzinę to sprawa nie wygląda kolorowo. Może w momencie czytania tego poradnika PD już dodało kolejne eventy, jednak na chwilę obecną radzimy sobie z tym co mamy.

Nie ma tutaj prostych metod na zrobienie tego pucharu. Musicie po prostu przechodzić od wyścigu do kolejnego najbliższego wyścigu i dojeżdżać do końca. Wyjście w trakcie wyścigu nie zalicza Wam postępu, także dojeżdżajcie, nawet na ostatnim miejscu. Jak nie zdążycie dojechać do mety to wyścig również zostanie Wam zaliczony, byle tylko z niego nie wyjść. Nie zostawiajcie również gry na pauzie, ponieważ po chwili nieaktywności gracza dostaje on dyskwalifikacje i wyrzucenie z wyścigu, czyli brak postępu.

Moja jedyna rada jest taka, żebyście NIGDY nie wychodzili z wyścigu. Wiem, że trafiają się momenty frustracji, gdy idzie Wam dobrze i jakiś idiota wjeżdża Wam w dupsko. Jednak pomimo tego starajcie się dojechać. Jeśli już macie zepsuty wyścig to możecie obniżyć sobie rangę SR poprzez ścinanie zakrętów (o ile robicie puchary tą metodą). 322 to sporo jeżdżenia, a każdy opuszczony wyścig tylko wydłuża Waszą drogę po ten pucharek.

By sprawdzić ilość ukończonych wyścigów wystarczy wejść w Osiągnięcia > Ukończone Wyścigi.

 

Prawdziwy geniusz / Certified Genius 
Wyrównano rekord Ayrtona Senny, wynoszący 65 pole position. / Matched Ayrton Senna’s record of 65 pole positions.
Pucharek można wykonać tylko i wyłącznie w trybie Sport! Granie w prywatnych pokojach nie zwiększa postępów do tego pucharu.

Drugi najtrudniejszy puchar w grze, z tym że jest on mocno uzależniony od pucharu Rekordowa liczba zwycięstw / Record Number of Wins.
Chodzi o to, że żeby wygrać wyścig i tak musicie zrobić PP, bez tego jest cholernie trudno jeśli gracie z dobrymi graczami. Podczas robienia wygranych, pucharek za 65 PP wpadnie Wam on po prostu po drodze. By zaliczyło Wam PP musicie dojechać wyścig do końca!

Najlepszą metodą na PP jest wybranie sobie jednej z trzech dziennych tras i skupienie się tylko i wyłącznie na niej. Starajcie się wykręcić tam jak najlepszy czas, tak żeby praktycznie każdy wyścig dawał Wam PP. Trzymajcie się w rankingu SR poniżej „B” i przy dobrym czasie będziecie zaliczać PP.
Osobiście trzymałem się najwolniejszych samochodów, ponieważ są one z góry ustalone, dlatego Wasz czas zależy tylko i wyłącznie od Waszego skilla, a nie samochodu. Minus jest taki, że jest tutaj znacznie mniejszy margines błędu, ponieważ wolniejsze auto nie pozwala na błędy, musicie trzymać idealną linię jazdy i nie pozwolić mu zbytnio wytracać prędkości na długich zakrętach (niech koła piszczą jak najmniej).

Gdy w najwolniejszej klasie pojawia się długi i kręty tor, sporo osób odpuszcza robienie dobrego czasu. Jest to Wasza szansa na zrobienie PP + wygranych. Ostatnio pojawiła się Alzacja + Audi TT. Wykręciłem bardzo dobry czas, znalazłem świetną linię jazdy i przez cały dzień wpadały mi PP + wygrane. Zalecam każdemu trzymanie się klasy i toru, który mu najbardziej odpowiada. Odradzam za to jazdę po owalach. Wiele tutaj zależy od szczęścia, dobry czas jest trudno wykręcić, a przeciwnicy praktycznie są non-stop na Waszym zderzaku za sprawą ciągłej jazdy w tunelu aerodynamicznym (draft).

Na koniec napiszę jeszcze, żebyście starali się robić czasy bez jakichkolwiek asyst. Wszelkie asysty tylko Was spowalniają. Sam miałem tylko i wyłącznie ABS na domyślnym poziomie, nic poza tym, a i tak nieraz czułem że sporo tracę przez niego. Jeśli będziecie w stanie operować odpowiednio gazem i hamulcem, Wasza prędkość w zakrętach znacznie się zwiększy niż podczas jazdy z asystami. Wiem, że na padzie jest to bardzo trudne, dlatego ewentualnie można włączyć kontrolę poślizgów ASR oraz trakcję na 1 bądź 2 (powyżej już mocno spowalnia samochód).
Prawda jest taka, że każdy musi sam pod siebie dostosować najlepsze ustawienia. Nie ma tutaj złotej reguły, która da Wam przewagę nad innymi.

Jak już pisałem, w drodze po wygrane pucharek wpadnie Wam sam, ponieważ bez PP zaliczenie wygranej jest znacznie trudniejsze, więc mimo wszystko musicie je robić, a jako że trzeba wygrać 91 wyścigów to z tym wyzwaniem nie powinno być aż tak wielkich problemów.

By sprawdzić ilość wygranych PP wystarczy wejść w Osiągnięcia > Pole Position.

 

Finał / Finale 
Odblokowano film końcowy. / Unlocked the Ending Movie.
Musicie odblokować końcowy filmik z listą twórców.

By to zrobić wystarczy ukończyć tryby dla pojedycznego gracza, takie jak Nauka Jazdy, Wyzwania Misji oraz Praktyka na Torze z minimum brązowymi pucharami za każdy event. Nie wiem jak to jest liczone, jednak gdy zrobiłem Naukę Jazdy oraz Wyzwania Misji na złoto to już wtedy zobaczyłem filmik i pucharek mi wpadł.

Poszczególne wyzwania z singla opisałem w poszczególnych pucharkach, jednak ilość wymaganych wyzwań i torów wygląda następująco:

48 wyzwań w Nauce Jazdy
64 misji w Wyzwaniach Misji
17 torów + po kilka sektorów na każdym w Praktyce na Torze

Ozłocenie wszystkiego zajmie Wam raptem kilka dni, jeśli jednak macie z czymś problemy to zapraszam do opisu poszczególnych pucharów związanych z daną kategorią.

 

Król taktyki / Tactical King 
Zdobyto złoto w każdej praktyce na torze. / Earned Gold in all Circuit Experiences.
Praktyka na Torze składa się z 17 torów, a do tego każdy tor jest podzielony na kilka sektorów. Musicie ukończyć każdy sektor + okrążenie na złoto, by zdobyć ten pucharek.

Zalecam robienie tej kategorii jako jednej z pierwszych, ponieważ możecie się nauczyć każdego toru i odpowiednich linii i punktów hamowania. Po ukończeniu każdego toru na złoto dostajecie jeden losowy samochód, także po zrobieniu wszystkich macie już pokaźną kolekcję.

Poniżej przedstawiam listę torów + filmiki z moich przejazdów, które pokazują optymalną linię, punkty hamowań oraz biegi na których warto pokonywać każdy zakręt.

Kliknijcie w nazwę toru, żeby otworzyć link.

 

Już nie żółtodziób / No Longer a Novice 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach w nauce jazdy. / Earned Gold in all Driving School challenges.
Nauka Jazdy jest sugerowana jako pierwsza kategoria w grze. Od Was zależy od której zaczniecie, jednak Nauka Jazdy na równi z Praktyką na Torze powinny zostać zrobione przez Wyzwaniami Misji.

Tryb ten składa się z 48 wyzwań, od klasycznego startu i stopu, poprzez pokonywanie zakrętów w odpowiednim czasie, a na pełnych okrążeniach kończąc. Nauka Jazdy jest stosunkowo prosta, a czasy na złoto nie są aż tak wyśrubowane jak to bywało w poprzednich częściach. Po ukończeniu 24 wyzwań, a następnie 48 dostaniecie losowy samochód. Jeśli udało Wam się zrobić wszędzie złota to otrzymacie dodatkowe 2 samochody (za srebra + złota).

Poniżej przedstawiam Wam filmiki z moich przejazdów. Zrobiłem kompilację przejazdów w kategorii „Początkujący” oraz „Pośredni”, czyli od 1 do 24, a następnie od 25 do 48. W opisie każdego filmiku macie czasy, kiedy rozpoczyna się przejazd danego wyzwania.

Nauka Jazdy – Początkujący – 1 – 24

 

Nauka Jazdy – Pośredni – 25 – 48

Opis trudniejszych wyzwań:

Wyzwanie #1 – #4 – tak, początkowe wyzwania sprawiają sporo problemów ludziom. Zarówno to wyzwanie jak i kilka następnych związanych ze startem i stopem są najmocniej uzależnione od Waszego startu. Zalecam tutaj ustawienie trakcji na 1 bądź 2. Znacznie ułatwi Wam to sprawę i poprawi Wasze czasy.

Wyzwanie #48 – wiele osób ma problem z tym wyzwaniem, jest to przejazd samochodem Porsche Cayman GT4 po torze Dragon Trial. Kluczem jest tutaj odpowiednie wchodzenie w zakręty i złapanie rytmu toru. Są tutaj podchwytliwe sekcje, które wyglądają na trudne, ale można je przejechać na pełnym gazie (głównie chodzi o ostatnią szykanę przed tunelem). Na filmiku powyżej jest mój pełny przejazd, wydawało mi się, że jechałem w miarę przyzwoicie, a i tak ledwo się zmieściłem w czasie.

Jeśli chcecie bym opisał jeszcze jakieś wyzwanie to dajcie znać w komentarzach.

 

Prawdziwy król sektora / The Real Sector King 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach króla sektora w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Sector King challenges in Mission Challenge.
Króla Sektora zrobicie w Wyzwaniach Misji. Wyzwania te oparte są na robieniu jak najlepszych czasów w danym sektorze na torze. Bardzo podobne do wyzwań z Nauki Jazdy, z tym że na torze pojawiają się również samochody AI, a do tego za uderzenie w inny samochód bądź w bandę dostajemy karę +2 sekund do czasu końcowego. Czasy nie są trudne, nawet z karą kilkusekundową udaje się zrobić złoty czas, jednak zalecam unikanie kontaktu z innymi.

Misje, które wliczane są do pucharku:

  • Misja 1-1
  • Misja 1-3
  • Misja 1-6
  • Misja 2-6
  • Misja 3-2
  • Misja 4-5
  • Misja 5-2
  • Misja 7-1
  • Misja 7-2
  • Misja 7-3
  • Misja 7-4
  • Misja 7-5
  • Misja 7-6
  • Misja 7-7
  • Misja 7-8

Poniżej zamieszczam filmiki ze wszystkimi przejazdami w Wyzwaniach Misji. W opisie filmiku macie podane czasy, kiedy zaczyna się dana misja, więc wystarczy ją sobie tam znaleźć.

 

Niszczyciel rywali / Rival Crusher 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Mission Challenge races.
Są to po prostu wyścigi, w których startujemy z końca stawki bądź prawie samego końca i musimy dojechać na 1 miejscu. Niektóre z nich wymagają zarządzania paliwem oraz oponami i wymagają zjazdu do boksu (nie tyle wymagają co jest on po prostu konieczny). Na filmikach poniżej przedstawiłem każdy wyścig lub jest najważniejsze skróty (czyli kiedy zjeżdżać do boksów, na jakiej mapie paliwa jechać, itd.).

Wyścigi wliczane w ten pucharek to:

  • Misja 1-2
  • Misja 1-5
  • Misja 1-8
  • Misja 2-1
  • Misja 2-3
  • Misja 2-5
  • Misja 2-8
  • Misja 3-1
  • Misja 3-3
  • Misja 3-4
  • Misja 3-6
  • Misja 3-7
  • Misja 4-1
  • Misja 4-6
  • Misja 4-7
  • Misja 4-8
  • Misja 5-3
  • Misja 5-6
  • Misja 5-7
  • Misja 5-8
  • Misja 6-2
  • Misja 6-4
  • Misja 6-6
  • Misja 6-7
  • Misja 6-8
  • Misja 8-1
  • Misja 8-2
  • Misja 8-3
  • Misja 8-5
  • Misja 8-6
  • Misja 8-7
  • Misja 8-8

Poniżej zamieszczam filmik ze wszystkimi przejazdami w Wyzwaniach Misji. W opisie filmiku macie podane czasy, kiedy zaczyna się dana misja, więc wystarczy ją sobie tam znaleźć.

 

Władca pachołków / Pylon King 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach z pachołkami w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Pylon challenges in Mission Challenge.
Tak naprawdę wyzwanie z pachołkami jest tylko jedno, zaraz na samym początku ponieważ już w Wyzwaniach Misji, w etapie 1-4. Jest ono bardzo proste, każdy sobie z nim poradzi za jednym, góra dwoma podejściami. Wystarczy lekko odpuszczać gaz po każdym przejechaniu pachołków, żeby ustawić się już na następne. Wjeżdżacie w sam środek i spokojnie zaliczy 10 za każdym razem.

Poniżej filmik ze wszystkimi misjami, ale z już ustawionym czasem startowym na to wyzwanie.

 

Superrajdowiec / Super Rallier 
Zdobyto złoto we wszystkich rajdach specjalnych w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Special Rallies in Mission Challenge.
Rajdy specjalne można bardziej określić jako popularne gymkhany. Mamy bardzo ciasny i krótki tor, a do tego samochód na tragicznych oponach. Gra zaleca tutaj jazdę bokami i ogólnie pokazówkę, jednak ja osobiście wolałem wolniejsze i łagodne pokonywanie zakrętów z jak najmniejszą utratą przyczepności, ponieważ jazda bokiem w tej grze nie daje najlepszych czasów, wręcz przeciwnie…
Wygląda to komicznie, gdy tego typu trasy pokonuje się w zupełnie innymi stylu, ale złoto to złoto i uważam, że jest to znacznie prostszy sposób.

Rajdy specjalne wliczane w pucharek to:

  • Misja 4-3
  • Misja 5-1
  • Misja 5-4
  • Misja 6-1
  • Misja 6-5

Poniżej zamieszczam filmik ze wszystkimi przejazdami w Wyzwaniach Misji. W opisie filmiku macie podane czasy, kiedy zaczyna się dana misja, więc wystarczy ją sobie tam znaleźć.

 

Ogar pościgowy / Relentless Chaser 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach pościgowych w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Catch Up challenges in Mission Challenge.
Wyzwanie pościgowe jest tylko jedno, znajdziecie je na etapie 4-2. Jest to pościg Alfą 4C GT3 zwykłej Alfy na torze BB Raceway. Macie określoną ilość czasu, żeby ją dogonić i trzeba jechać dość szybko, a przede wszystkim bez zbędnych wyjazdów na zewnętrzną w zakrętach. Jest tutaj jeden podchwytliwy zakręt, który można przejść wręcz bez odejmowania gazu (chociaż sam chyba zawsze lekko odejmowałem) i odpowiednie przejście pomaga w szybszym dogonieniu przeciwnika.

Poniżej filmik ze wszystkimi misjami, ale z już ustawionym czasem startowym na to wyzwanie.

 

Demon prędkości / Speed Demon 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach prędkości w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Speed challenges in Mission Challenge.
Wyzwania prędkości polegają na osiągnięciu danej prędkości na danym odcinku. Wyzwania te nie są aż tak proste jak się wydają. Musicie jechać w tunelu każdego samochodu, który znajduje się przed Wami, żeby w ogóle móc myśleć o złocie. Nie róbcie też gwałtownych skrętów, ponieważ im mocniej skręcicie tym mocniej zwolni Wasze auto, dlatego im łagodniej tym lepiej.

Misje, które wliczają się w pucharek to:

  • Misja 1-7
  • Misja 2-2
  • Misja 3-5
  • Misja 4-4

Poniżej zamieszczam filmik ze wszystkimi przejazdami w Wyzwaniach Misji. W opisie filmiku macie podane czasy, kiedy zaczyna się dana misja, więc wystarczy ją sobie tam znaleźć.

 

W samą porę / Right on Time 
Zdobyto złoto we wszystkich wyścigach na czas w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all Time Rallies in Mission Challenge.
Wyścigi, raczej rajdy na czas to coś co będą pamiętać głównie starsi gracze. Zaczynamy wyścig z określoną ilością czasu i naszym zadaniem jest dojechanie do mety z odpowiednią przewagą. Podczas jazdy będziemy przejeżdżać przez checkpointy, które będą dodawać nam określoną ilość czasu (przeważnie 60 sekund). Każdy kontakt z innym samochodem czy bandą skutkuje karą -2 sekund do czasu końcowego.

Misje, które wliczają się w pucharek to:

  • Misja 2-4
  • Misja 3-8
  • Misja 5-5
  • Misja 6-3
  • Misja 8-4

Poniżej zamieszczam filmik ze wszystkimi przejazdami w Wyzwaniach Misji. W opisie filmiku macie podane czasy, kiedy zaczyna się dana misja, więc wystarczy ją sobie tam znaleźć.

 

Mistrz jednego okrążenia / One Lap Wonder 
Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach jednego okrążenia w wyzwaniach misji. / Earned Gold in all One-lap challenges in Mission Challenge.
Wyzwanie jednego okrążenia znajduje się tylko w jednej misji, mianowicie w 2-7. Naszym zadaniem jest po prostu dojechanie do mety w określonym czasie. Nie musicie być na 1 miejscu, najważniejszy jest czas. Mimo wszystko i tak prawdopodobnie wylądujecie na czele stawki, albo bardzo blisko. Jednak tak jak mówię, najważniejszy jest czas i to z nim tutaj walczycie.

Poniżej filmik z tą misją oraz ustawionym czasem startowym na to wyzwanie.

 

Doświadczony kierowca / Experienced Driver 
Przejechano łącznie 100 km (ok. 62,5 mil). / Drove for a total of 62.5 miles (approx. 100km).
Bardzo prosty pucharek, który wpadnie Wam jako jeden z pierwszych. Wystarczy przejechać 100 KM i gotowe. Nie ważne gdzie, nie ważne czym, byle tylko zaliczać kilometry. Na końcu każdego wyścigu czy wyzwania Wasz dystans jest zliczany w fioletowym okienku.

 

Król prędkości / Speed King 
Osiągnięto prędkość 300 km/h (ok. 187 mph). / Recorded a speed of 187 mph (approx. 300km/h).
Prędkość 300km/h spokojnie osiągniecie w wielu Wyzwaniach Misji, szczególnie w tych związanych z osiągnieciem danej prędkości, ponieważ są tam misje, które wymagają nawet osiągnięcia 400km/h, także spokojnie pucharek wpadnie Wam sam podczas robienia wszystkich misji. Pierwsza tak misja znajduje się na etapie 3-5. Jedziemy tam Nissanem GTR i musimy osiągnąć właśnie 300km/h.

 

Mój pierwszy samochód / My First Car 
Kupiono pierwszy samochód. / Bought your first car.
Wystarczy zakupić swój pierwszy samochód, nie ważne jakiej kategorii i w jakiej cenie. Zaczynacie grę z 50,000 kredytów, także już za tą kwotę spokojnie kupicie chociażby Honde Civic Type R. Mimo wszystko zalecam wstrzymanie się z zakupami na początku gry, ponieważ później i tak będziecie mieć kasy jak lodu, a samochody będziecie kupować głównie pod niektóre wyzwania misji czy też tryb online.

Samochód można kupić w Centrum Marek, które znajduje się na górnym pasku menu głównego. Mamy tutaj klasyczną mapę z regionami. Wybierzcie to co Was interesuje i kupujcie! 🙂

 

Pierwsze zwycięstwo! / First Victory! 
Odniesiono pierwsze zwycięstwo! / Recorded your first ever victory!
W przeciwieństwie do złotego pucharku, ten możecie spokojnie zrobić w singlu. Wystarczy zaliczyć swoją pierwszą wygraną w wyścigu. Nie ważne jakim i w jakim trybie. Możecie nawet ustawić swój własny w trybie Arcade. Jednak w drodze po 91 zwycięstw w online czy chociażby podczas robienia złotych pucharków w kampanii i tak wpadnie Wam to osiągnięcie, więc nie musicie nim sobie zawracać głowy.

Musiałem się pochwalić 😛 Zawsze musi być ten pierwszy raz.

 

Jazda po Route 66 / Route 66 Racer 
Przejechano łącznie 3945 km (ok. 2451 mil), czyli długość słynnej amerykańskiej Route 66. / Drove for a total of 2,451 miles (approx. 3,945km), the length of the USA’s famous Route 66.
Musimy przejechać dystans 3.945 KM. Z jednej strony bardzo dużo, ale z drugiej, jeśli walczycie o platynę to i tak wpadnie Wam ten pucharek sam. Po przejechaniu 100 wyścigów online + szlifowanie czasu w kwalifikacjach miałem już spokojnie ponad 4000 KM, także o to się nie musicie martwić.

Jeśli jednak bardzo chcecie wbijać kilometry osobo, to zastosujcie metodę, którą opisałem w pucharku Król owali / King of the Ovals.

 

Kolekcja 10 / Collection 10 
Zdobyto łącznie dziesięć aut. / Acquired a total of 10 cars.
Musicie po prostu zdobyć minimum 10 aut. Nie trzeba ich kupować, wystarczy je otrzymać za dzienny przebieg czy też po prostu robić Praktykę na Torze (za każdy tor osobno zrobiony na złoto otrzymujecie samochód) czy Wyzwania Misji. Możecie nawet otrzymać samochód podczas swoich urodzin, które wpisaliście podczas tworzenia konta PSN. Gdy tylko dorobicie się 10 auta to pucharek Wam wpadnie.

 

Kierowca wytrzymałościowy / Endurance Racer 
Jechano łącznie przez 24 godziny. / Drove for a total of 24 hours.
Sytuacja podobno jak z kilometrami, jeśli walczycie o platynę to jest to po prostu kwestia czasu kiedy pucharek wpadnie Wam sam. Jak już pisałem na wstępie, samo przejechanie 322 wyścigów online zajmie przynajmniej 400 godzin, więc nie ma nawet o czym mówić.

Ilość godzin w grze sprawdzicie w Osiągnięciach > Czas spędzony w grze.

 

Odkryto nowy talent / Talent Discovered 
Zdobyto brąz we wszystkich wyzwaniach w nauce jazdy. / Earned Bronze in all Driving School challenges.
Czytaj opis pucharku Już nie żółtodziób / No Longer a Novice.

 

Witamy w zielonym piekle / Welcome to the Nordschleife 
Ukończono pierwsze okrążenie na Nürburgring Nordschleife. / Completed your first lap of the Nürburgring Nordschleife.
Kolejny prosty pucharek, tyle że jeśli nie bawicie się w trybie Arcade to pewnie Wam jeszcze nie wpadł. O ile podczas Nauki Jazdy, Wyzwań Misji czy Praktyk na Torze często odwiedzamy ten tor, niestety nie zalicza go do pucharku.

By pucharek został zaliczony, trzeba ukończyć 1 okrążenie na torze Nordschleife w trybie Arcade. Może to być Time Trial, albo zwykły wyścig, nie ma znaczenia. Jedyny wymóg to konieczność odpalenia tego toru w trybie Arcade.

 

Globtroter / Globetrotter 
Zdobyto brąz w każdej praktyce na torze. / Earned Bronze in all Circuit Experiences.
Czytaj opis pucharku Król taktyki / Tactical King.

 

Początkujący drifter / Novice Drifter 
Zdobyto łącznie 1000 punktów driftu. / Earned a total of 1,000 Drift Points.
Czytaj opis pucharku Świetny drifter / Top-Drawer Drifter.

 

Niezły drifter / Decent Drifter 
Zdobyto łącznie 100 000 punktów driftu. / Earned a total of 100,000 Drift Points.
Czytaj opis pucharku Świetny drifter / Top-Drawer Drifter.

 

Świetny drifter / Top-Drawer Drifter 
Zdobyto łącznie 1 000 000 punktów driftu. / Earned a total of 1,000,000 Drift Points.
1,000,000 za drift to sporo, jednak z pomocą przychodzą rajdy i spokojna jazda bokiem, dzięki której nabijemy wymaganą ilość punktów w przeciągu jednego dnia.

Najlepsza metoda to odpalenie „Drift Trial” w menu „Arcade”. Następnie wybieracie dowolny tor rajdowy, ja polecam Sardynię, ponieważ posiada chyba najdłuższy zakręt, w którym można lecieć bokiem. Na koniec jakiś mocny samochód (u mnie klasycznie Subaru Impreza WRX) i jazda. Wystarczy, że będziecie się trzymać środka toru i nie uderzać o bandy (reset wyniku), a te 3 pucharki wpadną w przeciągu godziny, góra dwóch.

Poniżej filmik jak to wygląda w praktyce:

 

Kierowca nowicjusz / Newbie Driver 
Osiągnięto 15. poziom. / Reached Level 15.
Czytaj opis pucharku Mistrz kierownicy / Ultimate Driver.

 

Kierowca weteran / Veteran Driver 
Osiągnięto 25. poziom. / Reached Level 25.
Czytaj opis pucharku Mistrz kierownicy / Ultimate Driver.

 

Legendarny kierowca / Legendary Driver 
Osiągnięto 40. poziom. / Reached Level 40.
Czytaj opis pucharku Mistrz kierownicy / Ultimate Driver.

 

Mistrz kierownicy / Ultimate Driver 
Osiągnięto 50. poziom. / Reached Level 50.
Pucharek za 50 poziom jest niestety obecnie bardzo trudny do zdobycia. Wymagana ilość punktów doświadczenia na 50 poziom jest wręcz kosmiczna. Nawet po zrobieniu wygranych w online, ukończeniu 322 wyścigów, zaliczeniu całej kampanii z singla i tak skończycie maksymalnie w okolicach 40 poziomu. Mniej więcej od 30 zaczynają się ostre schody, a PD łata każdą możliwość łatwego wbijania XP.

Punkty XP zdobywamy w grze dosłownie za wszystko, od wyzwań w trybie single, poprzez kończenie wyścigów, a na trybie online kończąc. Im wyżej stoicie w rankingu online tym więcej XP będzie Wam wpadać, jednak różnica nie jest aż tak duża, żeby się tym przejmować specjalnie. Problem jest taki, że ilość XP jakie dostajemy są bardzo małe, wręcz znikome do tego co potrzebujemy na 50 poziom. W momencie pisania poradnika, pucharek za 50 level wbiła dosłownie jedna osoba.

Moja teoria jest taka, że po prostu przygotowali taką ilość wymagane XP pod przyszłe eventy, które będą dodawane do gry, a przynajmniej mam taką nadzieję, ponieważ wbijanie tego przy obecnej zawartości gry to minimum 100 godzin powtarzania w nieskończoność jednej i tej samej czynności (opis poniżej).

Na chwilę obecną (patch 1.05) jest jedna metoda, która daje najlepszy stosunek punktów do poświęconego czasu. Jednak mimo wszystko jest to wciąż robota głupiego, bo nawet dzięki tej metodzie i tak wbicie 50 poziomu zajmie niewyobrażalną ilość godzin. Dla przykładu, w okolicy 42 poziomu, żeby awansować potrzebujemy 150,000 punktów XP, zaś za wyścig poniższą metodą otrzymujemy raptem 2000, a i tak jest to chyba jedna z większych liczb jeśli chodzi o XP póki co. Także możecie sobie sami policzyć ile Wam to zajmie czasu…

Metoda wygląda następująco:
1. Odpalacie tryb Arcade i wybieracie Dowolny Wyścig (Custom Race)
2. Tor: Nurburgring 24h
3. Samochód: Mazda Roadster (ta najwolniejsza)
4. Ustawienia wyścigu:
1 okrążenie
pełna stawka
– pozycja startowa ostatnia
– samochody przeciwników Gr.1 (najmocniejsza grupa)
– poziom przeciwników: Profesjonalny
5. Odpalacie wyścig
6. Jedziecie normalnie do momentu aż nie dojedziecie do wjazdu do pit-stopu
7. Obracacie samochód i wjeżdżacie na wstecznym do boksów
8. Przeniesie Was z powrotem na tor i po przekroczeniu mety kończycie wyścig

Na pewno zostanie to naprawione w najbliższym patchu, jednak póki co jeśli komuś bardzo zależy to jest to jedyna metoda. Nie ma póki co jednego cudownego sposobu na szybki XP, jak pisałem wyżej, stawiam że w przyszłości dołożą do gry więcej eventów i będą lepiej nagradzane. Ja osobiście czekam, nie mam zamiaru jak głupek siedzieć przed TV i wjeżdżać tyłem do boksów przez ponad 100 godzin. 🙂

 

Król owali / King of the Ovals 
Przejechano łącznie 806 km (ok. 500 mil) na torach owalnych. / Drove a total of 500 miles (approx. 806km) on oval tracks.
Zrobić 806 KM na owalach nie jest tak łatwo jak się wydaje, zajmuje to mimo wszystko sporo czasu. Jednak jest prosta metoda, dzięki której wbijecie ten pucharek bez konieczności grania.

Opis metody:
1. Odpalacie tryb Arcade, a następnie Time Trial
2. Wybieracie trasę Northen Isle Speedway (jedyny równy owal)
3. Samochód najlepiej najmocniejszy jaki macie, będzie po prostu szybciej
4. Gdy będziecie już na torze, to przyklejacie się do bandy i usztywniacie gaz oraz gałkę w prawo na padzie, żeby samochód cały czas jechał i był przyklejony do bandy.
5. Zostawiacie teraz grę samą sobie i po prostu czekacie aż nabije wymaganą ilość KM (ilość aktualnie przejechanych możecie sobie liczyć z licznika kilometrów samochodu)

UWAGA: Pucharek zalicza dopiero po wyjściu z trybu! Nie wpadnie on sam w momencie osiągnięcia danej liczby KM. Także jeśli odetnie Wam prąd bądź stanie się cokolwiek innego, musicie zaczynać od początku.
Nie zalecam również robienia tego na jeden strzał, ponieważ gra lubi wywalić błąd, gdy nabijemy zbyt dużą ilość okrążeń. Nabiłem ponad 700 okrążeń i po wyjściu do menu wyskoczył error, niestety nic się nie zapisało. Także polecam wyjść do menu mniej więcej co godzinę, żeby zapisać postęp.

 

Najlepszy fotograf / Top Photographer 
Zrobiono co najmniej 100 zdjęć krajobrazów lub wyścigów. / Took 100 or more Scapes shots or race photos.
Tryb fotograficzny to dla mnie małe dzieło sztuki w tej grze, jednak 100 zdjęć to i tak sporo. Samo wybranie lokacji, samochodu, a potem jeszcze zrobienie zdjęcia i renderowanie trochę zajmuje. Na szczęście znów jest prosty sposób, dzięki któremu zdobędziemy ten pucharek.

Opis metody:
1. Uruchamiacie normalnie tryb Scapes (Krajobrazy)
2. Wybieracie dowolną lokację i samochód
3. Robicie zdjęcie i czekacie aż skończy renderować
4. Po skończeniu NIE ZAPISUJECIE zdjęcia tylko wracacie z powrotem do trybu foto (szybka kombinacja ,  ).
5. Powtarzacie punkty 3 i 4 do momentu aż nie wpadnie Wam pucharek.

Podobno ustawienie jakości zdjęcia na MEDIUM przyspiesza renderowanie, jednak ja u siebie nie zauważyłem żadnej różnicy.

Ilość zrobionych fotek możecie sprawdzić w Osiągnięcia > Liczba zdjęć

 

Uroki personalizacji / The Charm of Customization 
Udostępniono pierwsze auto spersonalizowane w edytorze barw. / Showed off your first car customized with the Livery Editor.
Edytor barw znajdziecie po lewej stronie ekranu w menu głównym. Możliwości tworzenia barw, wzorów, rysunków, itd. jest od groma. Jednak do pucharu wystarczy zmienić kolor samochodu, następnie zapisać i użyć przycisku SHARE, aby wrzucić Wasze dzieło do sieci.

Jeśli przeoczyliście moment z przyciskiem SHARE to nic straconego. Wystarczy przejść do Biblioteki i odnaleźć Wasze malowanie i kliknąć na nim trójkąt i dać SHARE. Teraz tylko nadać tytuł i jakikolwiek opis i wysłać. Po całej operacji puchar będzie Wasz.

 

Mistrz manier / Master of Manners 
Odblokowano tryb sportowy po ukończeniu wszystkich lekcji etykiety wyścigowej. / Unlocked Sport Mode after completing all Racing Etiquette Lessons.
By odblokować tryb SPORT (online) trzeba ukończyć lekcje etykiety wyścigowej. Na szczęście są to tylko i wyłącznie 2 filmiki, które musimy obejrzeć od początku do końca. Trwają one raptem po 2-3 minuty, więc kilka minut i pucharek jest Wasz.

Po odbyciu „lekcji” tryb online zostanie odblokowany, otrzymacie certyfikat oraz rzecz jasna wpadnie pucharek.

Certyfikat niczym Paszport Polsatu, wszędzie wejdziemy.

 

Szansa na wielkość / A Promise of Greatness 
Ukończono dowolne wyzwanie nauki jazdy przynajmniej o sekundę szybciej, niż czas na poziomie złota. / Completed any Driving School challenge at least one second faster than the Gold time.
Pucharek można zrobić tylko i wyłącznie w Nauce Jazdy!

Najlepszymi miejscami do tego są wyzwania z pełnymi okrążeniami, czyli 24 i 48. Jest tutaj znacznie większy margines błędu, jednak mimo wszystko zalecam Wyzwanie #24, jest to prosty i szybki tor, więc w razie możecie szybko restartować. Wyzwanie #48 nie jest takie proste jak się wydaje, a czas jest dość wyśrubowany i trzeba znać wręcz idealną linię jazdy.

Mój przejazd podczas Wyzwania #24 możecie zobaczyć na poniższym filmiku, udało mi się zrobić ponad 1 sekundę przewagi względem złotego czasu:

 

Biegiem, biegiem! / Run, Run, Run! 
Ukończono pierwszy codzienny trening. / Earned your first Daily Workout.
Codzienny trening (Daily Workout) polega na przejechaniu 50KM w dowolnym trybie, dowolnym samochodem na dowolnym torze. Za każdy dzienny trening otrzymujecie losowy samochód.

Pucharek wpadnie Wam sam podczas robienia kampanii, online, itd. Nie musicie nim sobie głowy zawracać.

 

Pasjonat tuningu / Tuning Addict 
Po raz pierwszy stuningowano w pełni auto wykorzystując punkty mil. / Fully tuned a car for the first time using Mileage Points.
W GT Sport tuningowanie samochodów wygląda nieco inaczej niż zwykle. Do tuningu używamy punktów „Mil”, a nie kredytów. Możemy tuningować tylko i wyłącznie moc oraz masę samochodu, nic poza tym. By to zrobić wystarczy wejść w ustawienia samochodu (czy to w garażu czy przed jakimś wyścigiem, który nie blokuje tych ustawień) i kupić ulepszenia.

Pucharek wpadnie, gdy ulepszycie obie kategorie na maxa (przeważnie 3 poziomy). Wygląda to mniej więcej tak:

 

Pamiątka z Le Mans / Souvenir from Le Mans 
Zrobiono zdjęcie krajobrazu, na którym znalazły się Circuit de la Sarthe i Audi R18 (Audi Sport Team Joest). / Took a Scapes shot featuring the Circuit de la Sarthe and the Audi R18 (Audi Sport Team Joest).
Musicie zrobić zdjęcie samochodu Audi R18 (Audi Sport Team Joest) na torze LeMans. Niestety toru jako tako w grze nie ma, znajdziecie go tylko i wyłącznie w trybie Scapes (Krajobrazy). Jeśli nie wylosowaliście wcześniej tego auta to musicie się nastawić na wydatek rzędu 1,000,000 kredytów.

Wystarczy wybrać dowolną scenerię na tym torze, ustawić samochód i cyknąć fotkę. Pucharek jest Wasz.

 

Pamiątka z Nürburgringu / Souvenir from the Nürburgring 
Zrobiono zdjęcie krajobrazu, na którym znalazły się Nürburgring i auto BMW Gr.3. / Took a Scapes shot featuring the Nürburgring and a BMW Gr.3 car.
Taka sama sytuacja jak wyżej, z tym że tym razem zamiast toru LeMans wybieracie Nurburgring, a samochód to BMW Gr.3. Zdjęcie musi być zrobione w trybie Scapes (Krajobrazy), mi osobiście podczas robienia zdjęcia z powtórki przejazdu nie zaliczyło pucharku.

Jeśli nie posiadacie samochodu to kosztuje on 450,000 kredytów, a do wyboru macie aż 3 samochody z tej grupy.

 

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!