Mafia 3 – Poradnik do trofeów i opinia

A miało być tak pięknie…

mafia

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności platyny: 3/10
Ilość trofeów: platynax1 / zlotox1 / srebrox4 / brazx50
Ilość trofeów offline: 56
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 2
Trofea możliwe do pominięcia: 15
Zglitchowane trofea: Nowy Szef braz
Czas do zdobycia platyny: 20-40 godzin

Mafia 2 była sporym hitem, podobnie jak jedynka. Dosyć zróżnicowane misje, oplecione ciekawą historią, chwyciły graczy za serca i przez długi czas nie puszczały. W tym lapidarnym tekście postaram się opisać co tak naprawdę poszło nie tak, że Mafia 3 nie dorównuje poprzednikom.

My name is Lincoln Clay.

Głównym zarzutem gry jest jej monotonność i niestety się z tym zgodzę. W grze mamy 6 dzielnic, które przejmujemy w podobny sposób – zabijanie przywódców, przesłuchiwanie informatorów, kradzieże itp. Niestety na tym się kończy różnorodność. Najlepsze oczywiście są misje niezwiązane z przejmowaniem dzielnic, lub tak zwane „przerywacze”, które serwowane są nam pomiędzy naszym bojem o dane terytoria.

Jeżeli spojrzymy na inne aspekty – graficznie jest naprawdę ładnie, a gra światłem wręcz kapitalna. Zachody słońca wyglądają obłędnie. Przerywniki filmowe są na wysokim poziomie, a sama historia jest świetnie napisana, z dużą dawką humoru, ale i przedstawiająca realia życia czarnoskórych obywateli, wśród „białej” populacji.

Jeszcze trochę, jeszcze troszeczkę… Znowu to samo?

Mafia 3 to zabawa, którą niestety trzeba dawkować. Dłuższa sesja z grą jest niezwykle nużąca, ja sama długo zbierałam się, żeby stworzyć ten materiał i wbić platynę, bo jest to po prostu droga przez nudę. Nie mniej jednak tytuł ten spokojnie można kupić za kwotę poniżej 100 zł i poznać historię Lincolna i jego walki o wpływy w mieście.

Soundtrack, który towarzyszy nam podczas przemierzania ulic miasta środkami transportu jest tak dobrany, że noga przysłowiowo sama chodzi. Stare dobre kawałki The Rolling Stones czy The Supremes sprawią, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.

Fajnie wyważona jest walka wręcz, która oferuje 3 różne sposoby zabijania – po cichu, w zwykłej walce i przez brutalne zakończenie. Do tego dochodzi różnorodny arsenał broni, a każda z nich ma inne parametry – odrzut, szybkość wystrzeliwania pocisków itd. Sprawia to, że rozgrywka staje się bardzo dynamiczna.

Na screenach nie widać, jak pięknie twórcy pobawili się światłem i jego odbiciami.

Łowcy! Platyna jest łatwa, jednak będzie wymagane dwukrotne przejście gry – jedno z zabijaniem wszystkich, drugie z ocalaniem. Do tego dochodzą różne misje poboczne i trofea związane z danymi czynnościami. Zabawa na kilkadziesiąt godzin. Pady w dłoń i do dzieła!

PLUSY:

  • klimat,
  • soundtrack,
  • historia,
  • model jazdy,
  • zróżnicowany arsenał,

MINUSY:

  • monotonność,
  • monotonność,
  • monotonność.

Krok po kroku:

  1. Ukończenie fabuły – ZABIJANIE 2 GŁÓWNYCH BOSSÓW, WSZYSTKICH BOSSÓW DZIELNIC  I INFORMATORÓW – Zacznijmy od tego, że w grze mamy 3 głównych bossów – Cassandrę, Vita i Burke’a i między nich będziesz dzielił dzielnice (3 początkowe będą przydzielone automatyczne) oraz organizacje przestępcze (biznesy). Wszystkie biznesy i dzielnice musisz przydzielać tylko jednemu bossowi, jeżeli chcesz zabić dwójkę pozostałych – i tego też chcemy w pierwszym przejściu. NIE MOŻESZ WYKONYWAĆ MISJI POBOCZNYCH DLA BOSSÓW!
  2. Drugie ukończenie fabuły – OCALENIE WSZYSTKICH BOSSÓW I INFORMATORÓW – W tym przejściu nie możesz komukolwiek z głównych postaci odebrać życia!
    • Aby ocalić bossa dzielnicy musisz najpierw zamontować urządzenie podsłuchujące w skrzynkach, w miejscu, gdzie przeciwnik (główny boss) ma swoją bazę – tam, gdzie będzie zadanie fabularne z gwiazdką w ikonce. Bez tego, nie będzie możliwości ocalenia przeciwnika, Lincoln od razu go zabije!
    • Aby ocalić informatora wystarczy wybrać opcję „OCAL”.
    • WYPEŁNIJ WSZYSTKIE 15 MISJI POBOCZNYCH DLA GŁÓWNYCH BOSSÓW!
    • Dzielnice i biznesy im podległe przydzielaj według poniżej listy:
      • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
      • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
      • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Poradnik:

1S71c6c9 Niech zabawa trwa
Zdobyłeś wszystkie trofea Mafii III.
Gratulacje!

2S0e889d Zanim oni pogrzebią ciebie
Zadecydowałeś o losie Lincolna.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Ostatnie trofeum związane z wątkiem głównym.

3S9eeadc Pomodlisz się w drodze
Powiesiłeś Ritchego Douceta na diabelskim młynie.

4S65d151 Nowy, wspaniały świat
Oddałeś „Rzeźnika” w ręce Burke’a.

5S8d4be9 Ryby też muszą jeść
Pomogłeś Vitowi schwytać Michaela Grecca.

6S4c6c97 Wszyscy zauważą
Wyrzuciłeś Derazia przez okno jego penthouse’u.

7S0eed56 Nazywam się Lincoln Clay
Przeszyłeś nożem głowę Santangela.

8S6e3ad2 Trochę na to za późno
Pomogłeś Enzowi w ucieczce.

9S4f8370 Biedny s…
Zabiłeś Judge’a Holdena.

10S9b6403 Będzie płonąć jak napalm
Spaliłeś Tommy’ego Marcano tak, że rodzona matka nie rozpozna jego szczątków.

11S9a3155 Było to ekscytujące
Pozostawiłeś Olivię Marcano, aby jej los sam się dopełnił.

12S5e3f88 A jednak do tego doszło
Pomściłeś Sammy’ego i Ellisa.

13S46d9d3 Coś, co muszę zrobić
Zabrałeś swoje rzeczy od Sammy’ego.

14Sf85078 Jak za starych czasów
Cassandra zgodziła się pomóc ci w zabiciu Marcana.

15Sab7d8a Pryskaj
Burke zgodził się pomóc ci w zabiciu Marcana.

16S86d126 Teraz jesteśmy wspólnikami
Vito zgodził się pomóc ci w zabiciu Marcana.

17S725466 Jasna sprawa, szefie
Odblokowałeś wszystkich współpracowników.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Zacznijmy od tego, że w grze mamy trzech bossów (Vita, Cassandre, Burke’a), a każdy z nich ma swoich pracowników, z których możesz korzystać, ale co wiadome, musisz ich najpierw odblokować. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy przekazywać dane dzielnice i podległe im biznesy. Przydzielaj następujące obszary poniższym bossom, co pozwoli Ci dodatkowo na wbicie innego trofeum, związanego z przeżyciem Vita, Cassandry i Burke’a.

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Poniżej lista wszystkich współpracowników:

Cassandra:

  • Handlarz bronią – Jackie DuVernay,
  • Rusznikarz – Clifton Jean-Baptiste,
  • Operatorka – Jennifer „Klik” Morgan,

Mafia III_20161226104914

Vito:

  • Consigliere – Betty Johnson,
  • Grupa uderzeniowa – Bobby „Kaczor” Navarro,
  • Lekarz mafii – Gianni Brunno,

Mafia III_20161226104933

Burke:

  • Dyspozytor policji – Fiona Davidson,
  • Zamachowiec Ira – Terry „Biskup” Daly,
  • Dostawa pojazdów – Hank McGahee,

Mafia III_20161226104948

18S441a59 IRA nie prosi
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Burke’a.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianego Burke’a. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Misje „Ira nie prosi” będą się opierać na kradzieży i odstawieniu samochodu we wskazane miejsce.

Mafia III_20161226104951 Mafia III_20161226105259

19S48b28b Potrzebuję przysługi
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Vita.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianego Vita. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Misje „Potrzebuję przysługi” będą się opierać na zabiciu wskazanego celu.

Mafia III_20161226104936 Mafia III_20161226105303

20S5ab1e2 Mam pistolet w ręku 
Wykonałeś wszystkie misje poboczne Cassandry.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Trofeum jest możliwe do pominięcia tylko w w przypadku, gdy zdecydujesz się na zabicie wspomnianej Cassandry. Misje poboczne są widoczne na mapie, szybko możesz zaznaczać do nich drogę przez naciśnięcie  (w menu mapy), a następnie wybraniu konkretnej misji opcjonalnej. Zadania „Mam pistolet w ręku” będą się opierać na kradzieży i dostarczeniu do bazy ciężarówek.

Mafia III_20161226104914Mafia III_20161226105256

21S88757e Gotówka w garści
Zgromadziłeś w portfelu i banku łączną sumę 150 000 $.
150 000$ musisz posiadać w jednym momencie gry, czyli w portfelu i w banku powinna być łącznie taka kwota. Jak tylko uzbierasz pokaźną kwotę na swoim koncie, szybko zdeponuj je do banku (przytrzymaj L1 i wybierz opcję Consigliere). Kasę zdobywasz przez wykonywanie misji głównych / pobocznych oraz zbieranie pieniędzy po przeciwnikach.

22Sb33bd9 Kotku, jesteś bogaczem
Ustukałeś 500 000 $.
Trofeum to powinno wpaść w trakcie drugiego podejścia do gry. Statystyki wewnętrzne po zaczęciu drugiego przejścia nie będą się zerowały, a co za tym idzie, dalej będziesz mógł uzbierać łącznie 500 000$. Jest tylko jeden szkopuł – nie liczy się do tego kwota stracona po zginięciu. Dlatego jak tylko uzbierasz pokaźną kwotę na swoim koncie, szybko zdeponuj je do banku (przytrzymaj L1 i wybierz opcję Consigliere). Kasę zdobywasz przez wykonywanie misji głównych / pobocznych oraz zbieranie pieniędzy po przeciwnikach.

23S912e7e Wymuszacz
Wycisnąłeś maksymalny zysk z jednej ze swoich organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Po przekazaniu bossom ich pierwszych dzielnic, pojawią się misje dodatkowe na danym terytorium, wystarczy wykonać wszystkie misje dla jednej z organizacji i trofeum będzie Twoje. Możesz je szybko zaznaczać z podglądu mapy, po naciśnięciu  (są te te z ikonką z dymkiem).

24S2a9ba4 Tkwimy w tym wszyscy razem
Zatrzymałeś przy życiu wszystkich podległych ci bossów, aż do rozdziału „A jednak do tego doszło”.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Gra posiada system biznesów i dzielnic. Po zabiciu/ocaleniu danego właściciela organizacji przestępczej, albo całej dzielnicy, masz wybór komu je przydzielić. Utrzymanie przy życiu danych bossów polega na przydzielaniu odpowiednich dzielnic i organizacji będących na danych terytoriach. Poniżej lista, według której musisz grać:

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska.

25S467e52 Tylko nas dwoje
Zatrzymałeś przy życiu tylko jednego podległego ci bossa, aż do rozdz. „A jednak do tego doszło”.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

To trofeum, przeciwnie do poprzedniego, polega na przyznaniu wszystkich dzielnic (czyli 6) i organizacji tylko jednemu, wybranemu bossowi. Reszta się w tym momencie zbuntuje i pojawi się opcja zabicia Cassandry, Burke’a, Vita. Ten, który posiada wszystkie dzielnice (oprócz dwóch, które są przydzielane automatycznie, podczas fabuły). Co ważne, nie wykonuj żadnych misji pobocznych dla bossów, których chcesz zabić!

26S07c465 Zaufanie
Sprawiłeś, że jeden z podległych ci bossów stał się wobec ciebie lojalny.
Patrz opis trofeum „Rodzina„.

27Sd88461 Rodzina
Sprawiłeś, że cała trójka podległych ci bossów stała się wobec ciebie lojalna.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

Gra posiada system biznesów i dzielnic. Po zabiciu/ocaleniu danego właściciela organizacji przestępczej, albo całej dzielnicy, masz wybór komu je przydzielić. Utrzymanie przy życiu danych bossów polega na przydzielaniu odpowiednich dzielnic i organizacji będących na danych terytoriach. Poniżej lista, według której musisz grać:

  • Burke: Pointe Verdun, Tickfaw Harbor, Southdowns,
  • Cassandra: Delray Hollow, Frisco Fields, Barclay Mills,
  • Vito: River Row, Centrum, Dzielnica Francuska,

Co więcej, musisz wykonać wszystkie misje poboczne (łącznie jest ich 15) dla każdego z naszych bohaterów.

  • Cassandra: Mam pistolet w ręku
  • Vito: Potrzebuję przysługi
  • Burke: IRA nie prosi

28S35fda6 Pieniądze parzą w ręce
Wydałeś co najmniej 500 000 $.
Na szczęście to trofeum kumuluje się w dwóch przejściach, więc jeżeli zakończysz pierwszy raz fabułę i to trofeum Ci nie wpadnie – na spokojnie zacznij drugie przejście. Pieniądze możesz wydawać na różne sposoby – zakup broni, amunicji, materiałów wybuchowych, wynajmowanie grupy wsparcia, wynajęcie dyspozytorki policyjnej itd (gdy brak punktów bossów), a zdobywasz je głównie przez wykonywanie misji i zbieranie rozrzuconej gotówki po przeciwnikach.

29Sc30bd6 Gruby portfel
Zarobiłeś 10 000 $ od jednego z podległych ci bossów.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!
To trofeum wpadnie przy przechodzeniu gry z jednym żyjącym bossem, czyli wszystkie dzielnice i organizacje muszą zostać przyznane jednemu bossowi (Cassandrze, Vitowi lub Burke’owi). Gdy przydzielisz wszystkie organizacje i dzielnice (dzielnic, które możesz przydzielić jest 6) wybranej postaci, trofeum powinno wpaść przy zbieraniu gotówki z biurka siedziby żyjącego bossa.

30S272201 Nowy szef
Przeciągnąłeś na swoją stronę 16 bossów organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

UWAGA! ZGLITCHOWANE!

Gra niestety ma problemy z zapisywaniem, który boss został zabity, a który nie. Dlatego polecam grać na wersji bez patchy, bez danych gier. Niestety i to nie da pewności wbicia trofeum, trzeba próbować do skutku.

Bossowie oznaczeni są gwiazdką. Najważniejszą rzeczą jest to, że aby móc przeciągnąć bossów na swoją stronę, musisz założyć podsłuchy, w części dzielnicy, w której mają oni swoją siedzibę. Krótko opiszę jak wygląda cały system przejmowania terenów miasta. Musisz niszczyć pieniądze/towar, zabijać soldatich, przesłuchiwać pracowników w każdej dzielnicy. Gdy wyrządzisz wystarczające szkody, osoba zlecająca cały komplet misji, przedstawi Ci lokalizację bossa, którego w zależności od trofeum, jakie chcesz wbić – musisz zabić / ocalić. W grze jest 18 bossów, ale tylko 16 z nich możesz ocalić, dwóch zostanie zabitych z tokiem fabuły.

Tak wygląda skrzynka podsłuchu.

Tak wygląda skrzynka podsłuchu.

Urządzenia do posłuchów.

Urządzenia do posłuchów.

31S2f8782 Jeszcze nie dziś zdechniesz
Zrekrutowałeś 15 informatorów, którzy sypali na temat organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

W grze jest około 20 informatorów, których możesz przesłuchać i zrekrutować w swoje szyki. W przeciwieństwie do bossów, nie trzeba ich podsłuchiwać, więc najprościej mówiąc – strzelasz w delikwenta, podchodzisz do niego, przytrzymujesz przycisk i wybierasz opcję „OCAL”. Wszystkie tego typu misje są oznaczone wykrzyknikiem. Próbuj jak najszybciej łapać informatorów, ponieważ gdy Ci wsiądą do auta, to strasznie ciężko ich dogonić.

32Scc6c55 Posprzątane
Zabiłeś wszystkich bossów organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

To trofeum możesz zdobyć jeżeli zabijesz wszystkich (16) bossów organizacji przestępczych, w przeciwieństwie do trofeum „Nowy szef„. Tutaj tak naprawdę wystarczy nie podkładać podsłuchów, a jeżeli je zakładacie, to wybierajcie opcje „ZABIJ” przy każdym wyborze (zdjęcia powyżej).

33Sa6d737 Nie mogę wierzyć kapusiowi
Zabiłeś 15 informatorów, którzy sypali na temat organizacji przestępczych.
TROFEUM MOŻLIWE DO POMINIĘCIA!

W grze jest około 20 informatorów, których możesz przesłuchać i zabić. Najprościej mówiąc – strzelasz w delikwenta, podchodzisz do niego, przytrzymujesz przycisk i wybierasz opcję „ZABIJ”. Wszystkie tego typu misje są oznaczone wykrzyknikiem. Próbuj jak najszybciej łapać informatorów, ponieważ gdy Ci wsiądą do auta, to strasznie ciężko ich dogonić.

34S44cb9f Pojemność 358 cali sześciennych
Przez 20 sekund jechałeś z prędkością co najmniej 120 m/h.
Trofeum wpadnie pewnie bez większego problemu. Wystarczy do tego szybki samochód, których od groma na ulicach, ale i również możesz je zamawiać z wyboru broni. Najlepiej robić to na autostradzie, ponieważ mimo wszystko jeździ na niej naprawdę mało aut, więc wbicie tego trofeum to tylko kwestia czasu.

35Sda73cc Test amortyzatorów
Wykonałeś w trakcie jazdy 50-metrowy skok i wylądowałeś na kołach.
Trofeum to polecam wykonywać szybkim samochodem, w miejscu przeze mnie wybranym (lokalizacja na filmiku). Wystarczy się trochę rozpędzić i dać się ponieść wiatrowi. 😉

36S3ad9e9 Drift w Nowym Bordeaux
Dryftowałeś w trakcie jazdy przez co najmniej 5 sekund.
Na internecie jest od groma sposobów, na prawdziwy drift przez 5 sekund, ale trofik ten najprościej zrobić po prostu przy użyciu szybkiego samochodu i wjechaniu na trawę. Gdy się już tam znajdziemy, skręcaj samochodem lewo/prawo, powodując ślizganie się samochodu (używaj ręcznego). W razie problemów – poniżej filmik.

37S6c44b4 Ostry zakręt
Wykonałeś 180-stopniowy zakręt przy dużej prędkości nie powodując przy tym żadnej kolizji.
Trofeum to powinno wpaść bez większego starania. Musisz wykonać 180 stopniowy zakręt, czyli jadąc, obrócić się w stronę, którą wcześniej jechałeś. Zrobisz to szybkim samochodem, przy użyciu hamulca ręcznego .

38Sf037b3 Niszczyciel
Wykonałeś 10 eliminacji pojazdów.
Eliminacje pojazdów są możliwe podczas pościgów, trofeum to niestety wpada z dużym opóźnieniem. Podczas jazdy samochodem, zaalarmuj policyjny radiowóz. Gdy ten zacznie Cię gonić, spójrz do tyłu i wyjmij broń, masz możliwość zmiany celi, a z doświadczenia wiem, że najlepiej strzelać w koła. Musisz strzelać tylko wtedy, gdy znacznik będzie zielony. Po wyeliminowaniu w ten sposób kilkunastu samochodów, trofik powinien pojawić się na Twoim koncie.

39S676af4 Specjalista ds. walki
Zabiłeś 300 wrogów za pomocą eliminacji.
Eliminacja to po prostu walka wręcz. Do tego trofeum wliczają się zarówno eliminacje podczas zwykłej walki, z zaskoczenia i brutalne eliminacje. Zabijaj wrogów (mafiozów i policjantów) .

40S1e98dc Cicho sza
Wykonałeś 100 eliminacji z zaskoczenia.
Trofeum powinno wpaść podczas fabuły, o ile nie wszczynasz od razu alarmów. Eliminacja z zaskoczenia polega na cichym podejściu do przeciwnika , a następnie naciśnięciu . Można je wykonywać zarówno na wrogich mafiozach jak i policjantach.

41S84addc Pogrzeb z zamkniętą trumną
Wykonałeś 50 brutalnych eliminacji.
Kolejne proste trofeum. Brutalne eliminacje wykonuje się przez przytrzymanie  i puszczenie go, gdy ten znajduje się w drugiej części znacznika. Musi być to wykonane podczas walki wręcz. Zabij w ten sposób 50 przeciwników (mogą być też policjanci), a trofeum będzie Twoje.

42S056bd0 Delikatne zmiękczanie
Osłabiłeś organizację przestępczą poprzez zabicie wszystkich jej soldati.
Podczas fabuły będziesz przejmował organizacje przestępcze na terenie różnych dzielnic. Polega to na wykonywaniu konkretnych zadań, w wyniku czego interesy poszczególnych organizacji będą traciły pieniądze. Twoim zadaniem jest wykonanie wszystkich misji z czaszką, które polegają na zabiciu soldatich. W zależności od dzielnicy może być ich nawet 5. Po zabiciu wszystkich, trofeum wpadnie.

Mafia III_20170101133643

43Scabb35 Cała naprzód!
Zaatakowałeś organizację przestępczą bez uprzedniego zabicia żadnego z jej soldati.
Podczas fabuły będziesz przejmował organizacje przestępcze na terenie różnych dzielnic. Polega to na wykonywaniu konkretnych zadań, w wyniku czego interesy poszczególnych organizacji będą traciły pieniądze. Twoim zadaniem jest zniszczenie danej kwoty, bez zabijania soldatich, którzy są zaznaczeni na mapie jako czaszki. Wykonuj wszystkie inne misje, tylko nie te, które polegają na zabiciu przeciwnika. Po zejściu do zera, udaj się do przyjaciela, aby dostać informacje o bossie organizacji i w tym momencie też wpadnie trofeum.

Mafia III_20161008184630

44Sab5a15 Standardowa sieć informacji
Podłożyłeś podsłuchy w biznesie heroinowym w Delray Hollow,

45Sf04ea0 Rekrut 5 grupy sił specjalnych
W przeciągu 5 sekund wykonałeś 5 strzałów w głowę.
Najtrudniejsze trofeum w grze, które można wykonać praktycznie w każdym momencie, podczas misji głównych, czy też podczas swobodnego przechodzenia. Zacznijmy od tego w co najlepiej się zaopatrzyć:

  • Karabin Hartmann .30
  • Wrzeszczący zemi (materiał wybuchowy)

Obie rzeczy możesz kupić u handlarza bronią. Teraz udajemy się w jakieś miejsce, w którym znajduje się dużo przeciwników (posterunek policji/misja) – lokacje na poniższych screenach lub filmiku. Cała strategia polega na tym, że musisz rzucić zemi w jedno miejsce, aby przeciwnicy zebrali się w grupę (najlepiej 6-8 osobową). Materiały wybuchowe możesz zmieniać w wyborze broni, przez naciśnięcie . Gdy to nastąpi, wybierasz karabin z ekwipunku, celujesz w głowy przeciwników i zabijasz jednego po drugim. W razie problemów, służę poniżej pomocą wizualną. 😉

46S65fffb Smacznego!
Nakarmiłeś aligatora ludzkim ciałem.
Osobiście zrobiłam to trofeum podczas jednej z misji głównych („Uratuj Alvareza”). Wystarczy wziąć ciało zabitego przez nas wroga (ale może być to też cywil), po czym wrzucić go do wód rzeki. Po kilku sekundach zostanie on zjedzony przez aligatora.

47Sa6f7e6 Następnym razem płyń szybciej
Zostałeś pożarty przez aligatora.
Wystarczy udać się na południe mapy i wskoczyć do wód rzeki. Po kilkunastu sekundach zostaniesz zaatakowany przez aligatora, co w konsekwencji spowoduje śmierć Lincolna.

48S8fb0ba Coś przez to powiedzieć
Wykonałeś serię co najmniej 3 brutalnych eliminacji.
Kolejne proste trofeum. Brutalne eliminacje wykonuje się przez przytrzymanie  i puszczenie go, gdy ten znajduje się w drugiej części znacznika. Musi być to wykonane podczas walki wręcz, a trofeum wpadnie, gdy zabijemy w ten sposób 3 przeciwników pod rząd.

49S044e79 Kod 112
Ukradłeś radiowóz.
Radiowozy są zaznaczone na minimapce jako niebieskie auta. Wystarczy ukraść jeden z nich i trofeum wpadnie. Co więcej, jedna z misji wymaga kradzieży policyjnego wozu, więc trofeum to jest nie do pominięcia.

50Se39e43 Ryzyko ubezpieczeniowe
Uciekłeś ze strefy policyjnej po tym, jak ścigano cię przez 2 minuty.
Bardzo proste trofeum, które polega na pozostaniu w czerwonej strefie przez 2 minuty. Strefa ta jest aktywna, gdy ściga Cię policja i jesteś na ich widoku. Gdy znikasz z ich oczu staje się ona niebieska. Przejedź jakiegoś przechodnia, a świadek zadzwoni na policję, gdy ta przyjedzie, baw się z nimi w kotka i myszkę przez 2 minuty, a następnie ucieknij – do tego polecam szybki samochód i zaopatrzenie w pistolet z amunicją, którym będziesz mógł strzelać w opony policyjnego wozu (strzelaj, gdy podczas celowania zauważysz zielony znacznik). Trofeum te łatwo też zrobić podczas wykonywania fabuły, ponieważ często finalnym celem misji będzie ucieczka policji.

51S04503d Nawet się nie zorientował
Zabiłeś przeciwnika w przeciągu 2 sekund od otwarcia drzwi kopniakiem.
Bardzo proste trofeum, które będziesz mógł zrobić praktycznie w każdej dzielnicy (gdy będziesz je przejmował). Często przeciwnicy znajdują się w środku budynków, więc strategia na to trofeum jest taka, że stoisz przed zamkniętymi (koniecznie na kłódkę) drzwiami, strzelasz, aby przeciwnicy wszczęli alarm i czekasz aż jakiś wróg podejdzie (ale nie otworzy!) drzwi – możesz podświetlać wrogów przez naciśnięcie panela dotykowego. Teraz wystarczy nacisnąć  i w ciągu dwóch sekund zabić przeciwnika.

52S42701b Flambirowanie
Sprawiłeś, że 10 twoich przeciwników zabiło się swoim własnym koktajlem Mołotowa.
Na tym trofeum trzeba się skupić podczas przechodzenia fabuły. Wielu przeciwników podczas przejmowania dzielnic rzuca w Ciebie koktajlem Mołotowa. Rzucają nimi tylko przeciwnicy ukryci za jakimiś przeszkodami i przeważnie nieposiadający shotguna. Twoim zadaniem jest strzelić raz w przeciwnika, gdy ten rzuca wspomnianą bronią, w konsekwencji czego wróg zginie przez podpalenie. Niestety trofeum jest trochę zbugowane, bo nie zawsze zaliczy nam killa, szczególnie jak w krótkim odstępie czasu zginiemy. Ale na pocieszenie, zaczynając nową grę, wszystkie kille zostaną przeniesione na nowy zapis, więc jeżeli w ciągu gry zabiłeś np. 8 przeciwników, to po wybraniu nowej gry, wystarczy zabić jeszcze 2.

Jedyne co mogę polecić to zabijać chodzących przeciwników, a Ci, którzy zostają za przeszkodami (z dużym prawdopodobieństwem) będą rzucać w Ciebie mołotowem, wcześniej nawet wykrzykując, że będą go używali.

53Sce41d7 Dobra zabawa
Wypatroszyłeś Lou Marcana jak rybę.

54S76acf4 Powiązanie z Kubą
Wytropiłeś i zabiłeś Franka Paganiego.

55S20eb39 Trwa wojna
Spaliłeś ukrzyżowanego Remy’ego Duvalla.

56S13db80 Jezuita w Nowym Meksyku
Pomogłeś Alvarezowi w ucieczce.

Materiał napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

  • PabloEscobar

    Dopiero zaczynam grę i zastanawiam się na trofkami gdzie mamy pieniądze do zebrania. Na początkowym etapie nie ma możności zdeponowania pieniędzy do banku – jedynie mogę do sejfu. Czy wówczas również będzie się liczyło?

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj! Oczywiście, możesz też deponować pieniądze do sejfu 🙂

      • PabloEscobar

        Witaj! Dziękuję 🙂
        Jeszcze zastanawiam się czy podczas przechodzenia gry (mówię tutaj o pierwszym przejściu gdzie zostawimy przy życiu jednego bossa – u mnie będzie to Cassandra, juz jej będę wszystko przydzielał) gdy będę wykonywać misje fabularne dla bossów (nie wiem czy takie będą?) to trofeum mimo tego wpadnie? Po prostu wystarczy nie wykonywać żadnych misji pobocznych, jedynie fabularne?

        • Łowczyni Trofeów

          Tylko we dwoje opiera się też na przydzielaniu biznesów, a biznesy to misje typu „Skonfrontuj się z”. Te też musisz przydzielać zawsze jednej osobie. Plus oczywiście przy stole musisz dawać wszystko, w Twoim przypadku, Cassandrze.

          Vito, Cassandra i Burke w toku fabuły muszą mieć przynajmniej jedną dzielnicę i wszystkie dostępne na nich biznesy (te 3 dzielnice, które przydzielają się automatycznie).

          Po przydzieleniu 3 dzielnicy, pojawi się wybór przydzielenia biznesu (będziesz wybierał lewo/prawo po zabiciu/ocaleniu bossa – uważaj, żeby niechcący nie nacisnąć za szybko x na złej zakładce). No i pojawi się też wcześniej wspomniany stół, gdzie będzie się przekazywało już całą dzielnicę.

          Nie ma żadnych misji fabularnych dla bossów, które będą blokowały trofeum.

          • PabloEscobar

            Dziękuję za odpowiedź.
            Miałem taką sytuację na początku, że spotkałem Bruke w barze, musiałem go przewieźć, później mogłem już korzystać z jego usług że tak to nazwę, poszedłem do budki obok na zlomowisku wykonać następna misje fabularna, i właśnie tam coś było żeby przejść rzeźnie. Gdy już zabiłem bossa to mogłem przydzielic ten interes tylko Bruke’owi z tego co pamiętam. Czyli wszytsko idzie dobrze? 🙂
            Tak zapytałem dla pewności bo wolę teraz od nowa przejść w razie czego niż później po ukończeniu gry 🙂

  • dzibster93

    trofeum ” gruby portfel”
    mam za sobą przejście pierwsze w którym zostawiłem przy życiu tylko jednego bossa i jestem już przy końcu drugiego przejścia.
    zwróciłem głównie uwagę na trofea opisane jako możliwe do pominięcia, a teraz patrze, że to trofeum możliwe do wbicia przy pierwszym.. co teraz, da rade to zrobić czy trzeba grać od nowa? 😛

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, można czekać, aż łączna suma zebranej kasy od jednego z bossów przekroczy wymaganą kwotę, ale szybciej będzie chyba zrobić całość fabuły od nowa na speedzie. Możliwe, że na chmurze masz może jeszcze zapisanego starszego save’a z poprzedniego przejścia – sprawdź.

      • dzibster93

        ok, dzięki. sprawdzę. 😀
        może warto dodać to trofeum jako możliwe do pominięcia ? 🙂

        • Łowczyni Trofeów

          Szefie, już dodane 🙂

          • dzibster93

            dzięki, teraz każdy zwróci na to uwagę od razu 😀

  • Johnny Szmuda

    Ustukalem 500000 ale trofik nie wpadł nie wiem czemu

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, taka kwota znajduje się u Ciebie w banku/skrytce/portfelu na raz (w sensie w jednym podjściu masz podliczone i nie są to stracone pieniądze, tylko zdeponowane)?

      • Johnny Szmuda

        Pełną kwotę mam w banku i w pierwszym podejściu gry i oczywiście zdeponowane

        • Łowczyni Trofeów

          To niestety bug, spróbuj pograć na grze bez patchy.

  • PabloEscobar

    Trofeum związane z przydzieleniem wszystkich biznesów i dzielnic jednej osobie. Wybrałem jednak od początku Vita i wszystkie 5 dzielnic ma już przydzielone. Nie mogę przydzielic mu jednak francuskiej dzielnicy, czy coś się zbugowalo? Czy odblokuje się później? Muszę tylko ta przydzielic i zabić jeszcze jednego bossa, aby te dwa trofea wypadły. Tylko wykonywałem już misje w tej dzielnicy i wydaje się, że bossa zabiłem. Ma ktoś pomysł co może być nie tak?

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, dlaczego dokładnie nie możesz mu jej przydzielić? W sensie, nie ma żadnych misji na tym terenie? Są jakiekolwiek inne?

      • PabloEscobar

        Tylko nas dwoje udało się zgarnąć dzięki misio fabularnej. Martwi mnie tylko „Posprzatane”. Czy będzie jeszcze jakiś boss do zabicia? Przesyłam aktualny zrzut https://uploads.disquscdn.com/images/737231769f291af32443850a0b2ba0c9063a78d596405a373637f4b208cef8e1.jpg

        • Łowczyni Trofeów

          Z tego co widzę, to już wszystkie dzielnice przydzielone, więc więcej bossów nie będzie. Jesteś pewny, że nie zabiłeś żadnego bossa?

          Ostatnio już mi kilka osób zgłaszało problem z tym trofeum, może przez patch nie chce wpaść.

          • PabloEscobar

            Tak, zawsze wybierałem zabij. Mała ciekawostka, zawsze przy zabiciu bossa czy informatora zapisywalem sobie kreskę na kartce. Mam ich 15, a bossów jest 16 więc gdzieś musiał jeden zostać pominięty. Oczywiście mowa o tych bosach oznaczonych gwiazdka. Kurcze nie wiem gdzie teraz tego szukać..

          • Łowczyni Trofeów

            W dzienniku masz zawsze zapisane, czy kogoś zabiłeś czy nie. Przejrzyj go, poniżej lista wszystkich bossów:

            1. „Czteropalczasty” Charlie
            2. Pete Santini
            3. Paul „Puppy” Simmons
            4. Bobby Bastian
            5. Carl Bevers
            6. Sonny Blue
            7. Jack „Junior” Holland
            8. Pop’s Holland
            9. Frankie Bernard
            10. Jimmy Cavar
            11. Doc Gaston
            12. Harry Robicheaux
            13. Andy Turetto
            14. Roy Thibideaux
            15. Jonny Peralta
            16. Artie Higgins

          • PabloEscobar

            Dziękuję za listę. Przejrzałem wszystkich i jedynie Charlie’go Kincaid nie jestem pewien. Załączam zrzut – dosłownie nie jest opisane czy zginął

          • Łowczyni Trofeów

            Z tego opisu wynika, że go zabiłeś. To jest pierwszy boss w grze z tego co pamiętam. Misja dokładnie ta: https://www.youtube.com/watch?v=G45cr82-fZU 🙂

          • PabloEscobar

            Jedyne wyjście teraz to gra od początku? Czy jest jakiś na to sposób?
            Nie jestem pewien ale flambowanie chyba też mi nie wpadło, chociaż w tym wypadku można włączyć dowolny wątek w grze i wbić? 🙂

          • Łowczyni Trofeów

            Niestety trzeba przechodzić od nowa, a flambirowanie najlepiej zrobić tak jak jest na filmiku. 🙂

          • PabloEscobar

            Okej w takim razie spróbuję, dziekuje!
            Nie będzie przeszkodą, jak informatorów teraz będę oszczędzać, a bossów zabijać? (pomyślałem, że w razie czego gdyby coś nie tak i z tym trofkiem miało być to lepiej teraz niż później)

          • Łowczyni Trofeów

            Nie ma najmniejszego problemu, trofea te się nie wykluczają 🙂

          • PabloEscobar
  • dzibster93

    hej. pytanie do trofeum ”posprzątane”
    Zabiłem wszystkich i trofeum nie wpada.. o co może chodzić ? ;/

    • Łowczyni Trofeów

      To już niżej było poruszane. Jak nie wpadło, to przez przypadek musiałeś jednego ocalić.
      Zajrzyj do dziennika i wywnioskuj z opisu, którego. Poniżej lista wszystkich bossów:

      1. „Czteropalczasty” Charlie
      2. Pete Santini
      3. Paul „Puppy” Simmons
      4. Bobby Bastian
      5. Carl Bevers
      6. Sonny Blue
      7. Jack „Junior” Holland
      8. Pop’s Holland
      9. Frankie Bernard
      10. Jimmy Cavar
      11. Doc Gaston
      12. Harry Robicheaux
      13. Andy Turetto
      14. Roy Thibideaux
      15. Jonny Peralta
      16. Artie Higgins

      • dzibster93

        nie możliwe żebym ocalił bo ani razu nie podłożyłem podsłuchu, a to trofeum wpada bezpośrednio po zabiciu bossa organizacji czy może dopiero jak zabijemy członka rodziny marcano i przydzielona zostanie ostatnia dzielnica?

        • Łowczyni Trofeów

          Pierwszy boss nie wymaga podłożenia podsłuchu, tam w kościele, z tego co pamiętam.

          Ten trofik powinien wpaść po zabiciu 16 bossa organizacji przestępczej, we wszystkich misjach „Skonfrontuj się z…”

          • dzibster93

            dwóch zostanie zabitych bez względu na to czy będzie podsłuch czy nie, a skoro i tak nie podkładałem ani razu to co teraz? to było już trzecie przejście gry.. ;/

          • Łowczyni Trofeów

            Bossów jest 18.
            – Dwóch zabijasz bez żadnej akcji.
            – Jeden z pierwszych bossów ma wybór zabicia, bez podłożenia podsłuchu – ten czteropalczasty – prawdopodobnie tu popełniłeś błąd.
            – Później uczysz się nakładać podsłuchy (jedna misja związana z tym jest i jeden boss).
            – Reszta (14) jak nie założysz podsłuchu to automatycznie ginie.

          • dzibster93

            sprawdzę jeszcze w tym dzienniku dla pewności, a jescze odnoście zarobienia od jednego z bossów 10tyś. grę przeszedłem, wszystkie dzielnice i biznesy u cassandry a na stole bylo raz około 700 i raz około 7000 $ kiedy bedzie reszta ? 😛

          • Łowczyni Trofeów

            Jak przydzielisz wszystkie dzielnice i biznesy, trochę pojeździsz, to pojawi się informacja, że kasa leży na stole. Wtedy powinno być.

          • dzibster93

            https://uploads.disquscdn.com/images/dd1d4126b1a02e62e0fc164ed0533a012083850ec68eba988d62bdb0a4668a1b.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/346dbf2c899dcd1688be731a1b18b68fdd4190894f458c3dd428c14e5b32e140.jpg
            dodałem zdjęcia bossów co do których nie mam pewności czy zginęli, możesz spojrzeć? 🙂
            a co do tego czteropalczastego, czy on nazywał się Kincaid? Jeśli tak, to nie żyje 🙂

          • Łowczyni Trofeów

            Tak, Kincaid.

            Wydaje mi się, że Holland został ocalony, ale mogę się mylić. Nie pozostaje nic innego, jak przechodzić od nowa i zabijać wszystkich jak leci, nawet informatorów.

            Dla pewności polecam usunąć patche, bo na czystej wersji nie było problemu z tym trofikiem.

          • dzibster93

            no trudno, jadę czwarty raz.. teraz musi wpaść bo to już ostatnie trofeum, a mam troszkę dość tej gry już 😛
            usunąłem grę, czekam aż się zainstaluje, a aktualizacja wstrzymana 😀

          • dzibster93

            przeszedłem po raz czwarty.. bez aktualizacji i trofeum za zabicie każdego bossa nie wpada.. ;/ tym razem zapisywałem każdego przed zabiciem i skreślałem po wyeliminowaniu. w dzienniku też jasno stoi, że każdy jest trupem. co robić? zrobiłem sobie save przed zabiciem ostatniego bossa na właśnie taką sytuację.

          • dzibster93

            przeszedłem po raz czwarty.. bez aktualizacji i trofeum za zabicie każdego bossa nie wpada.. ;/ tym razem zapisywałem każdego przed zabiciem i skreślałem po wyeliminowaniu. w dzienniku też jasno stoi, że każdy jest trupem. co robić? zrobiłem sobie save przed zabiciem ostatniego bossa na właśnie taką sytuację.

          • Łowczyni Trofeów

            No to nie ma pojęcia, musisz próbować aż nie wpadnie trofik. Być może zglitchowało się coś na linii PSN, a nie gry. Nie mam pojęcia.

          • dzibster93

            już kilka razy próbowałem, teraz pobieram aktualizację i z nią spróbuję. oby było 😀

          • majkel

            mi się zdaje że trzeba do ostatniej misji przejść – musi być narada – jutro sprawdzę zrzut ekranu u siebie jak będę w domu i wrzucę , w ogóle nie podkładałem podsłuchów , za drugim przejściem mi wpadło

          • majkel

            jednak mi wpadło po zabiciu ostatniego bossa – nie po naradzie – jak grałem drugi raz

  • Michal

    A trofek rodzina? Wszystkie dzielnice równo przydzieliłem. Zrobiłem po 5 dodatkowych misji u każdego i nic…. Dla porównania trofek zaufanie wpadł bez problemu.

    • Łowczyni Trofeów

      Ale biznesy też rozdzielałeś według listy? Spróbuj udać się do każdego bossa i z nim porozmawiać.

    • majkel

      mi wpadło po ostatniej naradzie

  • PabloEscobar

    Jeszcze pytanie odnośnie trofeum nowy szef gdzie trzeba wszystkich bossów z gwiazdka utrzymać przy życiu. Jeżeli zacznę nowa grę i nie będę zakladal podsłuchów to mimo wszystko będę miał możliwość ocalenia tych 16 bossów? Czy np wówczas w niektórych miejscach będę mógł ich tylko zabić?

    • Łowczyni Trofeów

      Nie. Bez podsłuchów wszyscy będą ginąć, tylko jeden ma od razu wybór bez podsłuchu. Więc musisz zakładać te podsłuchy w dzielnicy, gdzie jest misja z gwiazdką.

      • PabloEscobar

        Istotna uwaga, dziękuję! Wystarczy, że będę zakladal podsłuchy już w okolicy budynku, gdzie będzie boss z gwiazdka, już po przekazaniu informacji od zleceniodawcy misji? Czy trzeba zakładać podsłuchy w każdym miejscu/znaczniku na mapie gdzie powoduje u straty?

        • Łowczyni Trofeów

          Tylko tam, gdzie boss. 🙂

          • PabloEscobar

            Dziękuję, zawsze to trochę szybciej 🙂
            Mam małą uwagę, trzeba ocalić / zabić 16 informatorów dopiero trofeum wpadło, przynajmniej u mnie 🙂

          • PabloEscobar

            Jednak coś jest ewidentnie nie tak. Zabiłem po raz drugi wszystkich 16 bossów i trofeum nie wpadło. Może też trzeba podsłuchy zakładać, nie wiem ale już się podaję :p dzięki 🙂

  • majkel

    Ma ktoś zrzut ekranu z Trofeum „Nowy Boss” ? zwerbowałem 16 Bossów i mi nie wpadło trofeum ale gry nie przeszyłem do ostatniej misji (Nie zabiłem – Olivię Marcano , Tommy’ego Marcano , Lou Marcana – gram trzeci raz .

    Np: Trofeum „Nie mogę wierzyć kapusiowi” dopiero mi wpadło po 18 informatorze zabitym (liczyłem ich) jak grałem drugi raz.

    • Łowczyni Trofeów

      To wychodzi na to, że coś zrypali w patchach i gra źle liczy statystyki.

      • majkel

        Możliwe że jest jakiś błąd – bo jak zbiera się ( propagandę i Magazyn skrucha ) to się nie wyświetlają wszystkie plakaty w kolekcji – https://youtu.be/EaDCFLJqCWs czas 2:08 widać to na filmie

        Jeszcze sprawdzę w dzienniku czy wszystkich bossów zwerbowałem , może tego pierwszego ?(„Czteropalczasty” Charlie) nie zwerbowałem a zabiłem ?

      • majkel

        w grze jest 19 informatorów – pierwszego trzeba zabić

        Delray Hollows – Smack Racket [2]
        River Row – Smuggling Racket [1]
        Tickfaw Harbor – Smuggling Racket [1]
        Pointe Verdun – Moonshine Racket [1] and Protection Racket [1]
        Barclay Mills – Guns Racket [1] and Garbage Racket [1]
        Downtown – Construction Racket [1] and Blackmail Racket [2]
        Southdowns – Black Market Racket [1] and Gambling Racket [1]
        Frisco Field – Slave Trade Racket [2] and PCP Racket [1]
        French Ward – Sex Racket [2] and Drugs Racket [1]

      • majkel

        Trofeum – ” Nowy Boss ” – Rozmawiałem z osobą co zdobyła Platynę i mówił że chyba trzeba zabić wszystkich głównych Bossów ( Olivię Marcano , Tommy’ego Marcano , Lou Marcana ) że dlatego mi nie wpadło bo ich nie zabiłem – więc sprawdzę – przejdę do końca grę i dam znać co i jak , może po ostatniej naradzie wpadnie

        • majkel

          Sprawdzałem dzenik i wszystkich mam ocalonych Bossów – własnie teraz skoniczyłem grac doszłem do ostatniej narady i trofeum nie wpadło coś jest nie tak z tym trofeum będe musiał grac 4 raz , może przez to aktualizacje 1.06 w czasie gry mi się ściągneła

          • Remba

            a grałeś z patchem bez patcha?stare zapisy zostawiłeś czy może wywyaliłeś?

          • Łowczyni Trofeów

            Ja grałam na wersji bez patchów, stare zapisy po prostu nadpisywały się przy zaczynaniu nowej gry.

          • Remba

            dzięki za odpowiedz jeszcze poczekam troszkę zanim zacznę po raz 4-ty(a potem 5-ty,trofeum posprzątane też mi nie wpadło:)) przechodzić grę,może ktoś jeszcze coś podpowie:)

  • Remba

    Witam,podczas pierwszego przejścia gry chciałem zwerbować wszystkich bossów,no ale może popełniłem błąd nie podłożyłem pluskwy i możliwe że zabiłem jakiegoś bossa przypadkowo,gre postanowiłem przejśc po raz drugi nie podkładałem żadnych podsłuchów Lincoln z automatu zabijał wszystkich aż miło i ku mojemu zdziwieniu trofeum nie wpadło mysle sobie co jest grane,przy trzecim podejściu zakładałem podsłuchy w miejscach gdzie była finałowa walka z bossem zawsze wciskając O i po zwerbowaniu ostatniego trofeum nie wpadło,zrobiłem filmiki z każdego bossa jak go werbuję prosze o jakies porady bo już nie wiem co mam robić czy kończyć te ostatnie misje czy to nic nieda?grać od nowa bez patcha?pomocy dwa ostanie trofea do platyny:(
    https://www.youtube.com/watch?v=WnoD6a7kKKo

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, niestety to trofeum jest zglitchowane i najlepiej jest je robić na wersji gry bez patchów, usuwając wszystkie save’y i zacząć grę na czysto. Niestety nie ma innej rady, a i to nie da pewności wbicia trofeum.

  • Remba

    czyli z tego co rozumiem,przechodzę grę do końca zaczynam grę od początku nie kasując save i powinno wpaść po zwerbowaniu 5 bossów,hmmmm brzmi ciekawie,ale nie piszą czy grać bez patcha czy z patchem

    • Łowczyni Trofeów

      Z tego co wyczytałam, to ten sposób wyżej też nie zawsze działa. Najbezpieczniej jest grać na czystej wersji, bez instalacji patchów i nowych danych gry.

      • Remba

        No dobra czyli zacznę od nowa po raz 4-ty na nowej grze bez patcha,a jakby komuś się coś udało wykombinować to proszę piszcie o swoich odkryciach można też pisać bezpośrednio do mnie mój PSN ID marcin_rembiesa zapraszam do grona znajomych i bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem:)

    • majkel

      własnie gram 4 raz i trofeum na razie nie wpadło – gram na starym sejwie z patchem 1.06 – 7 mam już zwerbowanych bossów – przeglądałem fora i dużo ludzi ma problemy z trofeami teraz i nie tylko z – Nowy Szef , Jak grałem na wersji 1.05 to nie było problemu z trofeami – za drugim podejściem zdobyłem 4 trofea i aby brakuje mi jednego mam 98% gry – może patch 1.06 zresetował statystki? w czasie trzeciego przejścia się zainstalował – zobaczę przejdę do końca grę

      • Remba

        napisz proszę jak ci poszło,ja chwilowo spauzowałem ale jak będę zaczynał to bez patcha i z nowym save jak radzi Łowczyni Trofeów,ale dzięki za info czekam na kolejne wiadomości oby były dobre powodzenia:)

        • majkel

          właśnie zwerbowałem 16 Bossa i trofeum niestety nie wpadło (:- bedzie trzeba grac tak jak mówi Łowczyni Trofeów bez Patcha ale narazie odpuszczam

          • Remba

            dziękuję Ci za informacje,no szkoda,ale na pewno kiedyś się uda damy radę:)

  • bogu

    Właśnie robię drugie podejście na czystej grze tj. 1.00 i zostało mi tylko zabicie Maracany, grałem na przeżycie bossów ale mimo to zostały mi nie zaliczone te trofea. Kasy mam teraz 850k https://uploads.disquscdn.com/images/83eff6c2cf42f832cda4655d363477f3029124a9cad29ec3b850dc5a254c7f30.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/d4c8c49207203de6e77ca3b8efa23c772be55f62486945c25456bdc5885b7a87.jpg

    • Remba

      u mnie kolejne przejście (4) i kolejna porażka,gra czysta bez paczy grałem nawet z odłączonym kablem dla pewności żeby patch się nie pobrał:(

      • bogu

        Ja to chyba już odpuszcze, jak mi tyle nie chce wpaść może kiedyś wyjdzie jakiś patch który to wszystko naprawi to sie wroci

        • Remba

          Odpowiedz którą dostałem:
          Dzień dobry
          Dziękujemy za skontaktowanie się ze Wsparciem Technicznym 2K i za poinformowanie nas o kwestii jaką napotkałeś w Mafia III z trofeami.
          Dzięki graczom takim jak Ty, byliśmy w stanie zebrać informacje o przejściowych trudnościach, które w każdej grze się zdarzają. Zespól deweloperów pracuje nad poprawkami i wszystkie zgłoszenia o błędach są brane pod uwagę. W takiej sytuacji jedyne co możemy zrobić to czekać na twórców gry, którzy, zapewniam Cię, dokładają starań, aby wypuścić patcha w jak najkrótszym czasie. Naprawdę mi przykro, że nie mamy w tej chwili rozwiązania wszystkich problemów.
          Nie mamy wglądu w postępy prac twórców gry, dlatego nie jestem w stanie podać Ci daty ukazania się poprawek. Na pewno będą dostępne wkrótce. Zapraszam do śledzenia nowości w tej sprawie na Twitterze (@Mafia3Game).
          Jeśli będziesz miał jakiekolwiek inne pytania dotyczące gier 2K, pisz śmiało.
          Pozdrawiam serdecznie,

          Czyli czekamy

          • bogu

            Super ze odpisali, czyli jakieś 3 miechy pewnie jak nie lepiej i będzie patch z poprawkami

      • bogu

        Brakuje ci tylko tych związanych z bossami te inne masz zaliczone?

        • Remba

          tak tylko 2 trofea do platyny mi brakują własnie za bossów,napisałem do Serwis Cenega i oni mi napisali:
          Dziękujemy za kontakt. Nasz serwis niestety nie ma możliwości pomocy w
          opisanym problemie. Sugerujemy zgłoszenie błędu do pomocy technicznej 2K:
          http://support.2k.com/hc/pl/requests/new i napewno tam napiszę zobaczymy czy coś napiszą

          • bogu

            Widziałem na forum 2k dotyczącym mafii ludzie pisali o problemach z programu ale zero odpowiedzi ze strony 2k

  • Łowczyni Trofeów

    Witaj, gra od jakiegoś czasu jest niesamowicie zabugowana i aktualnie poleca się po prostu czekanie na nowego patcha, bo możesz grać i grać, a platyny nie zdobyć.

  • bogu

    Jest nowa aktualizacja jak ktoś będzie przechodził teraz to nie da znać czy trofea wpadają

  • Harry

    Nie wpadaja :/

  • longer 45

    witajcie jednak ta 5 gigowa aktualizacja pomogła i teraz można spokojnie platynkę wybić.takie trofea jak flambirowanie,nowy szef i za nastukanie 500.000 wpadły bez problemów.jedyne co mnie martwi to zabicie 300 wrogów przez eliminację,przeszedłem praktycznie całą grę bez strzelania a trofik nie wpadł, nie liczyłem ale na pewno wyeliminowałem więcej wrogów trofeum wymaga.zostało jeszcze jedno podejście na eliminację bosów zobaczymy może wpadnie za zabicie 300

    • Eliasz

      Poprawilo sie nieco. Jednak dalej jest zbugowane trofeum „Specjalista ds. walki”. Reszta zostala naprawiona.
      Dodam tylko ze w dodatku zbugowane jest trofeum zwiazane z zabiciem przeciwnikow minami zblizeniowymi. Nie wpada robiac nowe misje. Nie wpada rowniez wykonujac misje zwiazane z fabula gry.

      Gdyby ktos mial to wbite prosze o kontakt:
      PSN: Harrunia_13

    • Łowczyni Trofeów

      Witaj, dzięki za info! Pozwolisz, że przypnę Twój komentarz na górze, co by inni wiedzieli, że już mogą grać. 🙂

      • longer 45

        oczywiście że tak tylko tych 300zabitych mnie męczy bo jak to nie wpadnie to po platynie,naprawdę nie wiem jak tobie się udało to wybić

        • Harry

          Tez mam z tym problem:/ niektorym wchodzi, innym nie:/ nie wiadomo od czego to zalezy;/

  • majcherer

    a ja nie robilem zadnych misji pobocznych dla bossow za 1szym przejsciem gry i moglem zabic tylko burke’a a cassandry juz nie 🙁 a przeciez wszystko co sie dalo przydzielac przydzielilem vito:/ eliminacje tez mi nie weszly i 16 bossow, a liczylem ich. Od razu mi się odechciało platyny.

  • majcherer

    nie mam zamiaru prechodzic 5 razy jak ratchet clank przez dwa trofea.

  • majcherer

    nie wiem czy to nie dlatego, ze gra mi sie zaktualizowala juz w trakcie fabuly:/

  • Remba

    Nooo faktycznie niektórym udało się wbić te dwa cholerne trofea,dostałem screena od znajomego,a ja czekam no to żeby kolega oddał mi mafię i wracam do gry zobaczymy czy mi się uda:) https://uploads.disquscdn.com/images/a10136cc0657b8b1f8917cca6d8e639ddb967937d1dc9c462a4aa79cc7d214c1.jpg

  • majcherer

    wskoczyło mi wszystko jednak prócz zabicia 16 bossów, a jestem pewien ze zabijalem wszystkich. informatorow tez zaliczylo, eliminacje tak samo. ale i tak mam nerwy na to 1 trofeum bo bede musial przejsc jeszcze dwa razy a nie raz :/

  • Johnny

    AKTUALIZACJA WAŻNE:
    Witam wczoraj wbiłem PLATYNĘ.
    W wersji 1.07 wpadły mi prawie wszystkie zglitchowane trofea oprócz Pogrzeb z zamkniętą trumną i specjalista ds. walki.
    Odinstalowałem grę zainstalowałem od nowa zatrzymałem aktualizację i grałem na wersji 1.00(bez patchy) i te 2 trofea wymienione wyżej wpadły normalnie.

    • Łowczyni Trofeów

      Podpinam na górę, żeby wszyscy widzieli. 🙂

      • Oluś

        Mi właśnie wpadł „Pogrzeb z zamknięta trumną” na najnowszym patchu, za to mam problem z „Coś przez to powiedzieć” 🙂

    • Marcin Ziniewicz

      Mam pytanie grałem na wersji 1.00 bez patchy nie wyleciało mi te trofeum specjalista ds. Walki. czytalem na innym forum ze jak wyłączysz grę to licznik zabójstw sie kasuje? Wczoraj farmilem na patchu 1.07 w tej misji z baka zabiłem ponad 300 nie wyleciało mi nie wiem co robic juz? Jakieś porwdy

      • Johnny

        Ja robiłem to na 1.00 w jednej misji,a konkretnie Konfrontacja z Bobbym Bastianem bo jest tam ok20-24 wrogów.Mianowicie zabijałem wszystkich dowolną eliminacją i zostawiałem tylko Bossa,któremu dawałem się zabić misja się wtedy restartowała zrobiłem tak z 13-14 razy i trofka wpadła zajęło mi to żeby nie skłamać tak ze 2 godziny bo większość zabijałem po cichu po kilku razach wiedziałem już gdzie i kiedy będzie wróg.

    • Harry

      A na jakiej wersji? Zwyklej czy deluxe?

  • Oluuuś

    Jak to jest z tymi informatorami? Sami pokazują się na mapie? Czy trzeba ich w jakiś sposób szukać?

    • Łowczyni Trofeów

      Są zaznaczeni misjami z wykrzyknikiem. 🙂

      • Oluś

        Bossowie dzielnic to są Ci Somali?

        • Łowczyni Trofeów

          Oznaczeni misjami z gwiazdką.

          • Oluś

            Dziękuje 🙂

  • Oluś

    Przeszedłem gre 2 razy, jedyne trofea które nie chce wpaść to, to ,,Pieniądze parzą w ręce”, oraz ,,Rekrut 5 grupy sił specjalnych”.
    Ta gra to jeden wielki syf, ciągle coś ma błędy..

    • Oluś

      Trofeum „Rekrut 5 grup sił specjalnych” najprawdopodobniej w najnowszej wersji nie działa na policjantach… Udało mi się zrobić to już kilka razy i nie wpada.
      Nie mal opracowałem to sobie do perfekcji.. próbowałem już kilka sposobów z policjantami. Najlepiej zrobić to podczas przechodzenia 2 raz gry (gdy będziemy mieć dymiąca laleczkę Voodoo).

  • Oluś

    Rekrut 5 grupy sił specjalnych – warto dopisać że jeżeli chcemy zrobić trofeum na policjantach zabójstwa liczą się od momentu kiedy prowadzimy z nimi walkę.
    Kilka, a nawet kilkanaście razy zabiłem 5-6 policjantów, a trofeum nie wpadło. Aż wyczytałem to pod jednym z filmików na „zagranicznym YouTube.. Wpadło za 1 razem.

  • Remba

    Witam Dzisiaj wbiłem Platynę :)jak już wczesniej pisałem do zaliczenia zostały mi tylko dwa dzbanki „Nowy Szef” i „Posprzątane”ku mojemu zdziwienu wszystkich bossów udało mi się zwerbować jeszcze przed uratowaniem Alvareza i przed misją z Oliwią,a najbardziej mnie zdziwiło jak posprzątane wpadło mi po zabiciu 15-tu bossów dziwne ale ważne że się udało:)Życze wszystkim wytrwałości! platyne zaliczyłem za 6-tym razem

  • Łowczyni Trofeów

    Witaj, niestety nie posiadam wersji Deluxe, więc nie za bardzo orientuję się jak to tam jest. Ale jeżeli jest kod do ps store’a i Ci się pobrało to już na dysk, to nie musisz już nic robić. Dodatek sam się dołączy do wersji gry. 🙂

    • Harry

      Wlasnie nie pobieralo nic z automatu. Dlatego pytam czy po wpisaniu kodu musze recznie pobrac ta zawartosc?

      • Łowczyni Trofeów

        Tak.

  • Patryk

    Hej mam problem z trofką „cichosza” zaczynałem na czystej wersji 1.00 w połowie gry stwierdził że chcę platynować to, a że miałem kilku ocalonych i kilku zabitych bossów,gdy znalazłem czas odpaliłem grę po kilkumiesięcznej przerwie od nowa już na patchu 1.07 większość trofek typu 500k do wydania i zebrania wpadły szybko tak samo brutalne eliminacje itd, a z tą mam problem zabijam wszystkich z zaskoczenia, po kilka osób w każdej misji (przejęcie biznesów, zabicie bossa) skoro statystyki się zachowały to już dawno powinno wpaść (nawet jak by zerowały się to i tak dawno 100 osób zabiłem), kończe już fabułe, a dalej nie ma. Miał ktoś powyższy problem?

  • Harry

    Pytanie do graczy, ktorzy maja dodatek Gaz do dechy. Po kolejnej aktualizacji wpadlo komus trofeum zwiazane z zabiciem 15 przeciwnikow minami zblizeniowymi?

    • Buszmen

      Niestety dalej zbugowane wraz z tymi 10 pułapkami 🙁

  • Jacek M. (JajkoPr)

    Siemano, wbijał ktoś może platynowy dzbanek na patch’u 1.9 ?

    • Jacek M. (JajkoPr)

      Dla zainteresowanych, trofea na patch 1.9 wpadają bez problemu. Nie miałem zadnych znanych wcześniej utrudnień.

      • Łowczyni Trofeów

        Dziękujemy za informację, podepniemy ją do poradnika. 🙂