NieR: Automata – Poradnik do trofeów

Cudowna przygoda. Nie tylko wizualnie.

 

trofeaInformacje ogólne:trofea
Stopień trudności wbicia platyny: 7/10 lub 1/10
Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x13 x32
Liczba trofeów offline: 47
Liczba trofeów online: 1
Minimalna liczba przejść: 3(26)
Trofea możliwe do przeoczenia: 1 (Transcendent Being – zakończenie Y)
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 70-100h

Witam w Trophy-poradniku do przepięknej gry jaką jest Nier: Autamata i nie mam tu na myśli tylko modeli 2B, A2, ale przede wszystkim pod względem fabuły i cudnie przedstawionego świata. 🙂

Jako że to poradnik to powiem tylko, że Nier oferuje rozwiązanie dla leniuchów (stąd druga ocena trudności platyny) tzn. pozwala kupić wszystkie trofki za walutę zdobytą w grze, aaaale dopiero po 3 przejściu gry. Dodam od siebie, że nie szanuje tego sposobu, bo ta gra zasługuje na splatynowanie jej w tradycyjny sposób. Aczkolwiek rozumiem frustrację, którą powoduję niektóre wyzwania i potencjalną niechęć do podejmowania kolejnych prób ich pokonania ☺. Mam nadzieję że w moim poradniku pomogę wam przebrnąć przez tradycyjne platynowanie tego tytułu!

 

Krok po kroku:
Zasiadając do Nier: Autoamta gracz dostaje otwarty świat, który zmienia/poszerza się wraz z przechodzeniem wątku fabularnego. Trochę trudno określić mi typ gry bo mamy tutaj do czynienia z elementami slasherów, RPG, czy nawet platformówek i gier arkadowych, ja osobiście nazwałem to nowym doznaniem :).

Pisałem wyżej o 3 przejściach gry, a tak na prawdę jest to jedno przejście podzielone na 3 wątki czy też 3 perspektywy i aby poznać całą historię musimy poznać wszystkie z 3 perspektyw tj. pierwszą jako 2B drugą jako 9S i ostatnią jako A2. Po przejściu tych wątków/perspektyw fabularnych dostaniemy możliwość przeniesienia się do dowolnego podrozdziału z 17 dostępnych rozdziałów gry, co automatycznie daje nam możliwość powrotu do wcześniej pominiętych questów czy endingów.

Kiedy po przejściu głównej fabuły weźmiecie się za szukanie znajdziek, koniecznie róbcie to w skórze 9S. On jako jedyny ma możliwość hakowania zamkniętych skrzynek i drzwi.

Dobrze więc. Przejdźmy do trofek!

 

Poradnik:
Final Words
Thank you for playing.
Platyna! jak w większości przypadków otrzymamy ją za zdobycie wszystkich trofek 🙂

 

Resuscitated Body
Stare into space from the Bunker.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Vestiges of Prosperity
Arrive at the city ruins.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

It’s a Healthy Baby Boy!
Complete the desert area.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

We Await Your Next Visit
Complete the amusement park ruins.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Creation and Insurrection
Complete the alien ship.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

The Mechanical Kingdom
Complete the forest castle.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Ruler of the Deep
Complete the flooded city.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Those Who Love Humans
Complete the copied city.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Iron Soul
Complete the abandoned factory.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

One Battle Ends
Achieve ending A.
Trofeum za pierwsze przejście gry jako 2B. Ending A.

 

A New Battle Begins
Achieve ending B.
Trofeum za drugie przejście gry jako 9S. Ending B.

 

Final Wish
Watch 2B die.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Treacherous Blade
Control A2 for the first time.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Farewell, Pascal
Grant Pascal’s final request.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Justice
Stop all resource recovery units.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

Crime and Punishment
Watch the final moments of Devola and Popola.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

Leaving for the New World
Achieve 9S’s ending.
Prosta sprawa. Przy końcu 3 przejścia gry należy wybrać 9S dzięki temu zobaczymy ending D.

 

Beautiful World
Achieve A2’s ending.
Podobnie jak w powyższym, tylko tym razem wybieramy A2 i dostajemy ending C

 

The Minds That Emerged
View the final credits.
OSTATNIE TROFEUM PRZED PLATYNĄ!

Trofeum za ending E. Po trzecim przejściu gry jako A2 lub 9S (ending C lub D), POD złoży nam propozycję, na którą musimy się zgodzić po czym pojawi się mini gra, w której będziemy strzelać do napisów. Kiedy wykończymy napisy POD zapyta czy chcemy pomóc jakiemuś losowemu graczowi i tutaj zwracamy uwagę na fakt, aby się na to zgodzić tylko w przypadku, gdy jest to ostatnie trofeum przed platyną. Jeżeli będziesz klikać YES, POD kilkukrotnie zapyta czy jesteś pewien i poda kolejne argumenty przeciw. Jeśli jednak uparcie będziesz klikać YES to gra na prawdę wykasuje wszystkie nasze save’y. Pucharek wpada kiedy zakończymy ostatni dialog z POD’em. Trofeum ostatnie przed platyną z tego względu, że po zobaczeniu endingu E co prawda nie tracimy poziomu, oraz znalezionego sprzętu, ale zaczynamy grę od samego początku, bez możliwości teleportacji czy wyboru chapteru. Szkoda czasu 🙂

 

The Circle of Death
Have your body collected.
Łatwa trofka, chyba że ktoś planuje nie zginąć ani razu przez cały okres platynowania – giniesz – wracasz po swoje zwłoki i tyle.

 

Cherish Our Resources
Have 100 bodies collected.
Biegając po świecie Nier’a natrafimy na leżące martwe androidy, które można wchłonąć lub naprawić. Robimy to podchodząc do leżącego androida, klikając , następnie z opcji wybieramy „Pray and Continue” i w kolejnym wyborze „Retrieve” lub „Repair”. Musimy wykonać taki manewr 100 razy. Ciekawostka! Martwe androidy, które znajdujemy na polu walki to inni gracze, którzy polegli w tym właśnie miejscu. Jest to też jedyne trofeum wymagające podłączenia do sieci.

 

First Errand
Complete your first quest.
Ukończ pierwszy quest poboczny!

 

The Mercenary
80% of all quests completed.
Wykonaj 80% zadań. Questy nie przepadają, jak pisałem wyżej po 3 przejściu gry można wybierać dowolny chapter i robić zawarte w nim questy jednak dla własnego dobra polecam robić je na bieżąco. Wiem po sobie jak nieraz ciężko wstrzelić się w odpowiedni rozdział. Stan wykonanych zadań można sprawdzić w Menu w zakładce Quests, tam też znajdziemy listę wszystkich questów dostępnych w danym rozdziale.

 

Information Master
80% of all archives found.
Na to trofeum potrzebujemy zebrać 80% archiwów. Archiwa (Archives) to pliki z danymi, które można odczytać w menu. W zakładce Intel możemy sprawdzić ile % archiwów już zebraliśmy. Archiwa dostajemy za wykonywane questy, sidequesty lub po prostu leżą gdzieś porozrzucane. Wiele z nich jest poukrywanych w skrzynkach wymagających zhakowania co możemy wykonać tylko grając jako 9S.

 

Destruction is My Job
80% of all unit data unlocked.
Zbierz 80% Unit Data czyli informacji o przeciwnikach – w tym celu musimy spotkać określoną ilość różnych przeciwników – stan procentowy oraz informacje o naszych przeciwnikach są do sprawdzenia w zakładce Intel > Enemies.

 

Chip Collector
80% of all plug-in chips collected.
I znów 80%! Tym razem chodzi o chipy. Chipy to swojego rodzaju wspomagacze. Mogą zwiększać nasz atak, szybkość, punkty życie albo dodawać nam takie umiejętności jak auto leczenie czy np. reset, czyli szansę na odrodzenie się natychmiast po śmierci z X% punktów życia. Chipy można wydropić, kupić od merchantów lub dostać w nagrodę za sidequesty (kolejny powód do robienia ich na bieżąco ☺). Nasze chip’y możemy sprawdzić i załączyć w menu zakładce Skills>Plug-in Chips. W tej zakładce możemy też dołączać chipy do naszego Androida. Na początek polecam porozmawiać z Maintenance Shop Owner w lokacji Resistance Camp – podczas rozmowy z nią będziemy mieli do wyboru opcję „Ask for Advice” następnie jednym z wyborów jest „Android Bodies”, po wyborze którego NPC zapyta czy ustawić nam chip’y. Wybieramy YES, potem odpowiadające nam ustawienie i gotowe :). W późniejszym etapie gry sami będziemy najlepiej wiedzieć jakie chipy będą nam potrzebne.

 

Weapons Maniac
All Pod programs obtained.
Na tą trofkę potrzebujemy wszystkich Pod Programs. Jest ich dokładnie 17 i warto się na nich skupić, bo bardzo pomagają w walce, ale o tym potem ☺. Pod Programs dostaniemy z questów, sidequestów, niektóre znajdziemy. Te, które znajdujemy są o tyle charakterystyczne, że wyciągamy je z leżących na ziemi popsutych Pod’ów.

Lista:

  • R010: Laser – zdobywamy w prologu,
  • R020: Mirage – do kupienia,
  • R030: Hammer – do kupienia,
  • R040: Blade – do kupienia,
  • R050: Spear – do kupienia,
  • A060: P Shield – do kupienia,
  • R070: M Shield – do kupienia,
  • A080: Wave – nagroda za quest The Wandering Couple,
  • A090: Wire – nagroda za quest Amnesia,
  • A100: Decoy – podczas 3 przejścia lądujemy na dachu. Tutaj zamiast biec prosto do celu, należy pobiec w drugą stronę. Tam na niższym daszku będzie leżał martwy android a obok niego pod z którego wyciągniemy program A100,
  • A110: Slow – nagroda za quest Data Analysis Freak 2,
  • A120: Repair – nagroda za quest Sorting Trouble 3,
  • A130: Bomb – nagroda za quest Find a Present,
  • A140: Gravity – nagroda za część „hand over chips” w quest’cie Retrieve the Confidential Intel,
  • A150: Volt – program możemy znaleźć podczas 3 przejścia gry w lokacji Park Ruins: Amusement Park w okolicach miejsca, w którym walczyliśmy
  • z wielkim czołgiem,
  • A160: Missile – program do znalezienia po 3 przejściu, w okolicy miejsca gdzie walczyliśmy z 1 bossem, a właściwie z jego rękami. Kierujemy się w stronę w której wczeniej był boss.Tam musimy za pomocą POD’a zestrzelić fragment mostu z wiszącego nad przepaścią dźwigu. Przebiegamy most, kierujemy się prosto do końca. Program leży na jednym z czerwonych kontenerów na końcu drogi,
  • A170: Scanner – nagroda za quest Redheads,

 

Tools of the Trade
Any weapon upgraded to the highest level.
Wymaga ulepszenia 1 broni na 4 poziom. Żeby tego dokonać musimy znaleźć specjalnego kowala w tym celu należy udać się do terminalu Forest Castle: Royal Chamber, następnie pobiec w prawo zeskoczyć na zniszczony mostek poniżej i pobiec w lewo. Tam trafimy na kostkę barykadującą przejście. Przytrzymujemy i wyciągamy kostkę z wejścia, zaraz za nią spotkamy kowala (na mapie pod terminalem w którym się pojawiliśmy).

 

Inorganic Blade
All weapons upgraded to the highest level.
Ulepsz wszystkie bronie do czwartego poziomu. Do ulepszeń będziemy potrzebować konkretnych przedmiotów, które można wydropić z przeciwników lub znalźć w skrzynkach na mapie, jednak najlepiej i najprościej kupić potrzebne materiały u sprzedawców.

 

Sprzedawca w Park Ruins: Amusement Park

  • Copper Ore
  • Iron Ore
  • Crystal
  • Tree Seed
  • Plant Seed
  • Tree Sap
  • Dye

 

Emil
Kiedy pojawi się w okolicach Resistance Camp

  • Memory Alloy
  • Prisine Screw
  • Large Gear
  • New Bolt
  • Clean Nut
  • Strudy Socket
  • Pristine Cable
  • Large Battery

 

Pascal
Sklep dostępny pod koniec 3 przejścia gry

  • Machine Heads
  • Machine Arm
  • Machine Leg
  • Machine Torso
  • Machine Head
  • Children’s Cores

 

Scientist Machine
Na drodze(właściwie nad drogą) od wioski Pascal do Park Ruins. Sklep dostępny po wykonaniu questa Half-wit Inventor)

  • Meteorite Shard
  • Meteorite

 

Lista broni poniżej:

Small Swords:
– Faith – skrzynka w lokacji Flooded City,
– Iron Pipe – ja wyłowiłem ją w kanałach do których wejście znajdziemy w lokacji City Ruins,
– Beastbane – kupujemy w Resistance Camp,
– Phoenix Dagger – znajdźka pod wiszącym mostem prowadzącym do zrujnowanego centrum handlowego,
– Ancient Overlord – kupujemy w Resistance Camp,
– Type-40 Sword – nagroda za quest Find a Present (róbcie poboczne questy na bieżąco!),
– Type-3 Sword – kupujemy u Devoly i Poply w Resistance Camp (kiedy już się w nim pojawią),
– Virtuous Contract – 2B zaczyna przygodę z tym cudeńkiem,
– Cruel Oath – z tym z kolei zaczyna 9S,
– YoRHa-issue Blade – nagroda za quest 11B’s Mementos,
– Machine Sword – kupujemy w Pascal’s Village,
– Engine Blade – ten miecz znajdziemy ukryty w Abandoned Factory’s,

 

Large Swords:

– Iron Will – broń ukryta w lokacji Flooded City, aby ją znaleść potrzebny będzie POD Program A170: Scanner,
– Fang of the Twins – Znajdźka w lokacji Desert: Housing Complex,
– Beastlord – kupujemy w Resistance Camp,
– Phoenix Sword – Broń znajdziemy w skrzyni przy dachu zaraz po pierwszym pojawieniu się na ziemi,
– Type-40 Blade – nagroda za quest: Data Analysis Freak 2,
– Type-3 Blade – kupujemy u Devoly i Poply w Resistance Camp (kiedy już się w nim pojawią),
– Virtuous Treaty – znajdźka w Abandoned Factory,
– Cruel Blood Oath – wymagane będzie hakowanie. Broń znajdziemy pod ziemią na pustyni. Wejście do podziemia znajdziemy kierując się z lokacji Desert Zone: Camp w stronę pustyni,
– Machine Axe – kupujemy w Pascal’s Village,

 

Spears:

– Phoenix Lance – broń ukryta w lokacji Desert Zone: Center, aby ją znaleść potrzebny będzie POD Program A170: Scanner,
– Beastcurse – wymagane będzie hakowanie. Broń znajdziemy na najwyższym piętrze Forest Castle,
– Dragoon Lance – znajdźka w Forest Zone,
– Spear of the Usurper – nagroda za quest Heritage of the Past. Wymagane będzie bieganie po pustyni ze skanerem,
– Type-40 Lance – nagroda za zabicie swoich w zadaniu YoRHa Betrayers,
– Type-3 Lance – lokalizacji Flooded City znajduje się zatopiony budynek na szczycie którego znajdują się 2 skrzynki. można do niego doskoczyć, potrzeba tylko trochę cierpliwości lub umiejętności 🙂 w tym samym miejscu znajdziemy skrzynkę wymagającą hakowania, jest w niej Archive,
– Virtuous Dignity – w kanałach prowadzących z City Ruins do Amusement Park zamiast wyjść drabiną prowadzącą do parku pobiegnij nieco dalej, tam czeka na Ciebie kolejna drabina, za którą znajdziesz włócznię,
– Cruel Arrogance – znajdźka w Abandoned Factory. Wymaga hakowania,
– Machine Spear – kupujemy w Pascal’s Village,

 

Combat Bracers:

– Bare Fists – gołe pięści mamy przy sobie od początku gry :),
– Deamon’s Cry – znajdźka w podziemiach Amusement Park,
– Type-40 Fists – skrzynka do zhakowania w Resistance Camp,
– Type-3 Fists – kupujemy u Emila po pierwszej wizycie w jego kryjówce,
– Virtous Grief – znajdźka w Forest Zone,
– Cruel Lament – Do zdobycia od kowala Masamune. aby otrzymać od niego broń musimy wykupić jego cały asortyment, zebrać pozostałe bronie z serii Cruel lub ulepszyć u niego dowolną broń na maksymalny poziom 4. po wykonaniu jednej z powyższych czynności musimy porozmawiać z kowalem a ten da nam broń,
– Machine Heads – kupujemy u Pascal’a w 3 przejściu gry,
– Angel’s Folly – kupujemy u Emila po pierwszej wizycie w jego kryjówce,
– Emil Heads – mini quest – musimy ukraść maskę Emila z jego kryjówki, następnie z nim porozmawiać, znów polecieć do kryjówki i ukraść jego skarb! wymaga hakowania. UWAGA zdobycie tej broni wymaga pokonania Emila, który jest wymagającym przeciwnikiem nawet kiedy mamy wbity 99 poziom! Trofeum Naughty Children.

 

Supreme Support Weapons
All Pods upgraded to the highest level.
Ulepszamy wszystkie 3 POD’y do najwyższego poziomu. Będą potrzebne itemki, które znajdziemy na polu walki oraz w nagrodach z side’questów.

 

Fighting’s Not My Thing
Play your first hacking game.
Zdobywamy przechodząc fabułę.

 

A Scanner’s Power
100 machine lifeforms destroyed by hacking.
Hakowanie! Jako 9S zabij 100 maszyn za pomocą hakowania.

 

Machines vs. Machines
50 machine lifeforms destroyed by remote control.
Zabawna trofka ☺ za pomocą hakowania przejmujemy kontorlę nad maszyną i za jej pomocą zabijamy inne maszyny i tak 50 razy ☺. 9S dostaje tę umiejętność dopiero po 2 przejściu gry więc nie warto sobie tym zaprzątać głowy na początku (jeżeli macie DLC to trofka zrobi się sama na jednej z aren).

 

The Power of Hate
50 machine lifeforms destroyed with berserk mode.
Misja dla A2 – zniszcz 50 maszyn w trybie berserker. Tryb berserker włączamy przytrzymując +. Da nam to więcej siły, jednak gwałtownie będzie zjadać nasze punkty życia, pozostawiając nas w chwilowej niedyspozycji tj. z milimetrem życia i niezdolnością do walki. Jednym słowem stajemy się łatwym celem, a po co ginąć na marne ☺. Polecam wynajdować mniejsze grupki maszyn, wybić je, odzyskać siły i lecieć dalej! Kiedy skończy się berserker pomocny będzie chip Auto Heal.

 

Ruler of the Skies
255 enemies destroyed using a flight unit.
Trofka powinna wpaść automatycznie podczas przechodzenia gry, gdyż chodzi tu o zabicie 255 przeciwników za pomocą latającego mecha, którego dostajemy w niektórych misjach fabularnych. Zabijaj co się da, a trofkę masz jak w banku. Jeżeli trofeum nie wpadnie podczas przechodzenia fabuły to polecam wybrać Chapter 01: Prologue > Ch. 01-02_2: 9S Outside the Factory i tam dostrzelać brakujące maszyny.

 

Harvest King
Materials gathered at a hidden harvest point 10 times.
Podczas pierwszego przejścia gry dostaniemy POD Program – A170: Scanner. Polecam od razu zamontować go w 1 z POD’ów i biegając po mapie trzymać . Jeżeli znajdziemy się w pobliżu ukrytego przedmiotu skaner zacznie pikać coraz szybciej, a jak będziemy wystarczająco blisko ujawni nam znajdźkę. Musimy znaleźć w ten sposób 10 szt.

 

Pod Hunter
All Pods found.
Znajdź 3 POD’y. Polecam zrobić to jak najszybciej, bo znacznie pomoże nam to w dalszej walce.

  • POD A – jest z nami od początku przygody,
  • POD C – znajdziemy na pustyni, raczej ciężko go przeoczyć będzie po prostu leżał w piachu,
  • POD B – możemy wyłowić z wody w lokalizacji Flooded City (a to ciekawostka co nie? ☺).

 

Desire Without Emotion
At least 100,000 G in possession.
Kasa! Zbierz 100,000G! można cierpliwie przechodzić grę I zbierać pieniążki aaalbo szybciej, sprzedając niepotrzebny złom. Najprościej będzie sprzedawać item Machine Core – dostaniemy za niego najwięcej, a w późniejszych etapach gry wypada z większości dużych maszyn.

 

Animal Rider
Any animal ridden for 5 kilometers.
Po zdobyciu przedmiotu Animal Bait możesz łapać zwierzaki i jeździć na ich grzbietach! Przejedź w ten sposób 5km. 🙂

 

A Round by the Pond
20 different kinds of fish caught.
Złów 20 różnych rodzajów “ryb”, napisałem “ryb”, ponieważ gra zalicza do nich nawet oponę, akumulator czy butle gazową ☺. Moja rada: Połącz tą trofkę z trofeum Not That I Mind…. Ja swoje 20 ryb złowiłem w lesie, we Flooded city oraz w kanałach, gdzie łatwo złowić dużo różnorakiego złomu m. in. jedną z broni tj. stalową rurę.

 

Wait! Don’t Kill Me!
10 friendly machine lifeforms destroyed.
Każdy to robi.. – zabij 10 przyjaźnie nastawionych maszyn. Najwięcej znajdziemy ich w Amusement Park.

 

What Are You Doing?
2B’s secret discovered 10 times.
Trofeum polega na zaglądaniu pod spódniczkę! Trzeba to zrobić 10 razy, po ustawieniu kamery pod odpowiednim kątem kamera zacznie lekko drgać, a po chwili 2B odwróci się z gracją i zresetuje kamerę.

 

Not That I Mind…
1 hour played with 9S in a certain state.
Biegaj przez godzinę w samych gaciach jako 9S. Spodnie ściągamy przytrzymując +. Następnie przez godzinę musimy pozostać w tym stanie (nie możemy w tym czasie używać transportu, każda teleportacja zakłada nowe spodnie). Można powiedzieć, że przy tej trofce mamy godzinę wolnego czasu, dlatego polecam ją połączyć z łowieniem ryb do trofeum A Round by the Pond ☺.

 

Come Take a Look!
Emil’s shop used for the first time.
W pewnym momencie spotkamy niejakiego Emila, a raczej jego głowę. Potem znajdzie się i reszta ciała i jak już Emil pozbiera się do kupy to będzie można zrobić zakupy! Trofeum wpada po 1 zakupie u Emila. Po spotkaniu z nim raz na jakiś czas na mapie pojawi się ikonka z jego twarzą, a kiedy do niej pobiegniemy, zastaniemy Emila jeżdżącego w kółko swoim małym samochodzikiem. Strzelam! Emil się zatrzymuje i wtedy można pogadać.

 

Naughty Children
Emil destroyed.
Te trofeum wymaga pokonanie wyżej wymienionego Emila w jego kryjówce. Aby doszło do walki musimy najpierw porozmawiać z Emilem w City Ruins, następnie pójść do jego kryjówki i ukraść stamtąd maskę, kolejno wrócić do City Ruins i znów porozmawiać z Emilem. Teraz pozostaje tylko wrócić do kryjówki Emila i zhakować skrzynię z jego skarbem. Po tym wszystkim, wychodząc z kryjówki, Emil zatrzyma nas w przedsionku i rozpocznie się walka.

Droga do kryjówki Emila:

Walka z Emilem w kryjówce:

 

Transcendent Being
All endings achieved.
Trofka równa platynie… otrzymamy ją po obejrzeniu wszystkich 26 zakończeń. Zwróć szczególną uwagę na zakończenia E oraz Y. Zakończenie E kasuje nasze save’y, a zakończenie Y bardzo łatwo pominąć!

Ale na początek wykreślanka! Przyda się 😉

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • A – flowers for m[A]chines – pierwsze, przyjemne nieświadome przejście gry jako 2B.
  • B – or not to [B]e – po zakończeniu A wczytujemy grę i lecimy dalej z przygodą! Tym razem jako 9S.
  • C – meaningless [C]ode – w 3 przejściu gramy jako A2. Gra pod koniec postawi nas przed wyborem. Wybieramy A2 i dostajemy zakończenie C.
  • D – chil[D]hood’s end – Kiedy ukończymy grę 3 razy w terminalach (lub na starcie gry) dostaniemy możliwość wyboru dowolnego chapter’u. Wybieramy więc Chapter 17: The Tower – Ch 17-09  i tym razem przy zapytaniu wybieramy 9S.
  • E – DLA WŁASNEGO DOBRA ZRÓB TO NA KOŃCU WSZYSTKIEGO! – już tłumacze dlaczego ☺. Aby zobaczyć to zakończenie należy zgodzić się na propozycje POD’a, która pojawi się po zakończeniu C lub D w 3 przejściu gry. Kiedy zgodzimy się na propozycje POD’a, pojawi się mini gra, w której będziemy strzelać do napisów. Jeżeli nie będzie nam szło zbyt dobrze POD będzie nas pytał czy się poddajemy, czy nie uważamy, że to jest bez sensu itp. za każdym razem klikamy NO. Jednym z pytań POD’a będzie „Czy zgadzasz się na przyjęcie wsparcia?” i oczywiście klikamy wtedy YES po czym dołączą się do nas inni gracze i pomogą nam z wykończeniem napisów. Kiedy to już zrobimy nasz towarzysz podróży w trosce o słabszych graczy zapyta czy chcemy pomóc losowemu graczowi? Jeżeli klikniemy „Yes”, POD zapyta ponownie kilka razy czy jesteś pewien i kliknij 2 razy twierdząco, ale UWAGA, kiedy będziemy wystarczająco uparci to w końcu POD skasuje nasze save’y. Jednakże, jak sprawdziłem nie musicie wcale kasować swoich save’ów, aby zdobyć to zakończenie. Reasumując, dla uporządkowania, musicie kilka razy kliknąć „YES” (2-3 razy), a następnie możecie wybrać „NO”. Przy okazji po ostatnim dialogu z POD’em wpadnie nam trofeum The Minds That Emerged. Polecam zrobić to zakończenie jako ostatnie ponieważ po jego wykonaniu zaczynamy grę od początku, różnica jest taka, że nie tracimy naszego poziomu oraz sprzętu, stracimy tylko czas. Warto zrobić sobie kopie save’a na wszelki wypadek.
  • F – mission [F]ailed – to zakończenie możemy zobaczyć w prologu 2 przejścia gry lub, jeżeli pominiecie tę okazję, a jestem przekonany, że tak się stanie, możesz wybrać Chapter 01: Prologue > Ch. 01-02_2: 9S Outside the Factory. Wcielimy się tu w 9S, będziemy musieli postrzelać troszkę do maszyn, następnie zmierzyć się z Ogromną maszyną Engelsem. Po kilkukrotnym zhakowaniu go 9S zaatakuje Engelsa chcąv osłonić 2B, następie zostanie wyrzucony w powietrze, po czym wyląduję bez ręki i nogi (jak ten lisek co chodzi koło drogi :D) na jego grzbiecie. Gra przeniesie nas do sekwencji hakowania w której zobaczymy licznik czasu. Ignorujemy licznik i dostajemy ending.
  • – hun[G]ry for knowledge – wybieramy Chapter 01: Prologue > Ch. 01-01_2: 9S Dsiarms the Defense System, Jest to rozdział zaczynający 2 przejście gry. Startujemy jako mały robocik, próbujący obudzić swojego „brata” w tym celu musimy znaleźć wiadro, nalać do niego oleju i wrócić do leżącego braciszka. Zaraz po tym krótkim epizodzie wchodzimy w skórę 9S, po krótkiej rozmowie z Operator 210 podbiegamy do skrzynki i zamiast zeskoczyć na dół, tam gdzie nakazuje fabuła, głodni wiedzy wskakujemy na czerwony dźwig, przebiegamy go do końca następnie zeskakujemy. Gotowe ending G.
  • – no mountain too [H]igh – olać rozkazy! Wybieramy Chapter 05: Excavated Land > Ch. 05-02: Goliath Attack. Startujemy w Pascal Village po chwili dostaniemy komunikat o ataku Goliata na lokację City Ruins. Aby zdobyć ending H należy zignorować rozkaz i pobiec z wioski do innej lokacji.
  • I – no [I] in team – po walce z Adam’em w Chapter 08: Copied City > Ch. 08-01_2: 2B’s Battle with Adam na ziemi będzie leżał mocno uszkodzony 9S. Jeżeli chcemy uzyskać zakończenie, musimy go po prostu olać i skierować się w stronę wyjścia.
  • – bad [J]udgement – Odpalamy Chapter 09: Deranged Religion > Ch. 09-01_3: 2B Negotiates Peace pojawiamy się przed fabryką w towarzystwie Pascal. Po dobiegnięciu do fabryki naprzeciw wyjdzie nam pokojowo nastawiona fioletowa maszyna. W tym endingu nie interesuje nas pokojowe rozwiązania, zabijamy maszynę i dostajemy ending J.
  • – aji wo [K]utta – aby uzyskać to zakończenie musimy… zjeść makrele! Serio 😀  robimy to przez Menu>Items>Caught Fish>Mackerel (nie mylić z Mackerel Machine) Możemy ją złowić w lokacji Flooded City (moim zdaniem to ta łatwa opcja 🙂 ) lub dostać ją od NPC Jackass. Gdzieś przy Chapter 06: King of the Forest>ch. 06-02: To the Commercial Facility dostaniemy od Jackass mail, który możemy odczytać w Inbox w dowolnym terminalu. W liście Jackass prosi… a właściwie wymaga abyśmy zjedli rybę w ramach testu pod tytułem: „co się stanie gdy android zje rybę” no więc jemy i dostajemy ending K.
  • – [L]one wolf – Maszyny atakują Resistance camp? To nie nasza sprawa… 😉 odpalamy Chapter 10: Loss > Ch. 10-01_3: 2B Assists the Resistance naszym oczom ukazuje się atakowane przez maszyny Resistance camp. Ignorujemy zagrożenie i wybiegamy z obozu! 2B zatrzyma się w pewnym momencie i powie że musimy pomóc wiosce. Nie musimy 🙂 biegniemy dalej i mamy zakończenie L.
  • M – break ti[M]e – odpalamy Chapter 14: Pascal’s Despair > Ch. 14-03: Pascal Needs Help, dostajemy komunikat od Pascal, jednak zamiast biec do wioski idziemy zupełnie gdzie indziej np. na pustynie lub do lasu. Ja osobiście zeskoczyłem do dziury po drodze do wioski i też zadziałało.
  • – [N]o man’s village – w tym ending Nie lubimy maszyn. Musimy ubić wszystkie co do joty w Pascal Village. Najlepiej zrobić to w Chapter 07: Lost Child > Reporting to Pascal potem pojawiają się NPC, których nie da się ubić.
  • – y[O]u and me – odpalamy Chapter 11: Full-scale Attack > Ch. 11-01: 2B’s Invasion Begins chwilę po rozpoczęciu tego rozdziału dostaniemy kontrolę nad 9S, a naszym zadaniem fabularnym będzie ratowanie zawirusowanych androidów. Nie robimy tego, uciekamy do innej lokacji i uzyskujemy zakończenie O.
  • – corru[P]tion – wybieramy Chapter 11: Full Scale > Ch. 11-06: 2B’s Final Moments, zabijamy kilka mobków po czym POD wyświetli nam poziom zniszczenia systemu (System Corrupted) aby uzyskać zakończenie czekamy aż licznik dojdzie do 100%
  • – [Q]uestionable actions – po raz kolejny musimy zignorować fabułę. W Chapter 11: Full-scale Attack > Ch. 11-07: 9S Gets Separated zamiast szukać 2B musimy uciec do innej lokacji.
  • – mave[R]ick – wybieramy Chapter 17: The Tower > Ch. 14-05: A2 and the Children, następnie wbiegamy do fabryki i zaczynamy atakować maszyny obecne w pomieszczeniu.
  • – city e[S]cape – w Chapter 17: The Tower > Ch. 17-01: 9S Heads to the Tower budzimy się jako 9S. Dobiegamy do najbliższego terminala w Amusement Park i przenosimy się do City Ruins, następnie naszym zadaniem będzie zhakowanie 3 białych rzeczy/budowli/cosi do zhakowania. 🙂 Po to tych 3 cosiach odblokuje nam się dostęp do głównej wieży, kiedy podejmiemy próbę hakowania głównego wejścia, rzucą się na nas maszyny uniemożliwiając dalsze hakowanie. Musimy zająć się maszynami do momentu przybycia wsparcia tj. NPC Devoli i Popoli, które oferują zajęcie się maszynami do momentu zhakowania wejścia. Aby uzyskać to zakończenie musimy uciec z miejsca zdarzenia po pojawieniu się wsparcia.
  • – fa[T]al error – Włączamy Menu, wchodzimy w zakładkę Skills następnie Plug-in Chips > Destroy Chip > OS Chip kasując ten konkretny Chip uzyskamy ending T.
  • – deb[U]nked – To zakończenie możemy wykonać w dowolnym momencie jako 2B lub 9S, aby je uzyskać musimy po prostu się zdetonować w lokacji bunker przytrzymując +. Bunker jest dostępny w Terminalach przez większość gry, jeżeli chwilowo nie będzie dostępny można wczytać jeden z wcześniejszych chapter’ów lub po prostu dojść do momentu, w którym będzie dostępny.
  • – reckless bra[V]ery – ten ending uzyskujemy dokładnie tak samo jak zakończenie S z jedną tylko różnicą. Zamiast uciekać z pola walki pomagamy Devoli o Popoli w walce z maszynami nie hakując przy tym drzwi do wierzy!
  • – broken [W]ings – łatwizna. Wystarczy zginąć jako 2B lub 9S 🙂
  • – time to rela[X] – Przenosimy do Chapter 11: Full-scale Attack > Ch. 11-06: 2B’s Final Moments do moment, w którym 2B jest zaatakowana przez wirusa i musi się wydostać z lokacji Flooded City przez rurę ściekową do City Ruins, następnie kierujemy się zgodnie ze wskaźnikiem przez most do zrujnowanego centrum handlowego, tam 2B dostanie mały łomot od zawirusowanych androidów, a my przejmiemy kontrolę nad A2. Jako A2 uciekamy z miejsca zdarzenia zostawiając biedną 2B na pastwę androidów. Mamy ending X.
  • Y – head[Y] battle – PRZED PODEJŚCIEM DO TEGO ZAKOŃCZENIA KONIECZNIE ZRÓB ZAPIS NA POZOSTAŁYCH SLOTACH! Do tej walki można podejść tylko raz, jeżeli się nie uda to mamy po trofeum, ale od czego są zapisy z innego slota?

Aby mieć możliwość podejścia do tego zakończenia musimy zebrać i ulepszyć na max wszystkie 39 broni. Trofeum: Inorganic Blade. Po spełnieniu powyższego warunku w opuszczonym centrum handlowym pojawi się Emil, który wspomni coś o tym, że jesteśmy już wystarczająco silni i powinniśmy dać sobie radę sami. Nie mówi on jednak jasno o co mu chodzi. Otóż chodzi o walkę z głowami Emila na pustyni. Po rozmowie pojawi się quest, który zaprowadzi nas do głów, przy których znajdziemy leżącego ledwo żywego Emila. Po krótkiej rozmowie z nim zaatakują nas głowy. Nie będzie to łatwa walka i UWAGA, podczas walki nie możemy zaatakować leżącego na ziemi Emila, polecam odsunąć się możliwie jak najdalej! Aby zobaczyć zakończenie Y musimy obić każdą z głów do momentu, aż włączy osłonę. Kiedy obijemy już wszystkie głowy rozpocznie się odliczanie po którym uzyskamy ending Y.

  • – over[Z]ealous – odpalamy Chapter 14: Pascal’s Despair > Ch. 14-01: A2 and the Oil Filter. Startujemy jako A2 leżąca twarzą w piachu na pustyni po chwili POD skieruje nas do Resistance camp. Polecam znaleźć najbliższy terminal, przenieść się do obozu, a następnie z niego wybiec. Przed wejściem do Resistance Camp spotkmy Pascal, przyjaźnie nastawioną maszynę, która poprosi nas o pomoc. Zabijamy kilka maszyn, rozmawiamy z Pascal i wybieramy opcję Destroy Pascal. Potem 1 cios i dostajemy ending Z.

 

Lunar Tear
The place of memories has been visited.
Trofka wpadnie po wykonaniu questu Emils Memories i już tłumaczę jak to zrobić 🙂 Zaczynamy Chapter 07 w wiosce, po rozmowie z Pascal należy przenieść się na lokalizację City Ruins, gdzie tym razem spotkamy emila jeżdżącego swoim wózeczkiem w kółko (odpalając mapę z Menu zobaczymy na niej ikonkę uśmiechniętej buźki, która pokaże nam w którym rejonie znajduje się Emil). Zatrzymujemy Emila strzelając do niego za pomocą POD’a. Rozmawiamy z Emilem, robimy szybkie zakupy w ramach potrzeby i biegniemy do zrujnowanego centrum handlowego (na mapie przy tej lokalizacji pojawi się czerwona kropka – znacznik quest’u) i podbiegamy do świecącego kwiatka to jest właśnie Lunar tear. 🙂 Kiedy klikniemy na kwiat  pojawi się za nami Emil, prosząc o poinformowanie go jeżeli znajdziemy gdzieś jeszcze taki kwiat. Musimy znaleś=źć jeszcze 4 takie kwiaty (screeny z lokalizacjami poniżej).

  • 1 szt – Zrujnowane centrum handlowe – Terminal City Ruins: Near the Tower
  • 2 szt – Las – Terminal Forest Zone: Center – pod wielką skałą.
  • 3 szt – Pustynia – Terminal Desert: Camp

Musimy znaleść jaskinię widoczną na poniższym screenie następnie dotrzeć do Lunar Tear – droga pokazana w filmiku pod screenem

 

  • 4 szt – Zatopione miasto – Terminal Flooded City: Coast
  • 5 szt – Park rozrywki – Terminal Park Ruins: Attraction Sq.

Po zebraniu wszystkich kwiatów Emil przekaże nam klucz do windy, która znajduję się w Opuszczonym centrum handlowym (tam gdzie rozpoczął się quest) po odpaleniu windy zjedziemy do miejsca zamieszkania Emila, następnie po rozmowie z nim zakończymy quest i otrzymamy trofeum.

Ciekawostka:

Przed walką z Emilem w kryjówce, a następnie z jego głowami na pustyni w zakończeniu Y dobrze nabić 99lvl postaci. Na szczęście jest na to prosty sposób, którym jest nic innego jak ukryty boss! Ów boss znajduje się w lokacji Park Ruins: Amusement Park i jest nim wielka statua robota z króliczymi uszami. Boss daje nam dużo expa, item potrzebny do zupgrade’owania POD’a oraz Machine Core za które dostaniemy kupę kasy :). Wystarczy go pokonać, zapisać grę z Menu > System > Load przybiec ponownie i znów pokonać… i tak aż do 99 poziomu enjoy! Podobno można obudzić go używając hakowania podczas sterowania inną zhakowaną wcześniej maszyną. U mnie to nie działało, więc znalazłem inny sposób tj. wal w królika, aż się obudzi! Do pobudki użyłem broni Fang of The Twins robi dobry dmg i przyspiesza pobudkę naszego śpiącego królika.

PS: Walka z nim jako 2B lub A2 daje sporo radości jednak, jeżeli chcecie szybko nabić lvl to podejdźcie do bossa jako 9S i go zhakujcie.

Filmik poniżej:

Podsumowując:

Mam nadzieję, że mój poradnik pomógł wam w zdobyciu kolejnego platynowego trofeum, Jeżeli jednak będziecie mieć jeszcze jakieś pytania to postaram się na nie odpowiedzieć, ewentualnie dograć jakiś filmik, czy strzelić kilka screenów :). Polecam się na przyszłość i powodzenia!

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!